Mosa: Hahaha ik moest wel lachen om het spiegel verhaal. Gelukkig maar dat ze tevreden is met zichzelf Sanne: Morgen laatste dagje alweer.. waar blijft de tijd he?! Pookie: Fijn zeg dat het zo lekker gaat met Yuna. Hopelijk is ze goed aangekomen. Wel jammer dat de bv minder word. Kan dat zijn omdat je weer werkt? Afrola: Hopelijk goeie eerste werkdag gehad. Salapio: Nog een beetje kunnen uitrusten vandaag? Hanna: Fijn hoor dat Svinthe nu zo goed is bijgetrokken. En ook knap van jou hoor vind ik, het zal voor jou ook niet makkelijk geweest zijn hoe nuchter je er ook over probeerd te zijn. All: Vandaag heeft Noah dus de héle dag gehuild bij mijn schoonmoeder. Hij heeft hooguit maar 1,5 uur geslapen Hij was ook helemaal hees toen ie net wat mekkerde Vanavond was er iemand hier thuis van het gastouderbureau waar wij bij gaan en zij heeft ons een nummer gegeven van een homeopaat. Morgen eerst eens naar de KA en daarna even kijken wat we daarmee kunnen doen eventueel. Meeting: Lijkt mij ook hartstikke leuk! Iedereen eens een keer live zien en even de kindjes bewonderen
Goedemorgen, Oh Sterre, Noah weer zoveel gehuild gisteren Wat ontzettend rot weer! Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt! Hopelijk hebben jullie wat aan de afspraak met de KA vandaag, en anders idd misschien en homeopaat proberen. Heel veel succes vandaag! Sanne, geniet van je laatste verlofdagje!! Fijne dag!
Goedemorgen meiden. @Hanna, fijn dat het nu goed lijkt te gaan op het KDV. @Mosa, spiegeltje spiegeltje aan de wand......... hahaha @Sterre, meis ik hoop zo dat het snel beter zal gaan met jullie. Ben erg benieuwd hoe het vandaag gaat @Pookie, nu maar hopen dat Yuna het ook met minder BV en een beetje bijvoeding misschien ook goed doet of dat je binnen korte tijd wel meer BV hebt @Afrola; hoe ging het werken? @MP; waar ben je gebleven??? @Maar: als je meeleest heel veel groetjes en liefs van je djaardinnetje @Salapio; redt je het nog meid of weten we bijna de naam van het manneke? @All; voor diegene die ik vergeten ben een stevige en warme knuffel. Ikzelf ben nog niet helemaal fit en nu lijkt het erop dat Djaarman de griep heeft/krijgt. Afwachten dus of ik er nu vatbaarder vor ben? Gisteren hebben we lang wakker gelegen met het bedenken van een naam. Aangezien de vk 80% zeker meende te weten dat het een .................. is en Djaarman dit ook aanvoelt (mijn paranormale man hahaha) Stel ik me daar maar eens op in en kijken we wat gerichter naar .....namen. Maar het is zoooooo moeilijk om het eens te worden.
Djaar: Hopelijk word je niet aangestoken door djaarman en word je zelf snel weer fit. Haha moeilijk he die namen?! Voor een jongen hadden wij em al met 14 weken maar over de meisjesnaam hebben wij tot het eind getwijfeld. Maar goed dat het een jongen is geworden Ik ben wel héél benieuwd hoor wat jullie krijgen en we moeten nog zo lang wachten... Twinny: Hoe gaat het met jou? All: Noah heeft godzijdank weer goed geslapen vannacht. Moest hem vanmorgen zelfs wakker maken omdat ik voor mezelf even naar de HA moest. Heb toch besloten dat ik wil afvallen met behulp van een dietist, lijkt me wat verstandiger. De doktersassistente kwam ook nog even vragen hoe het ging e.d. en de HA vroeg ook nog naar hoe het ging met Noah enzo, moest ik gelijk huilen natuurlijk, verschrikkelijk. Gelukkig zijn ze heel lief daar. Nu ligt hij in de maxi cosi en die staat weer op mijn voet zodat ik hem heen en weer kan schommelen.. anders word ie weer wakker en gaat direct huilen Hopelijk kom ik vandaag een beetje aan het huishouden toe en is het snel 16.15u en zitten we bij de KA.
