Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    #201 Sterre82, 26 jan 2010
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
    Pookie: 130ml is toch netjes! Toen ik nog kolfde had ik ook tussen de 100cc & 150cc en zei de mevrouw van het CB dat dat heel netjes was, dat veel BV-moeders daar van dromen. In hoeverre dat waar is weet ik natuulijk ook niet maar als yuna tevreden en alles is zou ik me niet druk maken hoor. Je bent goed bezig! ;):)

Mosa: Heerlijk toch dat veda zo lekker slaapt. En ze is vandaag precies 10 weken, noah precies 12 :) Best maf als je bedenkt dat jij eigenlijk eerder was uitgerekend dan ik.
    Wanneer moet je weer naar het cb? Anders misschien even met hun overleggen wat ze denken of even met ze bellen?
    En anders gewoon je gevoel volgen en 4 flessen proberen en lekker laten liggen 's avonds ;):)

Ik denk dat we inderdaad weer terug gaan naar de hypo allergeen met nutriton want hij heeft gisteravond de laatste fles met enfamil gehad en niet doorgeslapen :( Nu ook weer veel laten staan. Die hypo drinkt hij wel helemaal op. En het gekke is dat hij met die enfamil weer meer spuugt..2 a 3 keer per dag nieuwe kleertjes aan is niet gek hier. We gaan het weer gewoon anders proberen ;)

Spannend van Salapio, ik ben benieuwd wanneer we weer wat horen!

Seth: Spannend hoor, eerst een pretecho. Ik had dat niet gedurfd denk ik en nu bij een 2e helemaal niet. Bij de 1e sta je er inderdaad nog wat 'naief' in (ik i.i.g. , kan niet voor andere spreken natuurlijk) maar nu weet ik waar het om gaat.. ik zou véélste bang zijn dat het niet goed is.
    Kreeg je normaal gesproken wel vroege echo's dan? Dat vond ik wel weer fijn aan mijn 'gehandicapte eileiders'... moest gelijk komen of het wel goed zat :)

Djaar: Fijn dat weer alles goed was! En een harstslagje van 140.. dan gok ik een jongen ;):) Ik voelde trouwens na de 18e week voor de eerste keer iets aan de buitenkant (had ook de placenta aan de voorkant) ...uhm.. volgens mij heb ik dit al verteld ;):)
    Ze meette noah altijd van kop tot kont maar de vk heeft em ook een keer van oor tot oor gemeten :(... maar toen kwam er ook het goede aantal weken uit.

All: De spierpijn is uitgebleven, yay! Had vannacht wel last van mij heupen/bekken dus merk je dan wel goed dat je lichaam nog herstellende is. Maf hoor, je denkt dat het allemaal wel meevalt en nu blijken die 'stomme clichés' toch waar te zijn. Noah is bijvoorbeeld ook alweer bijna 3 maanden :$ Waar blijft de tijd..

Vanmorgen met onze man weer naar de fysio geweest en opnieuw zijn hoofdje laten meten. De afplatting aan de zijkant is zo goed als weg alleen ligt hij nu weer te veel op zijn achterhoofdje en de rechterkant ;)... Nu dus weer aan de andere kant in zijn bedje leggen en op de linkerzij... *zucht*.. zo blijven we bezig natuurlijk. Ze belt i.i.g deze week nog de 'officiele' uitslag van de meting van vandaag door zodat ik hem om-en-om kan gaan leggen zodat we straks niet weer met hetzelfde probleem zitten.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zat trouwens net bij de November mama's te lezen dat degene die alweer zwanger was een mk heeft gekregen, heel rot :(

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

@Salapio, zou het ??? oww spannend!!

@november mama;s ow wat zonde dat ze een mk heeft gehad :(:(

@sterre, wat vervelend dat je toch nog steeds blijft sukkelen met de voeding van noah, en wat gek eigenlijk dat hij met dat spul nog meer spuugd dan zonder?? nou kijk gewoon wat voor jullie werkt zou ik zeggen, en als dat is met hypo allergeen/nutriton dan gewoon dat doen! jammer dat hij vannacht niet heeft door geslapen:( hopelijk gaat het vandaag weer snel beter! en zooo gezwommen goed hoor, en gelukkig valt de spierpijn mee.. ik moet ook echt wat gaan doen hier aan mn lijf.. haha;) welk dieet volg jij ? en ga je in je eentje zwemmen of samen met iemand?

