Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    MP, fijn dat je vannacht beter hebt geslapen! Hopelijk komende nacht ook weer!
    Ik moet zeggen dat ik het nu ook wel weer heerlijk vindt dat ik 's nachts niet meer hoef te plassen :)

Seth, ik zie dat je 6 februari een pretecho hebt, is dat omdat je de echo bij de vk te lang vindt duren?

Woops, wat aan aparte naam zeg! Ik las de naam al bij de januarimama's, maar wist niet of hij hier al bekend mocht worden. Ben benieuwd naar het verhaal er achter!

Afrola, ook nog druk met kraambezoeken zo te lezen. Wel leuke mensen? Hier ook nog best wat afspraken gepland staan, meestal wel leuk gelukkig!

En goed zo, dat je de ramen hebt gelapt! Dan zie je altijd wel goed resultaat van je werk hè? Vooral als de zon er op schijnt ;)

Sterre, vraag maar raak dan hoor, over de kinderstoelen ;)
    Maar wat heerlijk dat Noah nu zo goed slaapt zeg! Klinkt goed hoor!
    En vanavond al voor het eerst zwemmen, je bent goed bezig! Veel plezier!

Sheann, 3 gaatjes, bah! Maar gelukkig weinig van gevoeld.
    En gelukkig maar dat Kyano juist zo goed geslapen heeft, dan kan hij idd eerder wakker zijn overdags.
    jbpm kun je bij de drogist kopen (volgens mij alle drogisten), maar dan bij de voeding onder de naam Nutrition van Nutrilon. Zit geloof ik in een oranje pak. Maar in de voeding die je hebt gekocht, zit het geloof ik in.
    Veda drinkt nu 5 keer 165 ml (150 ml water en 5 schepjes, plus 3 schepjes jbpm). Ze zou al iets meer mogen, maar zolang ze hier nu genoeg aan heeft, laat ik het eerst maar zo. Het is wel fijn om altijd nog te kunnen ophogen als ze er wel behoefte aan heeft.

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Ik heb ooit dat pak van Nutriton zien staan maar ik wist niet meer in welke winkel. Ik heb vandaag bij de KV en Etos gekeken maar daar hadden ze het niet.

Meer voeding aanmaken heeft hier geen zin want dan laat hij het toch staan.

Sanne: Had jij die cursus van je werk al gehad of moet jij ook dinsdagavond?

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, ik heb jbpm al een keer bij de DA en bij de Kruidvat gekocht, maar misschien verschilt het per filiaal.

Wij hebben Veda pas 's avonds een fles gegeven met 180 ml water en 6 schepjes en 3 jbpm, en die dronk ze ook op. Maar ze slaapt ook de hele nacht door op 150 ml en 5 schepjes, dus waarom dan niet. En ze komt heel erg goed aan, de laatste keer 700 gram in 3 weken.
    En te hard moet het nu ook weer niet gaan lijkt me.

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nu je het zegt, volgens mij had ze de cursus op maandagavond.

Maar had jij ook een cursus dan?

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Wij hebben 2 Kruidvat winkels en ik ben bij beiden geweest :(

Een meid bij de november mama's is volgens mij een collega van Sanne en die heeft morgen avond de cursus.

Teveel drinken geven is ook weer niet goed. Ik vind het nu nog een beetje lastig omdat ze zeggen dat ze van BV 50 ml meer mogen en ik geef nu een combi van BV en KV. Maar ik denk dat het zo wel goed is wat hij binnenkrijgt.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, misschien zou je kunnen vragen bij de Kruidvat of ze het kunnen bestellen of zo? Blijkbaar zit het wel in het assortiment.

Een combi van bv en kv lijkt me idd lastiger! Maar van bv mogen kindjes idd veel meer dan van kv. Maar je moet met kv er vooral op letten dat hij niet meer dan 1 liter voeding krijgt, maar door jouw combinatie zal dat weer anders gelden.
    Maar gewoon goed kijken of Kyano tevreden is, en dan zal hij wel genoeg binnen krijgen.

Zo, eten is klaar...

7. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

@sheann ik d8 eerst Huh hoe weet zei dat nou;) haha maar klopt, manonn is een collegatje van mij, heb haar toen dr tijd deze site zelfs nog aanbevolen;) hahaha:p en jep, klopt dinsdag avond hebben we dezelfde cursus, ik zat me nog af te vragen of ze er zou zijn, omdat ze er vorrige x niet was.. maar w.s wel dus :) gezellie :)

@sheann in de voeding voor hongerige baby's zit het denk ik ook wel, maar kyano is toch niet zo heel erg hongerig?? of heb je het idee van wel? volges mij als ik het goed hebt drinkt dat kindje van die collega van mij, ook wel rond de 160 per fles, en soms zelfs al 180 cc. en dat meisje is jonger dan feli.

feli drinkt 120 cc water+ schepjes, en dit drinkt ze niet altijd op, maar ik denk niet dat je feli als vergelijking moet nemen...want ze heeft altijd al heel weinig gedronken, maar volges mij mogen ze zowiso al wel 150/160 per flesje drinken nu hoor. en drinkt kyano nog aan de borst? want je weet natuurlijk ook niet precies hoeveel hij er daar uit haalt toch? ik d8 dat ze atijd meer uit de borst dronken, dan dat je er zelf uitgekolfd kreeg.

@woops mooie naam!! ben ook benieuwd naar het verhaal, maar geniet eerst maar heerlijk van je gezinnetje, we zien je hier over een paar weekjes wel weer verschijnen w.s.!

@sterre haha ik vind het soms zo opmerkelijk hoe feli en noah toch een beetje het zelfde hebben af en toe...feli had dan wel een rotnacht, maar vandaag gaat het overdag echt best goed.. best goed geslapen, zonder na 1 uurtje wakker te worden, nou dat is al heel lang geleden dat dat gebeurde! ik hoop nu ook maar dat dat dan weer zo blijft en ik hoop dat het bij noah ook zo blijft want dat is wel heerlijk zo he!!

@kraambezoek, ik heb morgen nog kraamvistie, wow zou het bijna vergeten! wahah, en aankomende zondag nog de buren van hier naast. verder is mn bazin ook nog niet langs geweest..ben benieuwd of die nog komt voordat ik moet gaan werken..

@all

nou feli heeft het dus wel goed gedaan vandaag overdag, kijken wt de avond/nacht brengt!

groetjes!

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, haha, ja dat terug rollen is vaak een probleem!
    Leuk dat ze omrolt.
    Knappe Yuna!

Mosa, ja Feyenoord was niet echt in topvorm...
    Slecht gespeeld hoor, maar goed volgende keer beter!
    Bij de TrippTrapp zit inderdaad geen tafelblad, maar je kan wel een los blad erbij kopen wat je, ik geloof met zuignappen, aan je tafel vast kan maken.
    Wij hebben dit nog niet gekocht, maar ik ga het waarschijnlijk wel doen.

Bubsie, even spannend wat ze gaan doen dan met je contract!

Zo schattig, als Svinthe de laatste dagne de fles krijgt is ze tegelijkertijd over mijn hand aan het aaien :)
    Ik doe dat dan terug en dan is ze zo tevredern... Lief meisje!

Sheann, hoe gaat het nu met Noah? Al weer iets beter in zijn vel?
    Is het goed gegaan bij de tandarts?

Djaar, veel plezier bij de VK morgen.

Woops bevallen??
    Van harte gefeliciteerd met je meisje!!!
    Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!
    Mykeda, mooi naam! :D

Sanne, wat goed helpt bij Svinthe bij berkoudheid is Otrivin baby, dat is neusspray en Luuf om op haar borst te smeren.
    Allebei goede middeltjes.

afrola, lekker hoor de ramen weer schoon!
    Haha, ik moest wel lachen om wat je schreef over Josien, dat alles in haar mond moet.
    Svinthe heeft dat nu ook een beetje en ze moest kokhalzen bij haar sjaal .... :)

Sterre, veel zwemplezier!

En dan het goede nieuws van vandaag voor het laatst:
    *tromgeroffel*
    Svinthe heeft gedronken op het kinderdagverblijf!!!!!!
    Jippie!!!!
    2 flessen, een van 120 cc en een van 140 cc!!!!
    Ikke = blij!!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, joepie, fijn dat Feli het vandaag zo goed heeft gedaan!!! Hopelijk blijft deze trend zich doorzetten :)

Svinthe, nog een keer joepie, wat goed dat Svinthe maar liefst 2 flessen heeft leeg gedronken :) :D En nog goede hoeveelheden ook! Super!

10. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja super he.
    De leidsters op het kdv waren ook heel blij :D
    Eindelijk zeg!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, ik kan me voorstellen dat de leidsters ook blij waren! Maar voor jou helemaal natuurlijk! Hopelijk is dit een grote stap in de goede richting, dan zit jij ook iets relaxter op je werk lijkt me.