hoi Sterre: naar voor je dat het zo moeilijk loopt met Noah. Hopelijk bieden de KA en de homeopaath een oplossing. Was je trouwens ook al bij de osteopaat geweest? Wel fijn dat je een begrijpend oor bij de HA vindt en vooral niet blijven opkroppen maar gewoon tranen etc. de vrije loop laten gaan hoor. Er is niemand die je vantevoren verteld heeft wat het is om een kindje te hebben, dat mag best moeilijk zijn en soms tegenvallen hoor, daar is niets mis mee!! Hier gaat het wel redelijk. Bambam is heel druk en de buik groeit hard. Voel me iets minder depri, maar dat durf ik niet te hard te zeggen!! De verkoudheid is ook nog niet over, maar volgens mij wel al wat beter, krijg al iets meer lucht!! Ga nu naar de kapper, want morgen ben ik jarig en wil graag beetje toonbaar uitzien, hahaha!! twinny
Sterre, lekker je tranen laten gaan bij de KA hoor ... kan me dat zo goed voorstellen en dat zou zo'n arts ook moeten kunnen toch? Dikke knuf! Verder alleen schuin bijgelezen. Hier alles rustig. Ga zo even in bad en dan bedenken of ik Mirre ga ophalen ja/nee: Dilemma! Mn schoonmoeder zou Mirre van de psz halen en ik verheugde me dus al op een rustig dagje voor mezelf: lekker uurtje tukken, lang in bad en op de bank met boek. Maar nichtje is ziek: verkouden en oorpijn en blijft thuis. Schoonzus gaat wel werken, dus het oppassen is daar. Wat te doen: Mirre daar naar toe laten gaan? Met risico dat ze iets oppikt (al is ze zelf ook snotverkouden)? Of mn vrije middagje opgeven . Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf vind dat mn schoonzus makkelijk dr kindjes thuishoudt. Neefje is niet naar de speelzaal bijvoorbeeld, terwijl hij gewoon in orde is (vindt hij niet erg trouwens). Dus waarschijnlijk is het niet veel meer dan een verkoudheid en misschien oorontsteking (maar volgens mij is dat op zichzelf niet besmettelijk, eerder voortvloeisel van verkoudheid zelf). Pfff ... Jan zit in vergadering dus die kan ik niet om raad vragen ... (en ik had net bedacht dat vandaag ook een lekker rustig bevaldagje zou zijn ) (even gekopieerd van de decembermamas)
goeie morgen meiden. heb net ff fnv gebeld om te vragen of het allemaal van rechtswege is met mijn contract. maar klopt helaas gewoon dus we zijn eind deze maand klaar met het werk. balen! maar kga gewoon genieten van mn wondertje in mn buik! hebben jullie al pampers ingeslagen? zag dat ze deze week in de reclame zijn bij de kruitvat. maar vraag me af van hoeveel neem je er en wanneer ga je dat inslaan?
