Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Zij, fijn dat alles goed was! Lijkt me toch spannend idd zo'n punctie en de uitslagen natuurlijk. Maar we gaan er vanuit dat alles gezond is toch :) .

@ Afrola, toch ook wel leuk zo'n huizenjacht hé. Ik hoop dat jullie een droomhuisje kunnen vinden die ook binnen jullie budget past!

@ Pookie, is nogal een werkje met die fotoalbums hé en alles moet perfect natuurlijk hihi. Ik heb zelf de foto's allemaal in mappen Januari, februari, maart etc. etc. en dan daarin weer mappen met de datum. Misschien een ideetje voor op je man zijn pc? Of zet hij de foto's er zelf op? Mannen zijn daar vaak niet zo precies in :p haha.

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Toch wel vreemd hoor, straks Veda naar bed gebracht, en normaal gesproken zie ik haar nu pas morgenavond weer :( Maar ja, het valt vast wel mee.

Pookie, idd een heel goed, zo'n album maken! Hier plak ik de foto's nog zelf in, maar dat is ook altijd een heel gepuzzel om ze (ongeveer) op de juiste volgorde te krijgen. Succes er nog mee!
    Uiteindelijk ben je er vast heel blij mee!
    Maar ik vind het trouwens wel weer eens tijd voor een foto van Yuna, al lang niet meer gezien :)

Slaap lekker allemaal!

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames

@mosa heeeeeeeeeel veel suc6 vandaag meid met je 1e werkdagje! ik denk aan je! hopelijk vliegt de tijd voorbij! en ja tampons zijn een uitkomst vind ik ook, maar ik zit nu ook aant maandverband, want ik d8 dat je de eerste ongesteldheid geen tampons mocht gebruiken??

@zij, ik snap dat het super spannend is ja, pfoe en dan zo lang wachten! hopelijk gaat ook bij jullie die tijd snel voorbij en is alles helemaal picobello in orde :D

@pookie jaa ik ben ook wel weer benieuwd naar yuna! haha en ja fotoalbums zijn altijd een heel gedoe! ik heb nog helemaal geen foto's van feli ingeplakt(schaamschaam!)

@dag/nacht, ja ik weet het ook niet hoor:S ze blijft het maar doen? maar het is niet dat ze dan echt wakker is ofso snachts, maar ze zeurt gweoon heel erg voor haar tut, en als ze die heeft slaapt ze zo weer verder, want volges mij doet ze haar oogjes niet eens open, maar als we haar te lang laten doen, gaat ze wel echt huilen... dus het is ook weer niet dat ze dan echt mega wakker is ofso in de nacht?? ik weet het ook niet hoor...ik zat nog te denken ofs ze misschien geen honger heeft ofso? maar op het cbtje vonden ze al dat ze veel dronk(van wat ze dronk voordat ze ziek werd zegmaar) en nu drinkt ze dat dus weer allemaal op, maar soms wilt ze nog meer...dus net heeft ze weer een fles va n180cc op, terwijl ze eigenlijk overdag flesjes van 150cc krijgt, en 1tje savonds van 180cc... ik zal het wel ff na vragen bij cb als ze haar prikjes krijgt..

@all

dalijk komt dus de fysio, ik ben benieuwd! nu ligt ze in iedergeval al weer een uurtje te knorren hahah! eerst sliep ze te weinig overdag, nu weer iets te veel...mama moet eens niet zo zeuren hahaha:p

dames veel plezier vandaag!

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Zo even op mijn gemakje bij lezen..

Afrola: Leuk zeg dat jullie je eerste huis gaan bekijken. Wow mooie huisjes hoor! Naar welke gaan jullie kijken? Mij spreekt de Bronmos in eerste instantie het meest aan :) Maar dat is door de vorm van het huis enzo, vind het wel apart.

Mosa: Ik heb na de bevalling ook meer last van mijn muts zeg maar, alsof er nog een soort spanning op staat. Maar ik heb dat niet alleen maar tijdens de menstruatie.
    Goed hé van Veda ze dat omrolde uit zich zelf!
    Werkse vandaag!!!

