Hey meiden Thijmen heeft geen koorts meer pffff gelukkig alleen zit met een dilemma Heb van de cb advies gekregen wat betreft zijn eet/drinktijden 07.00 uur krijgt hij fles 10.00 uur krijgt hij een fruithapje 12.00 uur krijgt hij weer fles (wil hij niet ook niet na half uur) 15.30 krijgt hij weer fles 17.00 uur krijgt hij groentehapje 20.30 krijgt hij laatste fles ( is soms vechten met drinken geven) Doe ik hier iets niet goed aan of ligt het aan de tijden Liefs Tijgertje23
Tijgertje, de tijden tussen de flessen lijken me wel goed. Hoeveel fruit en groente krijgt hij? Misschien is dat te veel voor hem zodat hij de fles niet goed drinkt?
Sheann: Yep, jogging broekjes doen het altijd goed, zitten lekker confortabel en gaan lekker lang mee. Ik gebruik ook veel spijkerbroekjes van het merk .... tss kan ff niet op de naam komen en ik kan nu even niet kijken, want meneer ligt uiteraard nu te slapen. Het begint met een M Het is een goed en mooi spijkerbroek merk. Mees doet het er heel goed op en ze gaan ook langer mee, tenminsteeeee. Door het vele kruipen krijg je vaak slijtplekken op de bovenbenen en daar strijk ik op ten duur weer een leuk plaatje (in mijn geval vogelspinnen , krabbetjes of doodshoofdjes) op de versleten plek. Uiteraard kan iedereen voor iets anders kiezen. (Ik weet ineens de naam denk ik weer Mexx, kan dat?!). Echt super en ze staan echt mooi en zitten mooi. Normaal gesproken kocht ik best wel jogging broekjes van de Hema, niets mis mee, maar ik heb een keer een spijkerbroek gekocht en daarvan was de pasvorm werkelijk STIJF en niet passend. Allen: idd soms is je kindje in a sec uit zijn/haar kleertjes gegroeid en idd de maten kloppen vaak van geen kanten. Let dus goed op wat jij zelf denkt dat het beste is. Op een gegeven moment heb je er een neus voor. Hanna: wat heerlijk voor je dat Svinthe de nacht zo goed is doorgekomen. Wat een rust Mosa: Huishouden ... praat mij er niet over Gelukkig doen wij dat samen, als er sivite komt, maar dat is nu minder hektisch als in het begin. Als ons kindje geboren wordt, houden we denk ik één of twee drukke dagen in het oog en dan is het maar over. Nu was het verspreid over een paar maanden en dát doet Zijvandehoek niet meer PFFFFF Lekker erop uit. Enjoy Mosa, Veda en Mosaman Afrola: Fijn dat het bevalt het weer werken en dat Josien genoten heeft op het kdv. Salapio bevallen?? Josien, slaap al 3 uur WOW, nou bij Mees mocht ik blij zijn met 3 kwartier En Zij: nee nog steeds geen bruin bloed vandaag. Dat is alweer dag twee. Lekker hoor Gesproken over bevallingen, hoe is het met Woops. Ken haar niet, maar ik ben zo benieuwd, hoe het gaat na de keizersnee??? Pookie: Yuna geeft zelf aan of zij genoeg heeft ja te nee. Lijkt soms een beetje eng, maar dat zit wel goed hoor Zijligkussen: Ook Mees kon weer zo draaien met zijn nek, dat hij alsnog heel vreemd ging liggen met zijn hoofd en nek. Die kussen hebben we dus maar heel kort gebruikt. Er zijn genoeg tips om de voorkeurshouding te veranderen, dus de kussen is echt niet altijd nodig. Ook Mees 'liep' bij de fysio, maar op een gegeven moment vond ik het wel prima. Er werd gemekkerd om de kleinste dingetjes. Ondertussen door onze eigen aanpassingen en ook wel wat oefeningen te doen, is zijn overstrekken relaxt geworden en zijn geplatte hoofd is weer een heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi rond koppie geworden. Sannehai en Feli, beterschap hoor. Wat zullen jullie je beroerd hebben gevoeld. Bah. Shannehai en Afrola: Kindjes inschatten OEF praat mij er niet over. Echt daar ben ik zooo super slecht in. Ik zie bijvoorbeeld kindjes in de buggy voorbij gaan en die blijken dat veel ouder te zijn dan Mees, maar als je ze naast elkaar zet, zou je denken dat Mees veel ouder is. Mees is absoluut geen dikke jongen, maar wel echt een kerel. Als je 'm naast de zoon van goede vrienden zet (Mees kon nog niet lopen en 'Sven' dus wel en Sven is ouder) is Sven een kleine Dreumes en Mees was een grote baby laat maar zeggen. Mees keek zo op Sven neer Prikjes: a.s. woensdag krijgt Mees voorlopig zijn laatste prikjes. Ben alleen benieuwd of hij ze nu in zijn arm of benen krijgt. Omdat hij nu ouder is dan één jaar, denk ik dat hij ze in zijn arm krijgt. Afgelopen dinsdag zou Mees zijn prikjes krijgen, maar toen bleek ik dus te bloeden en zag ik het dus even niet zitten. Ik heb afgebeld en die mevrouw zei toen een beetje beledigd, dan krijgt Mees alleen de prikjes en voor de rest niets! Huh, wat mist hij dan wel? Dan krijgt hij geen consult. Duh, alsof ik daarmee zit, want die consulten slaan echt helemaal nergens op. Betweterige dames, die van de hoed en de rand niets weten. Bubsie: Heel vervelend dat je buik zo'n zeer doet. En ja, het is vervelend dat sommigen of veel (tis maar hoe je het bekijkt) maar makkelijk door de zwangerschap heen fietsen. Bij Mees kon ik met drie maanden al niet veel meer. Ik voelde mij echt een wrak. Ik kon geen kant op en ik moest ook snel afhaken, want ik hield het niet vol. Na tien meter MOEST ik gaan zitten. Mijn oma (toen bijna 90 nu 91) kon meer doen dan dat ik kon. Terwijl ik een pittige tante ben en veel aan kon en ook veel dingen tegelijkertijd. met de zwangerschap dus mooi helemaal NOT. Ik begrijp echt hoe KALOTE je je dan kan voelen. Ik ben nu 2 maanden zwanger en ik merk alweer dat de BI eraan zit te komen en het vocht vasthouden is ook alweer een tijdje bezig. Volgende week ga ik mijn kousen maar weer aantrekken (heel aantrekkelijk die opoe kleurige dikke sokken om je benen Hoop dat je toch snel weer wel pit en fut hebt meid. Sterkte ermee Mees loopt sinds gisteren los. Hij kan dan niet meer stoppen YEAH Ondertussen kost hem dat ook energie en slapen gaat de laatste dagen slecht overdag. Dus hij is oververmoeid en wilt maar door gaan. Tja ... en dát gaat dus niet En dat is ook heel zwaar. OEf. Ik hoop dat hij deze fase snel voorbij is. (het lopen niet natuurlijk , maar die andere not slaap fase). Fijne avond all. Zij gaat even bankhangen met Hijvandehoek
Hoi meiden, De visite is net weg, het was erg gezellig en Veda is weer goed verwend En een praatjes dat ze vanavond had Afrola, fijn dat het werken je goed bevallen is, en dat het vermoeiend was kan ik me ook goed voorstellen! Jij werkt 32 uur toch? Erg fijn dat Josien het ook naar haar zin had op het kdv! En niet kunnen kiezen en dan alle 4 de shirtjes kopen is herkenbaar hoor Ik vind het trouwens ook lastig in te schatten hoe oud een kindje is hoor, en er zit ook zo veel verschil tussen vind ik! Pookie, zo te horen valt het mee met het drinken van Yuna, maar hopelijk is ze de volgende keer wel iets meer aangekomen. Sanne, bah zeg, buikgriep gehad Wat vervelend! Gelukkig zijn jullie al weer wat opgeknapt! Ik vind trouwens het merk Lief wel leuk, maar niet super, ik vind het allemaal een beetje te op elkaar lijken. Noppies vind ik wel leuk, en kleertjes.com ken ik wel Ik had pas kleertjes besteld op de site www.melkofpuur.nl en ook www.pukkemuk.com heeft leuke kleertjes En, vanmiddag nog opgeruimd? Was het gourmetten gezellig? Hopelijk smaakte het! Hanna, vervelend dat Svinthe moeilijk sliep vandaag, hopelijk ging het de rest van de dag beter! Bubsie, vervelend hoor dat je al zoveel klachten hebt, terwijl je nog een tijd te gaan hebt. Maar hopelijk helpt het meer rusten een beetje, en binnenkort kun je het natuurlijk helemaal rustig aan gaan doen. Tijgertje, fijn dat Thijmen geen koorts meer heeft! Zijvandehoek, wat fijn dat je geen bruin bloed meer hebt gehad vandaag, ik denk dat de kans nu heel groot is dat het niet meer terug komt hoor! Maar wat rot dat je nu al merkt dat de BI eraan zit te komen En nu al veel vocht vasthouden, wat vroeg zeg! Ik ben nu pas halverwege het lezen van je bericht, maar jeetje wat een lang bericht En Mees die begint met los lopen, stoer zeg Lijkt me zó schattig om te zien! Woops is hier al weer even niet langsgeweest, dus we weten niet hoe het met haar gaat. All, slaap lekker!
Goedemorgen meiden, Svinthe is gisteravond lekker gaan slapen. OM half 7 stortte ze in, gelukkig had ze toen wel al een klein flesje gedronken/ Om 10 uur werd ze weer wakker voor de laatste fles. Heel goed dus! Ik heb gisteravond de babyfoto's in zitten plakken. Ik ben nu bijna bij, nog een mapje bestellingen en dan er nog wat bijschrijven. Lekker hoor dat dat ook weer is gedaan! Mosa, leuke visite dus gisteren. Fijn. En Veda weer goed verwend ZijvandeHoek, ik ben ook niet zo'n blije zwangere geweest met alle kwaaltjes enzo, ook in de steunkousen in de hittegolf van augustus.... En vocht vasthouden, niet normaal meer, maar bij mij pas vanaf 6,5 maand... Straks komt mijn man weer gezellig thuis! Fijn hoor, na een weekend alleen. Ik heb wel heel veel kunnen doen, de was, de foto's, lekker achter de computer... Dat is dan wel weer een voordeel he... Nu merk ik pas hoeveel "aandacht" hij nodig heeft hahahhahah!!!!
Tijgertje: wij zitten op precies het zelfde schema en soms gaan de flessen er ook niet in. Ze mogen naar 3 flessen met een half jaar, dus ik zou me niet al te druk maken. Chelsey krijgt hele potjes, en daar zit ze denk ik aardig vol van. Ik probeer alleen dat ze 500 cc vocht krijgt van de flessen, dan is het goed. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij wilden wel snel een 2de inderdaad, maar ik zie het nu niet meer zo snel gebeuren. Ik geniet van mijn leven zo, en heb de tijd voor mezelf stiekem ook hard nodig. Met nog een baby lever je toch weer een stuk in (sorry, het is egoistisch ik weet het). Vandaag heb ik een jankdag, niet normaal. Is lang geleden. Er is zo een kerkdienst voor alle gedoopte kindjes van het afgelopen half jaar. Papa's, mama's, opa's en oma's, en peetouders zijn allemaal welkom. Mijn familie woont te ver weg, dus komen niet. Maar mijn man zijn ouders heb ik al weer weken niet gezien en komen ook niet, en mijn man is net vertrokken naar de voetbal. Kan ik dus helemaal alleen gaan. Voor mij is het erg belangrijk maar ik wil niet tussen al die gezinnen zitten. Blijf maar thuis, met pijn in mijn hart.
Hoi melisa Thijmen krijgt nu hele potjes misschien dat ik het moet halveren en dan kijken of het goed gaat Dus in principe mag hij ook wel 3 flessen Liefs Tijgertje23
Ik zou de potjes niet gaan halveren hoor. Daar zitten nu de belangrijkste voedingstoffen in voor de kleintjes. De flesjes verdwijnen naar de achtergrond. Dit zegt ons CB met 6 maanden: 2 a 3 flessen met opvolgmelk (400 tot 600 ml) 1 papfles van 200 cc 1 voeding met groente 1 fruithap Chelsey liet net ook al weer 80 cc staan. Vol is vol denk ik dan maar.
hoi dames @melisa ik was het die het vroeg van een 2e, en snap heel goed dat je ook lekker tijd voor jezelf nodig hebt hoor, helemaal niet egoistisch! en ow meid dikke knuffel! wat mega vervelend dat je mannetje gewoon gaat voetballen terwijl hij weet dt deze kerkdienst voor jou belangrijk is... ik snap ook dat je geen zin hebt om alleen te gaan, zo tussen al die familie's. En gingen je schoonouders zowiso al niet? of omdat je hun niet wilt zien? en ik weet dat jou fam ver weg woont, maar hoe lang rijden is dat dan? echt te ver om een dagje langs te komen met die dienst er aan vast geplakt zegmaar? echt niet leuk hoor meid hele dikke dikke knuffel van mij! @mosa jajaja deze x heb ik wel echt opgeruimd hahaha moest ook wel echt nu hahaha. ik ehb nog ff op die site's gekeken van jou, dat melkenpuur is wel leuk, daar staan dan nieuwe en 2ehands kleertjes op of snap ik het verkeerd? die andere site snapte ik niet echt, en was ook denk ik niet echt mijn smaak. En het gourmetten was gezellig en ergg lekker @zij wat super dat mees los loopt!! leuk zeg! hahaha. wel hopen dat de niet slaap fase snel voorbij is ja! @hanna hahah ik moest wel lache om jou tekst hoeveel aandacht je man eigenlijk nodig had haha! maar wel lekker dat je nu al die dingentjes hebt kunnen doen, ik moet echt ook die foto's nog eens in gaan plakken! maar snap dat het ook wel weer heerlijk is als hij staks weer thuis is! @all hiergaat het wel ok, feli wou om 10 uur gister avond alleen dr fles echt niet ze was super moe, want wou daarvoor steeds maar niet slapen! toen om 10 viel ze dus in slaap op mijn borst, ik heb haarmaar tot 11 uur laten slapen, en toen wou ze wel haar flesje drinken gelukkig, maar nog maar 100cc..naja ze heeft het er wel heel de nacht opgedaan want moest dr om 6 uur wakker maken voor dr fles! die dronk ze ook weer niet helemaal leeg en liet weer 60cc staan, en om 10uur liet ze weer 100cc staan... ze is dus nog niet echt de oude...maar dat komt wel weer goed, ze heeft gelukkig geen verhoging of koorts alleen nu zitten we in dubio, vanavond is het eten met de fam. bij hai zn ouders (is het wel vaker haha) maar dat is dus altijd wel gezellig lekker kletsen/kaarten en dan zien we zn zusje ook gelijk weer enzo, dus eigenlijk willen we wel gaan, maar ik twijfel of het wel goed is voor feli, omdat ze nog neit helemaal goed in dr velletje zit... dusja.. wel of niet gaann.. moeilijk! Nou fijne dag allemaal nog , groetjes!
Sanne bedankt voor de knuffel. Mijn familie woont meer dan een uur rijden van ons, en ze kunnen niet voor alles gaan rijden. Gemiddeld komen ze al 1x in de maand. Schoonouders: schoonvader is leider van mijn man's team, dus ook aan het voetballen, en daarnaast heb ik ze al weer weken niet gezien, dus had geen zin ze uit te nodigen en mijn schoonmoeder weer de scheinheilige oma te zien spelen voor in de kerk. Ach, ik kom er wel overheen, maar soms voel ik me net een alleenstaande moeder als ik 7 dagen in de week alleen voor mijn meisje moet zorgen (wat ik met liefde doe hoor)
@melisa meid echt niet leuk dat je je soms een alleenstaande moeder voelt! is je mannetje zowat elke dag weg?? hier ook nog eens een goed gesprek gehad over de prioriteiten van vriendlief, die ging ook gwoon op stap terwijl ik en feli allebij super ziek waren! vond ik ook echt totaal niet kunnen, en heb soms ook het idee dat ik het hier maar in mn eentje moet rooien, omdat hij ook doordeweeks veel avonden weg is! en snap dat je het met liefde doet, maar is misschien niet het idee wat je er bij had, samen een kindje krijgen! wie weet weer eens tijd voor een goed gesprekje bij jullie of?? want dat kan weer een hoop duidelijkheid brengen? nog maals hele dikke knuff
Heey meiden. Hoe gaat het hier? Hier paar drukke dagen gehad dus eventjes niet op zwpagina geweest. Voel me verder gelukkig weer beter dan vorige week. Liefs. @ Melisa, verschrikkelijk zeg dat je je soms alleenstaande moeder voelt.. Dat lijkt me echt een hard iets hoor, misschien eens met je man erover praten? Zo mag een moeder zich toch niet voelen..
Goh Melisa, ik hoop ook voor je dat je een goed gesprek met je man kan aangaan en het samen kunnen oplossen. Het voelt niet eerlijk aan zo. Heel zwaar voor je.
