Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Salapio, wat een poepperikelen bij jou thuis! Hopelijk hebben ze het nu allebei weer achter de rug.

Een lastige fase lijkt me dat, het grenzen verkennen van Mirre. Volgens mij is het juist dan belangrijk om consequent te zijn, alhoewel mij dat best moeilijk lijkt.
    Verder leuk dat ze zich op andere gebieden zo goed ontwikkelt!

En Tobe gaat ook hard zo te lezen! Gaat hard hè, echt zo'n klein baby'tje zijn ze maar heel kort vind ik.

Het is in ieder geval altijd heerlijk om jouw stukjes over je kinderen te lezen :)

2. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    hallo meiden!

Ik lees hier wel alles maar maak zelf niet zo veel mee om over te schrijven en heb nog geen herkenning of ervaringen in jullie babywereld dus het valt niet mee om echt mee te kletsen tegenwoordig. Maar ik vindt jullie verhalen geweldig!!

fijne dag vandaag

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Djaar, jij ook een fijne dag!

Wij vinden het ook leuk om te lezen wat jij zoal meemaakt hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat al die babyverhalen nog een ver-van-je-bed-show zijn ;)

4. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen!

Djaar, ik 'ken' de verhalen ook niet, maar vind ze ook leuk om te lezen!

Oja, er was iemand die nog vroeg naar onze bruiloftskaarten: onze bruiloft wordt definitief uitgesteld. Toen ik alles moest gaan regelen, was ik zo beroerd, dacht dat wordt nooit wat haha. En nu denken we nog steeds: graag de tijd ervoor, ook voor de bruiloft, dus hebben we besloten het uit te stellen naar volgend jaar augustus. (of mei)

Fijne dag allemaal!

(Snuf in de gloriaaaaaaaaaaaaaaa, in de gloriaaaaaaaaaaaa, al 18 weekjes. (is gewoon even ego hoor hihi, wij hier happy dat we weer een weekje verder zijn))

5. Loe

Loe Niet meer actief

oja, Pookie wat een mooie foto's kwam ik tegen!
    :D
    En Sanne, ik heb helaas niets meer gevoeld gisteren. Jij succes vandaag op het CB!:)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Courgette deed ik even in de stomer: wel gaar maar ook nog stevig en dan in repen of 'rondjes' aan Mirre geven. Met schil, want dat geeft juist wat stevigheid.

Aubergine heb ik in het begin nooit gegeven geloof ik, maar zou ik denk ik wel schillen. Maar als je toch pureert dan kun je het ook flink lang stomen, dan wordt het schilletje ook zacht ...

Gefeliciteerd Loe.

En idd een flinke sprong met 6 maanden :D

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jummie courgette!

(juli 2008)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre bijna 3 maanden ...

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tobe bijna 3 maanden ... :D

10. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

@salapio WOW wat lijken mirre en tobe veel op elkaar!! echt sprekend! tis dat mirre iets roze aan heeft op die foto, en tobe daar onder wat blauws, anders zou ik zo denken dat het hetzelfde kindje was!

ik heb net de courgette en de aubergine klaar gemaakt, gewoon alles geschild en gekookt, toen ik het wou pureren, dat ding erin, zag ik dat er gelijk super veel water uit kwam, dus eerst heb ik het ff goed aangedrukt en toen kwam er heeeeeeeeeeeeeeeel veel sap uit, dus dat ff weg gedaan, later nog beetje toegevoegd en nu is het een mooi prutje geworden! niet te waterig o.i.d.

@rapley methode, ik denk dat ik dat ook wel half half wil gaan toepassen, maar dan wel als feli dus snapt dat er iets in haar handje zit, dat ze dat naar haar mondje kan brengen, want daar ging/gaat het ff mis hier haha, ze denk ow iets in mn hand, (peer) prut prut prut, ookal breng ik het met haar handje naar haar mondje, snapt ze dr nix van hahahaha.

@djaar snap dat het voor jou/jullie nog een ver van je bed show is hahah, maar dat duurt niet lang meer;):p en jou verhalen vinden we ook echt leuk hoor, wat mosa ook zei! is gi-jane al netjes ingedaald ??

@mosa, ja ik kijk het nog even aan, de meeting, want 20 april hebben we natuurlijk nog die zuur meting waarbij ze een hele nacht moet blijven, dus voordat we de uitslagen enzo dan hebben, zijn we denk ik wel weer een tijdje verder(aangezien hoe lang dat altijd duurt in het ziekenhuis!)

