Voormalig temp-meiden deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sannehai, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

We zijn weer thuis. Het zag er eigenlijk nog hetzelfde uit als de vorige keer, en ze kon niet zien of er een spontane miskraam zat aan te komen of niet. Haar advies was eerst pillen proberen en dan aan het einde van de week eventueel een curettage, dus gelukkig precies hoe ik het zelf in mijn hoofd had. Daar was ik heel blij om, dus ik voel me nu vooral opgelucht :)

Wel moeten de pillen via de gyn, dus morgen heb ik voor het eerst van mijn leven een afspraak met een gyn. Morgenochtend hoor ik hoe laat ik terecht kan, en hij maakt nog een echo (waarvoor weet ik eigenlijk niet, maar dat zal wel het beleid zijn) en waarschijnlijk brengt hij gelijk die pillen in. Mocht het morgen niets doen, dan brengt de vk woensdag een nieuwe dosis in. En als dat nog tot niets leidt, dan aan het einde van de week een curettage.
    Dus wel een spannende week voor de boeg, maar ik ben blij dat er iets aan gedaan gaat worden. Dan kan ik tenminste weer verder.

Ik had verwacht dat ik me rot zou voelen na de afspraak, maar eigenlijk helemaal niet. Het is natuurlijk nog steeds rot dat het zo gelopen is, maar ja, daar doe je helaas niets aan.
    Jammer genoeg zag ik wel twee bekenden daar ;) Niet mee gesproken, maar ik heb nu natuurlijk liever niet dat mensen denken te weten dat ik zwanger ben.

Nu even koken, tot later!

2. Loe

Loe Niet meer actief

Mosa, fijn dat het gesprek in elk geval liep zoals je het het liefst ook gezien had. En prettig dat iemand dezelfde mening deelde, maakt het toch wat rustiger voor jezelf denk ik. ;)
    Gyn gaat echo maken omdat elke medisch persoon die ernaar kijkt (met name een arts) eerst zijn eigen bevindingen moet hebben, hij zou nooit zomaar afgaan op een brief van de vk.;)

Ik kreeg na vijf uur zo'n beetje krampen. Houd er rekening mee, dat bij de een dat gebeurt na 2 uur bij de ander pas na 10 uur. He gatsie, dat je nou net bekenden tegen moet komen. Liever niet!:)

Nou meid, het is niet anders, :(het blijft heel naar en vervelend, maar ik lees ook wel wat opluchting in je berichtje. Hopelijk loopt het voorspoedig en kun je deze ellende snel achter je laten (hoewel een miskraam/missed abortion altijd in je hart blijft zitten).

Kook ze, wij hebben left over chinees vanavond.

Ik was zo duf en zweette zo gigantisch vanochtend bij de (aardige) orthopeed dat ik de helft vergeten ben. Heb afgewezen om nu te opereren, krijg wel voorrang na de geboorte als ik dan nog zo'n last heb.:)
    Het gaat niet helemaal goed met mijn hart heb ik het idee, t wordt nu weer een smak zwaarder,nu is mijn polsslag 's ochtends rond de 100. En daar zweet ik nogal bij. Erg vervelend. Mijn enkels zijn nu ook nog dikker en mijn bloeddruk gaat omhoog. Wil het nog maar even aanzien, voel me ook ongemakkelijk om meteen te gaan bellen. :(Helaas heb ik deze week geen controle meer, maar pas volgende week woensdag.

3. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Fijn Mosa, dat het advies van de vk hetzelfde was als jouw gedachte... Hopelijk is het allemaal snel achter de rug en kunnen jullie weer verder.
    Heb je je leidinggevende al ingelicht, want het zal idd een heel raar weekje voor jullie worden.
    Heel veel sterkte!!

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik was nog steeds niet aan het koken :) Ik wilde een recept uitproberen en een fritatta/frittata maken, dat ken ik namelijk helemaal niet. Maar hierna maar echt eens beginnen.

En ik was idd blij dat zij dezelfde mening als ik deelde, anders ga je zelf weer zo twijfelen. En mijn vriend heeft net geregeld dat hij sowieso tot en met donderdag vrij is, dus ik ben in ieder geval niet alleen. Mijn ouders zouden afgelopen weekend op vakantie gaan, maar hebben het vanwege dit uitgesteld, dus die zijn ook altijd in de buurt.

En opgelucht voel ik me zeker nu :)

Loe, bij twijfel over je hart en je bloeddruk zou ik zeker niet wachten tot volgende week hoor! Serieus, geen risico's nemen! In jouw situatie zullen ze je al helemaal geen zeur vinden, dus echt niet wachten met aan de bel trekken als je je niet goed voelt!

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Morgenochtend ga ik hem bellen (als ik hem te pakken krijg, nogal lastig vaak ;)), anders mail ik hem wel. Ik ga in ieder geval wel vertellen wat er aan de hand is, vind ik toch fijner. En mijn vaste contract heb ik toch sinds kort binnen ;)

Nu écht koken :)

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    BabyD: Haha ja die kleintje lachen ons gewoon uit :p
    Hoe gaat het met jou en de kleine? Oh lees nu dat ze ook al lekker haar zinnetje door wilt drijven :) Af en toe best lastig he?

Mosa: Wat een leuk ding is dat, straks even beter bekijken, misschien is het ook wel wat voor noah.

Jee je eerste keer dat je je dan ziek meldt, nou dan mag dat ook wel een keer hoor.

Oh Veda heeft ook al boventandjes, heb ik gemist hihi. Maar wel leuk zeg, heb je er een fotootje van? Ik ben ook erg benieuwd hoe het eruit gaat zien, lijkt me inderdaad erg schattig.
    Haha veda die speelgoed afpakt en het andersom niet pikt :$:D Noah kan wel speelgoed afpakken maar kijkt altijd heel 'lullig' als ze dat bij hem doen.