Hoi MP en ZvdH, de meiden die mij al even kennen weten dat mijn relatie niet altijd even gemakkelijk loopt. Mijn man heeft moeite zijn oude leventje op te geven waardoor ik er vaak alleen voor sta (hij is 3 avonden in de week weg en de hele zondag). Gesprekken lossen al een tijdje niet veel meer op, en ik kan het vaak wel goed handelen. Alleen vandaag even niet.... Je raakt er aan gewend, maar ik besef dat het niet hoort.
@ melissa, hoop dat je je snel beter voelt. en eigenlijk hoop ik ook voor je dat je man inziet dat jij je niet alleen moet voelen.
Hallo meiden, Voel me vandaag erg lui, haha. Josien kwam al om 6.45 en toen kon ik niet meer slapen . Erg jammer want ik voelde me niet bepaald uitgeslapen. Uiteindelijk op bed nog maar een filmpje gekeken. Zojuist nog even gewandeld. Het voelt echt weer heel koud aan. brrr. raar weer. Begin zolangzamerhand wel weer zin in het voorjaar te krijgen... @ Sanne, vervelend zeg dat jij en feli zo ziek waren. Gelukkig weer beter! Het voornemen op te ruimen dit keer ook echt uitgevoerd. Goed hoor . Heb je al besloten of je gaat? Ik zou wel gaan, maar dan kijken of je wel op tijd weer naar huis kan? @ Hanna, lekker bijgekomen gister. Wel heel lekker zo'n rustig aan doen dagje . Svinthe vannacht/vandaag lekker geslapen lekker hoor. En goed hoor babyfoto's inplakken. Hier nog niet aan begonnen ooops . @ Bubsie, goed dat je het rustig aan doet. Is vaak even moeilijk om het te doen, maar het is dan meestal toch wel heel lekker . En idd als je andere ziet lopen soms denk je, maar dat wil ik ook. Maar goed elke zwangerschap is anders, net zoals elk kind. Bovendien zijn er ook veel zwangeren die het rustiger aan moeten doen hoor. Ik heb ook vanaf 18wk gedeeltelijk in de ziektewet gezeten. En ik heb fysiek gezien een makkelijke baan anders was het ws ook wel volledig geweest. Nog even een paar mndjes volhouden en dan heb je veel plezier @ Zij, fantastisch dat mees helemaal los loopt. Haha het heeft ook een keerzijde mag jij er de hele tijd achteraan . Maar jij gaat ook even rustig aan doen he?! Anders hou je het ook niet lang vol zo. @ Mosa, leuke visite gehad, goed zo. En lekker verwend, leuk he?! @ Melisa, knuffel, zo af en toe heb je van die dagen. Lekker even uithuilen. Wel balen dat je man z'n voetbal vandaag weer eens belangrijker vond dan de speciale kerkdienst . @ MP, fijn dat je je weer beter voelde, houden zo @ All, fijne avond
@ Melisa, ja ik lees ook wel vaak dat het niet goed loopt idd wat je typt.. Maar ik snap niet dat een man zo kan zijn voor zijn vrouw . Vind het erg jammer en vooral erg rot voor jou. En op laatst leer je er wel mee omgaan, maar je hoeft het toch niet te accepteren? Jullie zijn toch een gezin, jullie hebben toch samen voor jullie kindje gekozen. Je doet jezelf te kort door het zo te accepteren .. Knuff!
Eens Melisa, trek je grenzen hoor. Tot hier en niet verder op deze manier. Want jij en je kindje lijden eronder. Heb het echt heel erg met je te doen meis. Heel veel sterkte ... misschien moet je er juist eens uit en WEL samen met de meiden de leuke meating gaan vieren
ZvdH, een meeting is heel leuk denk ik, maar we hebben in de maand maar 2 zaterdagen dat we als gezin iets kunnen doen (ik werk om het weekend), en ik probeer die dagen ook vrij te houden om wat te doen samen. Ik zal er verder niet te veel op in gaan want dan gaat het weer over mijn relatie ipv mijn mama zijn. Maar goede gesprekken zijn er al zoveel geweest. Ik dring niet door tot manlief. Mijn man weet dat ik het nu pik omdat ik het gevecht niet steeds aan kan. Ik moet ook aan ons meisje denken, en dan ben ik maar een mama die heel veel alleen doet. Maar vandaag was het even heel pijnlijk. Soms wil je even als gewoon gezin functioneren.