Sanne: hoe is de papfles gegaan vannacht? Wij hebben Chelsey ook al snel fruit en groente gegeven. Ze lust werkelijk alles, en spuugt zo veel minder dan met alleen maar flessen. De papfles is hier ook een groot succes. 21 uur laatste fles, en dan om 8 uur weer wakker. Tijgertje: daarom heb ik het niet zo op die dames van het CB. Iedere keer als ik er weg kom voel ik me een slechte moeder. Mij is ook al een cursus stevig ouderschap aangeboden. Kwamen ze thuis kijken waar het niet lekker liep????? EN ik vroeg iets over buikkrampjes.... Twinny: leuk wat van je te horen. Mosa: ik heb hier ook wel leggings en rokjes. Maar ik merkte dat ik veel gekregen jurkjes onaangetrokken weg kon leggen als ze te klein waren. Zonde van het geld he. Maar spijkerjurkjes.... Daar ben ik dol op.
Goedemorgen, Djaar, ik kan me voorstellen dat het vroeg opstaan je opbreekt! Maar nu idd bijna weekend, dus succes vandaag nog even! Tijgertje, fijn dat Thijmen in ieder geval goed is aangekomen! Maar vervelend dat het zo gelopen is met die vrouw van het CB Succes met bellen dat het niet doorgaat! Melisa, ik ben ook gek op spijkerjurkjes (Veda heeft er 3 ), maar dat zijn nu net de jurkjes die het minst goed blijven zitten vind ik. Die kruipen wel vaak helemaal op onder haar oksel Ook doe ik ze dan met dutjes uit, de stof is toch iets stugger, dus uiteindelijk heeft ze die niet zo vaak aan Nog maar eens proberen als ze kan lopen dan, misschien blijft het dan beter zitten. Maar een spijkerjurkje was één van de dingen die ik als eerste heb gekocht toen ik wist dat we een meisje zouden krijgen Sanne, ik ben ook benieuwd hoe het met de papfles is gegaan! Sterre, hoe ging het gisterenavond en vannacht bij jullie? En zijn jullie er al over uit wat jullie met het huis doen, of wisten jullie pas al zeker dat jullie het huis niet willen? All, fijne dag!
Wat mijn oren stonden even te klapperen. Hoe durven zij zeg. Echt ronduit belachelijk. Bij mij komen ze het huis niet in. Tegen mij werd gezegd (toen Mees ca 3mnd was ofzo, of jonger ... weet het niet eens meer vanaf wanneer je naar het cb gaat ): "Ja, je moet wel voor jezelf zorgen hoor en niet Mees alleen voor jezelf willen hebben. Laat hem eens bij je schoonouders en ga er zelf een dagje op uit" Ik heb deze dame even verteld, dat zij interpreteerd op iets, waar zij totaal geen kijk of weet van heeft. Wat een koe. Dit prikte toen heel erg, omdat de omgang met mijn schoonnmoeder moeizaam is (zij claimd nogal erg) en over hem spreek ik al helemaal niet (heeft Mees ook al een jaar niet meer gezien). Van de week naar het CB en ik heb daar dan ook echt geen zin in, maarrrrrr ik hoorde dat er invallers waren voor die dag "JIPPIE" dacht ik. Dat is altijd goed nieuws. En dat bleek ook weer. Ik had ook ooit eens gevraagd over de voeding en de krampen die hij heeft. Ik wilde een bepaalde voeding wel geven rond bepaalde eettijden, alleen dit leek niet te lukken. Zegt zij: Ja dan moet je hem rond bepaalde vaste eettijden ... bla bla, geven. Vanaf toen heb ik nooit meer iets aan hen gevraagd hoor. Bij andere CB's zijn vast fijne mensen te vinden, maar bij mij zijn het net een paar koeien in de wei hoor.
Oef vannacht heel weinig kunnen slapen, dus MOE. De kleine heer is flink bezig geweest vannacht. OEF. Mijn hersenen liggen in de slaapstand achterover te hangen.
Toch erg vervelend dat zoiets als het CB, wat volgens mij best een goed iets kan zijn (zou moeten zijn!), dit zo vaak niet is! Je leest/hoort zo ontzettend vaak dat vrouwen ermee in de clinch liggen. Ik heb tot nu toe gelukkig alleen maar hele goede ervaringen met het CB hier, dus ik hoop dat het zo blijft!