Mijn vriend is morgen vrij, en we hebben net besloten morgen nog maar een keer te gaan winkelen. Ik zou graag nog een winterjas en wat andere dingen willen hebben, dus dan is de opruiming fijn natuurlijk.
    Maar eerst lekker een nachtje slapen, ik ben ook echt moe nu :)

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

@hanna

oww wat goed zeg dat svinthe zo goed heeft gedronken op het kdv! super :D:D en wat mega lief dat ze tijdens de fles over je hand wrijft... oww heerlijk hoor!!

@mosa oww leuk gezellig lekker winkelen haha leuk hoor;) jij ook moe, pfoe hier nog een! kben blij dat ik nog heel eventjes verlof heb!

@all iedereen een goede avond/nacht gewenst!!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hanna: Yay Svinthe eindelijk gedronken!!! en je bedoelde bij Sheann denk ik Kyano en niet Noah ;):D

Sanne: Ja grappig he hoe ze vaak gelijk oplopen. Gelukkig ging het vandaag goed met feli. Met noah ook weer alleen had ik de voeding te laat besteld *schaam schaam* zodat we zaterdag en zondag weer hypo allergeen met jhbpm hebben gebruikt. Ging kei goed alleen vanmiddag die enfamil weer gaan gebruiken en vanavond is het weer kassa :( We hebben het idee dat deze voeding toch geen suc6 is helaas.

Mosa: Nog bedankt voor de tijden! Was ik vergeten te zeggen. Heb die vandaag proberen aan te houden en dat ging best goed.

Sheann: Zo he lekker hoor dat kyano 6 uur achter elkaar geslapen heeft!
    He bah 3 gaatjes, maar gelukkig niet groot.

All: Zo ik heb héérlijk gezwommen maar ik vrees het ergste morgen.. spierpijn denk ik :)
    Ben trouwens ook met een dieet begonnen vandaag maar heb net toch even wat extra gepakt want ik had zo'n honger na het zwemmen.
    Zo en nu even douchen en dan zal het niet zo lang meer duren voor ik naar bed ga haha.. ben echt kapot nu :)

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    WOOPS van harte gefeliciteerd met de geboorte van MYKEDA
    en welkom bij de sectio club;)

@hanna; Knappe Svinthe, eindelijk de flesjes leeg op het KDV.

@mosa; ik bedoelde idd Josien:) Maar jij morgen winkelen :) Kom je vast weer met tassen vol thuis......voor Veda:D

@sterre; Op dieet en zwemmen, dat komt vast wel goed!

Ik ga ook slapen, ben bekaf! Maar eerst Yoontje in bad en dan weer voeden. Het kolven vandaag ging redelijk 2 x 130 ml, maar toch blijf ik bang dat ik tekort voeding heb. Mijn borsten zijn wel opgezwollen maar niet meer zo hard als het voeder/kolftijd is.............

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, daar heb ik per ongeluk over heen gelezen (was vast te onder de indruk dat ze vandaag goed gedronken had :D), maar wat ontzettend lief dat Svinthe over je hand heen aait met voeden :)

Sanne, jouw laatste echte volledige week verlof alweer hè? Hoeveel uur ging je ook al weer werken?

Sterre, hmmm...lastig, dat gedoe met de verschillende voedingen ;) Jammer dat de Enfamil geen succes lijkt te zijn! Misschien toch maar weer die andere gebruiken, of spuugt hij dan weer meer?
    Wat fijn dat je heerlijk gezwommen hebt! Goed van je hoor, en als je bang bent voor spierpijn, dan heb je vast goed je best gedaan :D En ook gelijk aan een dieet begonnen, zo te lezen ben je dan in ieder geval gemotiveerd! Succes ermee, hopelijk is het een beetje vol te houden!

Fijn dat je wat aan de tijden had! Zou fijn zijn als dit ook voor jullie zou werken.
    Hier zitten we weer met een ander 'probleempje' (luxeprobleempje dan, dat besef ik heel goed!). Veda krijgt nu haar laatste fles om 21.00 uur, maar vanaf ongeveer 19.00 uur lijkt haar nacht al te beginnen :) Ze slaapt dan heel vast en wordt tussendoor ook niet wakker (doet ze overdags altijd wel). Dus we moeten haar voor de laatste fles echt wakker maken, anders slaapt ze al zo tot 's ochtends. Op zich is het wakker maken geen probleem, ze is dan altijd heel vrolijk, en daarna valt ze meteen weer in slaap, maar ik vind het ergens een beetje zonde om haar wakker te maken. Maar anders zouden we nu al naar de 4 flessen gaan, en dat lijkt me met 10 weken (vandaag precies :)) een beetje snel.

