Twinny gefeliciteerd met KAJ! Pro-BV, ben heel erg pro, maar dan voor mezelf . En in de moeilijke opstartfase met M heb ik heel vaak al die vrolijke foldertjes vervloekt ... met van die dikke blije baby's die lodderig aan de tiet hangen ... Sterre, naja dat is idd niet normaal! All, lieve knuf van mij ipv reactie ok?! *bambie-ogen*
hoi dames @mosa, feli sliep ook altijd ingebakerd, en toen we gingen afbouwen had ik zo'n puckababy slaapzak geprobeerd eerst, dan kan ze wel haar armen wat meer bewegen, maar die zitten dan toch nog In het slaapzakje, dus kon ze haar speen Niet uit doen (wat ze anders ook altijd wilt) maar goed zo goed werkte dat ding eigenlijk helemaal niet, en het koste toch weer 50 euro dus zou hem niet kopen als ik jou was, feli slaapt nu zo niet officeel ingebakerd, maar wel zo, zodat ze haar armen niet kan bewegen, want anders wil ze ook echt Totaal Niet slapen, en wat je zegt, steed gelijk die tut eruit floepen. maar, ze ligt dus in haar slaapzak, onder een dekentje en lakentje, die stoppen we dan aan de zijkanten heeeel strak in, en ik leg haar armpjes plat onder de dekens, op het armpje waar die ze meestal als eerste er uit tjoept, ligt ook nog een knuffel, en aan de zeikant van haar matrasje, proppen we altijd knuffels, om te zorgen dat ze de dekens niet omhoog kan tjoepen en zo dus haar armen weer omhoog kan doen.. wie weet een idee?? @Twinny, mama san en zoë gefeliciteerd met kaj !!! nu lekker genieten @loe ik hoop toch wel heel erg voor je dat je de 37 weken haalt meis!! @afrola thnx voor de tips, ja ik ga het zowiso allemaal nog eens navragen aan de kinderarts. ik wist eigenlijk nooit dat verhoging en koorts een teken van allergie konden zijn...tzou natuurlijk kunnen dat dat er mee te maken heeft, maar ik let wel erg op wat ik haar geef, lees altijd de ingredienten enzo en ze heeft ook heel vaak precies om de 2 weken koorts @all heb gister nog even diksap gekocht om in feli dr fles te doen ipv die perzik roosvicee, dat scheel nogal wat in de suikers! in die roosvicee zit wel 78 suiker, en in die diksap iets van 16 ofos.. hahaha! ze vond het wel iets minder lekker, maar dat is misschien ook ff wennen aan de smaak ze heeft wel weer best goed gedronken vandaag, weer 3 flesjes, goed haar fuithap en haar groente gegeten ook dus mama is weer blij nu nog lekker slapen, dan zou het helemaal super zijn haha maarja, kmoet niet te veel tegelijk willen he vandaag ook nog soort van afscheidsfeestje gehad voor mn collega die moet maandagochtend voor het laatst werken, dan gaat ze met zwangerschapsverlof, en op mn werk veranderen er nogal wat dingen, dus dan werk ik daarna niet meer met haar, en ook ziet ze dan niet meer alle ouders, was een erg geslaagd feestje nou dames ik ga nog ff de keuken opruimen, moet nog gebeuren! groetjes!
@sterre; bah, dat is vervelend thuiskomen met zo'n brief. Is de zorggroep een ziektekostenverzekering of iets anders?? 1800 euro is een boel geld! Maar wie weet valt het mee, wij kregen ook een rekening van bijna 1800 euro thuis van het ziekenhuis, kinderartskosten voor Yuna. Maar mooi doorgestuurd naar zorgverzekering en die heeft het gewoon vergoed. Maar vervelend dat je nu nog niet precies weet wat er aan de hand is. @mosa; Yuna ligt alleen in haar slaapzakje in bed en heeft af en toe de spijlafdrukken op haar hoofdje staan. Soms stoot ze zich ook en huilt ze, maar een aai of gewoon even laten doorhuilen is dan genoeg en dan valt ze weer in slaap. @salapio; voorruit de bambi ogen werken, en dikke baby-foto's kan ik echt niet aanzien met mijn ranke meissie. Welterusten @sanne; diksap bevat inderdaad heel wat minder suikers dan roosvicee. Hopelijk drinkt Feli dat nog wel, en wat raar van de 2-wekelijkse koorts. Houd je het al bij in een tempkaartje Vandaag ff bij de Ikea geweest en een paar leuke dingen gekocht. Slabbetjes!!!! en verder wat klein spul. helaas hadden ze het speelgoedje wat ik wilde hebben net niet, en het slaapzakje in de leuke kleuren was net het kleine maatje dus die ging ook niet mee. Ach dat bespaart weer wat geld.