ZvdH: lekker proberen vanmiddag even een dutje te doen? En het CB: ik ga er heen omdat het moet. Maar voor verdere informatie en vragen vind ik dit forum echt een uitkomst hoor. Maar jij hebt dus ook zo'n lekkere schoonmama... Ik krijg zo bezoek van en vriendin met dochtertje, welke nu 9 weken is. Heerlijk weer een echte baby in huis En mijn buurmeisje staat op springen, dus ook weer een baby in de straat. Het blijft vertederend he.
Sanne: Kyano ligt 's nachts nog in zijn zijligkussen in een slaapzakje. Inbakeren heb ik al een tijdje niet meer gedaan. De ene nacht slaapt hij beter dan de ander maar ik vind het wel goed zo. We moeten toch een keertje afbouwen met het inbakeren en misschien is het een kwestie van gewenning. Slaapt Feli 's nachts ook zonder in te bakeren of alleen overdag? Over twee weken al over naar vast voedsel? Dat is idd een grote stap. ZvdH: Ik geloof ook niet zo in die sprongetjes maar vind het wel interessant om te lezen welke ontwikkelingen ze rond die tijd mee maken. Dat klopt wel altijd. Hahah koeien in de wei bij het CB Erg grappig geformuleerd Ik heb tot nu toe ook geen problemen met de CB ladies maar ik vraag ze ook weinig.
Goedemorgen meiden, Even een kort hallo, want ben illegaal vanaf het werk aan het posten. Ik zie dat SALAPIO is Bevallen Joepie. GEFELICITEERD met TOBE (en wow wat een superbevalling) Hopelijk gaat nog steeds alles heel goed en ook met Mirre (is ze weer helemaal beter). Hopelijk verder geen groot nieuws gemist??? Iedereen nog een fijne dag en hopelijk heb ik van het weekend tijd om fatsoenlijk te reageren. Groetjes
Melisa: Je hebt idd veel meer aan dit forum dan aan het CB. Als je hier iets vraagt dan krijg je verschillende ervaringen en meningen en daar kan je zelf een conclusie uit trekken maar op het CB krijg je het advies van 1 persoon. Mijn zusje zit bij een andere CB en als we een afspraak hebben dan stellen we express dezelfde vraag om te kijken of het wel klopt wat ze zeggen maar vaak krijgen we dan twee verschillende antwoorden. Dus daar heb je dan weinig aan.
Mosa: Lekker dat je nog rustig aan kan beginnen volgende week. Hoe was het eten gister? Spare ribs, yummie! Alleen houd Roy er niet van dus hier eten we ze bijna nooit. We hebben besloten niet voor het huis te gaan, vind het wel jammer maar het word gewoon te duur helaas. Sheann: Het is inderdaad een beetje aanmodderen in huis met zulk weer. Ik wandel wel bijna iedere dag maar ja, met een beetje zon is het wel fijner en zou je ook meer buiten kunnen doen. Sanne: Nu bij de 2e menstruatie heb ik ook bijna geen pijn gehad.. ik hoop héél erg dat het zo blijft Het is misschien inderdaad wel een goed idee om toch maar eens met de KA te overleggen wat we er nou mee moeten.. Ik ga de volgende keer bij het CB ook eens vragen over fruit-groentenhapjes, omdat hier die fles ook zo moeilijk blijft gaan. Ben heel benieuwd hoe Feli heeft geslapen op haar papflesje. Melisa: Oeh 2 buurmannen een ongeluk gehad maar gelukkig is je mannetje goed thuis gekomen. Hier ben ik toch ook altijd wel blij als Roy weer veilig thuis is met zulk weer.. dat ellendige stuk rijden ook Afrola: Lang niet meer 'gezien'.. hoe gaat het met jullie? Oh lees nu een illegaal berichtje We lezen je van het weekend wel weer. Zij: Wat kan je toch lekker in de ruimte kletsen Iieekksss heb jij een spin Brr nee dat is niks voor mij.. We hebben wel een slang gehad (thuis bij moeders) maar op een gegeven moment stond heel het huis vol met konijntjes, cavia's, ratjes en noem maar op omdat ik die weer uit het terrarium haalde.. vond het zo zielig Twinny: Fijn dat je weer door de keuring bent gekomen Djaar: Ik wilde ook het liefst tot 4 weken voor due-date doorwerken maar ben halverwege al ergens getackeld en met 32 weken was het helemaal over en sluiten haha.. Ik zou het knap vinden als het je lukt! Bijna 20 weken echo! Spannend hoor.. ik was er op zich niet heel zenuwachtig voor maar toen het eenmaal zover was wel. Maar het is een hele belangrijke maar ook zo speciaal.. *zwijmel* Laten jullie er een dvd van maken? Tijgertje: Ik heb het ook niet zo op dat soort vragen. Bij mij vroeg ze inderdaad ook of ik het allemaal wel trok en of de bevalling geen dagelijkse belemmering was...Had het idee dat ze me soms dingen in de mond wilde leggen.. Lekker je eigen gevoel volgen meid! Helemaal niet stom dat je geen rijbewijs hebt hoor. Van al mijn neven en nichten ben ik de enige die een rijbewijs heeft. Een nicht is nu wel bezig en is 32 All: Wij hebben trouwens op aanraden een Bumbo gekocht. Vrienden van ons hebben zo'n ding en dat zag er ideaal uit. Weet niet of iemand het kent maar ik vroeg me af, vanaf wanneer ze erin mogen/kunnen? Hier weer een drama nacht Vréselijk zeg.. dat word wat volgende week. Na het flesje van 23.00u in bed gelegd en werd hij om 02.00u wakker.. geen idee waarom, tut erin en weer om 06.00u wakker, toen weer om 07.00u.. Heb hem toen een flesje gegeven en daarna is hij niet meer gaan slapen *gaaaap* Net na de fles van 10.30 was hij gelukkig flink moe maar jezus zeg.. wat is dit slopend. Ik hoop écht zo énorm dat dit snel verbeterd. Vanavond toch maar even met Roy overleggen of dat we de KA weer moeten bellen... We krijgen zelf namelijk het idee dat hij gewoon zo is Oja, ik ben trouwens strontverkouden *boehoe*.. er lijkt echt even niks mee te zitten.. durf te wedden dat ze het zalfje die ik moet halen bij de apotheker vanmiddag ook niet hebben ...*sorry ben aan het doemdenken nu*
Sterre: Het was waarschijnlijk niet grappig bedoeld maar ik moest hier eigenlijk om lachen. Wij hebben ongeveer dezelfde nacht gehad. 21:00 naar bed, 1:00 huilen en niet meer willen slapen dus maar flesje gegeven. 5:00 weer hetzelfde verhaal, borst gegeven en daarna nog 2 uurtjes geslapen naast mij. De laatste 2 uurtjes was hij erg onrustig en 100 keer de speen erin en eruit. Zo is Kyano gewoon. Soms goeie nachten en soms mindere nachten. Gelukkig is hij overdag wel een vrolijk mannetje dan kan je 's nachts veel meer hebben. All: Morgen is Kyano precies 3 maanden en dan ga ik hem voor het laatst BV geven. Ik vond het wel een mooie datum om afscheid te nemen van de BV.
Sheann: Haha nee was niet zo bedoeld maar moet er toch zelf ook wel om lachen als ik het zo lees.. Mijn familie heeft mij altijd knorrtje genoemd..(weet niet precies waarom eigenlijk) en nu noemen ze me nog steeds zo..*leuk als ze dat ook op je hyves zetten * maar ik krijg steeds meer het idee dat ik een waardige opvolger gebaard heb Vind het ook een mooie afsluiter met 3 maanden. Baal er zelf nog steeds weleens van dat het niet ging hier... Maar dan kom ik even op het volgende.. gister lag ik in bed en kwam er ineens een stroompje melk uit mijn boob Hoe kan dat?! Roy vroeg al voor de grap of ik weer zwanger was Ja hoor.. van de lucht zeker haha.
