Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    En haar lengtcurve, ons monstertje is dus een dunne "lange" baby

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh oh die Yuna, daar moet je voor uit kijken zo te lezen.
    Ze volgt mooi haar eigen lijn toch? Qua groei?

Tijgertje, ik heb ook HYves

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ziet er mooi uit die groeicurve :D.

Tobe en Mirre beide weer goedgekeurd. Tobe ligt te protesteren in zn bedje die ga ik maar even redden ... Heeft vandaag misschien een uurtje geslapen ;) ... als ie dat deze nacht nou eens inhaald :):p

4. Loe

Loe Niet meer actief

allemaal mooie groeicurves!
    Dames, ik heb er een studie van gemaakt, de zwangerschapsvitaminen!:D

5. Loe

Loe Niet meer actief

ik ga die etos terugbrengen en ruilen voor davitamon incl visolie.....

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik vind anders die Etos er helemaal niet slecht uitzien hoor.
    Veel vitamine B, en calcium.
    Ik kan alleen de eerste regel niet goed zien.
    datgene wat bij Davitamon +1200 is.
    En zijn ze wel allemaal in dezelfde hoeveelheden omschreven????
    Ofwel mg of µg................ dat maakt ook nog wel een factortje 1000 verschil.

7. Loe

Loe Niet meer actief

pookie, dat is de betacaroteen. de eerste twee staat in microgram, de andere in mg.
    de rest zijn allemaal gelijke eenheden.

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Jullie zijn zo lief!! Bedankt meiden voor al jullie steun en lieve woorden!!

Een brief aan het ziekenhuis dat gun ik hun niet.. Ze doen er toch vaak niks mee. Ik heb onbewust zoveel weggestopt en dat komt nu nog steeds allemaal stapje voor stapje boven en dat moet ik allemaal verwerken..

En dat ik meer doe dan voeden zo voelt het nu voor mij nog niet ookal doe ik dat idd wel.. Denk echt dat dat komt omdat ik dat in het ziekenhuis alleen maar voor haar kon doen.. Mijn dag bestond hier uit:
    douchen
    - naar m'n meisje en 1 uur lang de borst + fles geven - 20 minuten kolven
    - eten
    - naar m'n meisje borst + fles - kolven
    - warm eten
    - naar m'n meisje - kolven
    - even rust en soms visite
    - naar m'n meisje - kolven -
    - eten + visite
    - weer naar m'n meisje - kolven
    - en daarna slapen en 's nachts nog een x kolven.

Ik heb ook geen rust genomen in het ziekenhuis ik sliep alleen 's nachts een paar uren. Al die tijd niet aan mezelf gedacht ik ging alleen maar door voor mijn meisje en ik heb niet geweten dat ik er zo erg mee zat. Heel vreemd.

Gisteren met m'n man gepraat en ik merk dat ik nog niet alles kan vertellen waar ik mee zit al gaat er wel zoveel door mijn hoofd.. Maar het komt wel goed. Neem het hem alleen wel kwalijk dat hij mij niet meer wilde helpen met de BV (bijv. haar weer wakker proberen te krijgen) omdat hij overdag ook aan het werk is. Maar ik vond en vind dat wanneer je iemand kàn helpen je dat moet doen. Zoiezo duurd het weken voordat een baby goed aan de borst drinkt, bij prematuren kan dat als ik het nog goed weet 8 tot 12 weken duren. Daarnaast vond ik het ook niet leuk van hem dat hij steeds zei dat die kolf wel terug moest. En dat al vanaf dat de kraamhulp hier was. Dus steun was ver te zoeken.. Dat neem ik hem kwalijk. En dat heb ik gisteren gezegd.. Er zijn veel tranen gevallen en dit gebeurd bij hem nooit.. Maar het komt wel goed, we zijn weer op de goede weg en nu samen ik hoop alleen dat hij me nu wel blijft steunen met het verwerken van alles.

Nou jullie zijn weer op de hoogte :) . Bedankt voor al jullie steun dat doet me erg goed! Echt waar.

@ Ricmar, hopelijk is je temp morgen weer hoog!! Beterschap voor je man!

@ Sterre, wat fijn dat het zo goed ging vanacht met Noah!! Het spookje haha de schat.

@ Loe, wat een mooi buikje :D ik mis het nu al haha. Mooi shirtje en dat is idd geen geld!
    Ik slikte geen vitamines meer na 7 weken omdat ik toen opgenomen was en toch alles weer uitspuugde.. Nou ons meisje is er niet minder sterk door geworden gelukkig :p .

@ Mosa, wahaha ik moest ook niet aan vis denken toen ik zwanger was.. Nouja eerst at ik gewoon nog vis maaaarr toen kwam de 1e keer dat ik moest overgeven ieeuw ik heb de hele zwangerschap geen vis meer gegeten :D .

