Ja hoor ... we zijn uit de naam. Jan heeft m al semi-hardop gezegd waar zn moeder bij was (ze liep gelukkig net naar de keuken) ... de handigerd .
Haai! Salapio: Dat is inderdaad een goeie tip van het cb Kan me wel voorstellen dat je de kriebels begint te krijgen.. volgens mij blijft zoiets toch elke keer weer spannend. Wel balen dat Mirre niet zo gezellig was vanmorgen maar volgende week een relaxdagje las ik dus daar maar extra van genieten Melisa: Wij zijn gister ook nog even bij Vila happ binnen gelopen gister. Ze hebben er inderdaad erg leuk spul. Mooie collage hoor. Wat ga je daarmee doen? Loe: Heel begrijpelijk dat je je nog even afzijdig houd maar hopelijk voel je je snel genoeg zeker en kom je lekker hier mee kletsen. Mosa: Haha ja dat zal je altijd zien als je zoiets zegt (over dat je de 17e zou bevallen en het de 16e word) Ik kijk eigenlijk nooit naar wie is de mol. Ik kan ook niks volgen want ik vergeet het de helft van de tijd of ik haak pas op het einde in. Of dat ik wel iets probeer te volgen en het einde mis All: Vanavond voor de eerste keer aqua-joggen gedaan en was erg leuk. Ik was wel de jongste daar en er zaten zelfs een paar heren bij Nu lekker douchen want mijn haar stink naar chloor. Slaap lekker voor straks!
haai haai, ik kom even langs vliegen. Erg druk met werk op het moment, zelfs morgen moet ik aan het werk ( eigenlijkk mamadag). Zaterdag ook nog druk dus zondag waarschijnlijk weer kans op bijlezen. Maar LOE gefeliciteerd!!!!!
Pookie, let je wel een beetje op jezelf? Het is ook zonde als je in het weekend helemaal gesloopt bent! Maar succes met werken dan morgen! En alvast een prettig weekend! Sterre, mannen die aan aqua-joggen doen Ik vind het echt een vrouwending, maar ik zou verwachten dat er wel meer jonge vrouwen zouden zijn 's avonds. Maar het is voor het goede doel moet je maar denken
Hoi, Hier ben ik heel even met m`n bevallingsverhaal. Het bevallingsverhaal samen met het dossier van het ziekenhuis kunnen opschrijven: Zondag 24 Januari 2010: Om 03:00 wordt ik wakker van weeën. Eigenlijk ben ik nog geen geen keer wakker geworden van weeën in de nacht, alleen van de bekken werd ik tot nu toe wakker. Dat was dus al wat anders dan anders, maar omdat ik al vanaf week 38 veel voorweeën had gehad dacht ik nu ook aan voorweeën. Ben naar beneden gegaan om Wilco maar niet wakker te maken. De rest van de nacht heb ik beneden gezet en Wilco kwam om 07:00 ook beneden. Heb heel de die tijd vanaf 03:00 om de 10 minuten weeën gehad. Om 08:45 maar even onder de douche gaan staan want daar zouden de weeën minder mee worden was me eerder gezegt. Maar na het douche sloeg het om naar de 5 minuten. Om 09:30 kreeg ik de 1e rugwee. We hebben om 10:00 toch maar even de verloskundige gebeld (Tinie had dienst) Ik moest maar even rustig aan doen en even nog een keer douche. Om 12:00 hebben we weer de verloskundige gebeld en ze is om 12:30 aan huis gekomen. De baarmoedermond was goed week maar er was nog geen onsluiting te meten. Om 15:00 hebben we weer de verloskundige gebeld en ze is om 15:30 gekomen omdat de weeën wel heel heftig waren en heel snel achter elkaar kwamen, soms gewoon om de 2 minuten. Ik had 2 cm ontsluiting en het zag er goed uit. 18:00 zou ze nog een keer terug komen en