Thee of diksap of iets heb ik nog helemaal niet geprobeerd eigenlijk. Vanwege de grote flessen die Veda nog drinkt, krijgt ze in ieder geval genoeg vocht binnen, dus het was meer voor de extra. Maar dan hou ik het eerst wel bij water, en dan zal ik over een tijdje een keertje thee proberen. Water is denk ik toch het allerbeste, daar zit natuurlijk helemaal niets in. Zo, Veda slaapt nu echt (ging een beetje moeizaam), dus ik vertrek naar buiten met mijn boek
Het is te mooi weer om binnen te zitten, maar Suze: gefeliciteerd! Loe: je kraamzorg geeft je een schema hoeveel je kleintje moet drinken. Daarna neemt het CB dat over. Bij de intake van de kraamzorg krijgje waarschijnlijk al die informatie. Hanna: ik moet ook nog voor een uitstrijkje. Omdat ik zwanger was vorig jaar heb ik het maar voor me uitgeschoven. Na mijn menstruatie ga ik bellen... Oh ja menstruatie: die heb ik niet. Temp was vanmorgen keihoog, maar test was negatief. Helaas. Had trouwens van de apotheek een test, maar wat zijn dat rotdingen. Met een stokje, in een rondje doen, en wachten.... Die koop ik nooit weer.
Sterre: ik herken een hoop hoor in je verhaal, ik heb ook zo'n man! Iedereen hier kent mijn mopperdagen denk ik wel Gewoon wel blijven aangeven hoor. Ook al lijkt het of hij niet luistert.
Mosa: Oh haha dus naar de konijnen. Ik hou het hier ook bij water, als hij straks echt wat meer gaat drinken en minder fles mag hij gerust thee of melk ofzo. Had ik nog niet op gereageerd maar groot gelijk heb je dat je Veda lekker zo ingewikkeld laat slapen. Op een gegeven moment gaat dat inderdaad vanzelf voorbij. Suus: Net wat de andere zeggen, laat die dag werken maar lekker gaan, je bent zwanger!!! Wat een schattige smsjes van je man! Ik vind alle fases in een zwangerschap zijn ding hebben. Nu tot 12 weken is het enorm spannend, daarna is er even niet lijkt wel, dan 20 weken mijlpaal etc etc tot het einde.. heerlijk allemaal, het blijft speciaal Hanna: Thanx! (voor iedereen trouwens met de lieve woordjes) Moeilijk hoor zo'n man. Maar ik weet toch alweer hoe dat gesprek gaat lopen, ik ben de zeur en hij is zielig. Ik heb eerlijk gezegt niet eens meer zin om het met hem uit te praten. Het heeft geen zin want volgende week zitten we weer zo All: Nou lekker deprimerend ben ik vandaag, sorry! Gelukkig heb ik na mijn vorige bericht kunne slapen tot 15.30u Toen werd ik zelf wakker en even later hoorde ik Noah ook. Fijn zeg dat hij me even heeft gelaten maar de hoofdpijn is helaas niet weg, jakkes. Dadelijk nog even wat boodschapjes halen.
Melisa: Oeps jouw berichtje gemist.. krijg je als je met alles tegelijk bezig bent haha. Tja weet je wat het is, ik zal echt niet snel iets slecht over Roy zeggen maar het zit me nu onderhand zo hoog. Hij zeurt onwijs gewoon. En bij alles wat Noah doet vraagt hij aan mij wat er is met het mannetje en dan denk ik.. jezus man, intreseer je eens wat meer dan weet je het! ~~~ oh momentje de stoel voor me beweegt uitzich zelf en dat kan natuurlijk niet haha, noah!!! ~~~~
Hij zit onder de tafel en alles moet even aangeraakt worden en als het even kan in zijn mond, tafelpoot, stoel..maakt em niet uit..
