Mosa: De dermatoloog hier in het ziekenhuis heeft het zo'n beetje opgegeven maar de lichttherapie zuster heeft me *heel zachtjes* gezegt dat ik me door moet laten sturen naar een academisch zkh. Dat wil ik op zich wel maar eerst maar even de reumatoloog e.d achter de rug hebben anders zit ik straks alleen nog maar in het zkh haha. teen tussen de deur ... Ach ik heb een keer met al mijn vingers aan die kant van de deur gezeten... ben het alweer vergeten joh Pookie: De borden worden inderdaad iedere keer doorgegeven en er circuleren nogal wat borden dus het stond een beetje vol hier De een heet Marit en de ander heet Lieke. Hanna: Nee vocht telt inderdaad niet meer mee Melisa: Stom hoor van je schoonouders Dikke knuf voor jou! All: Oef de tuin nog even doen was toch niet zo slim... weet wel dat het niet slim was maar nu zit ik weer met de gebakken peren... pijn auw auw... Nou ja, ik weet het dus mag eigenlijk ook niet klagen En het ziet er weer mooi uit dus kan nu lekker genieten
Sterre, fijn dat de verpleegkundige dat ingefluisterd heeft dan! Maar ik kan me ook voorstellen dat je liever nog even wacht. Rot dat je zo'n last hebt van je harde werk in de tuin Hopelijk slaap je goed en voel je je morgen weer wat fitter! All, voor de 2e avond op rij is Veda zonder problemen gaan slapen Het lijkt dus weer de goede kant op te gaan. Na de slaapliedjes gezongen te hebben en een kusje gegeven te hebben, stop ik snel een knuffeltje in haar handjes en dan lopen we weg. Zou fijn zijn als het iedere avond beter zou gaan, vooral met het oog op de vakantie natuurlijk. Zo, nu nog even buiten zitten. Slaap lekker allemaal! Morgen ga ik trouwens de vk bellen, ben benieuwd wanneer ik langs moet komen Maar het zal nog wel even duren denk ik.
Melisa, in deze tijden leer je wel je vrienden kennen he? Mosa, fijn dat Veda lekker is gaan slapen. Misschien is ze nu gewend aan het ritme? Leuk om de VK te bellen. Ik ben benieuwd wanneer je mag komen.. Waarom denk je dat het nog wel even zal duren? Sterre, balen zeg dat je nu zo'n last hebt, maar wel fijn dat de tuin weer goed is. Zeker met dit lekkere weer zal je daar wel van genieten. Svinthe heeft net de laatste fles gehad, dus we gaan hier alles opruimen en dan lekker slapen. Weltrusten allemaal!
Hanna, aangezien ik de vorige keer pas een echo kreeg toen ik precies 12 weken zwanger was, verwacht ik dat ik deze keer ook dan pas een echo krijg, dus vandaar dat het nog even duurt. Maar de vk zal sowieso in eerste instantie mijn laatste menstruatie aanhouden, dus dan zou ik ruim 7 weken zwanger zijn (maar ik zeg er morgen wel bij dat ik een langere cyclus had, anders is het misschien vreemd dat ik uiteindelijk korter zwanger lijk te zijn dan zij verwacht). Wel raar om weer de vk te moeten bellen, en dan deze week vast kraamzorg te moeten regelen Dan wordt het allemaal zo echt All, we hebben net ons vakantielijstje afgemaakt, als het goed is hebben we alles opgeschreven wat mee moet. Dat pakt iets makkelijker in vind ik. Weltrusten!
Goedemorgen, Mijn vriend heeft vanaf vandaag ook al vakantie, dus dat is gezellig. Zometeen eerst even de tent een keer opzetten, zodat we weten hoe het moet. Loe, succes straks in het ziekenhuis! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen, Mosa, leuk de vk weer bellen. Ik ben benieuwd.... Hoe voel je je verder? En fijn dat Veda nu weer lekker gaat slapen!! En kraamzorg regelen, ja ja, dan wordt het weer echt... Melisa, hoe is het met jou?? Sterre, balen van je reuma. Maar je hebt er wel een mooie tuin van gekregen!! Fijne dag allemaal!