@mosa, melisa, vroeg me even af of jullie als het weer raak is en de nieuwe kleine is er weer bv willen gaan geven, of hoe jullie daar nu tegen aan kijken? ik heb heel de tijd in mn hoofd dat het toch zo heerlijk zou zijn als wij een volgend kindje mogen krijgen, en dat ik dan lekker echt voor de bv wil gaan, helemaal me er in verdiepen en er met de volle 100 % voor wil gaan. maar misschien maak ik het in mn hoofd ook wel mooier dan dat het is, omdat ik het idee heb dat het toen ik gestopt ben met de bv bij feli, daarna 'mis' is gegaan. maar goed, was dus ff nieuwschierig hoe jullie hier over dachten.

@loe jammer dat je niets meer hebt gevoeld, komt vanzelf weer hoor :D dalijk denk je, hou nou eens op;) hahaha.

@all

hier vannacht om half 1 een half uur met feli gewandeld en in slaap gesusd, (na een fles want die wou ze nog, tijden waren wat veranderd)

had ik dr in bedje gekregen, sliep ze gewoon verder, ik d8 jeah tis me gelukt woehoe!...om 3 uur weer wakker en niet meer te stoppen dusja dan Weer bij ons in bed...

tis wel lekker weertje hier vandaag trouwens:D zonnetje schijnt, of het echt warm is weet ik niet, denk het niet...maar zon is al fijn natuurlijk:D

nou groetjes en fijne dag allemaal.. owja, morgen hele dag werken..bah.. na 3 dagen vrij geweest te zijn, heb ikd aar echt geen zin in! hahaha.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Salapio, jeetje, wat lijken ze op elkaar zeg :$ Je ziet wel iets verschil tussen een meisjes- en jongetjesgezichtje vind ik, maar verder lijken ze sprekend op elkaar. Leuk om te zien!

Sanne, hopelijk vindt Feli het groentehapje lekker!
    En je zult idd wel even op de uitslagen van de onderzoeken moeten wachten, maar wie weet zien ze gelijk wel dingen die anders zijn dan anders.

En ik zou zeker wel weer willen proberen borstvoeding te geven. Ik had me er wel in verdiept, dus ik wist wel dat het niet allemaal vanzelf zou gaan, maar toch niet gelukt. Ik heb daar verder geen schuldgevoel over, maar ik wil het dus wel opnieuw proberen. Stel dat het dan weer niet goed zou zien, dan zou ik wel weer overstappen op flesvoeding. Maar het zou mooi zijn als het dan wel zou lukken!
    Maar eerst maar eens zwanger worden ;)

Loe, jippie, 18 weken! Alweer bijna op de helft!
    En toch de bruiloft uitgesteld, ook wel te begrijpen.
    Ooit trouwen wij misschien ook nog wel, maar dan lijkt het me leuker als Veda (en een eventueel tweede kindje) wat groter zijn, zodat zij ook wat kunnen doen (bijv. de ringen dragen :)).
    Maar verder heb ik er eigenlijk nog steeds weinig mee. Mijn vriend wil liever trouwen dan ik, dus misschien ooit maar eens zijn zin geven :D

12. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    ik weet wel dat jullie ook mijn verhalen graag lezen maar op het GI-Jane gebied is weinig te melden.

Of ze ingedaald is ofzo weet ik niet (is nog niets over gezegd). Wel lag ze vorige week braaf met haar hoofd beneden en ik heb niet het idee dat dat veranderd is. Ik voel nog steeds heel weinig. Echt maar 2 of 3 momenten op een dag als ik op mijn linkerzij lig dat ik wat beweging voel maar het is geen druktemaker lijkt het wel.

Qua gewicht ben ik nu12,5 kg zwaarder dan op de dag van de positest dus dat valt geloof ik wel mee (hoewel ik er toch wel moeite mee heb). Fysiek heb ik geen klachten behalve dan dat ik moeite heb met sokken en schoenen hahaha.

Morgen krijg ik weer spulletjes binnen, dus dan zal ik eens wat foto's voor jullie maken.
    Verder is Djaarman nu veel op zijn werk en dat betekend dat ik vanaf 9.00 tot 22.00 alleen met mijn kleine meid en mijn grijze huisvriend ben. Ik merk dat ik daar veel moeite mee heb/begin te krijgen. Ik ben ook veelal geneigd om maar in bed of op de bank te blijven liggen en dan te slapen of een boek te lezen.

Merk toch ook wel dat een middag stad veel energie vergt en ik dan last krijg van mijn voeten en wat hardere buik, dus houd me liever rustig in mijn slobber joggingbroek.

Uiteraard blijft die werktoestand maar malen en daar wordt ik ook niet heel vrolijk van.

Nog een paar weken en ik kan alles gaan wassen en tassen klaarzetten voor de grote dag. Nu was ik even bezig met adreslijsten maken voor het geboortekaartje.