Sheann: Lekker blijven BV-en hoor als je er nog niet helemaal van af wil. Je bent niks verplicht toch..

Salapio: Fijn zeg dat het allemaal zo lekker loopt! Wat is Mirre toch een schatje en leuke broer&zus pic!
    Wat een mooi bevallingsverhaal, leest heel relaxed. Mag ook wel een keer zo na al die vervelende bevallingen hier :)

Zij: Fijn dat je weer een goede en mooie echo had! Oeh 5 weken wachten :$ Worden spannende weken.

Pookie: Suc6 met het fotoalbum!

Tampons: Ik gebruik ze al jaren niet meer. Mijn moeder had heel erg endometriose waardoor het steeds 4 tot 5 jaar heeft geduurd voordat ze zwanger werd (tussen mij en mijn broertjes zit behoorlijk leeftijdsverschil, 6 & 12 jaar) De gyn vertelde dat het ook mede kón komen door gebruik van tampons (de endo dan). Aangezien mijn eileiders ook niet best zijn wil ik het lot dus niet tarten.

All: Zo hehe alles even snel gelezen want het was weer best veel :)
    Gister dus gewerkt en het ging best goed. Vond het wel fijn eigenlijk, weer even wat anders. Noah was om 6.45 wakker dus dat kwam allemaal heel fijn uit. We hebben dus ook redelijk geslapen. Roy heeft Noah naar m'n schoonmoeder gebracht alleen toen ik hem ging halen bleek hij de hele ochtend flink gehuild te hebben. Zelfs zo erg dat zijn adem stokte en stopte :$ Dat heeft hij nog nooit gedaan! 's Middags heeft ze hem een flesje gegeven en in de maxi cosi gelegd waar hij vervolgens 3 a 4 uur in gelegen heeft... Ook heeft ze met hem naar de carnavals optocht staan kijken in die kou! Ik was hier dus hélemaal niet blij mee :x Ik heb het wel met Roy besproken maar hij kon mijn kritiek op zijn moeder niet waarderen.
    Ik ben blij dat hij niet iedere week naar haar gaat. Hopelijk gaat het de volgende keer beter anders zit ik dus niet fijn op mijn werk.

Zo en nu weer naar mijn kereltje want hij heeft heel groot verdriet zo te horen ;):)

5. Sannehai

hoi dames,

@sterre fijn dat het werken wel ok ging! wel balen dat het bij je schoonmoeder niet helemaal lekker was gegaan en dat ze zo lang met hem in de kou was geweest! en ook niet leuk dat roy jou mening niet deelde!

@fysio

is net geweest, super leuk/aardige meid. ze vond niet echt dat feli een voorkeurshouding had, wel een beetje een afplatting en wat gespannen/stijvig

nu hebben heeft ze wat oefeningen uit gelegd enzo die we kunnen doen, en dan wel haar hoofdje nog steeds die ene kant op leggen, maaro ok wel weer bij het samen spelen ook de andere kant gebruiken, want anders kan ze juist naar die ene kant weer een voorkeur krijgen!

ook komt ze over 2 weken weer langs om te kijken hoe het gaat, of we nog vragen hebben, en om te zien of zei nog dingen weet of tips heeft o.i.d. duss we shall see:)

***ondertussen even naar het cb-tje geweest om de prikken***

maar goed, net dus ff naar het cb geweest voor de prikken, die ze echt heel erg NIET leuk vond! zoo zielig weer! maarja, het moet;)

vroeg gelijk ff over het slapen van feli, ze zei doe maar gewoon alle flessen 180cc wie weet word ze wel wakker van een beetje honger ofso, en dan die laatste wel nog met rijstebloem, dus dat gaan we dan maar gewoon doen:) kijken of dat werkt! hahah.

owja was ik ff vergeten, mosa hoe gaat het met het haken?? ik heb besloten te gaan breien, mn stiefmoeder breid altijd truien enzo en het leek mij ook heel leuk, dus dat ga ik eens doen, maar ik begin maar eens met een sjaal voor feli;) hahaha daarna eens kijen of een truitje of jurkje lukt:p lijkt me wel erg leuk in iedergeval :)

nou dames, groetjes maar weer!

