Voormalig temp-meiden deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sannehai, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Salapio, wow wat goed van T zeg dat hij zo lekker geslapen heeft :D
    Ik duim voor je hoor dat het vannacht ook weer zo !

Melisa, wel fijn dat het vloeien midner lijkt te gaan worden.
    Helaas heb ik ook een miskraam gehad voor Svinthe en vond ik het erg fijn toen het allemaal minder werd...minder confronterend ofzo.
    Dikke knuffel van mij en ik hoop dat het ochtendje lekker tv kijken en rondhangen je een beetje goed heeft gedaan.

Sterre, wat heel erg vervelend voor je zeg dat het nu zo loopt in je relatie.
    Even helemaal niks voelen, even helemaal niks doen is na zo'n nacht niet raar..
    Hopelijk komen jullie er snel uit samen!

LOe, in een nacht van 1,9 naar 3,2 Dat doet je goed!!!!!! :D
    Mooie echofoto!

NU nog even klagen....
    Ik ben de laatste tijd erg moe, heb nu ook Mamafit-pillen gekocht, hopelijk helpen ze.
    Nu dacht ik vandaag... asl Svinthe vanmiddag gaat slapen ga ik ook even....
    Ligt ze vervolgens echt een uur de miepen in haar bedje. NU ben ik eruit gegaan en denk:
    Ik laat haar nog 10 minuutjes liggen en anders haal ik haar eruit...
    Wat denk je...NU SLAAPT ZE!!!!
    Ik heb nu geen zin meer om te gaan liggen. MOet zo nog wat klaarzetten voord e verjaardag waar we heen gaan .
    Dus hopelijk lukt het morgen wel! (of anders overmorgen :D)

2. Loe

Loe Niet meer actief

Hanna, ik vind t geen geklaag hoor, ik kan me er al heel wat bij voorstellen bij jullie verhalen. Kun je je hb ook even snel laten testen bij de ha misschien?

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, goed bezig geweest vandaag :D En 's ochtends aan de cola :$ ;) Ik ben zo'n beetje verslaafd aan cola light, maar probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen. En helemaal nu ik zwanger ben.

Hoe gaat het met de rommel thuis?

Salapio, zoals altijd heb je weer wat nuttige tips voor ons :)
    En heerlijke nacht, ik duim zeker dat het vaker gaat gebeuren dat T gaat doorslapen!

Melisa, jeetje, wat een vreemde mensen toch, die schoonouders van jou :( Maar zoals je weet, hier herkenbaar ;) Maar dan in de zin van: 'we hadden nooit verwacht een kleinkind te krijgen' toen ik zwanger was :$ Dat één kind geen kinderen kan krijgen, wil toch niets zeggen over je andere kind?

Maar wel heel vervelend dat je totaal geen steun van hen krijgt!

Vervelend dat je je nog zo slap voelt, misschien toch door het bloedverlies. Wel fijn dat het vloeien in ieder geval minder lijkt te worden. Misschien een rare vraag, maar gaan jullie er wel gelijk weer voor, of wil je eerst afwachten of de huisarts wat dingen gaat onderzoeken?

Nijntje, heerlijk zeg, 3 december weer werken! Wat een eeuwigheid weg lijkt het nog hè?

Sterre, och jeetje, wat ontzettend rot dat het zo uit de hand gelopen is bij jullie :( En dat je er zo weinig bij voelt, is misschien nog wel het meest beangstigend? Komt de ontevredenheid over hoe het nu is voornamelijk uit één van jullie of uit beiden?
    Dikke knuffel in ieder geval! Ik had gehoopt dat het nu beter zou gaan, maar ik wilde er pas niet naar 'vragen'.
    Mij mag je ook altijd pb-en mocht je behoefte hebben :)

Hannelore, jij ook een knuffel dan, wat rot dat het ook tussen jullie niet lekker loopt!

