hoi meiden Sterre: fijn dat het goed met je gaat en Noah het ook zo super doet. Ben benieuwd wat er met je schildklier aan de hand is, heb zelf ook een schildklier aandoening. Djaar: herken wel wat je beschrijft toen ik begon te voelen, tis bijzonder hè. JAmmer dat je placenta aan de voorkant ligt, anders kon je het nog beter voelen. twinny
Fijn datr het zo goed gaat met Noah! En wat betreft het dragen, zal even een linkje plaatsen met kleedadvies. Als ik nu naar de markt zou gaan oid, zou ik hem romper lange mouw, warm pakje, mutsje aandoen. En dan zelf een oversized fleecevest dat ook om hem heen kan. Zeker als ik zelf loop dan wordt het warm zat. Misschien een niet te warm vestje aan (Tobe dus). De draagdoek is als het ware een extra laag kleding. Sommige doeken (tricot) zijn extra warm. Maar bij geweven doeken hangt de temperatuur ook af van het aantal lagen stof dat je om je kindje heen wikkelt. Als het bijvoorbeeld winderig is, dan is de gevoelstemperatuur buiten juist weer kouder dan de thermometer aangeeft. Hieronder een lijstje met een indicatie: Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas. Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen Boven de 20 graden: luchtige kleding Boven de 25 graden: enkel een rompertje boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek Als het warm aanvoelt, kies dan een draagwijze waarbij er maar een laag stof over je kindje heengaat, bijvoorbeeld de kangoeroe carry of de rugzak. Als het koud aanvoelt kun je een draagmethode kiezen met meerdere lagen stof, bijvoorbeeld de FWCC of BWCC. Let in alle gevallen goed op je kindje en pas zonodig de kleertjes of draagwijze aan. :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap
hoi dames @mosa wat vervelend dat je steeds zo'n last hebt van je stuitje! en ook nog aanbeien ook dat lijkt me echt niet fijn! heb van van allebij(gelukkig) geen last, dus heb ook geen tips o.i.d. voor je sorry! hoe bevalt het werken trouwes?? lekker rustig aan beginnen zag ik, dat is wel fijn he ? @sterre he meid dat is ook weer wat je schildklierwaarde's niet goed, en ook nog een ontsteking! gelukkig gaat het met noah lekker super hoor! en dat hij ook zo lekker drinkt echt goed @wasbare luier's die worden het w.s. toch maar niet hahaha toch wel veel gedoe allemaal @djaar wat fijn dat je de kleine al zo voelt,alleen niet leuk als je het dan een tijdje niet voelt nee, als je er onzeker over bent of wat dan ook gewoon de v.k. bellen he!? @mp oww wat gaat de tijd toch hard! jij al weer 30 weken wow zeg! super hoor!! @all vandaag weer naar de dokter geweest met feli, ze is net sinds zondag een beetje opgeknapt en heeft niet zo heel veel diaree meer gelukkig. nu wel verwijzing naar de kinderarts gekregen, om gewoon eens te kijken, baat het niet dan schaad het niet dus die afspraak gelijk gemaakt, 19 april eerste plekje vrij, dus dat doen we dan maar gewoon! ook was er daarstrax nog visite hier, een oud buurmeisje van me met haar moeder dat oude buurmeis(je) heeft nu in amsterdam een eigen fysiopraktijk en die begon gelijk over dat feli zo gespannen is, dus daar veel over gepraat en ze vind dat feli haar spierspanning veel strakker isdan hoort te zijn omdat aziatische kindjes juist nog 'slapper' zouden moeten zijn in hun spieren, en feli dit Totaal niet is. ook over bevalling gehad, en zei denk dat mijn bekken misschien te klein is geweest en dat feli daar door klem heeft gezeten omdat ze ook niet was ingedaald bij 41+1. dus zei raade ons aan toch eens naar de kinderosteopaat te gaan, en ik denk dat we dat wel toch maar gaan doen nu, ondankds de enge verhalen. ze heeft een hele goede aangeraden een die zelf 3 kinderen heeft waarvan er 2 wel bij 30 weken geboren zijn, dus ze heeft wel verstand van kindjes. nu was ook onze fysio net met feli bezig, (terwijl dat die visite er was) dus ik vroeg haar gelijk van goh zal ik eensm et haar naar de kinderostheopaat gaan, maar de fysio deed er gelijk raar over, net alsof ze niet wou dat ik ging, ze vond het ook niet nodig, maar ik heb niet het idee dat ik met die oefeningen van haar ech die spanning en stijfheid die feli heeft er uit krijg (wat ik denk dat wel moet) dus toen ze weg was zei dat buurmeisje ook al van, ga maar gewoon lekker kijk of het wat voor je is, is het niets dan kan je er zo weer mee stoppen. Dusja, al met al, dalijk even bellen, net gekekenbij de zorgverzekering, krijg amar 100 euro in een jaar vergoed voor ostheopathie voor feli.. nou daar haal je denk ik miss maar 2 behandelingen uit?! naja even na vragen anders nog. nou lang verhaal weer, ga nu ff eten Groetjes!!
nou was pas op de tv, dat kindje was overleden na behandeling bij osteopaat, en ook d8 ik mede door die behandeling?
ojee, heb ik niet van gehoord of gezien............... vind het wel vreemd, want zou niet weten wat osteo zou kunnen doen wat dood tot oorzaak zou kunnen hebben. Ze komen nauwelijks aan het kindje en tis meer een soort van energie verschuiving etc. Het zijn allemaal gediplomeerd fysio's........... maar jij moet doen waar je je goed bij voelt en anders maak je toch eerst een info afspraak? twinny
@twinny volges mij heeft het hier ook nog wel op de site gestaan bij tv enzo ik weet ook niet precies wat het dan was was die deed, maar ik ga zowiso de afspraak wel maken, ken hun al mn hele leven, en zei heeft dus ook een fysio praktijk dus als zei zegt dat ik er w.s. wel baat bij zou hebben, dan geloof ik dat wel en aangezien die vrouw die ze me hebben aangeraden zelf ook 3 kids heeft, een een kinderostheopaat is, denk ik dat ze wel verstand van kinderen heeft. ben wel benieuwd eigenlijk, heb daarnet gebeld, maar word terug gebeld, kreeg de voicemail. nou groetjes!
Salapio: Thanx voor de tips+info voor draagdoeken e.d. Hoe gaat het met je? En met de kids? Is Jan nog vrij? Sanne: Mijn ervaring met de Osteo is ook goed. Was een hele aardige vrouw en ze raakte Noah inderdaad (zoals Twinny zei) amper aan. Soms dacht ik weleens.. wat doe je nou, je doet niks Maar ik merkte aan Noah heel erg dat het wel wat deed omdat hij na zo'n 'behandeling' heel lang sliep. Ik weet ook niet of het daaraan gelegen heeft maar sindsdien is het wel steeds beter gegaan hier. Ik betaalde E60,- per keer en ben 2x geweest. Ik vond de Fysio dus echt sucks.. ga er ook niet meer heen want heb echt het idee dat het een stelletje zeurpieten zijn maar goed, ik wijk af Twinny: Welke aandoening heb jij aan je schildklier? Roy heeft de ziekte van Hashimoto. Mosa: Ik moet eerlijk zeggen dat ik van weinig dingen meer last heb. Dat vervelende gevoel in mijn plasbuis (van de katheter) is gelukkig sinds kort weg. De aambei is ook weg maar ik had maar een ieniemienie kleintje. De enige tip die ik kan geven is goed vezelrijk eten maar dat zal je wel al doen. Misschien een keer naar de HA? Of heeft dat geen zin denk je? Oja, ik heb wel nog last van een beetje urineverlies.. Vooral niezen is gevaarlijk. All: Ben nog aan het wachten op het belletje maar verwacht het wel ieder moment eigenlijk. Noah had zich in zijn slaap helemaal ondergepoept Hij begint er wel een sport van te maken... dat onderpoepen. En als ik hem dan ga verschonen e.d ligt hij te kletsen en lachen.. hij vind het wel gezellig geloof ik
Sanne, het werken bevalt prima hoor, maar ik vind het wel lekker dat ik rustig aan kan gaan beginnen. Ik ben toch ruim 12 uur van huis, en dat merk ik lichamelijk nog wel. Omdat alles met Veda erg goed gaat als mijn moeder oppast, vind ik dat niet meer moeilijk, dus eigenlijk gaat het allemaal heel goed met werken Dus toch maar geen wasbare luiers Het lijkt mij ook te veel gedoe, maar in ieder geval goed dat je er over na hebt gedacht. Fijn dat Feli weer een beetje opgeknapt is, maar wel jammer dat jullie pas op 19 april naar de kinderarts kunnen, dat duurt nu zo lang! Ik denk dat het voor jullie zeker de moeite waard is om naar een osteopaat te gaan! Want je buurmeisje is al de 2e die het opvalt dat Feli erg gespannen is toch? Ik heb het niet gezien hoor, maar was het niet zo dat bij dat kindje wat overleden was door osteopatie, het nekje gekraakt was? Volgens mij was het zoiets, maar volgens mij doen osteopaten dat over het algemeen niet bij babietjes. Ik zou idd ook gaan, en dan kun je altijd zien of het je wat lijkt. Ik zou niet weten wat het kost, maar volgens mij is het wel duur Sterre, lekker toch, dat jij maar weinig klachten meer hebt na de bevalling! Vezelrijk eten doe ik idd, en ik gebruik dan zalf, en volgens mij kan de huisarts er verder niet echt iets aan doen, buiten dat ik het lullig vind om voor zoiets naar de huisarts te gaan Maar urineverlies lijkt me ook vervelend hoor! En Noah die zichzelf zo goed kan onderpoepen Hij vindt de aandacht die hij tijdens het verschonen krijgt vast heerlijk All, wat een mooie dag is het vandaag hè?! Als Veda zo wakker is, ga ik even wandelen, en dan maar gelijk niet pluizende wol (dus katoen of acryl, ik vraag het wel even) kopen. Dan kan ik vanavond weer een nieuwe haakpoging wagen
Mosa: Hmm nee ik zou met zoiets ook niet zo happig zijn om naar de HA te gaan. Maar ik moet wel zeggen dat sinds ik bevallen ben me een stuk minder schaam voor dingen. Toen ik vorige week zo ziek was moest ik ook overgeven waar Roy bij was.. die heeft zo ondertussen ook alles al van me gezien Ja wat een heerlijk weer he?! De lente komt eraan hoor. Kan Moos ook weer gaan bakken
Sterre, sinds ik bevallen ben, heb ik met bepaalde dingen ook wel minder moeite, maar met zoiets net weer niet Maar ik denk ook dat hij er toch niets aan kan doen. Hihi, ja ja, onze mannetjes hebben idd een hoop van ons gezien Dat heb ik in de week na de bevalling ook vaak genoeg gedacht als ik onder de douche moest plassen en hij erna al het bloed moest wegvegen Die Moos, dan kan hij zeker lekker bakken! Toevallig heb ik vanochtend nog foto's genomen van onze katten die heerlijk op de vloer in het zonnetje lagen
Bedankt!! Ja het gaat zooo snel. Durf bijna niet eens meer af te tellen haha. @ Mosa, Ik kan me idd nog niet voorstellen dat er straks een babytje in het bedje ligt. Maar het lijkt me zò mooi! Fijn dat alles zo goed verloopt bij jullie en handig dat je moeder kookt echt leuk!! Misschien eens een ander zalfje bij de HA gaan vragen? Lijkt me flink vervelend als je er zo'n last van blijft houden en zo'n lange tijd.. - Leuke foto van jullie katten in de zon ! Heerlijk toch, zou je er niet naast willen liggen . Kijk echt uit naar de zomer. @ Djaar, Hier heb ik ookal 2x weken achter elkaar gehad dat ik de kleine minder voelde, maar bleek dat hij/zij met de voetjes in mijn rug zat en waarschijnlijk voelde ik het daarom minder.. Dus het zal ook wel met de houding van de kleine te maken hebben en het wordt natuurlijk steeds krapper daar binnen. Snap je bezorgdheid wel want ik was de 1e keer ook bang toen voelde ik het al 2 weken minder dan normaal. Haha rustig blijf ik wel en gekke dingen doen we niet meer hahaha. @ Sterre, ja de kraamhulp zal ook vast het bedje wel overhoop gooien en zelf opmaken als de baby geboren is maar ik wil het zo graag zelf eerst gedaan hebben . En denk niet dat ik er meteen na de bevalling bij ga staan kijken eigenlijk . Denk dat ik ons wondertje meer in de gaten ga houden *van mij, van mij* . Hmm rot van je waardes.. Ben ook benieuwd wat ze eraan kunnen doen. En Noah doet het idd super zolang slapen jeetje zeg! @ Sanne, van de week hoorde ik nog een goed verhaal op tv over ostheopathie.. Als het voor jou goed voelt zou ik gewoon gaan en als je er daar geen goed gevoel bij houdt zou ik er wel wat van zeggen en stoppen... Je eigen gevoel heeft meestal toch gelijk. Zo en dan nu de wasmachine even leeg ruimen en de was ophangen. De eerste baby kleertjes ! Wordt wel tijd met de 30 weken toch?
MP, van te voren heb ik ook over veel nagedacht hoe bepaalde dingen dan moesten na de bevalling (zoals met het bedje, ook al maak je het nu op, dan is het wel lekker als je kindje over 10 weken weer een fris bedje krijgt), maar dat loopt allemaal vanzelf. Die eerste dag(en) richt je je alleen maar op je kindje, ook al zou je anders willen, dan kun je nog niet anders En leuk dat je de babykleertjes aan het wassen bent Kun je lekker wegzwijmelen bij alle schattige dingetjes. Heb je al veel kleertjes? En hou je echt van jongens- of meisjeskleertjes of vooral van neutrale kleertjes?
@mosa ow geknakt nekje dat zou ook goed kunnen ja dat dat het was! enw at een leuke foto's van je katten! @mp die babywas is zooo leuk! ahhaha teminste vond ik! hehehe alleen dan alles strijken, dat vond ik dan een minder leuk werkje hahha. @all feli moet denk ik ff wat inhalen aan eten, gisteren heef ze 1x 240cc gedronken! na de fles van 180cc had ze nog honger, dus had hai nog 60cc gemaakt, dronk ze zo op! hahaha de slurper hahah en vandaag had ik haar om 14.00 voor het eerst sperciebonen laten proeven (potje) eet ze zo dat halve potje op! hahaha en daarna hups fles van 180cc ook nog helemaal leeg! ahaha ben dr wel blij mee hoor en hier is het ook Heeerlijk weer! super lekker zonnetje!
We hebben heel het hanggedeelte al vol hangen haha. Mag mezelf wel een koopverbod op leggen . We hebben maar weinig neutrale kleertjes alleen de rompertjes, voor de rest zijn we in kleur gaan shoppen! Ik heb het nu wel gehad ben met de 3e machine aan het draaien haha wat een werk. Hopelijk hoef ik niet alles te strijken . @ Sanne, haha Feli eet dubbel op . Keek ze ook vreemd bij de sperziebonen? Heeft iemand tips over gezonde tussendoortjes? Heb wel genoeg van de banaan en ontbijtkoek . Heb honger!
Mosa: Die katten van jou zien er wel relaxed uit zo MP: Ik ben uiteraard ook niet gelijk gaan kijken hoor naar het bedje Vlak voor de kraamhulp weg ging gewoon even dat soort dingetjes doorgenomen enzo. Leuk he die was! Tot je het straks dagelijks/wekelijks moet gaan doen Sanne: Wow dat is geen eten meer maar bunkeren joh Fijn hoor dat Feli even zo goed eet. Slaapt ze nu ook beter? All: Heb de dokter zelf maar even gebeld, duurde me te lang en wil nog even naar de winkel Bleken de tegenwaardes niet gemeten te zijn dus moet ik eerst opnieuw prikken Misschien is er dus helemaal niks aan de hand Ga morgen dus het 7e gaatje deze week in mijn arm laten prikken
Zo, daar was ik weer. Goed geslaagd voor mijn haakprojectje, in de winkel raadden ze katoen aan. Hopelijk lukt het daarmee beter. Sanne, nou nou, wat heeft Feli veel gedronken zeg! Maar alleen maar fijn natuurlijk. En al sperzieboontjes gegeten, leuk! En over bijvoeden, kun je zomaar iets geven dan en dan kijken hoe je kindje erop reageert, of is er wel een bepaald schema ofzo hoe je het het beste kunt aanpakken? Ik dacht namelijk dat je met fruit begint, of hoeft dat niet? Ik denk dat ik er over 2 weken (dan is Veda 4 maanden) ook een beetje mee ga beginnen, maar ik weet helemaal niet hoe je het moet aanpakken. Ik dacht te beginnen met banaan, maar moet je dan een week lang iedere keer een beetje banaan geven en dan een andere smaak? En hebben jullie weleens gehoord van de Rapley-methode? Daarbij prak je dus niet alles, maar dan geef je bijv. een stukje banaan of als ze iets groter zijn een wortel in de handjes en dan kan het kindje er stukjes vanaf 'eten'. MP, leuk dat je zoveel kleertjes hebt Hier ook, maar ik vind het alleen maar fijn om veel keus te hebben. Ik heb de babykleertjes de eerste keer wel allemaal gestreken, en nu eigenlijk bijna niets meer (op wat jurkjes na dan, maar het is de vraag of die er bij jou ook bij zitten ). Als je ze maar gelijk ophangt als ze uit de droger of wasmachine komen, dan valt het ook heel erg mee vind ik. Ik denk dat het wel iets minder gezond is, maar ik persoonlijk vind kruidkoek meer vullen dan ontbijtkoek. Verder dingen als komkommer, paprika, cherrytomaatjes, eierkoek? Sterre, vreemde gang van zaken dan, bij de dokter Jij hebt geen moeite met prikken toch? Anders had je een moeilijke week (hè Hanna ). All, zo, eindelijk kan ik gaan koken, ik heb al vanaf 4 uur honger!