Nijntje, ik voel me eigenlijk prima Misschien iets moeier, maar ik weet niet of dat echt door de zwangerschap komt. Ga jij na de zomervakantie weer werken? Net de vk gebeld, en 10 augustus de intake. En dan wordt de afspraak voor de echo gemaakt, dus (ergens wel jammer) pas weer rond de 12 weken de echo. Ik probeer er nu maar op te vertrouwen dat als ik geen bloedverlies of iets heb, dat alles goed gaat
@ Loe, poeh meid ik hoop dat jullie kleine nog wel even bij mama blijft... Spannende tijd.. Probeer wel rustig aan te doen hoor.. Mooie schilderijtjes zeg! & weer leuke foto van jullie babykamer. @ Hanna, leuke foto van jou en Svinthe!! Oh wat wordt ze al groot he, schatje. Leuk dat de foto's zijn gelukt! En op canvas, echt leuk! Moet ook snel eens een shoot laten maken . @ Mosa, ah zo schattig dat Veda zo aan het proberen is om op te staan! Wat gaat het dan ineens snel he ik weet nog dat je kort geleden schreef dat ze door de kamer heen schoof ! Hahaha afkeer van vis dat had ik ook whaha. Ahw schrik je je ook rot als zoiets gebeurd bah zeg. Maar wel fijn dat ze niet zoveel huilde dan viel het gelukkig mee. Jammer he dat 12 weken je meestal pas een echo krijgt.. Je bent dan zo benieuwd! @ Melisa, fijn dat het geen bbz was.. Ik hoop dat je dit niet nog een x hoeft mee te maken .. Lullig van je schoonouders ja .. @ Sanne, hier ook een dame die haar laatste fles niet leeg drinkt.. Ik laat het maar, soms heeft ze maar 60 gehad van de fles van 210.. Vanaf dr geboorte hebben we steeds flessen er in moeten stoppen, maar nu doe ik dat niet meer. Ze drinken vast wel wat ze nodig hebben denk ik dan.. Vooral als ze overdag goed drinken misschien hebben ze dan 's avonds niet zoveel meer nodig? Echt rot dat je je zo onzeker voelt na zwangerschap he . @ Afrola, beterschap! Fijn dat het goed gaat met de verbouwing. Hoop dat je jezelf ook snel weer beter voelt. @ Sterre, fijn zeg dat er zo'n goede service was met jullie onderstel! Hoor je idd niet vaak dat ze niet moeilijk doen . Hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt.. @ Tijgertje, fijn zeg dat je de kg's zo snel kwijt was! Leuke foto's van Kyano en Thijmen! @ Kilo's van de zwangerschap.. Ik ben in totaal 15,3 kg aangekomen (34w5d).. En er moeten nog 8 af.. Was een week na de bevalling maar 4kg kwijt! Ik kreeg trouwens na de bevalling mijn broek niet eens meer aan echt vreemd heb de hele dag in me pyama moeten rond gelopen in het ziekenhuis . Nu maar even aan de afwas . Heb maandag en gisteren veel in huis gedaan dus vandaag maar even genieten!
Goedemorgen! Heb nog niet veel bijgelezen maar Sterre, hoe gaat het met je pijn? En mosa, succes met de tent vandaag (geen ruzie maken he hihi) Baby D, ik denk dat ik op jou ga lijken qua kilo's, ik nu 12 aangekomen en ik vermoed geen tijgertje-effect na de bevalling! Wij zo om elf uur op controle. Hopelijk gaan ze wel de controles doen en vruchtwater meten en de cervix. Afwachten maar weer. Ik word er gestresst van,jak. Nu even koffie leuten met mannetje, da's wel gezellig. Tot later!
