Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hanna dank je het gaat nu al beter met hem.
    Geen idee wat het geweest is,
    het is alleen altijd lastig want door de reum kan hij dan niet de trap op en af om zelf de emmer te legen en we hebben boven geen toilet.

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ricmar, poeh, dat is helemaal vervelend dan! Hopelijk knapt hij vandaag weer op! Ben jij vrij vandaag?

Veda ligt net weer op bed, dus huishoudentijd :D

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sheann: Fijn weer wat van je te horen. Mooi schema zeg! Misschien een beetje domme vraag maar welk soort diksap gebruik je?

:D

Sanne: Ik denk echt dat je te steng voor jezelf bent hoor qua groei van Feli. Zo weinig is het niet. (ik ga het even opzoeken) Noah is 740 gram aangekomen en 2,5 cm gegroeid in ruim 2 maanden *even weken tellen*..9 weken om precies te zijn.
    En ik zeg niet dat je het cb niet serieus moet nemen maar je moet er ook niet te zwaar aan tillen wat ze zeggen... tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe. Zij volgen de lijntjes/grafiekjes/statestiekjes maar een kindje doet toch wat het zelf wil.

MP: Awh lieve MP wat kl*te dat je je zo rot voelt! Wat Salapio zegt ben ik het helemaal eens. Probeer het voor jezelf op papier te zetten, dat lucht al zoveel op.
    En er zijn hele generaties groot en sterk geworden op KV dus slecht is het zeker niet en een slechte mama ben je al hélemaal niet meid!
    Je moet kiezen wat voor jullie het beste is en wat een ander er van zegt/vind is hun probleem, niet het jouwe *dikke knuf voor jou*

Woops: Wat een leuke foto! En die vervelende momentjes worden gelukkig snel vergeten he door die leuke momenten ;)

Mosa: Noah heeft niet tot 5 uur geslapen maar 5 uur in totaal over de hele nacht *gaap*
    Feyenoord inderdaad verloren, balen maar was wel een beetje te verwachten helaas.
    Veel plezier met Loesie vandaag :)

Ricmar: Beterschap voor je man.

All: Yes een goeie nacht achter de rug, aan 1 stuk door tot half 7 en in etappes tot half 8 :) Hij was vanmorgen lekker vrolijk, nog ietsje huilerig maar het lijkt *klopt alvast even af* dat het ergste voorbij is.

Gisteravond hebben we de laptop besteld. Het word een Dell (een i5 Sanne ;)) Dit is em: De online winkel van Dell: stel zelf uw systeem samen

Binnen 2 weken krijgen we em. Er moet nog wat aan gedaan worden omdat we er extra opties op hebben gepakt.. oja en hij is paars met bijpassende paarse muis :p

Vandaag lekker vrij. Heb mijn broertjes gevraagd of ze vandaag mee willen om een moederdagcadeautje te kopen maar wacht nog op antwoord. We hebben eigenlijk voor morgen afgesproken maar we zijn toch allemaal vrij en morgen word voor mij ook een drukke dag dus zou vandaag iets beter uitkomen.

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    MP: Wat naar hoe het allemaal is verlopen. Praat er in ieder geval met je vriend over en zet het desnoods op papier. Ik hoop dat je het gauw kan verwerken.

Diksap: Is pure sap die je aanmaakt met water. Ik heb de smaak appel van de etos gekocht maar je hebt ze in iedere supermarkt/ drogist.
    Ik geef het nu nog in een flesje, 120 ml lauw water en een scheutje diksap. Ik heb gisteren een antilekbeker gekocht maar ik denk dat hij daar nog te jong voor is.

5. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen!:D

OMG MP! Wat een slechte film daar in het ziekenhuis.:( Ik herken de houding van eerdere opnames, al ging dat natuurlijk om mijzelf en niet om een baby. Allemachtig! Meid, je zult dit niet zomaar los kunnen laten hoor, het moet slijten. Maar schrijf die brief laat ze het maar weten. Je hebt het dus met name ook over de afdeling? Zou ik de brief daarheen doen. En alles voorbeelden erin zetten en VOORAL aangeven hoe jij je daarbij VOELDE. Erg belangrijk voor die lui. Meis, je bent een supermoeder, alleen al doordat je dit zo ontzettend opvreet (helaas). Mijn familie zou die opmerking ook kunnen maken trouwens over het maken maken en weer moeten drinken. Maar nu valt dat totaal verkeerd in jouw situatie en dat begrijp ik. :x
    Je doet t fantastisch ik weet t zeker!!!!! Echt!:)
    Probeer met je gevoel aan de slag te gaan en probeer na dit alles het los te laten.....klinkt heel bot, maar jij hebt het recht je hoofd vrij te hebben van dit soort ellende. Geen ziekenhuis dat zich er druk om maakt (ik heb het geleerd, echt) en jij lijdt erdoor.:x Het ligt niet aan jou, het ligt aan de sfeer in de medische wereld. :(Maar probeer na die schreeuw het los te laten, juist voor jou en je mooie kindje! :)(niet omdat het niks is, begrijp me goed) Dikke knuf!!