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Mosa, good luck met je 1e werkdagje! Ben benieuwd hoe het je bevallen is.

@ Sterre, heftig hoe het gisteren met Noah ging dan zeg jeetje. En ik snap het ook niet dat iemand met een kindje (iemand anders hun kindje nog wel) in deze vrieskou buiten gaat staan kijken naar de optoch!!

@ Sanne, kan de afplatting dan nog vanzelf weggaan? Hopelijk wel. Die prikjes lijken me ook zielig voor die kleintjes, maar gelukkig hoeven ze maar een paar x, toch?

Wat is het hier stil zeg vandaag. :$

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo hallo,

Doordeweeks dagje thuis is niet meer zo rustig als voorheen poeh poeh. Maar goed nu even een half uurtje 'rust' hoop ik...

@ Mosa, zal even wennen zijn zo'n eerste dagje werken. En dan zo'n hele lange dag zonder Veda. Gelukkig schiet het al weer op voor je.

@ Zij, ja ik had al weer meer gehoord over de vruchtwaterpunctie van een collega'tje. Ik blijf het toch een eng onderzoek vinden ook vanwege die kleine kans op een mk. En dan nog dat laaaange wachten. Pfff dat lijkt me ook vreselijk. Maar goed als alle echo's voorlopig maar goed zijn. Moet je maar in gedachte houden dat de kans toch het allergrootst is dat het gewoon gezond is nietwaar?!

@ Pookie, fotoalbum maken draait uit op groot project. Nou ja ten slotte heb je wel wat nietwaar ;):D
    En we hebben idd nog wel even tijd voor zoektocht naar huis. En anders moeten we misschien toch ff paar maandjes huren. Zien we dan wel weer. Voorlopig gewoon lekker rondkijken...

@ Sterre, Noah nog ffies kunnen troosten??? Wat een verhaal weer bij je schoonmoeder met Noah. Klinkt niet echt fijn allemaal. En vervelend dat Roy niet te veel negatiefs over zijn moeder wil horen. Lastig hoor. Mijn hub heeft daar ook wel heel veel moeite mee.
    Misschien dan toch maar zelf het gesprek aangaan? Maar niet te aanvallend, gewoon meer in de trant van: De volgende keer heb ik liever dat ..., want ik merkte aan Noah dat het toch wel te druk was geweest de vorige keer oid.

Sanne, fijn dat de fysio langs is geweest en het toch wel goed gaat met Feli. Hopelijk helpen de oefeningen toch weer een beetje... En nog prikjes gehad. Mja best zielig. Slaapt ze nu zeker weer heel veel? T'is lastig hoor dat geslaap en gemopper overdag en 's nachts. 't is natuurlijk wel zo dat alle baby's regelmatig wakker zijn 's nachts en dan weer in slaap vallen. Kan ook zijn dat Feli gewoon moeite heeft om zelfstandig in slaap te vallen. Vandaar dat je elke keer weer aan het klooien bent met de tut???

Hier ook zo'n kindje die haar ritme weer helemaal heeft veranderd. Dus mevrouw komt weer 's nachts voor een voeding ;). Tijdens mijn verlof sliep ze van 22:30 tot 8 a 9 uur. En dan kwam ik haar halen om haar te voeden. Nu slaapt ze van 22:00 uur tot 4:00 uur heeft ze honger, komt ze vervolgens om 7:00 uur want dan heeft ze ook weer honger :(. Ik niet snap??? En het is wel erg vermoeiend zo doordeweeks met werken :(.

ohoh mevrouw is weer wakker....

