Voorlopige aanslag belasting?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Kan ik ergens terugvinden of ik een voorlopige aanslag van de belasting heb betaald?
    Waarschijnlijk dom maar als ik een rekening betaald heb dan gooi ik deze weg en zie nu (voor het eerst) dat je een voorlopige aanslag weer kunt verrekenen.

Ik heb wel een bedrag aan de belasting betaald zie ik via mij rekeningnr maar ik weet niet of dat de aanslag van vorig jaar was of dus een voorlopige aanslag.. :( HELP?!

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Als het goed is staat er een 16 cijferig betalingskenmerk bij? Op de site van de belastingdienst hebben ze een omrekenmodule. ff bij de zoekfunctie betalingskenmerk invullen. Dan kun je het aanslagnummer zien.

3. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ok, tot zover gelukt, er staat nu inderdaad een nummer maar hoe kan ik nu zien wat dat was?

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je kan ook even bellen met de belastingdienst kunnen ze het zo vertellen...

5. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ja, alleen zijn ze nu waarschijnlijk niet bereikbaar ;)

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    misschien heel stom he.. maar je gooit je aanslagen toch niet weg? volgens mij moet je zelfs 5 jaar bewaren..want belastingdienst kan er nog 5 jaar op terugkomen..

wanneer heb je dat bedrag betaald? misschien kan je het daaruit herleiden? voorlopige aanslag 2012 hebben we hier eind 2011 gekregen.. de definitieve aanslag 2011 aantal maanden eerder.. dus wanneer heb je dat bedrag betaald aan de belastingdienst?

7. Lentes

Lentes Niet meer actief

In juni betaald, ik wist echt niet dat ik dat bewaren moest..
    Zal een extra tab toevoegen in mijn administratiemap! Haha *gaat nu tabbladen zoeken*

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wat geeft ie aan? je hoeft je bsn niet te noemen, maar daarachter staat een letter en een serie cijfers.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En als het goed is krijg je bericht van de BD wanneer er een deelbetaling is gedaan ... wat dan nu het openstaande bedrag is.

10. Lentes

Lentes Niet meer actief

Voorlopige aanslag 2010 betaald in 2011, moet die nu erbij of niet?

Deel Deze Pagina