Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat je dat toch nog mijn vriendje wil worden ... :p
    ik ga nu gelijk even kijken...

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, ik zou willen dat mijn haar zo leuk geknipt was...
    Ik vind het heel leuk! :D

3. Loe

Loe Niet meer actief

:$ook ZO kort? voel me net een kale neet. Ahum.:)
    Maar thanx!:)
    Ik wil je ook wel zo knippen hoor, heb nu gezien hoe het moet......RAG RAG.........:D

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, ik heb ooit eens aan een metamorfose meegedaan bij de kapper, in de tijd dat de matjes in waren :) Nou, vreselijk! Dus ik ken het gevoel maar al te goed, maar het ziet er wel echt leuk uit bij jou!

Hanna, wij nemen Veda ook vaak zat mee, straks gaat ze ook mee naar de verjaardag waar we tot vanavond blijven en regelmatig ook 's avonds naar vrienden, maar je weet dan tenminste dat ze evengoed daar kan slapen. In een restaurant of iets dergelijks is het natuurlijk een ander verhaal. Maar ja, iedereen doet het natuurlijk op z'n eigen manier.

Dus je snijdt de boterham in kleine stukjes en dan geef je het, maar stop je het dan in haar mond of geef je een stukje in haar hand?
    En wat voor beleg doe je erop, iets van appelstroop?

5. Loe

Loe Niet meer actief

Foto Mosa? hihi.:)
    Tis me al eens eerder overkomen. Werd er ipv bobline een KORT kapsel geknipt! Had ik nog nooit gehad, schrok me wild. Heeft ellenlang geduurd voor t weer een beetje lengte had. Net alsof kappers doof zijn soms.....:$

Handig al die hapjes van jullie. Ik kan zo mooi afkijken hihii. Appelstroop lijkt me wel lekker voor die kleintjes. Of zou je het puur moeten geven? Is wel errug droog lijkt me.;)

Oja, ons neefje kwam ook altijd mee hoor hierheen. Aangezien wij toen ook het ledikantje al hadden, ging ie er hier gewoon in. Of in een campingbedje.

Wij kunnen trouwens een chicco polly stoel krijgen (tweedehands) voor 40 euro, is dat een beetje schappelijk volgens jullie? (ja kweet t, tis weer errug vroeg hihi)

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, nog een andere vraag, hoeveel groente geven jullie? Voor mijn gevoel eet Veda al best wat groente, dus ik vraag me eigenlijk af wat de richtlijnen zijn. En vanaf wanneer iets van aardappelen erdoor? Veda heeft tot nu toe echt nergens last van gehad, dus ik verwacht ook niet dat ze ergens niet tegenkan (voor zover ik dat nu al kan inschatten althans).

En wat drinken jullie kindjes naast melk? Ik vraag me af wat 'beter' is, thee of diksap?

Sowieso vraag ik het de volgende keer op het CB, maar ik merk dat ik eigenlijk geen flauw idee heb hoe je bepaalde dingen doet.

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nou Loe, ik vond dat kapsel zo vreselijk, dat er helemaal geen foto's zijn van mij met dat kapsel :D Maar een matje, dat is toch erg? :$

Appelstroop is volgens mij juist gezond, ik vind het alleen zelf niet lekker. Maar volgens mij beginnen veel moeders hier mee. Of alleen een beetje boter geloof ik. En alleen brood is idd droog, maar Veda sabbelt er net zo lang op tot het een nat prutje is en dan slikt ze het door :D

Misschien kun je even opzoeken wat zo'n kinderstoel nieuw kost, en dan hangt het er natuurlijk vanaf in wat voor staat de stoel is

Oja, ons neefje kwam ook altijd mee hoor hierheen. Aangezien wij toen ook het ledikantje al hadden, ging ie er hier gewoon in. Of in een campingbedje.
    Iedereen heeft zo z'n eigen smaak, maar als ik eerlijk ben, vind ik het vreselijke kinderstoelen :)

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Weer terug van shoppen en orienteren.

