Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slaapritueel M nu: na het eten boekjes lezen op de bank, (bad: niet iedere dag), tandenpoetsen, pyjama aan, met een van ons (degene die niet de fles geeft), de vissen gedag zeggen (mobiel met vissen), zelf het muziekje aanzetten, zelf de fles uit het bakje heet water pakken en droog maken, fles aan mij/Jan geven, zelf in bed liggen, kusjes en knuffels van de nietflesgevende, fles in bed, liedje zingen, kusjes en knuffels + standaard weltrusten zinnetjes en dan de kamer uit.

Bij T: pyjama aan, slaapzakje aan, borst of fles, kusje en in bed. Soms lacht ie nog als je hem in bed legt ... smelt! We leggen m eigenlijk altijd wakker in bed.

Bij M kon dat echt niet! Pas vanaf een maand of 15!

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, haha ja die wedstrijd had ik over het hoofd gezien, maar fijn dat je het even zegt :D
    Nu hoop ik helemaal dat ze eerste worden want dan spelen ze op maandag en dan kan ik snel naar huis.
    Op dinsdag heb ik na schooltijd nog overleg....

Dus morgen geen meldende Tijgertje en Djaar ook al niet ...
    Meiden dit was niet de afspraak he?? Hahahha!
    Tijger, alvast veel plezier morgen op je verjaardag!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En M brengen we dus eigenlijk altijd samen naar bed. Maar dat is alleen maar de 3 minuten in haar kamertje.

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, jammer dat je ondanks de cranberrysap nog steeds zo vaak naar de wc moet ;)

Salapio, thanks voor je antwoord! Voorlopig hou ik het zo, en dan zie ik wel afhankelijk van hoeveel ze de volgende keer op het CB weegt, of ik iets aanpas of niet.

Sterre, ik had een tijdje geleden idd gezien dat de nov. mama's opgedoekt zijn, maar geen idee wat de reden is :) Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig naar de reden :D

Hanna, ik hoop ook dat NL eerst wordt, want anders is de kans groot dat ze tegen Italië moeten, er van uit gaande dat zij ook eerste worden van de poule.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Nou nou, NL is gewoon al door :)
    Tegen wie moet NL als ze eerste worden dan?
    Italie is toch nog niet heel zeker, zo goed deden ze het toch niet de eerste wedstrijd?
    Heb eens even naar de resultaten gekeken, maar het is volgens mij heel onduidelijk tegen wie ze nou moeten, iedereen in poule F heeft 1 punt ;)

@ Salapio, fijn dat T zoveel makkelijker is met gaan slapen dan M.
    Hoe lang heb je M eigenlijk bv gegeven?

@ Loe, cranberrysap helpt nog niet dus, maar volgens mij werkt dat ook niet heel snel. Ik heb trouwens ook gelezen dat water met beetje citroensap ook wel wil helpen. Het idee is dat je dan je urine zuurder maakt waardoor de bacterien niet willen nestelen...
    Heb ook eens een paar dagen een combinatie van veel water met citroen en cranberry sap (zonder suiker) gedronken om een blaasontsteking de baas te worden. Is toen wel gelukt.

@ Mosa, geeft neit hoor dat je niet gelijk reageerde. Soms bedenk ik later ook dat ik nog ergens op wilde reageren :).
    Het is zeker fijn dat Josien zo goed eet en drinkt. Water vind ze bv echt superlekker, dat vind ik wel makkelijk, liever dan nu al met roosvicee/limonade te beginnen :). Op het KDV eet ze ook al 2 boterhammen tussen de middag, nou hoe ze dat lukt :(, misschien zonder korstjes ;). Hier eet ze er 1 maar eerst het deel zonder korstjes en daarna mag ze de korstjes zelf opeten en meestal wil ze maar de helft ervan.

badkamermeubelen: alles wit; bad, meubel met 2 wasbakken met lades eronder, wc en designradiator. Tegels moeten we nog even verder over denken, maar daarvan was de levertijd heel kort.

@ Sterre, hihi N die in je been hangt, hoe gaat het met het kruipen, staan, lopen?

Zo hier gaan we weer richting bed. Ben bekaf. Krijg je als je kind nog niet zo goed weet wat uitslapen is ;)

Sweet dreams dan maar weer ;)

6. gimena

gimena Niet meer actief

@hanna zwaait (terug van weg geweest)
    gaat prima hoor :) lees dat je dochtertje de watterpokken heeft.beterschap er mee .hopelijk heeft ze er niet te veel last van!
    en hoe gaat het verders met jou?

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, Italië heeft het idd in de eerste wedstrijd niet goed gedaan, maar ik denk dat ze uiteindelijk wel eerste worden. Maar je weet maar nooit natuurlijk :)

Veda is trouwens ook ontzettend gek op water :D Ze lacht al als ik met haar beker aan kom :) Idd makkelijk!
    En Josien die soms 2 boterhammen eet, nou nou!

O jee, Veda wordt ineens huilend wakker :( Ze lijkt vanavond ergens last van te hebben, maar wat? Mijn vriend zit nu even bij haar op haar kamer, hopelijk kan ze dan zo gelijk doorslapen :)
    Wel heeft ze vandaag al 4 keer gepoept, misschien heeft het daar mee te maken?
    Ze is alweer stil, dus hopelijk valt het mee!

En vroeg naar bed lukt hier nooit zo goed, alhoewel ik ook wel merk dat het niet meer kunnen uitslapen in het weekend mij ook een beetje begint op te breken ;)

8. gimena

gimena Niet meer actief

@mosa tandjes meschien??geeft ze gewonne poep of meer diaree?

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Gimena, pas had ze wel een paar dagen zure dunne poep, maar buiten de twee tandjes die ze al heeft, heb ik nog niets kunnen ontdekken in haar mond. Vandaag was het wel stevige poep, alleen vaker dan normaal.
    Nu heeft ze gisteren wel voor het eerst zonnestroop gegeten (appel- en perenstroop), en dat is volgens mij ook goed voor de stoelgang, dus misschien is dat de reden.

Ik dacht dat jouw meisje een stukje jonger was dan de mijne, maar het scheelt heel weinig hè? Wanneer is jouw meisje precies geboren?

10. gimena

gimena Niet meer actief

@mosa ja kan op deze periode van alles zijn idd eten enz
    sophie is 22-11 geboren

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afrola, ik heb Mirre tot ruim 20 maanden bv gegeven. Vanaf 15 maanden alleen maar een ochtendvoeding. Ik ben gaan 'afbouwen' vanaf een maand of 9: eigenlijk steeds minder gaan voeden overdag. Een tijdje naast ochtend, avond en nacht nog 1x overdag, geen idee hoe lang ik dat nog heb gedaan.

Mosa, tja wat het is: sprong, tandjes, kramp ... moeilijk bij die kleintjes. Hoewel M ook soms buien heeft waarvan ik denk wassernuweer?! En die kan al heel behoorlijk praten ;). En vervelend van die vroege ochtenden. Ik geef je hand: M kwam om 5.45 de kamer binnen ... Op een of andere manier weet ze op Jans uitslaapdag altijd heel vroeg wakker te worden en op mijn uitslaapdag pas tegen 7u/7.30 ... *frons*

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goedemorgen!

Hier lekker kunnen uitslapen tot 7.45u, Heerlijk!
    Hij zit nu heel ijverig achter een lege fles cola aan haha.

Afrola: Het kruipen gaat met de dag harder, ongelofelijk hoe snel ze dat door hebben. Staan doet hij niet heel veel maar het zelf zitten gaat daarin tegen wel steeds makkelijker, beter en rechter :)

Oeps hij heeft nu ook die waterdingetjes aan de verwarming ontdekt...dat is wat minder natuurlijk :(

Mosa: Mm vervelend dat Veda misschien wat last heeft gehad van de stroop.

Onee he en nu worden de dvd's uit het kastje getrokken!

Mosa: Hopelijk is het vannacht goed gegaan?!
    Hier gaan wij ook niet echt op tijd naar bed, we zij meer avond mensen alhoewel ik er 's ochtends op zich wel redelijk goed uit kom e.d. Maar goed, soms val je dan in slaap op de bank.. onder de wedstrijd van nederland bijvoorbeeld :):)

Gimena: Jullie gaan over 3 maanden aan een 2e beginnen? Leuk hoor.

Salapio: Zo hé jij was er op tijd bij vanmorgen.. en 5.45u is wel erg vroeg. Poeh he.

All:

Ahh neeee! Het kabeltje van de lamp.... *zucht*.....

Nou, hier een goede nacht gehad maar die hebben we gelukkig regelmatig de laatste tijd, daar ben ik ook héél erg blij mee. Sinds hij 's avond zijn groentjes krijgt, als wij ook aan het eten zijn, lijkt hij wat meer verzadigd en slaapt hij ook langer. Aangezien hij toch met ons mee moet gaan eten laten we het zo.

Voor de rest niet veel op de planning vandaag. Eerst hier papa verwennen, Noah heeft wat op het kdv gemaakt en vanmiddag naar mijn schoonvader. Mijn vader woont in Leiden dus dat doen we een ander keertje.

Hihi..hij onderzoekt mijn tenen...

Nou fijne dag allemaal! Hopelijk hebben jullie beter weer, het is hier grijs en saai.

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Veda is gelukkig gisterenavond meteen weer gaan slapen en daarna is ze niet meer wakker geweest. Als het een keertje voorkomt dat ze onrustig is, dan is dat eigenlijk altijd 's avonds en gelukkig bijna nooit 's nachts :) Ik las toevallig gisteren ook dat babietjes rond de 7/8 maanden beginnen met dromen, en dat ze daar angstig wakker van kunnen worden. Misschien had het daarmee te maken, want ze werd echt flink huilend wakker, en normaal wordt ze meestal heel rustig wakker.
    Vanochtend werd ze pas om 7.45 uur wakker, dus dat was lekker. En nu is ze weer heerlijk vrolijk :)

Gimena, dan is Sophie idd maar 6 dagen jonger dan Veda :)

Salapio, 5.45 uur, da's vroeg! En nog wel op zondag ;) Hopelijk heb je verder een rustig dagje voor de boeg!

Sterre, hihi, lekker kabaal zal dat geven, de waterdingen aan de verwarming :D
    Ik zet trouwens Veda bewust nog redelijk vaak in de box, zodat ze een kleine ruimte heeft om te spelen. En voor mezelf natuurlijk ook makkelijker ;)

All, mijn vriend ligt nog te slapen, maar straks gaan we even langs mijn schoonouders en verder niet zo veel plannen (ja, dingen voor mijn werk doen ;)). Ik hou niet van dat verplichte vaderdaggedoe eigenlijk ;) Van Veda voor papa heb ik een leuke kaart gekocht en daar wat liefs op geschreven.

Fijne dag allemaal!

14. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    djaar meldt zich toch nog even. mannetje is nog even aan het douchen dus ik zit te wachten met het ontbijt.

heb hem vanmorgen wel mooi verrast met een aanstaand vaderdag kado. Erg geslaagd.

Zelf heb ik sinds gisterenmiddag weer hoofdpijn dus ben even benieuwd hoe dat verder gaat vandaag.

Morgen om 9.15 weer bij de vk zijn dus ben benieuwd.

Fijne dag vandaag!!

15. gimena

gimena Niet meer actief

@sterre ja vindt het nu al weer spanned :)

@mosa ik dacht eerlijk gezegt dar veda toch meer ouder was maar blijkbaar niet :)
    hoe gaat het nu met veda?

16. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen!

17. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedemorgen,

Hier werd Josien ook vroeg wakker, maar ging na een bv gelukkig weer even slapen :). Daarna werd ze om 9 uur wakker en heb ik haar uit bed gehaald en heeft ze haar zelfgemaakte knutsel aan papa gegeven een grote geplastificeerde driehoek met PAS OP papa aan boord en twee handafdrukjes hihi :D

@ Salapio, oef 5.45 uur is echt wel vroeg. Heel gemeen dat ze jou altijd uitzoekt om echt vroeg wakker te worden ;).
    Bedankt voor je info over het voeden van M. Je hebt de ochtend voeding nog lang volgehouden. Knap hoor!