@pookie, oke 130 cc kolven, vervelend dat je denkt dat je er zo te weinig voeding uit haalt! wie weet wat mosa zegt, even kijken of zo nog goed is aangekomen?

@all

ow huh feli slaapt nog steeds? vanaf 11 uur. .naja ik denk dt ze pas om 12 uur ging slapen, want ik was nog aan het stofzuigen.. wow dt is wel heel goed van dr zeg!!

hopelijk blijft het zo door gaan! hahaha

groetjesss

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sanne: Lekker hoor dat feli zo lekker ligt te slapen. Kan jij ook even lekker je dingetjes doen.
    Ik volg het sonja bakker dieet en ik hou me er op zich goed aan maar ook niet onwijs strikt hoor. Je mag bijvoorbeeld geen suiker in je thee maar ik doe er dan i.p.v van 3 :) maar 1 schepje in en drink ook geen liters meer per dag. Pak wat meer glazen water i.p.v thee. Gebruik ik ook niet zoveel suiker hihi. Je mag bijvoorbeeld ook maar 1 liga.. ja hallo zit ik met die andere te kijken en die gooi je niet weg natuulijk dus eet ik die lekker toch op :) Ach ik hoef ik geen 10 kilo kwijt binnen een week. Het mag best wat langzamer gaan en dat het er straks af blijft dan dat ik ga jo-jo-en.
    Ik ga alleen zwemmen omdat ik dan kan gaan en staan wanneer ik wil. Heb een hele tijd met een vriendin gefitnessed maar dan ben ik toch niet zo bezig als wanneer ik alleen ga. Ben een beetje een einzelganger wat dat betreft.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Wat een kou buiten zeg, brrrr, maar wel een heerlijk zonnetje :)

@ Hanna, Wat een knappe Svinthe die 2 flessen heeft leeg gedronken op het KDV, ik kan begrijpen dat je trots en blij bent :D. En Svinthe verslikt zich ook in de speeltjes oid die ze in haar mond stopt, haha, doet Josien ook regelmatig haha.

@ Sterre, lekker aan het zwemmen geweest, goed zeg! Wil aan yoga beginnen maar heb nog steeds niet gebeld :). Wil ook binnenkort gaan babyzwemmen, denk alleen niet dat je daar zelf heel hard bezig bent haha.
    Noah's ene zijkant hoofd niet meer afgeplat, maar dan de andere wel, zo blijf je idd bezig. Maar draait Noah zijn hoofdje inmiddels weer een andere kant op als dan dat je hem neerlegt?

@ Sanne, Joepie, Feli slaapt goed en drinkt redelijk goed :). Daar wordt een mama blij van! en nog een paar dagen rustig aan doen en genieten voor je weer begint. Ik moet ook echt nog even een paar dagne rustig doen, want heb wel zin om te werken, maar zie wel op tegen de drukke en lange dagen ;)

@ Twinny, beterschap! Wel gezellig dat bambam zo beweeglijk is dat ie de afstandsbediening van je buik schopt :D

@ Djaar, alweer een goede echo, super zeg. En 80% zekerheid over geslacht spannend hoor. Zal vast wel bevestigd worden met de volgende echo!

@ Seth, fijn zeg een pretecho om je onzekerheid weg te nemen. Hopelijk zie je een mooi frummeltje zitten!

@ Mosa, alweer lekker shoppen. \Hopelijk vind je wat warms voor dit weer haha.

@ Salapio, alles goed, wordt ook wel erg nieuwsgierig...

@ Pookie, jammer hoor dat je productie terug lijkt te lopen. 2x130 kunnen kolven vind ik nog heel netjes. Ben deze wk ook al aan het kolven om voorraadje op te bouwen. Lukt me precies om een xtr voeding te kolven, maar de rest van de dag moet Josien wel wat harder werken om er genoeg uit te krijgen. Ben dus ook wel benieuwd of het me volgende wk overdag ook lukt om drie volledige voedingen te kolven.
    Wel schattige foto's in je album!

@ all, Josien heeft een moeilijk slaap dagje vandaag. Komt denk ik omdat ik haar vanmorgen wakker moest maken omdat ik naar de fysio moest. En ik heb al vaker gemerkt dat als ze 's ochtends niet een beetje haar eigen ritme kan volgen dat het dan de rest van de dag ook moeilijk gaat ;). Ik blijf echter stug proberen haar te laten slapen....