@ Djaar, klinkt goed je nieuwbouwappartement al woon je er dan weer een tijdje. Wel snel af. Dat gaat ons ws niet lukken.
    Nog lekker aan het zwemmen. Echt zwemmen kon ik de laatste weken niet meer, maar drijven in het water vond ik ook zaaaalig ;) :D

@ Loe, je kapsel vindt ik er mooi uitzien, en ik kan me voorstellen dat je het kort vind achter. Ik zou dat zelf ook kort vinden, maar ik heb niet het idee dat het een heel raar gezicht is of zo.
    Chico kinderstoel, weet niet zo goed of dat een goede prijs is, heb er ook geen beeld van. Weet je wel hoe duur de kinderstoel nieuw was?

Eten:
    Wij geven Josien gewoon reepjes brood naast de korst en dat vindt ze prachtig en lekker. We doen er nog niets op. Dat brood komt nog overal terecht en dan zou het broodbeleg ook overal komen ;)
    Drinken, we geven haar nu af en toe wat water nadat ze fruit of brood op heeft, maar daarvan slikt ze nog maar erg weinig in geloof ik. Wel leuk spelen met zo'n tuitbeker :D
    Groente en fruit probeer ik te geven zoveel als ze wilt, maar weet meestal geen precieze hoeveelheden, soms eet ze al een hele banaan van gemiddelde grote. En zelfgemaakte appelmoes van 1 1/2 appel at ze in drie porties op. Ik heb haar al eens droge aardappel gegeven maar dat bleef zo in haar keel hangen dat ik dat nu maar liever door de groente heen prak.

Spiegel: dat is ook een favoriet speeltje van Josien :D. Vorige week hadden we haar voor een spiegelwand gelegd en toen had ze grote lol hihi. Lachen, gillen, trappelen, tegen de spiegel slaan, van de spiegel afrollen er weer naar toe. Erg leuk om te zien!

Op dit moment heeft ze een giluurtje, wat voor geluidjes kan ik allemaal maken en hoeveel geluid kan ik dan eigenlijk maken :D

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, thanks voor je reactie over wat Josien zoal eet! Blijft toch lastig, al die hoeveelheden. Maar dinsdag zal ik goed vragen wat ze op een bepaalde leeftijd nodig hebben.

Veel plezier met Josiens giluurtje :D
    Wij hebben jammer genoeg geen spiegelwand, lijkt me erg leuk! Wel zit ik geregeld met Veda voor een spiegel, blijft toch érg interessant :)

Zijn jullie er al over uit wat voor soort badkamermeubels jullie willen? Er is altijd heel veel keus op dat gebied hè, soms een beetje té veel keus. Ik kan dan moeilijk kiezen.

Nou, wat mij betreft mag Veda wel wakker worden, ze slaapt al ruim 2 uur. Dan kunnen we zo naar de verjaardag gaan.
    O ja, we hebben de kast trouwens gekocht :D
    Veda wordt wakker, dus mooi zo :)
    Fijne dag verder!

10. Loe

Loe Niet meer actief

het is deze, nieuw is ie 120 euro.
    En giluurtje, :D

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eten:
    brood geef ik met smeerleverworst of smeerkaas en als ik in een heel goede bui ben chocoladepasta :D
    Ik ben niet van geen suiker tot haar eerste jaar. Wel met mate hoor maar het hoort bij het leven en daarom laat ik haar rustig wennen aan alles.

Groente, Svinthe is een kleine eter en ze eet nu denk ik 150 gram.
    Ik ben begonnen met alleen groente en nu eet ze ook aardappels/rijst en ik heb toevallig vandaag spaghetti gekocht.
    Mosa, ik zou het gewoon een keer proberen.
    Als Veda nu alles zo lekker eet zal aardapples ook geen probleem zijn lijkt me.

