Voorlopige aanslag... Belastingdienst!

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik kreeg geen voorlopige aanslag, en ook niet van 2007, maar bij ons is het zo dat we geld moeten terug krijgen.
    Dus daar wachten ze liever even mee.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, voor mij maakte het toch wel uit hoor, of ik het zelf invul of iemand laat doen met verstand ervan.
    Ik kwam op een veel lager bedrag uit dan degene die het voor ons invulde.
    En het stond deze week ook op onze rekening.
    Onze spaarrekening is weer blij. :)

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    en dat bedoel ik, dat is het verschil, je kunt als particulier wel zelf je ba invullen, maar een goede boekhouder, of accountantskantoor weet precies wat je nog meer terug kunt vragen e.d. dan jijzelf (anders zouden zo nog overbodig zijn ook ;) )

plus dat als er iets fout gaat je altijd backup hebt die het voor je in orde maakt, en zie het zelf maar in orde te maken, zij hebben altijd wel mannetjes op de bd werken met wie ze goed contact hebben en bij wie ze wel wat kunnen bereiken. :)

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dat is dus het verschil wat ik net probeerde aan te geven ;) en wie er fout zit, dat laat ik in het midden want van beide kanten kun je fout zitten al vul je hem nog zo goed in, ongeacht wie :)

5. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    hier gaat het ook allemaal fout. kreeg in december een brief dat ik 1133 euro zorgtoeslag kreeg. terwijl we dit al kregen op naam van manlief. in jan brief dat het een fout was dat we het moesten terug betalen.wij alles terug betaald hadden hier toch al rekening mee gehouden. nu kreeg ik vrijdag een brief voorlopige teruggave moeten we zowel van 2008 en 2009 alle zorgtoeslag en huurtoeslag terug betalen. wordt er niet goed van. kan steeds weer opbellen hoe dit nou allemaal zit. en dan zeggen ze belastingdienst moeilijker kunnen ze het niet maken wel makkelijk. nou echt niet wordt alleen maar nog moeilijker.

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hier ook een aantal dingen die volgens mij niet helemaal kloppen. Ik moet telkens bijbetalen. En omdat we nu een koophuis hebben, hebben we toch maar besloten om het hele pakketje naar een kennis van mijn vriend's ouders te brengen. Die is accountant.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dat snap ik dan weer niet zo heel erg goed?

op het moment dat wij geld krijgen van de belastingdienst, kijk ik na waar het voor is, en ga ik zelf uitrekenen of laat dat doen of het wel klopt en heb ik maar het flauwste vermoeden dat het niet klopt, dan leg ik het geld apart.

maar begrijp ik nou goed dat je in dec een brief hebt ontvangen dat je geld krijgt en in januari dat je terug moet krijgen?

dan heb je het geld toch nog niet ontvangen of misschien nog net wel, dan kun je dat bedrag zo weer terugstorten.

het is voor een ieder heel makkelijk om na te rekenen via die online berekening van de belastingdienst zelf of en op hoeveel je recht hebt, zowel zorg als huurtoeslag. dus voor de toekomst misschien toch beter om van te voren even te rekenen of het klopt, of je aangifte toch door een ervaren iemand in te laten vullen :)

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ach de belastingdienst he. Wij zijn al 2 jaar bezig om onze zorg en huurtoeslag stop te zetten, en ze hebben het nog steeds niet begrepen. Vorige week maar weer eens gebeld, en dan staat dus wel in de computer daar dat wij het stop hebben gezet, maar ze doen het gewoon niet.
    Wij krijgen nu ook elke keer rekeningen dat we het terug moeten betalen, we hebben het geld gewoon opzij gezet, maar omdat het een mega stomme fout van hun kant is betalen wij mooi in termijnen haha :D

9. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Even over de accountant, wij hebben een hele goede, en we hebben nooit gedoe met de belastingdienst gehad.
    Zelfs niet een bezoekje van de belastingdienst. (wat vrij normaal is bij startende ondernemingen)
    Het geld verdient zich ook wel weer terug. is mijn ervaring.

Als je iemand inhuurt kan die ook bezwaarschriften ed indienen mischien een idee?

