Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, ik vond het idd fijn dat ik thuis ben bevallen, maar volgens mij wilde bijna iedereen hier ook liever in het ziekenhuis bevallen. Toch wel apart, hier in het dorp (wat klinkt dat boers :)) wil volgens mij bijna iedereen thuis bevallen.

Dat was schrikken, voor je collegaatje! Vooral als je net 3 maanden een relatie hebt! Maar gelukkig (lijkt mij) was het loos alarm.

En vervelend dat de dingen die je eigenlijk zou moeten doen zo in je hoofd blijven zitten :( Dan is het moeilijk relaxen hè? Misschien kun je met jezelf afspreken dat je een uurtje wat klusjes doet en daarna echt niets gaat doen? En anders even lekker gaan wandelen met Noah?

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik twijfelde of het moest typen, maar ik doe het toch maar.

Tijgertje, ik bedoel het absoluut niet lullig, en je zult er best een goede reden voor hebben dat je nog rookt terwijl je zwanger bent, maar dan is het toch eigenlijk helemaal niet vreemd dat je kindje wat kleiner is dan gemiddeld? Dat is volgens mij juist vaak het effect van roken tijdens de zwangerschap. En volgens mij is dan ruim 6 pond nog helemaal niet verkeerd.
    En nogmaals, ik bedoel het niet verkeerd :)

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb net even mijn collegaatje gebeld, maar ze kan dus echt alleen maar in bed liggen en overgeven :( En dat al ruim twee weken, wat zul je je dan beroerd voelen zeg :( En die pilletjes tegen misselijkheid kotst ze ook gelijk weer uit ;)
    Wel was ze meteen in de eerste ronde zwanger, dus dat is dan wel weer fijn :)

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedemiddag,

Melisa, heerlijk zeg volgende week al op vakantie. Alvast veel plezier!

Tijgertje, 6 pond vind ik niet zo verkeerd, ik hoor dat vrij veel om mij heen. Ik hoor eigenlijk vooral van kleintjes of grote baby's, zo van rond 6 of juist rond 8 pond. Net als mosa ook zegt omdat je nog rookt is de kans op een klein kindje helemaal groter.

Gister een berichtje gehad dat collega met 36 wk is bevallen. Ze schrok er nogal van dat hij zo vroeg kwam. Is dus ook een kleintje 2600 gram en 46 cm. Pfff. Ze moeten dan ook nog even in het zkh blijven.

@ Sterre, lastig ja als je klussen in je hoofd hebt zitten en je ook wilde relaxen. Ik kan dat ook heel slecht. Misschien helpt het als je iets doet en dan even relaxed?

Thuis bevallen, er waren er ook een paar die graag thuis wilde bevallen en waarbij dat niet is gelukt (Pookie, Melisa dacht ik en ikzelf).

@ Mosa, leuk dat een collega ook zwanger is, wel vervelend dat ze er zo ziek van is ;).

Ben nog wel geslaagd bij prenatal. Er is nog geen grote opruiming, maar er waren toch nog wel wat kleertjes in de aanbieding. Daartussen heb ik nog wel leuks gevonden. Verder vond ik het een beetje tegenvallen. Maar ik kwam er ook achter dat ze vooral veel leuks hebben t/m 68 en daarboven hebben ze veel minder. Dus op naar de kinderwinkels denk ik.

Josien draagt nu 74 en soms 68, maar het ging/gaat ineens heel hard. En heb altijd een beetje moeite met afscheid nemen van de kleertjes. Trok laatst om te proberen eens een mtje 80 aan en dat zat ruim maar niet overdreven ruim dus heb ik besloten om mt 74 verder maar ff over te slaan en gewoon veel leuks in mt 80 te kopen ;)

Kreeg zojuist een sms van mijn ouders of ze op de terugweg van vakantie nog even langs mogen komen. Dus vanmiddag nog ff bezoek :)

5. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Nee dat weet ik mosa
    Daar heeft het ook wel een beetje effect in zei de gyn ook al

Ik was bij de geboorte ook 6 pond en me zusje ook

Thijmen was bij de geboorte 3560 gram en 50 cm

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, dat hoor je idd veel, of lichte babietjes of zware (ik schreef zwarte :D) babietjes.

Ook schrikken van je collega, met 36 weken verwacht je het nog niet echt. Logisch dat het kindje licht is, dus begrijpelijk dat ze nog even in het ziekenhuis moeten blijven. Maar wel rot lijkt me dat, in het ziekenhuis liggen. Maar hopelijk groeit het kindje goed de komende tijd!

Dat vond ik trouwens de vorige keer ook al, dat de Prenatal leukere kleertjes had tot en met maat 68 en daarboven minder. Ik had er eerst helemaal niet aan gedacht, en keek toen ook nog bij de kleine kleertjes :)

En leuk, je ouders op visite! Waar zijn ze geweest?

Tijgertje, Thijmen dus wel 7 pond. Nou, probeer maar positief te denken dat je kindje de komende weken nog wel goed groeit en dat het allemaal meevalt! Komt vast goed :)

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Afrola: klopt van de prenatal, daar loop ik ook tegen aan. Maar er zijn genoeg winkels met een ruimer assortiment (hema, CenA, VenD etc).

En ik wilde ook thuis bevallen, maar is niet gelukt. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan na 15 uur thuis weeen opvangen. Toen heb ik een ruggeprik gekregen want ik was te moe om het nog zelf te doen.

Mosa: ik ben ook ziek geweest tot 21 weken. Ik kon wel iets na het krijgen van zetpillen, maar tot 20 weken heb ik die medicijnen genomen, en zelfs toen moest ik af en toe braken. Hopelijk duurt het bij je collega niet zo lang.

Oh jee, mijn meisje is al weer wakker. Dat is snel! Nou dan ben ik er weer vandoor.

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, dat lijkt me ook echt niets, zo lang weeën en dan zonder resultaat ;) Maar wel fijn dat er dan zoiets als een ruggeprik is!

Wat dat betreft heb ik idd wel een fijne bevalling gehad, wel FLINKE weeën maar volledige ontsluiting in ongeveer 6 uur :) Alleen dat persen ging voor geen meter, daar zou ik de volgende keer ook wel weer tegen op zien.

Ik ben wat dingen voor mijn werk aan het doen (en tussendoor hier aan het spieken :)). Veda slaapt al 2 uur, dus dan kan ik aardig wat doen. Zo nog even naar het dorp, ook wel lekker, even naar buiten.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Haha zwarte i.p.v zware :D
    Wel rot voor je collegaatje :( Ik ben héél blij dat ik niet tot nauwelijks misselijk ben geweest. Ik kon alleen niet goed tegen vlees. Zus van een vriend van mij is 9 maanden ziek geweest.
    En van mijn collegaatje is inderdaad misschien maar beter maar ze vond het stiekem toch jammer, daar kan ik dan ook wel inkomen.

Afrola: Dat vond ik ook bij Prenatal! Maar bij Jola en Takko hebben ze ook super leuke kleertjes. Zo hé maat 80! Ik ga nu langzaam aan naar 74 maar heb ook een beetje moeite met afscheid nemen van een maatje haha.

Melisa: Oeh lekker vakantie volgende week. Rhodos was het toch? Echt heel mooi daar.

Nog meer thuis-willen-bevallers.. Bij een 2e zou ik er ook wel over na willen denken, denk ik. Ligt eraan hoe het zou gaan. Maar goed, als ik weer zwangerschapsvergiftiging krijg houd het alweer op natuurlijk.. maar goed zover is het nog lang niet haha.

All: Zo ik heb alles gestreken en ga dadelijk even de beestjes schoonmaken. Daarna vind ik het wel goed geweest. Ik verwacht ook wel dat Noah nu snel wakker zal worden.

Eigenlijk wil ik nog wel leren.. over 2 weken heb ik m'n eerste examens en ik wil het natuurlijk wel graag halen en ook met een goed punt maar ik zie er wel een beetje tegenop :( Misschien...nou ja, waarschijnlijk zeker dat ik daarom de rust even niet kan vinden..

10. Loe

Loe Niet meer actief

Sterre, heb je toch nog alles gestreken! :DGoed van je. Hihi, nou heb je wel een verzetje verdiend hoor! Examens zijn altijd nerveus-makend vind ik, jak. Misschien heb je na wat ontspanning meer moed.:)

Prenatal.........ik ben er nu twee keer geweest, maar vind dat ze uberhaupt weinig kleertjes hebben hoor. Leuk dat je bent geslaagd Afrola! Vind t er bij de V&D altijd wel erg leuk uitzien.:)

Ik krijg een beetje de kriebels bij verhalen over persen wat niet wil en vergiftiging en vroeg bevallen.......mis alleen nog een verhaal over inknippen. brrr.......:)

Ik heb een buitenpot. hehe. :DVia de praxis naar een andere gamma en toen weer terug naar de praxis. Overal nogal een eind gelopen op mijn slippers (kan niets anders meer aan en kan nog steeds niets in verband met ontzettend pijn in mijn hakken en voorvoet (kan niet op blote voeten lopen) dus ik had t wel gehad de tweede keer bij de praxis. Voelde me zo wit wegtrekken. Anders was ik nog eventjes schoenen gaan kijken bij 1 winkel (klein stukje lopen maar vanaf de auto) maar ik had echt geen puf meer. :(
    Maar goed: ik heb een pot! 30 euro maar ja, goedkoper krijg ik ze geloof ik niet. Ben er blij mee. Vriendlief mag m uit mijn auto tillen straks, na twee keer tillen leek ie ook wel 2 keer zo zwaar haha (denk dat ie rond de 20 kilo weegt);)

ahum, gisteren had ik een gebakje dankzij de verjaardag van de hond van mijn schoonzus haha. En vanavond eet vriendlief zijn eigen gebakje nog, omdat hij er dus gisterenavond niet was. Omdat t zo 'zielig' is dat ie dan vanavond alleen moet eten, heb ik voor mezelf nog maar een oranjetompouce gehaald bij de hema voor vanavond hahahaha!!:D

Trouwens, alweer ego (sorry): ik zou graag weten welke luiertas jullie hebben en of ie ook goed bevalt?

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, met mijn overgeeffobie ben ik ook érg blij dat ik niet misselijk ben geweest :D Maar het was wel een manier om er over heen te komen, maar toch ben ik erg blij dat het ook mij bespaard is gebleven.

En Jola en Takko, nog nooit van gehoord :)

Wat goed dat je toch gestreken hebt *schouderklopje* Hopelijk daarna wel kunnen relaxen?!
    En vervelend dat je tegen de examens opziet, maar komt vast goed. Meer dan je best kun je niet doen, en een beetje vertrouwen in jezelf hebben!

Loe, fijn dat je geslaagd bent voor een bloempot! En lekker jezelf verwennen hoor, mag best :D

Ik heb trouwens nog wel een leuk verhaal over inknippen, maar die zal ik je besparen :p

Ik heb de luiertas die bij de Maxicosi Mura hoort, die kun je aan de duwstang ritsen. Ik vind hem erg fijn, maar ik denk dat alles tassen wel fijn zijn hoor! Ik heb ook een extra tas van ik geloof de Kruidvat en die werkt ook prima. Maar misschien ben ik er makkelijk in hoor :)
    Ik was pas trouwens wel mijn autosleutels kwijt bij de meeting, maar dat zal meer aan mij gelegen hebben dan aan de luiertas ;)

All, net weer wat nieuwe foto-albums ingeslagen. Bij de Action hebben ze grote met 100 pagina's voor 3,79 euro en die vind ik mooi. We hebben nu bijna 4 van die albums vol (niet alleen maar van Veda hoor ;)), dus maar weer 2 nieuwe gekocht.

Het was wel lekker buiten, maar best veel wind. Maar ik geloof dat het morgen iets lekkerder zou worden :)

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames khep veel bij gelezen, even een reactie op wat blijven hangen is, en dan eten, want de lasagna is ook zo klaar.. jummie:D

@tijgetje feli woog 2780gr dus dat is ook erg klein:)

@bevallen, ik wou heel graag thuis bevallen, had er zelfs een bed voor in de woonkamer neer gezet, omdat de overloop te klein is, mocht er iets gebeuren dat ik dan met de ambulance mee zou moeten.

maar in de laatste week voordat ik ben bevallen van feli ging het allemaal niet door, ik werd overgedragen naar de gyn en moest in het ziekenhuis bevallen.

bij een 2e zou ik dus wel weer graag thuis willen bevallen, mits ik dan dus ook niet persee in het ziekenhuis hoef te bevallen.

