Voormalig temp-meiden deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sannehai, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Nou hier is het gister toch nog misgegaan. KDV belde eind van de ochtend dat J. ziek was en of ik haar wilde komen halen. Ik vond het niet zo erg want ik voelde me zelf ook niet lekker, maar wilde me niet opnieuw ziek melden, maar dit was een goed excuus om toch eerder weg te kunnen. Thuis eens van allebei de temp opgemeten liep het bij ons beiden op van 38,5 tot 39 :(. Samen hebben we de rest van de dag op het grote bed gelegen. J sliep telkens zo'n 30-45 min. werd wakker, wilde wat drinken, speelde 5-10 min futloos op haar rug en viel weer in slaap. Ik heb meegedommeld en de TdF gekeken.
    Na een goede nachtrust voel ik me weer een stuk beter. J is nog steeds beroerd. J heeft ook flink diarree gehad. Maar wat er bij mij nou precies was/is?

@ Mosa, voel je je weer wat beter? Koorts gezakt, maar nog keelpijn?

@ Melisa, wat ontzettend vervelend. Dikke knuffel en sterkte!

@ BabyD, voor de bloedsuiker is het altijd beter om vaker kleine beetjes te eten dan af en toe heel veel, dat geldt zowel voor jong als oud. Verder raad ik je aan voorzichtig te zijn met de start van groente en fruit. De darmen van kindjes die te vroeg geboren zijn zijn nog erg gevoelig. Het rijpen van de darmen gaat volgens mij niet heel veel sneller dan bij kindjes die op tijd zijn geboren. (Ik bedoel dat je daarbij dan beter kan kijken naar hoe oud ze zou zijn als ze op tijd geboren was). Ik zou dus minimaal wachten tot ze 5 mnd oud is en misschien zelfs liever tot 6 mnd. Overleg ieg even met CB.

@ all, fijne dag. Gaan nu even eten en behang uitzoeken.

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, o jee, dat hadden jullie weer :( Gelukkig heeft Josien veel geslapen en kon jij zo ook een beetje rust pakken. Maar wel rot dat jullie het weer te pakken hadden!
    Ik dacht TdF :( Maar na even nadenken snapte ik het 8)
    Fijn dat jij je een stuk beter voelt, maar apart zo'n dagje dan! Zielig dat Josien nog wel ziek is, dus beterschap voor je meisje!

Ik voel me idd een stuk beter! Mijn keel doet nog wel flink zeer, maar is wel te doen. Mijn rugpijn en de koorts enzo is gelukkig wel over :)

Succes met het behang! Hopelijk zit er niet zo'n lange levertijd op!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knuf voor Melisa!

Twinny, ritme hier is: slapen als moe en eten als honger, spelen als wakker :D. Dus daar heb je niet zoveel aan ;)

Verder niet bijgelezen en ga ik ook niet meer doen, M wil lekker rondje fietsen.

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Salapio, hoogstwaarschijnlijk gaan we in eerste instantie naar de Jura volgende week, ik denk in de buurt van Lac de Chalain, dus als je tips hebt :)
    We willen niet te ver, aangezien Veda soms last lijkt te hebben van de warmte, dus vandaar dat we aan de Jura denken. We zijn er al eens een paar dagen geweest en omdat je er evengoed bergen hebt (waar we erg van houden), lijkt ons dat een goede eerste bestemming. En van daaruit zien we verder.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    We zijn geslaagd voor behang en het wordt deze week nog geleverd. Dus eind van de week gaan we behangen ;):D

Verder ben ik weer bekaf en heb vanmiddag samen met J weer lekker op bed gehangen.
    Morgen gaan we proberen wat te klussen.

@ Mosa, oh lekker volgende week op vakantie. Hopelijk is dan je keelpijn over!

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

@melisa, ben je de dag nog een beetje doorgekomen meid? knufknuf!

@afrola, oww J niet lekker en jij zelf ook niet! lekker saampies op het grote bed gelegen, lekker hoor. er schijnt volges mij iets te heersen van een zomergriep (zei de dokter), en ook heel veel volwassen mensen (en kids) in mijn omgeving zijn ook ziek of ziek geweest..dus er heerst echt wel wat, hier in iedergeval! haha. morgen wat klussen, leukk:D

@babyd ik zou als ik jou was ook echt nog even wachten met vast voedsel, bij feli werd het er eerst echt ook alleen maar erger van, ik zou het eerst ff overleggen met cb omdat ze natuurlijk best vroeg was, en nog zowiso best jong is.

@mosa, gelukkig voel jij je wat beter :D lekker veel waterijsjes eten :D en hihi niet opgenomen toen schoonouders bellen, kan het me voorstellen hoor:) heb je al veel gefietst met veda??

@djaar meid, echt maak je geen zorgen om hier/ons, jezelf en je gezin eerst he!! en wat heerlijk dat je meisje nog lekker had geslapen :D

@Loe tjeeeeeeeeeetje zeg, the soap continue's wat een gedoe weer zeg bah!

@all

pff wat een dag weer..

vandaag dus caravan gehaald hai voor het eerst ermee gereden, ging wel goed, samen met oom opgezet.. waaide super hard daar precies de wind in de tent dus dat was nog een klus wahahah;)

maar goed, het moet wel goed komen, wel een gedoe hoor als je maar met zn 2tjes bent, kom denk ik wel 2 paar handen te kort daar op vakantie maarja, komt vast goed;)

stond ook een hele bejaardensoos naar ons te kijken (die gingen tandemfietsen daar ofso) dusja, erg fijn, NOT hahaha.

feli hadden we ff bij hai zn broer gebracht en dat was wel goed gegaan, alleen ze had maar een kwartier geslapen haha

ze doet nogsteeds gek met slapen, overdag net als bij mosa is het prima

maar savonds is het echt niet leuk :S nu weer, heel drama maakt ze er van, ze doet het gewoon echt niet, maarja ik denk ik kan dr toch moeilijk pas om 9 uur naar bed brengen als ze om 7 uur al dr laatste fles drinkt?...daar gaat mn slaapritme..?

naja, dit werkt natuurlijk zo ook niet want dan komt ze er alsnog 3x uit voordat ze pas echt gaat slapen, omdat ze gewoon maar hysterisch door blijft huilen..:S

nouja, komt vast goed, voorderest doet ze het nog steeds super en is ze helemaal vrolijk enzo:D

ennnnnn ze kan achteruit kruipen:D jaja het begin is er ;)

en ook al eventjes zitten los, de ene x langer als de andere x maar ziet er zo scheetig uit! hahaha. (nog niet uit haarzelf hoor maar dat geeft niet)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, ik ben ook benieuwd hoe het nu met je is...

Afrola, leuk van het behang! En spannend, volgende week behangen! Succes morgen met klussen dan!

Sanne, ik heb tot nu toe bijna iedere dag gefietst met Veda, alleen pas toen het zo heel erg warm was niet. Maar ze vindt het echt heerlijk, ze kijkt echt haar ogen uit en is soms ook druk aan het kletsen :D En vanmiddag klapte ze in haar handjes tijdens het fietsen :D

En komt vast wel goed met de caravan! Maar hebben jullie een grote voortent eraan dan?
    Leuk van het kruipen! Veel kindjes gaan eerst achteruit toch?

Raar dat het bij Feli ook nog zo moeilijk gaat 's avonds :( Hier dus ook nog bijna iedere avond. Overdags prima slapen, maar zodra we 's avonds weglopen is het drama ;) En dan ook Drama met een hoofdletter D :) Vandaag is ze vanaf 16.45 uur wakker, en om 20.45 uur is ze moe. Wij haar naar bed brengen, maar als we dan weglopen is het gelijk fout. Dus ik ben er maar bij gaat zitten, dan ligt ze heel rustig en zie ik haar oogjes dichtvallen. Ze draait zich dan op haar zijtje om te gaan slapen, maar op het moment dat ik wegloop, hoort ze de deur en begint het weer van voren af aan ;) Nu zit mijn vriend bij d'r. Maar het kan nu zo nog wel 45 minuten duren. Zo vreemd dat het alleen bij het slapen 's avonds is.
    We hadden vandaag al geprobeerd niet haar rolluik naar beneden te doen, misschien is dat nu te donker voor haar en overdags doen we het ook niet, maar ook dat maakte geen verschil ;)

Wat dat betreft zie ik wel tegen de vakantie op, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze tot 22.30 uur bij ons zit omdat ze niet kan/wil slapen. Maar ik zou niet weten wat we eraan kunnen doen, en ze had dit normaal gesproken echt nooit.

Oh, mijn vriend komt naar beneden, en ze is stil op dit moment :) Hopelijk blijft het zo :)

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden,

Heb even geen puf om alles te lezen en te reageren.
    Met mij gaat het op en af. Vanmorgen wat bloedverlies, daarna weer veel bruine prut. Tot het vanavond weer begon, maar het is niet overdreven veel en nog zonder krampen. Helaas ben ik een beetje een ervaringsdeskundige, en weet dat de krampen dus nog moeten komen.
    Het ene moment voel ik me prima, en ga ik lekker met Chelsey aan de gang, het andere moment komt er niets uit mijn handen en trek ik me even terug als mama. Manlief is erg behulpzaam gelukkig.

Iedereen een fijne zondag alvast!

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, je hebt het idd al vaker meegemaakt, dus het is ook goed om op je eigen gevoel af te gaan, maar ik denk dat je nog wel een sprankje hoop kunt hebben :) Het kan heel goed nog met de innesteling te maken hebben, dus hopelijk stopt het morgen echt en was het vals alarm!
    Ik ga heel hard voor je duimen dat je je voor niets zo druk hebt gemaakt!

Nogmaals een dikke knuffel, en érg fijn dat je man er voor je is!!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Melisa, ik kan me goed voorstellen dat je geen hoop meer hebt. Knuffel voor jou.

Mosa, ik zal even aan Jan vragen, die is de expert en heeft een beter geheugen :D (was namelijk in 2007 dat we in de Jura waren). Daar trouwens maar 1x camping als ik het me goed herinner. Lag een een rivier waar we een prachtige kanotocht hebben gemaakt (maar weet niet of dat was is met Veda, M zat toen nog in mn buik). Verder was de camping voor ons wat te groot, had zelfs een zwembad en pizza afhaal :D

Slecht slapen in de avond, klinkt heel herkenbaar! Heeft waarschijnlijk echt te maken met verlatingsangst. TisUnFAse-modus maar aanzetten dus :). Bij M werkte erbij zitten niet, alleen heel dicht tegen ons aanhouden en pas als ze echt even in slaap was gevallen weer in bed leggen en sluipend en met bonzend hart de kamer weer uit. En dan dus niet alleen 's avonds, maar ook een keer of 2-4 tot de volgende ochtend ... Bij M maakte later in bed leggen geen ruk uit, maar als dat wel uitmaakt dan zou ik het wel weten hoor :D. Hopelijk gaat het met kamperen wel beter (misschien is ze heel moe van de buitenlucht de hele dag).

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Salapio, thanks voor het vragen aan Jan :)

Maar als het slechte slapen 's avonds met verlatingsangst te maken heeft, dan zou je toch ook denken dat het overdags ook zo moet zijn? Weet jij daar de verklaring van dan, dat het alleen 's avonds is? Want 's avonds is het natuurlijk nog licht als ze naar bed gaat, dus met het donker worden kan het niet te maken hebben.

En dan mogen wij nog gelukkig zijn dat ze 's nachts wel goed doorslaapt, het is echt alleen het in slaap vallen.
    We gaan vanavond in ieder geval proberen de laatste fles iets uit te stellen, zodat ze goed moe is als ze begint te drinken. En dan geeft één van ons de laatste fles op haar kamer in plaats van beneden, misschien wordt ze dan zo rustig en slaperig dat het beter gaat. Dat hopen we tenminste :)

En ik vind het ook alleen maar sneu voor haar hoor! Maar je wilt graag weten wat er aan de hand is, en dat kan nu eenmaal niet altijd, dus dat maakt het lastig.
    Maar het is in ieder geval 'fijn' dat het herkenbaar is.
    En dat hoopten wij ook al, dat Veda flink moe wordt van de hele dag in de buitenlucht :)

All, mijn vriend zou de eerste fles doen en er dan uitgaan met Veda zodat ik kon blijven liggen, maar eigenlijk was ik zelf zo wakker dat ik er maar uitgegaan ben. Dus mijn vriend ligt nu nog te slapen, ik zou toch moeilijk in slaap vallen.
    Maar het wordt een prachtige dag zo te zien, dus ook niet erg om er op tijd uit te zijn/

Fijne dag allemaal!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee hoe dat komt: verschil overdag en avond. M sliep overdag ook slechter :D. Misschien doordat Veda echt moeier is van de dag en daarom wat moeilijker kan omgaan met de situatie?

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M zegt net: mama, mijn monster eet mn boterham op (met heel serieus gezicht) :D :D :D

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    hihi :D

Zou idd kunnen, dat Veda moeier is van de hele dag indrukken en er dan meer moeite mee heeft. Maar ja, het zal wel weer overgaan binnenkort :)

Zo, tijd voor een ontbijtje :D

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa:
    :$ nee toch :p:D:D

Ik heb de meergranen crackers van de jumbo staan en heb ze laatst bij de c1000 ook meegenomen, vielen ook erg goed. Is inderdaad erg handig voor tussendoor of als er even geen brood bij handen is.

Met het brooddieet gaat het goed. Ik ben nu een weekje bezig en al 1,5 kilo afgevallen. Ben er erg blij mee. Gister heb ik wel wat gesmokkeld maar op een zaterdag mag dat wel vind ik. Vandaag is weer een 'normale' dag en dat komt goed uit, we gaat vanavond uit eten met de familie van roy.

Ohhh wat slecht dat je de telefoon niet hebt opgenomen ;):p...nee hoor, doe ik ook weleens als ik zie dat bepaalde mensen bellen en ik er op dat moment écht geen zin in heb.

Vriendinnen van mij vonden het ook 'anders' bij de 2e. Maar het is inderdaad niet nieuw maar en ik denk dat het em daar gewoon in zit. Tis niet minder bijzonder maar 'gewoon' niet nieuw meer.

Afrola: He jak dat jullie allebei zo ellendig waren :( Beterschap!!!
    Leuk geslaagd voor het behang! Welke is het geworden?

Sanne: Haha wat leuk dat Feli achteruit kan kruipen :D Gaat hard ineens daar bij jou met feli! Ik zat me ineens te bedenken dat ze nu wel in een sprongetje kan zitten. 8,5 maand geloof ik.

Salapio: Je had het over mooie getallen en toen bedacht ik me vanmorgen ineens dat ik dit jaar op 20-10-2010 jarig ben :D en dan word ik 21 :p *plus 7 jaar maar die tellen we gewoon even niet mee*
    Haha mijn monster eet mijn boterham op :D Wat heb je toch een lekkere griet :)

Melisa: Ik vind het zo rot :( Dikke knuf voor jou! Gelukkig is je man lief voor je.

All: Hier een rustig zondagochtendje, noahtje net een fruitje op, mama boterham, pap ligt nog op 1 oor. Hij is er vanmorgen als eerste uitgegaan zodat ik lekker kon blijven liggen.
    Ik had gisteravond helaas erg veel last van m'n reuma dus ben met hoge uitzondering gaan slapen met een ibuprofen 600mg. Doe ik niet snel maar voelde me echt slecht :( Maar nu gaat het gelukkig weer goed..hopelijk blijft het zo de rest van de dag.

Ik kreeg gister een echofoto gemaild van mijn schoonzusje... hier is je petekindje stond er...was natuurlijl zo trots als een pauw 8)

Oja doet me gelijk aan iets denken, mosa, je krijgt dus inderdaad rond de 30 weken een standaard echo voor de groei en ligging van het kindje. Dat had mijn schoonzusje ook gekregen nu en zei dat het iets nieuws was. Ik dacht gelijk, oeh even mosa vertellen :)

Noah kan trouwens 'overstappen' van de bank naar de tafel...wel onder voorbehoud dat hij zich vast kan houden maar hij loopt wel wat pasjes...pff wie komt hem ook even zeggen dat hij pas 8,5 maand is :(;):)

16. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemorgen!

Hihi Salapio, je hebt ook echt wel een funny meisje!

Sterre, die Noah, die heeft er maar haast mee. Kleine jongen kleine jongen...... (ik spreek m even toe)

De rest: Goedemorgen!

17. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    moge, hier druk bezig met inpakken.
    Papa is hardlopen en daarna gaan we gezellig naar ARTIS@!!
    ( met de gratis kaarten van de Dekamarkt)
    Het is echt een jaarlijkse traditie maar wel wat vreemd. Vorig jaar liep ik er met een dikke buik en het jaar ervoor was ik net gecuretteerd, en nu dus met BABY. Nou ja echt baby is ze niet meer hoor! WEL EEN LEKKER GRIETJE, oeps caps lock:)

Maar hier ook slaapproblemen en ook alleen s'avonds. Wij laten haar een kwartiertje huilen of ze moet echt overstuur zijn. En anders herhalen we het slaapritueel net zolang totdat ze slaapt. Maar het meest vervelend is dat ze meestal nog een keer wakker wordt na 3 kwartier slapen en we dan opnieuw kunnen beginnen.
    Ofwel het mantra van Salapio maar aanhouden; Tis Un Fase..............TUF TUF TUF

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Campings Jura

Bonlieu (plaatsnaam) = aan Lac Bonlieu ... (= heel rustig kun je mooi wandelen met een meertje waar je niet in mag zwemmen en aan de bossen)

Chatillon = wat groter plaatsje aan de rivier Ain. Leuk om in te zwemmen en kanoën. Maar camping wel wat massaler (met zwembad).

Allebei in de buurt van Clairvaux les Lacs

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Compleet uit de route maar echt een van de mooiste campings in de buurt van fijne zwemmeertjes: Welkom bij La Nozilliere (maar misschien leuker voor volgend jaar, M heeft vorig jaar heel veel waterplezier gehad daar).

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als jullie volgend jaar zomer gaan kamperen natuurlijk :D ;)

Deel Deze Pagina