Goedenavond allen, Weekend @ Pookie, oh goed gescoord bij de ikea leuk leuk @ Sanne, precies om de 2 wk koorts is ook wel raar. En vraag alles maar goed na bij de KA ja. Ik weet ook echt niet of iets van wat ik zei ook klopt voor feli, maar probeer met je mee te denken . Allergie is ook gewoon onwijs lastig! @ Salapio, knuf terug. @ Sterre, balen van zo'n stomme rekening. Hopelijk kun je het terugkrijgen van de verzekering! @ Mosa, dat je nog steeds de armen van Veda soort van inbakerd. Tja dan snap ik wel dat je nu wil afbouwen. Josien kan ook ontzettend spelen en door het hele ledikantje bewegen. Wat wij wel doen zoals Loe al zei is de onderkant van de lange slaapzak instoppen. Dat beperkt haar ontzettend in het bewegen en daarnaast hebben we 's nachts een laken + deken erover heen. Heel af en toe krijgt ze zich los, maar meestal valt ze voor die tijd in slaap. Anders gaat het zoals bij Yuna dat ze eerst heel uitgebreid gaat spelen en in de meest rare houdingen in slaap valt, wat wel heel leuk en grappig is om te zien @ Djaar, ook voor jou een knuffel. @ Loe, ja girafjes serie is ook lief, trouwens de neushoorn is ook wel leuk. En mij verbaasd het eigenlijk niet dat shalalalalalalie gestrand is in de halve finale , vond het heel oubollig en typisch nederlands smartlap. Dat snappen ze in het buitenland echt niet. En dan nog wij snappen de oosteuropese smaak ook niet. @ Rest, ook voor jullie een knuffel. @ all, vandaag wat meer informatie van de bouwer gekregen. Zoals definitieve tekeningen, maar helaas nog geen indicatie van een datum. Volgende week nog maar eens bellen...
Hoi dames, Sterre, jeetje, 1800 euro Dus je weet helemaal niet of het terecht is of niet, lekker irritant dan :x Hopelijk is het een foutje, want dat is een smak geld natuurlijk! Maandag gelijk maar bellen! Salapio, o ja joh, ben jij pro-BV Maar hartstikke fijn dat dat nu allemaal zo goed loopt bij jou! Sanne, 50 euro voor een slaapzakje vind ik wel erg veel geld. En op zich een goede tip, maar Veda is (klinkt misschien raar, wat dat zullen jullie ook van jullie kindjes vinden) ontzettend sterk, dus ze frummelt haar armpjes altijd overal tussenuit, dus ook onder een strak dekentje vandaan Maar de volgende keer zal ik het nog een keer proberen, alhoewel ik een dekentje dan wel weer een beetje eng vind, niet dat ze hem over zich heen trekt ofzo. En fijn dat het drinken vandaag ook weer goed ging, en de diksap kan idd een kwestie van wennen zijn. Maar zo weet je in ieder geval dat ze genoeg binnen krijgt en dat lijkt me een prettig gevoel. Pookie, hmm...als Veda haar hoofd stoot, dan is ze gelijk overstuur (dramaqueen ), en een oversture Veda stopt niet zo snel met huilen. Maar een keer alleen in haar slaapzak zonder dekentje is wel een keer te proberen natuurlijk. All, mijn vriend had vanavond een etentje, best vermoeiend om alles de hele dag en avond zelf te moeten doen vind ik Veda had vanavond ook geen zin om te slapen, dus ik zit pas net en gelukkig is het stil boven.
Afrola, hmm...misschien verwacht ik ook wel dat Veda te snel in slaap valt? Ingebakerd draait ze bijna meteen haar hoofdje naar de zijkant en doet haar oogjes dicht. Ik snap dat ik het echt afbouwen moet, maar zo is het zo fijn, maar misschien leert het ze wel na een paar keer haar hoofd stoten En ik kan me idd nog een foto van Josien herinneren waarbij ze met haar benen tussen de spijlen in slaap gevallen is Jammer dat jullie nog geen datum hebben gekregen, hopelijk volgende week!
