Morgen ga ik even de stad in voor een bh, na de afspraak bij de VK. Mijn man kon eerst niet meegaan naar de vk omdat hij geen vrij kon krijgen. Maar nu is hij morgen toch vrij. Vind ik toch wel een fijn idee. Ik hou het nog niet bij allemaal in de dagboek. Die heeft mijn zus voor mij gekocht, maar ze is nu met vakantie, dus ik heb hem nog niet gehad. Hoop hem dit weekend te krijgen. Sammie hoe was de echo? Joyce, ik ben inderdaad wel benieuwd naar je buik. Foto? Pien, goed om te horen dat je zo kan genieten van je zoon. Dat is belangrijk. Ik heb trouwens geen idee wat het gaat worden. Ik zou graag een meisje willen, maar een jongen is net zo welkom. Ik heb het nog geen gevoel bij.
Haiiiiiiii meiden Nou dat shoppen was echt even een tegenvallen niks leuks gevonden en ik was echt helemaal afgeserveerd met hoofdpijn en al... Ik heb wel 2 leuke babypakjes gekocht bij de V&D in maatje 44 hihii Ik ga morgen een buikfoto maken voor jullie... was/ben heel slank van mezelf maar mijn buik is echt heel erg gegroeid al! Ik denk echt dat ik een jongetje en een meisje in mijn buik heb zitten, heel sterk heb ik dat gevoel maarrrrrrrr nog een paar weekjes wachten! Pien ga je er volgende maand weer helemaal voor of doe je het nog rustig aan? Sex for fun zonder condoom zeg maar... of weer helemaal concentreren op?? Ik hoop echt dat afgelopen maand rust je goed heb gedaan.. Sammie misschien echt een hele domme vraag hoor maarre ( ik schaam me gewoon om het te vragen maar ik ben zo verrot nieuwsgierig) Hoe doe je dag dan in de nacht als je echt elk uur moet plassen... ik bedoel moet je dan elke keer met de rolstoel naar de wc plassen en weer terug?? Ik ben al blij dat ik lopend de wc haal in de nacht en het niet in mijn broek doe... ik vroeg me dit ook al af ivm met je ochtendmisselijkheid... Je zal er wel handig in zijn........ owwwwww sam sorry hoor dat ik het vraag en geef me gerust een tik op de vingers als je het niet leuk vind Emmie hoe is het met jou meis? Gaat alles goed en hoe voel jij je? We hadden toch ook nog peenuts? waar is ons nootje gebleven? xxxx
nou echo was heel mooi en leuk. we hebben het hartje gehoord en gezien. het is heel klein maar toch zo groot! hij is nu 7w4d maar dat is wel goed volgens de gyn, omdat er nu nog heel veel moet gebeuren en hij moet heel goed groeien. 2 nov heb ik een termijn echo. ik heb zelf sinds een paar dagen heel sterk het gevoel dat het een jongen wordt, mijn schoonmoeder heeft dat idee ook haha.. we zullen het wel zien. emmie fijn dat je man toch mee kan morgen! pien hoe voel je je nu? heb je er weer zin in voor volgende maand. het is heel goed dat je geniet van je mannetje!
vind het niet erg dat je het vraagt hoor maar heb boven een wc en kan wel een klein stukje lopen, heb niet zo'n grote hal boven dus dat gaat best. maar fijn is anders haha nou dames mijn lampje gaat weer uit voor vandaag. ben benieuwd naar je foto morgen joyce!