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ff ego bericht

heb het zo ontzettend gehad. ben zo ontzettend moe. ik wil niet meer zwanger zijn. ik wil zelfs bijna de baby niet meer. hij doet zo ontzettend pijn, omdat ie zo aan de oppervlakte ligt. heb het idee niets mee te kunnen. hij ligt ook niet rustig als ik beweeg. kan alleen nog maar janken.

twinny

14. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Twinny; kom op meid nog even volhouden, je weet dat je het kan en waarvoor je het doet. En als je dan dingen niet meer kan dan maar niet, ook daar is een oplossing voor. Ik denk aan je meid, hou vol en hou moed hoe moeilijk dat soms ook kan zijn.

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ach lieverd, wat rot dat je je zo voelt :( Ben je alleen thuis of is Sandra er ook? Ik weet niet hoeveel zij werkt, maar zou ze niet iets extra kunnen vrij nemen de komende tijd zodat jij het rustiger aan kunt doen? Of heb je familie in de buurt die je kan helpen?

En wat vervelend dat je zo'n pijn hebt :( Je zou de vk kunnen bellen als het niet te houden is, maar waarschijnlijk moet je er toch even doorheen. En misschien zachtjes neurieën of zingen met je handen op je buik, misschien word je kindje daar wel rustig van?

Een hele dikke knuffel en sterkte!!! Hopelijk voel je je snel iets minder moe!

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Djaar, fijn dat je meisje in ieder geval met haar hoofdje naar beneden ligt, hoef je daar niet meer over na te denken!
    Jammer dat je nog steeds niet zo veel voelt, eventueel kan dat veranderen, maar het ene kindje is nu eenmaal drukker of rustiger dan de ander.
    En zoals je bij Twinny leest, het kan ook pijnlijk zijn op het laatst!

En 12,5 kilo is netjes hoor! Veel kilo's gaan er de eerste weken na de bevalling wel 'vanzelf' af.

Ik zou er ook niet vrolijk van worden om zulke lange dagen alleen te zijn terwijl je niet echt mobiel bent ;) Het zijn ook wel héle lange dagen natuurlijk! Lastig hoor, ik heb ook niet echt tips over wat je zou kunnen doen.
    En die werktoestand lijkt me ook vervelend!

Ook jij sterkte!

All, net lag Veda op haar speelkleed, en ze was telkens aan het rollen :D Ze ging echt van de ene naar de andere kant.
    Ik merk ook dat ze af en toe een soort kruipbeweging probeert te maken, maar het speelkleed rolt dan op onder haar. Op onze laminaatvloer wil ik haar niet op haar buik leggen, omdat als ze dan omrolt, ze met haar hoofd op de grond terechtkomt. Maar voor mijn gevoel zou ze op een gladde vloer al wel iets vooruitkomen :)

Maar wel geweldig om haar zo te zien zwoegen en spelen :D

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zo even tussen de bedrijven door snel reageren :p

Hanna: Dus jullie zijn aan het twijfelen geslagen over een 2e, leuk!

Pookie: Wat een leuke foto's van Yuna.

Sanne: Suc6 bij het cb!

Mosa: Spannend hoor ronde 1 voor de 2e.
    En 06.00-06.30 is inderdaad vroeg.. Noah heeft daar ook een handje van :(

Loe: Ik was het die vroeg naar jullie bruiloft, oke dus volgend jaar. Kan de kleine misschien de ringen komen brengen ;).. onee dat is wel vroeg zit ik me ineens te bedenken :)
    3 maal hoera voor jullie snuf!

Salapio: Pff dit is inderdaad geen sprongeTJE meer.. jezus C nog aan toe..
    Enne je houd ons gewoon voor de gek, dat is hetzelfde kind ;)

Sanne: Je vroeg het niet aan mij maar ik wil er ook wel wat over zeggen.. Als wij een 2e kindje zouden mogen krijgen wil ik absoluut weer bv gaan geven. Althans, het zeker gaan proberen. Ik baal nu nog van die rottige reflux en dat het daardoor zo in de soep is gelopen :(

Djaar: Hahaha oja... schoenen en sokken aantrekken is echt een hele kunst nu.

Twinny: Wat rot zeg dat je er zo doorheen zit :( *dikke knuf voor jou*

All: Hier een duidelijk dikke vette sprong bij onze man... :( Vannacht heeft hij bedacht dat een kleine 5 uur slaap voor ons ook wel genoeg was en vanmorgen natuurlijk op tijd op om te gaan werken.. Gelukkig iets eerder klaar dus nu lekker thuis. Ga dadelijk naar mijn moeder om hem op te halen.