Loe, wauw, wat fijn dat de cervixlengte nu een stuk beter was! En goed dat jullie erin geloven, ik denk dat dat ook de beste manier is om nu te denken.
    En de metingen klinken ook goed nu, dus gefeliciteerd met het goede nieuws :) Komt vast allemaal goed! En zo langzamerhand ga je zo alweer naar de 30 weken toe :D

Ik dacht toch inmiddels wel iets verstand te hebben van echofoto's maar ik snap de foto niet :)

All, vanochtend (zonder ruzie :D Nee hoor, hebben we eigenlijk nooit met de tent opzetten) de tent opgezet, bleek er een stok kapot te zijn. Dus net terug geweest en een nieuwe gekregen. Maar goed dat we hem eerst een keer hier opgezet hebben dan. Meteen nog wat andere dingetjes gekocht, dus we zijn er nu bijna klaar voor :)

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, wat vervelend dat je zo moe bent de laatste tijd ;)
    En hihi, zul je altijd zien als je zelf ook wil liggen, dat Svinthe niet wil, maar wel vervelend hoor! Misschien kun je nog even op de bank gaan liggen, zodat je wel iets uitrust?

Slaap je wel goed 's nachts of ben je dan veel wakker? Wat ik eigenlijk bedoel, ben je moe ondanks dat je 's nachts goed/genoeg slaapt, of ben je moe omdat je minder goed slaapt?

Hopelijk helpen de Mamafit-pillen en anders is het idd geen verkeerd idee om je hb te laten checken.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hanna: goed aan jezelf denken hoor!

Mosa: we gaan er wel weer voor. Maar zonder tempen etc. Is het raak, is het raak. Niet geschoten is altijd mis.

Ga ik net bij C. kijken, ligt ze achterste voren op haar buik in bed, en heeft ze 2 figuurtjes bij het hoofdeinde van haar bed er af gesloopt. Blijkbaar had ze niet direct slaap toen ik haar in bed heb gelegd :)

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Iemand trouwens nog een tip waar ik een leuk jurkje kan kopen waarin mijn buik een beetje word "weggewerkt"? Heb volgende week een bruiloft. Maar kan slecht slagen....

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
  8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hihi, ik ging me via internet inschrijven voor kraamzorg. Moest je eerst je uitgerekende datum invullen, en dan werd aangegeven of er plek was. Dus ik half maart doen, stond er dat alles al volgeboekt is dan :$ Totdat ik er achter kwam, dat ik maart 2011 moet doen en niet maart 2010 :) :D Lekker slim!

Ik zou wel dezelfde kraamhulp willen als toen met Veda, dus dat heb ik bij de opmerkingen gezet. Lijkt me leuk als dat zou kunnen. Het was een meisje van 23 maar ontzettend kundig en aardig :)

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Hanna, je bent maar weer druk geweest in de vroege ochtend dus :p ja dan heb je idd het gevoel dat de dag bijna om is he haha. Maar ook wel weer lekker wanneer alles gedaan is.
    Heerlijk dat je zo snel weer in je spijkerbroeken paste! Ik pas er nog altijd niet in :( .
    laat je het weten of die pillen ook werken? :p Kan ook wel een oppepper gebruiken hehe.
    En hopelijk is je je rust morgen wel eventjes gegunt ;) .

@ Salapio, ik duim mee dat T vanacht weer lekker blijft slapen :D !

@ Sterre, jeetje zeg... Wat rot dat het zo tussen jullie gaat :( .. Het is ook allemaal niet niks wanneer je een kindje krijgt dat heb ik ook wel gemerkt.. Ik hoop dat jullie het nog goed kunnen bijleggen en dat het weer de goede kant op zal gaan!

@ Hannelore, hoop ook dat het bij jullie de goede kant weer op zal gaan meis!

@ Loe, oh wat klein nog dan he.... Ik hoop zo dat jullie snuf nog zeker 7 weken blijft zitten! Maar alles leek nu dus wel verder goed zoals ik het lees?

@ Mosa, spannend :D . Maar fijn dat jullie een nieuwe stok hebben, hebben jullie idd wel geluk mee. Je moet er toch niet aan denken dat je nu ergens bent met een kapot iets van de tent.
    Leuk zo'n jonge kraamhulp! Als hier alles goed gaat zou ik zelf niet weer kraamhulp willen, heb er alleen voor het lichte huishouden wat aan gehad en het badderen van de kleine ;) .

@ Melisa, hahah de schone sloopster ;) .

De broek... Ik kreeg de zwangerschapsbroek niet meer aan... Echt vreemd.. Maar ik had ook ineens allemaal striemen op mijn buik na de bevalling er zaten eerst maar 2 en bij mijn navel (heb een foto in m'n album).

