Goedemorgen! Zo, twee baggernachten dus, voor Hanna en voor Salapieuuuuuw. Balen. Hopelijk maakt het zonnetje veel goed. Hanna, mooi buikje 'al' schrijf je.....eh.........ga me niet vertellen dat die nog heel veel groter wordt toch? Mensen vragen nu al 'hoe lang ik nog 'moet''....... Succes met het uitstrijkje zometeen! Ik ben blij dat die dingen bestaan, ik heb zelf een lisexcisie moeten ondergaan (wegbranden van afwijkend weefsel) omdat ik een afwijkend uitstrijkje had) Las trouwens net dat er binnen 10 jaar een vaccin op de markt zal komen tegen verschillende soorten kankers? En even wat anders, hebben jullie in de lounge 'het nederlandse volksklied in het marokkaans' gehoord? Ik vind t echt wel leuk gedaan. Oja hanna, da's geen klagen hoor wat jij doet, das gewoon even spuien. Beide is toch prima hier! Kennen jullie dat boekje, dat sommige vrouwen met nog hele jonge kinderen/baby's doen alsof het allemaal ALTIJD geweldig gaat? Bestaat niet. Oprah heeft er ook eens een uitzending over gemaakt. Ik heb me dood gelachen, sorry dames, maar het was wel heel komisch sommige dingen te horen. Maar voor veel vrouwen was t ook heel geruststellend. Hebben jullie die uitzending weleens gezien? Mosa,ik weet ook zeker dat ik geen typ ben die het in zo'n situatie niets meer uitmaakt hoor haha. Misschien word ik wel iets 'mondiger'..... Heeft Veda vannacht ingebakerd geslapen of in de nieuwe slaapzak? oooooooo ze hebben leuke jurkjes bij de hema!!! die van 19.95 nu voor 13 euro. Heb er gisteren eentje gekocht en heb net de tweede besteld. Zit heerlijk! Jullie kunnen zeker wel merken aan de lap tekst dat ik goed geslapen heb hihi. Drie keer eruit geweest vannacht, hartstikke fijn! Heerlijk zeg. Oja Hanna,kun je trouwens in dat anonieme forum, ook nog herkend worden via google? Of geeft hij dat niet weer? Ik vind het namelijk puur en alleen zeer irritant dat ik via zoekopdrachten in google dan 'gevonden' en herkend zou kunnen worden.:x Oja, laatste vraag: hoe weten jullie allemaal hoeveel jullie kindje zou moeten hebben qua eten en drinken en in het begin natuurlijk de melk? Krijg je een schema van de kraamzorg oid? Of moet ik dat ergens gaan lezen? misschien een hele domme vraag hoor, maar Snuffel wou t toch wel eens weten, voordat zijn toekomstige mama hem iets zou onthouden he haha.
Loe, haha, die buik van jou is only the beginning Leuk jurkjes bij de Hema. Ik heb nu een rokje aan van daar en die zit ook zo lekker! In het anonieme forum kan je niet meer herkend worden. Dat is het grote voordeel daarvan. Zeker ook met Svinthe'n naam, die ik hier overigens toch ben gaan gebruiken (makkelijk te vinden nu via google ) en mijn eigen voornaam. Ik kan je niet echt helpen met de schema's van het drinken. Svinthe eet en drinkt niet veel, dus ik heb eigenlijk niet echt een idee wat een "normaal etende" baby zou doen.
Loe, het NL volkslied in het Marokkaans heb ik nog niet gehoord, zal later vandaag even kijken Klinkt grappig! Die aflevering van Oprah ken ik niet, maar vast ook wel erg Amerikaans Maar bij niemand gaat het ALTIJD geweldig, dat klopt En Veda heeft ingebakerd geslapen, maar ik heb besloten daar niet meer zo'n probleem van te maken. Het ene kindje slaapt beter op z'n rug, de ander op z'n buik en de ander ingebakerd, snap je? En wij doen het met een hydrofiele luier, dus na een dutje heeft Veda altijd één arm los dus wie weet doet ze dat al gelijk en heeft ze dus wel één arm vrij. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat als ze op haar buik ligt, dat ze haar hoofdje niet op kan tillen, ze is heel erg sterk. En als ze slaapt, draait ze zich echt nooit om, dan blijft ze huist heel rustig liggen. Dus blijkbaar slaapt ze gewoon liever op die manier. Over een tijdje proberen we het nog wel eens. En het is natuurlijk voor haar en ons érg fijn dat ze altijd zo goed slaapt, overdags en 's nachts. Ik zag trouwens die jurkjes in de folder, zag er leuk uit! En fijn dat je zo goed geslapen hebt! Ik schrijf trouwens ook nog op een besloten forum (daar ken ik Loesie van), maar dat is idd niet terug te vinden met google. Hier let ik wel op wat ik schrijf, aangezien ook Veda's naam wel herkenbaar is natuurlijk. Maar ben je wel van plan om borstvoeding te geven? Zo ja, dan voedt je op verzoek, en dan maakt het niet uit hoeveel je kindje binnenkrijgt. Als je voor kunstvoeding kiest, dan helpt de kraamhulp je ook daar mee, en dan begin je denk ik met 7/8 kleine flesjes op een dag (weet ik ook niet precies, omdat ik eerst borstvoeding heb gegeven). Maar ik vroeg me toen ik zwanger was ook af hoe iedereen al dat soort dingen wist, maar dat komt allemaal vanzelf Je groeit er gewoon in.
Aha, dus er is nergens een schema oid wat ik altijd maar gedacht heb? Mosa, moet je je temp nog invullen? hihi, was even nieuwsgierig naar je temp alweer. Ach ja, laat Veda lekker ingebakerd als dat nou stukken beter gaat toch? Ze zal t vast niet tot haar 12e fijn vinden hihi. Ik wil borstvoeding in elk geval wel proberen. heb wel ingetrokken tepels, dus dat wordt dan nog wat geloof ik. Maar na een paar weken mag je volgens mij ook afkolven of deels flesvoeding erbij doen. Ik denk een van beiden erbij dat dat beter is voor mijn energiepeil ja, het zal wel moeten denk ik. De jurkjes zijn nu alweer uitverkocht! Vanochtend waren er in mijn maat nog 25, nou niets meer...... even de was erin doen.....
Loe, dat is ook mijn instelling nu, blijkbaar vindt Veda het nu nog erg prettig zo, maar op een gegeven moment (misschien als ze nog iets meer controle heeft over haar armpjes enzo), dan zal het inbakeren vanzelf wel kunnen stoppen. En ik ben gisteren en vanochtend vergeten te tempen Dan sta ik al naast m'n bed voordat ik er aan denk. Maar vanaf morgen probeer ik het weer bij te houden Maar zo spannend is het nu toch niet Wat sowieso wel goed is, is om een borstvoedingsinformatieavond bij te wonen, zodat je er iets meer van af weet. Ingetrokken tepels kunnen wel een probleem zijn, maar ook dat hoeft niet. Volgens mij vreet borstvoeding bij de één meer energie dan bij de ander, dus je kan altijd zien hoe het loopt. Wie weet gaat het heel goed Misschien bestaan er wel schema's hoor, dan zou je even moeten googlen, maar eigenlijk heb je dat niet nodig. Onder andere voor voeding is de kraamhulp er natuurlijk, dus dat komt wel goed. En populair jurkje dan!
O ja, ik heb gisteren een babytandenborstel en tandpasta gekocht, wat wordt m'n meisje toch groot Vanavond beginnen met tanden poetsen...
Hoi Allemaal, Sommigen van jullie kennen mij misschien nog wel, en aangezien ik vroeger ooit ook een ferfent temper was, kom ik hier toch ff inbreken ... Ik mag eindelijk ook zeggen dat ik zwanger ben. 7 jaar, 5 IUI's en een dag voor het intake gesprek in het ziekenhuis voor het IVF traject hadden wij opeens een positieve test (3 matcare en een CB digitaal) in handen vanochtend!! We kunnen het allebei nog niet geloven. Ik merk wel dat ik me van ieder krampje en steekje en pijntje opeens bewust ben (toch misschien nog een beetje angstig ...) maar ik voel me goed. Morgen de papieren bij de HA afhalen en afspraak maken met een verloskundige in de buurt ... Ik ben zo blij Grtz, Suus
Ik ken je geloof ik niet Strijkkraal, maar wat een geweldig nieuws! Wij hadden hetzelfde vlak voor de intake van de IUI, dus ik herken je gevoel!
Strijkkraal, ik ken je nog wel Maar WAUW, WAT SUPER ZEG!!! Wat hebben jullie er lang op moeten wachten, maar wat fantastisch dat het toch gelukt is! Spannend hoor! Ik ben héééééééél erg blij voor je het toch zomaar ineens raak is
Salapieuw: Ik heb het dan ook altijd verkeerd gedacht. Hoe kom je eigenlijk aan die naam? Balen zeg van die rotnacht en suc6b bij de HA! En Afrola en Mosa? Waar komt dat vandaan? Hanna: Jij ook zo'n man Best lastig want ik heb het idee dat ik soms tussen 2 vuren inzit. Suc6 met het uitstrijkje maken! Loe: Fijn dat vannacht beter ging! En je hebt wel schemaatjes voor de voedingen hoor, wij hebben er toen eentje van de kraam gehad. Als ik meer tijd heb wil ik em wel voor je inscannen en mailen o.i.d.? Suus: Ik ken je niet maar Wauw wat een goed nieuws!!! Hartelijk gefeliciteerd! Fijn dat je je goed voelt, hopelijk blijft het ook zo. All: Pff ik had Roy nog gebeld maar zijn mobiel staat uit. Ik heb een heel eind gewandeld om even mijn gedachte te kunnen verzetten maar ik ben nog steeds boos. Het gaat al een hele tijd zo op en af en ik ben het zo moe. Hij moet maar eens leren zijn verantwoordelijkheid te nemen :x Tis alleen maar ik ik ik bij hem. Nou dat was echt het laatste wat ik erover zeg vandaag. Noah ligt net op bed en ik denk dat ik ook maar even ga liggen. Ik heb best hoofdpijn
Sterre, wij hebben twee konijnen, Mosje en Sam, vandaar Mosa Je moet toch wat Wat rot dat je Roy niet te pakken hebt kunnen krijgen, was toch fijner geweest om hem even te spreken. Heel rot, hopelijk heeft hij er vandaag ook over nagedacht, en kunnen jullie het vanavond uitpraten. Het is niet jouw kind, maar JULLIE kind, en daar horen idd ook bepaalde verantwoordelijkheden bij. Nogmaals een dikke knuffel, ik hoop voor je dat de dag snel voorbij is!! Goed idee om ook even te gaan liggen!
Sterre, wat vervelend zeg. Ik vind inderdaad ook het is niet JOUW kind, maar JULLIE kind. Verdorie zeg. Hopelijk wordt het vandaag goed uitgepraat. Zal duimen voor je. En ja ik wil heel graag het schemaatje. Maar kijk maar even, t heeft geen haast, probeer maar van je hoofdpijn af te komen!
Loe, ik heb heel even gekeken, en hier heb je bijv. een schema: Alles over Kinderen: voedingsschema, wat heeft je baby nodig op welke leeftijd. Borst- en flesvoeding, eerste hapjes, fruithapjes, groentehapjes.
Ik had ook nog een vraag, als Veda water heel lekker vindt, zouden jullie dan wel bijv. verdunde thee geven voor de smaak of het dan bij water houden? En net heeft ze een hele boterham gegeten, hoeveel melk zouden jullie er dan nog bij geven? Ze had net daarvoor al 180 + 6 gedronken, maar is dat niet een beetje veel bij een hele boterham? Ik moet echt even een nieuw ritme vinden met alle voedingen/hapjes, want ik heb echt het idee dat er helemaal geen rem op Veda zit wat betreft eten/drinken.
dank jullie wel meiden deze dag is heel raar ... gaat ook maar niet voorbij op de een of andere manier. Als dat zo gaat de volgende 36 weken, phoeffff, ik hoop toch niet. Ik geloof ook niet dat hubbie het allemaal kan geloven. Ik krijg aan de lopende band sms-jes nu met "hoe gaat het"? en "hoe voel je je?" en vooral "wanneer gaan je (.)(.) groeien!!?". One track mind, maar wel schattig, hij is helemaal niet van het sms-sen Ik denk dat ik maar moet toegeven dat deze dag qua werk afschreven moet worden, er komt echt niets zinnigs uit handen. Stond in het bedrijfsrestaurant en bedacht opeens dat ik niet zomaar alles meer kan pakken ... ze hebben altijd heerlijke broodjes carpaccio ... en had 'm ook eigenlijk al in handen. Kwam er net op tijd achter dat dat niet zo handig is op dit moment.
Strijkkraal, wat heeeeel erg leuk dat je zwanger bent meid!!! Och na zo'n lange tijd wachten! Ik wens je een heel fijne zwangerschap toe Haha, wanneer gaan je borsten groeien????? Grappige sms En tuuurlijk is deze dag afgeschreven qua werk. Wat maakt het uit? JE BENT ZWANGER!!!!! MOsa, leuk tandjes poetsen. Tja kleine meisjes worden groot he? Sterre, dikke knuffel van mij. Ik begrijp hoe je je voelt en hoop dat jullie vanavond eens goed kunnen praten. Hopelijk zakt je hoofdpijn na het slaapje. Mosa, wat is er mis met water? Ik zou gewoon water blijven geven hoor als ze het lekker vindt. Svinthe ligt al weer een tijdje in bed. ze was om 1 uur al weer moe. Ik heb even opgeruimd in huis. Was echt nodig en straks ga ik misschien nog even langs bij mijn zus. Het uitstrijkje is goed gegaan. Zo gebeurd hoor. Over een week of 2 kan ik bellen voor de uitslag.
Suzy, nou jammer dan, een minder productieve dag op je werk Dat mag heus wel door zoiets En ik moest lachen om je man z'n sms-jes En het duurt even, maar zelfs het idee zwanger te zijn, went op een gegeven moment wel hoor Maar geniet nu eerst maar eens goed van het idee! Hanna, fijn dat het weer achter de rug is, en hopelijk ziet het goed uit (maar vast wel!). En er is niets mis met water, maar ik vroeg me af of je dan bijv. wel thee moet proberen voor de smaak? Of dat als ze water lekker vindt, dus voorlopig voldoende is?
Mosa, ik zou gewoon water blijven geven. En als je het leuk vindt dan soms thee, voor de afwisseling. Lust Veda ook thee? Of heb je dat nog niet geprobeerd?