TWINNY VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE KAJ!! @ Mosa, ik voel me ook niet schuldig dat ik aan het afbouwen ben met de bv hoor, ze doet het nu veel beter. Alleen meer last van haar darmpjes maar goed dat is beter dan zo slap worden en alleen maar slapen en niet goed meer drinken.. Grappig dat Veda zoveel rolt zeg haha en wat ziet je temp kaartje er goed uit zeg!!! Spannend!! @ Ricmar, dat is zeker een vreemd verhaal.. Ik vind het ook maar dom dat ze niet aan IUI-D doen hoor.. @ Salapio, m'n dochter komt wel zelf voor de voeding maar ze valt nog altijd in slaap ook nu nog met de fles.. Maar door de bv dronk ze na de bv de fles ook niet meer genoeg waardoor ze weer zwak werd.. Het is haar gewoon teveel blijkbaar. Geniet ook zeker van me meisje en nu is ze ook weer meer wakker de fles werkt gewoon beter voor haar. @ Sanne, fijn zeg dat Feli het zo goed doet !! @ Pookie, ik snap dat gevoel heel goed dat je je soms schuldig voelt dat je toen gestopt bent. Ik had dat eerst ook waardoor ik weer ging relacteren, maar nu ik zag hoe slecht het weer ging veranderde dat schuldgevoel meteen hoor. Het is gewoon beter zo! Hoelang heb jij bv gegeven?? Jullie meid heeft in ieder geval de belangrijkste mama melk gekregen daar moet je ook bij stilstaan! @ Loe, ik hoop dat je kindje tot de 37 weken wel bij zijn mama binnen blijft hoor! @ Djaar, de kraamhulp is handig om het bedje op te maken na de geboorte hihi. Fijn dat jullie er straks klaar voor zijn! Rond jou termijn moest ik ook nog de laatste dingetjes doen maar kreeg er geen kans meer voor hehe. @ Sterre, hmmm vreemd idd ff bellen!! O shit ik heb nog was buiten pff ik ben zo vergeetachtig de laatste dagen maar ben ook erg moe.. 's ochtends 6u opstaan en pas 11u half 12 's avonds slapen... Het is wat!! Gister zat onze meid op 5 voedingen!!! Hoe goed is dat!? Vandaag ook als ze straks tenminste niet komt voor een voeding. We voeden haar nu nog op verzoek omdat ze zelf weleens eerder voor een voeding komt en dan komt ze de volgende 1 of 2 uren later. Werkt voor haar beter blijkbaar hehe. Ze lacht trouwens nog niet eens als je blij tegen haar praat en doet terwijl ik er bij anderen wel over lees.. Komt dit omdat ze prematuur is?
MP, dat meisje van jou is gewoon een slaapkoppie Maar erg fijn dat het nu allemaal veel beter loopt, dan is het ook makkelijker om er meer van te genieten natuurlijk Hihi, en nog was buiten Ze zeiden dat het pas in de loop van de middag kan gaan regenen, dus morgenochtend kun je het vast ook wel binnen halen En 5 voedingen, mooi zo! Veda was twee weken te laat, en lachte relatief vroeg, dus het zou heel goed kunnen dat jouw meisje wat later lacht omdat ze te vroeg geboren is. Maar dat maakt ze binnenkort vast goed Wil je een keertje een foto plaatsen, ben erg benieuwd hoe ze er uit ziet
aghhh had echt een lap tekst en ineens alles weg! sorry ff verkorte versie dus: @sterre klotig van die rekening! hups opsturen naar je zorgverzekering! @afrola, thnx voor het mee denken!! allergie is zeker moeilijk! maar ik vraag me nog steeds af of feli het nou wel of niet heeft.... en balen dat je nog geen datum van jullie huis weet, hopelijk wel snel!! @mosa, wie weet proberen te afbouwen met 1 arm niet ingebakerd, heb het wel eens gehoord dat ze dat zo deden, en dan een lakentje+dekentje er overheen ofso, zodat ie wel beetj strak naar beneden zit ofso.. maar waarom vind je dat eignelijk eng, lakentje+dekentje, feli heeft dat al vanaf dat ze pas geboren was, ze heeft het eigenlijk nog nooit over haar hoofdje getrokken volges mij, of teminste, niet zolang ze in haar slaapzak slaapt met haar dekentje, daarvoor wou ze alles nog wel eens los trappen en dan ging dat dekentje wel overal naartoe. @mp feli lachte ook niet zo heel snel volges mij hoor! moest eerst ook echt heeeeeeel lang moeite doen wou ik haar een x lachend op de foto zetten! nu gaat dat gelukkig wat meer vanzelf hahaha en wat fijn op 5 voedigen! ksnap dat het nog super druk is allemaal, goed proberen te rusten hoor! of gewoon lekker slapen wanneer zei overdag ook slaapt! @ suc6 met afbouwen hoor! ging hier niet Al te gemakkelijk weet ik nog, probeer anders eerst 1 slaapje overdag, die anders altijd heel goed gaat, ik zou niet ineens cold turkey gaan zeker de n8 nog niet. @all ik ga zo lekke slapen! nu hoef ik geen flesje meer te geven om 11 uur vanavond! feli ging gister om 11 uur nog wel even mopperen, dus i probeerde nog een fles maar ze wou niet, denk dat die nu serieus verleden tijd is...joehoee.. kan mama ook eens wat eerder naar bed! hahahaha hai is er toch neit dus lekker hups naar bed hopelijk slapen haha morgen met een vriendin ff de stad in met de kids, haar meisje is ongeveer 9 maanden ouder als feli..was pas geboren toen ik Net wist dat ik zwanger was gezellie! groetjessss