Pookie, die kans zit er idd in, dat ik met tassen vol voor Veda thuiskom :D Je kent me al goed ;)
    Maar ik heb besloten gewoon lekker kleertjes voor Veda te kopen, ik vind het namelijk zó leuk om haar leuk aan te kleden, dat ik er niet meer al te veel over na ga denken hoeveel we hebben (in het redelijke dan!). En wie weet krijgen we ooit nog eens een meisje :D

Volgens mij is 130 ml voor kolven heel goed hoor! Ik vind het in ieder geval erg knap van je! Maar wel vervelend dat je zelf twijfelt of je genoeg voeding hebt ;) Maakt dat je niet heel onzeker of valt dat nog wel mee?
    Ik weet dat je deze week 5 dagen moet werken, maar is er niet een mogelijkheid dat Yuna even gewogen wordt op het CB zodat je weer hoeveel ze na 15 januari is aangekomen?

Salapio, het is trouwens volgens mij wel verdacht stil van jouw kant, ben benieuwd of er al wat gaande is! Ik ga even kijken of je nog wel in andere topics gepost hebt :)

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nou nou, Salapio heeft op 21 januari nog een bericht gepost, maar daarna niet meer :D Ook bij de december 2007-mama's niet meer zie ik. Zou het dan toch???

17. Seth

Seth Niet meer actief

mosa
    inderdaad heb maar een pretecho geregeld.... kon niet tot 11 weken wachten.....
    Had de hoop dat ik een vroege echo zou krijgen, (kreeg ik vorige keer wel....) .....
    Ben gewoon onzeker geworden door de vmk's.....;)

Stom eigenlijk, bij mijn eerste (voor die vmk's) was ik niet onzeker, maar stond ik overal nieuw in,....
    had toen mn eerste echo pas met 14 weken!!
    (was bij ander vk)

nouja iig 6 februari pretecho....en hopen dat het totzover ze zeggen.. (want blijft natuurlijk PRETecho) alles goed is....!

18. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    goedemorgen allemaal.

Het heeft even geduurt maar ik ben er hoor. Begon vanmorgen al met een tandartsbezoek (controle) en kreeg daar het standaard poetsverhaal maar had gelukkig geen gaatjes. Daarna even naar huis ontbijten en dan............. We hoorden meteen een hartje heel duidelijk, stevig en regelmatig (hartslag 140), daarna de echo en duidelijk te zien een mooi grote placenta aan de voorkant (dus dat ik nog niets voel klopt wel grrr) en niet te vergeten een heel erg beweeglijk kindje wat niet heel erg welwillend was om te laten zien of het een hij of een zij is. Hoewel de vk met 80% zekerheid wel durfde te gokken op een................ Dus we wachten de 20 wkn echo nog maar even af voordat we echt zekerheid hebben.
    Kindje werd op 17 wkn en 5dgn geschat nu op basis van het meten van het bovenbeen?!)

Kortom wij zijn weer helemaal blij en gerustgesteld (ik krijg steeds meer vertrouwen). En gaan nu weer aftellen naar 16 febr.!!

fijne dag vandaag!!

19. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hèhè, ik heb jullie ook weer gevonden!

Heb niet alles bij gelezen......

Sanne: o wat naar voor je schoonzusje........pppppfffffffff

Seth: goed dat je eerder een echo geregeld hebt....

Djaar: balen dat de placenta aan de voorkant ligt, maar 17wkn is ook nog wel vroeg om wat te voelen hoor. Jammer dat jullie nog geen zekerheid over het geslacht hebben. Willen jullie het geheim houden?

Hier ziekjes, snotterig en moe............ Bambam heeft gister al de afstandsbediening van me buik getrapt, wordt steeds beweeglijker, hihi!

twinny

20. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Twinny; ik had ook niet verwacht nu wat te voelen maar uiteraard wel gehoopt (je hoort van die verhalen....) Ja wij willen wel heel graag weten wat het wordt (al is het alleen maar om de namendiscussie gemakkelijker te maken).
    En geheim houden willen we het eigenlijk wel maar ik ben heel slecht in geheimen en zal me waarschijnlijk toch wel een keer verraden. Djaarman heeft er niet zo veel moeite mee om het dan maar te vertellen, dus we wachten af..........

Hahahaha bambam schopt tegen de afstandbediening hihi, was je zeker iets aan het kijken wat niet in de smaak viel?!

Deel Deze Pagina