kijken hoe het met de onsluiting zou gaan. Om 18:00 was ze weer bij ons thuis en had ik 3 cm onsluiting. Tinie heeft toen de vliezen gebroken. Ons meisje had dus in het vruchtwater gepoept en de thuisbevalling was van de baan. We zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan. Ik had zoveel vruchtwater dat de slaapkamer nat was van het vruchtwater. De auto lag vol met matjes en we zijn begeleid door de verloskundige en zijn naar het ziekenhuis gereden. Om 19:10 kwamen we op de verloskamers aan in het Tweesteden ziekenhuis. Ik had met binnenkomst al meteen 5 cm ontlsuiting en het zag er heel goed uit. Ben aan heel het aparatuur gelegt om ons meisje en mij te kunnen volgen met hartslag en weeën. Om 20:20 had ik 6 cm ontsluiting en heb ik pijnstilling gevraagd omdat ik de weeën neit meer kon opvangen die dus om de 2 minuten kwamen en steeds heviger werden. Om 21:00 heb ik Remifentanil gekregen. De medicatie zat in een pomp die ik elke keer kon bedienen. Om 22:00 had ik 7 cm ontsluiting en alles zag er nog goed uit. Om 23:15 had ik nog steeds 7 cm ontsluiting en kreeg ik persdrang, maar ik mocht niet meepersen. Ook hebben ze toen een andere weeënopvangaparaat in de vagina ingebracht om de weeën nog beter de bekijken. Ons meisje heeft ook een hartzonde in het hoofdje gehad om haar hartslag in de gaten te houden. Om 23:35 hebben ze Oxytocine toegedient (soort van weeënopewekker) Heb om 24:00 weer een nieuwe pomp met Remifentanil gekregen. De ontsluiting ging tegen werken en had ineens nog maar 6 a 7 cm ontsluiting en de baarmoedermond werd hard van de druk die ik zetten. Ik kon de persweeën noet meer in bedwang houden en heb vaak meegeperst wat de haartslag van m`n meisje liet dalen. Maandag 25 Januari 2010: Om 00:45 is er overleg geweest om een "Epiduraal" ruggenprik te zetten en de arts die hem zou zetten had op dat moment een spoed ok. Om 01:35 was de persdrang niet meer te houden en kon ik alleen nog maar persen en persen terwijl dat helemaal niet mocht. Er was tenslotte nogsteeds maar 6 a 7 cm ontsluiting. De Remifentanil pomp hielp helemaal niet meer. Om 02:45 is besloten om een Sectio te doen "spoedkeizersnede". Alles is toen heel snel gegaan en wordt alles losgekoppelt en werd ik meteen naar de ok gebracht. Om 03:22 was de 1e incisie. Om 03:29 is ons meisje geboren. Om 03:36 is de placenta geboren. Ons meisje is meteen weg gebracht omdat ze wit was en niet goed huilde. Na wat handelingen en zuurstof begon ze zachtjes te huilen. En mocht ik m`n meisje eindelijk zien. Het is een hele beproeving geweest maar Mykeda is zo mooi, alle pijn was het waard!
Jeetje Woops, wat een ontzettend heftige en zware bevalling heb jij gehad zeg En ook nog eens heel lang! Poeh, het is maar goed dat je bepaalde dingen van te voren niet weet hè?! Maar hoe gaat het nu met je? Blij zeker dat je thuis bent? En doet Mykeda het goed? Vanavond in ieder geval lekker in je eigen bedje slapen, en erg fijn om te lezen dat alle pijn het je waard was!
Ik heb trouwens net de foto op je site gezien, wat een schattig poppetje is Mykeda! Hopelijk volgen er snel meer foto's En we vroegen ons af hoe jullie aan de naam Mykeda zijn gekomen, maar hier zouden we nooit op gekomen zijn Apart! Vonden Mykeda's broer en zussen het leuk?
