Voormalig temp-meiden deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sannehai, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hallo iedereen,

Vanmorgen werd ik wakker en zag direct dat het helemaal mis was. Helaas mag het weer niet zo zijn bij ons. Verstandelijk wist ik het al, maar gevoelsmatig kan ik er nog niet helemaal bij. Ons wondertje is niet meer.

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

@melisa aaagh meid:(:( echt super klote voor jullie!! :(:(hele mega dikke knuffel!!! ik denk aan jullie

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ach nee toch :( :( Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

4. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sanne, haha nee dan slapen ze niet meer met een volle luier he haha de schat!
    Gaan jullie met de caravan op vakantie dan?

@ Melisa, :( zo oneerlijk... Heel veel sterkte.. Dikke knuffel!!

Hier was het ookal weer 6u.. Standaard.
    Volgende maand weer naar het CB, dan wil ik toch even overleggen over de hoeveelheid flessen.. Gisteren avond liet ze weer 85 staan van 180 + 6. En als ze op 5 voedingen zit dan laat ze 's middags ook weleens 60 en een keer 30 staan (ja dit is iets nieuws sinds 1 a 2 weken), dus als je het zo bekijkt kan ik even goed 4 over een hele dag verdelen.. Alleen zit je met de bloedsuiker ofzo als ze nog zo klein zijn??? Daarom durf ik het nog niet aan.

Ik wil ook wel met potjes beginnen als ze 4 a 5 maand is, misschien dat dat helpt voor de ontlasting? Hoe was dit bij de kindjes hier toen ze potjes kregen? Ook meer ontlasting of veranderde er niet veel?

Zal me nu even opfrissen en aankleden, kom net uit de douche :p ik wilde even op buienradar kijken voor de was, maar dat gaat maar binnen hangen vandaag.. Vertrouw het toch niet helemaal!

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @melisa; helaas het is niet anders, maar sterkte meid!

Wij zijn trouwens gisteravond naar de 3D versie van Shrek the final chapter geweest. Heel leuk dat 3D. Alleen het verhaal is zeer onShreks. Te Disney maar voor ons en vooral voor hubby's heel herkenbaar.......... Shrek is vader geworden van een 3-ling en hij trekt het niet meer zo. Repelsteeltje profiteert daarvan en doet hem een aanbod nog 1 x 24 uur de Ogre te zijn waarvoor iedereen bang was. En dat loopt natuurlijk helemaal mis. MORAAL je waardeert iets pas als je het niet meer hebt.......................DISNIE!!!!!!!!!!!!!!!!! Beetje jammer dus en ook erg weinig scherpe grappen. 3D effect maakte het gelukkig goed anders was het echt een suffe tekenfilm.

Zo en nu vloer stomen, het zwangerschapsclubje komt zo bij ons thuis reunieeren;)

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, kan heel goed hoor, dat Feli iets minder (vast) slaapt nu het dekentje minder strak zit. Maar het is denk ik een kwestie van wennen, dus goed dat je doorzet!
    Hier merk ik soms ook dat Veda iets korter slaapt sinds ze haar armen helemaal los heeft, dat is denk ik ook wennen, maar over het algemeen gaat het goed :)

Succes met de caravan! Wij moeten komende week onze nieuwe tent ook nog opzetten, de eerste keer kunnen we dat beter hier doen dan gelijk op vakantie. Ik zie ons al staan klungelen na een lange dag in de auto :)

MP, stel dat je 4 flessen zou geven, denk je dan wel dat ze die helemaal leegdrinkt? En ik zou het geven van 4 of 5 flessen idd even bespreken op het CB, en het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe zwaar je meisje dan is.

Pookie, hihi, grappige omschrijving van Shrek :D
    En veel plezier met de andere mama's en babies :)

All, ik heb vannacht beter geslapen en ik voel me daardoor ook meteen een stuk beter :) De keelpijn blijft irritant, maar met waterijsjes is het wel te doen.

7. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    update;
    Na een helse nact en dag eindelijk een redelijke nacht gehad. Djaarman had op advies van schoonzus infacol meegenomen en dat heeft ze nu twee keer gehad. Het lijkt te werken. Ze heeft om 23.30 een voeding gehad, om 4.25 en toen pas werd ze wakker om 9.00 !!! wat heerlijk!!! nu ligt ze naast me in haar schommelstoel een beetje te mopperen maar ze lijkt tevreden.
    Als het lukt gaan we vandaag voor het eerst met de wandelwagen naar de winkel.