Ricmar, beterschap voor je vriend!

Mosa, wat leuk dat Loesie langskomt! Ben benieuwd hoe ze al gegroeid is hihi. Lekker kletsen wordt dat zeker.:D

Woops, Mykeda ziet er goed uit!:)

Verder heb ik over de hapjes niets bijgelezen, maar ga ik zeker doen (ik leer er ook van he hihi, en ik vind de verhalen erg leuk);)

All, foto van vandaag (niet allemaal zeggen dat je weer zwanger wilt worden hoor! :pt gaat om het tshirt....ja en mijn buikkie natuurlijk). Net genomen, de foto's. Shirt heb ik bij outlet miss etam gevonden voor..........schrik niet..........2.95! :$Je snapt m al, loe heeft er maar gelijk twee genomen.:D
    Nou, komen de foto's:

onee, nog een vraagje: ik had na de kruidvat zwangerschapsvitamines, die van de hema. Nou zijn die bijna op en ik gebruik de dure vsm mama visolie ernaast. Nu heb ik gisteren etos zwanger zijn vitamines gekocht, daar zit al visolie in. Maar je moet twee van die capsules per dag nemen. En nu komt het: bij veel van de vitaminen zit het dubbele of zelfs driedubbele in t.o.v. die van de hema!!!! :$k weet niet of dit goed is hoor. Wat slikten jullie? Ik weet niet of je al die vitaminen weer uitplast, het teveel eraan, dus teveel is echt niet goed. Ik kan er eentje nemen per dag, maar dan krijg ik maar de derde van de aanbevolen hoeveelheid visolie per dag binnen. :xIemand een idee over dit?:(

Nu echt de foto's:

6. Loe

Loe Niet meer actief

de volgende: (het zit hoog he, en toch, als ik in bed lig, voel ik allen rondom mijn navel en eronder verdikking:p)

7. Loe

Loe Niet meer actief

en de laatste:

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, leuk de kinderstoel voor Veda.
    Weer een mijlpaal he!
    Waarschijnlijk vindt ze het geweldig om erin te zitten!

Sterre, mooie laptop heb je uitgezocht hoor.

Sheann, succes met het kopen van het moederdagcadeautje.
    Weet je al wat het gaat worden?
    Mijn moeder wil een plant voor in de tuin..
    Maar ze gaan eerst nog op vakantie, dus dat komt daarna helemaal goed!

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, wat een mooi shirt zeg.. en 2,95 da's echt geen geld!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sheann: Thanx voor de info over diksap. Moet vandaag toch nog naar de KV dus zal gelijk even kijken.

Loe: Ik heb altijd Davitamon geslikt zonder extra visolie. Ik smeerde dat op mijn brood (becel met omega 3 & 5 :) ) Die heb ik voor de zwangerschap, tijdens en na de zwangerschap (tijdens de BV) geslikt en nu slik ik ook nog Davitamon maar dan een andere... (weet even zo niet welke)
    Leuke kleren, ik ben zowieso wel voor paars :) En die tekst shirt is ook errug leuk!

Oh de kleine man is wakker... voedertijd :)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afrola: Bis du eigenlijk al zuruch aus die Zweiss? En hoe staat het mit dien Hause? *sorry voor mijn goeie Duits, ben gewoon een beetje melig*

Al: Hmmm volgens mij is de storm echt voorbij hier... Hij heeft net bijna het hele potje fruit opgepeuzeld en ligt nu zijn stem uit te testen tegen de beestjes in zijn box.. opperst vrolijk, jawel.
    Hij kruipt trouwens met zijn beentjes maar vergeet zijn armen dus zijn hoofd komt in de kreukels onder zijn lijfje... ziet er fraai uit :p

Krijg net een sms van mijn ene broertje, zij kunnen ook dus ik ben dadelijk naar de stad met al die mannen :) Alleen jammer dat het geen lekker weer is.

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, Hardnekkig sprongetje was het dan, maar het ergste lijkt gelukkig achter de rug! Ik merk nog niets aan Veda terwijl je bij de sprongetjes van de uitgerekende datum moet uitgaan en Veda dan ook al ruim 6 maanden zou zijn.
    En mooie laptop hoor! En paars, mijn lievelingskleur :)

Sheann, maar geef je diksap dan omdat je een een fles minder geeft, dus voor het vocht?

Loe, mooi buikje!! Je ziet in ieder geval duidelijk dat je zwanger bent, en al helemaal met zo'n shirt natuurlijk :D

Ik slikte visoliecapsules (ik moest echt niet aan vis denken toen ik zwanger was :D) en Centrum Materna, daar zaten alle andere vitamines in die je nodig hebt. Maar als je goed gevariëerd eet, dan is dat het belangrijkste hoor!

