zoiets had ik al vernomen, mijn nicht heeft het ook gedaan. Dus hoewel ik een hekel heb aan zwemmen heb ik ook maar besloten om inplaats van pufcursus of yoga dit maar te gaan doen. Dan doe ik nog iets aan mijn conditie zonder mijn gewrichten te erg te belasten. Daarnaast is het weer er bijna klaar voor dat ik ga wandelen of fietsen na het werk. Ook niet mijn hobby maar ik wil mijn conditie op peil brengen en mijn kilo's in bedwang houden zo goed ik kan. Naast dat alles is het voor mijn mentale gezondheid natuurlijk ook beter dan al dat binnenzitten.
Sheann, ja dank u ... de mormonen die bedoelde ik. Ik kreeg zelfs na de hele discussie een Mormoonse bijbel Sanne, als Feli zoveel last heeft van krampjes en obstipatie zou ik persoonlijk even wachten met groente/fruit. Dat is behoorlijk belastend namelijk voor een babymaagje/darmpjes. En zeker als je je zorgen maakt over allergieën is het beter nog even te wachten . En ik zou persoonlijk ook gewoon een klein flesje geven snachts. Feli is nog zo klein! En dan sochtends ook weer een wat kleiner flesje (je normale hoeveelheid minus 60cc). Als je bedenkt dat kindjes van nature behoefte hebben aan heel veel kleine hapjes, dan is dat dus nog helemaal niet zo gek (ik las laatst op ergens dat een babymaagje 50ml groot is!). Tien keer voor een speen en laten huilen vind ik zielig als het oplosbaar is met een klein flesje. Zeker op deze leeftijd. In tegenstelling tot al deze voorbeeldige tempbaby's is doorslapen in het eerste jaar niet standaard inbegrepen . (en zeker bij kindjes die last hebben van spugen of krampjes kun je beter niet te grote hoeveelheden in 1x geven) Zwangerschapszwemmen, geen ervaring mee. Hou helemaal niet van zwembaden ... Mirre wel helaas ... En Jan weigert echt te gaan, dus ik moet soms wel . Heb nu nog een goed excuus, maar dat duurt niet lang meer, het bloeden is nagenoeg weg ... Ik ben nog steeds zeer tevreden over mn yogalesjes. Ga ik bij een eventuele volgende zwangerschap zeker weer doen!
Tobe heeft trouwens weer een voorbeeldige nacht geslapen: 1930 - 1u - 5u - 7u. En om 5u drinkt hij een half tietje dus wie weet ... laat hij die er tzt tussenuit ... Dat zou echt luxe zijn! Of misschien komt ie binnenkort weer om de 2u
Djaar: Een vriendin van mij heeft ook zw-zwemmen gedaan en die vond dat ook heerlijk. Nu is ze weer zwanger en wil het weer gaan doen maar zij kan nergens terecht in de buurt... waar ga jij? Dan kan zij daar misschien ook heen. Verder heb ik zelf geen ervaring met zw-zwemmen maar ben zelf wel een ontzettende waterrat, kan nu niet wachten tot ik weer mag Twinny: Ohh joh, je word zo te lezen nog goed aan het werk gezet met zw-zwemmen Zal je wel goed kunnen slapen daarna zeker? Salapio: half tietje Lekker zeg dat Tobe het zo goed doet. Als er voor ons nog een 2e keer inzit dan ga ik ook zeker weer aan de yoga... vond het heel yogi Sanne: Vervelend zeg dat Feli zo rottig slaapt Dan kan je zelf ook helemaal niet aan je rust toe, blegh. Banaan verstopt juist onwijs dus misschien moet je dat even weg laten? All: Noahtje is toch een beetje hangerig geworden. Even mama-tanken.. nou ja, vind het niet erg, krijg alleen een beetje lamme armen af en toe Mocht hij morgen nog zo zijn dan slingeren we gewoon de doek weer om ons nek Hij ligt nu lekker te tukken in zijn bedje.
hoi dames @salapio, ja ik had dat ook tegen de arts va nhet cb gezegd van moeten we niet wachten met hapjes ivm allergieen, maar ze zei nee hoor dat hoeft niet, zo snel mogelijk aan zo veel mogelijk smaken laten wennen wel dan dus alleen banaan en geen peer ofso banaan en perzik mocht volges mij. en tja over die obstipatie, nu had feli weer een dunne broek gehad:S ik weet het ook niet meer hoor.. maar owja over het flesje, kijk als het opgelost zou zijn met een klein flesje zou ik het ook niet erg vinden, maar daarna wilt ze alsnog niet in haar eigen bedje slapen, gaat ze weer helemaal over de rooie, en zelfs bij ons in bed, is het dan na een flesje nog niet altijd goed.. dan alsnog ineens wakker en weer huilen ?!? maar anders heeft ze eigenlijk helemaal niet meer last van krampjes en opt kdv had ze helemaal nix van potje ofso gekregen toen? en wauw tobe doet het echt geweldig zeg!knap kind! en wat fijn dat je b.v. ook zo lekker loopt. @sterre ik had juist pas banaan gedaan omdat ze toen zo aan de diaree was.. maar nu kan ik dat beter even niet doen nee. en haha mama tanken altijd gezellig @afrola feli zuigt ook het meest op haar duim en wijsvinger te gelijk! hahah apart he?! ze heeft haar tut ook nog wel, want soms kan ze haar vingers niet 'vinden'. maar die slaat ze dus geregeld uit en dan komen het duimpje en wijsvingertje daarvoor in de plaats haha met extra kwijl hahaha
Sterre, wat lees ik nu? Jij ook een enthousiast aanhanger van de jehova getuigen Fijn dat alles goed was op het CB! In ieder geval zijn jullie voorlopig van de prikjes af, vandaag maar even extra lief zijn voor Noah En thanks voor je stukje over voeding Heel duidelijk zo! Maar ik wil er in ieder geval mee wachten tot Veda echt 4 maanden is en ik weer bij het CB ben geweest, 16 maart moet ik. Maar jullie dus dit weekend voor het eerst een groentehapje, ik ben benieuwd wat Noah er van vindt! En fijn dat het hartje van het babietje van je vriendin nu goed is, maar zwangerschapssuiker is ook geen pretje lijkt me Gelukkig schiet het al wel op voor haar, en hopelijk kunnen ze volgende week wat voor haar doen. Twinny, hihi, ik zou ook denken dat zwangerschapszwemmen een beetje rustig wat oefeningetjes doen zou zijn Maar wel goed voor je dan! Ik zie dat je morgen naar de gyn moet, succes! Moet jij voor alle controles naar de gyn? Salapio, ik denk dat je wat doorslapen betreft, helaas voor Sanne, wel een punt hebt. Omdat de babies hier over het algemeen goed slapen, zou je bijna denken dat dat de norm is als babies een paar maanden oud zijn, maar dat is natuurlijk niet per definitie zo En zou zeker fijn zijn als Tobe zo een tijdje bleek drinken, en dan idd op termijn die van 5.00 uur er tussenuit! Maar dis kan idd ook zo weer veranderen All, Veda heeft vandaag ineens meer aandacht nodig, dus ook extra mama tanken hier Gisteren vond ik dat ook al, als ze nu wakker is wil ze constant bij me zitten en zelfs dan is het soms niet goed. Nu slaapt ze gelukkig weer, en kan ik even rustig zitten. Ik zal vanavond eens in het Oei, ik groei-boek kijken wanneer het volgende sprongetje eigenlijk zo ongeveer is. Wat dat betreft kan ik merken dat ik over het algemeen een heel makkelijk kindje heb. Als ze dan 2 zulke dagen heeft, dan ben ik al supermoe. Ik ben ook echt niets gewend En dan slaapt ze wel gewoon door 's nachts, laat staan dat dat niet het geval zou zijn. Dus vooral Sanne op dit moment, petje af hoe jij het doet hoor!!