Goedemorgen meiden, Ik heb er al een dag opzitten naar mjn idee.....gestofzuigd de keuken schoon, naar de markt geweest en 2 wassen gedraaid... Nu even lekker achter de computer met een koud glas cola Mosa, dat is wel vrij laat dan dat je pas met 12 weken een echo krijgt. Bij onze vk-praktijk krijg je al vroeger een echo om te bepalen hoe ver je al bent. Ik denk ook om voor hen beter in te kunnen passen qua planning e.d. Leuk om weer kraamhulp te regelen. Ik weet nog wel dat ik het toen ook eccht vond worden Is het gelukt met het opzetten van de tent? 10 augustus de intake lees ik nu. Dat is dan snel na je vakantie. Tuurlijk moet je uitgaan van een goede zwangerschap!!! BabyD, huh, welke broek kreeg je niet meer aan??? Je zwangerschapsbroek of je gewone broek? Ik vondhet heerlijk toen ik na een week of 4 weer in mijn spijkerbroek paste... Ik heb dat toen elke week even geprobeerd hahahah! Loe, succes in het ziekenhuis! Fijne dag allemaal
Sanne, ik heb nooit pap gegeven dus geen idee. Mag Feli al brood? Want dan zou ik dat geven smiddags ipv lepelpap. En als ze doorslaapt op een melkfles zou ik daarvoor gaan. En een fles pap van 240 *grote ogen* ... dat zijn hoeveelheden die mijn kinderen nooit drinken/hebben gedronken . M krijgt nu nog een fles volle melk voor het slapen en daar zit 180-200 ml in. En T drinkt flessen van 130-180ml (hangt af van hoeveel ik heb gekolft). Mosa, hier ook nooit spieken tijdens het slapen. Ik had het ook niet zo op vis tijdens zwangerschap, met name geen garnalen. Pangasius ging wel goed in (en dat vind ik ook echt een van de lekkerste visjes). Garnalen eet ik wel weer, gisteren een broodje met gerookte zalm gegeten en dat hoef ik de aankomende 10 jaar niet meer geloof ik . Je kunt ook online shoppen bij H&M . Hihi ... poging tot mishandeling ... pas maar op . Melisa, fijn dat het allemaal 'goed' was bij de HA. En volgende maand een gesprek, ook prettig. Irritant van je schoonouders. Misschien weten ze niet goed hoe ze hiermee om moeten gaan? Of ga ik nu te veel uit van het goede in 'de mens' . Loe, he bah meid wat vervelend dat je hier nu zo mee in je maag zit. Soms is ignorance toch wel bliss . Misschien ging het bij mij ook wel zo en heb ik bij beide zwangerschappen een tijd al met ontsluiting rondgelopen en waren mijn bevallingen daarom zo rap. Er zijn nu eenmaal dingen die je echt niet in de hand hebt, zeker bij een zwangerschap (en dat wordt alleen maar erger als je kindje er eenmaal is). Dit gezegd hebbende, ik zou waarschijnlijk precies zo reageren als jij als het mijzelf zou overkomen ... Dikke knuf! Afrola, vervelend van de buikgriep. Knuffie! Hanna, leuk hoor mooie foto's Lijf, ik heb altijd vrouwelijke rondingen gehad maar wel een behoorlijk platte buik. Nuniemeer . Dus ik loop ook rond in een badpak (best een mooie, simpel zwart van de hema, maar pasvorm is super) en kijk maar niet in de spiegel . En verder ben ik ook eigenlijk supertrots op mn lijf inclusief hangbuikje: twee supermooie kindjes geproduceerd . En on the bright side: bij M duurde het ongeveer een jaar voordat ik weer in model was (en een paar maanden later was ik weer zwanger). Maar ik ga maar wel weer wat buikspieroefeningen doen denk ik Sterre, leuk een babyboom en shit dat je zoveel pijn hebt ... dikke knuf! Kleuren, M kleurde met natuurkrijtjes, vrij grote vierkante dus liggen goed in de hand en gekleurd met natuurlijke producten dus niet zo erg als ze per ongeluk in dr mond belanden. Stiften van de hema zijn fijn, potloden maar matig. Beter wat meer geld uitgeven voor de bruynzeel gevallen! Schoenen, als