Drinken, Svinthe lust echt geen diksap....Dus hier drinkt ze 's morgens thee en de rest van de dag probeer ik er op het ogenblijk zoveel mogelijk Roosvicee in te krijgen :D
    Oh, wat zou ik toch graag een baby hebben die alles lekker eet en drinkt!!

Loe, wat een leuke! Wij hebben daar de wipstoel van :D

Wij gaan er nu vandoor, dus waarschijnlijk tot morgen!

12. Loe

Loe Niet meer actief

Ja leuk is ie he. Hij gaat mee tot ongeveer 3 jaar. Is in hoogte verstelbaar. Volgens mij hebben we meer dingen gelijk Hanna. :DHad jij ook niet dezelfde babykamer?:)

Ik stond trouwens de badkamer te doen vanmiddag en wilde bukken om keukenrol te pakken en boem..........ik kreeg me toch een steken in mijn buik. Links en rechts en dan schuin naar beneden. Echt heel erg. Kon nauwelijks bewegen. Heb het nu eens opgezocht en onderwerpje geplaats bij 'zwangerschap' hier op het forum, maar het is dus echt bandenpijn. Allemachtig. Heb nu een steunband van Anita gekocht op marktplaats. Hopelijk komt ie snel, want ik kan m geloof ik hard gebruiken.:$

13. Loe

Loe Niet meer actief

:Dde stoel staat! hij is mooi zeg.

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hallo dames

ben net huis ivm de voorbereiding van de opendag morgen. maar ik denk dat ik voor 99% zeker ongi ga worden

veel krampjes doe niets dan broekloeren, en had vanmiddag wat bruin slijm bij afvegen, geen roze of rood...
    maar denk dat temp morgen zakt en dat we weer op dag 1 staan..

15. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames, wow weer veel bij te lezen!

@ricmar, he meid dat zou wel echt mega balen zijn als je morgen weer op 1 komt te staan:( hele dikke knuffel, en ik duim nog steeds voor je hoor!!

@mosa, wij geven opt kdv, eerst ook zelf korstjes sabbelen, daarna word het een halve boterham met een beetje boter, in hele ini mini stukjes, en die stoppen we dan zelf bij het kindje in de mond. goed kijken of het mondje leeg is, en hups volgend stukje er in.

daarna word het meestal smeerkaas, of smeerworst, of appelstroop of appel/perenstroop.

Ik geef feli meestal sochtends rond half 9 kwart voor 9 een fruithapje, zegmaar, 1 fruit stuk ongeveer probeer ikte geven, dit is meestal niet een Heel potje. maar ik maak het meestal vers, dus durf het niet zo goed te zeggen,

savonds krijgt ze dus ook groente, als ze geluk heeft, krijgt ze een potje en die vind ze heerlijk, dus dan eet ze soms een heel potje op, dit doe ik dan voor haar fles van 7 uur. als ze pech heeft, is het vers(en dat is het dus meestal haha) en dan eet ze dus ook minder, en soms mix ik het met een potje, want daar trapt ze nog wel in hahaha.

verder krijgt ze tussendoor soms een korstje brood, of een halve liga, ik weet dat daar wel wat suiker in zit, en vind ook niet dat ze daar te veel van moet krijgen, maar ben vaak al blij als ze toch wat extra's naar binnen werkt, en de calorieen kan ze goed gebruiken;)

en ben benieuwd naar de kast!!