@ Pookie, fijn dat Yuna aan de borst we vlotter dronk dan de fles, dat is hier juist andersom jammer genoeg.
    Oh oh haha Yuna is een echte hoor haha de kleine tijger, zielig voor die andere baby. Zulke verhalen zijn alleen wel leuk voor later wanneer ze ouder is.

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Sterre, geslaagd voor een cadeautje?

Sheann, oke, dus diksap voor het vocht. Wat vond hij van de thee?

Pookie, verstandig dat er een verzekeringsmannetje langskwam, zou hier ook weleens goed zijn. Ben je er wat mee opgeschoten?

En dat van de voetjes in de mond tijdens het eten is heel herkenbaar :D Maar binnenkort dus verleden tijd door de kinderstoel :)

Hihi, leuk verhaal van Yuna op het KDV :D Klein druktemakertje! Maar goed van haar dat ze zich al zo goed kan verplaatsen, is best snel toch?

En Yuna is idd een slanke lange baby! Veda zit met haar lengte helemaal bovenin het groene, en met haar gewicht precies op de gemiddelde lijn, dus ook slank en lang :)

Loe, nou nou, je hebt er zeker een studie van gemaakt :D

MP, maar misschien zou een brief schrijven juist voor jou wel wat betekenen, of ze er nu wat meedoen in het ziekenhuis of niet. Maar als je dat anders ziet, dan hoef je het niet te doen natuurlijk!

En ik denk dat je de eerste dagen (zeker in het ziekenhuis, en je bent toch aardig plotseling bevallen) altijd wel geleeft wordt, en nu je het misschien iets rustiger hebt, ga je meer over alles nadenken. Ik denk dat dat heel normaal is.
    Maar heel goed dat je tegen je man verteld hebt hoe je je voelt, en wat het allemaal met je gedaan heeft, zodat hij nu misschien ook beter inziet op wat voor manier jij gesteund wil worden. Mannen hebben vaak toch iets meer info nodig, zij staan met bepaalde dingen toch iets meer langs de zijlijn. Hopelijk ervaar je het de komende tijd anders!

All, een hele gezellige dag gehad met Loesie, en Veda heeft zich ook goed vermaakt :D Nu ligt ze nog te slapen, maar ik hoop dat het weer nog een beetje opknapt zodat we zo nog even kunnen wandelen.

10. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    haha, voor vanavond oppas geregeld en dan gaan we ff lekker uit eten!!!
    Bij het strand in een mooie tent met een asperge menu!!!!!!!!!!!!
    Ik heb er erg veel zin in ( dat kunnen jullie wel zien aan de uitroeptekens:) )

Verzekeringsman........interessant, we hebben het eigenlijk best goed voor elkaar. Maar ik wil graag zoveel mogelijk bij 1 aanbieder hebben dus we gaan wel wisselen. En we zijn gelukkig niet echt onderverzekerd. Bij brand ed zal het allemaal in orde zijn.

Ik wil er eigenlijk ook nog ff uit maar Yuna heeft vanmiddag maar een uurtje geslapen dus die moet nu weer ff het bedje in. Jammer hoor, ik moet ff terug naar de winkel met een deel van onze triptrap. Er zit nu al een barst in het voetenplankje! Yuna lijkt mij nog niet echt te zwaar voor de kinderstoel;)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lekker Pookie! Eet smakelijk alvast!

En veel/alle verzekeringen bij dezelfde maatschappij is idd beter, vaak scheelt het dan toch weer veel in de kosten.

Nu al een barst in het voetenplankje, dat is wel heel snel! Aan het gewicht van Yuna zal het idd niet liggen :D

Veda slaapt al bijna twee uur, dus ik hoop eigenlijk dat ze zo wakker wordt zodat we ook nog even weg kunnen. Maar ze zal het wel nodig hebben :)

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo, hallo,

Nog steeds een zwaai von Schweiss :D
    De laatste dagen wat beter weer gehad en lekker gewandeld op een berg bij Zurich. Heerlijk. Maar wel spierpijn, ze worden eindelijk weer eens gebruikt :)

Josien vermaakt zich prima, maar komt heel onregelmatig maar wel weer ' snachts voor een voeding en ze wil overdag nauwelijks slapen :( Heel vermoeiend, nu slaapt ze wel na een half uur zeer boos protesten gemaakt te hebben en alle hoeken van het campingbedje te hebben bewonderd ;). Beetje gevoel dat ze ons aan het uittesten is. Gister hebben wij haar uiteindelijk weer op schoot genomen en daar viel ze toen in slaap (binnen 5 minuten).

