Inderdaad wel super dat het spontaan is nu. Ze zouden halverwege of eind dit jaar toch weer beginnen dus word ze het leed nu wel bespaart Whaha ik had er ook nog nooit van gehoord maar hier (limburg) schijnt het wel normaal te zijn. Djaar zal het denk ik ook wel kennen. Vind het ook wel lekker eigenlijk ooh ik zal ze trouwens maar eens gaan bestellen anders staat Roy dadelijk voor niks in die pizzahut haha.. Eet smakelijk!
@ Sterre, pizza lekker hoor , en die mannenlogica die ken ik wel hoor hier is er ook zo een haha. Toen we gingen bedenken waar we heen wilden op huwelijksreis stelde ik azie voor, maar hij wilde dan weten wat voor land, ik stelde van alles voor waaronder thailand, maar dat vond hij maar niks. Maleisie leek hem wel leuk. Maar waarom, nou gewoon zegt ie dan . Ik werd er niets wijzer van, maar ik vond Maleisie ook prima, het lijkt toch allemaal wel op elkaar haha. Als Noah het leuk vindt om zichzelf met behulp van jou op te trekken is niet verkeerd hoor. Als hij zijn hoofdje maar meetrekt. Josien vond dat ook leuk en wat ze ook leuk vind is op je schoot gaan staan en dan weer zitten en dan staan en weer zitten dat doet ze al vanaf 8wk. Zolang ik haar maar goed ondersteun is dat ook prima (wel heel vermoeiend voor je armen zo'n zit/staan spelletje). @ Mosa, okay tempen om te weten wanneer je ongi wordt. Maar je gaat dus niet exact op dezelfde tijd tempen. En lekker in de sale geshopd. Soms is best wat leuks te vinden ja . Veda zat weer lief in de camera te kijken , lief shirtje heeft ze aan! Wie is de mol pasas om 22 uur, jammer hoopte dan AL RICHTING BED (oeps) te gaan na ja ik zie wel even... @ ZvdH, goed dat je aandacht vraagt, maar hier heeft geloof ik idd bijna iedereen meegedaan. Het is niet overal zo vanzelfsprekend helaas @ all, mannetje belde ook net dat ie laat is, dus maar even wachtenmet eten. Eet smakelijk allemaal met de babi ketjap, patatjes, pizza ed Hier gaan we viscurry eten
wat berichtjes gemist... een novembermama al weer zwanger die is er wel heeel rap bij pannenkoeken en erwtensoep, die traditie mag zeker in limburg blijven
Ja Mosa, weer op de pot gaan plassen is wel weer fijn denk ik. Ik sta versteld van de kan die je erbij krijg om in te plassen , wat een joekel En ik weet dat veel van jullie dit hebben gedaan, maar je weet maar nooit wat de nieuwkomers betreft. En even wat anders meiden. Ik heb daarnet gelezen bij de september mama's, dat iemand alweer zwanger is, terwijl zij in augustus bevallen is van haar 6e kindje! Ook een apart verhaal OOOOEI Oja, en voor degene die in mijn album kunnen kijken een paar nieuwe van Mees en wat testen van moi.
