Goeiemorgen! (en heerlijk geslapen) Vraagje: hadden jullie in de vierde/vijfde maand van de zwangerschap en verder nog (veel) last van pijnlijke borsten?
Loe: ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij verdween dat zond de 13 weken of zo, en kwam het bij 30 weken weer terug.
Thanks Melisa Ik heb niet echt hele pijnlijke borsten meer, wel jeuken mijn tepels! (wat heeft dat nu voor functie denk ik dan hihi) Heb jij dit ook gehad?
Jep, dat komt omdat de struktuur veranderd. Ze gaan zich klaar maken voor je kindje. Als ze nu rood gaan worden, schilverig etc, moet je er wel even naar laten kijken. Ik heb nml een schimmel gehad, en daar kunnen ze ook van jeuken.
Ik heb bijna de hele zwangerschap pijnlijke borsten gehad, maar veranderde wel. Maar ik ben sowieso geen goede graadmeter denk ik omdat ik Mirre tot 4/5e maand heb gevoed (en dat was behoorlijk gevoelig ).
nou dás toevallig dan. Gisteren leken ze helemaal uitgedroogd. Het zag er wat wit schilferig uit. Ik grapte nog: wie heeft er nu uitgedroogde tepels (zonder borstvoeding dan he)???? Vond t zo gek. Dus nu wat ingesmeerd met zalf. Maar dat zou toch geen schimmel zijn? Rood is t gelukkig niet. Heb net nog even gekeken: zie nu geen witte dingen oid hoor. Misschien hele droge huid? (gisterenavond was het een paar uur na het douchen. 'Groeien' je tepels dan, door dat jeuken? (stomme vraag misschien hoor, maar jullie zijn inmiddels ervaringsdeskundigen hihi) Wat balen Salapio dat Tobe niet wil pitten Tobe, luister s naar je mama!
Hey meiden Met mij gaat het ietsjes beter Vandaag naar het weeg-uurtje geweest en thijmen was nu 8005 gram dus 160 gram aangekomen Maandag komt er een vrouw bij mij om te wegen omdat ik geen lange afstanden meer kan lopen ivm met me bekken Om half 1 moest ik bij mijn vk zijn bloeddruk was wel goed 120/60 behalve de groei van me kindje Ipv om de 3 weken moet ik nou om de 2 weken komen als in die weken me kindje nog niet gegroeit is gaan ze een echo maken omdat ze mijn buikje met 31 weken te klein vinden Want de andere vk die is lang uit de running vanwege nekhernia maar eens zo af en toe helpt ze weleens in de praktijk Ze zei al tegen me als ik jou niet kende zou ik je schatten op 28 weken terwijl je al bijna 31 weken ben Maar ik moest me veel rust houden en even de boel de boel te laten maar ja huisje schoonmaken en ect gaat ook niet vanzelf Maar goed we zien wel over 2 weken Liefs Tijgertje23
Oja meiden Wanneer gaan de kindjes niet meer zo vast slapen Want thijmen is soms echt de hele dag wakker terwijl hij nog wel naar bed gaat 06.30 papje en dan naar bed dan is ie tot half 9 wakker en dan slaapt ie pas Om 10.00 uur krijgt hij fruithapje tot 12 uur mag hij banjeren op de grond Krijgt zijn middag eten brood daarna naar bed slaapt ie maar anderhalf uur en dan is ie alweer wakker Wat doen jullie meestal halen jullie je kindjes uit bed of laat je ze nog een half uurtje liggen Liefs Tijgertje23
Tijgertje, volgens mij komt het met de groei van Thijmen helemaal goed hoor. Mirre heeft ook wel eens van die 'downs' gehad. En ook niet te veel zorgen om de groei die voelbaar is vanaf de buitenkant. Mijn beide schoonzussen (de oudste bij de laatste én vioorlaatste zwangerschap) hadden ook 'kleine' kindjes, maar bij de groeiecho's bleek er een gemiddeld kindje in de buik te zitten ... ze kunnen dus echt niet alles voelen. En schoonmaken is nerregens voor nodig hoor ... een snelle stofzuig eens in de zoveel dagen kan best, er is een tijd van zwangeren en een tijd van schoonmaken hoor ... en dat kan je vent toch wel doen? (en voor mij persoonlijk geldt: er is een tijd van leven en een tijd van schoonmaken )
Toen Mirre bijna 1 was, was haar slaapschema ongeveer zo: - ochtend wakker (6-7u) tot ongeveer 11-12u, dan naar bed of wandelen, ze sliep erg wisselend, maar meestal niet meer dan 2 uur - meestal aan het einde van de dag nog een tukje in de wagen, rond 17u (max een uurtje) - rond 19u naar bed (en dan nog minimaal 2x wakker)