Nu er toch over gewicht gesproken wordt.. Ik voel me ook niet geweldig in m'n vel meer.. 't Is gewoon 1 zwemband wat er nog zit ;) en een slappe buik natuurlijk.. Gaat zo moeizaam met de kilo's. En dan ben ik trots wanneer er weer min 0.5 op de weegschaal staat, maar als ik dan in de spiegel kijk................ Bah!

10. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    BabyD, ik had ook ineens allemaal strepen na de keizersnee... Heel vreemd, nu ineens overal...

Mosa, kraamzorg ook al weer geregeld... en idd maart 2011, het gaat zo snel...

Hanna, hopelijk werken de pillen snel... en anders... sluit ik me aan bij de andere meiden.

Loe, super dat het zo positief was in het ziekenhuis.
    Ik bedacht me pas dat jij ook vlak voor de operatie bij dr E. zwanger raakte, toch?

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    BabyD, een goede kraamhulp is heel belangrijk hè, maar alleen voor lichte huishoudelijke klusjes en badderen heb je er niet zo veel aan ;)

Raar dat je je zwangerschapsbroek niet meer aankreeg dan :( Maar vervelend dat je niet lekker in je vel zit :( Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die kort geleden bevallen, die alweer helemaal tevreden over zichzelf zijn, het is ook niet niks, zo'n dikke dikke buik.
    Ik ben niet heel ontevreden, maar zeker ook niet tevreden, en van kleren passen die wat strakker bij je buik zitten, word ik al helemaal niet vrolijk ;)
    En laat staan hoe het zal zijn na een 2e kindje :) Ik wil in ieder geval deze keer ook weer goed opletten met eten, en zo min mogelijk extra aankomen.

En striae, ik had een paar streepjes op mijn buik, maar het overtijd gaan heeft het bij mij gedaan. Tussen 40 weken en de bevalling zijn er best wat bijgekomen en volgens mij van de bevalling zelf ook ;) Wel jammer, maar daar kan ik op zich niet heel erg mee zitten. Dan maar geen bikini :)

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mosa, nee ik had niet veel aan haar.. Eerst was het gezellig, maar na 2 dagen was ik het zat en we hadden ook nog 5 dagen couveuze nazorg pff.. Ik trok het niet echt meer, voelde me niet lekker in mijn eigen huis. Geen leuke ervaring ;) maar zat ook met alle spanning van het ziekenhuis misschien dat dat ook meehielp aan mijn gevoel, want het was nog helemaal geen genieten geweest en nu was er ook een vreemd persoon in huis en kun je nog niet 100% genieten en jezelf zijn.

Ja de meeste hebben de kilo's er niet meteen af jammer genoeg maar zelf wil je daar niet bij horen he ;) . Ik schaam me wel als ik alleen loop zonder kinderwagen, voor mijn gevoel kijkt iedereen naar mijn buik-je-.. Dan denk ik zelf van alles en daar kan ik niet goed tegen :) . Maar oooooooooit is het weer een beetje strakker hoop ik haha.
    Heb ook veel teveel en te lang vet eten gegeten, maar dat was het enigste wat ik er in hield op slechte dagen :D en croissantjes.. Geen dieeet om aan te raden :D :D .

13. Loe

Loe Niet meer actief

babyD, ik heb striemen!! Ik was zo trots dat ik ze niet had, en tadaaaaaaaaaaa ik had het nog geen 20 keer gezegd: gisteren keek ik met een klein spiegeltje, zitten ze links en rechts onder bij mijn navel! Ja hoor, ze zitten er. Vroeg aan mijn moeder waar zij striae had gekregen, haar antwoord: OVERAL!

Mosa, het gezichtje is heeeeeeel groot op de echo. Je ziet het neusje en de mond.

Nijn, dat klopt ja, ik stond op de lijst bij Dr. E!

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Thanx meiden voor de lieve woorden!

Loe: Wij zijn altijd het ene en het andere uiterste geweest. Ik de wilde en hij de degelijke zeg maar en dat heeft vanaf het begin af aan wel gebotst maar we zijn toch altijd bij elkaar gebleven, we houden toch heel veel van elkaar. Ik was 19 toen we wat kregen en ik lijk gegroeit te zijn en hij niet. We schelen 7 jaar. Ik vind bepaalde dingen gewoon kinderachtig nu maar hij is ook gewendt dat ik altijd ja en amen zei en dat doe ik gewoon niet meer.

Wel fijn dat jullie er weer in geloven. Hopelijk zet het 'goede' nu door en houden ze je goed in de gaten.
    Inderdaad een mooie foto zeg! Moest even kijken maar toen zag ik het, erg lief!

Leuk vooruit zicht dan als je moeder overal striemen had ;) Maar dat wil niks zeggen hoor.. mijn moeder heeft maat 36/38 na 3 kinderen!!! Pff daar kan ik alleen maar van dromen haha.

Hanna: Balen zeg dat Svinthe de hele tijd gemiept heeft en toen je eruit ging lag te slapen...hoe krijgen ze het voor elkaar he die kinders ;):)
    Even over die pillen. Mijn reumatoloog zei dat daar niet genoeg in zit omdat ik die ook slik(te). Je kan beter die gewone vitamine preparaten van de kruitvat slikken. Van A tot Z heten die geloof ik en ze zijn toevallig deze week in de aanbieding.

Mosa: Hier ook cola light..onee pepsi light is het :)
    Goed dat jullie zonder ruzie de tent op hebben gezet :p Wij zitten elkaar bij zulke dingen minimaal 1 keer in de haren :) Tja er kunnen geen 2 kapiteins op 1 schip :):).
    Maakt niet uit hoor dat je 2010 hebt ingevuld...je bent zwanger hihi.

Melisa: Knap dat jullie er toch weer voor gaan.
    Owh haha dus C had zich nog even vermaakt in bed :p
    Het is geen tip voor een jurk maar misschien kan je corrigerende ondergoed aan doen? Hoeft niet duur te zijn, bij de hema hebben ze zoiets ook geloof ik. Heb er i.i.g wel een keer bij staan kijken.

Nijn: Zooooww 3 december pas weer werken :$ Dat duurt nog lang!

BabyD: Owh je kreeg je zwangerschapsbroek niet meer aan :( Inderdaad vreemd. Ik had na de bevalling ineens ook wat striemen onder mijn navel :( Wel rot dat je jezelf zo onzeker voeld.. ik had dat ook heel erg vandaar dat ik er werk van gemaakt heb. Misschien kan je eens naar een dietiste gaan?

All: Nou hier is de rust voorlopig weer wedergekeerd... maar voor hoelang ?? Het is gewoon een oneindige discussie en weet niet meer zo goed hoe we eruit kunnen komen. Ik heb al relatietherapie voorgesteld maar dat wil hij pertinent niet :(

Pff ik weet wel dat ik op tijd naar bed ga vanavond...4,5 uurtjes slaap is toch wel weinig. Morgen weer werken maar vrijdag gelukkig lekker vrij. Mijn moeder krijgt een kijkoperatie aan haar knie dus die kan niet oppassen.
    Morgen moet ik ook naar de neuroloog, krijg een EMG voor mijn polsen, ben benieuwd.

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, de dakkoffer zit inmiddels ook op de auto, dus weer een stapje verder :)

BabyD, wat Sterre zegt, misschien is het niet verkeerd om eens contact op te nemen met een diëtiste? Als je wat kilo's op een verantwoorde manier wilt verliezen, dan kunnen ze je daarbij vast wel helpen.
    Dat je je telkens zo onzeker voelt, is natuurlijk ook helemaal niet leuk!

Loe, hihi, ik heb terug gekeken naar de echofoto, en ik zie het :D Wat een leuke foto dan! Als je maar weet wat je moet zien, dan gaat het een stuk makkelijker hè?

Sterre, ik vind pepsi juist helemaal niets, moet wel coca cola zijn :D
    Hopelijk slaap je komende nacht wel langer en beter! En succes morgen met de EMG!
    Verder zal ik even per pb reageren.

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    oei sterre dat klinkt niet echt best met jullie relatie. Maar hier is het ook vaker raak met ruzie hoor. Papa heeft nogal moeite met het aanpassen aan de situatie met kind. Maar besef begint er wel te komen. Het eerste jaar met/na krijgen baby schijnt echt een ware relatietest te zijn. Succes voor jullie!!!

Hier geen colafan, eigenlijk drink ik bijna helemaal geen frisdrank. Water of thee, that's it.

En hier een ware streepjescode op buik en echt een hangbuikzwijn buik. En nog steeds te zwaar, er moet 10 kg van af. Misschien dat ik ook eens een dietist ga raadplegen............