Djaar, leuk, over namen nadenken! De naam Veda hadden we al voordat we wisten dat we een meisje zouden krijgen. Een jongensnaam hadden we niet, en hebben we nog steeds niet Ik denk dat we bij een volgend kindje minder moeite zouden hebben met een nieuwe meisjesnaam dan met een jongensnaam Maar hopelijk zijn jullie er binnenkort over uit, dan hebben jullie nog even om er aan te wennen. Sterre, wat vervelend dat de afspraak pas vanmiddag laat is, gaat Roy wel mee? Gelukkig heeft Noah wel goed geslapen vannacht, dat kun je zelf ook even bijtanken hè? En laat het huishouden maar even een dagje het huishouden hoor, dat loopt niet weg! Probeer maar een beetje om jezelf te denken, dat is nu even belangrijker vind ik! Twinny, fijn dat het redelijk met je gaat! En ook fijn van datgene wat we maar niet te hard zullen zeggen En morgen jarig, ga je het vieren? Salapio, ik zou even vooral aan jezelf denken en Mirre naar je schoonmoeder laten gaan. Volgens mij zijn er rond deze tijd zoveel kindjes ziek, en als Mirre het niet van je nichtje krijgt, dan vast wel van een ander kindje op de psz! Dus ik zou even voor jezelf kiezen en lekker gaa relaxen. Binnenkort krijg je het helemaal druk natuurlijk! En daarbij, wie weet valt het idd reuze mee hoe 'ziek' je nichtje is. Bubsie, bah zeg, dus je contract is toch niet verlengd :x Wat ontzettend balen voor je! Omdat je geen vast contract hebt, kun je er volgens mij heel weinig tegen doen. Je kan nooit bewijzen dat ze je contract niet verlengd hebben vanwege je zwangerschap in plaats van bijv. door de crisis en daardoor een teruglopende omzet. Dikke knuffel! En ik heb nog genoeg pampers voor de komende tijd, dus deze aanbieding van de Kruidvat sla ik maar even over Ik zou zorgen dat je 2/3 pakken van maat 1 in huis hebt voor je bevalling, dan heb je voor 2/3 weken genoeg en dan kun je goed inschatten of dat de juiste maat is. Sommige kindjes gaan al snel naar maat 2, dus dan is het ook zonde om heel veel maat 1 te hebben. In de Blije Doos zitten voordeelbonnen waarmee je het 3e pak gratis krijgt, dus mocht er op dat moment geen aanbieding zijn, dan kun je op die manier alsnog goedkoop pampers bijkopen.
Twinny: Lekker zeg dat alles goed groeit en de kleine zo lekker beweegt. Niet te hard zeggen dan dat je je wat minder depri voeld Gebruik je nog steeds die bloessems? Lekker naar de kapper, laat je maar fijn verwennen. Yay morgen jarig! Ga je het vieren? Ik was inderdaad met Noah naar een osteopaat geweest maar die kan niets bijzonders ontdekken. Nee helaas kan je niet even ergens proefdraaien om te kijken hoe het is als ouder. Ik heb er ook totaal geen spijt van hoor!! Ik besef me heel goed dat dit met Noah niet normaal is en dat er echt wel betere tijden komen. Tis alleen zo jammer dat je gewoon niet weet wanneer Misschien ligt het ook wel een beetje aan mij en heb ik er misschien te makkelijk over gedacht. Salapio: Het word nu wel echt heel spannend.. als je bij net zoveel weken+dagen bevalt als Mirre dan heb je nog 5 daagjes Moeilijk hoor.. je wilt natuurlijk niet dat Mirre met nog iets (anders) aangestoken word maar van de andere kant is zo'n relax dagje voor jezelf ook wel héél erg fijn... *denkt heel hard mee*.. uhm ja, ik ben eruit.. ik zou dan toch voor het relaxdagje kiezen. Aan de hand van wat je zegt over dat het misschien toch wel eens mee kan vallen met neef&nicht Bubsie: Balen joh dat je eind deze maand dan toch zonder werk zit. Had je zelf het idee dat je ontslagen word v.w je zwangerschap? Die acties zijn er bijna altijd dus je hoeft niet stantapee nu in te slaan hoor. Bij de Jumbo hadden ze die actie nu ook weer en volgende week bijvoorbeeld weer bij KV ofzo. Ik heb toen 2 pakken van mt 1 gekocht en 1 pak van mt 2 (allebei new born, de gele pakken) Maar achteraf heb ik wel meer pakken van mt 1 nodig gehad. En je kan natuurlijk altijd bij kopen als je te weinig hebt. Je gelooft het misschien nog niet (deed ik ook niet) maar met zo'n vaart loopt het allemaal niet Ik dacht echt dat je 3 pakken per week zo verslinden ofzo All: Ik was eigenlijk van plan even lekker te gaan wandelen, dan slaapt noah tenminste en nu regent het
Oh berichtje gemist.. krijg je als je zolang over 1 berichtje doet haha. Mosa: Noah ligt nu te slapen en zou dus eigenlijk wat moeten gaan doen maar hier even hangen is stiekem toch wat fijner En het huishouden loopt inderdaad niet weg (helaas af en toe haha) Ik heb ook de hele kast nog vol liggen met pakken pampers van al die aanbiedingen.. we hadden op een gegeven moment 10 pakken liggen En die pamperdoekjes hebben we ook nog voor een heel jaar liggen geloof ik haha.. nou ja, dat is wel wat overdreven maar er liggen er i.i.g heel veel Hoe gaat het met Veda vandaag? Ik vind het altijd zo leuk te lezen welke vorderingen ze maakt. Noah is vandaag 2 x van zijn buik naar zijn rug gerold maar dat zal wel meer per ongeluk gegaan zijn denk ik. Oja.. en Roy gaat gelukkig mee vanmiddag.. denk dat de KA me niet meer zou verstaan door al het gesnotter Ik wil het echt graag droog houden maar dat gaat me niet lukken denk ik..