Maar als Thijmen niet ligt te blèren in zn bed, dan zou ik m lekker nog even laten liggen. Tobe lag net ook even te mopperen, dan laat ik m even en hij is toch weer in slaap gevallen (of ligt wakker in zn bed, ook goed ) ... Mirre heeft de kleding uitgekozen vandaag (zowel voor haarzelf als voor Tobe) ... en het is duidelijk een styliste in de dop
Sanne: Ik heb over de nr 2 voeding op het forum een topic geopend bij flesvoeding omdat ik wilde weten wat het verschil was. Je kindje mag van nr 2 niet meer dan 800cc krijgen omdat hier meer voedingsstoffen e.d in zitten. Als je kindje nou bijvoorbeeld nog geen groenten- en fruithapjes zou krijgen is het beter om nog even nr 1 te blijven gebruiken. Als je kindje wel 'vaste' voeding krijgt en op 3 a 4 flessen zit is nr 2 prima. Melisa: Wat een hilarisch leuke foto!!! Echt een dametje zeg. De rest lees ik morgen even door. Thanx, ja Noah alweer 6 maanden vandaag Time flies! Noah is weer door de APK gekomen. De arts vond hem wel grappig geloof ik haha. Ze wilde eigenlijk iets met zijn beentjes doen (spreiden geloof ik) maar ze kreeg het niet voor elkaar omdat hij zoveel spierkracht heeft. Ook vond ze hem een behoorlijke vlotte met alles, hij rolde en tolde over de tafel daar. En hij maar lachen en gillen .. mijn knappe vent Hij was wel iets aan de 'lichte' kant maar dat vonden ze daar ook niet gek met zoveel bewegelijkheid als hij heeft. Hij is nu 6770 gram en 65 cm. En nu ga ik even bij het spook het kijken wat hij aan het doen is want hij was heel moe maar ik hoor nu allemaal moeilijke geluiden uit zijn kamertje komen dus hij zal wel weer in een onmogelijke positie liggen.
Hallo meiden, Grussi von Schweiss Het is hier heel gezellig maar wel ontzettend nat helaas. @ melisa, jammer van de witte test @ Mosa, succes in ronde 1 @ ricmar, dikke knuf. wat een toestand met de dok. lief vaN JE VRIENDIN en goed als je er werk vAn maakt. @ sanne, knuf voor aL DAT GEHUIL VAN FELI. @ salapio, goede styliste heb je in huis rest sorry we gaan nu boodschapjes doen. schuss!
hoi dames @loe ik weet niet precies of je tepels dan groeien door de jeuk, weet wel dat ik het ook had, maar bij mij groeiden mijn boos&tepels echt pas toen feli al geboren was, toen kreeg ik dikke memmen hahaha @sterre, oke nouja feli drinkt dan nog wel 5 flessen, maar bijna nooit meer dan 800/ 830cc dus dat kan niet zo veel kwaad denk ik dan, (ze red het gewoon qua tijden niet om het met 4 flessen te doen) wel krijgt ze ook groentehap, en ik wil ook echt wel eens met dat fruit beginnen als het van de kinderarts mag, wat is jou schema nu voor noah?? @afrola balen dat het zo nat is daarzo!! hopen dat het snel opklaart, hier is het ook nix! @salapio haha dat heeft mirre goed gedaan ja voor haar en tobe en wat balen dat tobe niet wilt slapen, wie weet wat je zegt 12 weken sprong @tijgetje gaat thijmen dan gelijk na dat hij ontbeten heeft weer naar bed? hier opt kdv gaan de kinderen die 2x slapen zo rond 9.30/10.00 naar bed tot half 12 ongeveer, de een wat langer de ander wat korter, en dan smiddags nog een slaapje rond half 3 tot 16.00 of iets langer/korter. de kinderen die 1x slapen slapen van 12.30 tot half 3 zo ongeveer. gewoon een keer uitproberen misschien? en lekker rusten hoor met je buikie! @all ik ga mn meisje nog eens in stoppen, ze is al vanaf 3 uur wakker, wel moe.. maar of het slapen word.. i donno, ze kletst en huilt tegelijk haha groetjes! @
Even een kort berichtje van mij... Svinthe is steeds aan het spoken 's nachts.. We denken nu dat ze last heeft van haar tandjes.. Vanmorgen het cb gebeld en we gaan nu een nieuw eet en drink schema volgen, omdat ze steeds 's nachts wil drinken.. MOrgen beginnen we ermee, dus ik ben benieuwd. Sanne, Feli 6 maanden!!! Gaat snel he? Salapio, wat een schattige foto van Mirre en Tobe! Lieve kindjes heb je Afrola, lekker in Zwitserland. Heerlijk hoor!