Fijn dat het zo is gegaan bij de vk en dat het nu gaat zoals je zelf in gedachten had. Kan me zo wel voorstellen dat je dan opgelucht bent. Oke, dus morgen naar de gyn. Ik vond de echo's bij de gyn altijd fijner. Hij/zij zal het wel inwendig doen denk ik, dan is het beter te zien.. denk ook dat ze daarom nog een echo maken.
    Wel balen dat je bekenden zag, het zou inderdaad vervelend zijn als je daarom nu vragen gaat krijgen o.i.d ;)

Twinny: Awh wat een leuke foto's van Kaj en wat is hij inderdaad al groot aan het worden, al een heel manneke ;):)

Loe: Vervelend dat je meer last van je hart hebt :( Maar je moet gewoon bellen hoor, tis niet niks allemaal. Hartproblemen en zwanger, maar goed, dat weet je zelf ook wel ;)
    Wel fijn dat je voorrang krijgt als je na de geboorte nog steeds zoveel last hebt van je polsen.

All: Hier kwam mijn schoonvader vanmorgen even langs om het tuinhekje passend te maken (die hadden we nog niet) en nu met noah lijkt ons dat wel handig :p
    Ik heb hem gelijk even aan zijn jasje getrokken over het bedje en net is hij even terug gekomen om het bedje te maken. Fieuw, die staat nu mooi laag dus kunnen we weer rustig slapen.
    En nu aan de kook want roy zal binnen nu en een half uurtje wel weer thuis zijn. Het was weer zijn eerste dag..ben benieuwd hoe het gegaan is. Ik mag donderdag weer.

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, die Babywalker is zeker een leuk ding! Er zitten ontzettend veel mogelijkheden op, dus volgens mij blijft hij ook wel lang leuk.
    Ik zal later deze week eens kijken voor een foto van Veda's boventandjes. Ze zijn nog niet heel groot hoor, één is iets groter dan de andere, maar ik zal het proberen.

De echo van de vorige keer en deze keer waren ook inwendig, uitwendig was helemaal niets te zien. Volgens mij zag ik op de brief voor de gyn staan dat het vruchtje 5,6 mm is, dus echt nog niks.

Fijn dat Noah's bedje nu lager staat! Heb je nog wel gebeld naar de winkel?
    Maar lekker dat je vandaag nog vrij was! Wanneer begint je opleiding eigenlijk weer?

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Mosa hopelijk gaan de pillen hun werk doen en heb je er niet al te veel hinder van, het is op zich al vervelend genoeg.

ego heeft er iemand hier verstand van bloeddwaardes schildklier en vit b12?? bij kinderwens?

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Na een enerverend dagje op school nu weer lekker thuis.
    Helaas had Svinthe het plan opgevat om na haar flesje en haar prakje alles er met een boog weer uit te spugen BLEH!!!
    Nu ligt ze gelukkig te slapen!

Mosa, wel fijn dat de vk hetzelfde idee heeft als jij hebt over de pillen.
    Sterkte morgen bij de gyn.
    Hopelijk kan je een beetje vroeg terecht, anders moet je weer een dag wachten.

Sterre, ja met Noah lijkt me een tuinhekje geen overbodige luxe inderdaad.

10. Loe

Loe Niet meer actief

Yo Ricmar, hierzo! kom maar op.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ricmar, Melisa schreef vanmiddag toevallig dat ze woensdag moet laten bloedprikken voor onder andere vit. B12, maar zo te lezen weet Loe er in ieder geval meer van af.

Hanna, zielig dat Svinthe zo moest spugen! Dan is het wel weer fijn dat ze 's avonds laat nog een fles krijgt hè?

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik moest 2 weken geleden bloedprikken voor de schilklier en heb zelf de vit B12 aan gestreept (was nog nooit geprikt) en ze zagen ook geen reden.
    Nou ik wel met het gedoe, van mk en niet zwanger worden, maar intussen door Loe weet ik dat het goed zit met de vit b12, maar de schildklier dus niet, en dat terwijl de internist vanmorgen zei dat het goed was..
    Nou lekker dan..
    ja normaal zou het kunnen maar niet bij een kw

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weer terug van vakantie, maar nog niet toe aan computertijd ;)/ Hier alles goed!

Knuf!

14. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi Salapio, welkom terug!! Goede vakantie gehad? Dat horen we vast binnenkort!:)

Wat een leuk ding Mosa, die babywalker! :D(Heb er stiekem al naar zitten kijken op marktplaats)

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Salapio, zwaai :) Een beetje kunnen bijkomen?

Loe, toen Veda vanmiddag op bed lag, heb ik ook even met haar babywalker gespeeld :D
    Slim om op marktplaats te kijken, daar zou ik weer niet aan denken :) En je kunt hem natuurlijk goed schoonmaken, maar toch koop ik dat soort dingen liever nieuw (slaat ook eigenlijk nergens op ;)).

Ik heb weer eens buikpijn ;) Irritant is dat, ik ben blij dat de volgende keer dat ik weer buikpijn heb, het waarschijnlijk wel wat doet :)

Slaap lekker allemaal!

16. Loe

Loe Niet meer actief

Mosa, eerlijk gezegd hebben wij ook het geld niet om alles nieuw te kopen en soms vind ik het gewoon zonde, maar dit soort dingen vind ik helemaal niet erg. Wel matrasjes enzo daar moet ik echt niet aan denken, of dekens of kinderwagens/buggy's. