Voormalig Temp-meiden deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sheann, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Noah was 6020 gram, 6 kilo schoon aan de haak ;):D en hij was 62,5 cm lang... maar volgens mij hebben Veda en Kyano hem al ruimschoots ingehaald dus is hij eigenlijk nog maar een klein opdondertje :)
    Lekker zeg wat jullie gister gegeten hebben, ik maak ook graag witlof met (te) veel kaas :p
    Ik heb mijn haar iets langer nu maar heb het flink laten knippen, lekker veel lagen zodat de slag er weer terug in zit en toch maar weer een schuine pony... wilde em eigenlijk laten groeien maar vind het zo leuk met klipjes erin e.d :):)

Salapio: Tobe dus zijn moppermomentjes onder het eten.. mannen eigen volgens mij want hier zit er ook zo een ;) De hele tijd rustig maar zodra je de eerste hap neemt begint hij te vervelen...

Sanne: Pff zit die kerel van jou het te verpoepen met oppakken;):p Misschien geen gek idee van Sheann om Feli anders te laten slapen 's avonds.. gewoon kijken waar je uitkomt. Hebben wij met Noah ook gedaan.. laatste fles naar 20.00u i.p.v 22.00u omdat hij al zo vast sliep en hier werkt het uitstekend!

Djaar: Grappig zeg had ik nog niet eens in gaten gehad maar jij bent om mijn broertjes verjaardag uitgerekend... nou dat is makkelijk onthouden dan.

Pookie: Balen zeg dat Yuna maar zo matig groeit maar ze lijkt verder wel tevreden toch?
    Normaal gesproken zou er toch geen verstoppingen van de jhbpm moeten ontstaan, dit laxeerd juist. Maar je hebt gelijk, het spul word al snel ellendig dik! Hier probeer ik ook al enige tijd de juiste combi te vinden maar denk dat ik ga combineren met AR & standaard voeding... maar goed daar heb jij niks aan omdat je BV geeft. Misschien kan je van te voren (en eventueel erna) een lepeltje jhbpm geven i.p.v te mengen in de BV? Dan word de voeding niet zo dik maar heeft ze wel al iets binnen tegen het spugen.

All: Noah had toch stiekem wel last van de prikjes, vannacht veel wakker geweest dus vanmorgen (en eigenlijk de hele dag wel) behoorlijk moe *gaap* Nou ja, we doen het er maar weer mee :) Heb mezelf lekker laten verwennen bij de kapper dus mam staat er ook weer net op :p

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden,

Ik lees nog steeds mee hoor, maar kan de tijd niet vinden om steeds te reageren. Ook al ben ik 3 dagen vrij geweest. Chelsey gaat langzaam aan een slaapje overslaan, en is de gehele morgen wakker tot een uur of 11. Erg gezellig, maar wel een handenbindertje nu haha.

Verder heb ik genoten van het mooie weer de afgelopen dagen, ben denk ik wel 3 uur per dag buiten geweest.

Omdat ik soms best wel moe ben, en Chelsey zoveel aandacht vraagt gaat ze vanaf deze week standaard 2 dagen naar de oppas. Nu is dat veelal 1 dag. Ik vond het een moeilijke beslissing, maar ik denk dat het voor mij beter is. Dan heb ik 1 middag in de week om even bij te tanken. Mijn man staat achter mijn keuze gelukkig, en de oppas vind het helemaal geweldig.

Ik lees dat niet alles vlekkeloos verloopt bij jullie schatjes. Jammer hoor.
    Over JBPM: dat wordt inderdaad snel dik. Ik doe 2 schepjes op een hele fles, en dan speen nr 3. Bij borstvoeding deed ik van te voren een lepeltje aangemaakte JBPM en na de fles. Chelsey spuugt trouwens nog steeds regelmatig (nu bijna 7 maanden).
    En voor krampjes vond ik cinababy echt de uitkomst!

Iedereen een heel fijn weekend. Hanna, ik moet vanavond werken, maar zal proberen de uitzending te kijken!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oja dat wilde ik nog vragen... waar koop ik rijstebloem en welke gebruiken jullie? Heb even zitten kijken bij de KV maar kon niks vinden.

Melisa: Lekker toch dat je voor jezelf een middagje vrij pakt! Niks om je voor te schamen hoor.
    Pff Chelsey inderdaad alweer richting de 7 maanden.. ik weet nog dat je moest bevallen als eerste hier van het topic. Vond het toen wel heel spannend hoor :D

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo te beginnen bij pag:125

@MP; alweer bijna 31 weken:$ Wat vliegt de tijd!!!

@Djaar; wat een mooie omschrijving van het voelen van je baby. Het blijft vreemd hoor het te voelen.

@mosa; Hier ook nog post-bevalling/zwangerschaps klachten hoor. Als ik te lang/ver loop krijg ik ook nog steeds last van mijn kont, en ik vermoed ook een aambei te hebben. Het voelt in ieder geval niet normaal:( En dat terwijl mijn meisje er niet eens op de normale manier is uitgekomen. Maar blijkbaar heb ik dan wel goed geperst;)
    Voor het bijvoeden werd mij aangeraden niet met banaan te beginnen omdat dat wat zwaar was. Ik ga alleen nog lang niet echt voedsel bijvoederen. Eerst de 6 maanden BV/flesvoeding afmaken.

@Sterre; Wat een grappenmaker die Noah, zichzelf bevuilen zodat mama lekker lang met hem aan het tutten en aankelden is:)
    Een ope-lucht-poeper:D wat een woord!!
    En zeker een charmeur........

@woops; wat een schatje zeg en al zo helder kijken!

@salapio; Het bijvoeder schema van BV.com ziet er inderdaad goed uit. Ik was al van plan dat op te gaan volgen bij 6 maanden. leuk dat je de link hier hebt neergezet, ik was hem alweer vergeten.

@tijgertje; En wie is de baas..........MAMA!!! Maar tandjes zijn vervelend, hopelijk komen ze snel door.

@shean; o,o, al 2 maanden niet ongesteld. Wie weet!!! Ah, zie nu net dat de duivels zijn gearriveerd.

Hanna vandaag op TV?????????????? KIJKEN DUS!!!! .........eh ben dan denk ik net bij de kapper. Misschien uitzending gemist dan maar.

@Djaar,; Ik neem je wel waar in het weekend hoor:)
    Veel plezier!

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
  6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames!

@pookie, wat sterre zegt dat jhbpm word elendig dik, maar er zit juist wel speciaal laxeerspul in! dus dat zou dan toch juist wel goed moeten zijn? ik heb ook nooit de aanbevolen hoeveelheid gedaan hoor, daar kreeg feli het nooit mee opgedronken, en wel een grotere speen ja dat is wel een vereiste denk ik. en wat gek dat ze bij jou cb zeggen neit met banaan beginnen want dat is te zwaar...? bij mij zeggen ze juist met banaan beginnen.. wat een verschil overal zeg...:S

@sterre hier in de supermarkt (albertheijn) hebben ze rijstebloem, van bambix is dat vanaf 4 maanden:) en oww jaa heerlijk he die vingertjes;) hahaha. en ja, hai verpoepte het ja..:p

@hanna ow.. was dat nou vanochtend? dan hb ik het gemist...of komt het nou vanavond??

@melisa hee meid! Ik denk dat het wel goed is dat jullie de keus hebben gemaakt om chelsey 2 dagen naar de oppas te brengen, dat geeft jou teminste ook ff een dagje rust! hoe is het nu op je werk eigenlijk?? wat dat liep ff niet zo lekker pas geleden toch??

@afgelopen nacht

ik moet zeggen dat het al beter ging..

wel weer 10x speentje gevraagd en ik heb haar nog een x op dr kamertje(staat helaas geen stoel) in slaap gewiegd en toen heeft ze weer verder geslapen, maar om half 5 was het toch echt wel klaar, toen nog tot half 7 bij ons in bed geslapen.

wel vermoeiend, want het is natuurlijk voor ons makkelijker om dr gelijk te pakken en in ons bed te leggen, maar dat mocht echt niet van mij! dus vanacht weer volhouden, dan komt dat best wel goed.

ze huilde afgelope nacht ook niet overtuur ofso, en ook met dr ogen dicht (de eerste tijd dan) dus dan ga ik dr natuurlijk echt niet uit bed halen!

en owja, ik had vandaag wat informatie op mn werk gelezen, kregen we, ging over KISS kennen jullie dat?? dat kunnen kindjes oplopen bij de geboorte..

nou serieus.. ik denk nu dus echt dat feli dat heeft.. echt alles wat hun beschreven heeft feli.. dus ik ben zo blij dat ik die afspraak heb staan bij de osteopaat, kan ik het gelijk ff na vragen.

er stond wel bij dat hu naar een manueel therapeut gingen, maar kent iemand het verschil tussen dat en tussen osteopaat?

owja wat ik al een tijdje wou zeggen, feli dr sjaal is af :D zal binnekort wel ff foto posten!

en mosa, kan je dan ook va ndie bloemetjes haken? ik zie die hier gewoon op het prikbord (soort site net als mp alleen dan van zeeland) te koop staan!

en owja, vandaag stof op de stoffenmarkt gekocht, pfoe das ook niet goedkoop zeg zeker niet met alle benodigdheden enzo...! nu maar hopen dat het ook echt lukt anders ist echt zonde!

7. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Pookie: Ik vond de jbpm ook veel te dik worden dus gebruikte ik 1 schepje op een fles van 180/6.

Sanne: Ik heb weleens gehoord van het Kiss syndroom maar weet niet precies wat het inhoudt.
    Wat ga je maken van de stofjes?

Sterre: De rijstepap die jij zoekt hebben ze gewoon bij de KV en ook bij de AH en de etos. Kyano heeft er net voor het eerst een flesje van op dus ik hoop dat het werkt.

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

#1388 Sannehai, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2010
    @sheann, nou ik las een aantal kenmerken en die had feli allemaal : veel huilen en dan echt krijs huilen, lange bevalling (kon ook korte of met vacuum of tang o.i.d. zijn), overstrekken, gespannen, moeite met ontlasting (vandaar de omneo voeding), zomaar snachts wakker worden en huilen, last van veel krampjes(feli wel gehad)

het is dan zegmaar dat je baby klem heeft gezeten in je buik, of dat het door de lange, snelle of door de vacuum/tang bevalling, iets in het nekje heeft opgelopen, en dat het daardoor niet lekker zit in het lijfje, een soort blokkade zo iets (even wat ik er vluchtig van heb gelezen).

ik kan niet wachten tot ik naar de osteo mag... hopelijk kan ze helpen.

ow heb net nog wat gegoogled over het kiss syndroom, en vind nog meer kenmerken die feli ook allemaal heeft!:

onrustig slapen, kreunen, asymetrisch bewegen (fysio zei dat ze ene armpje zegmaar in de lucht steeds beweegt, en andere armpje stijf tegen haar lijfje houd) niet een aanhoudende kleur van lijfje, feli ziet heel vaak bleek, en ook verminderde weerstand, ze is veel ziek, en ook nog slikproblemen en spugen (dat heeft ze gehad, toen er gedacht werd aan reflux....)

nou..tis me het lijstje wel zeg.. pfoe..

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sanne: Ik heb ook over KISS gelezen, maar hoop voor jou toch dat Feli het niet heeft. Hopelijk kan de osteo wat voor jullie betekenen! Mijn ervaringen zijn i.i.g heel goed.

Sheann: Hier bij de KV hadden ze em niet en ook bij de DA en Super niet.. ;) Ze hebben hier helaas wel meer dingen niet in het dorp. Toevallig zat er een probeerverpakking bij de WIJ en heb hem net een flesje gegeven, ook ik ben zeer benieuwd.

All: Pff nou volgens mij hangt er wat in de lucht ofzo... Noah is al de hele dag vervelend en erg hangerig. Koorts heeft hij niet dus of het nog van de prikjes is :( Hij wilt niet slapen, eet slecht vandaag... net een flesje met rijstebloem gegeven en hopen dat hij wel goed slaapt want.. poeh poeh... Ben echt helemaal op nu. Word zeer op tijd naar bed vanavond.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, vervelend dat Yuna aan de ondergrens zit. Maar is dat haar normale lijntje? Of zat ze eerst hoger? Het kan ook zijn dat ze nu pas echt haar lijntje heeft gevonden: met BV groeien kindjes de eerste 4 maanden heel hard en rond 4 maanden kan er een dipje ontstaan. En waarom moet je johannesbroodpitmeel gebruiken? Als een bijvoeding? Of vanwege spugen? En gebruik je ook de groeicurven op van borstvoeding.com ... borstgevoede kindjes volgen een ander lijntje dan flesgevoede kindjes. Hieronder wat handige links ... je zou bijvoorbeeld borstcompressei kunnen proberen. Of even hier op het forum bij borstvoeding een topic openen. Er zitten een aantal meiden die veel weten.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Langzame gewichttoename ná de eerste maanden

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie - handleiding

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Spugen en reflux bij borstvoeding - inleiding

Sanne, heb van een meisje hier op het forum heel veel goede dingen gehoord over de behandeling van haar dochter (met kiss) door een osteopaat ..., hopelijk werkt het ook bij Feli.

Sterre, ik heb 1x rijstebloem gekocht (die Mirre niet wilde), van biobim (bij de natuurvoedingswinkel). Maar volgens mij is het gewoon te vinden bij de kindervoedingsafdeling bij de Appie ed (of etos ofzo) ... Lieve foto van Noah. Hij ook al zo'n dinerverstoorder :D. Vanavond heeft Tobe heel braaf geslapen, weliswaar in de maxicosi (we waren even op pad geweest), maar goed, ik kon mn bord leeg eten en zelfs een bakje yoghurt toe!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, vervelend dat Noah zo onrustig is! Misschien een sprongetje / fase? Hopelijk hebben jullie een rustig nachtje!

Tobe is ook wat onrustig geweest vandaag: om de 2u willen drinken. Maar hij is net lief gaan slapen en misschien heeft ie nu een beetje een reserve om de nacht mee door te komen :D

Mirre is een beetje zielig. Volgens mij vind ze het toch wel erg moeilkijk om de aandacht te delen met haar broertje. Gisterenavond moest ze heel hard huilen bij het naar bed brengen ('mee' riep ze). En vandaag hoorde we haar half huilend in dr bedje zeggen tegen dr knuffels: 'papa, mama, tobe bed toe ... mamboe (mirre) ook', overduidelijk dus dat wij lekker gezellig met zn 3tjes zijn en zij helemaal alleen ... Jan en ik zaten (en ik nu weer) half te huilen. Zo zielig! Maar hoe leg je dat uit aan een peutertje van 2? We geven haar veel extra en exclusieve aandacht, vliegen niet bij iedere kik naar Tobe, betrekken haar bij alles wat we doen, zeggen vaak dat ze lief is etc. Moeilijk hoor ...

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Mijn schoonouders zijn weer weg, maar het was weer drama met Veda ;) Deze week leek ze minder eenkennig, maar om de één of andere reden raakt ze helemaal overstuur van mijn schoonouders. Lastig hoor, ze is dan ook heel moeilijk te troosten. Maar ja, wat we er aan kunnen doen weet ik ook niet.
    Bij mijn ouders, die ze wel vaker ziet, heeft ze nergens last van.

Sterre, Noah is zeker een kleintje dan :D
    En een nieuw kapsel, zit altijd wel weer prettiger dan hè?
    Jammer dat Noah toch last heeft gehad van de prikjes. En vandaag de hele dag van slag, logisch dat je het nu dan wel gehad hebt. Ik hoop voor je dat het vannacht beter gaat, zodat je kunt bijslapen.
    Nu de komende maanden in ieder geval geen prikjes meer.
    Schattige foto weer :) Die handjes zijn idd lekker :D

Melisa, ik kan me voorstellen dat het druk is nu Chelsey minder gaat slapen.
    En ik denk dat het een goed idee is om Chelsey iets meer naar de oppas te brengen, zodat je ook wat meer tijd hebt voor jezelf. Werken en voor een kindje zorgen is natuurlijk een hele zware combinatie!

Over jbpm, wat ik vreemd vind, is dat Veda altijd 3 schepjes krijgt (ook een tijdje geleden in flesjes van 150 ml) en dat nog steeds met speen 1 drinkt. Kan zij dan zo hard zuigen dat de dikke voeding geen probleem is, of doen jullie er nog meer jbpm in?

Pookie, wat rot dat ook jij nog klachten hebt van de bevalling ;)
    Bevalt het je verder wel, het werken weer? Wel heel druk natuurlijk, je werkt 4 dagen toch? Ik ga ook 4 dagen werken, maar dan één dag thuis (verspreid over een aantal dagen dan), en ik denk dat het feit dat ik 3 dagen weg ben en niet 4 dagen wel scheelt.

Sanne, vrienden van ons hadden een huilbaby, echt maandenlang constant huilen. Dat was echt een drama, en dat kindje bleek het KISS-syndroom te hebben. Zij zijn toen idd ook bij een osteopaat geweest, en sindsdien ging het een stuk beter.
    Dus zeker proberen als je denkt dat Feli dat misschien heeft!

Wat goed dat de sjaal af is :) Ik weet even niet meer of je ging haken of breien? Ik ben nog niet veel verder, ik doe toch telkens iets verkeerd en ik kom er niet achter wat precies ;) In het weekend wil ik het weer gaan proberen. Maar ik ben érg benieuwd naar het sjaaltje!
    Ik kan dus ook geen bloemetjes haken, ik ben nog met de basissteken bezig :D Ik zou het wel graag willen kunnen, maar ja, eerst dit onder de knie krijgen ;)

Over rijstebloem, waarom geef je dat precies? Als extra vulling? Of doe je dat standaard als bijvoeding?

Sheann, hopelijk helpt het bij Kyano om wat langer een vol gevoel te hebben!

Salapio, Tobe een regeldagje zo te lezen, heftig! Iedere twee uur is vaak zeg!
    En arme Mirre :( Wat sneu voor haar, alhoewel ik er van overtuigd ben dat jullie het goed aanpakken! Maar voor haar is er natuurlijk zoveel veranderd, en ze heeft even tijd nodig om aan de nieuwe gezinssamenstelling te wennen, maar zielig is het wel. Hopelijk ziet ze snel weer meer de leuke kanten van het hebben van een broertje!

Hanna, doordat Veda helemaal overstuur was toen mijn schoonouders er waren, ben ik helemaal vergeten het programma op te nemen :x Maar dit weekend ga ik het kijken op uitzending gemist!
    Je hebt zelf wel gekeken neem ik aan? Wat vond je ervan om jezelf terug te zien?

All, fijne avond nog!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, zat laatst Mirre's fotoboekl van de eerste maanden te bekijken en daar zit een foto tussen van Mirre (bijna 4 maanden) bij opa (mijn paps) ... te blèren :D ... En idd ... ze heeft een periode gehad dat ze bij mijn pa altijd moest huilen. Is vanzelf weer overgegaan. Bij de oma's en mn schoonvader heeft ze het trouwens nooit gehad ...

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En met Mirre komt het wel goed ja ... dat denk ik ook (gelukkig wel). Maar zielig is het wel. Onze eerste gevoelsmatige reactie is dan ook dat we eigenlijk haar kamer in willen rennen en tegen haar zeggen dat ze er ook maar lekker bij moet komen ... maar dan weten we zeker dat het echt uit is met de nachtrust (voor alle 4) :D (dus we doen het maar niet ;))

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je eerste reactie is, maar idd niet verstandig. Maar het is op dit moment wel nogal wat voor je meisje, dus heel zielig. Knuffel!

Ik vind het wel vervelend dat mijn schoonouders haar al een paar weken niet meer hebben kunnen vasthouden ;) Het is ook niet gewoon een beetje huilen, maar ze is echt overstuur met dikke tranen, terwijl we het nu proberen rustig aan te doen. Dus eerst even bij mijn vriend of mij op schoot als ze uit bed komt, en dan pas bij mijn schoonouders, maar helaas. Maar ja, het zal vanzelf wel weer overgaan, maar vervelend is het wel.
    Volgende week is mijn schoonvader jarig, en ik ben bang dat het dan ook niet goed gaat.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Salapio: Gelukkig heb jij wel rustig kunnen eten... ik niet en nu je het over een bakje yoghurt hebt bedenk ik me ineens dat ik die dus helemaal vergeten ben te eten :( Ach ja, ik val niet om dus dat scheelt :p
    Awh ja kan me voorstellen dat dat je moederhart wel raakt als je je meissie zo hoort :( Tis ook niet niks allemaal, hopelijk went het snel voor haar. Jullie doen i.i.g flink jullie best zo te lezen, meer kan je toch niet doen.

Mosa: Hmm Veda toch weer overstuur bij je schoonouders, vervelend zeg. Ik denk wel dat het 'gewoon' een kwestie is van tijd maar het is evengoed niet leuk :(
    Inderdaad, gelukkig voorlopig geen prikjes meer! Wanneer moet jij weer naar het CB?
    Hanna ging trouwens uit eten wat ik me zo even weet te herinneren en ging ook naar uitzending gemist kijken... als ik het goed onthouden heb i.i.g.

All: Noah is na een hoop bonbarie gelukkig gaan slapen. Nu hopen dat hij lekker de nacht doorkomt want morgen moet hij pap er weer uit gaan zwemmen :D
    Ik duik i.i.g mijn bedje in, ga nog wel even wat lezen maar over niet al te lange tijd slapen ZZzzz
    Oja, heb vandaag chocomel gedronken en die is niet helemaal goed gevallen... even op mijn nog-even-niet-lijstje zetten.. Is toch best even puzzelen zo zonder galblaas.. appelsap gaat dus ook totaal niet. Best maf maar ook wel logisch natuurlijk.
    Slaap lekker allemaal!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, ik moet de 16e weer naar het CB, dus over anderhalve week.
    En dat is waar ook, Hanna ging idd uit eten. Nu ik het lees, weet ik het weer. Lijkt me wel apart om jezelf terug te zien :D

Fijn dat Noah gewoon is gaan slapen, en morgen zwemmen met papa, leuk! En dan kun jij uitslapen of niet? Dat zou wel lekker zijn!
    En balen van de chocomel, lastig dat je moet uitvogelen wat wel en wat niet goed valt ;)

Wij gaan zo ook naar bed. Mijn vriend moest deze week 6 dagen werken, dus ook morgen nog. Dan is een beetje goede nachtrust geen overbodige luxe en ik verlang eigenlijk ook wel naar m'n bedje :D

Slaap lekker!

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sanne: Dat is zeker een heel lijstje als je het achter elkaar opschrijft. Wanneer kon je ook alweer bij de osteopaat terecht?

Salapio: Aww wat schattig van Mirre. Ik denk dat je niet meer kan doen dan jullie al doen. Het is gewoon even wennen voor haar.

Rijstebloem: Gisteren voor het eerst gegeven en hij heeft er wel goed op geslapen. Hij wilde wel weer om 2:00 eten maar normaal slaapt hij heel onrustig en moeten we een paar keer de speen erin doen maar nu heeft hij één keer de speen gehad en werd zelfs lachend wakker vanochtend.

Noah: Veel plezier met zwemmen.

Mosa: Ik vind het niet raar dat Veda gaat huilen als je schoonouders er zijn. Die heeft dat natuurlijk allemaal meegekregen toen ze nog bij jou in je buikje zat. hahah geintje.

Welke merk speen heb je? Ik geef maar 1 schepje jbpm maar moet dan wel stand 3 gebruiken van de diffrax speen.

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Hanna, ik heb net even naar je gekeken :D Leuk om je zo te zien! En wat een aardige stem heb je :)

Sheann, hihi, dat zal het zijn met Veda en mijn schoonouders :D
    Ik gebruik de S-fles van Difrax en de bijbehorende (s)-speen, dus ik denk dezelfde als jij?
    Om te kijken of de voeding de goede temp heeft, kun je er ook niets laten uitdruppelen, dus je moet er echt zelf even aan zuigen om te proeven, en dan moet je idd ook best hard zuigen. Maar Veda lijkt er geen moeite mee te hebben.

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Ben begonnen met bijlezen, maar dat duurt even. Nu echt tijd om te gaan douchen en boodschappen. Dus maar even wat reacties tot nu toe:

Djaar, leuk als je zelf aan de slag wilt met een boxkleed. Begin alleen wel op tijd of zorg dat je een naaimachine thuis hebt staan

Sterre, rare schildklierwaarden??? hoe is t daar nu mee?

Mosa, last van stuitje... kan goed. werkzaamheden rustig opbouwen. Maar ik merk het ook aan bekken en stijfheid als ik hard werk
    Aambeien gelukkig geen last meer van. Vervelend dat dat bij jou zo lang duurt.
    Hier weer last van wild vlees bij litteken van de knip. Het ziet er niet uit en bloed snel. Dus weer terug naar gyn om het weg te laten halen

Voedselintroductieschema voor baby's:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

Hier gaan ze er wel vanuit dat je pas met 6 mnd begint. Maar volgens mij mag je met fruit en groente vanaf 4 mnd beginnen en dan af en toe hapjes laten proeven en dan opbouwen naar hoeveel je kindje wil. En komt het resterende schema redelijk overeen met wanneer de darmpjes er klaar voor zijn.

De Rapley methode ga ik ook (deels) gebruiken. Het lijkt me heel natuurlijk om een kindje ook snel de structuur van voedsel te leren kennen. Het enige is dat wordt aangeraden om pas rond 6 mnd deze methode te gaan gebruiken. Omdat kindjes dan de kauwbewegingen goed hebben ontwikkeld. Dus ik zou erg voorzichtig zijn om al met 4 mnd hele stukken groente en fruit te geven.

Ook in de aflevering van keuringsdienst van waren vertelde de ka dat je het eten voor kindjes die zo jong zijn nog moet pureren. En dat het eigenlijk voor de smaakbeleving het beste is om niet te veel te mixen, maar elke groente en fruit oid apart te pureren en te laten proeven.

Toen ik mijn moeder vertelde dat ik Josien hele stukjes groente en fruit wil geven en geen prakjes reageerde ze met 'zou je dat nou wel doen?' en weet je hoe vaak jij en je broertje wel niet stikte in allerlei dingen. Ik negeerde dat. Later heeft ze met een overbuurvrouw gepraat en toen bleek die dochter haar kleintjes ook stukjes groente en fruit te hebben geven. Toen zei mijn moeder nou er is wel veel veranderd de afgelopen jaren. ;) Ja mams dat is er zeker. Ze heeft daar duidelijk veel moeite mee...

@ salapio, het kledingadvies in combi met draagdoek kende ik niet, handig :) Jij ook aan de rapley methode met Mirre, superschattige foto van haar in de kinderstoel :). Zelluf doen is toch ook veeeel leuker ;). Wat goed dat Tobe al zo veel slaapt :) zelfs in de box ;):D

@ Sanne, verwijzing voor de ka goed hoor. Je moet nog wel lang wachten zeg. Spierspanning niet goed ;), ik zou het ook maar proberen hoor bij de osteo. Wat Mosa al zei, babietje dat was overleden bij osteo kwam door kraken van de nek. Dat is een behandeling die niet zo goed klinkt maar andere behandelingen door osteo kunnen wel lijkt me succes!

Hier alles goed, maar wel heeeeel druk geweest. Zal later meer vertellen...

Deel Deze Pagina