hoi dames wow al weer een zwangere bij nov, mama's dat is flink snel gegaan dan ja! poeh poeh! hahah @pannekoeken met snert, ik hou ook niet van snert, maar zou best combi soep met pannekoeken lusten hoor... ik lust overal wel soep bij hahahahah @mosa owja dat vroeg ik me nog af, je tempt dus niet op dezelfde tijden, maarja dan weet je toch eigenlijk ook niet goed of die temp van die dag dan klopt? of?? en owja rol je veda nog steeds in een hydrofiele luier of slaapt ze daar al weer zonder?? vroeg ik me zomaar ff af en owja nog iets haah ik blijf owja-en maar ik ga denk ik dus ook die dingen(lijstjes) bestellen van die site van jou... maar heb ik dn nog een actie kode nodig ofso? @sterre haha echt mannen logica ja wij hebben trouwens ook pizza gegeten, lekker hoor @hanna hah ja feli is nog wel lekker gaan slapen, maar toch word ze nog steeds na een uurtje gelijk weer wakker, dat probeer ik nog wel steeds te voorkomen, maar wilt nog niet zo lukken eigenlijk.... @afrola, die pucababy piep is zegmaar ook het idee van slaapzakje zonder moutje's dus wel weer iets meer ruimte, maar toch nog veiligheid, die is tot 6 maanden te gebruiken staat er bij, maar ik zal natuurlijk wel ff opletten of feli in de tussentijd neit al kan omrollen ofso want dan is het niet zo veilig! ik hoop trouwens dat dat ding snel binnen komt.. want feli is nu zo sterk dat ze die swaggle me met klitteband, gewoon zo los krijgt! @all volgende week vrijdag moet feli voor het eerst gaan wennen op het kdv.. spannend! en dan die maandag er op weer wennen, en die woensdag mag ze voor het echie, want dan moet mama ook weer gaan werken...heb er zooo geen zin in!
Zo, de patatjes hebben weer lekker gesmaakt Afrola, hoe maak je die viscurry dan? Klinkt in ieder geval lekker! Zijvandehoek, het zijn idd flinke kannen ja, van MvM En jeetje zeg, in augustus bevallen en dan nu zwanger van nr 7 Je moet er maar zin in hebben zeg! Wat is Mees een lieverdje zeg Zo schattig hoe hij staat op de foto's! En wat een mooie MvM-test! Sanne, ik temp wel ongeveer op dezelfde tijd hoor, maar de ene keer zal dat een (half) uurtje eerder zijn dan de andere keer, ligt een beetje aan Veda. Maar zij wordt eigenlijk altijd tussen 7 en 7.30 uur wakker, en dus ik ook We wikkelen Veda nog steeds in een hydrofiele luier, maar inmiddels heeft ze het trucje door Dus nu doen we haar in de hydrofiele luier en dan in haar (kleine) slaapzakje. Soms weet ze alsnog haar handje los te wurmen, maar toch werkt dit nog steeds. Ik denk dat ze zonder veel onrustiger zou slapen, omdat ze constant beweegt maar haar armpjes. Maar over een tijdje wil ik het toch eens gaan proberen. Maar eerst nog even zo. Spannend dat Feli vrijdag voor het eerst gaat wennen! Hopelijk gaat het goed, en ik denk dat het werken echt even wennen is in het begin, maar dat je het na een paar dagen wel weer leuk vindt. Ik herken het gevoel heel erg, moet er nu ook nog niet aan denken (na deze week nog 3 weken), maar ik weet bijna zeker dat het goed komt! En als je op deze link klikt (voor de fotocollages), dan zie je daar de code staan die je kunt gebruiken. Als je ze besteld, zou ik dan wel voor de zekerheid even checken dat je via die code er 2 gratis krijgt. Dan wordt het er namelijk gelijk van afgetrokken.
Mosa: "Nou nee, laat die gewoonte dan ook maar in Limburg blijven " Afrola: Noah heeft dat staan/zitten ook ontdekt... bij Roy duwt tie z'n voetjes dan weleens af op de verkeerde plek, oeps haha.. dan zeg ik altijd, hé vermoord je broertjes en zusjes niet Haha jouw hub ook zo logisch... mannen ZVDH: de 7de.. meer kan ik er niet van maken... Eerst vriendjes worden geloof ik anders kan ik je manneke niet zien. Sanne: Oja hahaha jij bent het soepvrouwtje van dit topic Spannend dat Feli mag gaan wennen. Vind je het niet raar dat je collega's voor jouw kindje gaan zorgen zo'n dag? All: Pizza was lekker! Nu ben heb ik net gedouched en ben helemaal op.. maar dat is niet gek na zo'n nacht.. hopelijk gunt ons spook aankomende nacht wel rust haha.
Hoi meiden, Zo, Svinthe ligt lekker te snurken na een lekkere fles te hebben gedronken. Weinig geslapen vandaag, net nog even toen ik een rondje ging lopen. Goed voor de lijn he en ook lekker om even buiten te zijn ZijvandeHoek, goed initiatief Moeders voor Moeders. Ik heb niet meegedaan.. Ik was zo misselijk en die bussen schijnen zo te stinken.... Mosa, is het gelukt met de badkamer? Phoe, na 3 maanden al weer zwanger, oei..... Dat lijkt me zwaar! En ook al een septembermama weer zwanger. Ik vind het allemaal maar dapper hoor! Sanne, Feli dus wennen op het kdv... Je verlof al bijna weer op? Dat is echt wel snel gegaan! Hoeveel weken ben je in totaal dan thuis geweest?
Woops, hoe was de kraamvisite bij je neefje? Sterre, ik ben dan wel geen man, maar ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is als Noah zich op de verkeerde plek afzet En het is idd te hopen dat jullie vannacht beter kunnen slapen! Hanna, ik heb niets meer in de badkamer gedaan, want Veda werd wakker. Maar gelukkig loopt de badkamer niet weg en morgen weer een dag En het is idd best lekker weer om te wandelen buiten! All, mijn vriend heeft nu een lang weekend vrij (woensdag hoeft hij pas weer te werken), dus dat is erg gezellig! Morgen gaan we gezellig met z'n drietjes winkelen in Apeldoorn, een beetje voor mij en een beetje voor Veda Mijn vriend heeft op dit moment de meeste kleren, dus voor hem slaan we het een keertje over
Dat is mij ook verteld door de mevrouw, die ze bracht. Zij vroeg ook aan mij of mijn reukzin ook sterker is geworden. YES, dat is waar. Zij heeft gezegd, dat door de conserveringmiddel dat het zo kan ruiken. Eerst een paar uurtjes buiten zetten met de deksels open, dan is het ergste weg. Hihi, morgen ga ik beginnen, dus ik ben benieuwd. (Maar ik kan mijn knopje hier volgens mij wel voor om zetten)
hihi, word je alleen daarvoor vriendjes En wat vind je van mijn klein mannetje? p.s. ik heb er nog drie bijgezet. Mister brede lach
Oeps, ik zit hier weer in mijn eentje te vertellen Sorry hoor, maar als ik eenmaal begin, komt er soms moeilijk een einde aan. Fijne avond nog en voor straks, slaap lekker.
Hihi, klets maar raak hoor Zijvandehoek Ik vond dat conserveringsmiddel niet eens zo heel erg stinken als ik eerlijk ben Maar het scheelt natuurlijk heel erg dat ik helemaal niet misselijk ben geweest. En wat een lieve lachfoto's van Mees zeg All, slaap lekker!
goedemorgen allemaal!! @MvM; ik schaam me om te zeggen maar ik heb niet meegedaan (goed over nagedacht en heel bewust besloten). Ik kende dit wel omdat mijn moeder het destijds gedaan heeft. Voor mij was het niet te doen vondt ik. @Limburgse gewoonte; sorry Sterre ik ken het natuurlijk wel maar volgens mij is die combie de reden dat ik pannenkoeken echt niet lekker vindt!! Ik wordt nu al misselijk bij de gedachte. Maar het is inderdaad iets van de limbabwanen hahahaha @All; nog maar 1 werkdag voor mij en dan is het weekend!! Vanaaf even snel naar de babydump en morgen twee winkels met kamertjes en ter afsluiting de Ikea op programma. Ja deze aanstaande mama heeft het maar druk (hoe kan het dan toch dat ze de hele dag wel kan slapen??). Heb er wel zin in. Fijne dag allemaal!!
Mosa: ik dacht dus ook een verschrikkelijke stank te ruiken bij het openen van de dop. Helemaal voorbereid Ik ruik het amper ... dus wat een meevaller. En ook ik ben niet misselijk, dat scheelt idd denk ik. Ik ben alleen op sommige momenten van de dag ineens heel licht in het hoofd, zie sterretjes, shake in mijn lijf en heb het idee te moeten gaan zitten, anders stort ik in elkaar. Klinkt heel erg cliché maar zo is het nu ook weer niet Ik maakte mij daar gisteren zorgen om, totdat Hijvandehoek zei: "Wat herkenbaar (grijns), dat had je met de zwangerschap van Mees ook". En ineens wist ik het ook weer. Dat gaf mij weer een goed gevoel. En Mees, die heeft een prachtige lach, iedereen bekend of onbekend vinden hem een heel vrolijk mannetje. Sterre: Ook Mees heeft heel erg veel gehuild met reflux (zantac) and all, maar zie wat een lach hij nu heeft. Wij waren de eerst maanden (8 ofzo) vaak ten einde raad en het was zooooo zielig. Nog 5 nachtjes trouwens en dan krijg ik mijn eerste echo. Spannend. Laat het hartje maar kloppen én blijven kloppen. Djaar: OEEEiiii wat heb jij het druk, maar je klinkt wel wat zekerder dan wat ik eerder van je heb gelezen en dat vind ik heel fijn voor je. Dus de kinderkamer is bijna klaar?! Kan ik ook de naam binnenkort gaan raden net als ik bij Mosa heb gedaan En ... het is bijna weekend voor je YEAH, heerlijk En ... moe ..., hoe komt dat nu? Groets van Zij
@ZvdH; haha nee hoor babykamer is helemaal niet klaar. Omdat we maar een beperkte ruimte hebben is het heel lastig om iets te vinden wat en past en naar onze smaak is (huis is in een misschien aparte stijl ingericht). Daarnaast is budget ook een factor uiteraard. Persoonlijk vind ik bijv. 800,= voor een commode te belachelijk voor woorden. En 1600 voor een kamer vind ik toch wat veel. Het is dus een grote uitdaging om iets te vinden. Zeker ben ik nog steeds niet maar dat is de aard van het beestje vermoed ik. Zal ook weer heel blij zijn als de echo van a.s. maandag goed is. En echt grote dingen kopen wil ik pas na de 20 wkn echo doen (en dus na de 9 mnd beurs). Tenzij....... Naam en geslacht zul je waarschijnlijk niet kunnen raden door evt foto's van het kamertje hahaha. Ik ben nog niet echt bezig met namen. Een jongensnaam zal nog wel lukken maar meidennamen vinden we echt vreselijk moeilijk. Enne die Mees is echt een lekker menneke!!
Ja, de prijzen zijn belachelijk. Wij hebben het voordeel heel handig te zijn en mijn vader is super de super handig met zijn handen. De kledingkast, commode én ledikant zijn zelf gemaakt. Andere opties zijn ook, kijk eens op marktplaats.nl er staat zoveel in en sommige spullen gaan voor niet veel geld weg. Moet je er alleen zelf ene lakje overheen doen ofzo. Ik heb de box van internet gehaald. 35 Euries. Ik zo stom was hoog zwanger en wilde bepaalde kleuren gebruiken (stom stom stom) en ik ben pietje precies, dus dat was een echt K*Tklus. Next time zou ik er alleen een lakje overheen doen. De box was al snel weg, omdat Mees er heel ongelukkig in werd. De box .staat nu bij mijn ouders op zolder en zij weten nog niet dat als alles goed gaat (ook ik vind het eng natuurlijk) het eind van het jaar de box weer van zolder af mag. Ik ga mijn vader heel lief aankijken, want die mag een juniorbed voor Mees maken (een goed matras moet ik wel kopen natuurlijk en is belangrijk), dan kan de jongste in de ledikant. Ze komen allebei op één kamer te slapen, dus de junior bed zal een stapel gaan worden. Wipstoeltje had ik ook via marktplaats. Je gebruikt 'm ook maar van korte duur, dus pff, daar zat ik niet mee. Ehm ff denken hoor. De eerste autozitje is ook maar voor een half jaar, dus om daar nu heeeel veel geld aan uit te geven zou ik ook niet doen. Het half jaar vliegt om. Mees heeft nu een meegroei autostoel, die we een aantal jaren kunnen gebruiken, daar gaf ik liever iets meer aanuit. (Maarja, is alleen een tip hoor, ik had het eerste autostoeltje al gekocht (vrij prijzig), maar achteraf gezien zou ik dat niet doen. Veiligheid gaat natuurlijk boven alles. Maar duur betekend niet persé dat het ook veiliger is he Flesjes, koop niet te veel, misschien werkt de ene fles wel fijn en de andere niet. Ik heb veel te veel flessen in huis. Laat je goed informeren, maarja bij de een werken ze wel goed en bij de ander niet. Mees vond de Avent flessen te grof en de difrax 1,2,3 werkte weer heel goed bij hem (de speen heeft een vorm van de tepel en is van zacht materiaal en niet zo groot als bij de Aventflessen. Tsss, hele verhalen weer. Er bestaat ook zoiets als speelgoed uitleen winkels. Helemaal niet gek om daar te kijken. En zo kan je uitproberen of je kindje het leuk vind of niet. Pollepels zijn ook erg leuk trouwens en niet duur. Wij zullen uiteindelijk de spullen die wij hebben (wij kunnen het wel leie) gaan wij aan dit soort winkels geven. Ook ik heb zitten denken, dat ik wel es gek ben om zo veel te kopen als er zo'n winkel bestaat. Je kan veel geld besparen en gebruiken voor andere leuke dingen. Zij gaat even stoppen hoor. Misschien vinden jullie het wel heel irri dat ik dit schrijf, maar als je een kindje hebt, ga je er toch iets anders naar kijken. Kijk maar of je iets aan deze informatie hebt
ZVDH: Wat een lekker mannetje heb je!! Die foto van die la.. hij staat er ook zo lekker bij haha.. Hoe oud is hij nu? Ik vond de conververingsmiddel in die flessen ook niet stinken maar ook ik ben niet misselijk geweest, waarschijnlijk scheelt dat inderdaad een hoop. Oeh spannend, volgende week echo. Ben het helemaal met je eens wat spullen betreft voor de kleine. Ik heb ook veel spulletjes van marktplaats. En je klets maar raak hoor, alleen maar gezellig en goede tips zijn altijd welkom . Djaar: Hahaha nou je kent de combi in ieder geval Leuk hoor dat shoppen, als je er eenmaal aan begonnen bent, ben je niet meer te houden.. tenminste, dat had ik Véél plezier! Oja, sommige vragen echt hollywood-prijzen voor kamertjes.. ik vond dat ook echt belachelijk. Vind zowieso dat de prijzen in baby-land belachelijk duur en dat ze echt op je gevoel spelen. Wij hebben het kamertje bij Goedkoopste, goedkope, babykamers, babykamer, tienerkamer, tienerkamers gekocht. Niet heel duur en goed degelijk spul. All: Nou Noah lijkt uitgesprongen te zijn *klopt snel even af* Gisteravond goed gegeten, 2 flessen van 165cc in 3 uur tijd en daarna met nog maar een klein beetje gemopper lekker gaan slapen. Vanmorgen was het wel 04.30u maar daarna lekker geslapen tot 09.00 Nu ligt hij alweer een half uurtje te slapen en dat ging helemaal zonder huilen. Vanmiddag naar mijn moeder en mijn broertje weer knippen.. er zit weer een plukje verkeerd haha.
@Sterre; die zaak staat dus op het lijstje voor morgen, ook 1 in gemert en dan nog even naar de ikea in eindhoven (moet 's avonds naar een verjaardag in heeswijk-dinther, dus alles op de route. @ZvdH; ga rustig door met tips en trucs (ik ben er dol op!!!) Ik ben ook druk op marktplaats aan het kijken maar heb moeite met de juiste stijl/kleuren te vinden. Wat betreft autostoeltjes durven we eigenlijk niet een tweedehands maxicosi te kopen. Is toch een veiligheidsstoeltje. Ook hygiene is voor ons erg belangrijk. Wat meespeelt is ook dat wij graag nog een tweede kindje zouden willen en spullen dus lang mee moeten kunnen.