Melisa, hmm...vreemd, een hoge temp maar een negatieve test Weet je zeker dat je vandaag ongesteld zou moeten worden? Hoe gaat het nu verder bij jullie thuis? Sterre, wat rot dat je denkt dat praten met Roy niet zo veel zin heeft Ik dacht juist dat het wat dat betreft bij jullie goed liep, omdat ze ook gezellig samen gingen zwemmen enzo? Maar het moeten niet alleen de lusten zijn natuurlijk, maar ook de lasten. Nou, ik hoop dat Roy net zo'n rotdag heeft gehad als jij, en dat hij er in ieder geval goed over nagedacht heeft! Hopelijk hebben jullie straks toch een goed gesprek! Fijn dat je even hebt kunnen slapen, dan gaat de tijd ook wat sneller hè? Komt vast allemaal wel goed, ondanks dat je nu flink baalt van de hele situatie En gewoon van je af blijven schrijven als je er behoefte aan hebt hoor!! Hihi, Noah onder de tafel Veda ligt nu ook op de grond te rollebollen met haar speeltjes All, vanmiddag weer buiten in slaap gevallen We krijgen toch best veel slaap 's nachts, maar blijkbaar ben ik best moe want eerder gebeurde me dat nooit en nu al voor de 3e keer op rij toen ik echt lang buiten ging zitten Maar het geeft ook niet natuurlijk. Wel balen, aanstaande vrijdag gaat Loesie van het forum trouwen, en wij waren uitgenodigd maar we hebben besloten niet te gaan. Mijn ouders zijn op vakantie en dat zijn de enige bij wie Veda op het moment op haar gemak is. Dus bijv. mijn schoonouders laten oppassen zien we niet zitten, ik weet zeker dat ze dan overstuur raakt. Toen waren we van plan om haar mee te nemen en dan niet zo lang te gaan, maar ik denk dat het véél te druk is voor haar. Dus we gaan maar helemaal niet Wel heel jammer, en ik vind het ook wel een beetje lullig, maar met Veda's eenkennigheid lukt het gewoon niet en ik wil het haar ook niet aandoen dat het niet gaat. Veda kan dan echt helemaal over de rooie gaan, flink temperamentvol meisje Gisteren met mijn schoonmoeder ging ze ook weer huilen, maar dan ook meteen écht huilen. Ik hoop maar dat het snel over gaat!
Mosa: We hebben het ook wel gezellig hoor, absoluut maar, Roy is een heel depressief persoon. Heel negatief over alles en niet vaak ergens zin in. Ik doe dus ook best veel alleen en nu dus veel met Noah. Dat is hij al sinds dat ik hem ken. Hij is nu sinds kort gelukkig onder behandeling bij iemand die allerlei soorten massages doet e.d. Hij is nu 2 keer geweest en heb daar nu even mijn hoop op gevestigt. Balen zeg dat jullie af hebben moeten zeggen Maar goed, ik zou Noah ook niet wegbrengen als ik wist dat hij zo zou reageren. Gelukkig kan Noah mijn schoonouders nu wel hebben maar nu heeft hij het bij een tante van Roy Gelukkig zien we die niet vaak. Oh haha weer in slaap gevallen. Nou lekker toch, je lichaam zal het dan wel nodig hebben. Ik heb bijvoorbeeld niet veel slaap nodig, met 6 a 7 uurtjes heb ik genoeg. Nou ik ga maar koken. Ik zet Noah er dan altijd bij in de wipper en dat vind hij hartstikke gezellig (en ik ook natuurlijk)
Melisa, jammer van de test.. Ik gebruikte meestal die van het kruidvat 2 voor 5 euro. Die vond ik wel fijn. Mosa, was het lekker in de tuin? Oh ik lees nu dat je heerlijk hebt geslapen. Wat lekker zeg! Sterre, mijn man wil ook steeds weten wat er is... Ze lijken echt wel op elkaar... Ik zeg tegenwoordig gewoon maar iets: Keuze uit: Moe Tandjes Slecht humeur Teveel prikkels gehad Dan is het weer goed voor hem. Als het maar beredeneerd kan worden (wat zoals wij allang weten niet zo is met baby's maar goed...) Mosa, ik herken het probleem van een kennigheid en nergens Svinthe met een rustig gevoel achterlaten. Volgende week donderdag heb ik oudergesprekken 's middags en nu geen oplossing. ze zou naar mijn zus gaan maar daar lukt het niet goe dhelaas. Mijn moeder heeft een afspraak, maar die gaat ze nu proberen te verzetten (de schat) Heel erg jammer dat je op deze manier een leuk trouwfeest gaat missen... Is er niemand die ook nog een optie is? Of eventueel alleen gaan? Lastig hoor zulke dingen... Maar een huilend kindje achter laten is ook geen doen. Dan zit je niet lekker de hele avond.
Hmm mijn vorige berichtje komt wel stom over met mijn 6 a 7 uur slaap.. alsof ik nu dus voor niks boos ben op Roy maar 6.15 is voor mij toch ook wel echt te vroeg hoor haha. Zo en weer verder met koken....
Sterre, wat rot dat Roy vaak een negatieve instelling heeft, moeilijk lijkt me dat! Het is idd te hopen dat die behandeling helpt, want dit is voor jullie allebei natuurlijk erg zwaar Jammer dat het feit dat jullie een kindje hebben hem niet positiever maakt, dat was natuurlijk helemaal mooi geweest. Maar toch is het ook belangrijk om hem te laten weten wat het allemaal met jou doet! Hanna, vrijdag alleen gaan zou wel een optie zijn, alleen ik ken er dus echt helemaal niemand Alleen dus de bruid en bruidegom, maar die hebben het al druk genoeg natuurlijk Dus alleen is ook maar zo alleen dan En op het moment is Veda alleen bij mijn ouders op haar gemak, dus bij andere familie en vrienden niet. En al helemaal niet zonder ons, dus dan houdt het op. Het is ook een uur rijden, dus dan wil ik ook geen risico lopen op een overstuur meisje All, ik heb net een rode peper in ringetjes gesneden voor het eten, en daarna wreef ik in mijn oog, niet slim
en daar is Djaar ook weer !!! @Susyq; GEFELICITEERD !!!! en welkom hier! En die eerste dag is zo herkenbaar. dan volgt er over niet al te lange tijd het besef dat je leven nooit meer hetzelfde zal zijn. En inderdaad tot 12 wkn duurt erg lang en is megaspannend. Dan is het even rustig tot 20 wkn en dan gaat het hard en te langzaam tegelijk (mijn ervaring). Maar lekker hier meekletsen dan! @Sterre; hopelijk gaat het morgen alweer beter en hebben jullie het al weer een beetje uit kunnen praten. En ik ga gelijk op met Tijgertje en Bubsie geloof ik dus....... @Meeting; meiden ik ga gewoon samen met Sterre shoppen, we hebben al afgesproken hahaha! Ga er even van uit dat we voor 6 pers gaan halen. We houden het simpel en low budget. Djaarman sponsert de friet, dus dat zit wel goed. Verder hebben we een giga grote kantine, met plek genoeg voor 10 campingbedjes en wandelwagens. Parkeerplaats is dicht bij kantine dus je hoeft niet ver te slepen met alles. Daarnaast is het terrein groot genoeg om wel een uur te kunnen wandelen in het bos (zandpad). We redden ons wel!! Ik en Djaarman zijn erg benieuwd naar iedereen (hij vraagt zich nog af of er ook mannen meekomen haha). Gelukkig zit het weer voor jullie wel mee, voor mij ook maar zo warm is toch even minder. @All; vanmorgen hebben we de intake van de kraamzorg gehad en we krijgen 53 uur over 8 dgn dus das wel oke geloof ik. Was een leuk gesprek en verder wachten we maar af. Grappig was dat ze veel aandacht besteedde aan het BV en de voorlichting die ook de kraamhulp kan geven. Wat zij niet weet is dat mijn schoonzus lactatiedeskundige is en alszodanig ook voorlichtingsavonden geeft in het ziekenhuis waar ze werkt. (heb zelfs wel eens gedacht om haar uit te nodigen bij de meeting om evt jullie vragen eens aan te horen (haar jongste is nu 11 mnd en eet met de pot mee en krijgt ook nog BV dus...) Gisteren is mijn draagdoek ook binnen gekomen dus ik is blij!!! Vandaag heb ik eindelijk een paar leuke slippers gevonden. Ik had zoveel moeite inmiddels met schoenen en sokken en dikke voeten met warm weer. Heb vandaag echt moeite gehad met het lopen in de stad (pijn zelfs?!) Hoop maar dat het zaterdag allemaal een beetje wil. Anders moet ik jullie met Djaarman het bos insturen hahahaha.