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sanne: Fijn dat de fysio aan huis is geweest. En nu flink oefenen met Feli ;) Awh ja die prikjes zijn echt rot he?! Gelukkig gaat er na een maand of 4 geloof ik steeds meer tijd tussen zitten en hoeven we niet meer zo vaak.
    Leuk joh breien.. ik kan er allemaal niks van haha. Ik ben meer van het tekenen en kleuren :p

MP: Het is inderdaad stil.. je merkt echt dat de meeste weer aan het werk zijn. Niemand heeft nu meer verlof geloof ik of wel? Even buiten de thuismama's om dan he ;)

Afrola: Jouw mannetje vind iets negatiefs over zijn moeder dus ook niet leuk.. hier ook écht niet. Roy's ouders 'bemoeien' zich ook best veel met dingen. Vind het op zich vaak niet erg, ze bedoelen het allemaal goed maar met dit soort dingen vind ik dat ze zich aan onze wil moeten houden. Heb wel een opmerking geplaatst hoor, dat wij dus express niet naar een andere optocht waren gaan kijken (waar we normaal elk jaar naartoe gaan) vanwege dat we het te koud vonden voor Noah. Hopelijk is de hint wel overgekomen ;)
    Hmm vervelend zeg dat Josien ineens weer voor een nachtvoeding komt. Noahtje heeft daar ook een handje van en net op het moment dat ik het maar accepteer slaapt hij ineens weer door :( De afgelopen dagen rond 07.00 en vanmorgen zelf tot 8.45u! Wel vermoeiend hoor, hopelijk is die periode weer snel voorbij!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Warning ... ego-bericht :D

Tobe is onwijs verkouden. Hele nacht gereuteld ... brrr ... ben zo bang voor ziekenhuisopname (ivm ziekenhuisopname Mirre met 10 dagen) ... Maar goed, hij drinkt, poept, plast goed, was weer 40 gram aangekomen, is alert als ie wakker is, heeft gezonde kleur, geen koorts ... Zal wel meevallen toch?

Verder gaat het trouwens allemaal prima. Ik ben eigenlijk de hele dag op. Dan wel heel moe aan het einde van de dag. Dus ik ga met Tobe op stok. Die trouwens uitsluitend in zn wiegje slaapt. Was bij Mirre echt anders: die lag alleen maar bij mij of bij Jan ... ik waakte als een moederkloek :D

Vandaag was de laatste dag van onze superfantastische kraamhulp. Gelukkig zien we haar eind maart nog: dan kraamt ze bij mn schoonzus.

Ik ga nu Tobe maar even wakker maken. Tis al weer 3,5 sinds zn laatste happie en mn (.)(.) zijn nu ( . )( . ) :D

Kus en knuf voor all!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Salapio:
    :D:D:D

Rot zeg dat Tobe zo verkouden is :( Tis toch altijd een beetje eng met die kleintjes maar zolang hij geen koorts krijgt en nog alert is lijkt het mij geen kwaad te kunnen. Heeft de kraam er niks over gezegt?
    Fijn zeg dat hij zo goed in zijn eigen wiegje slaapt! Het klinkt misschien stom maar dan heb je zelf ook even rust en tijd voor Mirre.

All: Was ik nog vergeten. Gister belde een vrouwtje op die bij mij in het yogaklasje heeft gezeten. Ze wilde even weten hoe het met me ging, lief hoor! Ze doet voetreflex massages geven en wilde er mij eentje aanbieden :) Morgen ga ik naar haar toe. Noah mag ook mee en bij me zitten. Zo kan ik mijn 'zen' doorgeven aan hem :p Ik ben héél erg benieuwd. Ze had ook nog wat tips voor het verwerken van mijn bevalling. Heb het er gister weer over gehad en ben vandaag weer een beetje down daardoor.. snap er niks van :(

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Zo, mijn eerste werkdagje zit er weer op :D Ik was iets eerder naar huis gegaan omdat ik toch niet meer heel veel nuttige dingen kon doen, en wat onbelangrijke dingen doe ik thuis nog wel even.
    Net even heel goed met Veda geknuffeld, en nu ligt ze net weer op bed. Mijn vriend is speciaal vanwege mijn eerste werkdag pannenkoeken aan het bakken :D

Ik vond het werken wel weer leuk, dus in die zin viel het gelukkig mee! En het scheelt natuurlijk ook dat ik rustig kan beginnen, dus deze week hoef ik niet meer naar Amsterdam maar werk ik nog wat thuis. Maar het was ook wel weer fijn om even met iets anders bezig te zijn, maar ik denk dat bijna iedere vrouw dat wel zo ervaart hè?
    Veda en mijn vriend hadden ook een leuke dag gehad, dus dat maakt het ook makkelijker.