hoi dames mijn laatste dag is ingegaan! aghhh! ahhahaha gelukkig maar 1 dagje werken, 1 dagje vrij, en dan alleen maar weer een ochtendje werken, en dan is het weekend. ik zou eigenlijk 3 hele dagen gaan werken, met op de vrijdag best een lange dag tot half 7, maar omdat er nu heel weinig kindjes zijn op de vrijdag, ben ik een aantal weken de vrijdagmiddag lekker vrij, heerlijk hoor, om lekker rustig aan te beginnen @sterre oww gelukkig heeft noah een goede dag gehad, en wat mosa ook zegt, laat het huishouden maar lekker het huishouden en hopen dat het snel 16.15 is, wel pas laat eigenlijk he die afspraak, jammer maarja toch fijn dat je al zo snel terecht kon natuurlijk. gaat roy ook mee? dat zou denk ik wel fijn zijn. en gelukkig deed de HA gister ook heel lief. @twinny ow lekker ff naar de kapper, fijn is dat he en morgen jarig, alvast gefeliciteerd! weet niet of ik hier morgen kom namelijk. @afspreken met elkaar, Leuk!! @hanna wat fijn dat je aan svinthe ziet dat ze meer gewend is op het kdv, dat moet wel een geruststelling zijn. en ook dat ze weer beter gaat drinken, goed hoor! @bubsie echt heel erg rot ja dat je contract niet word verlengd! ga je dan nog opzoek naar iets nieuws? of stop je dan gwoon nu met werken? @salapio ja ik zou ook mirre gewoon brengen hoor, als je schoonmoeder dat niet vervelend vind, het is w.s. niet zo dat je neefje heel de dag op bed ofso ligt van wege zijn ooronsteking/verkoudheid..toch? dus dan kan ie vast wel met mirre spelen, en wat mosa zegt, word mirre niet ziek van je neefje, dan w.s. toch wel van een ander kindje. lekker heerlijk gaan badderen jij en misschien wel bevallen? voel je al wat? @djaar, ja ik ga nog steeds voor een jongentje hoor hahaha leuk hoor namen uitzoeken, maar makkelijk is het niet echt nee @all feli heeft het wel redelijk gedaan vannacht, ze gaat wel altijd rond 2/3 uur mopperen, en om 5 uur meestal ook ik probeerde vannochtend (5 uur dus) of het gwoon lukte met alleen een speentje geven, maar nee dat ging niet door, dus dan toch laatste uurtje maar ff bij papa en mama in bed haha. ik geef nu eigenijk alle flesje 150+5 en de laatste 180+6, maar nu drinkt ze dus wel weer niet meer haar flessen leeg steeds... moet ik het gwoon zo blijven geven? of moet ik misschien b.v. 2 x per dag toch een flesje van 120cc geven en dan de rest van 150cc nou dames ik ga maar eens even nog wat strijken, wel fijn als dat nog voor morgen gedaan is! groetjes!