Sammie ben blij dat je echo goed was vandaag en het is zeker leuk om je kleine uk te zien, het maakt het allemaal een beetje echt Bedankt dat je het zo goed opvang, sorry ik ben niet zo heel tactisch in dit soort dingen! ik wist niet dat je een stukje kon lopen! Ik ga ook slapen, mijn lampje gaat ook uit Slaap lekker meiden
joyce, ik heb wel ergere dingen gehoord de afgelopen 4 jaar haha.. ik ben er heel makkelijk onder hoor. het is logisch dsat mensen vragen hebben. mijn nichtje van 6 wil ook elke keer weer weten wat is gebeurt en dat ik niet goed kan lopen hoor ik maar al te vaak van haar... maar dat is normaal. de meiden van 3 hebben het niet zo door, maar eentje van de twee wil me wel altijd helpen
Sammie wat heerlijk meid!! Ben heel blij voor jullie! Een kloppend hartje in je buik is zo fantastisch! En Joyce wat balen van het shoppen, maar wel kleertjes voor de beebjes kunnen kopen dus. Maat 44 dat moet echt heel klein en schattig zijn! Zo klein is jullie meiske natuurlijk niet geweest, of wel! Ons manneke was 4,5 kilo bij de geboorte en kon maat 50 al niet meer aan, hihi! Ben heel nieuwsgierig naar je buik! En Emmie hoe was het bij de vlk? Veel info gekregen. Hier alles goed. Volgende maand gaan we er weer voor maar zonder ovulatietesten. Gewoon sex voor de fun en vooral veel fun rond mijn vermoedelijke ei En natuurlijk een klein kansje dat het deze maand raak is. We hebben tenslotte een keer op cd15 niet veilig gedaan en daarna een wijntje gedronken op onze mogelijke liefdesbaby, hihi!
Pien, ik vind hrt knap zonden ovulatietesten. Maar geeft je wel meer rust denk ik. Dan wordt je er niet elke dag echt mee geconfronteerd. De afspraak gisteren bij de VK ging goed. Inderdaad veel info. En veel vragen beantwoord. Ik weet in ieder geval dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Omdat ik een BMI boven de 30 heb. Maar ik vind het niet erg. Ik neigde daar al heel erg naartoe. Dus dat maakte het alleen maar makkelijker. Ook twijfelden we nog over de combinatietest. Heb voor de zekerheid wel het formulier meegekregen. Denk dat ik het toch wel ga doen. Betekend ook een extra echo Oh en vanwege mijn hoge bmi krijg ik zo wie zo 2 of 3 extra groeiecho's. Dan houden ze het formaat van de baby extra in de gaten. Nou een zwangerschapsbh werd door Prenatal nog afgeraden. Omdat ze nog niet echt gegroeid zijn, kan ik het beter bij mijn eigen bh's houden. Anders kan ik nieuwe blijven kopen. Wel heb ik een zwangerschap spijkerbroek gekocht. Ik wist niet dat Prenatal zo goedkoop was met de kleding. 40,00 koste de broek. Bij Miss Etam was het goedkoopste 60,00 en die zaten voor geen meter. Die van de Prenatal zit heerlijk en de band kan ik naar binnen slaan zolang ik die niet nodig heb. Dan zie je er niks van. Sammie: goed om te horen dat alles goed was met de echo. Over anderhalve week mogen wij ook . Ben zo benieuwd. Er zit wel een tweeling in de familie, dus ik hou dat wel in gedachten, zodat ik niet al te verbaasd ben als het zo zou zijn.
nou ik moet zeggen dat ik mezelf echt heel naar voel. heb vannacht flink zitten spugen en vanmorgen weer, het liefst zou ik nu weer boven de pot gaan hangen. pfff had echt niet verwacht dat ik het zo heftig zou hebben.. je bedoelt de 20 weken echo? die ga ik zeker wel doen, wil van te voren weten als er is goe dmis is of niet, dan kun je nog een keuze maken. klinkt heel hard maar ik wil echt geen zwaar gehandicapt kind op de wereld zetten. we gaan geen vwp doen ofzo, dat is niet nodig aangezien we nog heel jong zijn. ik wil ook heel graag weten wat het wordt en gelukkig is mijn vriend nu ook bij gedraaid weet alleen niet als we het eerder willen weten dan die 20 weken of we dan naar een echoburo moeten of dat de gyn dat gewoon doet! wanneer moet jij ook alweer emmie voor de echo, wij weer 2nov. pien, voel je al een nadere ongi of let je er niet op? knap dat je het volgende maand gaat doen zonder ovutesten!
Ik krijg 3 november mijn termijnecho. Dus een dag na jou. Vroeg je dat aan mij? En waarop vroeg je dat bij mij? Ik had het namelijk niet over de 20 weken echo. Bij de combinatietest krijg je voor 11 weken een extra echo (nekplooi meting). En vanwege zijn hoge BMI krijg ik rond 28 weken en een aantal weken daarna nog een keer een groeiecho. Dat alles dus naast de termijnecho volgende week en de 20 weken echo.
