Svinthe is vernoemd naar haar 2 oma's: Svinthe Wiepkje Elisabeth, dus 3 namen zelfs. ik denk dat als ik 2 namen mooi zou vinden ik ze gewoon zou geven en dan voor een eventueel volgend kindje weer op zoek zou gaan naar andere namen...
Sheann: oepsie.. die is inderdaad van de Hema .. die donkerblauwe met een héleboel witte auto's erop? Ik vind em verschrikkelijk Tijgertje: He jakkes, beginnende ooronsteking.. en dat doet pijn! Ik dacht toen dat mijn hoofd zou barsten *dikke knuf* voor je kleine man. MP: Wij hebben ook 3 namen.. zijn roepnaam en 2 doopnamen, 1 van de vader van Roy en 1 van mijn opa. Sanne: Ik kan me dat liefdesverdriet gevoel helemaal voorstellen Daarom zie ik er zo tegenop.. dan maar in het gehuil zitten zou je bijna zeggen. Wel fijn dat Feli het goed heeft gedaan. Hanna: Muggen zijn ook inderdaad kut! Ga morgen even het muggenlied luisteren. Hij klinkt nu al grappig Svinthe is al een hele meid zeg.. en wat een schattig jurkje! All: Net lekker gezwommen en nu lekker bij mij mannen op de bank. 1tje gaat dadelijk al lekker naar bedje
Hoi meiden, Tijgertje, wat zielig dat Thijmen een beginnende oorontsteking heeft Maar gelukkig ben je er vroeg bij, grote kans dat het morgen al wat beter gaat. Sterkte! Sanne, fijn dat alles goed is gegaan met Feli! En ik kan heel goed voorstellen dat je haar miste hoor! Het is ook niets niks, maandenlang draait alles in je leven om je meisje, en ineens moet je je met andere dingen bezig houden. Maar morgen kun je weer volop van haar genieten Meeting, nu woon ik toch echt in het midden van het land, maar in vergelijking met jullie woon ik meer in het noorden MP, ons meisje heeft als tweede naam Leona, dat vonden we gewoon mooi klinken. Ik vond dat sowieso een mooie naam, maar aangezien mijn vriends achternaam met een L begint, zou ik geen naam kiezen die begint met een L. Mijn eigen naam begint wel met een L maar we zijn niet getrouwd, dus ik heb een andere achternaam. Dus ik vond het eigenlijk gewoon leuk om twee namen te verzinnen, vandaar dat Veda twee namen heeft Hanna, wat een plaatje zeg, Svinthe in haar nieuwe jurk! Echt superschattig! En wat kijkt ze weer lief Sterre, fijn dat het zwemmen lekker was! Geniet nog maar even van je mannetjes! Veda heeft eerder vanavond alweer 2,5 uur geslapen en nu ligt ze vanaf 21.00 uur op één oor. All, slaap lekker!
Mosa: Lekker hoor dat veda zo goed slaapt. Noah is wel lang opgeweest vanavond en heeft nog even 45 minuten bij roy op de bank geslapen, zo gaat het eigenlijk altijd 's avonds. Moet natuulijk even niet te hard zeggen maar hij heeft vanaf afgelopen zaterdag wel steeds doorgeslapen tot 7 a 8 uur.. meestal word hij wel even wakker maar slaapt nu dus verder.. heerlijk is dat zeg Zij: Hoe gaat het met je? Tis zo stil ineens aan jou kant. All: Noah heeft trouwens steeds een beetje luieruitslag tussen zijn liesjes.. ik krijg het maar niet weg. Heb al b-panthen en talkpoeder geprobeerd maar het trekt niet echt weg. Iemand een tip?
Hey Loe, hoe is het met jou? Sterre, hopelijk slaapt Noah vannacht weer goed, en dan morgen gelukkig met de nieuwe voeding beginnen. Stel dat het wel KMA is, dan heb je kans dat het al heel snel de goede kant op gaat, dus hopelijk is dat zo! Ik heb zelf niet zoveel ervaring met luieruitslag, maar ik heb eens gelezen dat maizena poeder dé oplossing is voor luieruitslag Is het proberen waard lijkt me, vooral als het hartnekkig is. Ik zal eens even googlen. Ook hier komen veel met de maizena-tip: Oma weet raad
@Hanna; dat zijn lijstjes waar we wat aan hebben!! Hele leuke namen in mijn ogen. Gelukkig hebben we inmiddels in de lijst met meidennamen al een mogelijke winnaar staan en in de lijst met jongensnamen hadden we er al zoveel mogelijke winnaars staan dat we daar nog een beslissing moeten nemen(maar het duurt nog lang voor de geboorte) @MP; ons kindje krijgt twee doopnamen (hoewel het niet gedoopt gaat worden!?!) Dat zullen bij een jongen de namen van de opa's zijn en bij een meisje de namen van de oma's. Dus ook wij komen op drie namen (wij zijn wel van het traditionele). Djaarman heeft maar 1 naam en ik heb er twee (en die twee maken een heel elftal want het is F.C. hahahaha) Dus let wel op met meerdere voornamen dat de letters geen vreemde combi maken zou ik zeggen. @All; inmiddels ben ik mijn stem bijna kwijt en heb mega keelpijn. Even onsmakelijk maar met hoesten komen er lekker groene stukjes uit de luchtpijp dus ik heb het goed te pakken. Heb besloten dat als het na het weekend nog zo is dat ik dan toch even naar de huisarts ga om te zien of ik er wat aan kan en mag doen. Vanavond gaan we naar een voorlichtingsavond over borstvoeding dus ik ben benieuwd. Fijne dag meiden!!