17. Loe

Loe Niet meer actief

Mosa, fijn dat je het nu kon zien hihi. Pepsi vind ik wel meer smaak aan zitten dan coca cola. Toch hebben wij altijd lidl cola light hahaha. Nu drink ik dan tijdens de zwangerschap light en caffeine vrij van coca cola.

Sterre, jakkie dat klinkt absoluut niet gezellig nee. Mijn eerste vriendje was ook zo en ik inderdaad als jij. Ik kreeg t zo benauwd op t laatst. Maar ik was ook nog erg jong, 15 jaar. Maar ik begrijp misschien wel een beetje de soort persoon. Moeiliijk hoor. Waarom wil hij eigenlijk niet in relatietherapie? Kan me best voorstellen dat zo iemand een nuchtere/misschien wel nieuwe kijk ook op dingen kan geven?

Pookie, een hele streepjescode? hahahaha. Bliep bliep. Hangbuikzwijn, volgens mij ben jij toch behoorlijk slank?
    Ok, ik ga met de billen (putten-billen) bloot: vorig jaar was ik nog 68 kilo. Toen gestopt met roken, 75 kilo. Toen hormonen erover, 80 kilo. En nu...........93 kilo..........het is on-ge-loof-lijk. Zoiets heb ik in mijn leven nog niet meegemaakt. Ik hoop dat het toch na de zwangerschap terug kan naar rond de 70 kilo.

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, ben je eigenlijk sinds 9 juni (staat onder je banner) nog bij het CB geweest om Yuna te laten wegen? Komt ze nu meer aan, of verbruikt ze nog steeds meer dan ze binnenkrijgt :)

Loe, ik kan me voorstellen dat je baalt van de kilo's ;) Hopelijk vind je na de bevalling idd de motivatie om weer wat af te vallen :)

Sanne, ik vroeg me nog af hoe het gisteren was op het strand? Hopelijk viel het mee toen je er eenmaal was!

All, morgenochtend maar weer eens naar de kapper. Normaal doe ik er best veel vanaf, maar nu wil ik een keertje alleen de puntjes doen. Kijken wat ik er van vind als ik het een beetje laat groeien. Door de zwangerschap van Veda heb ik wel dikker haar gekregen (en gelukkig lijkt niet alles uitgevallen te zijn) en als met deze zwangerschap alles goed gaat (blijft zó onwerkelijk eigenlijk :)), dan zal mijn haar ook wel voller blijven.
    Verder staat morgen de bieb op het programma, ik moet toch wat mooie boeken hebben om mee te nemen, ook al zullen het er niet zo veel zijn als voorgaande jaren ;)

En 's middags heb ik een telefonische afspraak met mijn leidinggevende. Ik zou eigenlijk afgelopen maandag een afspraak met hem hebben, maar suprise, de afspraak ging niet door :) Dan maar telefonisch, scheelt mij weer een tochtje naar Amsterdam. Kijken of inmiddels alles al rond is voor mijn promotietraject, maar hem kennende, zal er wel weer wat tussen gekomen zijn ;) Maar ik wacht het af, maar ik wil binnenkort toch wel eens beginnen. In ieder geval ga ik niet zeggen dat ik weer zwanger ben :)

Slaap lekker allemaal!

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Een nachtelijk berichtje omdat Svinthe niet goed slaapt.
    Ik ben er al tig keer uitgeweest en nu hebbne we maar weer Dentinox gesmeerd, misschien haar tandjes???
    Zo schiet het natuurlijk niet op voor mij energietechnisch.....

Mosa, joh een tentstok kapot?? Gelukkig kwamen jullie er nu achter inderdaad!

GA morgen de rest bijlezen... ze is stil!!!!!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Hanna, bah zeg, wat een nacht dan :( En daar word je idd helemaal niet fitter van natuurlijk! Hopelijk hielp de dentinox een beetje en heb je de laatste paar uur nog wel een beetje kunnen slapen!

Svinthe vandaag 11 maanden, joepie :D Nog één maandje!

En we waren idd blij dat we nu achter de kapotte tentstok kwamen :) Dat verwacht je ook niet bij een nieuwe tent. Maar als we het pas op vakantie gezien hadden, hadden we het tijdelijk zelf wel kunnen oplossen hoor, dus we hoefden niet zonder tent te slapen ;)

All, fijne dag!

Deel Deze Pagina