Verder baal ik ontzettend van de makelaarsbureau dat het nieuwbouwhuis verkoopt. We hebben maandag een bod gedaan en we hebben daarop (nog steeds) NIETS gehoord. Wel hebben we al een paar keer geprobeerd contact te zoeken. Telkens krijgen we te horen dat we terug worden gebeld of gemaild. Maar niets :x. Ik wil dat huis verdorie zo graag hebben :x:(:x

Verder voor MP, Twinny en Sanne dikke knuffels.
    Sanne volgens mij groeit feli ook best netjes hoor, niet heel snel, maar dat doet nou eenmaal niet ieder kindje.

Meeting: ik ga meee hoor!
    VOor een andere bijeenkomst moest ik me al begin april opgeven en ik kon op geen enkele manier kolven of josien meenemen. Dus dat ging niet.

Verder zag ik mooie groeicurves en foto's van Yuna en de tweeling Mirre en TObe ;):D
    Verder geniet ik ook van de verhalen van (f)ee(s)tende kleintjes :D

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Pookie: Troostprijsje voor Ajax ;)
    Mannetje hier wilde eigenlijk ook geen laptop maar heb hem even aangekeken *bambi ogen, knipper knipper* en toen zei hij 'sjonge jij krijgt toch ook alles van me gedaan :D
    :$ Yuna een jongentje op z'n hoofd geslagen... fel dingetje zeg.
    Hier op het kdv zeiden ze dat ze verwachten noah een keer langs te zien kruipen met de wipper op zijn rug :D
    Eet smakelijk vanavond, en lekker, asperges!

Salapio: Jullie ook weer door de APK! Hmm ja hopelijk haalt Tobe het vannacht in. Maar ja, dat doen ze meestal toch niet... lekker mama pesten...

Loe: :D Ik kan het helaas niet goed lezen (te klein plaatje) maar je moet doen waar jij je goed bij voelt ;) En ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van hihi :)

MP: Goed van je dat je met je man hebt gesproken over hoe je je voeld(e)! Dat vind ik al een erg sterke zet van je.
    In het begin heb je ook helemaal geen tijd om over alles na te denken.. de man met de hamer komt helaas pas later.
    Hopelijk zit je nu op de goede weg.. je doet het i.i.g super met je meissie!!!

Mosa: Leuk dat het gezellig was! Heb je nog kunnen wandelen?

All: Pff had ik even een pech.. wil ik net met de wagen volgeladen met mannen naar de stad gaan doet de auto niks meer.. maar dan ook écht helemaal niks.. geen lampje niks :( ANWB gebeld, bleek de accu gestorven. Nieuwe erin laten zetten en mijn moeder gezegt dat ze geen cadeau meer krijgt :D..
    We hebben haar een bon gekocht voor bij 'de tuinen'. Vind ze wel leuk.

Ik ben trouwens op dag 29 ongesteld geworden, joepie! Weer 4 dagen minder. Voel me trouwens wel net een dweil.. oef wat hebben we het toch zwaar ;)

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afrola: Aaah je zit nog in Zweiss en fijn dat het leuk is. Wel balen dat Josien niet helemaal meewerkt. Geniet er nog maar van! *in Zwisterland zijn dan he*
    Sjonge wat een rare makelaar! Maar wij hebben ook al gemerkt dat die makelaars er allemaal niet zo'n haast hebben. Wij hebben 2 weken moeten wachten op de offerte! Die viel vandaag eindelijk in de bus ;) Hopelijk komen jullie er nog wel uit!

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sterre, das balen van je auto. BOn voor de tuinen is ook leuk ;)

Hoe is de offerte? Beetje positiever dan de vorige?

Nog ff over rapley methode. HIer ook zo'n raar kind dat hele grooootte stukken naar binnen slikt en zich verslikt en stikt en kokhalst en ik die 1000 doodsangsten uitstaat dus we doen het nu half om half. KLein snijden en met een lepel geven (maar niet pureren dus) en soms dat wij stukjes vasthouden en zij mag afbijten. En sinds deze week ook af en toe een stukje brood waar ze op mag sabbelen dat houdt ze wel helemaal zelf vast. Het lijkt wel een stuk beter te gaan met vasthouden, sabbelen, kauwen en slikken dus misschien binnenkort weer wat meer helemaal zelf proberen.

Nu weer ff hier socializen. Waarschijnlijk tot volgende wk wanneer we weer terug zijn.

Schuss!

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, leuk dat je weer even langskwam :)
    Fijn dat het leuk is daar, maar jammer dat het slapen van Josien soms iets minder gaat ;) Maar hopelijk thuis weer snel terug in het ritme.

Wat ontzettend vervelend dat jullie niets van de makelaar gehoord hebben :x Héél irritant! Hopelijk hebben jullie na het weekend bericht, want ik kan me voorstellen dat het telkens in je hoofd blijft zitten!

Wat leuk dat je toch bij de meeting bent :) :) Gezellig!