Ik merk heel goed dat hij weer nieuwe dingen leert. Hij verplaatst zichzelf steeds makkelijker (kruipen zal niet lang duren denk ik) Ook vind hij het niet leuk om 'alleen' te zijn. Als ik weg loop gaat hij huilen. Hij wil ook alleen maar bij mij zitten, liggen en hangen. Nou ja, hopen dat het snel voorbij is want ik kan em soms wel achter het behang plakken... zeker vannacht.. Van 02.00u tot 04.00 wakker *gaap*

Voor de rest gaat het wel lekker hoor :) Ik heb nu al weekend, heerlijk!
    Volgende week alleen maandag en dan de rest van de week vrij.. wat een leven zeg :p

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hoi hoi

Hier is alles goed. Kyano doet het goed en is volop aan het eten.
    Vandaag bloemkool geprobeerd en daar heeft hij echt van zitten smullen.

Brood vind hij ook erg lekker. Als ik een stukje in zijn hand geeft dan stopt hij het zelf in zijn mond. Echt heel schattig.

Wat eten jullie kleintjes? Hier is mijn schema:
    07:00 fles 180/6
    10:00 fruit met liga en 120 ml diksap
    13:00 fles 180/6
    16:00 groente met half sneetje brood en 120 ml diksap
    19:00 fles 180/6 + 2 scheppen rijstebloem

19. Loe

Loe Niet meer actief

haha sterre, moest zo lachen om jouw berichtje over de foto's van tobe en mirre. T zijn gewoon dezelfde kinderen zegt ze. Hahaha. (moet nog lachen). Ze lijken ook echt sprekend op elkaar!

Djaar en Twinny, allebei dikke knuffel. Het einde is in zicht!

20. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames,

@twinny ow meid wat vervelend dat je je zo rot voelt en dat je zo'n pijn hebt, dat is Echt niet fijn! hele dikke knuffel hopelijk gaat het snel over, of anders misschien in een lekker warm bad? of lekker lang onder de douche even lekker tijd voor jezelf nemen! nogmaals dikke knuff!!

@sterre, agh jij baalt er dus ook zo van dat het in de soep is gelopen, oke ben ik dus niet de enige, ik baal er ook ontzettend van dat het bij ons niet echt zo lukte. volgende x ga ik echt strenger naar mezelf zijn en me beter voorbereiden en hopen dat het kindje dan ook mee werkt;)

en wat vervelend dat noah zo'n last heeft van een sprong... zou bij feli ook wel eens kunnen, elke nacht zo veel wakker, maar bij haar weet ik niet meer wat het wel/niet is.

maar erg rot! hopen dat hij snel over de sprong heen is!

@sheann ow wat een heerlijk schema heb jij zeg :D super hoor!

@mosa wat super dat veda zo heen en weer ligt te rollen, fijn hoor:D echt heel knap, en leuk om te zien, ook de kruipbeweginen!

@cbtje

feli was wel wat gegroeid, weer niet echt denderend natuurlijk....er zat wat langer dan een maand tussen, misschien 5 of 6 weken ofso denk ik, en ze het maar 550 gr aangekomen, en ook maar 2cm gegroeid... en ik d8 nog wel dat ze zo groot was geworden...

verder waren ze wel aardig hoor, het was bij de arts en ze had nog een paar middeltjes opgeschreven die misschien konden helpen bij feli als er niet echt iets uit de onderzoeken kwam, en ze had het over fantomalt, dat was iets wat je door de voeding kon doen, waardoor het kindje niet meer hoefde te eten/drinken, maar (dat is denk misschien druppels o.i.d.) daar zitten dan heel veel extra calorieen in, en die kon feli wel gebruiken,

dus dat moest ik maar even na vragen allemaal aan de kinderarts.

Ook heeft ze gezegd dat feli wel dat bambix spul van fijne granen mag, daar zat ik ook al naar te kijken, staat ook op voor een goede darmwerking, dus d8 wie weet als het mag kan dat dan beter dan die rijstebloem (omdat ze daar nog meer verstopt van raakt)

dat mag dus, Moet zelfs haast, want ze kan echt elke calorie extra goed gebruiken..dus dat had ik al in de kast staan:)

verder d8 ze ook dat er 1 beentje van feli wat korter was dan de andere...(ow no.. niet nog iets erbij he!) maar ze ging er de volgende x nog een x naar kijken, en deed er nu nog niets mee.. (ik weet dat een kindje van collegatje van mij een spreidbroekje heeft....hoop niet dat feli dat dan ook alsnog moet..)

maar goed, verder vond ze het allemaal wel goed met feli, en heeft de hele verhalen van mij aangehoord..

owja liga mocht ik ook geven, dus wie weet is dat ook nog wat.. dat kan ik dan wel door de fruithap eens proberen..

en als feli het zo wel goed deed op 5 flessen lekker zo houden dus dat doen we dan maar :D

nou dames, ik heb tortillia's gemaakt, dus ga zo lekker smullen!

fijne avond!!

Deel Deze Pagina