Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Pookie, wat een pracht foto!

@ Hanna, haha ik denk dat iedereen wel een momentje heeft en denkt "wat deed ik eigenlijk voordat de baby nog niet geboren was" ik had dat vorige week ook haha. 't Is nu net alsof ze er altijd al was.

@ Mosa, een dag is idd niks nee! Ik had nooit gedacht dat je aan sommige dingen op een dag gewoon niet meer toe komt. Maar goed :p .
    Het is nu ook eerder licht misschien dat Veda daar dus eerder door waker werd? Wel lekker dat ze nu langer sliep :D .

@ Sanne, hopelijk heeft Feli gewoon 2 even lange beentjes. Wat vervelend zeg alles zo met elkaar... Maar àls ze tenminste maar groeit. Iets is altijd beter dan niets. Hopelijk groeit ze straks alleen maar beter en beter.

@ Salapio, aah wat lijken Mirre en Tobe op elkaar! Prachtig! Leuke foto's!

@ Djaar, je hebt een mooie gewicht hoor!! Ik was met 34 weken dik 15kg aangekomen.

@ Twinny, knuffel!!! Misschien komt jullie kleine wel snel, ik voelde me de laatste dagen ook niet zo lekker meer in me vel en dat was blijkbaar toch een teken..

@ Sterre, ahh we gaan geen kindjes achter het behang plakken he.. Haha. Ik hoop dat je vanacht meer rust gegunt wordt!!

Sorry heb laatste wat snel doorgelezen want we moeten nog eten en het is ondertussen al 7u..

Over de voeding hier.. Nou ik ga toch afbouwen met de borstvoeding.. Wil tot de 40ste week (als ik nog zwanger zou zijn) door en dan meer afbouwen.. Heb het nog wel geprobeerd en kolfde nog elke voeding. Gisteren nog 1x aan de borst geprobeerd maar ze valt gewoon na 5 minuten in slaap (ook bij de fles) en dan zitten we beide onder de borstvoeding omdat ik wel een goede productie heb.. En ik erger me dan zo, daar zit je dan helemaal onder de bv en daarna moet ze alsnog fv en het blijft maar lopen...
    Ik huur nu een kolf, een handkolf is niet te doen voor een hele voeding, dus ik moet eigenlijk wel afbouwen anders is het niet op te brengen.. Ik vind het wel heel erg, maarja hoe het nu gaat is ook niet leuk voor mij en voor ons meisje ook niet.

Ik voel me trouwens steeds ontzettend rot.. Geloof dat het komt omdat ik niet heb kunnen genieten in de kraamweek en dat is iets wat je eigenlijk wel moet doen :( . Heb me zo kut gevoeld (sorry) over hoe het in het ziekenhuis ging en daar zit ik onbewust nog heel erg mee kwam ik achter. En nu voel ik me wel een beetje een mislukkeling omdat het niet gaat met de BV. Wil zo graag het beste voor haar. Door alles met elkaar heb ik soms wel een momentje dat ik het even niet trek en niemand snapt je.

Maar ons meisje doet het goed van een geboorte gewicht van 2 kilo naar 3200. Wat een ander gewicht he. Ze mocht ook op 6 voedingen omdat we haar zelf de hele dag wakker moesten maken en ze begon te spugen aan het eind van dr voeding. Ik vroeg me af hoeveel cc baby's van een maand oud normaal drinken? Ons meisje drinkt nu 100cc volgens mij is dit heel veel voor een baby die een maand is of niet?