Uitleg over de naam van ons meisje. Mykeda is zelf gemaakt en zijn de 1e 2 begin letters van de kinderen van m`n mannetje. Dus zo is MY KE DA ontstaan. MY= Myrthe KE= Kevin DA= Daantje
Toch nog even spieken Pookie: Zo weer druk aan het werk zo te lezen. Hoe gaat het nog met de bv? Woops: Heavy hoor allemaal. Je hebt heel wat moeten doorstaan maar zoals je zelf zegt, als je je eigen kindje ziet weet je precies waar je het voor gedaan hebt en trap je er misschien nog wel voor een 2e keer in . Hoe voel je je zo nu? Apart hoor die combi, die naam zal je vast nooit ergens anders horen
Hoi meiden, Het is al laat maar nog even snel bijlezen... hoezo verslaafd... Sterre, een half uur het hoofdje omhoog houden.... dat is wel veel te lang hoor... Rare fysio... ik heb eens gelzen/gehoord 10 minuten... maar met Svinthe vond ik dat ook al veel.... Sannehai, tja Ajax he, en dan ook nog de loting tegen de makkelijkste ploeg nu.... Maar... geluukig heeft Feyenoord ook gewonnen, dus dan hoor je mij niet klagen! ZijvandeHoek, WOW wat een goed nieuws een kloppend hartje!! Ik ben zo blij voor jullie!!! Loe, gefeliciteerd!!!!! Ik wens je een fijne zwangerschap! Salapio, het gaat voor jou nu echt opschieten he dat je jochie wordt geboren. Spannend hoor! Woops, tjonge wat een bevallingsverhaal zeg. Maar gelukkig is alles goed gekomen en kun je nu lekker gaan genieten van je mooie meisje! Leuk gevonden zo haar naam! Zo, ik ben weer helemaal bij. Vandaag had ik verslagbesprekingen met de ouders dus was ik laat thuis... Extra werk want ik werk nooit op donderdag. Nu nog 1 dagje en dan zaterdag de meeitng van de aug.mama's.. Ben benieuwd!
Bah, net toch even ingelogd op het netwerk van mijn werk om eens naar de voortgang te kijken van het onderzoek waar ik voor werk (echt de eerste keer sinds Veda er is), en ik moet zeggen, ik word er niet vrolijk van Heeft absoluut niet te maken met degene die mijn werk nu overgenomen heeft tijdens mijn verlof, maar erg veel verder is ze nog niet gekomen in de maanden dat ik er niet was Is ook lastig om dingen gedaan te krijgen van mensen die zwaar depressief zijn, maar evengoed jammer. Nu heb ik al helemaal geen zin om weer te gaan werken Nog 2,5 week, het aftellen begint nu echt wel een beetje vind ik. Sanne, nogmaals veel succes morgen!
Hanna, jij ook nog hier Lekker dat de oudergesprekken achter de rug zijn! Nu morgen nog één dagje en dan lekker weekend! Hoeveel vrouwen verwachten jullie zaterdag? En wat gaan jullie doen? Paste Svinthe trouwens haar nieuwe jurkje aan, of heb je het nog niet geprobeerd? Zo, bedtijd voor ons. Veda ligt al bijna 2 uur op één oor, dus we moeten haar maar eens volgen Slaap lekker!
Goedemorgen, Djaar, waar hang jij eigenlijk uit? Alles goed? Of ben je nu iedere ochtend braaf aan het werk? All, op de commode staat een muziek-projectieding die we altijd aanzetten als Veda gaat slapen. Er zit een hengsel aan om hem mee op te tillen, en toen ik vanochtend Veda aan het verschonen was, had ze dat hengsel ineens vast en ze trok hem zo naar haar toe Het was de eerste keer dat ze echt gericht iets zelf pakte Ze hield hem ook heel stevig vast. Vandaag maar eens wat dingetjes uitproberen met spelen. Het is echt ontzettend vies weer hier Een soort van combinatie van sneeuwen en regenen (ijzel?), maar gelukkig hoef ik vandaag nergens heen. Ik wilde vanmiddag misschien gaan wandelen, maar als ik naar buiten kijk dan denk ik dat we dat maar overslaan. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen meiden, Even tussendoor op mijn werk. de kinderen zijn naar gym en ik geef dictee aan een meisje wat niet mag gymen vandaag. Mosa, ik denk dat we ongeveer met z'n 20-en zijn morgen op de meeting. Svinthe past het jurkje wel. Het is iets te lang maar ik doen het gewoon aan Ik vind het zo leuk! En natuurlijk een staartje hahah! lekker showen he! Ik heb er erg veel zin in. Jammer dat hetw erk niet is opgepakt. Nog 2,5 week. lekker nog even genieten hoor! Niet nu al af gaan tellen joh! Zonde van de lekkere tijd! Knap zeg dat veda wat pakt zelf. Leuk om de ontwikkeling te zien he!