0wja, wat het ook is, was ik ff vergeten, feli heeft eerder wel doorgeslapen..maar toen werd ze ziek en sindsdien is het niet meer voorgekomen dat ze door sliep....maarja dat ze het dus ooit gedaan heeft zegt dus jammer genoeg niets over of ze het binnenkort ook weer wel gaat doen.... @mosa oww leuk jij hebt het boek meld het hier maar ff welk sprongetje er komen gaat als je tijd/zin hebt hahaha
Sanne, ik zal vanavond even lezen en dan hier vertellen over het volgende sprongetje. Dat is dan wel heel vreemd, dat Feli eerst wel doorsliep en nu dan niet meer Denk je wel dat ze nu helemaal beter is? Temp je haar nog weleens?
Djaar: Thanx! Ik zal het tegen haar zeggen maar ze woont in Neeritter dus dat is wel wat verder maar ja, ze moet maar kijken wat ze ermee doet. Sanne: Owh haha dat had ik niet meegekregen over die banaan. Hmm lastig hoor. Welke voeding gebruik je nog? Die Omneo? Jhbpm kan ook heel erg laxeren. Ik merk dat bijvoorbeeld gelijk aan Noah als ik per ongeluk 'te veel' in heb gedaan. Dat 'mama-tanken' staat op de achterkant van het oei-ik-groei-boek...vond het wel een leuk woord Mosa: Had ik dat nog niet verteld dan dat ik Jehova-fan ben Nee hoor.. niks aan, dan krijg je geen cadeautjes meer ! Het volgende sprongetje is weer rond 19 a 20 weken volgens mij. Zat net ergens anders op de site te lezen dat dat de heftigste blijkt te zijn ... ojee.... All: Net hoor ik een onwijze gil uit Noah's kamertje komen.. ik denk, oh meneer is wakker. Ga ik kijken, ligt hij weer te pitten Zometeen maar eens aan de kook maar heb geen zin Morgen lekker naar de kapper.. heb om een creatief iemand gevraagt omdat ik zelf een beetje uitbedacht ben... ben dus zeer benieuwd hoe ik terug kom morgen
Noah slaapt ook nog niet echt door hoor. Wij hebben tot sinds kort ook iedere nacht meerdere malen (4 tot 5x) per nacht op moeten staan om zijn tutje er terug in te doen. Sinds een aantal dagen hoeft het nog maar 1-2 keer dus er zit wel verbetering in. Hij houd het verder wel vol tot 7 a 8 uur dus hij krijgt geen nachtvoedingen meer. Daar wilde ik inderdaad ook nog op ingaan maar vergat het steeds. Hebben jullie al eens geprobeerd om haar gewoon te laten liggen? Klinkt misschien heel zielig en misschien zijn sommige het er ook niet mee eens maar probeer dat eens een paar nachten... wel tutje erin natuurlijk maar niet meer eruit pakken. Zo min mogelijk prikkels geven zeg maar. Aai haar bijvoorbeeld over haar bolletje of buikje om haar rustig te krijgen en dat ze weet dat je er wel bent. Wij hebben ook sinds vorige week een knuffel bij Noah liggen en sindsdien slaapt hij dus ook beter door. Daar zit toch onze geur in en hij pakt het beestje ook echt helemaal vast enzo.
Sterre, hoeveel woog Noah eigenlijk nu? En het sprongetje zou dan nog even duren, ik weet dat je vanaf de uitgerekende datum moet rekenen, dus dan zou Veda ruim 17 weken zijn. Ze lijkt wel snel te zijn met veel dingen, maar het zal nog wel geen sprongetje zijn dan. Maar het volgende sprongetje de meeste heftige, ben benieuwd Maar ja, het kan natuurlijk ook zomaar een keertje. Maar het enige wat ze vandaag echt leuk vind, is als ik liedjes zing, maar na 20 keer je hele repertoire gezongen te hebben, is de lol daar ook wel vanaf Noah had vast een nachtmerrie dan net. Veda doet soms ook één huiltje in haar slaap, dan denk ik altijd dat ze droomt. En succes met koken dan maar! Hier heb ik gelukkig vanochtend wel alles al bereid, dus zometeen alleen maar aanzetten, maar helaas duurt het nog even voordat ik ermee kan beginnen. Wat gaan jullie eten? Wij aardappelen, witlof met ham-kaassaus en kip uit de oven. En altijd leuk, een ander kapsel! Je hebt het tot ongeveer op de schouders toch?
Doorslapen, het eerste jaar (of zelfs 2) is het slaappatroon van je kindje heel bewerkelijk en kan dus van week tot week veranderen. Een tijdje doorslapen biedt dus geen garantie voor de toekomst (wel goede hoop ). Sanne, wat een bizar advies van jouw CBarts. Voor zover ik weet (en ik heb een persoonlijke studie gedaan ) en heb gelezen wordt er zeker bij allergie, maar eigenlijk steeds meer in het algemeen, geadviseerd pas na 6 maanden te starten met bijvoeden. Dan is er nog genoeg tijd om te wennen aan allerlei hapjes en smaken! Dus die dame zou ik eerlijk gezegd niet meer serieus kunnen nemen/vertrouwen op haar kennis en kunde ... Maar goed ... daar hoeft het slechte slapen natuurlijk niet aan te liggen . Die tip van Sterre: niet oppakken, weinig prikkels geven etc vinnik ook wel goed . Maar goed ... ik heb echt alles geprobeerd bij Mirre en er was eigenlijk niets dat echt goed hielp, behalve haar bij me te nemen. Ik heb haar nooit bij me in bed genoemen, maar zat te doezelen op de voedstoel in haar kamer . Het is gelukkig wel vanzelf overgegaan Mamatanken, hier ook twee ... hoewel Mirre na een appeltje al weer wat beter in dr hum is. En Tobe hangt in de draagdoek. Dit is ook wel echt zn moppermomentje: nu al 3-4 avonden achtereen lastig tijdens het eten. Gisteren extra jammer omdat twee vrienden langskwamen met een zalig vispotje (hij is kok ). Uiteindelijk met 1 hand gegeten
En las laatst ergens de tip om een extra knuffel bij jou in bed te leggen. Die kun je dan geven als je kindje echt een drama maakt. Maar misschien werkt dat beter bij oudere kindjes: Mirre zou dat iig heel speciaal vinden . Maar die slaapt nu al een jaar zo onwijs goed door! *klopt t ff af*
Sanne: Maak je haar wakker voor het flesje van 22:00 uur? Kyano krijgt ook om 18:00 zijn laatste flesje en dan wordt hij om 2:00 wakker en drinkt een flesje van 180/6, dan slaapt hij weer verder tot 6:00 uur en krijgt weer een flesje van 180/6. Misschien werkt dat bij Feli ook.
@sheann vaak maak ik haar wel wakker, maar vaak is ze zelf ook wel weer wakker op dat moment, en in bad gaan doet feli ook altijd savonds voor haar laatste fles, dus dan maak ik haar daarvoor ook wakker, wie weet zou het wel werken, maar ik wil eigelijk het liefst dat ze natuurlijk gewoon doorslaapt (omdat ik weet dat ze het kan namelijk haha) en ik denk dat ze mischien gewoon gewend is geraakt om rond die tijd weer wakker te worden ofso.. @sterre, ja ik zei gister ook tegen hai (toen huilde ze niet overstuur zegmaar meer mopper huiltje) van laat dr nou maar doen laat dr maar even, maarja toen had hij dr al weer gepakt! @salapio, ja.. ik zei nog tegen dr van ow raar dan maar ja als je flesvoeding geeft moeten ze eerder wennen aan verschillende smaakejes ofso?? naja ikw eet het ook niet, ik kijk wel wat ik er mee doe @mosa ieh witlof met ham kaas daar krijg ik echt de kriebels van hahaha, hopelijk heeft het bij jullie wel lekker gesmaakt wij hebben broccoli taart op met zalm was wel lekker maar had wat meer smaak aan gemogen.
Bijna weekend!!! Nog een paar uurtjes werken hier en voor ik het weet ben ik 23 wkn zwanger. Grappig hoor het is nu 5 maart en ons meisje wordt verwacht op 5 juli dus echt nog maar 4 mnd. De tijd gaat zo langzaam maar ook zo snel!!! Fijne dag vandaag!!
Hallo, daar was ik weer. Ik merk dat ik doordeweek als ik heb gewerkt het niet red om hier ook nog rond te kijken en te reageren dus ik ga maar een weekendrelatie met jullie aan Nieuws hier. Wij zijn weer bij het CB geweest. Yuna was wel gegroeid maar zit echt aan de ondergrens van de curve. We moeten dus ipv over 2 maanden volgende maand weer op het matje komen. Bijvoede gaat op zich wel goed maar Yuna spuugt veel. Ik ben dus wat aan het experimenteren met Nutriton ( johannesbroodpitmeel) maar allemachtig wat word dat spul dik, zelfs bij minder dan de aanbevolen dosering. Het resultaat, Yuna drinkt minder ( en ze drinkt net aan genoeg) en had veel last van haar buikje. Spugen was wel wat minder maar doet ze s'avonds meestal niet zoveel. Gisteren niets geexperimenteerd maar vandaag wel weer. Ze had trouwens wel gisteravond pas een poepluier na heel veel krampjes en gehuil. En terecht het was dik en stonk echt enorm!!!! Vanmorgen dacht ik dan maar een fles BV te geven met heel weinig JHBPM maar ze moest er weinig van weten, dus uiteindelijk maar gewoon de borst gegeven. en weer zo'n kramp-huil poepluier. Ik denk dus dat ik het verdikken van de voeding toch maar weer ff in de koelkast zet. Het is een heel verhaal geworden maar misschien hebben jullie nog tips? Nu ff bijlezen.
sorry Pookie geen hulp van mij te verwachten op dit front. Ik hoop dat het snel beter zal gaan! Neem jij mijn weekenddienst dan waar? Ik ben er namelijk alleen als ik aan het werk ben (en hopelijk ook wel als ik straks verlof heb hihi)
Hoi meiden, Sanne, hopelijk is het vannacht een beetje goed gegaan! Pookie, begrijpelijk dat je hier alleen in het weekend bent! Als ik binnenkort echt ga werken, dan zal ik hier ook veel minder zijn. Wat jammer dat Yuna echt aan de ondergrens van de curve zit Maar heb je al een grotere speen geprobeerd met de jbpm? Dan krijgt Yuna het wat makkelijker naar binnen. Verder heb ik helaas geen tips, maar ik hoop dat ze snel wat meer aankomt. Ook vervelend dat ze last van haar darmpjes heeft All, hier nog steeds een Veda die heel veel aandacht nodig heeft, en ik heb toch even in het Oei, ik groei-boek gekeken, en deze sprong zou eerder kunnen beginnen. Veel dingen waren wel herkenbaar, maar soms weet je toch niet wat er aan de hand is. Vandaag slaapt ze echter weer ineens veel, zal er ook wel bijhoren. Vannacht trouwens van 19.30-7.30 uur, dus klokje rond Vanavond komen mijn schoonouders langs, hopelijk is Veda nu niet zo eenkennig als zij er zijn. Fijne dag nog allemaal!