2. woops

woops Niet meer actief

Hoi allemaal,

Sorry maar ik kom er niet echt aan toe om hier te kletsen. :)
    Met ons meisje gaat het wel goed. :D
    Ze is superlief op wat enkele momentjes na natuurlijk. ;)
    Even een foto:

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BV bij een tweede, er zijn hier op het forum een aantal meiden waarbij bv bij de eerste is milukt (verschillende redenen) en die nu al langer dan 3 maanden bv geven (een zelfs ruim 9 maanden geloof ik). En een vriendin/kennis van me geeft haar tweede nu ook al 10 maanden borstvoeding. Dus kan heel succesvol zijn, maar hoeft niet ;). Maar een goede (dus via LLL, VBN of bij een lactatiekundige) bv-cursus kan natuurlijk nooit kwaad ;). Ik vond de BV bij Tobe veel makkelijker gaan, allereerst omdat hij makkelijker dronk, maar ook omdat ik gewoon zekerder was :)

Waterig groenteprutje, heb wel gehoord dat indikken met een beetje rijstemeel ook goed werkt. Geen ervaring mee want ik heb nooit prakjes gemaakt. Mirre wilde ab-so-luut niet van een lepel eten :D

Sanne, zit Feli niet 'gewoon' in het 6maandensprongetje? En dat ze daarom meer behoefte heeft aan jou nabijheid? Als ze dan lekker slaapt bij jullie in bed, lekker doen hoor! En bijna 600 gram in 6 weken is toch niet heel slecht? Zeker met haar aziatische genen ;). Maar inderdaad kunnen extra calorieën dan geen kwaad. Voor jou geldt dus ook volle producten (roomboter geen margarine, volle melk tzt, volle yoghurt etc). Liga door het fruit zou ik zelf niet doen: ik zou liever willen laten wennen aan de pure fruitsmaak. Liga uit het vuistje kan wel als tussendoortje ;). Maar beter is natuurlijk een lichtbruine (niet volkoren) boterham dun met roomboter ;)

Djaar, hopelijk blijft ze zo lekker rustig buiten de buik: lekker veel slapen :D

Twinny, o meid wat vervelend dat je je zo rot voelt. Bel anders even met de verloskundige of gyn ... misschien heeft hij/zij een goede tip oid? Ik kan je alleen maar zeggen dat het einde in zicht is + virtuele knuffel geven :) ... ennuh is er geen beautysalon oid bij jou in de buurt die aan mamamassages doet? Ik vond het zaaaaaalig!

Sterre, tjeee wat een springerd. Sterkte meid ;)

Loe, ik word weer helemaal vrolijk van jouw vrolijkheid over Sterre's reactie op mijn 'tweeling' :D

MP, o lieverd je moet je niet schuldig gaan voelen over de BV. Je doet keihard je best! En je moet ook aan jezelf denken hoor, liever een rustige mama die poedermelk geeft dan een gestresste mama met mamamelk. Als je echt perse wil kun je altijd een LK inschakelen, maar flesvoeding is geen slechte voeding en het geven maakt je uiteraard geen slechte mama ;). Verder zou ik proberen om alles wat je dwarszit mbt het ziekenhuis in briefvorm op papier te zetten en op te sturen naar de desbetreffende gyn/arts/... En eventueel een gesprek met je HA over wat je dwars zit. Kan ook erg opluchten! Knuffie in ieder geval. En super hoe je meisje is gegroeit, ze doet het in ieder geval goed om de combi mamamelk/flesvoeding. En dat in slaap vallen is begrijpelijk, zeker bij een vroeggeboren kindje. Niets zo vermoeiend als drinken, kost onwijs veel energie! Volgens mij hangt de hoeveelheid voeding af van het gewicht. Geen idee meer wat de formule is.

Woops, wat een lekker meisje! En ze is ongeveer even groot en zwaar als Tobe ;). Morgen weten we de precieze cijfertjes :)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanne, 23 april 08 woog Mirre 6060 gram en 18 juli 08 woog ze 6930. Dus in drie maanden slechts 900 gram ;). En curve is prachtig ;) (met gewicht zit ze net onder de middellijn)

5. woops

woops Niet meer actief

Hier de gewichtcurve van onze meid:

6. woops

woops Niet meer actief

En de lengtecurve:

7. MyPrecious

Getver wat voel ik me klote :(
    En niemand in me omgeving die begrijpt wat ik voel :( . Toen ik in het ziekenhuis kwam werd meteen verteld dat mocht de baby nu geboren worden hij/zij in de couveuse kwam en we er op moesten rekenen dat hij/zij aan de sondevoeding zou gaan, aan alle toeters en bellen zou liggen en in de couveuse zou komen. Rustige ik wachtte de middag en avond af.. Die avond weer weeen toen mijn ouders en man weg waren.. 8 in een half uur en steeds hielden ze langer aan.. Ik wist niet wat er ging gebeuren heb maar weer op het belletje gedrukt met de mededeling dat de weeen langer aanhielden en pijnlijker werden.. Weer aan de ctg, ja weer weeen.. Op laatst 3cm ontsluiting, mijn man toch maar gebeld. Zei nog iemand: bevallen doe je niet alleen. Okay dus het hield waarschijnlijk nu wèl aan. Ik was nog steeds rustig toen ik 5cm had ik vroeg hoelang het nog zou kunnen duren. Vliezen mochten worden gebroken omdat de ontsluiting zo langzaam ging en hoppa meteen van 5 naar 10cm geen tijd meer om te denken en kreeg gelijk weeen storm in 9 minuten was ze er.. Even bij mama.. Placenta werd geboren en meisje in de couveuse. Weg meisje.. Ik ging douchen.. Weg meisje.. Later naar m'n meisje daar lag ze in de couveuse ik kon haar niet aanraken. Het was alsof ik naar iemand anders hun kind aan het kijken was.. Kon er toch niet bij!? Kreeg gelijk te horen dat ze uit een flesje dronk. Het drong niet eens tot me door dat ze niet aan de sondevoeding zat. Alle dagen daarna leefde ik in een soort roes.. Op dag 3 mocht ze aan de borst en ze dronk! MIJN meisje. Wat was dit een mooi gevoel, alles wat ik voor haar kon doen. Kolven ging goed en ze dronk zoveel mogelijk mijn melk. Alles wat ik voor haar kon doen. Ze groeide goed, is maar 1x afgevallen. Allemaal op de kracht van mamamelk. Wat heb ik me kut gevoel hoe ze met ons omgingen ons meisje had nog vaak honger maar nee ze mocht geen meer. Wij hadden niets over onze dochter te zeggen. Heb me zo geergerd. Zoals met het kolven zouden ze me 's nachts wekken, maar niemand te zien. Zelf maar weer op de bel drukken. Er zit me nog zoveel dwars :( .

Denk dat het daarom zo rot voelt om met de bv te stoppen. Dat was het ENIGSTE wat ik voor haar kon doen.

Nu nog denkt iedereen maar dat ze het doet zoals ieder andere baby. Schoonouders zaten hier laatst en ik had al gekolft en gaf ons meisje de fles. Na een paar minuten moest ik haar weer dwingen en maakte haar steeds wakker. Goh wat heb je een vervelende moeder werd er gezegd en meer opmerkingen.

Zonder mij zou ze niet eens zo goed groeien. Je zou maar zo'n moeder hebben die het zielig vind om dr kind wakker te maken voor voeding!!!

Sorry voor m'n geklaag :( moest het even kwijt..

8. woops

woops Niet meer actief

@MyPrecious,

Het is heel goed om van je af te praten.
    Laat je gevoel spreken en helaas kan je alleen maar erop terug kijken en er niets meer aan veranderen.
    Probeer vooruit te denken.
    Is moeilijk hoor, zit zelf ook met wat dingen waar ik nog mee worstel.

En sommige mensen hebben echt niet, maar dan ook echt niet in de gaten wat er voor gevoel loskomt bij sommige opmerkingen.

Dikke vette knuffel en lekker de borst geven als jij dat wilt.

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    geeft niks MP je mag hier klagen en ik denk dat we je echt wel begrijpen (had gemist dat je bevallen was dus alsnog) VAN HARTE GEFELICITEERD!! beterlaat dan nooit

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Vanavond voetballen gekeken, maar helaas heeft Feyenoord weer verloren :( Mijn vriend moest tot laat werken, dus ik heb bij mijn ouders gegeten en dus voetbal gekeken en ik ben net thuis. Veda wilde blijkbaar de wedstrijd ook zien, dus ze heeft weinig geslapen. Net weer in haar eigen bedje is ze gelukkig als een blok in slaap gevallen :)
    Ik heb het rolluik weer dicht gedaan, dus hopelijk slaapt ze morgenochtend ook weer wat langer.

