Hoi meiden. Ook hier begonnen met de groente hapjes. Door het zuur van het fruit, kan het maagje ook soms best heftig reageren. Mees had last van Reflux, dus fruit was even geen optie. Hij vond en vindt groete heerlijk. Fruit gaat er ook goed in hoor, maar hier alleen nog maar verse fruit happen elke middag. Peertje of 2, appeltje en een kiwi, vindt hij zalig.
Sorry, Het is zo druk met een kleintje. Praat nog wel in het forum maar dan met de Januari mama`s. Ons meisje is alweer bijna 6 weken oud aanstaande maandag. Het gaat best goed, moet erg wennen aan het nieuwe leven en aan m`n meisje. Even spammen: (5 weken oud)
Ha die Woops, leuk van je te horen hier en ik kan me helemaal voorstellen dat alles nu even anders is dus heel begrijpelijk dat je hier minder bent (zal mij ook wel gaan gebeuren denk ik). maar WAT EEN KNAPPE MEID!!!!!!
Wat een mooie foto van Mykeda! Mosa, eerste groente was een wortel geloof ik. En daarna bloemkool of broccoli. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Dit vond ik een fijn schema om aan te houden. Dan begin je dus echt met de milde groenten en dat bouw je langzaam op. Zeker als er allergieën oid in de familie zitten is dat raadzaam. En dit schema is dus niet alleen voor borstgevoede kindjes, maar algemeen (al komt het van bv.com)
Idd groeien veel te hard Moet je nagaan 12 maart is thijmen alweer 8 maand Hier nog een foto toen ie net uit me buik was gehaald zooooo klein blijft toch altijd een mooi moment En nu een eigenwijs ding is ut ha ha ha Straks naar de huisarts om te praten en dan horen julie nog van me
Bubsie: Gaat nog spannend worden dan jouw bevalling. Welke voorkeur heb je zelf? Tijgertje: Lieverd toch Hopelijk hebben de wat meer ervaren mama's (dan ik) hier wat goede tips voor je. Hier ook zo'n slecht etertje en ook de tip van de KA gekregen, na 30 minuten stoppen en hem in z'n sop gaat laten koken. Net heeft hij toevallig ook maar 100cc gedronken.. nou ja, zijn pech, nu naar bed, dag Noah. Suc6 bij de HA! Djaar: Jij gister de WIJ gekregen... dan duurd het hier ook niet lang meer denk ik.. het duurd zo lang deze keer lijkt wel. Hier gingen de beestjes trouwens gewoon tegen de buik aan liggen.. was wel lief. Salapio: Hihi wat schattig zeg die Mirre met haar broodkorst Tobe gaat lekker zeg, had je vast niet verwacht he? Ik herinner me nog dat je zei dat je je voor had bereid op weer een jaar slapeloze nachten. Beginnen met hapjes: Wij moeten zowieso met groenten beginnen i.v.m de reflux. Die keus was dus al makkelijk Woops: Leuk weer van je te horen en met een kindje is het inderdaad heel druk en behoorlijk wennen. Doe maar rustig aan Wat een heerlijke foto van Mykeda! Mosa: Noah heeft vandaag ook weer voor het eerst een normale poepluier gehad na een aantal dagen diaree Erg fijn.. lang leve de wasmachine en ossengalzeep Het is alleen een ontzettende openlucht poeper... zodra die luier afgaat meent hij iedere keer nog even wat eruit te duwen All: Nou vanmorgen dus voor de 7e keer bloed laten prikken in 7 dagen.. ik ga er geld voor vragen denk ik Noah vond het natuurlijk weer geweldig in de wachtkamer in het ZH.. babbelen tegen iedereen en iedereen zat natuurlijk om z'n vinger.. de charmeur Net helaas wel weer slecht gedronken maar hij ligt nu toch heerlijk te slapen dus het zal wel goed zijn. En wat een weertje weer he?! Heerlijk hoor... Je merkt ook echt aan de mensen dat ze weer vrolijk zijn Zag alleen wel heel goed nu hoe vies m'n auto eigenlijk is Morgen maar even wassen dan. Oja en mijn mannetje vandaag precies 4 maanden!!! Toen scheen er ook zo'n lekker zonnetje...
Hallo meiden Daar was ik weer even. Ik heb mijn eerste werkweek overleefd! Het was wel zwaar maar gelukkig werk ik maar twee dagen. Ik heb nog wel wat klusjes die ik thuis moet doen maar dat doe ik tussen de vieze luiers en de flesjes door Kyano is ook erg braaf geweest. Hij kwam thuis met één schoen maar verder ging het oppassen goed Kyano heeft vandaag weer een paar hapjes banaan gehad en hij begint er al aan te wennen. Als hij 4 maanden is dan ga ik hem nog meer hapjes geven. Ik hoop dat hij dan niet meer zo'n honger zal hebben. Hij krijgt nu 5 flessen van 180/6 maar meestal wil hij meer. Ik heb al voeding voor hongerige babies geprobeerd en jbpm maar niks helpt. Hebben jullie tips voor mij? Mosa: Ik heb ook nog steeds last van mijn stuitje, rug, aambeien, bij niezen een beetje urine verlies en af en toe last van mijn bekken. Ik vind ook dat het tijd is om ontzwangerd te zijn maar ze zeggen dat dat 9 maanden duurt. Gebruik je trouwens ook de zalf en de tabletten van curanol? Sterre: Fysio sucks!! Ik heb vandaag een afspraak met de fysio. Ben benieuwd hoe het loopt. Sanne: Wasbare luiers?!? Moet je zin in hebben Die fysio die jij hebt is toch voor Feli's voorkeurhouding? Denk ook niet dat die oefeningen voor de spanning bedoeld zijn. Als ik jou was zou ik ook een keertje bij de osteopaat langs gaan. Als het neit bevalt dan ga je gewoon niet meer terug. Dit is trouwens de link van de uitzending: Afleveringen: ZEMBLA[tt_news]=20767&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=eeb4856f72
Hoi meiden, Heerlijk weer 2 daagjes vrij. Lekker hoor dat parttime werken! Had ik veel eerder moeten doen Djaar, ja inderdaad, vrijdag op tv Ik ben benieuwd. Vrijdagavond ga ik uit eten dus ik ga zaterdag kijken... Haha, de namendiscussie.... Hebben jullie een lijstje om uit te kiezen?? Sterre, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Noah en wow!! Wat drinkt hij grote flessen zeg!! MOsa, geen last van mijn stuitje, maar wel nog steeds van mijn bil. Zeker als ik veel loop schiet het er in en da's niet fijn. Nu heb ik het al weer 3 dagen bij achter elkaar.... Wat een lieve foto van KOetje zeg. De poezen zijn ook echt toe aan weer lekkerder weer he. Ik merk het ook met onze poezen, ze zijn nu steeds lekker buiten! En Sylvester mag er inderdaad wezen Heerlijk lui zo in de zon! Sterre is ook een mooie poes, of is het een kater? Leuk hoor de poezenfoto's! Sanne, nu dus een verwijzing naar de KA. Je hebt groot gelijk dat je Feli eens goed laat nakijken. MP, leuk de babykleertjes wassen! Kabouterwas Prikken, tja... echt geen held daarmee, dus ben ik even blij dat het nu niet meer hoeft. Volgens mij waren de priksters ook nooit echt blij met mij hahahah! Sterre, gefeliciteerd met je 4 maanden oude Noah!!! Dapper dat je durfde te kijken naar het prikken! Bubsie, beterschap hoor!!! Tijgertje, als je je zorgen maakt zou ik gewoon een afspraak maken bij de HA. Baadt het niet dan schaadt het niet toch? En een slechte moeder omdat je kindje niet eet? Daar geloof ik echt niet in. Svinthe heeft ook tijden gehad dat het eten slechter ging. Is vanzelf weer beter gegaan. Mooie foto van de geboorte van Thijmen. Djaar, ik ben met een fruithapje begonnen.... En ik denk ik diezelfde week ook een groentehapje. gewoon een beetje afwisselen. Wennen ze aan veel smaken was mijn idee... Salapio, wow, die Tobe kan lekker slapen zeg! Wat een lieve foto van Mirre zeg! Mosa, oei een poepluier.... Hopelijk een eenmalige actie! Woops, wat een lieve foto van je meisje zeg. Wat kijkt ze al ondeugend!
Tijgertje, succes zo bij de huisarts! Toch erg nuttig (buiten leuk), zo'n forum, ik wist dat namelijk echt niet van beter eerst groentehapjes en dan fruithapjes. Salapio, bedankt voor de link, ik heb hem gelijk onder mijn favorieten gezet Woops, wat een schattige foto! Een heel lief gezichtje heeft Mykeda Leuk dat je weer langskwam! Sterre, joehoe, Noah 4 maanden Klinkt al oud vind je niet?! Wanneer krijg je de uitslag van je schildklier? Wel jammer dat Noah net niet zo goed gedronken heeft, maar misschien heeft hij bij de volgende fles dan wel extra honger. Hier ben ik ook een beetje aan het uitproberen met flessen. Vanaf gisteren ben ik overgestapt op 4 flessen, en Veda lijkt alles best te vinden. Ik doe nu 2 flessen van 180 ml en 2 van 210 ml, en dat gaat goed.
Sheann, fijn dat het goed gegaan is op je werk en met Kyano! Vond je het verder meevallen? Wat lastig dat Kyano zo hongerig is Hier gaat het met jbpm nog steeds erg goed, dus ik zou niet weten wat je er anders aan zou kunnen doen. Misschien iets meer water in de flessen doen, maar ik weet niet of dat helpt, en of hij dan niet alsnog meer binnenkrijgt dan hij mag. Hopelijk gaat het beter als je meer hapjes kunt geven. Oh bah, ook nog flink wat klachten lees ik Ze zeggen idd dat ontzwangeren 9 maanden duurt, maar dan nog baal ik ervan Ik heb een andere zalf, sperti heet het (wat een naam hè?!). Ik heb het gewoon bij de drogist gekocht. Succes bij de fysio! Hanna, nou, wij zitten vrijdag wel voor de tv hoor Ben benieuwd, maar jammer dat je niet gewonnen hebt! En jij ook nog last van je bil Irritant! Koetje en Sylvester zijn trouwens mannetjes en Sterre een vrouwtjeskat
@ sterre en mosa, ik zou graag op de gewone manier bevallen natuurlijk, maar zelf ben ik wel bang dat dat misschien niet gaat. en dat ik als we het doen, ik heel lang weer last van mn rug krijg. en aangezien ik 1,5 jaar op bed heb gelegen ik dat dus wel eng vind. wil er graag zijn voor mn kindje. dus eigenlijk misschien liever keizersnee hoewel dat ook niet altijd fijn is natuurlijk. en als ik geen ruggenprik mag, dan zal ik dus onder narcose moeten en dan maak ik het zelf nog niet eens mee, dat lijkt me ook niet leuk. dus ja tis inderdaad spannend.
Mosa: Ik heb ook heel veel zalfjes tijdens de zwangerschap geprobeerd en ben zelfs twee keer langs de huisarts geweest maar niks hielp. Na de bevalling heb ik de zalf en tabletten van curanol gebruikt en dit werkte echt heel erg goed. Ze zijn nu bijna allemaal weg. Het is alleen via internet te bestellen. Welkom op www.curanol.nl Het werk viel gelukkig wel mee, als je er eenmaal bent dan went het weer snel. Ik geef Kyano soms ook water tussen de flesjes door en meestal doe ik iets 190 ml in zijn flesje maar dit douwt hij allemaal in zijn holle kies
Bubsie, wat dubbel moet het zijn voor jou dan. Je wilt natuurlijk niet weer zoveel last van je rug krijgen, maar geheel onder narcose een keizersnee krijgen, lijkt me ook niet leuk Maar eerst maar eens afwachten wat de gyn ervan denkt dan. Sheann, ik zal eens kijken naar curanol dan, want die dingen doen echt verrekte zeer hè?! Alleen ze zitten bij mij van binnen, niet aan de buitenkant, zou dat niet uitmaken? Ik zal zo eens naar je linkje kijken. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het niets zou worden, maar als je nu eens 4 flessen van 210 ml zou proberen, in plaats van 5 van 180. Misschien dat hij door de grotere hoeveelheid langer voldaan blijft? Want is hij wel tevreden na de fles en krijgt hij gewoon snel weer honger, of zou hij nog wel meer willen zodra hij de fles leeg heeft?
Mosa: Hij is wel tevreden an zijn flesje maar hij red het niet om er overdag 4 uur tussen te laten. 's nachts laat hij 1 keer met moeite 8 uur ertussen. Ik denk niet dat het lukt om maar 4 flessen te geven omdat hij 's nachts nog wakker wordt rond 2:00 voor een flesje. Ik ga vanavond een paar scheppen rijstebloem in zijn flesje doen misschien dat dat helpt. Ik denk niet dat het uitmaakt of ze aan de binnen of aan de buitenkant zitten. Ik denk juist dat de tabletten heel erg helpen als ze aan de binnenkant zitten.
Mosa: Ach ja, ik zie het meer als een luxe probleem. Beter zo dan dat hij te weinig drinkt. Ow ja, ik vergeet steeds te zeggen dat je echt een leuke banner hebt.
Dat is idd zo, beter te veel willen drinken dan heel moeizaam drinken. En dank je over mijn banner Ik moet er nu vandoor, Veda is het spelen in de box zat
Sheann: Fijn dat het werk wel mee viel. Inderdaad fijn dat het maar 2 dagen zijn. Welke dagen werk je eigenlijk? Vervelend dat Kyano onverzadigdbaar lijkt... hier dus precies andersom dus kan je helaas niet helpen. Ik denk wel dat het minder zal worden als hij inderdaad vast voedsel mag eten, dat verteerd toch langzamer en vult misschien ook wat meer.. Hanna: Ja heerlijk he dat parttime werken Ik ga morgen ook kijken hoor! Mosa: Ja 4 maanden...klinkt inderdaad alsof het alweer een eeuw geleden is dat ik zwanger was enzo. Ik denk dat ik vrijdag even de HA kan bellen voor de uitslag van de schildklier... ben ik eigenlijk vergeten te vragen Fijn dat Veda 4 flessen ook goed vind. Ik vind het erg handig dat er nu wat langere tijd tussen kan. Bubsie: Ik begrijp dat je het liefst natuurlijk wilt bevallen, dat zou toch het mooist zijn. Wat heb je aan je rug gehad dan? (als je het wilt vertellen natuurlijk) Klinkt best heftig. All: Net even gestreken.. jaja dames en heren, sterre heeft gestreken Nu even mijn manneke ophalen... hij klinkt nu heel verveelt in zijn bedje