Hoi meiden, Wat gaat de tijd toch snel. Svinthe is vandaag 6 maanden!!! Twinny, wat een mooie kamer heeft ZoË zeg! Mosa, ach zielig dat Veda zo geschrokken was van de hond zeg. Het is een kwestie van wennen natuurlijk, maar hard blaffen hoeft een hond ook niet binnen vind ik altijd. Afrola, hoe gaat het nu met Josien? Tja, neuzen af doen bij een baby blijft een avontuur.
Sanne: Ik dacht dat je zei dat je maar één keer die rijstebloem hebt gegeven. Na een week zo ze er wel aan gewend zijn geraakt. Ben benieuwd of je na vanacht verschil merkt. Mosa: Kyano schrikt ook erg snel, zelfs als je niest dan springt hij een gat in de lucht Ik denk niet dat je ze aan harde geluiden kan laten wennen tenzij je ze er dagelijks aan blootstelt maar dat ga ik natuurlijk niet doen.
Afrola, beterschap voor Josien! Hanna, joepie, Svinthe 6 maanden, gefeliciteerd En over het blaffen, ik denk dat alle babies van zulk soort geluiden schrikken en dat ze er niet aan wennen als ze er niet iedere dag mee geconfronteerd worden. En aangezien we niet de deur plat lopen bij zwager en schoonzus, zal ze er ook niet zo snel aan wennen denk ik. Wij hebben zelf natuurlijk ook genoeg dieren waar ze aan went, maar katten en konijnen maken nu eenmaal niet zoveel lawaai Maar Sheann, wat zielig dat Kyano zo snel schrikt!
Ik merk ook dat hij erg snel wakker wordt als je zijn kamer binnen komt dus hij heeft gewoon een heel goed gehoor. Ach ja, ik kan er niks aan doen.
Ach ja, kindjes schrikken heel snel van hard geluid. Mees had dat zeker ook, maar dat is allang weer pasé Weet nog wel dat hij doodsbang was voor de stofzuiger. Nu omarmt ie dat ding
Sheann, en het schrikken zal vanzelf ook wel minder worden denk ik, maar voor nu wel vervelend lijkt me. Wij doen hier ook bewust van alles als Veda in de kamer is, maar ook als ze op bed ligt. Zoals bijvoorbeeld stofzuigen of boren vindt ze prima. Vrienden van ons hebben een kindje van 2,5 jaar en zelfs nu nog mogen we daar niet aanbellen als we op visite komen Ook moet je daar altijd heel zachtjes naar de wc gaan, dat zou ik echt niet willen! Hanna, geweldige foto Ze kijkt alleen wel een beetje alsof ze wel blij is, maar niet precies weet waarom Maar schattig hoor!
wat een vrolijke dame! @Mosa; nu nog met de pannen gooien en Veda is klaar voor een drukke kroeg hahahaha. Maar goeie tip hoor. Ook wij zullen weinig trek hebben in kindje waarbij je constant op je tellen moet passen. Maar kan me voorstellen dat het ook erg kind eigen is.
Schattig hoor, Svinthe in haar ledikantje Djaar, ik denk zeker dat het kind of baby eigen is, maar aan bepaalde dingen kunnen ze natuurlijk wel wennen. Ik denk dat als je zelf een hond hebt, dat een baby daar ook meteen aan went, inclusief blaffen.
@ Hanna, wow zeg Svinthe alweer 6 maanden. Dat mag je zeker even vieren. Gezellig dat Svinthe zo leuk mee doet . En een heel gezellig en vrolijk opgemaakt ledikantje ! Hier ook gewoon normaal leven overdag. De eerste weken sliep Josien zelfs beter met veel lawaai zoals stofzuigen, verbouwen of de loeiende wasmachine, haha. Nu is dat wel iets veranderd. Maar als ze eenmaal slaapt kun je veel doen zonder dat ze wakker wordt Dat is toch veel prettiger dan dat iedereen stil moet zijn want...
Jan is naar de kroeg gegaan en heeft daar met een goede vriend goede gesprekken gehad over Het Leven en De Politiek ... En een tweede. Tja ... ik ben veeeeeeeel relekster en dat is relekst . Verder net zo emotioneel en prachtigmooi en evenveel liefde! Ik heb nu gewoon drie allerliefste: mn Jan, mn Mirre en mn Tobe! *snik*
Jammer ... Mirre's eerste zwemavontuur was ook teleurstellend: ze vond het doodeng! Klampte zich aan me vast en huilen stond haar nader dan het lachen. Ze was toen al ouder: maand of 10 denk ik Nu vindt ze het geweldig ...
Sterre, beetje laat ... maar heel veel sterkte! Lawaai, bij Mirre hebben we altijd gewoon gedaan wat we altijd deden, maar op een gegeven moment zijn we wel stil gaan doen omdat Mirre van iedere scheet wakker werd. Echt kindeigen dus (helaas). Onze bel doet het al een hele tijd niet meer (is schor) dus iedereen mag aanbellen en je mag ook gewoon naar de WC. Maar boven doen we wel stil ... ik vind het nog altijd een wonder dat ze door de bevalling is heen geslapen! *** Tobe is boven zijn geboortegewicht joehoeoeoeoe! En drinkt supergoed uit de tiet: vandaag gewogen voor en na een voeding en 90 ml in zn mik Mirre is superlief. Vandaag testcase: Tobe gevoed met Mirre erbij en dat ging heel goed. Ze zat heel lief te spelen met dr poppetjes (vreselijke dingen ide zn van mn moeder heeft gekregen ) en af en toe Tobe een kusje of een aai te geven. En ik heb veel liedjes met haar gezongen. Verder vond ze het wassen ed erg interessant . Dus dat is prettig! Hoeveel 'moeten' kindjes van 2 weken eigenlijk drinken?
hoi dames, even korte updat maar weer... feli had zich op het kdv helemaal ondergepoept en nog 2x een flinke poepbroek gehad, thuis had ze mij sochtends al ondergespuugd... iets wat ze anders nooit doet, dus ik had haar nog getempt voordat we weg gingen, want vond het een betje apart. mar nix geen verhoging o.i.d. ik nog in het boekje op geschreven dat ik haar nog getempt had omdat ze zo had gespuugd en dat ze al een tijdje niet zo lekker in dr vel zat. komt ik thuis meisje super heet, temp ik 38,5.. w.s heeft ze dus heel de dag al koorts gehad, en is ze gewoon ziek! oww ik vind het zo zielig! en baal ook wel dat de leidsters het niet ff in de gaten hebben gehouden, als ik het nog heb gemeld. ook had ze minder gedronken op het kdv en heel veel geslapen, en vonden ze haar wat stilletjes, TSJA vinden ze het gek?? Naja niets aan te doen natuurlijk, mar vind het gewoon heel zielig. nu dus weer koorts.. wanneer komt ze er nou eens van af van dat zieke gedoe steeds! morgen eerst Cbtje bellen! ben benieuwd hoe deze nacht zal gaan! gisternacht zonder rijstebloem dus ook geen suc6 maarja, ligt dat aan de fles zonder rijstebloem of omdat ze misschien al niet zo lekker was....? wie zal het zeggen. @salapio heerlijk dat je zo geniet van je 3 liefde's! en feli heeft volges mij best lang om 3 uur tussen de 60 en 90 cc gedronken. en volges mij is het rekensommetje gewicht x 150 gedeeld door aantal voedingen @sterre ik hoop dat alles goed is gegaan met je, rust lekker goed uit! @mosa hoe ist met jou? hoe gaat het nu zo als werkende moeder?? @all sorry verder geen reactie ff op debank zitten, ben bek af en heb echt hoofdpijn. groetjes!
Sterre: ik hoop dat je het goed maakt! Salapio: Lekker dat je zo relekst bent en ook nog met oe vieren. En fijn dat Tobe een goed gewicht heeft. Wat een opluchting. En dat best snel he .... Sheann: in bepaalde zwembaden is de temperatuur van het water hoger en in sommige zwembaden zorgen ze voor een hogere temperatuur van het water, als er dus babyzwemmen is. Dan vindt hij het vast een stuk leuker ... en jij ook. Succes. Stil zijn of 'herrie' maken, tijdens Mees zijn slapen. Eh .. nou wij doen boven dus ook best stil hoor, want meneer is een lichte slaper (net als zijn moeder) en dan is het feest en daar heb ik geen zin in. Oef, soms best lastig hoor. Wij hebben ook echt massief hout op de vloer liggen en hoe stilletjes je soms ook doet, het kan krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraken joh Maarrrr het gaat hem steeds beter af, dus dat is mooi. Wordt nog wat als zijn broertje of zusje wordt geboren, want die gaan samen op één kamer slapen. Oja, de droger daar viel hij vroeger wel lekker mee in slaap, maar ik heb ook gelezen dat het toch stiekem een onrustige slaap op kan leveren, dus soms doen we dat wel en soms niet. Bietje afhankelijk van hoe zijn dag is geweest. Svinthe: 6 maanden , ja het gaat echt HEEEEEL snel he de tijd! Sannehai: Hoe sneu voor Feli en hoe irritant voor jou. Heb je hen op de hoogte gesteld dát als je uitlegt ... dat zij dat dan ook in de gaten houden? Heel vervelend voor je. Heeft Feli al iets minder koorts? Mosa: Oei, alweer aan het werk. Als ik terug denk werkt je in Amsterdam toch? Dat is best druk op de weg vanuit joe woonplek! Toen ik dus in Voorthuizen woonde, werkte ik ook in Amsterdam, maar altijd file en niet kort ook..! Bevalt het wel? En is het makkelijk te combineren? Djaar: hebben jullie al een naam in gedachte? (niet dat ik erom vraag, ben alleen nieuwsgierig of jullie het zelf al weten). Afrola: Hoe is het nu met Josefien? Moi: Gossie ... eh weet het even niet Tja ... woensdag weer es een echo. Ik dacht eh .. waarom niet Dit word mijn 6e alweer.
Salapio, lekker dat je bij je 2e kindje nu veel relaxter bent! En ik kan me ook voorstellen dat je je verder net zo voelt als met een eerste kindje. Zo te lezen geniet je met volle teugen Wat super dat Tobe al boven z´n geboortegewicht zit, mooi snel! En fijn dat het voeden met Mirre erbij ook goed ging en dat ze zo lief is voor haar broertje! En kindjes moeten idd 150 ml per 500 gram lichaamgewicht drinken, maar met bv mag hij zoveel drinken als hij wil, maar dat wist je vast al Sanne, oh bah zeg, Feli ziek Idd vervelend dat de leidsters het niet doorhadden Ik denk dat het heel goed is om morgen het CB te bellen, want het is ook vervelend om telkens zo door te rommelen lijkt me. Ik vind het zo rot voor je, dus dikke knuffel en hopelijk gaat het snel beter! Zijvandehoek, heet je spin Lady in red? En jij trouwens alweer voorbij de 10 weken, gaat best snel! En woensdag alweer echo nummer 6, da´s veel! Maar wel leuk natuurlijk, zo zie je natuurlijk heel goed hoe alles zich ontwikkelt. Ik werk idd in Amsterdam, maar kan gelukkig ook geregeld thuis werken. Er zijn idd altijd files, zowel op de A28 als op de A1, dus vandaar dat ik met de trein ga. Ook niet ideaal, want ik doe er bijna 2 uur over in totaal, maar wel beter dan die files Ik heb ook gestudeerd in Amsterdam en ben er na mijn studie blijven werken, dus op zich ben ik het wel gewend en omdat mijn vriend wat minder is gaan werken, is het goed te combineren met Veda. Maar ik heb het nu ook nog rustig, vanaf april ga ik 32 uur werken, 3 dagen in Amsterdam en 1 dag thuis. Melisa, hoe is het met jou?? Sterre, hopelijk is alles goed gegaan vandaag en ben je inmiddels al weer thuis, of mag je straks naar huis! All, vieze regen vandaag :x Volgens mij is het hier nog geen minuut droog geweest, hopelijk morgen wel want even wandelen is altijd wel lekker.