Djaar, beter het bos ingetsuurd dan de laan Ik heb er echt zin in zaterdag. Leuk dat je intake van de kraamzorg hebt gehad. Weer zo;n mijlpaal vond ik dat! Meeting, misschien is het leuk om een paar boxkleden mee te nemen en dan alle baby's erop voor een groepsfoto??
Mosa: ja ik had vandaag ongesteld moeten worden. Had ook wat krampen gisteren, en pijnlijke borsten. Dus vandaar dat ik vandaag maar ben gaan testen. Ach ja, dan zal ik wel ongie worden vandaag of morgen. Hanna: die testen had ik normaal ook, maar had vanmorgen geen tijd voor de kruidvat. Maar die van de apotheek zijn echt slecht! Van de week maar weer naar de kruidvat als ik niet ongie wordt.
Djaar, fijn dat er een grote kantine is, altijd handig. En wandelen is idd misschien ook wel lekker, dus ik zal in ieder geval ook de wandelwagen meenemen. En helaas voor Djaarman, geen andere mannen Dat vond ik ook zo'n eye-opener dat het niet lang meer ging duren, de intake van de kraamzorg. En je zus bij de meeting is niet nodig, alleen Afrola geeft nog borstvoeding En het is logisch hoor, dat je meer last krijgt met lopen enzo, het is niet niks wat je meesjouwt! Dus echt je rust pakken hoor! Hanna, goed idee van de boxkleden, ik zal er in ieder geval eentje meenemen. Melisa, je kunt nog steeds zwanger zijn natuurlijk, ondanks de negatieve test. Maar even afwachten dan, op zich wel spannend! Ik ga in ieder geval voor je duimen dat je niet alsnog ongesteld wordt! Lijkt mij trouwens wel heerlijk hoor, weten wanneer je precies ongesteld moet worden Bij mij is het bijna nooit duidelijk helaas. Zo, nu Veda badder- en speeltijd
hoi dames, zoo weer ff flink bij gelezen, had er eerder ff geen tijd voor en dan kwam er steeds wat tussen, en vandaag gewerkt! @sterre, meid schrijf hetvan je af, dat geeft echt nix ik doe dat hier ook regelmatig, ik word soms ook gek van hai, en wat je zeget dan denk ik dit gesprek hebben we volges mij elke week en er veranderd nix! heeeeeeeeeeeel herkenbaar, en Heeeel vervelend, soms denk ik ook dat hai maar zowat nix weet van feli (terwijl dat helemaal neit zo is natuurlijk) maar dat is voor hem natuurlijk ook wel weer makkelijk om zo tedoen, want dan doe ik het wel weer. of het vervelende dat hij dan toch nog door blijft gamen terwijl feli huilt en ik daarvoor net al geweest ben ofso dus dat het zijn beurt is.. agh! wat ik zeg, herkenbaar en heel vervelend, ik hoop toch dat jullie het er nog over gehad hebben en ben benieuwd wat hij er nog over te zeggen heeft. die van mij zegt dan altijd ja klopt je hebt gelijk, om hetvervolgens gewoon te blijven doen...hoop dat die van jou een beter antwoord heeft nee, ff serieus, ik hoop dat jullie wel nog een goed gesprek kunnen hebben! en noah onder tafel! whaha kruipt hij al?? @mosa, ik zou als ik jou was gewoon water proberen eerst als je weet dat ze dat ook lekker vind, water is natuurlijk beter dan sap denk ik en pap hoeft ook niet persee volges mij @loe ik wou eerst ook graag een schema hebben met feli, maar zeker met borstvoeding gaat dat echt neit, en bij mij in het begin van flesvoeding ook totaal niet ,maar daar word je echt in geholpen, dat komt allemaal goed, maar ik snap je vraag hoor! @salapieuwww hahah ik moest er wel ff om lachen ben ook benieuwd hoe je aan die naam bent gekomen, en een niet zo lekker nachtje he balen zeg! hopen dat vannacht beter gaat! @melisa ow wel nog spannend dus, flink hoge temp dan zal je toch wel niet ongi worden of wel? ben benieuwd hoor! anders toch maar binnenkort naar de kruidvat gaan! @djaar oww leuk intake van de kraamzorg, ik weet dat ook nog wel ja, ik vond het heel erg leuk en ook echt dt het nu echt toch wel bijna zo ver was! en 53 uur is hardstikke fijn hoor! je hebt nog best aardig wat uurtjes gekregen volges mij, maar dat is alleen maar fijn en handig:d i love kraamzorg! hahahah (kan me serieus niet voorstellen hoe dat moet zijn in landen waar ze dat niet hebben!) @all feli doet het nog steeds goed alleen de nachten zijn weer niet zo fijn, al weer een tijdje zo. ik denk dat die ene nacht echt gewoon 1 malig was, volges mij waren we die dag ook naar de osteo geweest..? dus misschien daarom dat ze zo lekker sliep toen.. nouja geeft ook niet verder ist zo'n heerlijk mopje ik kan gewoon niet zeggen hoe blij ik ben dat ze nu een beetje relaxd eet! dat geeft echt wel rust bij mezelf in iedergeval. en is voor haar vast ook wel fijn. kinderarts adviseerde om pas brood te geven bij 9mnd (had ik dat al gezegd?) dus daar wachten we nog maar ff verder mee. en owja, vandaag op het kdv was het ook heel goed gegaan fieuw! twas wel een hele rustige dag vandaag, en ze hoefde alleen maar de middag dus dat is wel beter voor dr natuurlijk. owja, mn nieuw werkrooster(gaat pas in september in maar goed) dan werk ik op maandag dinsdag en donderdag:d super! alvast ff ver vooruit gekeken naar de tijd dat feli naar de basisschool moet! hahahah maar tkan maar vast vaststaan owja, was ik nog ff vergeten, vogles mij heeft feli een beetje verlatingsangst, herkenbaar iemand?? als ze in de b ox word gelegd na samen spelen, gaat ze helemaal heel keihard hysterisch huilen, als ik dr vast heb is het wel allemaal goed, dus dan laat ik dr ff huilen en praat ik gewoon wat tegen dr, en dan gaat ze wel weer spelen hoor, zo is het ook met naar bed gaan, niet erg ofso, maar wel opvallend haha! nou groetjes!
Zo, ff weer tijd om te lezen en te reageren. @sanne; wat vervelend dat je op je werk in units moet werken.Lijkt mij ook geen pretje voor de kinderen. Is het voor een lange periode?? En helemaal naar dat je Feli zo hoort huilen, ik kan mij voorstellen dat je haar dan ook wel zelf wilt troosten, lastige situatie hoor @ricmar; wat jammer dat het mogen doen van de IUI-d zo lastig is bij al die ZH. Hopelijk heb je het alteratief KID niet nodig ( allehoewel de afkorting wel veelbelovend is) @salapio; Stomme kikkers ook, waarom moeten ze Mirre wakker kwaken! Hopelijk went ze snel aan het geluid. @tijgertje; wat goed dat Thijmen lekker is aangekomen. Bijna 250 gram in 1 maand is volgens mij voor zijn leeftijd helemaal niet slecht. @mosa; ongi, yek maar wel nette cyclus. Hier noch immer nix. Laatst was wel mijn temp s'morgens hoog 37.0 dus ik verwacht eigenlijk hier binnenkort wel iets. Boekjes vind Yuna ook heel leuk. Zij gaat ze ook echt "lezen" met een heeeeeeel serieus gezicht erbij. @sterre; ach op zondag ontbijten we niet echt maar brunchen we. Meestal heb ik wel al een ontbijtje op hoor. En pookman loopt op zondagochtend hard en daarna "ontbijten" we dan altijd uitgebreid met eitje en afbakbroodjes. Hippe muts hoor! En dat studeren, ik vind het knap hoor. Ik heb s'avods nauwelijks de puf om achter de laptop te kruipen. En mannen.....................het zijn eigenwijze monsters Hier in huis zit er ook 1. Die wilt gewoon nooit niet de ochtendflessen geven. Alleen met moederdag.......... @afrola; gelukkig ben je over de eerste schok van de bouwers heen. Verhaal halen bij de makelaar is heel verstandig. En als het niet anders kan moet het maar, misschien ben je over 5 jaar wel heel blij met die lekker grote badkamer En jij allergisch voor lactose, is de kans dan ook groot voor Josien dat zij allergisch reageert op lactose of kunnen het ook de eiwitten zijn? @Liesben; Knaltest!!! Misschien zijn het er wel 2 En geen MvM, jammer dan. Graag of niet, nietwaar? @loe; ook al zo'n paint wonder Maar die buik groeit goed hoor! @mosa; je hebt van bambix een eerste avondpapje met granen. Ik durf hem nog niet zo goed aan maar die kan je al vanaf 6 maanden geven. Yuna is namelijk niet zo'n papfan. Als het te dik wordt gaat ze alleen maar spelen met de speen. En bij het lepelen van een papje heeft ze er na 6-10 hapjes al genoeg van. En dat terwijl we groenten en fruit bijna oneindig zouden kunnen voeren. Maarreh Yuna komt nu wel behoorlijk aan hoor, het begint nu eindelijk een gevulde baby te worden. @meeting; ik wil eigenlijk heeeeeeeel graag kamperen dit weekend. Het vakantiehuisje bij Bergen is namelijk nog niet helemaal zeker. Het is alleen jammer dat pookman het allemaal niet zo ziet zitten. Ik zie het namelijk niet zo zitten om zaterdag dat eind te moeten rijden ( in de warmte). Dus voorlopig nog nee maar misschien................... Maar hoe laat start het eigenlijk???? @salapio; Berg, ik kreeg de tip babyolie te smeren, in te laten werken dan baby in bad te doen en in badje het natte hoofdje met een zachte borstel schoon te borstelen. Dat werkte best wel. Alleen heeft Yuna nooit echt berg gehad maar meer een soort eczeem. @hanna; heet ji in real life geen HANNA dan @Strijkkraal; gefeliciteerd, na zoveel ronden eindelijk RAAK!!! @sterre; hoe meer ik over jouw Roy lees des te meer denk ik dat je met mijn vent bent. Is Roy ook een IT-er???????? En een leeuw? Ik moet op papadag een soort van schema opgeven voor Yuna en dan nog houdt hij zich er niet aan. " dat is toch niet nodig" @sanne; Yuna wilt ook graag dat papa en mama of beiden in de buurt zijn. Ook janken dus in box. Daarnaast vind ze de box niet heel interessant meer, kruip/tijgeren is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker.
meiden ik meld me voorlopig even af. deze ronde afgeblazen omdat het plannen dan een ontmoeting met de donor erg lastig bleek. De donor ontmoeten en laten doneren zal nog gaan , maar ja waar ga je da de inseminatie doen?? De afstand was deze keer echt een belemmering en natuurlijk het staken van de behandeling in stadskanaal... We wachten nu af of we op 16 juni groen licht krijgen in Den Haag. Zo niet dan weet ik het echt niet meer.... Hoe moet het dan verder.. We wilden zo graag in een ziekenhuis vlak bij de donor verder ivm de afstand, maar als dat niet kan. Is het dan haalbaar dat we doorgaan?? Ik zie het even allemaal somber in. kan wel huilen en vraag me dan ook af of ik ooit moeder zal worden. Wat een burocratisch land is dit.. bah je bent niet eens baas over je eigen lichaam en de behandelingen die je wilt ondergaan ik lees vast af en toe nog wel mee.. maar zal even niet reageren. mensen mogen me wel pb-en of mailen