@ Loe, hehe ja ik was met 3wk al misselijk ofzo, maar dit had ik pas door nadat ik positief getest had . En met 7wk lag ik dus in het ziekenhuis door het vele overgeven en misselijkheid. Hopelijk blijft het overgeven bij jou nog even weg! @ Afrola, super lieve foto's van Josien . @ Pookie, aah wat een lieve foto!! @ Sanne, waarom wasbare luiers? Dat lijkt me zo'n gekluns hé en met poep er in dan moet je ze uitwassen neee lijkt mij niks.. Fijn dat het gezellig was bij je schoonouders en dat Feli zo verwend is . @ Mosa, leuk zeg dat ze aan jullie denken met die kleertjes! Merkkleertjes zijn vaak ook hartstikke leuk natuurlijk, dus er zal vast iets bij zitten . Jammer dat het haken niet zo lukte. Lijkt me ook wel erg moeilijk ik begin er niet aan . Oh lees dat je naar me vroeg gisteren hihi. Met mij gaat het wel goed! Zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de kleine, binnenkort het bedje opmaken al heb ik geen idee hoe het allemaal moet haha. Alleen kan ik zo weinig omdat mijn bekken zeerder begint te doen en ik hoop het toch echt zonder bekkeninstabiliteit door te komen deze zwangerschap . Hoe gaat het verder met jou??
@ Sterre, hier ben ik haha. Fijn zeg dat Noah het zo goed doet ! Helemaal super. En gillen als een meid hahaha. Echt leuk om te lezen hoe lief je over jullie kleine man schrijft. Zou je nu alweer zwanger willen zijn?
@ mosa, ik had een pakket besteld maar nu kreeg ik bericht dat het niet meer leverbaar was. pfff. dus nu heb ik nog niks. maar weer op zoek naar iets anders. vandaag nog op zoek geweest maar nergens verkopen ze hier haaknaalden of wol! dus schiet niet op. (ik heb weer eens wat in mn hoofd)
MP: Daar ben je Balen zeg dat je bekken steeds meer pijn gaan doen Misschien hebben andere meiden (afrola, hanna en volgens mij melisa) wel tips voor je. Ik zou nu nog niet zwanger willen zijn maar het blijft stiekem in de verte wel kriebelen hoor hihi. Maar dat is eigenlijk alleen omdat ik het even 'praktisch' bekijk... Zou nu even niet zo handig zijn en nu eerst maar even van de vernieuwde Noah genieten All: Net Noah bij mijn schoonmoeder opgehaald en het was super goed gegaan! Pfff pak van mijn hart Kan ik weer rustig slapen
@ Mosa, jammer dat het haken even niet wilde lukken. En wat betreft wol, de katoenen versie moet volgens mij minder pluizen. Maar ja ervaring heb ik nog niet hoor, dus misschien zeg ik nu iets raars En wat een mazzel dat je kleertjes krijgt van een klant. Daar zit altijd wel iets tussen toch @ Sterre, zo je klinkt weer lekker vrolijk. Wat goed dat het zoveel beter gaat! En dus ziek van de narcose, dat is wel balen. Wat lekker ook dat het met Noah nu zo goed gaat. Echt lekker genieten, zo zelfs dat er over een 2e wordt gesproken haha. En wat hoeveelheden betreft. Meer dan ie wil krijg je er toch niet in. Als hij zijn eigen groeilijntje maar volgt toch? Komt ook helemaal goed denk ik! @ MP, het gaat allemaal wel goed bij jou. Heerlijk toch. Al lekker aan het prutsen met het bedje. Maak je niet te druk hoor. Lekker opmaken zoals jij het wil en zodra de kraamverzorgster er is doet ze het waarschijnlijk toch over of je het nu goed hebt opgemaakt of niet. Komt dus wel goed . Wel last van je bekken. Vervelend. Doe rustig aan. Wissel je bezigheden af en neem voldoende rust/pauzes tussendoor. Denk niet als ik me nu 3 uur druk maak heb ik straks alle rust. Voor je bekken is het beter om het in etappes te doen. En laat de zware dingen zoveel mogelijk aan je vriend over als dat kan of je moeder of een vriend(in) of... . Als het echt blijft zeuren is een afspraak met de fysio een goed idee. Trouwens heleboel zwangeren hebben bekkenpijn en dat resulteert meestal niet in bekkeninstabiliteit hoor. Maar desondanks liever geen of zo min mogelijk pijn natuurlijk @ Bubsie, vervelend, verveel jeje en wordt je hobbypakketje niet geleverd . Meestal zijn haaknaalden en wol vooral te vinden in wolwinkeltjes of winkeltjes met naaiattributen. Dat soort winkeltjes moet je vaak wel zoeken ja, irritant nature care luiers. Daar heb ik ook hele slechte dingen over gehoord. Terwijl de doekjes wel lekker zijn @ all, weer een dagje hard werken achter de rug Morgen op mijn vrije dag ga ik weer eens met mijn boxkleed aan de slag. Het wordt echt de hoogste tijd dat dat ding afkomt. Duurt echt veel langer dan ik had voorzien
@ Bubsie, balen zeg. Ja als je iets in je hoofd hebt dan wil je het vaak ook hé heel herkenbaar. @ Sterre, Je kunt er eigenlijk weinig tegen doen volgens mij en ik heb vandaag teveel gedaan. En je kunt al zo weinig dus je doet al snel teveel. Naja nog maar 10 weken met nog meer rust. Fijn dat het goed gegaan is bij je schoonmoeder met Noah en fijn dat ie nu weer lekker thuis is . Ik ben benieuwd wanneer jullie weer aan een kleintje willen beginnen dan. Het kriebelt hier bij meerdere las ik laatst wel . Straks weer een babyboom?
@ Afrola, dat weet ik dat 1 op de 4 vrouwen last van haar bekken krijgt en dat het niet in bekkeninstabiliteit over hoeft te gaan. Dat wil ik ook voorkomen . Ben er ook achter dat je alles in stapjes moet doen maar ja als je eenmaal bezig bent en je voelt je even goed....... Stom stom. En daar heb je idd gelijk in dat de kraamhulp het bedje zelf wel zal opmaken haha dat heb ik vaker gehoord . Naja ik ga gewoon m'n best doen heb ik het toch de 1e x zelf opgemaakt . Hoever ben je met het boxkleed? Is ook niet niks om zelf even te maken lijkt me! Good luck ermee morgen!
@ MP, tis toch ook hartstikke leuk om naar een opgemaakt bedje te kijken, ik heb het bedje meerdere keren opgemaakt, 2 kleuren dekentjes voor het wassen en na het wassen Stiekem te veel doen, was Mosa ook erg goed in . Maar je moet jezelf lekker vertroetelen hoor, je bent zwanger en dat is namelijk een heel goed excuus Zal morgen es een fotootje proberen te maken van ikke aan het werk aan het boxkleed. Kun je zien hoe ver ik wel niet ben
Hoi meiden, Weer een werkdag gehad dus nu pas tijd om even bij te lezen. Svinthe mag zo haar laatste fles en dan ga ik lekker slapen. Afrola, nee mijn man is niet zo zekr als hij samen met Svinthe is. Een avondje weg dat gaat nu wel hoor. Vrijdag ga ik met collega's eten, dus dan gaat hij haar ophalen bij het kdv en zorgt dan voor haar. Mosa, leuk dat je de kleertjes krijgt. Er zitten vast leuke dingen bij! Wasbare luiers.... gelukkig ben ik daar niet aan begonnen. Nu al zoveel was !!! Sterre, fijn dat het zo goed gaat met Noah! Het drinken komt wel joh, ze geven het zelf wel aan! Svinthe dronk ook erg weinig op een gegeven moment, maar had daar blijkbaar genoeg aan. Afrola, ben benieuwd naar je boxkleed! Mp, al 30 weken zwanger! Nu gaat het echt opschieten!
Hoi meiden, Loe, ik moet idd even acryl in plaats van wol kopen voor het haken. Of katoen idd, wat Afrola zeg, misschien morgen maar eens gaan kijken. Maar omdat ik eerst wilde oefenen, dacht ik dat het niet zo uitmaakte, maar toch was gewone wol niet zo fijn. Hoe is het vandaag met je misselijkheid? Djaar, jammer dat je niet hebt kunnen bijslapen afgelopen weekend, en dan ook nog niet geslaagd voor kleding Maar gefeliciteerd met je petekindje dan! Twinny, zo langzamerhand ga jij ook alweer richting de 30 weken, begint al zo op te schieten hè?! Sterre, wat fijn dat het weer wat beter met je gaat! Dan heb je dit in ieder geval weer achter de rug! Ik vind het nu al 's ochtends moeilijk kiezen wat voor kleertjes ze die dag weer aankrijgt Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Noah! En superleuk dat hij steeds meer nieuwe dingen gaat doen Wel jammer dat het drinken nog niet echt van harte gaat. Maar je moet deze week weer naar het CB denk ik? Dan weet je in ieder geval of hij wel genoeg is aangekomen. Hoe was het bij je schoonmoeder gegaan vandaag? Ik lees al dat het goed gegaan is, wat fijn! Maar deze week ga je nog niet werken toch? MP, joepie, 30 weken zwanger Nu echt nog maar 2 x 5 dagen Leuk dat jullie met alle voorbereidingen bezig zijn, dat vond ik ook zó leuk toen! Je kunt je dan nog niet voorstellen dat over een tijdje een echt babietje de kleertjes aanheeft hè?! En dat er een echt babietje in het bedje ligt te slapen. Wel rot dat je nog steeds zo'n last van je bekken hebt, dan is het idd belangrijk om goed rustig aan te doen! Bubsie, oh, wat irritant dat je nog geen haakspulletjes hebt kunnen kopen. Maar hebben jullie niet een winkeltje wat stoffen, knopen, wol etc. verkoopt? Afrola, succes dan morgen met je boxkleed, hopelijk lukt het een beetje! Ik ben in ieder geval nog steeds benieuwd naar het eindresultaat En hihi, ik was idd wel goed in te veel doen Nu nog steeds wel, het is bij mij vaak hollen of stilstaan zeg maar Hanna, slaap lekker dan zo! Sheann, hoe was je eerste werkdag? Hopelijk viel het je mee, en ik hoop ook dat Kyano een leuke dag bij je zusje heeft gehad! All, hier ook een drukke werkdag gehad, maar wel lekker veel gedaan. Het voordeel (of één van de voordelen dan) van dat mijn moeder oppast, is dat ze dan gelijk kookt voor ons. Mijn vader komt dan uit zijn werk hierheen, en dan eten we met z'n vieren, erg gezellig. En makkelijk voor ons natuurlijk. Maar gelukkig is vandaag weer alles prima gegaan met Veda, toch wel fijn als dat zo goed loopt hè?! Slaap lekker allemaal!
@ mosa nee zo'n winkeltje hebben we niet. en in de hobbywinkels hebben ze het ook niet. al gevraagd. ga denk ik maar op de markt kijken woensdag. Is ook niet groot maar geloof dat daar wel altijd iemand staat die wol en garen enzo verkoopt dus misschien ook haaknaald en dan mn wol. zodat ik kan beginnen.(haha). kga nu slapen want voel mn keel weer heel erg. dus toch nog niet helemaal beter helaas.
Goedemorgen, Bubsie, dat is een goed idee, zo'n kraampje op de markt heeft vast wel haaknaalden. Sanne, heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je er iets mee opschiet! Gaat Hai mee? All, fijne dag!
goedemorgen allemaal. Ik heb weer flink geslapen en lijk een beetje minder moe maar wacht nog maar even af. Verder baal ik een beetje omdat ik de kleine meid vorige week duidelijk kon voelen en nu helemaal niet (al een dag of drie) dus de twijfelaar in mij slaat weer hard toe. Hoewel ik geen aanleiding zou weten waarom het mis zou zijn. Het hoort gewoon bij deze fase weet ik, maar toch. @Bubsie; als het te lang duurt stuurt een van ons je wel een setje hoor!! @Afrola; ook ik ben aan het denken om een boxkleed zelf te maken (heb een afwijkende stijl geloof ik), ben even benieuwd hoe jij ervoor staat. @Sterre; hoe voel je je nu? gaat het al beter met je? Fijn dat de kleine man het zo goed doet de laatste dagen, kun je echt wel gebruiken. @Hanna; nog een paar nachtjes en je komt op TV? Fijn dat je man steeds langer met Svinthe alleen kan/durft te zijn. Voor je het weet ben je niet meer nodig hahaha @Sanne; succes vandaag! @MP; rustig blijven jij en niet te veel gekke dingen doen hé? @All; geniet van een hopelijk zonnige dag!
Djaar, fijn dat je je iets fitter voelt vandaag! Maar wel balen dat je toch een beetje onzeker bent over het feit dat je eventjes niets voelt in je buik. Ik denk dat dat voor iedereen herkenbaar is, maar nu is je beebje nog zo klein dat je alleen de grote bewegingen voelt. Op het moment dat je iets verder bent, voel je zeg maar elk klein beweginkje. En je zult zien dat je het later vandaag zo ineens weer voelt Maar super dat je trouwens echt wat gevoeld heb, volgens mij had je dat hier nog niet geschreven. Heeft je mannetje het ook al kunnen voelen of dat niet? All, Veda is alweer uitgebreid in bad geweest, en ligt nu al weer eventjes te slapen. Zo heerlijk moe worden kindjes altijd van in bad gaan hè?
MP: Nog over het bedje opmaken.. ik had em helemaal nog niet opgemaakt toen Noah geboren werd Ik had zoiets van, dat doet de kraam wel en dan kan ik gelijk zien hoe het moet Afrola: Ach ik maak me niet meer zo'n druk over het drinken van Noah.. hij is vrolijk, ziet er goed uit en ik krijg niet de indruk dat hij honger lijd dus laat ik het maar lekker zo. Veel plezier met je boxkleed, hopelijk komt tie snel af! Mosa: Ik ga inderdaad deze week nog niet werken. Heb dus ook maar een aantal afspraken gepland deze week zodat ik Noah lekker bij mijn moeder kan laten, erg handig Fijn zeg dat je moeder voor jullie kookt en gezellig hoor dat jullie dan met z'n alle eten. Ik vind het nu ook zo leuk dat ik op donder- en vrijdag na het werk even kan kleppen met mijn moeder. Djaar: Ik had helemaal niet meegekregen dat je de kleine al zo lekker voelde. Fijn is dat he?! Vervelend dat je er nu wel weer over twijfelt omdat het al een paar dagen niet is Je weet gelukkig dat het gewoon erbij hoort maar leuk is het inderdaad niet *knuf* All: Hier gaat het goed, wondje is nog steeds ontstoken maar pijn heb ik er niet aan dus dat komt allemaal wel goed. Het enige wat mij even zorgen baarde was dat er blijkbaar MRSA in het ZK was geconstateerd maar als de arts er niks over heeft gezegt dan ga ik ervan uit dat het wel goed zit. Vanmorgen belde wel de HA dat mijn schildklierwaardes niet goed waren .. Vanmiddag bellen ze even terug om te kijken wat we ermee gaan doen... heb ik weer Noahtje doet het super.. heeft even een nachtje doorgehaald van 20.00 tot bijna 08.00 met maar 1 keer wakker worde Daar word een mama vrolijk van Hij was de laatste week al aan het rommelen met zijn laatste fles van 21.00. Dan sliep hij al heel vast en gister hebben we hem dus maar de laatste om 20.00 gegeven en dat gaat veel beter. Even kijken hoe hij het komende nacht gaat doen en dan laten we het lekker zo. Hij heeft gister ook 4x180+6 gedronken Record! Donderdag CB dus ben benieuwd.
@Sterre; MRSA had ik ook gelezen maar was alleen op IC dus ging er vanuit dat je daar toch wel niet geweest was. Mijn broertje heeft twee jaar geleden ook zijn gal laten verwijderen en heeft een week in het zkh gelegen dus jij bent goed bezig! @Kindje voelen; in tegenstelling tot wat men hier kriebels en plopjes noemt moet ik het geloof ik door een royale placenta aan de voorkant doen met het gevoel van verschuiven (dit voelt Djaarman wel als ik stil lig en haar optijd voel schuiven) en het andere is meer het gevoel dat ik vindt lijken op als je een heel dikke vloeistof hebt en een luchtbel komt langzaam omhoog en is ineens met een blub aan de oppervlakte. Dus ja ik voel wel wat al een weekje of zo maar het duurde even voordat ik ook kon zeggen dat het onze GI-Jane is. O ja de namendiscussie is weer in volle hevigheid losgebarsten hier !!!!!
Djaar: Oeh je broertje een week in het zkh geweest, dan gaat het inderdaad wel lekker met mij Oh alleen op de IC.. dat had ik niet meegekregen. Maakte me al niet zo druk maar dan maak ik me nu helemaal geen zorgen meer. Dat blub gevoel zoals je omschrijft herken ik wel. Soms doen mijn darmen weleens 'bluppen' en dan voelt dat ook zoals ik noah altijd voelde.. best maf als je niet meer zwanger bent en je voelt dat hihi. Ojee toch weer aan de namendiscussie.. Hoe komt het?
Sterre, fijn dat je geen pijn meer hebt aan het wondje, dan zal de ontsteking wel snel minder worden. Maar wel schrikken door de MRSA-bacterie, maar als je er niets van hoort, zal het idd wel meevallen. Fijn dat Noah zo heerlijk geslapen heeft Wij geven nu de laatste fles ook zo rond 20.00/20.30 uur hoor, dat wordt ook steeds vroeger omdat we anders Veda echt moeten wakker maken. Fijn dat hij in ieder geval erg goed drinkt op het moment! En schildklierwaardes niet goed, wat kan dat betekenen? Gelukkig bellen ze vanmiddag al terug. Djaar, gevoel van verschuiven klinkt heel herkenbaar! Nog eventjes en dan zie je zo ineens een bobbel op je buik komen. Maar leuk hoor dat je je meisje voelt Succes met jullie namendiscussie dan All, heeft iemand van jullie die bevallen is, ook nog steeds geregeld last van d'r stuitje? Ik namelijk nog best veel, vooral als ik gewerkt heb. Soms vraag ik me af of ik er nog wel zoveel last van zou moeten hebben, want soms is het echt pijnlijk en dan sta ik heel krakkemikkig op Ook heb ik nog steeds last van die stomme aambeien Wat doet dat zeer zeg! Ik gebruik wel zo'n zalfje, maar omdat ze van binnen zitten (lekker onderwerp ) blijft het iedere keer kapotgaan. Ik vond de bevalling helemaal niet zo erg, maar die hele nasleep vind ik 10 keer vervelender :x