Hoi dames, Sanne, fijn dat je gisteren een gezellige dag hebt gehad, dan kun je er misschien weer iets beter tegenaan! Melisa, afrola is in Zwitserland, vandaar dat ze al even niet langsgeweest is En wil je je tempkaartje/linkje eens plaatsen? Wel vervelend van de pijn in je borsten! Salapio, wat een schattige nieuwe avatar heb je! En hopelijk is Tobe snel weer wat beter in z'n hum! Hihi, Mirre is echt een styliste in de dop Hele lieve foto! Loe, ik heb alleen gevoelige borsten gehad toen ik net zwanger was, verder niet, maar volgens mij komt het heel veel voor hoor, tijdens alle zwangerschapsmaanden. Tijgertje, ik dacht eigenlijk dat vaak de buikgrootte niets over de grootte van het kindje zei Maar op zich is het niet zo erg dat ze het iets vaker checken! En idd zoveel mogelijk rust pakken, dat is sowieso belangrijk natuurlijk! Sterre, leuk dat Noah in de smaak viel op het CB Maar fijn dat hij verder goedgekeurd is! Afrola, leuk dat je even langskwam Jammer dat het ook daar zo nat is Fijn dat het verder gezellig is! Jullie gingen toch op bezoek bij je zwager en schoonzus? Wonen ze mooi? Hanna, hopelijk helpt het nieuwe drinkschema, want telkens je bed uit 's nachts lijkt me héél vermoeiend! Sterkte! En wie weet komt er idd een tandje door. Heeft ze die eigenlijk al wel? Heb jij nu trouwens twee weken vakantie? All, Ik had vanochtend een afspraak met mijn baas, maar hij was er niet omdat een stuk van z'n kies was afgebroken en hij naar de tandarts moest Ze hebben me geprobeerd te bellen, maar ik heb het geluid van mijn telefoon uitstaan als ik onderweg ben omdat ik dan altijd muziek op heb. Dus ik kwam er voor niets Was wel balen, want het was heel vies en koud weer. Dus toen maar weer naar de andere kant van Amsterdam gegaan, naar de locatie waar ik zelf werk. Best vermoeiend, zo'n reisdag! Vooral met dit weer! Nu heb ik volgende week maandag een nieuwe afspraak met hem
Zo Yuna ligt weer in bed dan ik ff bijlezen hier. @hanna; heeft Svinthe vannacht wat beter geslapen? Gelukkig was het weekend en heb je vakantie, kan je lekker uitslapen Oei, ik lees net van niet. Tandjes??????? heeft Svinthe nog niets dan? @djaar; leuke camping hoor. Voor ons wel ff een eindje rijden dus mijn komst is nog even onder voorbehoud. @mosa; familiegedoe was gewoon een soort verjaardag. Wij waren dus te laat......pookman vergeet altijd de tijd op te schrijven en het is iedere keer ook een ander tijdstip. Irritant! Voor de rest viel het mee, alleen de oma van pookman is waar dementerend en bleef maar bij Yuna druk doen en vast willen houden. Tja en dat is niet handig als ze net heeft gedronken, de nieuwe rok van oma kon weer in de was Vervelend alleen dat Yuna dus overdag bijna niet had geslapen en gewoon veeeeeeeeel te veeeeeeeel prikkels had gehad. Ze was gisternacht ineens erg aan het spoken in haar slaap. Steeds huiltjes en heel veel bewegen door het bedje. Uiteindelijk heb ik haar er maar ff uitgehaald en een fles gegeven. Pas daarna viel ze uiteindelijk echt in slaap. Dus eigenlijk hier ook rare/vervelende schoonfamilie. Asperges HEEEEEEEEERLIJK!!! Misschien gaan we deze week ff uit eten in een restaurant met een speciaal asperge lam menu. @sanne; als het zo uit komt krijgt Yuna ook 5 flessen nr 2 hoor. ze drinkt toch nooit de maximale hoeveelheid per dag op. @salapio; wat een gezellige verjaardag, vooral voor Mirre. Lekker spelen en jij lekker bijkletsen. En van die afrikaanse outfits willen we hier natuurlijk wel een foto zien! ahhhhhh die foto van Mirre en Tobe is liefffffffffffffffff en wat kan ze dan al goed kiezen!! En geen roze te zien @tijgertje; Oei groeit eindelijk thijmen weer, groei jij niet genoeg. Wel rust nemen hoor. Dan iemand anders dat huis maar laten schoonmaken! @sterre; Fijn dat Noah weer is goedgekeurd! En bij ons zijn ze ook schappelijk over het geringere gewicht in combinatie met 1 pot activiteit......gelukkig maar. Maarreh jouw ventje is toch nog 800 gram zwaarder dan Yoontje @afrola; fijne vakantie.......hopelijk snel mooier weer. Morgen ga ik naar de herdenkingsdienst voor het kindje dat met 32 weken dood is geboren. Triest hoor, maar wel mooi dat ze zo'n dienst doen. Ik heb namens de collega's een heel lief soort jampotje met een engeltjesvorm in het glas ekocht met een tuiltje bloemen erin. Heel klein en lief, ik vind het niet zo passen om met zo'n echt rouwstuk aan te komen. en nu voor eens en altijd: AJAX IS NIET STOM!
Welles Arme Yuna, helemaal overprikkeld door de familie En lastig, zo'n oma! Hopelijk komende nacht een betere nacht. Maar jeetje, dat zal een moeilijke dag worden dan Lief wat jullie gekocht hebben, dat stellen ze vast op prijs. Maar héél veel sterkte, zal wel zwaar worden!