Goedemorgen, Balen Djaar, dat je nog steeds zo'n last van je keel hebt Hopelijk knap je snel weer op! Zijvandehoek, heb je na gisterenochtend nog bloedverlies gehad? Hopelijk niet! All, fijne dag!
Sanne: Aww liefdesverdriet De eerste dag zit er iig op en het kan vanaf nu alleen maar makkelijker worden. Babies liggen idd op hun zij in een zijligkussen. We hebben Kyano vanacht eerst een paar uur in zijn slaapzakje in de zijligkussen gelegd en toen hij wakker werd weer ingebakerd. Als we dat niet doen dan blijft hij wakker worden. Ik denk dat dit een goeie combi is en als het niet helpt dan ga ik de fysio bellen. MP: Hij is idd echt al een mannetje aan het worden, het gaat zo snel. Tijdens de zwangerschap gaat de tijd zoo langzaam en nu vliegen de dagen om je oren. Hanna: Je hebt Sterre en mij weer door elkaar gehaald Ik wordt niet geopereerd. Oh moet de deur uit om te sporten. Toedels
Luieruitslag: heel goed droog houden en verder zijn er verschillende middeltjes waar mensen bij zweren: - weleda billetjeszalf (vind ik zelf heel fijn, is soort zinkoxide, maar wel zacht) - oridza zalf (via apotheek jansen in amersfoort te bestellen, hier zweerde mijn oma bij) - idd maizena (gebruik je volgens mij als talkpoeder) *** verder voldoe ik weer aan meldplicht. Baby in buik. Ikke in bad
Hoi meiden, Weet niet of jullie me nog kennen, maar ik heb ook vaak gepost in het "oude" temp topic. Ik zie dat vele van jullie inmiddels zwanger en sommige ook al bevallen zijn? Gefeliciteerd dames! Helaas is het hier nog niet zo ver. Had me graag bij jullie aangesloten op het gebied van mama worden/zijn!
Djaar: Jee zo te lezen heb je het inderdaad goed te pakken. Ik heb toen (achteraf) voorhoofdholte ontsteking gehad.. je wilt niet weten in welke kleuren het er bij mij uit kwam Blijf er maar niet te lang mee lopen, is nergens voor nodig en er zijn toch nog genoeg dingetjes die je wel mag gebruiken hoor, tenzij je liever niet wilt natuurlijk. Jullie zijn dus zo goed als uit de naam, leuk, ik ben benieuwd. Hier hadden we trouwens hetzelfde idee over de doopnamen.. meisje+oma's en jongen+opa's. Salapio: Mooi zo, niks aan de hand dus nog Spanning loopt wel op nu hoor. Tessa: Ik heb nooit echt fanatiek meegeschreven op het temp-topic dus ken je niet maar vind het wel heel erg rot voor je dat het nog steeds niet zo heeft mogen zijn voor jullie . All: Nou de spuitjes zitten er weer in maar wat is het toch zooo niet leuk Wel zat hij nog goed op zijn eigen groeilijntje dus dat is weer positief Die luieruitslag bleek trouwens een schimmeltje, geen idee hoe hij daar aan komt, arts kon het me ook niet duidelijk vertellen dus dan helpt de b-panthen e.d natuurlijk ook niet. Net bij de kv maar even een spulletje gekocht. Aan de arst had ik overigens verder ook niks.. bij mijn vraag wat zij van het hoofdje/fysio verhaal vond zei ze dat ik dat met de fysio moest overleggen. Bij een andere vraag verwees ze me weer naar iets anders.. fijn hoor, zo schiet ik er dus niks mee op
Salapio, vandaag naar de vk zie ik, succes! En krijgt Jan vandaag niet vrij? Tessa, tuurlijk ken ik je nog Wat ontzettend rot dat je nog niet zwanger bent Ik had toch verwacht dat het na je mk sneller zou gaan, maar helaas dus Dikke knuffel, en als het wel zo ver is (nu hopelijk snel!), dan ben je alsnog van harte welkom hier hoor! Sterre, fijn dat de prikjes weer achter de rug zijn! Sliep Noah toen de vorige keer zo goed na de prikjes? En een schimmeltje, vreemd. En lekker handig idd dat je moet overleggen met de fysio Misschien dan toch even contact opnemen met een andere fysio? Hier goed bezig met het huishouden, soms heb je van die dagen dat je veel kan doen in weinig tijd
meiden thanks voor jullie bemoedigde woorden. heb me net volledig ziek gemeld. we hebben volgende week weer contact. de verloskundige vond het goed als ik een helemaal rust nam. aangezien ik ook nu al harde buiken heb gehad wat dus erg vroeg is. en als ik rust lijk ik minder last te hebben dus is rust denk ik indd wel handig. heb de kleine vanmorge nog gehoord met de angelsound en hij/zij deed het gelukkig goed.
Hmmm ... ik moet morgen pas naar de verloskundige, dus de datum klopt niet helemaal . En vandaag is formeel Jan zn laatste werkdag, maar als er nog geen baby is maandag dan gaat ie wel naar zn werk toe ... Bubs, beterschap Tessa, wat sh*t dat het voor jullie nog niet raak is ... hopelijk deze ronde wel! Sterre, prettig zo'n arts . En vervelend een schimmeltje, heb je iets voor geschreven gekregen?
Mosa: Noah sliep inderdaad heel goed de vorige keer, nu ligt hij ook alweer een tijdje te slapen. Ik denk dat ik hem, net als vorige keer, straks weer wakker moet maken voor z'n flesje. Ik ben eigenlijk van plan de fysio af te bellen en het er even bij te laten. Wij vinden het zelf allemaal wel mee vallen met zijn hoofdje en we lezen overal dat 3 maanden nog wel erg jong is om daar al echt wat aan te doen. Als hij bijvoorbeeld morgen een week op 1 kant ligt is die kant weer 'scheef' omdat die schedeltjes nog zo zacht zijn.. plus dat we over een maand een afspraak hebben bij de KA in het ZK voor zijn hoofdje. Eigenlijk dubbel op dus. Ennn, we willen hem eigenlijk een beetje de rust en regelmaat gaan geven wat dus niet lukt als we iedere keer weer ergens een afspraak hebben. Misschien helpt dat ook tegen het vele huilen. Bubsie: Goed van je dat je je volledig ziekt hebt gemeld, je lichaam geeft duidelijk aan, in de vorm van harde buiken, dat het teveel is. Fijn dat alles goed was, is toch weer een geruststelling Salapio: Ik heb bij de KV daktarin gekocht en zinkolie op aanraden van de CB arts. All: Vandaag ga ik écht wat doen hier in huis! Nu slaapt Noah zo goed dus moet er wel even gebruik van maken natuurlijk.
Bubsie, verstandig dat je voor jezelf en je kindje kiest, doe maar goed rustig aan! Salapio, nou, hopelijk hoeft Jan maandag niet te werken dan! Hoe hebben jullie de babykamer eigenlijk ingericht? Sterre, als je het zo schrijft, dan is het misschien idd goed om het er even bij te laten. Misschien is wat meer rust wel beter voor Noah op dit moment. Ik hoop het! Succes met het huishouden All, ik heb maandagavond nog wat kleertjes voor Veda besteld via internet, en ze kwamen net al binnen. Het waren 4 jurkjes, 1 rokje, 1 broekje, 1 vestje en 1 shirtje, heel leuk
Sterre, lekker aan de slag Mosa, de babykamer is in precies dezelfde staat als voor Mirre (die lag daar tot eind dec). Er staat een commode, ledikant, billy boekenkast met een kledingroede erin en een voedstoel. Beetje in rood/oranje, maar verder gewoon witte muren en kaasdoek (ecru) gordijnen). Maar de eerste maanden slaapt Jochie bij ons op de kamer, in een antiek wiegje waar mijn oma, moeder, ik en Mirre ook in hebben gelegen . Ook alleen maar daarom in gebruik, anders zou ik denk ik voor een hangwiegje zijn gegaan ... (mn schoonzus heeft er nu een gekocht ... ben stiekem wel een beetje jaloers ... mja ... ook een sucker voor traditie ) Ik ga nu Mirre weer ophalen. Weet niet of ik ga voldoen aan mn meldplicht de aankomende dagen, denk dat ik het te druk heb met gezellig dingen met Jan en Mirre (of .... )
*Even tussen door* Meneer werd dus vrolijk wakker, niks aan het handje Net lekker flesje gedronken en nu de grootste praatjes in de wipper tegen de beestjes.. mannen Ze zijn dus al vanaf het begin onnavolgbaar