ze gaan oefenen met lopen op sloffen of met zeer flexibele zool. Pas als ze een aantal weken los lopen kun je overstappen op echte schoenen. Liefst niet met een hele harde en onbuigzame zool. Ik zou zelf bij de eerste schoenen naar een dure speciaalzaak gaan, alleen al om je goed te laten informeren, kopen kan dan later nog bij van haren oid . M liep een hele tijd al heel goed aan 1 hand dus voor haar hebben we toen schoentjes met flexibele zool gekocht. Tijgertje, kan me voorstellen dat het best pittig is met twee ukkies. Jij goed geslonken en K goed gegroeid, precies zoals je het wil Autostoeltje, voetjes eruit is geen probleem, koppie wel. Liefst zolang mogelijk in de cosi: is echt het allerveiligste. M hebben we bijna een jaar erin gehad, maar toen werd het steeds megadrama in de auto (krijsenkrijsenkrijsen) en dat was ook niet echt veilig . Dus overgezet in de zitstoel en drama was voorbij. Ik denk dat T er veeeeeel sneller in moet (hij is nu denk ik zeker 70 cm) ... M heeft een paarse met paarse bloemetjes. T mag een echte jongensversie *** T heeft vannacht van 0-6 geslapen, duimen jullie mee dat het niet een eenmalig cadeautje was . En de gekkerd werd niet wakker van de honger: had na een paar slokjes genoeg. Pas rond 830 ENORM gedronken en in bed gelegd. Hij ligt nu net weer te kletsen M en Jan zijn naar de speeltuin. Ik ga nu T eruit vissen en dan hopelijk wat werk doen.
Salapio: schoonouders denken gewoon niet verder dan hun eigen voordeur. 2 Jaar geleden kregen we op vakantie een miskraam en stuurden een berichtje hoe het was. Kreeg als antwoord (weet het nog heel goed!): wat naar voor jullie maar ook voor ons. Tja... En Chelsey was de laatste weken ook vreselijk aan het huilen in de auto vanuit de Maxi-cosi. Sinds de auto-stoel hebben we een zonnestraaltje achterin. Mosa: leuk he al die dingen plannen weer. Dan ben je echt zwanger als je weer dingen kan gaan regelen. Loe: succes in het ziekenhuis. All: vloeien lijkt nu minder te worden. Chelsey is nog 1 ochtend naar de oppas, dus ik heb heerlijk tot 11 uur in bed tv gekeken. Voel me nog zo slap als wat.
OMG! Wat naar voor jullie maar ook voor ons?! Nee, dan zou ik ook niet meer van het goede uitgaan. Vreselijk. Hopelijk voel je je snel in ieder geval fysiek beter. Wat vindt je man ervan? Hoe gaat hij ermee om?
Loe, veel succes in het ziekenhuis!! Inmiddels ben je, als het goed is al aan de beurt geweest, maar toch, hihi Mosa, de intake op 10 augustus, dat is al vrij snel, zeker zo met de vakantie. Balen dat dan pas de echo gepland wordt... Ik hoef trouwens 3 dec pas weer te werken, want ik neem mijn betaalde ouderschapsverlof op... Melisa, wat een belachelijke sms van je souders.... Hanna, wat actief al deze morgen!! BabyD, balen van de laatste fles... maar wat je zegt, als ze overdag genoeg drinkt, heeft ze die laatste fles misschien minder hard nodig... Kilo's, ik was er 13 aangekomen en 2 weken na de keizersnee al 10 kwijt, maar die laatste 3 (aangevuld met een restje van 5 kilo) willen niet vlotten...
Salapio: tegen mijn man moet ik niets zeggen over zijn ouders. Dan krijg ik enkel te horen: ze kunnen nooit wat goed doen in jouw ogen he. Heb gisteren uitgelegd dat ik het te zot vind dat ze bellen na 7 uur (na 4 dagen), zodat ze weten dat hij thuis is. Als ze mij nu eens zouden bellen, of ze bijvoorbeeld even boodschappen kan doen? Scheelt mijn man ook weer 's avonds. Maar dat doen ze niet. Verder is mijn man een binnenvetter, en zal hij niet snel laten blijken wat hij voelt. Maar ik weet dat hij dit kindje ook graag had gewild.