Sanne, Veda slaapt ook al vanaf het begin onder een dekentje en lakentje, maar pas hoorde ik nog een verhaal van een baby van 8 maanden die gestikt was in zijn lakentje Het precieze verhaal weet ik niet, maar daardoor vind ik het iets enger. Ik weet dat de kans héél klein is, en dat de kans op iets anders engs veel groter is, maar je zou maar net die ene persoon zijn die het overkomt. En aangezien Veda dus zo beweeglijk is, vind ik het een eng idee dat ze ook zo kan draaien dat ze met haar hoofd onder het dekentje komt. En één arm los hebben we een tijd geleden al eens geprobeerd, maar dat is misschien nu ook wel weer eens te proberen. Genoeg te oefenen dus de komende tijd Lekker dat je straks geen fles meer hoeft te geven, slaap lekker! En veel plezier morgen!
Zo, ik heb net ff lekker rompertjes ingeslagen voor Yuna. Ik ben zwaar fan van Petit Bateau maar die dingen zijn altijd reteduur. Nu eindelijk 30% korting bij kleertjes.com. Dus ff een aantal rompers gekocht in maat 74. En ook nog een leuk zomerhemdje met luierbroekje in een leuk printje. Nu is mama weer helemaal blij!
Mosa: Ik heb voor Noah een slaapzakje die enorm lang is, het uit einde sla ik helemaal om zijn matrasje heen. Bij de hema gekocht voor E15,- geloof ik en hoewel hij ook enorm sterk is krijgt hij deze echt niet losgewurpt. Even wat anders.. ik heb best spierballen gekregen van Noah, jullie niet van de kinders? Omdat Noah zo druk is moet ik vaak best kracht zetten met hem vast houden en dat begin ik nu te merken in mijn armen haha. Pff voor de rest heb ik niet bijgelezen. Die E1800,- snap ik niks van. Het is waar wij de kraamzorg van hebben gekregen maar dat kan toch niet zo duur zijn, wel En anders kunnen we de rekening inderdaad wel doorsturen naar de zorgverzekering maar ik vind het toch vreemd. Ik vind het ook zo lullig dat ze dit soort dingen altijd voor het weekend versturen :x Ik snap wel dat ze dat express doen zodat mensen eerst even een paar daagjes kunnen 'afkoelen' maar ze verpesten zo je hele weekend. Roy is ook nog niet thuis dus kan het niet met hem erover hebben helaas. Al denk ik toch dat ik me geen zorgen hoef te maken.. althans, dat hoop ik haha. Zo en nu naar bedje want ik was vanmorgen om 06.00u wakker en de mannen lagen allebei lekker te slapen
woehoeeeee super nacht gehad!!! om 23.30 ff tutje in, en om 5 uur vannacht maar verder heeeeeeerlijk geslapen en feli in dr eigen bed!!! woehoeee
Goedemorgen, Pookie, die Petit Bateau zijn idd fijn, en ze vallen mooi smal hè? En nog andere dingetjes gekocht, leuk! Sterre, zal begin volgende week dan eens kijken voor zo'n lange slaapzak. En dat van de spierballen herken ik wel Veda heeft soms de neiging op onverwachte momenten zich af te zetten, en dan heb je aardig wat kracht nodig om haar goed vast te blijven houden. En voor kraamzorg (raar dat je daar eigenlijk nu pas een rekening van krijgt Wij volgens mij al in december) betaal je iets van 4 euro eigen bijdrage per uur. Maar dat is als je niet al te uitgebreid verzekerd bent. Jij bent dat wel toch? Volgens mij zit het er dan bij in, dus hopelijk is het een foutje dat jij die rekening hebt gekregen! All, ik temp meestal ook als ik naar bed ga, en toen was hij 0,4 hoger dan normaal 's avonds (37.6 in plaats van 37.2), maar vanochtend was hij ineens 36.5 Dus twee mogelijkheden volgens mij, of mijn eisprong was eerder (dag 13 bijv.) en ik word ongesteld, of een innesteling? Maar ik vond het vreemd dat hij gisterenavond zo hoog was. Dat was ik gisteren vergeten, maar toen ik gisteren ging plassen, zag ik ineens één of ander bloederig sliertje liggen in de wc, toen dacht ik, goh, zou dat een innesteling kunnen zijn? En nu dus een lage temp, dus ik ben benieuwd naar morgen Fijne dag allemaal!