@loe,

Ik vind je haar super gaaf!! :D:D weet jewaarom?(niet alleen daar om hoor, het staat je ook gewoon heel goed!) omdat mijn haar ook precies zo is!! haha naja, was, het is nu weer te lang naar mn zin, dus wil het weer precies zo kort als jij het hebt, echt, ik vind het je echt goed staan!!

en die kinderstoel is een goeie, wij hebben ze op de babygroep pas nieuw gekocht voor de kleintjes, heel handig, ook makkelijk schoon te houden, de rugleuning stof zegmaar, kan je ook met een natte doek goed afnemen:) en dat prijsje is een mooi prijsje zolang hij niet kapot o.i.d. is natuurlijk:):D

en balen van die steken zeg jeetje, ik heb ook zo'n band gehad, super ding vond ik het ook :)

@afrola oww keuzes keuzes hahaha moeilijk he als je niet dezelfde smaak hebt, hai en ik hebben wel ongeveer dezelfde smaak, en eigenlijk maakt het hem nooit uit, dus kan ik vaak kiezen wat ik mooi vind hahahhaa:) maar vind het nog steeds super voor je, lekker nieuwbouwhuis! jeah!

@hanna oww meid pff wat een rotnachten heb jij zeg!! en ook niet leuk dat je meisje steeds niet goed wilt eten/drinken, ik hoopte voor je dat dat wel een x over zou gaan, maar blijkbaar dus niet.. zonde hoor!! dikke knuff, snap & weet dat het echt niet leuk is als je kindje niet zo lekker wilt eten/drinken!

@diksap/thee, feli lust wel rooibosthee sinds kort, en heb daarnet toevallig perzik diksap gekocht, ze heeft er een paar slokjes van op, denk dat ze het vast lekker zal gaan vinden, daar zaten wel 12 vitamine's in, dus dat is wel erg gezond lijkt me!

@all

sorry voor de gene die ik vergeten ben!

hier een druk dagje gehad, weeste shoppen in rdam, erg gezellig was het, wel vroeg op en veel mee nemen!

meisje deed het super, niet veel mopperen &lekker rond kijken maar ook heel weinig slapen! hahha

flesjes drinken ging ook niet van harte, 2x 80 cc laten staan 1x 40cc vandaag,

en daarnet voor haar fles van 7 uur, dachten we zo rond kwart over 6 half 7, owja nog even groente geven,

twas een potje dus mevrouw at lekker door..wil ze dus weer ineens Niets van haar fles van 7 uur :S!?!

hopen dat ze dan dus Wel de fles van 23.00 wilt drinken, anders krijgt ze Echt te weinig vocht binnen!

ze wou ook niet eens es sap ofso, hai zei misschien zit het te dicht achter elkaar, datk an, maar vorrige x dronk ze daarna ook haar fles, en liet ze iets van 60cc staan,

nu wou ze niets..

ik weet ook niet wat dat meisje aant sjouwen is met die flessen enzo hoor...iemand tips??

nou dames fijne avond nog, en ahh morgen lekker nog een dagje vrij, heerlijk relaxen, ben Mega moe en Mega verkouden en ofcorse ongesteld, dus ga lekker nix doen!

16. Loe

Loe Niet meer actief

hoi sanne, leuk dat het shoppen gezellig was! Wat feli betreft, ikke natuurlijk nog nie weten. Maar wat voor potje was het? Zat er veel vocht in misschien? Poe moeilijk zeg, mag inderdaad hopen dat ze de late fles wel neemt. Vreemd he, je zou toch denken dat ze dorst krijgt op een gegeven moment. Ik zal duimen!
    Hopelijk kunnen de andere dames je praktijkadvies geven.

Mooi he die stoel. Zit er telkens naar te kijken. GElukkig is ie nergens stuk en stond ie bij opa en oma, dus super overgebruikt is hij ook niet gelukkig.

Hielp de band goed? De vrouw van wie ik hem heb gekocht vandaag, heeft m meteen al heel lief vandaag gepost, dus ik heb de band snel.

Fijne avond!

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, ja wij hebben ook dezelfde babykamer inderdaad.
    Mooi is ie he?? ;)
    En heel praktisch in gebruik weet ik :D

Ricmar, he nee he???
    Hopelijk is je voorgevoel fout...

Sanne, ik kan je helaas neit helpen aan tips om Feli meer te laten drinken.
    De dingen die ik heb geprobeerd tot nu toe bij Svinthe:
    andere fles (merk)
    andere speen (grootte)
    en nu dan varieren in papjes (met lepel geven en in fles geven)
    Heeft ze de laatste fles wel goed op?