Mosa: Ik ben benieuwd wat je vk zegt als je met het goede nieuws belt Oh lees net dat je al gebelt hebt.. oke 10 aug. intake en daarna pas echo, jammer hoor, moet je nog wachten. BabyD: Welke broek paste je niet meer dan? Ik heb de eerste week ook alleen in mijn pyama rondgelopen maar moest er ook niet aan denk om in een normale broek te zitten eigenlijk haha. Lekker genieten vandaag! Loe: Vandaag gaat het weer beter gelukkig ondanks een zeer kort nachtje. Hopelijk is alles goed gegaan in het zkh! Salapio: Ik duim voor je dat het geen eenmalig nachtje was hoor Melisa: Fijn dat je nog even een ochtendje rust hebt gehad. ook voor ons...meen je niet?!...wat een mensen zeg.. Nijn: Dat restje gaan er ook nog wel af, bij mij duurde het ook lang maarrrr het is eraf All: Hier vreselijke ruzie gehad vannacht. We hebben er uiteindelijk om 02.30u maar een punt achter gezet maar uitgesproken is het niet. We zitten op het moment zó niet op 1 lijn... we lijken eerlijk gezegt verder van elkaar af te zitten dan ooit te voren Heb hem zelf gevraagt of hij nog wel verder wil maar dat is het toch niet. Ik zelf word behoorlijk moe van die ruzie's de hele tijd. Krijg een beetje het gevoel van pappen en nat houden... Pfff wat een ellende zeg. Ik kan mijn gevoel eigenlijk op het moment niet omschrijven... ik voel niks eigenlijk. Normaal zou ik me ellendig voelen en hem nog wel even bellen maar daar heb ik nu totaal geen behoefte aan.
Wat onwijs vervelend Sterre, dikkedikke knuf. Als je behoefte hebt aan hart luchten via PB dan kan dat hoor .
Sterre:dikke knuffel. Hopelijk komen jullie er weer uit. Wij hebben ook echt een dieptepunt gehad hier een paar maanden geleden. Een kind opvoeden en een relatie onderhouden is niet gemakkelijk.
Sterre, wat ontzettend vervelend. Hebben jullie ook een idee waardoor het veroorzaakt wordt? All, bedankt voor jullie succes. Het heeft volgens mij wel geholpen, want ondanks dat het AMC 1,9 aan cervixlengte gemeten heeft, was het vandaag volgens ons ziekenhuis 3,2! We geloven het gewoon, en daarom zijn we nu lekker vrolijk. Onze snuf is al ingedaald! Koppie was nu nog net te meten. We hebben trouwens een hele leuke echofoto (ging haast zo per ongeluk maar snuf kwam zo mooi in beeld). Bloeddruk was goed 110/70. Ik heb aangegeven dat het amc heeft gezegd dat er beter beleid moest komen en zij meer moesten luisteren. Daarop heeft de gyn weer inwendig onderzoek verricht (alles nog dicht en wat is dat naar zeg, zo'n onderzoek zo hoog bij die baarmoedermond) en moest ik nogmaals plasje inleveren. Verder ben ik eindelijk doorgestuurd naar de orthopeed voor het vocht in mijn handen en polsen en het feit dat ik mijn handen bijna niet meer gebruiken kan. Dus al met al: nie slech nie....................! Snuf zou volgens amc 1350 gram zijn, volgens ons ziekenhuis (omdat ze m dus groter meten) 1600 en zoveel gram! Buik loopt voor op 31 weken, beentje was ook aan de lange kant nu. Alleen koppie iets kleiner, maar dus niet zo klein als in amc. Goed he. Zo nog de foto! Hannelore, bij jullie ook beetje pet? Hoe komt t?