Wel vond ik het trouwens erg koud ;) Al die tochtige stations dan ook! Maar gelukkig is het al half februari!

Sanne, lastig hoor, dat slapen van Feli ;) Ik lees snel verder over hoe het op het CB was. Dus toch grotere flessen. Wel super natuurlijk dat Feli nu zo goed drinkt, maar nu het slapen nog. Maar misschien kan ze op deze manier wel langer slapen, je weet het nooit!

En volgens mij kun je idd beter tijdens je eerste ongesteldheid geen tampons gebruiken, maar bij mij is dit al de 2e keer.

Fijn dat het meeviel met de fysio en gelukkig is de afplatting (voor zover ze dat heeft dan) goed spelenderwijs te verhelpen!

Ik ben nog niet echt verder met het haken :) Ik heb er eigenlijk geen tijd meer voor gehad (of tijd voor genomen), en omdat ik het eerst onder de knie moet krijgen, moet ik er echt even voor gaan zitten. Maar leuk dat je wil gaan breien, en dan zou ik idd beginnen met een sjaaltje!

Afrola, jeetje zeg, wat balen dat Josien 's nachts weer een voeding wil! Misschien toch even in de war door alle veranderingen door het kdv enzo? Hebben jullie nog meer reacties gehad op jullie appartement? En ik ben érg benieuwd wat jullie van de huizen vonden!

Sterre, fijn dat het werken weer goed ging! Maar wat ontzettend vervelend dat je schoonmoeder bepaalde dingen niet op jullie manier heeft gedaan :x
    En lastig dat Roy het niet leuk vond dat je kritiek op zijn moeder had ;) Maar in principe moet je schoonmoeder met Noah omgaan op de manier waarop jullie dat ook zouden willen. En dus niet zo lang en hard laten huilen dat zijn ademhaling stokte, dat vind ik wel heel zielig! Maar hopelijk was het eenmalig en gaat het de volgende keer wel beter!

Zo, pannenkoeken zijn klaar, ik reageer straks verder :)

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, buikje weer rond gegeten :D

Sterre, hopelijk is je subtiele opmerking wel overgekomen bij je schoonmoeder!
    Mijn vriend vond de kritiek die ik op zijn ouders heb eerst ook niet leuk, maar inmiddels speelt het al jaren en jaren en vindt hij gelukkig dat ik gelijk heb. Maar in het begin hebben we daar zeker wel ruzies over gehad ;)

En goed dat je morgen een voetreflexmassage krijgt! Wie weet voel je je erna wel weer een stuk beter, want het is heel vervelend dat je er toch nog een down gevoel van krijgt :( Knuffel!

Salapio, ach, arme Tobe :( Maar zolang verder alles goed gaat, nemen ze hem echt niet zo snel op hoor! Hopelijk is hij er snel vanaf! Hier had Veda het met anderhalve week, zo zielig bij zo'n kleintje hè?!
    Fijn dat het verder nog steeds goed gaat, en zo te lezen geniet je ook volop van je gezin!

Sheann, hoe was het op het CB? Was Kyano goed gegroeid?
    En hopelijk heeft hij minder last van de prikjes dan de vorige keer!

13. Sannehai

hoi hoi

@salapio wat zonde dat tobe zo verkouden is zeg! en dat hij zo goed in zijn weigje slaapt, super hoor! lekker van genieten!

@afrola, ja eerst had feli wel moeite met om uit zichzelf in slaap te vallen, maar dat ging de laatste tijd juist supper, legde haar wakker in bed, kusje muziekje aan welterusten en je hoorde haar niet meer en ze viel lekker in slaap. en dat is eigenlijk overdag nu nog wel steeds zo, ben heel benieuwd hoe deze dag gaat, ze heeft vandaag al alle flessen 180cc op, behalve die van 6.00 sochtends, dus denk dat ze miss wel honger had, aangezien ze allemaal leeg gaan hahaha.