Ik moet gaa, fijne dag!

13. Loe

Loe Niet meer actief

poe zeg tussen de materna en de davitamon zit ook al een verschil. Straks mijn etos er eens naast leggen.....

Ja mooi buikkie he! Begint te komen.:D

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ach je moet maar zo denken, onze kindjes zijn allebei gezond dus gekke dingen gebeuren niet met je kind (al twijfel ik nog weleens bij Noah maar dat ligt aan zijn vader :p:D)

Mosa: Paars is ook mijn favoriet. Al vind ik groen ook erg mooi...
    Dit was zeker een hardnekkig sprongetje.. gelukkig hebben we nu 10 weken rust haha.

All: Het gekke spook wilde naar bed maar hij ligt gewoon te spelen nu. Nou ja, dadelijk maar weer ophalen, flesje en hop naar de stad.

15. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey loe

Ik heb hetzelfde t-shirt leuk is ie he
    en zit ook lekker

Bij de miss etam hebben ze leuk spul hangen idd
    Binnenkort maar weer eens wat halen daar

Trouwens wie van jullie heeft eigenlijk hyves?

Liefs Tijgertje23

16. Loe

Loe Niet meer actief

waarom zie ik nou nergens een paarse laptop voorbijkomen? loe, je leest niet goed! (hoort dat ook bij zwanger zijn?)

17. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Ik geef diksap zodat hij genoeg vocht binnen krijgt. Water is hij niet zo dol op en vanmiddag ga ik thee uitproberen.

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nee Loe, je leest niet goed ;):p je kan de kleuren aan de rechterkant (in hetzelfde plaatje als de laptop) veranderen in andere kleuren en dessins. En in het engels is paars, purple :p:D (geintjuh)

Tijgertje: Ik heb hyves.

All: Nou ik ga mezelf en Noah bij elkaar rapen en dan echt weg.

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    lalalalalala AJAX heeft de beker!!!:p:p:p:p

Hallootjes, ik heb niet veel tijd om te reageren want er kan ieder moment een mannetje van de verzekeringen op de stoep staan.
    Dan gaan we weer eens orde op zaken stellen!

@sheann;mooi voedingsschema, bij ons gaat het ook ongeveer zo. Alleen krijgt Yuna nog alleen een pure fruithap en alleen groenten. We gaan de gluten heel langzaam introduceren.

@salapio; E wat een mooie uitgebreide reactie van je zeg, jij als ervaren mama weet ons echt gerust te stellen en goede raad te geven! Ik zal Yuna's curve hier ook eens plaatsen.

@sterre; een megasprong voor Noah.........balen voor mama want weinig slaap. Gelukkig maar dat we nu lekker veel vrije dagen hebben:) En een paarse laptop, COOL. Eigenlijk wil ik ook wel een nieuwe, ik werk nu echt op een oud lijk............... maar mag geen nieuwe kopen. We hebben namelijk een laptop/PC overschot in huis. Tja IT-er..........

@sanne; Goh B was best positief voor Feli. Nu lekker aan de liga en granenpap! En hopelijk heeft ze dat van die beentjes gewoon verkeerd gezien!

@Mp; niet bij de pakken neerzitten omdat het niet goed lukt met het voeden hoor. Je hebt haar al zo goed laten groeien de afgelopen weken met jouw mamamelk!! En sommige kindjes moeten inderdaad een beetje geplaagd worden zodat ze drinken en dan gaat het fles voeden en borst drinken niet zo vlot. Helaas ben je dan inderdaad de hele dag met baby bezig, dat hadden wij ook. Yuna dronk na 3 maanden al veel vlotter aan de borst maar het flesje bleef lastiger, veel te veel afleiding.

@woops; leuk meissie hoor!!!

@mosa; wij voederen Yuna eigenlijk nu steeds in de kinderstoel, veel minder geklieder dan in de wipper want ze kan nu niet meer met haar voetjes in haar mond tijdens het eten.

@loe; mooi buikkie hoor. Groeit lekker. En wat betreft de vitamines, vreemd dat bij de HEMA er minder in zit. Ik slikte die pillen van VSM, visolie slikte ik niet, die vissmaak kwam steeds terug. Ik zorgde er gewoon voor dat ik regelmatig vis en avocado at.

Gisteren heeft Yuna zich weer aardig "misdragen" op het KDV.
    Ze was op het grote speelkussen naar een andere baby getijgerd en heeft hem op zijn hoofdje geslagen:) En omdat die baby alleen maar op zijn rug stil ligt schrok hij zich een ongeluk en ging brullen.
    Dus Yuna hebben ze weer bij hem weggelegd maar dat mormeltje bewoog weer net zo snel tot ze weer bij hem was.................
    Ze probeert zelfs met wippertje en al zichzelf te verplaatsen, kleine druktemaker!!!

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Yuna groeicurve van borstvoeding.com

Deel Deze Pagina