Wij zijn lekker gaan wokken vanavond.
    Helaas heeft Svinthe er weer een huilfestijn van gemaakt bij mijn zus.
    We zijn wat eerder weggegaan om haar op te halen en ze was helemaal enthousiast toen ze ons zag. Zo lief!
    Nu ligt ze helemaal uitgeteld in haar bedje.
    Op de terugweg dreigde ze in slaap te vallen, maar er moest nog een fles in, dus hebben we haar wakker gehouden door Hand in Hand Kameraden te zingen :D

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

We zijn weer thuis van de verjaardag, het was erg gezellig en Veda heeft zich gelukkig weer voorbeeldig gedragen :) Ik ben heel blij dat ze zo goed slaapt in het campingbedje!

Hanna, ik kan me voorstellen dat je graag zou willen dat Svinthe beter zou eten! Hopelijk komt dat vanzelf nog als ze iets ouder is, maar makkelijk is anders natuurlijk ;)

Wat jammer dat Svinthe weer zo moest huilen bij je zus :( Moet ze constant huilen of alleen als ze naar bed moet/moe is? Heel vervelend, maar wel erg lief dat ze zo leuk om jullie reageerde :)
    En Hand in Hand Kameraden is natuurlijk altijd goed :D

Loe, wat vervelend dat je weer zulke rotsteken in je buik kreeg! En waarschijnlijk dus toch bandenpijn, hopelijk helpt de steunband dan!

Ricmar, :( Bah zeg :( Ik ga nog even heel hard hopen dat je geen gelijk krijgt!!
    En dan morgen ook nog de open dag, hopelijk is dat wel goede afleiding!

Bedankt voor jullie reacties over eten en drinken :) Ik vind het fijn om een idee te hebben hoe jullie dat allemaal aanpakken!

Sanne, helaas heb ik geen tips om Feli beter te laten drinken, heel rot dat het nog steeds zo moeizaam gaat :(
    Misschien het toch nog een keer bespreken met het CB? Zij zullen dit toch wel vaker meemaken zou je denken?
    En geniet maar goed van je vrije dagje morgen!

Sterre, waar ben je??

All, mijn broer en schoonzus hadden een cadeautje voor Veda gekocht, omdat ze morgen 6 maanden is. Ze hebben een heel leuk oranje setje (shirtje met kort broekje) gekocht voor het WK :D Het is van Feetje, echt een heel schattig setje. Dus we weten al wat Veda draagt als het Nederlands elftal moet spelen :D

Ik denk trouwens dat het een kwestie van dagen is voordat ook haar tweede tandje doorkomt :) Gelukkig hebben we vandaag niets aan haar gemerkt, maar voor de zekerheid wel Dentinox gekocht voor als ze er wel last van krijgt.

Slaap lekker allemaal!

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    meiden hier temp weer 37.0 en krampjes maar verder niks ook geen bruin snap er niks van
    wil nu echt tot cyclus lengt van 28 dagen wachten en zie dan wel weer

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    MOsa, wat een leuk cadeautje heeft Veda gekregen zeg.
    Die is nu al helemaal klaar voor het WK :D

Ricmar, het blijft dus spannend bij jou!
    Die steekjes had ik ook hel erg en ik dacht: Oh ongi komt er aan.
    Maar toen bleek ik zwanger te zijn. dus het hoeven geen ongisteekjes te zijn.
    *duimt weer heel hard verder*

Vanmorgen was Svinthe rg vroeg. Ik had gedacht dat ze wel uit zou slapen na om 10 uur pas te liggen, maar nu was het half 7..
    Da's dan best een tegenvaller.
    Maar nu ligt ze al weer een tijdje en heb ik eerst mijn werk gedaan en toen pas aan de forum.
    Goed he van mij? :D

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina