Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    hallo meiden,

vanmorgen eerst bij de bakker aan de overkant verse croissaints en broodjes gehaald, bij de bloemist ernaast een mooie bloem voor djaarman (impuls aankoop hahaha) en dus lekker ontbijtje gehad. Daarna nog even met djaarman op pad voor kleinigheidjes voor onze vaders voor morgen. En dan nog even op eigen houtje het dorp in om wat voor djaarman voor morgen op te halen. Vandaar vandaag wat laat met de meldplicht maar hier nog niets aan de hand hoor.
    Ben wel super moe, komt denk ik wel door het zwemmen van gisteren ik ben erg fanatiek bezig geweest en vond het zo lekker!!

Nu zit ik weer in joggingbroek op de bank met chips en fris in de aanslag. Ga lekker met mijn meisje weer een voetbaldagje doen hahaha

Weet niet of ik morgen nog online kom ivm de vaderdagbezoekjes.

Fijne dag.

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Iedereen lekker op de bank voor de buis, ik ook hoor maar dan met een half oog ;)

Wij hebben vanochtend nog even badkamermeubelen uitgezocht en besteld. Weer een stapje dichter bij ons nieuwe en ingerichte huis :)
    Toen we klaar waren was het ineens helemaal leeg in de winkel :D

En Affelay mist opnieuw, sukkel ;)

Toen we thuis kwamen zette we Josien in de kinderstoel voor een boterhammetje. Bij hoge uitzondering voor de tv net als wijzelf. Tussen het boterham eten door heeft ze de hele tijd naar de voetballers op tv gezwaaid :D, wij hebben toen maar even hup holland hup gezegd, waarop ze weer fanatiek naar de voetballers ging zwaaien :D.

Nu nog even receptje voor vanavond zoeken...

3. Loe

Loe Niet meer actief

hahaha, goed gedaan Josien!

Weer geluk voor Nederland. Wel gewonnen.:D
    (wat is die wesley sneijder klein of lijkt dat maar zo......)

4. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Dat lijkt niet alleen zo ;)
    Bijna alle voetballers zijn kleintjes volgens mij...

We hebben een vuvuzela concert op straat :)

5. Loe

Loe Niet meer actief

haha, jullie liever dan wij.........
    onze buurjongen heeft er ook een. Grrr....

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Heb er niet zoveel problemen mee, zolang ze er maar niet 's nachts onder ons raam op gaan lopen toeteren ;)

7. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

jeah nederland gewonnen:D en ja het zijn volges mij best kleine mannetjes allemaal ja;) haha.

ik d8 ik kom nog ff zeggen hoe het nieuwe slaapgebeuren gegaan is, wow wat was dat moeilijk zeg!!!

eigenlijk zegt die vrouw (van dat boek) dat feli zonder speentje moet leren slapen, omdat dat een slaap atribuut is, en dat ze dat dan nodig heeft snachts als ze wakker word, om weer verder te slapen, maar ze kan zelf haar speen nog niet pakken/vinden in bed.

dus als ze zonder speentje leert slapen, kan ze als ze snachts wakker is, zonder hulp ook weer verder in slaap vallen, het klinkt allemaal best logisch, want vaak moeten we dr zowat elk uur uit, om dat tutje in te doen want dan is ze hem weer eens kwijt.

gisteravond wel eerst gewoon met tut naar bed gedaan, was ze goed gaan slapen, maar snachts werd ze wakker. ze zegt dat je wel in de kamer mag, maar dat je haar neit uit bed moet halen, en dat je dan ook niet het speentje moet geven, maar bv rustige woordjes moet zeggen of shh shh en dan over het gezichtje eventjes aaien( ook weer niet de hele tijd, anders word dat het slaap attribuut)

(heel verhaal ist hoor.. sorry haha)

nouja goed, wij geprobeerd, maar feli huilt dan natuurlijk helemaal hysterisch, het was zo moeilijk! maar we hebben door gezet, en na heel veel lang gehuil is ze toch zelf (om half 2 snachts) in slaap gevallen, zonder tut dus en zonder haar er te hebben uit gehaald, en is ze verder niet meer wakker geweest...

nou, pff vanavond gaan we dat dus weer proberen, en een echt slaap ritueel beginnen, dadt moet dan ongeveer 20 a 30 minuutjes duren, om haar voor te bereiden dat het daarna slaap tijd is.

hai wou haar snachts bijna uit bed halen omdat hij het zo zielig vond, maar er stond iets in die gids wat ik ook vond wat ons tegen hield : het is eigenlijk zielig om je kindje eerst heel lang te laten huilen, en het er dan alsnog toch uit te halen, dan denkt het kindje, als ik dus zo lang ga huilen halen ze me er dus toch wel uit, en als je het kindje daarna weer terug in bedje legt, begint het gehuil weer van voor af aan.

nouja sorry voor mn lange verhaal,

maar vanavond gaan we het dus proberen, ons slaap ritueel word zo iets :

kleertjes uit, lekker inmasseren met soort oliecreme (massage achtig) daarna pyamashirtje aan, flesje drinken, slaapzak aan, schaapjes welterusten zeggen(2 schilderijtjes) en dan hups in bedje.

mosa, jij hebt toch ook een soort slaap ritueel, hoe is die van jullie? en hebben jullie allemaal zo'n ritueeltje? ik deed haar altijd gewoon hups fles en schaapjes wel terusten en naar bedje. nu ga ik er dus even wat meer tijd voor nemen.

en dan vast weer een barre nacht, de eerste2 nachten zijn het ergst zeggen ze.

owja, heb feli vandaag al 2x op bed gelegd zonder speen, en ze is zo gaan slapen?!!? hoe bizar....hahaha ze moest dan ook wel niet huilen toen ze naar bed ging..

nou groetjes!

8. Sannehai

ow whaha NOT ze was dus niet gaan slapen zonder tut ,nu toch maar ff in gedaan is toch maar ff voor het inslapen:)

wij gaan vanavond lekker slecht iets van de turk halen.. khep er nu al zin in! hahha

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sanne, klinkt wel oke dat slaapritueel, hopelijk helpt het snel zodat ze niet alteveel hoeft te huilen. Dat is ook erg zielig!

Wij hebben ook een naar bedritueel:
    Kleertjes uit, luier verschonen, huidje verzorgen, tandjes poetsen, slaapspullen aan (inclusief slaapzak), even bij mama drinken, in bed leggen, slaap kindje slaap zingen, muziekdoosje aan, slaap lekker, weglopen en deur dicht.

Als ze heel moe is dan wil ze nog wel eens aan de borst in slaap vallen, dan versnellen we de boel en wordt er niet gezongen en gaat het muziekdoosje niet aan. Meestal is ze dan toch helemaal weg zodra haar hoofd het bed raakt ;).

Eet smakelijk van de turk, gewoon genieten hoor ;):p

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sanne:
    Wij doen het zo: kleertjes uit, pyjama aan, even spelen, flesje drinken, in bed leggen met slaapzak, muziekje aan. En slapen maar.

Wat ik wel doe is Chelsey troosten als ze huilt 's nachts. Dan pak ik haar ook op, maar zeg niets. Als ze niet meer huilt leg ik haar terug. Als ik haar niet oppak, is het hard gillen en krijsen hebben we gemerkt. Dit wrkt beter, en ik vind dat een kindje ook troost verdient. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    Sterkte weer vanavond.

Ben de zolder aan het poetsen, wat is die vies!!!! Sinds Chelsey er is kom ik er echt niet meer aan toe iets grondig te poetsen. Nu papa ook thuis is, ga ik het huis van boven naar beneden doen. Man vind het zeer ongezellig, maar we hebben 2 katten, en ik ben samen met Chelsey al meer dan een maand verkouden. Zou wellicht komen door de stof en haren van die beesten. Ik heb ze altijd graag om me heen gehad, maar de laatste tijd irriteer ik me zo aan die haren! (maar zal ze niet weg doen hoor)

11. Sannehai

hoi dames

thnx voor jullie slaaprituelen

@melisa, ik vind ook dat je een kindje moet troosten, maar als ik haar op pak, dan is ze even stil, als ik haar weer neer leg(ookal wacht ik tot ze helemaal rustig is o.i.d.), begint het weer van voor af aan, dus eindstand, dan ligt ze altijd bij ons tussen in in bed, en dat wil ik gewoon niet. dus nu even dit proberen, tis ff doorbijten maar ik hoop dat het werkt. en ik kan haar wel proberen te troosen door rustige woordjes te zeggen (dat heeft nog niet echt effect gehad, omdat ze zo erg huilt dan)

@afrola, ik vind het ook heel zielig dat ze zo moet huilen, ik moest er zelf van mee huilen vannacht, maar wat die vrouw zei, als je haar dan oppakt en even troost, daarna neer leggen, dan begint feli weer van voor af aan.. dus kan ik haar beter even laten 'doen' denk ik. en dan leert ze natuurlijk weer dat ze word opgepakt..

ik kijk het gewoon even aan deze slaapmethode, als het niet werkt kan ik er altijd mee stoppen:)

groetjes!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Och och, Svinthe heeft de waterpokken heel goed te pakken en dat is niet zo positief geweest voor de nachtrust deze nacht.
    Mijn man heeft haar onder haar hoede genomen, maar ik ben wel heel erg vaak wakker geworden...
    Vannacht is het mijn nacht, dus hopelijk slaapt ze lekker door ±D

Kruidvat, ik ben om 12 uur gegaan. Net voor de wedstrijd en heb voor 120 euro ingeslagen.
    Alle dingen voor de vakantie, alles voor Svinthe´s eten etc.
    Goed geslaagd dus.

Mosa, nog bedankt voor de tip.
    Anders had ik het niet geweten.
    Ach en je temp weer omlaag? Hoe kan dat nou?

Gimena, hoi hallo, dat is lang geleden!

Fijn dat Nederland gewonnen heeft. NU worden "we" hoogstwaarschijnlijk eerste in de poule en is de achtste finale op vrijdag 2 juli (gunstig) ipv zaterdag 3 juli (ongunstig, want dan zit ik in de auto naar Frankrijk... :D

Sanne, ligt Feli al in bed? Hoe gaat het nu met het slapen?

Melisa, heerlijk om even tijd te hebben om alles te poetsen.
    Wij moeten hier morgen echt even aan de bak...

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi en zwaai :)

Net thuis, dus eerst even eten. Tot later :D

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Djaar, wanneer moet je nu weer naar de vk?

Afrola, leuk dat jullie de badkamermeubelen hebben besteld :) Wat voor soort zijn het? Witte?
    En Josien die zwaaide naar de voetballers, schattig!!

Loe, ik heb even gegoogled, maar Wesley Sneijder is 1.70 meter :D

Sanne, lastig hoor, het slapen 's nachts proberen te veranderen!
    Ons slaapritueel is nu als volgt: Veda gaat nu iedere avond in bad, dan haar pyamaatje aan. Dan nog even mee naar beneden voor een fles en tandjes poetsen. Daarna nog even zelf spelen en nog even op schoot en als ze moe wordt naar bed. Dan 'kleertjes uit, pyamaatje aan...' zingen als we haar slaapzakje aandoen, dan in bed leggen en 'slaap kindje slaap' zingen. Kusje en na 'weltrusten Veda, lekker slapen', en haar muziekje aanzetten, lopen we weg.

Dus in ieder geval goed dat je ook iets meer een ritueel gaat doen, babies hechten veel waarde aan herkenbaarheid, dus dat als dat en dat wordt gedaan, dan gebeurt er dit...
    Veel succes verder met je nieuwe slaapgebeuren, ik denk dat het in ieder geval goed is om het nog even door te zetten, ook al is het moeilijk. Wie weet is het bijv. morgenavond al beter. Sterkte!

Melisa, petje af voor je schoonmaakplan! Hier 3 katten, en die haren gaan idd overal zitten ;) Iedere dag dus bijna het hele huis stofzuigen...

Hanna, arme Svinthe :( Beterschap voor haar!
    Heb je toevallig gekeken of op babyvoeding ook 20% korting gold? Ik ben er niet aan toegekomen om te gaan namelijk.

En je moet even hier kijken: WK Voetbal 2010 Zuid-Afrika | WK 2010 Zuid-Afrika speelschema

Dan zie je namelijk dat NL in de achtste finale op maandag 28 juni of op dinsdag 29 juni moet. Beide keren zouden ze om 16.00 uur moeten, wist je dat? De kwartfinale zou pas op 2 of 3 juli zijn. Misschien bedoelde je het ook zo, maar het zou zonde zijn als je een wedstijd vergeet en dan moet werken ofzo :) Alhoewel het wel na schooltijd is natuurlijk.

Sterre, was het lunchen gezellig? En een foto van Noah graag :D ;)

All, een hele gezellige middag gehad, Veda heeft alleen iets te weinig geslapen. Ze wilde natuurlijk niets missen ;) Nu ligt ze al even op bed, maar hopelijk slaapt ze nu niet te lang, want ze moet nog in bad enzo.
    5328-6-201016:00Winnaar groep E [​IMG] -[​IMG] Tweede groep F ...-... Speelstad: Durban Stadion: Durban 5428-6-201020:30Winnaar groep G [​IMG] -[​IMG] Tweede groep H ...-...

15. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey meiden

Ik zal er morgen niet zijn dan krijg ik bezoek
    want ben morgen jarig

Wens jullie een heel fijne dag toe morgen
    Dus ik kan niet om voor 12.00 uur melden

Liefs Tijgertje23

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi zwaai zwaai,

Moet het weer even afdoen met een korte reactie.

Oh en zelfs de korte reactie moet ik even afraffelen.. er hangt een kind in mijn been :D

Onee hij is weer weg om te spelen...

Sanne: Knap van jullie dat jullie hebben doorgezet vannacht!!! Je zult zien dat het over een week al héél anders. Het laten huilen is inderdaad niet leuk maar ik denk in Feli's geval dat het echt even beter is voor jullie allemaal. Ik spring ook niet gelijk uit bed als Noah wakker word maar wacht even af wat hij doet. Meestal hoor ik wel als het serieus is maar 9 van de 10 keer valt hij vanzelf weer in slaap.

Afrola: Haha grappig zeg dat Josien zwaait naar de voetballer :D

Djaar: Zozo Djaarman verwent met een bosje bloemen.

Loe: Merk je al wat van de cranberrysap?

Mosa: Helaas geen foto's kunnen maken, Noah lag op bed... tsss wat is dat nou voor supporter he?! Nou ja, mam lag ook met 1 oog te kijken :) (even verder met noah op schoot)... nou ja ik was onwijs moe i.i.g

all lunch was gezellig. ze heeft een nieuwe vlam vertelde ze, erg leuk voor haar.

zo en nu even een flesje maken en ons aapje in bed gaan leggen.

oja onze slaapritueel: schone luier, verzorgen/wasswen pyama aan, flesje, slaapzak aan en in bed, muziekje aan, kusje, weltrusten noah en weg.

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Tijgertje, alvast gefeliciteerd voor morgen en een hele fijne dag!

Sterre, hopelijk komen er nog veel wedstrijden van het NL elftal om foto's te kunnen maken ;)

Afrola, ik was trouwens vergeten te reageren op je borstvoedingsverhaal terwijl ik er zelf naar vroeg, sorry!
    Fijn dat je het tot nu toe nog hebt gered met bv! En het klinkt als een goede aanpak, om het de komende tijd af te gaan bouwen! En het is natuurlijk heel fijn dat ze verder ook goed eet en drinkt :)

18. Loe

Loe Niet meer actief

Sterre, jullie ritueel ziet er goed uit, zo zou ik t denken ik ook proberen als onze Snuf er is.

Cranberrysap: het is best goed te drinken. Ik moet nog wel steeds net zo vaak naar de wc....blijf ook wel goed invetten daaronder zoals ze gezegd hebben en hoop dat snuf binnenkort eens van mijn blaas wil gaan dan.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee. Heb nooit echt met schema's gewerkt. Ik deed meestal zoiets met 7-8 maanden:

wakker worden: borstvoeding
    iets later: 1 boterham met roomboter (met 9 maanden tuitbeker volle melk)
    weer later: fruit aanbieden, wilde ze vrijwel nooit
    lunch: 1 boterham met roomboter
    tussendoor: rijstwafel of wat fruit (wat ze vrijwel nooit wilde)
    avond: groenten, op een gegeven moment met aardappel of pasta
    voor slapen: borstvoeding
    tot ochtend nog 1-3 (of meer ;)) borstvoeding

En overdag nog borstvoeding op verzoek. Met 9 maanden ben ik volle melk gaan geven in de ochtend bij de boterham en dat langzaam opbouwen en borstvoeding overdag afbouwen. Ze vond de koemelk lekker en vooral de boterhammen gingen er flink in. Al vrij snel, maar weet echt niet wanneer, voor dr eerste verjaardag at ze volgens mij al 1,5-2 boterhammen per keer. Nu nog steeds ...

Dus ik zou gewoon Veda volgen en ik denk dat je schema er mooi uitziet hoor. Ontbijten met brood, tussendoor fruit, lunch met brood, tussendoor fruit of rauwkost en avondeten. En dan 3 flessen melk is prachtig denk ik :D

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Nou als het goed is komt er zowieso nog 1 wedstijd :p maar of die dan ook zo gunstig op zaterdag valt ??
    Heb je trouwens nog weleens bij de november mama's gekeken.. ik zat net even te neuzen maar ze zijn ermee gestopt. Er zijn ook een aantal helemaal niet meer actief op het forum.. Ik heb nog contact met 1 van hen (de normaalste eruit volgens mij *gniffel gniffel*) en even aan haar gevraagt watskebeurd? Ben ik dan toch wel erg nieuwschierig naar :):p

Loe: Tja wij hebben het ritueel zo simpel mogelijk gehouden maar hij weet wel waar hij aan toe is als de pyama aangaat. Ik ben trouwens ook niet zo consequent in dat soort dingen vandaar :):)

Deel Deze Pagina