@sterre oww voetreflexmassage, wat grappig zeg, is dat omdat je nog niet zo lekker in je velletje zit, en door de bevalling enal? wel heel lief dat ze het je aanbood, ik ben benieuwd hoe het je bevalt! wanneer heb je hem? en wat fijn dat noah mee mag, om jou zen op te pikken! hihi. en dikke knuf omdat je een beetje down bent!

@mosa je dagje overleefd;) fijn dat je wat eerder naar huis kon! dat is op zo'n eerste dagje wel extra lekker! en ook goed dat het allemaal goed gegaan was met veda, wat lief van je mannetje dat hij lekker pannekoeken heeft gebakken! heerlijk hoor! waren ze lekker??

en ik weet misschien nog een leuke site voor je, staan dingen op over breien, maar ook over haken dus wie weet heb je er wat aan! www.jessica-tromp.nl volges mij staan er ook filmpjes op over hoe je het moet doen enzo, teminste over het breien wel.

@all

feli heeft dus bijna heel de dag nu flessen va n180cc op, behalve 1xtje vanochtend vroeg. haha ze drinkt ze gewoon allemaal leeg! ben zeer benieuwd hoe deze nacht zal worden!

hoeveel drinken jullie kleintjes eigenlijk per fles??

fijne avond allemaal weer!

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    CB: Kyano is nu 63 cm en 7 kilo :$ en heeft tot nu toe geen last van zijn prikjes dus hopelijk blijft het zo. Ze vonden zijn platte hoofdje meevallen maar heeft voor de zekerheid een verwijzing voor de fysio gegeven. Ik denk dat ik de meeste trucs en tips ondertussen wel weet maar vind het wel fijn als ze zijn hoofdje op meet.

Sanne: Heb je dat panterpakje van de H&M? Die is zo schattig. Heb je er een foto van? ahaha ik zie dat je je banner net hebt veranderd :)

Heb je de rijstebloem van Bambix. Misschien dat ik die eens ga proberen ipv de jbpm, maar pas wanneer hij 4 maanden is.

Kyano wordt 's nachts ook nog wakker. eerst om 2/3 uur en daarna om 6/7 uur. Wij moeten ook een paar keer per nacht de speen erin doen. Als dat niet helpt dan gaat hij mee naar het grote bed.

Hij drinkt nu 5x 180/6 en één schepje jbpm per fles. Soms red hij het niet om 4 uur te wachten en dan geef ik hem tussendoor een beetje water.

Jij ook al aan de fysio :) Welke oefeningen moet je doen met Feli?

Mosa: Tampons heb ik de vorige keer geprobeerd maar na een uurtje begon het te branden en heb ik hem er weer uit gehaald. Hoop dat het dit keer anders is want maandverband vind ik ook maar niks.

Ah, toch nog even kunnen knuffelen met Veda. Lijkt me ook moeilijk om de hele dag weg te zijn.
    Fijn dat de eerste dag er weer op zit.

Sterre: Wat vervelend dat het zo met Noah is gegaan. Waar moet hij eigenlijk in slapen als hij bij je schoonmoeder is, raar dat ze niet snapt dat hij niet in de maxicosi hoort te slapen.

MP: Ik dacht eerst ook dat ze maar een paar keer een prikje kregen maar het zijn er echt een hoop. In het eerste jaar krijgen ze 4 keer 2 prikjes, 1 in ieder been.

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Haha Sanne, wat een schattige banner heb je nu :D Wat kijkt ze lief!

De pannenkoeken waren heerlijk hoor :) Ik eet er alleen vaak iets te veel van, dus nu zit ik erg vol :) Ik heb de site even onder mijn favorieten gezet, ik zal binnenkort eens kijken, maar bedankt voor de link!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het komende nacht bij jullie gaat, hopelijk had ze idd een beetje honger en slaapt ze nu wel beter! Veda krijgt de 1e, 3e en 5e fles 150 ml en de 2e en 4e fles 180 ml. En in alle flessen 3 schepjes jbpm. Ze mag wel alle flessen 180 ml, maar ze komt evengoed genoeg aan, dus zolang ze heir genoeg aan heeft, hou ik het maar zo. Morgen weer naar het CB, dus dan weet ik hoeveel ze aangekomen is. Ze drinkt wel eigenlijk altijd alle flessen leeg.

Maar Feli zal de volgende keer met wegen wel ineens heel veel zijn aangekomen, als ze zo door blijft drinken :)

All, als we nu Veda op haar buik leggen, dan ligt ze binnen 30 seconden op haar rug :) Zo schattig vind ik dat! En ze begint nu ook echt een beetje bewust dingetjes vast te pakken. Vervolgens brengt ze het naar haar mond om te sabbelen :D
    Ze ligt nu heel druk te spelen op het speelkleed, dus ik ga nog maar even bij haar kijken.

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Veda ligt nu heerlijk te sabbelen op de hydrofiele luier die onder haar hoofd lag :D

Sheann, zo zo, 7 kilo alweer :) Die groeit hard zeg! Fijn dat hij tot nu toe weinig last heeft van zijn prikjes, hopelijk blijft het zo!
    En toch naar de fysio, op zich idd niet verkeerd om z'n hoofdje eens op te laten meten.

Wat vervelend dat je last kreeg van de tampon ;) Dan is maandverband idd een beter idee, maar hopelijk heb je er de volgende keer geen last meer van!

Over prikjes, babies krijgen die met 2,3,4 en 11 maanden. En daarna geloof ik pas weer met 2 jaar. Dus in het begin even een paar keer achter elkaar, maar gelukkig hebben ze meeste kindjes er niet super veel last van geloof ik.
    Veda krijgt ze morgen weer, maar die sliep alleen superveel erna (en een iets verhoogde temp), die moesten we echt wakker maken voor de fles, dus morgen blijf ik verder ook maar de hele dag thuis met haar. Dan kan ze ook lekker veel slapen.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Even snel spieken of Djaar al iets heeft laten weten over de 20 weken-echo.. nee.. nou dan hoop ik dat we snel wat horen.

Reageer later of anders morgen even weer.. m'n mannen staan momenteel onder de douche en moest eigenlijk alleen even een handdoek pakken voor Roy maar kon het niet laten om even te spieken hihi :):)

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @mosa; eerste werkdag is meegevallen. Fijn.

@afrola; Oeps weer om 4:00 uur willen drinken, dat is niet leuk. Misschien is het maar van korte duur en volgende week weer over. Of misschien loopt je voeding s'avond ook wat terug en houdt Josien het er niet meer de hele nacht op vol??????

@sterre; Jouw bevalling was best indrukwekkend, daar mag je nog best moeite mee hebben hoor. En misschien helpt het juist wel als je er over praat.

Ik was vandaag een beetje dom. Was het tietgedeelte van mijn kolf vergeten in mijn tas te doen:( Toen dus maar ff extra lang gewacht en in de lunch naar huis gegaan om te kolven. Heen en weer naar huis kost toch weer 3 kwartier ......
    En het was eigenlijk de schuld van pookman, hij ging mij vanmorgen ineens spontaan helpen;) Terwijl ik mijn tanden aan het poetsen was had hij Yuna al ingepakt en in de maxi-cosi gezet, tja en toen moest ik dus snel alle spullen nog verzamelen............

Een recente foto van Yuna komt nog hoor, die moeten nog van de camera afgehaald worden. Het fotoboek wordt slechts van de 1e 3 maanden ( ofwel 2009). En dan hoop ik ieder jaar een fotoboek te kunnen maken van Yuna en alles van ons. Een soort familiejaaroverzicht.

19. Sannehai

hoi hoi

@banner thnx thnx vind hem zelf ook errrug schattig haha :D

@djaar jaa hoe is het met jou en hoe is de 20weken echo gegaan!

@sheann ik heb die rijstebloem van bambix ja, die arts van het cb zei ook het is vanaf 4 maanden maar ze mag het nu ook al hebben dat maakte niet uit...? maar wie weet is het ook een idee voor jullie, ze horen er lekkerder op te slapen, alleen sinds dat wij het gebruiken is feli alleen nog maar meer wakker:S

en jullie dus ook naar de fysio, is wel fijn he, als ze het toch even in de gaten houden, vind ik ook hoor, bij ons blijkt het nu ook maar een kleine afplatting te zijn ipv echte voorkeushouding.

ze keek ook naar de spanning in haar lijfje enzo, feli wilt nogal graag haar beentjes gestrekt houden, maar dat is eigenlijk neit zo goed, dus die moet ik dan een beetje terug duwen en zo een beetje masseren zodat haar onderbuikje ook gemasseerd word.

ook moest ik haar op het boxkleed op te tafel leggen, en dan zorge ndat ze ons helemaal volgd(wat ze eigenlijk altijd wel doet) of met een speeltje, en dan zorgen dat ze het hoofdje allebij de kanten helemaal plat op het boxkleed heeft liggen,

ook moeten we met een speeltje proberen om te kijken of feli haar handjes naar elkaar toe wilt krijgen, om het speeltje zegmaar te pakken, omdat ze 1 armpje een beetje stijf tegen haar lijfje hield.

en owja, van die rammelaar sokjes aan doen of leuk met haar voetjes spelen, zodat ze over een tijdje ook haar voetjes wilt pakken, omdat ze die eigenlijk echt nooit in de lucht doet in de box ofso, die houd ze altijd gewoon plat liggend. en dat was dan ook weer niet zo ideaal.

en ook nog wat dingen hoe we haar het beste konden dragen, met haar rug tegen ons lijf, zodat ze makkelijk allebij de kanten op kan kijken, omdat een baby als je die met het buikje tege njou lijf aan doet, altijd van je af kijkt. en als je je kindje dan aan 1 kant draagt, dan kijken ze ook altijd maar 1 kant op zegmaar. en dat was dan ook weer goed tegen die spanning in haar lijfje zodat haar beentjes niet gestekt zijn.

..zoo heel verhaal;) hahaha.

@tampons vrvelend dat je er last van kreeg sheann, ik hoop toch ook echt dat ik ze de volgende x wel weer kan gaan gebruiken, heb het voor de zw altijd(behalve de nacht) gedaan en beviel me wel goed.

@mosa hahah ja,feli zal dan toch wel eens een xtje genoeg aan gekomen zijn lijkt me als ze zo blijft drinken! hahahaha. gelukkig maar:)

en over die prikjes, feli heeft nu 2x prikjes gehad, vandaag de 2e x wij lopen iets achter volges mij met het prikjes schema maarja.
    @mosa suc6 morgen met de prikjes!

@all

feli ligt echt mega lang te slapen...vanaf half 7 al, als het niet eerder was... wie weet komt het wel door die prikjes.

dalijk mag ze lekker met papa douchen:) morgen weer vroeg dag, ik ga alles alvast eens even klaar zetten hier, zodat ik snel weg kan morgen:)

groetjes!!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, dat is waar ook, Djaar had vandaag de 20 wekenecho! Maar volgens mij zou ze of vanavond of morgenochtend weer langskomen, dus dat zal dan wel morgenochtend komt. Ik ben benieuwd! En hopelijk weten ze nu echt het geslacht :D

Pookie, hmm...idd niet handig om een deel van je kolf te vergeten ;) En lief van Pookman dat hij je wilde helpen vanochtend, maar als je ineens alles snel wil doen, dan vergeet je altijd wat hè?!
    Leuk dat je ieder jaar een fotoboek wil laten maken, heel mooi voor later!
    En we wachten geduldig op een recente foto van Yuna ;)

Sanne, klinkt goed, de oefeningen die je moet doen met Feli! En veel van die dingen kun je natuurlijk spelenderwijs doen, dat lijkt me wel zo prettig.
    Hopelijk gaat jullie nacht beter en ben je morgen een beetje fit!

All, slaap lekker!

Deel Deze Pagina