Ha hier begint het zonnetje te schijnen @ Pookie, het weekend beloofde minder regen en iets minder warm, maar zonder regen is het toch wel lekker in zo'n huisje lijkt me. Dus ik zou gewoon gaan en als het toch heel slecht is ben je zo weer thuis Vervelend van maagzuur voor pookman. @ Tapas, mjam mjam @ Mosa, alweer bruiloft leuk, veel plezier!
Afrola, klinkt erg lekker, die currypasta! Ik zal hem straks opslaan, want het lijkt me lekker om zelf een keertje te maken Pookie, hmm..idd niet echt vakantiehuisjesweer Weet je al of jullie gaan? Het zou idd droger worden komend weekend, en de temp is op zich prima, dus misschien wel lekker, er even tussenuit! En ben je droog overgekomen naar de bieb? Hier ziet het er nu ook uit alsof het ieder moment kan gaan regenen, maar tot nu toe valt het mee. Onze buren trouwen om 13.00 uur in het gemeentehuis, dus hopelijk blijft het dan ook nog even droog. Als het meezit, zijn we vanmiddag klaar met het schilderen van de kast, en misschien kunnen we hem het weekend al wel in de kamer zetten
Mosa, maak je foto van de kast als hij klaar is? De zon komt er nu ook door, dus geen regen tot nu toe.
Ik volg de politiek niet @ Loe, super dat de echo goed was! @ Sterre, leuke foto! Wat doet ie dat goed zeg . @ Mosa, succes met de voorbereidingen van je etentje! @ Pookie, ben je droog over gekomen naar de bieb en terug naar huis? Meiden ik heb een vraag... Onze dame zit sinds de prikken weer op 6 voedingen.. En ze is meer gaan drinken ook nog per fles . Ze sliep 's nachts zo'n 7/8 uren en toppunt van 9,5u maar nu slaapt ze nog maar 6 uurtjes door en dan wil ze voeding. Hoe krijg ik dit ooit weer goed op 5 voedingen? Hoe zag jullie schema er ongeveer uit met net 5 voedingen?? Zoals wanneer eerste en wanneer laatste fles? Wij geven de laatste fles rond 8u omdat ze anders op 7 voedingen op een dag komt .. Vind het zo vreemd want we zijn toen op 5 voedingen over gegaan omdat ze zelf zo doorsliep en nu wil ze ineens weer 6. O shit mijn man komt al thuis en ik moet nog afwassen ga er snel vandoor . Maar ben benieuwd hoe het bij jullie ging. Ons meisje is nu ongeveer 4200 gram.
Djaar: Hopelijk kom je de dag een beetje door. Net was het bij mij in de auto 30 graden ... Ik zie allemaal lekkere dingen voorbij komen, jumjum!!! MP: Ik denk dat het maar tijdelijk is die 6 flessen. Met 5 weken krijg je ook een sprongetje en normaal gesproken zou ze dat nu ongeveer zijn toch? Ik zou er gewoon niet te steng op kijken, ze regelt het vanzelf wel en jij hebt minder stress We gaven de 1ste fles om 07.00 en de laatste geloof ik rond 22.00 a 22.30 toen we op 5 zaten. Volgens mij was het 7, 11, 15, 19, en 22... zoiets ja. Maar we hanteerde wel 'ongeveer-tijden' hoor dus het kon ook iets vroeger of later zijn. Hij heeft ook een paar keer gehad dat hij 's nachts weer wilde maar toen hebben we zijn tutje gegeven (soms wel 6 of 7 keer eruit geweest) maar al snel ging dat goed. All: Thanx voor de complimenten over mijn kleine man! Vanmorgen vond ik hem in bed naast zijn slaapzak terwijl ik hem er toch echt in heb gedaan gister ... het word steeds gekker hier! Hij had laatst ook al zijn broek uitgekregen in zijn slaapzak... Hier verder weer een druk dagje gehad op het werk maar nu lekker weekend. Morgen hebben we een vrijgezellenfeest en gaat Noah bij mijn moeder slapen. Ik heb er enorm zin in. Lekker weer met de meiden weg. Hopelijk is het bij jullie ook zulk mooi weer (geworden), hier is het gewoon bloedheet.
Zo, werkdag zit er weer op. Moest om 3 uur bij de huisarts zijn met CHelsey, want de oogjes gingen maar niet over. Heb nu een zalfje gekregen. Maar wat deden ze moeilijk zeg dat ik vanmorgen niet kon, omdat ik moest werken!
Sterre, haha, als je nu kijkt naar jouw icoontje met de grote ogen (over het uit de slaapzak zien te komen) dan zie je net Noah eronder op de foto met net zulke verbaasde ogen! Geen idee zeg hoe die dat kan trouwens, met de slaapzak. Tis wel een slimmerd! MP, ik kan je niet helpen, nog geen ervaring....... Melisa, wat raar van je huisarts. Hebben ze toch 's middags ook wel spreekuren? All, kan de nesteldrang nu al opzetten soms? Ik ben van alles aan het wassen in de wasmachine en heb net de woonkamer verbouwd (dacht oe, wel voorzichtig duwen en trekken dan, maar ik denk dat baby wel iets kan hebben, toch?) alleen hebben we nu geen tv vanavond haha, want de kabel is niet zo lang.....Vriendlief werkt vanavond, heb m maar vast voorbereid via de sms...
Sanne, heb hier nog een linkje over gravende honden en waarom ze dat doen: De Gravende Uiteinden van de hond - hoe te om Uw Hond tegen <b style="color:black;background-color:#a0ffff">te</b> houden van het Graven van Uw Werf
Hoi dames, De kast is zo goed als klaar, nog één keer de binnenkant van de deurtjes (morgen) en dan kunnen we hem zondag in de kamer zetten Dan zal ik er een foto van maken, maar ik vind hem zelf supermooi MP, ik vergeet dat soort dingen altijd heel snel, maar volgens mij kreeg Veda bij vijf voedingen de flessen op de volgende tijden: 7.30 uur, 11.00 uur, 14.00 uur, 18.00 uur en 21.00 uur, en daar sliep ze de hele nacht op door. Maar hoeveel voeding doe je in de fles, 5 schepjes? Misschien zou je de laatste fles iets op kunnen hogen (als je dat niet al doet), zodat ze mogelijk wat langer slaapt? Sterre, hihi, Noah naast zijn slaapzak Slimme vent! Veel plezier morgen bij het vrijgezellenfeest! Melisa, hopelijk helpt het zalfje voor Chelseys ogen! En raar dat ze zo moeilijk deden bij de huisarts Loe, de baby kan zeker wat hebben in je buik hoor! En leuk toch, een andere indeling in huis. Hier heeft de box ook al op 4 verschillende plekken gestaan Pookie, ben je er al uit of jullie gaan? All, vanmiddag even bij het gemeentehuis gekeken toen de buren getrouwd waren, en gelukkig scheen toen net het zonnetje Ze zagen er erg mooi uit, leuk om te zien! Vanavond dus feest, en morgen vertrekken zij naar Thailand op huwelijksreis! Lekker!
@ Sterre, maandag zou ze dan 5 weken zijn idd. Ze spuugt nu ook weer maar ja ze krijgt dan ook teveel voeding nu eigenlijk met dr 6 flessen.. Ik laat haar het zelf ook regelen maar die 7de fles krijgt ze echt niet hoor dat kan toch niet . Wat een heerlijke tijden hadden jullie dan, al was het 's nachts minder met de speen natuurlijk als je er zo vaak weer uit moest. Whaha jullie mannetje is een echte jongen he kleine boef! Veel plezier morgen!! Maar dat gaat vast goed komen geniet ervan. @ Melisa, ja sommigen zitten er niet mee dat iemand moet werken :x maar hopen dat de zalf snel gaat werken! @ Loe, duurd niet lang meer dan zit je ook te voeden hihi. Ga je bv of kv geven? Niet te wild doen hoor wel om je lichaam denken. Maar je voelt wel wanneer je rustig aan moet doen. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe jullie kleintjes waren rond mijn dochter's tijd nu. Wat dat betreft is het jammer dat de meeste moppies hier alweer wat ouder zijn.
O ja, ik zou bijna denken dat Veda in een sprongetje zat pas, toen ze niet zelf wilde spelen enzo. Er is rond deze leeftijd geen sprongetje, maar ze is ineens weer zo vrolijk. En ineens rolt ze niet alleen meer over de vloer, maar ze heeft nu ook ontdekt dat ze over de grond kan schuiven door zich af te zetten met haar handjes Dus nu schuift ze al hele stukken over de grond, erg leuk om te zien.
@ Mosa, ik ben benieuwd naar de kast!! Jullie hadden dus ook erg netjes de tijden geregeld! Ze krijgt idd 5 schepjes. 175 tot 180 zit er dan in een fles. Ze drinkt ze nooit helemaal leeg, maar dat is ook niet nodig als ik het met haar gewicht bereken.. Maar de laatste fles moet ik er dan 6 scheppen in doen en hoeveel water? Heeft zit wel nut als ze dr fles niet leeg drinkt? Ze drinkt nu tussen de 145 en 180 per voeding. Heerlijk zeg naar Thailand op huwelijksreis, luxe ! Gelukkig maar dat de zon scheen toen ze getrouwd waren, dat is wel het minste wat je wilt op je trouwdag.
@ Mosa, haha grappig dat Veda nu schuivend over de vloer gaat hihi. Nou misschien heeft mijn kleine meid ook wel een sprongetje hoor ze beweegt haar handjes nu ook meer en dr voetjes.. Maar heb geen idee..
MP, de tijden waren wel ongeveer hoor, de ene keer sliep Veda iets langer en dan werd het iets later. Ik heb nooit echt hele stricte tijden aangehouden, en ook nu hangt het van haar dutjes enzo af. Maar als je meisje de flessen niet leegdrinkt, heeft grotere flessen idd geen zin Als je wel 6 schepjes zou willen doen, dan zou je 180 ml water moeten toevoegen. En stel dat je de tijd tussen de 4e en 5e fles iets zou rekken, zodat ze misschien iets meer honger heeft en van de laatste fles iets meer drinkt? Ik weet het verder ook niet, maar misschien is het een tijdelijk iets en kom je binnenkort vanzelf wat makkelijker uit? Met 8 en 12 weken zijn er sprongetjes rond de leeftijd van je meisje, maar de ontwikkeling gaat natuurlijk sowieso hard Zo, nu verder met koken, anders wordt het zo laat.
@ Mosa, wij houden ook geen tijden aan, gewoon wanneer zij wakker wordt en honger heeft (handjes sabbelen). Het maakt voor haar niet uit hoeveel ze drinkt gisteren ochtend had ze 180 en kwam ze na een krappe 3 uren weer. Vreemd he? Eet smakelijk zometeen! Wij eten ook laat kwam een beetje vreemd uit met de tijden en we zouden Chinees halen dus ja . Ik had nog helemaal niet gezegd dat onze dame eindelijk gericht gaat lachen !! En ze volgt nu heel goed met dr oogjes . Enne *trom geroffel* dametje heeft net een fles van 180 op en dat heeft ze nog niet eerder in de middag gedaan . Wel in een uur tijd met een slaapje en een aantal boeren verder maar goed ze had nog honger anders drinkt ze niet .
hoii dames @loe je bent denk ik ff in de war ik had geen vraag over gravende honden, volges mij was dat tijgetje en wat fijn dat je kuurtje blijkt aan te slaan, dat is wel beter dat je er minder uit moet!! @mp, hier was volges mijo ok niet echt een touw aan vast te knopen hoor, maar volges mij had ze de tijden van : 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00 op 5 voedingen. want ik moest haar zovroeg de fles geven voor mn werk, later is dit wel 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 geworden. dus zo ongeveer. maar vaak wou feli ook haar fles niet leeg drinken, maar als ik haar dan later nog iets gaf, dan wou ze standaart ook die fles daarna niet leeg drinken, omdat ze dan nog weer iets te vol zat van dat restje wat ze kreeg. en ik moest ook altijd nog heel vaak er uit snachts maar dat moet ik nog steeds, om haar speentje in te doen. heeft jou kleintje ook een speentje/tutje o.i.d.? gewoon kijken wat zei aan geeft, als er nog geen 4 uur tussen zit kan je proberen om te kijken of ze een speentje pikt, zo moest ik dat bij feli echt doen, om dan te zorgen dat ze er 4 uur tussen liet, en dus genoeg honger had om haar flesje leeg te drinken, ipv steeds kleine beetje's te drinken. (al horen kleintjes dit wel eigenlijk te doen, steeds kleine beetjes drinken) suc6! @mosa wat fijn dat veda weer helemaal zichzelf is en weer lekker wilt spelen en doen @al, pff dat slapen opt kdv is echt niet relaxd voor feli, 2x 3 kwarthier en 1x een half uur.. terwijl ze thuis makkelijk anderhalf uur achter elkaar heerlijk ligt te slapen.. en omdat ze dan zo moe is opt kdv eet ze ook maar weer een halve groentehap enzo.. als het niet nodig was, zou ik dr zo af halen hahaha maarjaaa komt wel goed groetjes en fijne avond, ik ga lekker douchen, heb van 8.30-18.30 gewerkt ben bek af!
MP, gecorrigeerd is je meisje toch ruim een maand? Met 5 weken is het eerste sprongetje . En ik zou voeden op verzoek, ook met flesvoeding. Ik heb geen idee hoe vaak T drinkt trouwens. Ik denk 6-8 voedingen? Mosa, die tijden en momenten van sprongetjes zou ik niet te letterlijk nemen hoor. Dus kan best een ontwikkelingssprong zijn geweest. Veda trekt gewoon dr eigen plan ... nu al eigenwijs Afrola, hmmm klinkt lekkerrrr!
Hoi meiden, We zijn net terug, en hebben een gezellige avond gehad Gelukkig is alles goed gegaan met Veda en mijn ouders, daar voelt ze zich gelukkig wel helemaal op haar gemak bij. Mp, wat leuk dat je meisje gericht gaat lachen nu, mooi hè?! En een grote fles gedronken, goed zo! Sanne, rot dat Feli voor haar doen kort slaapt op het kdv, en dan ook moeilijker eet Maar gelukkig gaat dat op de dagen dat je thuis bent wel beter! Salapio, ik neem de sprongetjes ook niet zo letterlijk hoor, maar het is wel leuk om te zien dat ze ineens zo goed ontwikkelt. Ze heeft aan het begin van de avond echt wel een uur zelf op de grond liggen spelen, en maar rollen en maar schuiven En dat ze eigenwijs is/wordt, geloof ik wel Maar ja, welk kindje niet Ik heb nog even het lijstje van de meeting opgezocht, anders kunnen we hem de volgende keer weer moeilijk terugvinden. Hopelijk wil iedereen die nog niet gereageerd heeft, maar wel graag wil komen, hem nog even aanvullen MEETING TEMPMEIDEN 11 september Mosa Sterre Afrola Djaar Loe 18 september Mosa Sterre Afrola Salapio (ov) 25 september Mosa Sterre Afrola Djaar (heeft een voorkeur voor deze datum) Pookie Salapio (ov) Zo, nu naar bed, want het klussen is hier ook weer begonnen, dus vanavond moeten we weer aan de bak