@loe whahahaha jaa heel zielig dat je vriend dan in zn eentje een gebakje moet halen hahaha;) ik had precies gedaan wat jij hebt gedaan hoor, lekker zelf ook wat nemen:D en wat vervelend dat je zo'n pijn in je voeten hebt, ik snap dat je het helemaal gehad had. en luiertas ik heb er een gratis bij de kinderwagen gekregen een bugaboo luiertas, maar ik kan hem niet aanraden, hij is vrij klein en als ik hem helemaal sluit ( met klemmetjes dicht) krijg ik hem met geen mogelijkheid open, vriendlief ook echt bijna niet, dus hij gaat nooit helemaal dicht. maar goed...gratis.. dusja:) haha

@sterre ook een beetje proberen te relaxen.. als er toch al veel strijk ligt.. kan die soms ook nog best een tijdje wachten, tis dan toch al veel;) hahaha. en ow spannend binnekort al je eerste examen!

@melisa ow heerlijk op vakantie:D lekker hoor, en heerlijke tijd dat je aankomt:D ben benieuwd hoe het vliegen met zo'n kleintje zou gaan.

@maten kleertjes, wow.. wat een kleintje is feli dan:p die zit nog heerlijk in maatje 62, en van sommige legginkjes vd hema meetje 68, maar shirtjes enzo verder nog echt niet hoor!

@afrola, bij de villa happ hebben ze ook hele leuke kleertjes vind ik :D en daar hebben zo ook redelijk vaak korting en hema natuurlijk:p

@all

sorry weet t niet meer!

ga hier lekker smullen vd lasagna, heb dr een paar olijven door gedaan, en sambal, en nog deense kaasblokjes, en natuurlijk kaas dr over.. ben benieuwd of het smaakt;) hahaha niet zo gezond al die kaas..maar vast erg lekker.. (hoop ik dan:p)

nou groetjes fijne avond!

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, klinkt lekker, de lasagne, dus eet smakelijk :)
    Ik had zondag een pastasalade gemaakt, maar het was zoveel dat we het vandaag nog een keertje eten. Lekker makkelijk!

En wie weet wonen jullie als je voor de 3e keer moet bevallen wel in een ander huis ;) Zou wel lekker zijn als je dan wel thuis kunt bevallen.

Villa Happ vind ik idd ook leuk! En toch nog steeds Name it, en Mexx valt mooi bij Veda.

Melisa, vergeet ik telkens, maar wat een leuke avatar heb je nu :)

Salapio, en, al nieuws over je schoonzus?

14. Loe

Loe Niet meer actief

he gat, heb net wat urine opgevangen, is weer troebel met witte dingetjes erin........ben bang dat de kuur van 5 dagen te kort is, wat ik al dacht......morgen maar weer bellen.:(

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Balen Loe, en idd maar even bellen morgen!

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    He bah loe, ik hoop het toch niet voor je.
    En wat een marathon heb je weer gelopen, maar nu heb je wel een hele mooie buitenpot, ik dacht eerst dat je een wcpot bedoelde, maar toen las ik verder :D
    Eet smakelijk van je tompouce, haha, het is zeker zielig als loeman alleen een gebakje moet eten :p:D:p
    Ik heb trouwens alleen maar de luiertas gebruikt die ik gratis kreeg bij het kraampakket :). TJa ik zou er niet teveel geld aan uitgeven. Veel tassen voldoen. Alleen als je regelmatig weggaat en flesvoeding geeft kan een tas met vakken voor flesvoeding handig zijn. Je hebt geloof ik ook ingebouwde thermosvakken of zo. Dat had ik niet nodig en heb ik dus ook geen ervaring mee.

@ Sterre, goed zo, alle strijk weggewerkt. En examens binnenkort, blech. Toch maar even toe zetten om te leren dan maar.
    Jola en Takko heb ik trouwens ook nog nooit van gehoord.