Melisa, was het gezellig met je vriendin? Wat een kleintje dan hè, een jonger babietje?! Afrola, verder heb je idd geen groot nieuws gemist Hoe gaat het verder met je? Weer meteen flink druk met je werk of niet? Sterre, jammer dat het huis niet doorgaat, maar als er nog zoveel kosten bijkomt, dan kan ik me het wel voorstellen! Hopelijk komt er binnenkort een ander huis! Gaan jullie al snel jullie huis te koop zetten of wachten jullie daar nog even mee? Ik vind een bumbo ook erg leuk De kindjes van sommige novembermama's zaten er weken geleden al in, maar ik zou er nu nog mee oppassen. In principe mogen ze er geloof ik in als ze hun hoofd echt goed omhoog kunnen houden, maar toch zou ik nog een paar weken wachten, dus met minimaal 4 maanden. Het zou ook echt wat voor mij zijn, maar ik had al besloten hem niet te kopen, anders blijf ik aan de gang Ik zet nu weleens kussens op de bank zo neer, dan Veda ook kan zitten, maar dan wordt haar hoofdje wel ondersteunt. Ze vindt het wel erg fijn om te zitten, daarom vinden kindjes het vast ook leuk om in zo'n bumbo-stoeltje te zitten Bah zeg, weer een hele slechte nacht Het zit jullie ook echt niet mee! Ik zou niet weten of het kan dat Noah echt zo is, ik neig naar dat het niet kan, maar ik zou ook niet weten wat er aan de hand kan zijn en wat je nog zou kunnen proberen. Het is in ieder geval erg vervelend dat het steeds weer zo gaat ' Het is makkelijk als het niet je eigen kindje is, dat snap ik ook, maar op zich is wat Sanne pas zei over het opnemen van Noah misschien helemaal niet zo verkeerd. Het lijkt mij ook vreselijk, maar stel dat er wel echt iets aan de hand is met Noah, dan zou het natuurlijk heel fijn zijn als ze daar achter zouden komen. En dan zou het ook zonde zijn dat jullie er nu maar mee door blijven lopen terwijl er misschien wel iets aan te doen is. Ik zou het wel iets vinden om over na te denken, want hier word je ook niet gelukkig van lijkt me. En zelf ook nog eens verkouden, daar zit je al helemaal niet op te wachten natuurlijk Sheann, mooie dag idd om morgen voor de laatste keer BV te geven! En hartstikke goed dat je het 3 maanden hebt gedaan
hoi dames @nacht na papfles, Bah! feli sliep er helemaaaal niet lekker op!? vanaf 3 uur is ze steeds zowat elk uur wakker geweest en mopperend huilen, en dan weer tut in en dan daarna weer beginnen steeds maar weer en niet ophouden als je niet dat tutje in kwam doen... pfff Vermoeiend! toen amar weer uit eindlijk in bed bij ons, en ja, dan wel knorren he vanavond maar weer proberen.. ze dronk hem trouwens wel bijna helemaal leeg die papfles, dus dat was wel goed vandaag opt kdv was het ook goed gedaan, 2x haar flesje van 150cc helemaal leeg gedronken jeej, en ook nog lekekr van 10.10-12.15 geslapen dat is weer fijn nu ligt ze thuis ook al weer een uurtje te knorren, ben benieuwd wanneer ze wakker word @sterre jammer dat het huis toch niet door gaat, duur is alles eh wat er bij komt kijken, en dan zeker de koste koper pff! jullie dus ook een rotnacht, wij hieer ook bah!! en dat stoompje melk.. hmm dat is wel apart ja??! zeker weten niet zwanger?? @sheann oww jij ook een niet te beste nacht, zit het in de lucht ofso? grappig dat jij en je zus expres dezelfde vraag stellen, en dan allebij verschillend antwoord krijgen haha! heb je niets aan nee en ja snel he met vaste voeding ik d8 ook ff van Huh!? maarja, wie weet werkt het wel..? @mosa, gezellig hoor lekker lang weekend samen met je mannetje en leuk dat het eten ook lekker/gezellig was en spijkerjurkjes, ik heb er 1tje voor feli, van mexx gekregen, leuk ding vind ik het ook die blijft eigenlijk nog best aardig zitten @all vanmiddag lekker vrij, heb toen k om half 2 klaar was, eerst nog ff boodschappen gedaan en om half 3 feli opgehaald, wel handig eigenlijk zo wij gaan vanavond roti eten(geen echte helaas, maar uit een knorr pak), hmm heb er nu al zin in hahaah Groetjes!
ik ga jullie vanaf hier een fijn weekend wensen. waarschijnlijk meld ik me woensdag of anders dinsdag avond na de echo pas weer. Zometeen ga ik mijn werk verlaten en nog even snel boodschappen doen voor ik mijn portie lasagne ga opwarmen en alweer een avondje alleen op de bank ga liggen (met kat dan wel). Djaarman heeft het superdruk maar als hij het gedaan heeft wat hij wil dan hebben we de komende dagen weer wat tijd voor elkaar! doei, doei
Mosa: Ik denk dat we ons huis binnenkort eens laten taxeren e.d en het dan wellicht te koop gaan zetten. Moet ik wel veel gaan poetsen, jakkes Noah vind het ook super om rechtop te zitten en probeerd al echt met zijn hoofdje omhoog te komen e.d. Ik vind het ook een geweldig ding die bumbo, maar inderdaad toch even wachten tot hij minimaal 4 maanden is. Sanne: Nee hoor echt niet zwanger.. ben net ongesteld geweest Goed zeg dat Feli zo goed gedronken en geslapen heeft op het KDV! Wel balen dat ze op die papfles niet goed geslapen heeft vannacht. Toch wel fijn he als je even boodschappen kan doen zonder kindje. Wij lopen altijd in parade met de winkel- en wandelwagen en dat is soms best lastig. Djaar: Fijn weekend! En heel veel suc6 met de 20 weken-echo! All: Zoals ik al zei, hadden ze dat zalfje natuurlijk weer niet. Begin er zo langzaam aan een beetje de balen van te krijgen dat ze bij die apotheek steeds van alles niet hebben. Of is dat normaal bij een apotheker die bij de HA 'in huis' zit? *ben wel een beetje een mopperkont vandaag haha*
Hoi meiden, Sanne, jammer dat het een vermoeiende nacht was, dan zul jij wel helemaal moe zijn vandaag! Wel fijn dat Feli goed gedronken en geslapen heeft op het kdv! Ze lijkt al een beetje te wennen. Geniet straks maar lekker van je roti! Spannend Djaar, alvast heel veel succes! Ziet er vast allemaal goed uit, en hopelijk weten jullie dan zeker of het een jongetje of een meisje is Sterre, ja ja, bij iedere bezichtiging moet jullie huis dan helemaal spik en span zijn natuurlijk Lekker makkelijk met een kindje En irritant, dat ze idd dat zalfje niet hadden bij de apotheek Ik zou niet weten of het normaal is, maar wel vervelend dat je tot na het weekend moet wachten! Boodschappen, als mijn vriend vrij is (zoals vandaag), dan doe ik meestal even zelf boodschappen met de auto. Dan blijft mijn vriend bij Veda, net zo rustig voor haar. Maar nu scheelt het natuurlijk dat mijn vriend altijd wel een doordeweekse dag vrij is natuurlijk. All, vanmiddag zijn mijn schoonouders even langs geweest, dan hebben we dat ook weer even gehad Vanavond komen mijn broer en schoonzus, dat is wel gezellig. Die zijn heel gek met Veda, erg leuk om te zien.
@sterre ik zou er ook van balen hoor als ik jou was! en ik weet niet wat voor crempje je zocht? maar bij ons zit de apotheek ook in hetzelfde gebouwtje als de HA. maar ik ga meestal eerst langs de drogist als ik denk dat die het miss ook hebben, dat is ook dichterbij voor mij. en zeker wel ff fijn om boodschapjes zonder feli te doen anders lijkt het me erg onhandig. owja dames, hoeveel uurtjes slapen jullie kids ongeveer overdag? watn feli heeft nu opt kdv dus va n10.10-12.15 geslapen en nu slaapt ze thuis ook al vanaf 3 uur, dus ook weer 2 uurtjes zegmaar. ik vind dit wel ideaaler dan die korte slaapjes van een uurtje zegmaar die ze anders altijd heeft, dus wil het misschien thuis oo kzo proberen te krijgen, als ze dan wel genoeg uuren op een dag slaapt zegmaar. want thuis slaapt ze anders na de fles va n6 uur, weer van half 7 tot 10 uur door. maar dan is het meestal later op de dag dat ze minder goed slaapt.. hebben jullie ook een soort slaap ritme of?
Sanne, lekker dat Feli vandaag langere dutjes doet! Hier doet Veda over het algemeen iedere keer dutjes van ongeveer 2 uur. Eigenlijk hebben we wel een aardig ritme, ze is ongeveer 1,5 uur wakker en is dan moe dus dan breng ik haar naar bed. Dan slaapt ze 2 uur, en dan weer anderhalf uur wakker etc. En dat terwijl ze 's nachts ook erg goed slaapt, dus ze slaapt al met al veel. Ik las pas dat babies vanaf 3 maanden vaak meer ritme krijgen en dat ze dan vaak ook makkelijker worden. Dus wie weet is Feli daar nu wel mee bezig en gaat ze vanaf nu af aan iets langer slapen telkens.