Ik kan me voorstellen dat het doodeng is als Josien zich verslikt in stukjes eten! Wij willen hier ook half om half gaan doen, en sowieso pureer ik de groentehapjes nu maar een beetje zodat het nog wel kleine stukjes blijven.
    Veel plezier nog de komende dagen!

All, vanmiddag nog wel eventjes gewandeld, maar lekker wat het buiten niet. Maar toch wel fijn om even buiten geweest te zijn. Nu net klaar met eten en de afwas enzo, dus lekker relaxen op de bank :)

Sterre, wat vervelend van de accu zeg, dat is zo zonde van het geld hè?! Misschien toch maar weer de laptop terugsturen :D ;)

En ongesteld op dag 29, netjes hoor! Ik zou ervoor tekenen ;) Maar wie weet valt het bij mij deze keer ook wel mee.

17. Loe

Loe Niet meer actief

Haaaaaai Afrola! Zwaai!

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

HOi dames,

@groei van feli, ik denk ook wel dat het mee valt eigenlijk, maarja cb zegt dan dat ze 200gr in een week moet aankomen, dan denk ik echt aghh dat haalt ze nooit! maar ik ehb haar grafiekje ook eens ingevult, en ze volgt echt wel gewoon haar eigen lijntje heb ik het idee, en ze ziet er echt goed uit, dus ik moet me niet zo'n zorgen maken, en cb niet zo zeuren!

@mp
    meis wat vervelend dat je je zo ontzetten rot voelt!! hele hele dikke knuff, blijf het niet opkroppen praat er echt over, of schrijf juist die brief wel, ookal stuur je hem niet op, om het dus voor jezelf wel even goed stapje voor stapje (w.s. met veel tranen) wat beter een plekje kan geven.

en echt hoe ze met jou/jullie zijn omgegaan echt Niet normaal!!! hopelijk gaat je man je ook snel wat beter steunen en niet zeuren over die kolf of wat dan ook! mannen zijn in dat soort dingen wat lomp, en int begin liep het ook niet zo soepeltjes met hai en mij hoor, maar mop dat komt echt goed.

ik vind je een super mama, want je doet hardstikke je best en geeft je kleine meid super veel liefde! en dat is Mega belangrijk!!! en als jij je fijner voelt bij fles voeding dan bij borstvoeding dan doe je dat toch lekker:)

je zou anders misschien ook nog als je kleintje niet meer wilt drinken, en jij nog wel bv hebt, daarna je borst verder leeg kolven? en dat dan in het flesje geven? dan zitten jullie niet allebij helemaal onder, maar als je gewoon liever fv wil geven dan moet je dat echt doen hoor meid!!!

@all sorry maar kort berichtje miss vanavond nog meer groetjes!

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, volgens mij 'moet' een kindje ongeveer 100-200 gram per week aankomen, en is 200 gram dus de bovengrens. Dus volgens mij doet je meisje het wat dat betreft prima! Vooral als ze ook haar eigen lijntje volgt.

Twinny, hoe voel je je nu? Knuffel!

Pookie, een gezellige (en smakelijke) avond gehad?

All, net Veda voor het eerst in de kinderstoel gezet, en leuk dat ze het vond :D Ik had verwacht dat ze naar de zijkant zou 'vallen' maar ze bleef heel netjes rechtop zitten. Wie heeft mijn kleine baby gezien? :$ :D

De kinderstoel vind ik mooi, alleen we hebben hem in whitewash besteld, maar je ziet er amper wat van. Het liefst zou ik hem helemaal wit/roomwit willen, dus maar eens over nadenken om hem te schilderen.

Sinds we het rolluik naar beneden doen 's nachts, is Veda geen één keer meer voor 7 uur wakker, dus heerlijk! Daarna blijft ze dan wel wakker, maar nu ligt ze net weer in bed.
    Dus maar eens even wat nuttigs doen hier.

Fijne dag allemaal!

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Tja ik ga zometeen maar eens met mijn kinderstoelonderdeel terug naar de Prenatal.Het lijkt gewoon alsaf de fineer over hetMDF gebarsten is, het gaat echt van breed naar smaller.
    Aspergemenu was heerlijk!!
    Echt ff genoten van ons diner voor 2 met uitzicht op zee:D:D:D
    En schoonoma vond het heerlijk om ook eens op te hebben mogen passen. En Yuna heeft haar natuurlijk helemaal om haar pinkje gewonden. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen.

Vandaag aan de gang in de voortuin, althans papa. En ik wil stiekum er tussenuit piepen met Yuna om naar de GIRO Italia in A'dam te gaan kijken. Leuk opwarmertje voor de Tour!

@sanne; 200 gram is inderdaad maximaal hoor, gewoon van je af zetten dat gezeur van CB. En relaxte mama geeft ook relaxte baby:)

oeps moet ff helpen

Deel Deze Pagina