@ Sanne, wow feli nog in mtje 62, dat is idd best klein, maar ook wel leuk dat je lekker lang mag genieten van de kleertjes ;):)
    Eeet smakelijk van de lasagne!
    Villa Hap hebben we hier ook in Utrecht. Vind ik ook leuk ja :)

C&A vind ik hier tegenvallen qua kinderkleding, maar de H&M hier heeft wel weer leuke dingen. Moet ik alleen wel het centrum van Utrecht voor in, binnenkort maar even inplannen ;)

@ Mosa, leuk fotoalbums ingeslagen. Zwarte babytjes zie ik ook niet zo vaak nee, maar die kunnen ook zowel licht als zwaar zijn :p:D

Oh ik moet nog altijd beginnen met een fotoalbum voor Josien :)

Mijn ouders waren naar Zwitserland en het zwarte woud in Duitsland geweest. Ze hadden heel goed weer gehad. Bruin :$, en ze hebben vooral gewandeld, niet op het strand gelegen ofzo...

Manlief kan elk moment thuis komen. Maar 1 dagje weggeweest, maar toch weer erg leuk dat ie bijna thuis is ;)

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Kleding: ik ben ook gek op Villa Happ, koop er regelmatig als het 50% korting is, anders is het niet te betalen. Maar ze hebben er echt heel veel leuke dingen. Staat Chelsey ook goed. Vandaag hadden ze opruiming bij Ter Stal, 2de kledingstuk gratis. Ach, ook nog maar wat gekocht.

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, dan heb je zeker nog veel foto's om in te plakken? Of ga je een keer een digitaal album maken? Ik laat nu ongeveer iedere twee maanden foto's afdrukken, dan is het goed bij te houden :) Ik vind het toch het leukst om ze zelf in te plakken, en ik vind het ook wel leuk om te doen.

Van wandelen wordt je ook wel bruin natuurlijk, maar fijn dat je ouders goed weer hebben gehad!
    En fijn dat je mannetje vandaag al weer thuis komt, één nachtje is lang genoeg natuurlijk ;) Wat doet hij voor werk eigenlijk, als ik vragen mag?

Melisa, Villa Happ heeft idd regelmatig 50% korting, erg leuk!

19. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi hoi

@loe, he wat vervelend zeg, weer met je urine naar de HA je blijft er maar bezig mee zeg, echt balen! hopen dat het nu snel echt over is!

@melisa, ja met die 50%koring is het wel tebetalen ja, anders koop ik dr ook niet hoor haha! en leuke avatar!

@mosa, ja mexx staat feli ook goed, lekker smal;) en noppie's staat feli ook goed, maarja dat vind ik dan weer een beetje te duur allemaal, dus daar koop ik maar af en toe iets van. ennne als ik voor de 3e! keer beval whahaha ja dan hoop ik toch zeker wel ergens anders te wonen;) anders zouden de kids met zn 3en op 1 kamer moeten wahha;) als die 3e keer er uberhaupt van zou komen;)

@afrola haha, ja opzich wel lekker dat ik lang met de kleding kan doen:) maar nieuwe dingen kopen vind ik ook niet verkeerd hoor;) haha. en wat leuk je ouders naar het zwarte woud, heerlijk hoor zo lekker bruin worden van het wandelen! deden wij vroeger toen ik klein was ook altijd, toen vond ik dr nix aan, maar wie weet dat ik het nu nog best leuk zou vinden whaha;) en leukk dat mannetje bijna thuis komt;)

@salapio, oww spannend zeg voor je schoonzus, bij mij waren toen ook mn vliezen gebroken maar nog geen weeen, vervelend is dat hoor zo wachten en weeopwekkers zijn ook echt niet fijn! ben ook benieuwd of je al wat hebt gehoord.

@all, de lasagna was geslaagd, behalve de olijven vond ik niet zo super dr in, volgende x maar zonder! haha.

owja, ik ben nog steeds niet ongesteld, ik had ook ff verkeerd gekeken, en ik moest het dus eigenlijk wel gisteren worden (ipv zondag) maar ik ben het nog steeds niet.. heb ook al wel een test gedaan (2voor 5 van kruidvat) maar spierwit hoor dus ik wacht rustig af, voor de bevalling had ik ook mega onregelmatige cyclussen had gehoopt dat dat nu over was, aangezien het wel een paar maanden precies 31 dagen was.. maar deze maand dus weer niet..

nou groetjes!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, oeps, je 2e bevalling bedoel ik natuurlijk :D Ik had niet gemerkt dat ik 3e typte :)

Jammer dat je cyclus deze keer langer lijkt te zijn ;) Hopelijk word je snel ongesteld!

Deel Deze Pagina