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou ik heb het eens laten invullen door de belasting dienst, toen was het feest aangezien ze van alles fout deden, ze hadden sofi nrs verwisseld, ik was ineens meneer en ga maar door.
    en dan moet je het maar eens zien recht te breien.
    krijg je aanslagen van duizenden euros, je schrikt je wild. en toen wij er achteraan gingen, bleken meerdere personen er mee bezig te zijn, kregen we gelijk meerdere aanslagen

oh en we hadden geen recht op heffingskorting of kinderkorting... kregen we al jaren maar mocht niet
    een week later, komt een andere belastingcollega, ja hoor dat krijgen we wel
    nou het heeft 2 jaar geduurd voor de boel af was. ikdoe het nu lekker zelf

en als je nog geld krijgt is dat met rente ja, maar als je moet terug betalen rekenen ze ook rente, nou dat tikt ook wel aan als ze daar na 1 of 2 jaar mee komen

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik betaal altijd in termijnen terug als ik iets terug moet betalen aan de belastingsdienst (bijv teveel ontvangen huurtoeslag enzo) Kan dus heel goed!

En ik doe mijn belastingaangifte ook altijd automatisch. Voordat je em opstuurt, zie je dus of je terug moet betalen of niet. Elk jaar kregen we nog geld terug. Maar als dat niet het geval was en we zouden dik moeten terug betalen, dan had ik em ook niet verstuurd ;) Tot nu toe vallen er nog steeds geen verplichte enveloppen in de bus..

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ja dat is dan balen ja, maar he, als ze iets fout doen, doen ze het ook gelijk goed vout ook he :)

dan hadden ze je vanzelf wel aangeslagen, want eenmaal aangifte gedaan moet je dat jaarlijks blijven doen, doe je dat niet, slaan ze je automatisch aan voor een x bedrag, en reken maar dat het dan de 1e keer zou zijn dat je zou moeten betalen :)

je kunt niet denken, oh ik krijg terug, dus ik vul em in, en het jaar erop dat je zou moeten betalen, oh ik vul hem nu niet in. dat werkt niet (ja voor de belastingdienst wel :) )

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Blijkbaar wel, want ik doe het al jaren zo en vaak veel te laat, maar ik heb nog nooit een verplichting tot aangifte gehad! Terwijl de mensen om mij heen de papieren dan al ruim van te voren binnen hebben.
    Een collega van mij deed het altijd op precies dezelfde manier, en zij hoefde het nooit verplicht te doen. Totdat ze een keer moest terug betalen, en dan zijn ze er als de kippen bij en moet je dus wel elk jaar verplicht aangifte doen!

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij hebben het voorgaande jaren bij een belastingadviseur laten doen via mijn werk. Nu werk ik daar niet meer en hebben we het zelf ingevuld. Onze situatie is nagenoeg hetzelfde als het jaar hiervoor, m.u.v. loonsverhoging en ik kom vrijwel op hetzelfde bedrag uit als dat we vorig jaar terug gekregen hebben. Het zou wel heel raar zijn als daar nu niets van zou kloppen. Daar komt bij dat er niets moeilijks aan is als je het zelf doet. Het wordt allemaal voorgekauwd in dat aangifteprogramma.

Het is wat anders als je net een huis hebt gekocht ofzo, dan zou ik het wel laten doen want dan is het wat ingewikkelder denk ik.

Voor de ts is het in ieder geval erg vervelend, vooral als je net je baan kwijt bent.

Wij hebben hier ook 3 aanslagen zorgtoeslag gehad. Maar daar had ik al rekening mee gehouden. We kregen elk jaar meer zorgtoeslag terwijl we niets horen te krijgen. Al een keer schriftelijk gewijzigd en dat was fout gegaan. Nu digitaal gewijizgd en eindelijk kregen we dan die aanslagen voor het terug betalen. Zijn we daar ook weer van af.

15. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem

ik kreeg de brief en de volgende dag stond het geld erop. en in jan dat ik die 1133 euro moet terug betalen. wij hebben ook dat geld op de spaarrekening gezet hoor. wisten dat dat fout was. de aangifte hebben we door ervaren mensen inlaten vullen. maar mijn vriend heeft een flexibel loon en daar hadden we al rekening mee gehouden. heb het nu al een paar keer doorgeven dat eht een ander jaarloon is maar volgens mij zijn ze daar niet zo snel want er stond nu een jaarloon op van vorig jaar.

Deel Deze Pagina