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Aaah super nieuws toch :D echt geweldig.

Spannend met Salapio, ze zal wel bevallen zijn zou het niet?

@ Mosa, shopse :D ! Hoop dat je kunt vinden wat je nog zoekt, zou idd wel mooi zijn met de uitverkoop.

@ Seth, leuk dat je een pretecho gaat laten maken. Kan je gevoel wel begrijpen als je zo in onzekerheid zit door je verleden.

@ Djaar, whoohooo ik denk een meisje. Bij de 20 weken echo meten ze alles na en krijg je ook voor ieder dingetje een datum zoals het been en het hoofdje etc. Daar halen ze een gemiddelde datum uit.
    Jammer dat de placenta aan de voorkant ligt ja.

@ Twinny, beterschap!!

@ Sterre, beter dat je geen spierpijn hebt. Hopelijk houd je geen last van je bekken. Rustig aan he met het zwemmen ;) .

@ Sanne, fijn dat Feli nog steeds slaap :D .

@ Afrola, ah zielig zo kun je toch zien dat ze dan vertrouwd zijn aan een ritme he, die kleintjes. Hopelijk leert Josien er snel mee omgaan.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afrola: Noah draaid alle kanten op met zijn hoofdje maar als hij slaapt ligt hij standaard op zijn achterhoofd. Ook als ik hem gedraaid heb, draaid hij weer binnen een minuut terug. Daarom hebben we laatst zo'n zij-lig kussen gekocht. Hij mocht alleen maar rechts liggen maar dat is nu dus net een beetje te veel geweest.. maar het valt nauwelijks op dus we zijn waarschijnlijk net op tijd geweest. Alleen zijn achterhoofdje is nog wat plat.
    Balen zeg dat Josien d'r dagje niet heeft. Ik vind afspraken ook zo lastig te plannen i.v.m voeden en slapen. Hopelijk is het morgen beter :)
    Oja jij begint volgende week ook weer met werken maar je hebt er wel zin in, fijn!

MP: Jij alweer 25 weekjes, wat gaat het toch snel als je zelf niet zwanger bent haha. Wanneer ga jij met verlof, 34 of 36 weken? Dan kan je stiekem al een beetje af gaan tellen ;)

Zo even Noah-spam.. heb hem eindelijk goed en lachend op de foto gekregen :D
    Bekijk bijlage 46847

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
  9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Sterre, ik heb al verlof :p haha, nee ik werk zelf niet. Ben straks dus ook lekker thuismama!
    Wat een schatje is Noah toch hihi :D leuke foto's!

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mp, jah kleintjes kunnen toch wel echt uit hun doen zijn als je niet een btje meegaat in hun ritme. Kan wel lastig zijn ;)

@ Sterre, wat een leuke foto's, hij ziet er echt lief uit!
    En je had wel verteld over dat zijlig kussen maar was ik ff vergeten :). Nu moet je Noah dus weer om en om leggen... Lastig hoor dat zijn hoofdje steeds afplat. Maar komt vast wel weer goed.

Afspraken zijn idd soms lastig. Ook omdat Josien niet op vaste tijden drinkt. Dus de fysio wilde heel behulpzaam zijn door de volgende keer op een voor mij gunstiger tijdstip af te sprekn. Maar dan weet ik nog steeds niet wanneer haha. Nou ja de volgende keer hebben we 's middags afgesproken. Dat levert meestal geen problemen op.

11. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @MP; leuk dat je gaat gokken op wat het wordt. Hopelijk doen er dat nog meer in vindt het geweldig!! En jij gaat al zo snel voor je het weet ben je mama!!

@Afrola; dat beloofd wat zo'n uitslaper hahaha, worden wat gevechten bij het naar school gaan hihi

@Sterre; wat is het toch een sjansbeer hahaha maar wat een mooi menneke!!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MP: Oh haha dat wist ik niet. Lekker hoor dat je thuismama bent. Hebben jullie daar bewust voor gekozen?