Sanne: Hè laaste dagje.. gelukkig kan je rustig aan beginnen. Fijn dat Feli het steeds beter doet. Ik zou trouwens gewoon hetzelfde aantal cc blijven geven per fles. Drinkt ze het op dan is het mooi en als ze laat staan weet je wel dat ze genoeg heeft gehad. Jaa feli 3 maanden, noah morgen Wat gaat het hard he?! Niet te geloven joh.
sterre: ja dat gevoel heb ik wel ja. dathet aan mn zwangerschap ligt. ze zeggen van niet, en dat ze uren te veel hebben. maar ik ben benieuwd hoe ze dit oplossen. hoorde dat ze het met mij niet wilde verder want dan zouden ze mn alle uren die ik nu werk volledig moeten betalen tot mn verlof en dat is dus nog 3 maanden zeg maar en dat wilde ze niet. maar ligt niet aan mn zwangerschap. ja daaag!!! maar goed tis niet anders en had het wel een beetje verwacht maar toch klote. sannehai: ja ik ga me wel weer melden bij de ww want ik wil na mn bevalling ook gewoon 2 dagen werken. maar nu zal niemand me nog aannemen denk ik. en waarschijnlijk ga ik over op uwv moet ik nog ff opt werk zeggen dat ze me ziek uit dienst melden want ik zit voor de helft in de ziektewet vanwege mn bekken. ben benieuwd.
Sanne geFELIciteerd @bubsie; grrrrrrrr, je contract niet verlengen om zwangerschap. Hufterkonijntjes dat zijn het! Maar nu wel lekker genieten van zwangerschap en baby, dat dan weer wel @Sterre; succes bij KA en gewoon snotteren hoor! Laat je mannetje dan maar inderdaad het woord doen. Maar dan is wel goed duidelijk dat het jullie heeeeeeeeeel hoog zit. @twinny +djaar; namen verzinnen. DRAMA. Maar ik moet zeggen dat we hier in dit subforumpje er wel een handje van hebben met heel originele namen te komen. Wie weet inspiratie....... MEETING???????????Waar? Wanneer???????? CB; was niet zo goed. Na weging constateerde de weegdame dat Yuna het slachtoffer is van verborgen ondervoeding Ofwel, ze is gewoon te tevreden met wat ze krijgt/neemt en spuugt/verbrandt teveel met dat actieve gedoe van haar waardoor ze onvoldoende groeit. Ze zou ook eigenlijk 180 ml afgekolfde melk moeten hebben ipv 150 ml. Tja dat krijg ik dus weer niet bij elkaar gesprokkeld. Dus we gaan maar bijvoeden met Hypoallergeen. Als ik thuis ben wil ik alleen na middag en avond flesjes 60 ml KV bijvoeden en op de werkdagen 1 x 180 ml kolfmelk en 1 x 160 ml fles KV laten geven. En dan maar kijken of de groei er weer in komt. Prikjes gingen redelijk, wel brullen natuurlijk maar ze laat zich ook welweer snel afleiden en troosten. En voor de rest is het een prima gezond blij babietje. Gelukkig maar!
nou meiden, degene die wil mag wel helpen met namen uitzoeken hoor!! Voorwaarden; - niet eindigen op Y - max 2 lettergrepen (liefst 1) - nederlandse naam (ivm 'friese' achternaam) - meisjesnamen liever niet een verkleinende vorm (eindigen op e of tje of ke etc.... En dan hou ik het nog even spannend wat het is (een jongen of een meid)!!
meeting; niet mijn sterkste punt maar ..... lijkt me ook wel weer grappig dus laat maar horen dan zien we dan wel weer!
hoi dames heb ff nieuwe avatar en onderschrift hehe sterre ja morgen noah he! hah leuk he! ik denk dat ik ook gwoon zo de flesjes blijf geven, wat je zegt drinkt ze het wel is het mooi en anders jammer. pookie oww joh verborgen ondervoeding, nog nooit van gehoord! wel goed dat ze het nu weten,want je meisje moet wel goed groeien natuurijk! bubsie he wat een stombo´s daar bij jou werk zeg bah! zo jammer dat je er zo weinig tegen kan doen!
Djaar: jasmijn??????? Dat was mijn favo naam, alleen pookman had zijn veto gebruikt om het af te keuren!