@Sammie: voel je je een beetje beter meis? @Emmie: wij hebben ook een np meting laten doen. Wij twijfelde ook lang. Je krijgt een kans te horen op met name het downsyndroom en ondanks dat we dan zeker niet zo maar de beslissing zouden nemen om het weg te laten halen, wilden we het dan wel weten. Je kunt je er dan ook goed op voorbereiden en eventueel verder onderzoek laten doen. @Joyce: hoe is het met jou meis? Laat je ons je mooie buik nog zien?
maar zo'n nekplooimeting gaat dat via het vruchtwater? ik dacht idd dat het over de 20 weken echo ging. Pien, met gaat het wel redelijk, zolang ik maar om half 10 in bed lig dan ben ik de volgende dag minder misselijk. heb inmiddels wel door wat ik wel en niet kan eten, pfff alles wat ik lekker vindt kan ik niet meer eten haha.. verder val ik het echt af volgens mijn weegschaal inmiddels al 2,5 kilo weet niet of het klopt, maar weet ook niet waar het af gaat haha... hoe voel jij je? heb je er weer een beetje zin in of niet? binnenkort moet je ongi worden he... hoe gaat het verder met je, meer rust in je lichaam?
Die nekplooimeting gebeurt via een echo. Hetzelfde als een termijn echo, waar ze de baby meten. Dus is nog geen risico aan verbonden. Pas als de kans van de combi test 1 op 100 is, dan zou je vruchtwaterpunctie of een vlokkentest moeten doen. Daar zit wel een verhoogd risico voor een miskraam aan vast. Maar de nekplooitmeting moet gebeuren voor 11 weken. Daarna is het niet secuur genoeg meer. Verder voel ik me al weer wat beter. Ook ik ben er achter dat als ik genoeg slaap, ik minder misselijk ben. Hoe vermoeider is ben, hoe misselijker is ben.
haha, grappig dat heb ik ook. gewoon slapen en of lekker vroeg in bed liggen. oke, wij laten dat niet doen. is ook niet nodig vind ik zelf. er komen bij ons helemaal geen down in de familie voor en met een down kind kun je ook heel gelukkig worden... verder heb ik zo weinig zin om wat te doen. het huishouden komt ook een beetje achter haha.. strijken gisteren een hele berg gedaan en vandaag heb ik weer een berg. herken je dit? verder heel veel honger, maar ga ik eten is het weg
Hey meiden Hoe is het hier? Met mij alles goed alleen een beetje druk gehad en nog steeds geen foto van mijn buik gemaakt! Erg heh... Pien.... is er al een ongi te bekennen? X
ik heb volgende week mijn tweede echo, wat nou als mijn kindje niet genoeg gegroeid is? ik maak me echt druk om vanalles en nog wat! stom he
Ik begrijp je heel goed hoor, het is echt een hele spannende stressvolle periode maar probeer je niet te druk te maken het heeft zo weinig zin..,. we hebben nog steeds geen luikje dat we even naar binnen kunnen gluren Iemand al wat gehoord van Pien?? dikke kus
ik weet dat het heel weinig nut heeft om mij druk te maken. maar lees zo narigheid. ga je ook aan jezelf twijfelen. ik vroeg mij af kan je al eerder dan 12weken het hartje horen met een angelsound!
Oei das moeilijk hoor, met 12 weken komt de bovenkant van de baarmoeder net boven het schaambot uit en dan is het nog moeilijk om te horen omdat de kleine lekker rond zwemt... Het is ook zo... je leest zoveel narigheid dat het je aan het twijfelen maak en je lees bijna nooit de leuke verhalen! Denk aan mij 5 bloedingen en ik ben nog steeds zwanger
Hoi!! Hier is mijn ongi doorgebroken dus we gaan er weer voor, als de ongi voorbij is dan hè Hopelijk hebben we na onze relax maand meer geluk! En wel een foto maken hoor Joyce, ben zo benieuwd!! X