@ Mosa, grappig dat Veda ook zo gek is op water :). En gisteravond flink overstuur zielig hoor. Dat ze rond 7-8 maanden beginnen te dromen, dat wist ik niet. Zou idd ook kunnen verklaren waarom ze 's avonds of 's nachts huilend wakker kunnen worden.
    Wel fijn dat Veda gisteravond na het huilen toch weer heel lekker heeft geslapen :)
    (wij zijn ook niet zo van het vader/moederdag gedoe hoor)

@ vroeg slapen, ja ben niet echt een avondmens en heb zoiezo veel slaap nodig. VOor J sliep ik zo 8-9 uur en nu is het vaak 7-8 uur. En dan nog met regelmaat 's nachts er even uit ;)

@ Sterre, errug leuk zoals je schrijft over Noah's avonturen terwijl jij achter je laptop zit :D.
    Hier worden de cd's ook uit hun rekjes getrokken en de boeken uit de kast ;):D
    Lekker dat de nachten weer helemaal goed gaan nu hij met jullie mee eet :)

@ Djaar, leuk dat je je toch nog even meld :), vervelend dat je hoofdpijn hebt. TOch nog een beejte rustig aan dan vandaag tussen alle bezoekjes.

@ All fijne dag vandaag. (en wat is het toch butweer :x)

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Djaar, sterkte met je hoofdpijn! En alvast succes bij de vk morgen!

Hey Loe, goed geslapen vannacht? Ik weet niet hoe ik daar nu bij kom, maar waren jullie pas eigenlijk nog naar dat tapas-restaurant geweest?

Afrola, leuk, zo driehoek :D Leuk idee!

En ik denk dat ik het verkeerd schreef, maar volgens mij dromen babies al bijna vanaf het begin, maar vanaf 7/8 maanden worden ze zich er bewuster van. Dus vandaar dat ze er dan angstig van kunnen worden.

Het is ook echt koud buiten vind ik! Ik heb iets met korte mouwen aan, maar zometeen maar even iets warmers aantrekken.
    We zijn net thuis van mijn schoonouders, dus als Veda zo op bed ligt, dan ga ik lekker met mijn boek op de bank liggen en misschien wel eventjes een dutje doen :) Uiteindelijk gingen we gisterenavond om 2.00 uur slapen, dus weer te laat ;)

19. Loe

Loe Niet meer actief

Zo wij hier druk in de weer geweest en dat voor een zondag. Ook een fijne thriller gekeken en eindelijk is de badkamer schoon en drie wassen opgeruimd, pfff........:)

Mosa, ja ik heb lekker geslapen vannacht! drie keer eruit, dus valt mee, schoon dekbedje (heerlijk). Het tapas restaurant heb ik gebeld, maar zat helemaal vol. Oeps. Moet je blijkbaar al een week of langer vantevoren regelen. In plaats daarvan zijn we mexicaanse spareribs gaan eten!;):p

Ha Djaar! Alles nog goed?:)

Mosa, jullie dus lange avond gehad gisteren.
    bij mij vallen de oogjes ook bijna dicht nu. Vriendlief vraagt hier net of we nog even een stukkie gaan rijden, dus dan laat ik mij in slaap auto-wiegen haha.:D
    Straks lekker...............

PANNENKOEKEN ETEN!!!!:D

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, dat je het zelfs aandurfde om iets met korte mouwen aan te trekken, zeker na gister :$:p. Veel plezier met je boek.

Heb je wel al gezien dat Italie achter staat?

@ Loe, in slaap auto-wiegen :D, hopelijk heb je lekker geslapen :p

Josien heeft een moeilijk weekend, wil vooral weinig zelf spelen en wilde vanochtend niets eten :$. Gelukkig daarstraks flink geslapen 2 1/2 uur :). Na flink wat geknuffel speelt ze nu toch ffies alleen op de grond (voor zo lang als het duurt)

En dat is dus niet zo lang...

Deel Deze Pagina