Joepie, dit bericht verdient het om gequote te worden Super voor jullie!!! Zo lijkt het toch langzamerhand de goede kant op te gaan hè?!
aghhhhhhhhhh nu word ik woest dit is de 3e x dat i kmn bericht moet typen! @mosa, snap wel dat jevoorzichtiger bent geworden ja na zo;n bericht, dt is ook niet nix! maar nog volop om te oefenen wat je zegt! @sterre 1800 euro dat kan echtn iet dat Jij dat moet betalen hoor! ik moest maar 170 euro betalen! @sheann ben je er nog?? hoe ist met jou en de kleine?? @sterre en mosa, wat is jullie schema nu? sorry voor mn schema gezeur, maar feli wil eigenlijk maar 3 flessen echt drinken, dus d8 er misschien een boterham bij te proberen maar hoe doen jullie dat? zegmaar welke tijden groetjesss!
Sanne, mijn schema is nu: 7.00 uur fles 180 + 6 9.30 uur ongeveer 125 gram fruit + water 11.30 uur fles 210 + 7 12.30 uur ongeveer een halve boterham in stukjes, zonder beleg + water 14.30/15.00 uur stukje fruit als tussendoortje + water 16.30/17.00 uur fles 210 + 7 18.00 uur ongeveer 150 gram groente, soms iets yoghurt na 20.00 uur fles 210 + 7 (+ rijstebloem) Maar Veda is wel een hele goede eter hoor! Ik vind alleen de laatste 2 flessen en de groentehap erg dicht op elkaar, maar dat kan niet anders zonder een fles te laten vervallen. En daar twijfel ik ook nog over.
Ik denk trouwens dat als Feli 3 flessen wel goed drinkt en als je brood gaat proberen, dat dat ook prima is hoor! Een kindje vanaf 6 maanden heeft geloof ik 500 ml opvolgmelk nodig om genoeg binnen te krijgen, dus als jij dat redt met 3 flessen en verder wat andere dingen geeft, dan kan dat ook.
@mosa, ow spannend hoor, wat een mega dip zeg, ben benieuwd of het innesteling is! hoop het wel voor je! anders balen.. maar zou ook kunnen dat je ei dan op dag 13 geweest is ja..spannend.. afwachten wat je temp morgen doet! en oke ja veda is wel een hele goeie eter lees ik zo! hahah ja, ik bood de laatste 2 dagen wel nog 4 flessen aan, maar 1 fles, die van 11 of die v an 15.00 (lag er net ff aan hoe goed ze fruit gegeten had) die wou ze dan niet..of heel weinig er van dus daarom d8 ik van dat moet ook wel anders kunnen, ik denk dat als veda alles zo lekker op blijft eten je er nog geen fles af hoeft te halen, stel nou dat ze doordat het wat vroeg op elkaar is niet mer haar fles goed leeg gaat drinken o.i.d. dan zou ik wel kijken of je het iets anders kunt doen. ja volges mij moeten ze iets vna 500 cc opvolg melk wel hebben ja, daar komt ze dan wel aan want ze krijgt 3 flessen van 180 dus dat is 200 = 600, en ik hoorde in het ziekenhuis, fruithap en groentehap mag je ook als vocht rekenen dus dat is weer mooi. ik ga het gewoon eens proberen vandaag, zit te denken aan dit schema: 7.00 fles 8.30/8.45 fruithap 9.00 slapen 11.30/12.00 (halve)boterham 13.00 fles? als ze die dan al wilt, dat weet ik even niet..? 13.30 slapen 16.30/17.00 groentehap +/-20.00 fles lijkt dat een goed schema of? ik weet niet of ze om 13.o0 die fles al wilt als ze net daarvoor die boterham op eet, maarja ik weet het ook niet precies ahahha
Sanne, als dit schema zou lukken, dan zou dat volgens mij echt prima zijn! Heeft Feli weleens eerder een stukje brood gehad? Het beste kun je beginnen met niet al te donker brood. Succes! En als Veda alles blijft opdrinken, dan blijf ik idd nog even op 4 flessen. Maar soms verbaast het me wat er allemaal in zo'n klein meisje kan gaan