Sterre, poeh zeg, 5 uur is wel érg vroeg ;) Hopelijk morgenochtend iets later! Gelukkig ben je morgen vrij!
    En hopelijk duurt het sprongetje van Noah niet meer zo lang!

Sheann, fijn dat alles goed gaat bij jullie! En leuk dat Kyano zo goed eet! Goed schema heb je volgens mij!
    Veda krijgt nog 4 flessen van 210 ml omdat ik nog maar weinig hapjes geef. Iedere dag een beetje groente, en verder wil ik wachten tot ze echt 6 maanden is.
    Hoe geef jij die dipsap, gewoon uit zijn flesje? Ik weet eigenlijk niet eens wat diksap precies is :)

Sanne, 550 gram in 5/6 weken is niet zo verkeerd toch? Hoeveel weegt Feli nu en hoe lang is ze?
    Hopelijk zijn haar beentjes wel gelijk, maar als ze er pas de volgende keer weer naar willen kijken, dan zal het wel meevallen lijkt me.

MP, ik denk idd dat Veda eerder wakker werd 's ochtends doordat het vroeger licht is. Want echt honger heeft ze dan niet, maar meestal geef ik dan maar de fles en daarna slaapt ze meestal weer verder. Maar nu dus maar het rolluik naar beneden :)

Maar hartstikke knap dat je de borstvoeding nog zo lang hebt volgehouden hoor! Menig vrouw zou allang afgehaakt zijn, dus heel goed van je! Van kunstvoeding wordt een kindje écht niet slechter hoor!!!

Wat ontzettend vervelend dat je je nog zo rot voelt :( Erg jammer dat je vanaf het begin niet hebt kunnen genieten! Ik hoop dat je het snel een beetje kunt afsluiten en dat het echte genieten kan beginnen.
    Maar mocht je je rot blijven voelen, dan is het altijd een optie om aan de bel te trekken bij bijv. de huisarts hè?! Die zou je dan kunnen doorverwijzen, zodat je eens goed je hart kunt luchten. Dat kan soms heel fijn zijn!
    En als je er behoefte aan hebt, mag je me ook altijd pb-en!
    In ieder geval een dikke knuffel voor jou!

Woops, jeetje, wat wordt je meisje al groot :) Mooi kopje hoor!

All, morgen komt mijn forumvriendinnetje (Loesie1982) langs, gezellig! Gelukkig is zij nu ook zwanger, dus altijd leuk om een zwangerschapsbuikje te zien natuurlijk :)

Slaap lekker allemaal!

11. MyPrecious

Getver ik lees m'n berichtje terug en nu komen de tranen.. In de kraamweek heb ik ze al steeds ingehouden omdat ik moest volhouden voor m'n meisje.....

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Ik ga m'n mannetje wakker maken.. Moet even de kracht vinden om hem te zeggen waar ik zelf pas net achter ben, dat ik zò erg met alles zit.. Met de dag voel ik me rotter ik heb alles zo weggestopt en het komt nu met de dag meer en meer naar boven..

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, lekker dat Veda langer heeft geslapen vanmorgen.
    Nu is zeker het rolluik weer dicht ;)

Salapio, lief zeg dat Mirre meerzingt.
    Ik ken de gedichtjes. Leuk!

Djaar, nog even en die babyverhalen zijn een dichtbij jouw bed :)

Loe, joepie, al 18 weken!

Salapio, wat een lieve Tobe zeg!
    Leuk ook die foto's van Mirre.

Twinny, dikke knuffel van mij!

Sheann, mooi schema hoor!
    Svinthe doet meetsal:
    half 8 papje, ongeveer 110 cc
    half 10 fruithap, half potje/drie kwart
    11 uur, fles, meestal 130cc
    12.30 boterham (1 hele)
    3 uur, soepstengel/liga en oefenen met roosvicee
    half 5 fles, wat ze wil, meestal 140
    6 uur groentehap en yoghurt
    10 uur late fles

Woops, wat een schatje is Mykeda :D

Ok, tijd voor de laatste fles nu hier.
    Weltrusten allemaal!

13. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ mp, klaag maar or, geeft niks hier mag je je hart luchten.
    en schrijf het maar van je af, misschien dat het wat helpt.
    en jij bent geen vervelende moeder!! laat dat duidelijk zijn.
    dikke knuffel voor jou!

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    MP, bah zeg, wat een verhaal :( Wat zul jij je rot gevoeld hebben :( En wat zul je je alleen gevoeld hebben, het is ook echt belachelijk hoe ze met je omgegaan zijn :x

Maar probeer in je achterhoofd te houden dat naast voeden jij nog ZOVEEL meer voor je meisje doet, waarvan het belangrijkste 'houden van' is!!
    En die opmerking van je schoonouders is helemaal belachelijk!
    Is het niet een idee om je gevoelens in een brief te zetten en deze naar het ziekenhuis te sturen, zodat ze weten dat ze je ontzettend gekwetst hebben door hoe ze met je omgegaan zijn. Misschien dat het daardoor iets makkelijker zit?

Ik vind het echt heel rot voor je dat je je zo voelt, en ik hoop echt dat je het binnenkort een plekje kunt geven, want dit gevoel heb je echt niet verdiend!!

Goed dat je het er met je mannetje over gaat hebben, dan zit je tenminste niet alleen met dit gevoel! Nogmaals een dikke knuffel!

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Dikke knuf. Ik sluit me helemaal aan bij was Mosa hierboven schrijft :D.

Je bent een kanjer en een supermama, dat zie je al aan hoe je schrijft over de bevalling en de bv-perikelen. Je hebt haar al heel veel gegeven, maar dat kan je ook met de fles. Dat is ook intimiteit en geborgenheid, net als de borst.

Misschien moet je hier op het forum eens kijken bij prematuur, daar zullen veel mama's zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het traumatisch is om je kindje, je lieve meisje, niet bij je te kunnen hebben na de geboorte.

Het is werkelijk schandalig hoe je bent behandeld in het ziekenhuis en zo'n opmerking van je schoonouders is echt buiten alle proporties. Ze zullen het vast niet zo hebben bedoeld, maar mèn wat onnadenkend en lomp :x. Gewoon je hormonsters op loslaten :D

Hopelijk heb je goed kunnen praten met je lief ...

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mooie curve van Mykeda! Ik zal later die van Tobe plaatsen ... benieuwd :)

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Blijkbaar helpt het rolluik hier wel, want het was weer na zevenen dat Veda voor het eerst wakker werd :)

MP, hopelijk heb je een goed gesprek met je mannetje gehad, en voel je je op die manier niet meer zo alleen en rot! Nogmaals een knuf!

Sterre, hopelijk heeft Noah wat langer geslapen vanochtend!!

Salapio, zit Tobe al weer iets beter in z'n velletje?

Sanne, hoe vond Feli het courgette/auberginehapje?

Ricmar, hoe was je temp vandaag? Hopelijk weer gestegen!!

Melisa, hoe is het met jou? Alweer helemaal opgeknapt?

All, fijne dag!

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mosa temp was vandaag 37.2 heb hem alleen niet mee laten tellen, ben vanaf 5 uur regelematig van bed geweest ivm overgeven van mannetje.

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Mosa, wat heerlijk weer lekker langer geslapen.
    Goed idee dat rolluik!

Ricmar, beterschap voor je man!

Van hier weinig nieuws.
    Svinthe heeft weer lekker geslapen en net haar papje op.
    Nu zit ze lekker te kletsen in de kinderstoel.

Fijne dag allemaal!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hmm...dan idd je temp van morgen maar weer laten meetellen. En bah zeg, beterschap voor je mannetje!

Hanna, ik ben heel blij voor je dat jullie nieuwe schema zo goed werkt!
    Wij gaan vanavond de kinderstoel in elkaar zetten, dus ik ben heel benieuwd of Veda er al eventjes in kan zitten :)

Deel Deze Pagina