voorlopige uitslag combinatietest.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door smoekie, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    veel van die dingen hebben ze bij mij volgens mij vorige keer toen ik bloed ging prikken (met 7 weken) al gecheckt dus wellicht zijn het bij mij minder buisjes. ja andere kant opkijken doe ik zowieso altijd. anders ga ik van mn stokkie. hihi

    ach ja ik zeg gewoon meteen dat ze niet in die arm moeten prikken waar t vorige keer niet lukte. was echt zo pijnlijk toen.. dus pakken ze de andere maar en idd t is gelukkig wel snel weer voorbij denk ik dan maar.
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Zou kunnen maar ga er van uit dat ze nu dezelfde dingen testen omdat dit nu in combinatiegaat met de nekplooimeting en dat ze die uitslagen tezamen met de nekplooi gaan vergelijken en daarom is het belangrijk dat deze test tussen de 12 en 13.5 wkn gedaan wordt.

    succes in ieder geval meid.... ;)
     
  3. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Bedankt!
     
  4. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Van harte Smoekie!

    Ben net terug van vakantie en las het goede nieuws!

    Nu wel lekker gaan genieten he!

    Ben echt blij voor je hoor! :thumup:


    Nog even een vraagje, gezien het feit dat het ook over de combinatietest gaat, dacht ik dat hier misschien wel kenners zitten die ervaring hebben(zoals Smoekie :D ).

    Komt ie:

    Mn vraag is nu, hebben jullie allemaal die nekplooimeting laten doen en zo ja hoe bepalend is dat geweest voor de zwangerschap? wel of niet door laten gaan etc....ik kom er niet helemaal uit namelijk... :rolleyes:

    Ik zelf moet vrijdag naar de VK voor eerste gesprek en bepaling hoever ik daadwerkelijk heen ben.
    Moest ook lezen over de combinatietest etc...maar ik ben er dus niet uit of ze die standaard doen of niet....lees zoveel dingen...haha.

    En tsja...het is ook niet echt zeker dat als het hoger is dan een bepaald aantal mm dat het dan sowieso "mis"is?

    Pfff :rolleyes: ik word er erg onzeker van, de VK was ook niet heel aardig aan de telefoon...begon direct over prilheid, miskraam en syndroom van down en pas aan t eind vroeg ze of t mn eerste kindje zou worden en feliciteerde ze me... :rolleyes:

    Gelukkig heb ik haar vrijdag niet maar een collega, hopelijk is die aardiger....
     
  5. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    @ mili hopelijk is dit een antwoord op je vraag:
    Heb hem ook net 2 weken terug gehad en het is zo dat elke vrouw hem tegenwoordig aangeboden krijgt en dat je zelf mag beslissen of je het laat doen of niet. Het blijf een kans berekening en is dus geen garantie.
    Bij vrouwen ouder als 36 en bij vrouwen met een verhoogd risico word de test vergoed. Ik ben 24 en moet hem zelf betalen. Hier kost ie 127 euro. Kreeg wel 3 mooi foto's mee.
    Bij mij was de uitslag 1: 949 en bij 1: 200 of lager krijg je de mogelijkheid voor een vruchtwater punctie of vlokkentest omdat je dan een verhoogd risico hebt.
    Hier doen ze hem tussen de 11 en 13 weken en ik was 11 weken en 5 dagen zwanger toen ik de echo kreeg. Bloed hadden ze al bij de vk afgenomen in week 9 en ik kreeg dus meteen de uitslag. Dit was erg prettig omdat ik niet zoals smoekie in spanning hoefde te zitten.

    Smoekie dat is een hele nette uitslag en ik hoop inderdaad voor je dat je nu lekker van je zwangerschap kan genieten.
     
  6. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Thanks meid…lukt nu ook wel hoor, zijn sinds afgelopen week ook goed aan het shoppen geslagen, zij al druk bezig de zolder in orde te maken voor de oudste (bijna klaar nu) en dan kunnen we de kleine meid overgooien naar de middelste kamer en als wij overgegaan zijn naar de grote ouderslaapkamer kunnen we met de babykamer beginnen (eind deze week hoop ik)….dus zijn aardig druk nu……

    Die nekplooimeting heb ik laten doen omdat ik 1 toch “al” 35 ben, en liever nu weet dat het “misschien” niet goed zit, dan dat ik daarmee overvallen wordt over 9 mnd…

    De nekplooi is niet iets wat ze standaard doen (deden) maar tegenwoordig wordt het wel standaard aan je gevraagd of je de nekplooimeting (tripletest) wil laten doen…tot 35 moet je deze kosten zelf betalen zo rond de € 135,- en vanaf 36 jaar wordt dit weer vergoed ivm verhoogde kans op.

    Het is een kansberekening die ze maken aan de hand van de nekplooi en uitkomst van het bloedonderzoek, dus als de nekplooi iets verdikt zou zijn, is het nog niet gezegd dat je ook daadwerkelijk een “down” kindje krijgt of een kindje met een andere afwijking…

    Dat gaat ook in samenhang met het bloedonderzoek dat ze die kansberekening maken, dus maak je niet te veel zorgen erover…

    Vindt die vk van jou maar een botte trien als ik het zo lees….

    Die van mij (en andere) vertellen dat soort dingen als het ter sprake komt en dat je er over na kunt denken of je die test wilt laten doen of niet…en niks over prilheid,mk of syndroom van down, dat zijn allemaal dingen die je normaal gesproken bespreekt op het intake gesprek of later…

    Dus wdb maar goed dat je vrijdag een andere vk hebt….die zal ongetwijfeld wat genuanceerder zijn…

    Succes meid
     
  7. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties... :D

    Ik zal er dan even over nadenken of ik het wel of niet zal doen....lastig hoor.
    Ik bedoel helemaal omdat het geen absolute zekerheid geeft...