Afrola: Maakt niet uit hoor, ik vergeet ook zoveel... is nog gewoon wat zwangerschapsdementie.. al vind ik dat het niet minder word nadat je bevallen bent :) Dus houd ik het maar op mama-dementie ;)
    Hier precies hetzelfde. Noah drinkt opzich wel op redelijk vaste tijden maar op een of andere manier gaat er altijd iets mis als ik een afspraak heb.. komt hij bijvoorbeeld eerder waardoor ik weer met de volgende voeding in de knoei kom ;) Daarom vind ik 's middags ook fijner.. kan je nog een beetje schipperen.

Djaar: Haha thanx! Ja het is echt een charmeur hoor.. :D

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Seth, doordat je eerder vmk's hebt gehad, kan ik me wel voorstellen dat je graag eerder een echo wil hoor. Je zou denken dat je dan ook wel eerder een echo zou krijgen. Maar zo kan het ook natuurlijk.

Djaar, super dat weer alles goed was!! En leuk dat jullie voor 80% weten of het een meisje of een jongetje is :) Ik blijf bij een jongetje :D
    Fijn dat je er nu steeds meer vertrouwen in krijgt, want het is echt zo zonde om door onzekerheid minder te genieten.

Twinny, zo, de afstandsbediening van je buik trappen, dan heb je zeker een beweeglijk kindje :D
    Hoe gaat het verder met je? Beseft Zoë al iets?

Sterre, idd maf dat Noah 2 weken ouder is dan Veda :) Maar ja, moet je maar niet voordringen ;) :D
    Ik geloof dat ik 17 februari weer naar het CB moet, dus dat duurt nog even, maar ik kijk het eerst nog wel even aan. Het scheelt dat Veda na de laatste fles meteen weer in slaap valt natuurlijk.

Als Noah zelfs met de enfamil weer veel spuugt, dan zou ik zeker weer overstappen op de hypo allergeen. Als hij daar zoveel beter door slaapt en ook vrolijker is, dan moet je dat zeker doen!

Wat fijn dat het een stuk beter gaat met de afplatting van Noah's hoofdje! Alleen nu weer oppassen met de andere kant ;) Zo blijf je bezig hè? Maar hopelijk lukt het een beetje om hem om en om te leggen.

En ik had het gelezen ja, bij de novembermama's :(

Goed hoor, van je dieet! Volgens mij is het sonja bakker-dieet ook vaak te rigoreus, als je er mee stopt, kom je volgens mij heel snel aan omdat je lichaam maar weinig gewend is. Dus idd lekker die 2e liga ook eten ;)

Schattige foto's van Noah weer :) Hij heeft zo'n ontzettend lieve uitstraling vind ik!

Afrola, vervelend dat Josien vandaag niet goed wil slapen, misschien idd door haar verstoorde rust vanochtend. Hier laten we Veda ook altijd in ieder geval slapen tot ongeveer 10.30 uur. Ze wordt eigenlijk iedere dag rond die tijd wakker, dus als ik iets wil doen, dan wachten we tot ze wakker is.
    Ging het verder weer goed bij de fysio?

Sanne, zo, dat is een lang dutje van Feli! Lekker voor haar en voor jou natuurlijk ook! Heeft ze vannacht ook goed geslapen?

All, het winkelen was gezellig, we zijn geslaagd voor Veda en voor mijn vriend, maar ik heb niets kunnen vinden ;) Dan nog maar iets langer mijn 'oude' winterjas aandoen, en dan in het najaar maar een nieuwe kopen.

Toen we thuiskwamen, was er een pakketje afgeleverd bij de buren. Het was van mijn werk, en er zat een keramieken spaarvarken in met Veda's naam en geboortedatum erop geschilderd :) Het was van mijn werk, gemaakt door psychiatrische patienten als dagbesteding. Erg leuk!!

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Mosa, we hebben het zoë de vorige week verteld. Eerst zag je haar alleen maar denken, maar nu hebben we alle twee een baby in de buik. Ze komt ook vaak de buik knuffelen en kusjes geven enzo. Ben benieuwd of ze het straks ook nog zo leuk vindt, hihi!!

We zijn bijna klaar met haar kamerte, denk dat ze met de carnaval wel over gaat..........spannend hoor!!

twinny

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Twinny, wat schattig dat Zoë je buik knuffelt en kusjes geeft :) Zal voor haar een hele verandering worden natuurlijk, maar wel een leuke!

En leuk dat haar kamertje bijna klaar is!