Fijne dag vandaag en het spijt me dat ik even niet of nauwelijks op jullie reageer.

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Heerlijk dat jullie een betere nacht hebben gehad! Zou fijn zijn als ze last had van krampjes en het een stuk minder wordt door de infacol!
    En spannend, voor het eerst met de wandelwagen naar de winkel, wordt vast heel leuk!

En reageren op ons komt wel weer, daar hoef je helemaal niet over na te denken :)

O ja, BabyD, was ik nog vergeten, maar Veda poept idd vaker sinds ze vast voedsel eet. Maar ik zou wel goed aankijken wanneer te beginnen, want ze kan er juist ook meer krampjes van krijgen.

9. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen!

Melisa, oneeeee! Sterkte meis, en hele dikke knuffel.

Djaar, wat fijn dat je meisje zo'n nacht had (en jij ook!) succes vandaag!

Mosa, ha dus jullie gaan tent opzetten? Ben erg benieuwd hihi (soms zo lollig te zien he voor anderen) maar gaat vast helemaal goed!

Pookie, hihi Shrek! Vriendin van mij ging er gisteren heen. Ben benieuwd wat zij vond.

All, gisteren was nogal pet. Ik ben bij die voorlichtingsdame geweest, bleek een verpleegkundige van de verlosafdeling. Die wilde al perse onze voornamen weten. En ik geef ze ook nog. Nou, ik hoef echt niet aangemoedigd te worden met tien keer mijn naam in 1 zin hoor. Zelf had ze een kaartje op met wie ze was, maar wel mooi met mw. en zonder voornaam. Ik haat dat altijd, bah. (sorry)
    En erna heb ik gevraagd naar hoe en wat met de gegevens voor maandag, had naam opgeschreven van wie ik aan de lijn had, dus dat kwam goed uit. Die was er dus. Ja, nou, de dokter had een brief gemaakt (wat dus NIET de bedoeling was, ik wil mijn MEDISCHE GEGEVENS!!) maar was nu in de ok (weer dus die arts ass) en het concept mocht ze niet meegeven. Nee, dat snap ik. Vraagt ze eerst of er geen faxnummer was: die heb ik haar gegeven aan de telefoon!
    Toen eigenlijk van ja, iets meer tijd was wel fijn geweest. Miep, ik HEB niet meer tijd. Onee, staat me inderdaad iets van bij mevrouw......

De voorlichting ging er meer om wat ik voor ziektebeelden had en over skippyballen en of ik niet een bevallingsplan wilde maken. t was nogal hippie-achtig, en dus niet medisch gericht zoals ik had verwacht. Bloeddruk was 140/70.

Die brief hebben we gelezen: totaal weer verkeerde informatie: onvolledige medicatie en verkeerde dosering, en daarnaast zonder enige uitleg dat wij wilden dat die cervix maar opgemeten werd (dus zonder uitleg waarom). Daarna dat ik in aanmerking kwam voor nogmaal meten (heb gevonden dat gem. vruchtwater is 14.1, ik heb 27.6) en dat ik daarna in aanmerking kwam voor een GUO (uitgebreidere soort 20 weken echo om te kijken of er een oorzaak bij het kindje ligt, een afwijking) en overleg met derde lijn. ???????????????????????????????????/

Hebben jullie mij daar over gehoord? Nee dus. Is ons dus ook niet gezegd en dat waren ze echt niet van plan. Ja, NU wel misschien. Ik heb twee pagina's aangevuld met uitleg en tekst en hoe het WEL is gegaan (niet aanvallend) en die gaat mee met die brief. :x

Oja, er staat ook even toevallig in, dat ik dus wel cervixfunneling heb: mijn baarmoeders hals is aan het onsluiten aan de kant van het kind.......

(sorry moet even mijn frustratie kwijt, beetje lang verhaal geloof ik):)

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, apart van die brief van de arts ;) Dus nu 'ineens' waren ze allerlei andere dingen van plan om het één en ander te checken, vreemd dat ze daar nu ineens mee komen nu jij een second opinion elders wil!
    Goed dat je zelf een aanvullende brief hebt geschreven en je moet maar zo denken, jullie zitten maandag bij het AMC en de arts niet, dus daar zullen ze wel goed naar jullie luisteren!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    BabyD: Chelsey kreeg heel veel last van vaste voeding, met 4 maanden waren we begonnen en na een week weer gestopt. Uiteindelijk is ze met 6 maanden potjes groente gaan eten.

Loe: welk ziekenhuis loop jij zeg! Voor een volgende keer: een ander ziekenhuis uitzoeken?

12. Loe

Loe Niet meer actief

Thanks Mosa. Mijn moeder zei al: maak je niet druk, laat ze toch. Ik probeer te wel, maar door de voorgaande ellende met ze ben ik gewoon kwaad. Stelltje sukkels. :xEn ik wil ook niet op een skippybal!

Ik neem voor de zekerheid op verzoek ook van vriend toch maar een tasje mee naar het amc, je weet maar nooit. En tis iets te ver weg vind ik om iemand even wat te laten brengen en halen.;)

Het gaat zo in het amc: heb begrepen dat je 'laag' begint dus eerst de co assistent, dan de arts ass en dan weer hogerop en dan een echo enzovoort. vandaar dus dat het ook een lange tijd in beslag zal nemen.

t regent hier hard!!!! bij jullie dan? Kwam ineens!

13. Loe

Loe Niet meer actief

Melisa, nogmaals dikke knuffel. Tis zo oneerlijk soms allemaal.:(

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, logisch dat je kwaad bent, maar helaas schiet je er niet veel mee op ;) Het is alleen maar te hopen dat je in het AMC menselijker wordt behandeld en dat ze alles serieus nemen, maar ik ga ervan uit dat dat wel gebeurt.

En co-assistenten weten vaak ook wel het één en ander hoor, daar zou ik niet zo over nadenken! En het is alleen maar goed dat er meerdere mensen zich met jullie bezig gaan houden.

Komt vast allemaal wel goed! Voor nu zou ik toch proberen je er niet zo druk over te maken, stress is in ieder geval niet goed, en ze zullen je heus goed in de gaten gaan houden zodat alles goed blijft gaan!

Hier regende het ineens ook heel hard, maar zo ver woon ik ook niet van je vandaan natuurlijk ;)

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, is je man vandaag ook thuis, zodat je niet alleen bent?

16. Loe

Loe Niet meer actief

He gezellig, kunnen we samen onder een heeeeeeeeeeeeeeeeele grote plu!:D

ik ga ontbijten ( i know, tis geen tijd meer he voor ontbijt):p

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ontbijtse dan maar :D

Veda ligt al een half uur druk te spelen met een lege melkkan :D Zo grappig hoe ze juist met de simpele dingen zo leuk speelt :) Ook lege doosjes en zo vindt ze geweldig.
    Ze gaat ook steeds vaker zelf kiekeboe spelen, dan verstopt ze zich ergens achter en komt dan snel tevoorschijn :D Ze schatert het dan uit!

18. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mosa, ik heb het 1 dag gedaan op 4 flessen en die dronk ze allemaal bijna leeg, maar wel meer hoeveelheid op een dag dan met 5 flessen.. Alleen vond ik het eng om dat ze op 10u slaap kwam en dat mag volgens mij niet met die bloedsuiker ofzo? Dus daarom ben ik met 5 flessen door gegaan..
    Beterschap met je keel! Fijn dat je goed geslapen hebt. Vind je het ook een vreemd idee dat er nu een 2e kleintje komt? Lijkt me zo vreemd :p nu weet je echt wat er gaat komen enzo eerst was alles nieuw met de echo's etc. Volgens mij gaan de weken ook veel sneller voorbij met een 2e wondertje. Stiekum lijkt het me ook wel weer leuk om mee te maken :) .
    Hahah geweldig dat Veda zo kan spelen zeg!! Ik kan niet wachten tot dat schaterlachen begint :D .

@ Djaar, zo dat doet ze goed zeg die tijden! Helemaal super! Infacol werkt wel goed he voor de krampjes. Alleen ging onze meid er zo erg door spugen ;) ..
    En reageren komt wel weer ;) denk eerst maar om jezelf!!

@ Loe, wat gaan ze met je om daar zeg!!!! Kan daar zo kwaad om worden he.. :(
    Pff wat heb ik veel gemist... Wat is er verder aan de hand dan meis??

Ik wist niet dat ze weer last kunnen krijgen van vast voedsel, dat blijft dus ook maar doorgaan :p .. Ook maar even met CB overleggen welk kindje er wel mee kan beginnen en welke niet.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Sanne: Hopelijk is Feli toch nog gaan slapen gisteravond. Noah heeft het af en toe ook. Dan ligt hij tot 21.30u nog te spelen in bed voor we hem niet meer horen.
    Oh lees dat ze toch nog redelijk op tijd is gaan slapen.

Mosa: Haha ja de baas over de afstandsbediening, alleen heb ik gister veel geinternet en toen ik gedoucht had was roy alweer thuis en had hij em alweer te pakken :p
    Fijn dat je goed hebt kunnen slapen vannacht, voel je je vaak gelijk een heel ander mens van he.

BabyD: 4 flessen is inderdaad wel wat weinig (voor mijn gevoel) maar sommige kindjes zijn snel aan bepaalde dingen toe.
    Ik merkte niet veel aan de poep van noah, alleen dat het in de kleur van zijn eten was haha. Bij mij ging het er vooral om dat hij niet meer zoveel spuugde. Noah heeft trouwens ook periodes gehad dat hij slecht dronk maar ik liet het maar begaan, dat trekt vanzelf bij. Ik bleef er wel opletten dat hij genoeg plasluiers bleef houden.

Melisa: Nee toch, wat kl*te. Mijn gedachtens zijn bij jou!

Pookie: Jammer dat shrek een beetje regen viel. Ik vind dat soort tekenfilms super leuk...kan ook niet wachten tot ik met noah kan gaan kijken :p
    Veel plezier met reunieeren :D

Djaar: Fijn dat jullie even een goed nachtje hebben gehad! Leuk, even eruit, veel plezier!
    En zit er maar niet over in dat je hier weinig komt, maakt helemaal niks uit, we weten allemaal hoe het is in het begin!

Loe: Sjees zeg wat een ziekenhuis (ik blijf het zeggen haha) maar ga daar ing*dsnaam weg want nu je zelf stappen gaat ondernemen kan het ineens wel?? Ja kom nou.

All: Hier zitten we aan de meloen en boterham. Oja en noah heeft nu een cracker :) Toch wel favoriet bij hem naast de soepstengel.

Vanmorgen gezwommen, hadden ze ineens de weg afgezet, moesten we een behoorlijk eind omrijden omdat ze niet de moeite hadden genomen om fatsoenlijk omleidingsbordjes neer te zetten...heb ik zo'n hekel aan! Je zou er de weg maar niet weten, sta je mooi te kijken.

Die boete die ik had gekregen was voor Roy. Hij had die datum mijn auto mee dus ik was het niet :p:)

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dat is een pak van mijn hart, ik was al teleurgesteld in je :p :D

Wat voor crackers geef je Noah dan? Cracottes ofzo? Ik wil ook een keer zoiets aan Veda geven, maar weet niet wat voor soort. Ook makkelijk om mee te nemen op vakantie, stel dat we een keer geen goed brood kunnen vinden voor Veda, dan kunnen we dat geven.

Hoe gaat het nu eigenlijk met afvallen? Heb je het idee dat de brooddag helpt?

BabyD, 10 uur slapen is idd lang voor zo'n kleintje, dus goed dat je daar aan denkt! Maar misschien toch maar 5 flessen aan blijven bieden dan, in ieder geval tot je weer naar het CB moet?

En het is idd zo dat het ene kindje last krijgt van vast voedsel (soms ook juist verstopping, wat jij dus absoluut niet wil!) en de ander niet, dus idd maar even overleggen over een tijdje.

En ik vind het zeker een vreemd idee dat als alles goed gaat er een tweede kindje komt :) En het is eigenlijk net als de eerste keer, je voelt en ziet nu nog niks, dus het blijft onwerkelijk. Maar toch voelt het ook weer heel anders dan de eerste keer, net of het nu normaler is ofzo? Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar de eerste keer was alles nieuw, en nu heb je het al een keer meegemaakt. Niet dat het deze keer minder bijzonder is natuurlijk, maar toch voelt het anders voor mij.
    De vorige keer gingen we ook meteen stiekem rondkijken in een babywinkel, nu is dat toch heel anders :)
    En ik denk dat de tijd zeker sneller zal gaan de 2e keer, maar ik hoop het allemaal mee te maken de komende maanden!

All, net belden mijn schoonouders maar ik heb niet opgenomen :) Ik denk dat ze langs wilden komen vanmiddag, maar daar heb ik echt helemaal geen zin in ;)
    Als Veda straks slaapt, wil ik ook even relaxen en daarna nog even fietsen, dus ze moeten maar een andere keer komen. Waarschijnlijk wilde mijn vriend er toch morgen nog even langs, dus dat ene dagje wachten ze dan nog maar :D

Deel Deze Pagina