Mosa, probeer nog even te genieten van je verlof. Werken kun je over 2 weken weer heeeeeel lang en vaak. En leuk he als ze dingen gaan pakken. Chelsey leg ik nu in de box met de speeltjes aan de zijkant en dan zoekt ze zelf wat uit. De fotocollage wordt op canvas gedrukt en hangen we in de huiskamer. En Sterre, ze lijkt op papa haha. Ik hoor het zooooo vaak dat ik een t-shirt heb laten drukken met: ja, ik lijk op papa! Heeft mijn man van de week van ons gekregen. Hij moest er wel om lachen.
Hanna, ik dacht dat het op een basisschool zo was dat de docenten zelf gymles geven. Zo was het bij ons (inmiddels al weer lang geleden ) in ieder geval wel. En idd lekker showen met Svinthe morgen Mijn vader viert vanavond z'n verjaardag en morgen hebben we een verjaardag van een vriend van ons, en ik heb al helemaal bedacht wat voor leuks we Veda gaan aantrekken Melisa, leuk dat Chelsey zelf al speeltjes kan uitzoeken Apart wat een ontwikkeling kindjes in een paar maanden tijd al doormaken hè?! Wat leuk dat jullie de fotocollage op canvasdoek laten drukken! Krijgt vast een mooi plaatsje dan! Ik heb pas ook een canvasdoek besteld van een foto van Veda, ook erg mooi geworden! Ik geniet trouwens nog volop van mijn verlof hoor, maar als ik bedenk dat van de 21 weken die ik vrij ben, er al bijna 19 weken voorbij zijn, dan vind ik het echt opschieten Zo, genoeg gelummeld. Ik moet maar eens iets nuttigs gaan doen. Anders had ik net zo goed in m'n bed kunnen blijven liggen
Hallo meiden Mosa: zo zeg,die Veda die kan lang slapen!! Wanneer was die uitzending van Wie is de Mol dan vorige week? Donderdag was die Haiti-actie... nu hebben we er dus eentje gemist! Woops: van harte meis met je meisie, wat een mooie naam trouwens. Heftig bevallingsverhaal, neem je tijd maar om te herstellen. Salapio: ja, nu ben jij!! Enne inderdaag hormonen en ik-ben -2-is-nee driftkikker is een heerlijke combinatie!! Sannehai: succes vandaag met feli op het kdv, ben benieuwd hoe ze het vindt! Zijvandehoek: van harte meid, wat een opluchting, heerlijk! Kunnen van kindjes: zoë wilde ook niet op de buik en ook niet draaien, deed ze pas heel heel laat!! En met 9mnd zat ze pas, 13mnd bilschuiven en 18mnd lopen. Alles op zijn tijd, niks forceren en als cb vraagt of fysio mag komen, gewoon doen! sterre: ik doe aqua-robics, ook heel leuk. Hier nog altijd ziek!! Verkoudemn, hoesten en nu ook nog oorpijn. Dadelijk maar ff naar de huisarts...pppffffffffff. twinny
Balen Twinny, misschien idd goed om langs de huisarts te gaan. Beterschap! O ja, we hadden Wie is de mol opgenomen, dus het was niet op tv. Maar nu hebben we de aflevering van gisteren niet gezien, dus ook weer opgenomen Wel jammer dat ik dan al telkens weet wie er uit is. Ik check altijd het nieuws op nu.nl en telegraaf.nl en daar staat altijd wie er uit is.