    Najaa ik hoop inderdaad dat die collega vrijdag aardiger is, anders zal ik er iets van zeggen...
    Pfff ben wel zenuwachtig hoor voor de intake vrijdag etc...spannend!

    Geniet er allemaal van, van de zwangerschap!

    Liefs,
    Mili
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de reden dat ik het liet doen was puur omdat ik nu toch wat ouder ben dan met de andere 2 (35 ipv 25 en 28) en tja mocht het dan toch zo zijn, dan kun je je daar tenminste op instellen en alvast dingen regelen, lezen over het hoe en wat je allemaal te wachten staat....

    succes meid..
     
  9. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    thanks jij genieten nu he?! :) en succes met de rest van de zwangerschap :D
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja dat gaat wel lukken mili, we zijn nu druk met verbouwen, kids lagen vanaf vorig jaar met zijn 2en op onze ouderslaapkamer, maar willen toch liever een eigen slaapkamer weer....dus we zijn de zolder aan het "omtoveren" tot leuke slaapkamer voor de oudste...morgen beginnen we aan die van ons (de grote ouderslaapkamer) en dan die van de kleine meid, en zo de babykamer erachteraan, dus tja zijn hier nog wel een weekie druk voor alles klaar is... ;)

    daarna ga ik helemaal genieten want dan kan je tenminste af en toe in de beebs kamer koekeloeren...heeft wel wat... ;)

    groetjes smoekie
     
  11. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi allemaal,

    Mooie uitslag smoekie!
    Ik heb gisteren de nekplooimeting gehad en omdat ik al eerder bloed had laten afnemen hiervoor kon ze me gelijk de uitslag geven.
    Meting nekje is 1,5 mm, netjes dus maar in het bloed zat een verhoogd HCG hormoon gehalte, dat in combi met mijn leeftijd, gewicht enz geeft me een berekening van 1 op 179. Onder de 200 dus.

    Verloskundige vroeg of we voor een vruchtwaterpunctie wilden gaan en heeft gelijk voor as maandag een afspraak bij een gynaecoloog gemaakt.
    Mijn vriend was wel beduusd, vreemd genoeg ik niet... het voelt te goed. Ben er vrij rustig onder (echo was namelijk uitstekend).
    Nu dus afwachten op de vruchtwaterpunctie.
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    jeetje meid, ik denk dat ik net als jouw vriend toch ook ff van slag zou zijn geweest meid, maar goed je gevoel is goed, en dat is natuurlijk ook weer veel waard, en tja ze houden het je ook niet voor niets voor, dat je wel eens "onterecht" ongerust kan worden gemaakt door een uitslag, net zo goed als dat je een "goede" uitslag krijgt en later toch een kindje baart met een bepaalde afwijking....

    wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat de uitslag van je vruchtwaterpunctie positiever zal zijn...

    liefs smoekie
     
  13. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een mooie nekplooimeting Snoekie!
    Zal duimen dat de uiteindelijke uitslag met de bloedtest net zo positief is.

    Miran, sterkte!
     
  14. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,
    Smoekie bedankt voor je lieve woorden.

    Het voelt allemaal zo goed dus ben niet echt geschrokken maarja natuurlijk is het afwachten op de uitslag. Vruchtwaterpunctie is op 21 aug en de uitslag 3 weken later.

    Natas tnx.

    Groetjes
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    @Natas1,
    de gehele uitslag was inmiddels al binnen en die was 1:820 heel goed dus zeker gezien mijn leeftijd ook, dus daar was ik toch wel blij mee...



    Het is natuurlijk ook hoe je het zelf voelt, bij mij kwam er bij dat een medium een voorspelling had gedaan van dat ik in Mei OVERTIJD zou zijn, maar dat hij niet wist of het wel goed zou gaan, dus ik had de eerste 3 mnd gewoon een rot gevoel dat ik zo bang was dat het fout zou gaan, waarom zou hij dat er anders bij vermelden....

    pas nu na die uitslag en de echo's e.d. heb ik zoiets van he he eindelijk kan ik van mijn zwangerschap gaan genieten en niet zo bang moeten zijn.

    Jij weet zelf of het goed voelt of niet, en ik had dus het gevoel dat het niet goed zou zitten, en dat dat met die test er uit zou komen, wat dus gelukkig niet het geval was....

    Als jij het zelf zo goed voelt dan zal die vruchtwaterpunctie de 21e dat ongetwijfeld bevestigen meid...

    veel liefs en een mooie zwangerschap toegewenst...
    smoekie
     
  16. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wow Smoekie wat een super goeie uitslag, gefeliciteerd! =D>
     
  17. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ff ene upedate'je....

    gisteren de 20 wkn echo gehad, en ben iets verder dan gedacht werd. ben 21 wkn 1 dg ipv 20 wkn 5 dgn dus de uitgerekende datum is nu 7 januari geworden, dus het wordt wel heel krap aan met de verjaardag van mijn oudste die 8 januari geboren is....

    moet dus zeker op de 8e de "poorten" gesloten houden...

    verder alles gelukkig goed, kindje groeit perfect, gewicht is nu zo rond de 450 gram...lengte over de 20 cm hoe lang precies kon ze niet meten....

    maar alles gelukkig perfect, geslacht is ook gezien, en bekend ;) vanmorgen heerlijk wezen "shoppen" :)

    het wordt nu allemaal heerlijk "echt" "echt" :D
     

Deel Deze Pagina