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Twinny: Haha grappig dat jullie alle 2 een baby in de buik hebben :D
    Zou jouw vriendin trouwens geen kindjes willen?

Mosa: Whaha.. bij jou duurde het gewoon te lang.. zelfs Sheann heeft daar niet op gewacht ;):D
    Ach ja, als het zo ook goed gaat met de voedingen maakt het toch niks uit. Wel fijn hoor dat het zo lekker loopt met Veda :)
    Ik heb noah net weer hypo+nutriton gegeven en heb er geen kind aan. Hij ligt nu al 2 uur heerlijk te slapen dus we gaan niet meer verder met die enfamil.

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, maar dat jij voorkroop, was nog wel te doen, jij was net na mij uitgerekend, maar van Sheann was het idd helemaal schandalig :D ;)
    Ik denk dat ik de volgende keer maar van te voren al uitga van 42 weken, dan kan het nog iets meevallen :)

Wel apart dat Noah nu zo goed reageert op de hypo allergeen hè?! Maar wel lekker natuurlijk! En zo zul jij misschien ook weer iets beter in je vel zitten of niet?
    Ik moet zeggen dat ik vind dat je het allemaal wel heel goed aanpakt! Dus met zwemmen, een dieet (zolang je maar niet doorslaat!) en met Noah.

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Ja best maf dat hij daar nu zo goed op reageerd en eerder niet. Maar ik denk dat het komt omdat we er nu meer nitriton indoen. Ik deed er eerder maar 2 schepjes door en nu 3 best volle schepjes. Ach het blijft toch een beetje proberen met die kleintjes vind ik.. tegen de tijd dat we eruit zijn zit hij al bij ons aan tafel mee te eten :p:)

Dank je wel :) Ik ben niet iemand die bij de pakken neer wilt gaan zitten.. maar heb af en toe wel een schop onder mijn kont nodig. Maar af en toe is het ook wel goed om je even aan je rot-gevoel over te geven. Het is alleen dan de kunst om jezelf ook weer op te pakken.
    Heb er trouwens ook even met mijn schoonzusje over gesproken. Zij heeft ook een hele nare bevalling gehad en me wat tips gegeven.
    Ik ben nog wel heel veel moe. Heb jij dat niet?

Oh manneke is wakker.. ga em even ophalen.

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, hier bevalt het jbpm ook erg goed. Veda spuugde niet heel veel, maar toch wel iedere keer een beetje, we moesten altijd een spuugdoekje in de buurt houden. Nu spuugt ze eigenlijk helemaal niet meer.

Maar wat ik juist bedoelde (ik typte het alleen anders), is dat jij volgens mij jezelf een schop onder je kont hebt gegeven, en dat vind ik juist zo knap! En af en toe jezelf overgeven aan een rotgevoel is idd niet verkeerd, als je maar probeert er niet te lang in te hangen en er wel wat aan probeert te doen. Maar wat dat betreft ben je volgens mij al op de goede weg.
    Wel fijn dat je er met je schoonzus over gepraat hebt, vooral omdat zij ook een nare bevalling heeft gehad. Het praat vaak toch makkelijker als iemand weer waar je het over hebt.

Ik ben idd ook nog best moe, en dat ondanks onze supernachten. Ik kom 's ochtends ook erg moeilijk m'n bed uit, vooral omdat ik eigenlijk nooit er uit hoef (om 7.30 even een flesje, en daarna slaapt Veda weer tot 10.30/11.00). Dus soms slaap ik na de fles tot 9.30 en ga dan pas douchen :) Natuurlijk heerlijk dat het kan, maar wel vervelend dat ik ondanks dat moe blijf.
    Ik hoop wel dat het binnenkort minder wordt, anders wordt het zwaar met werken (6.00 uur eruit :$).

We hebben net al gegeten. Mijn vriend gaat straks met mijn broer naar de bioscoop, naar Avatar (3D-versie). Zo'n film is niets voor mij, maar hij heeft er zin in.

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    He, nog even snel als het lukt.

@ Mosa, leuk weer een pakketje van je werk :)

@ Sterre, doe je maar niet te streng met het sonja-bakkeren. Haar dieet is wel erg streng ten opzichte van wat je normaal mag ;)

hmm gaat niet helemaal lukken. Mannetje komt thuis, Josien wil aandacht en moet ook verder met eten koken...

Deel Deze Pagina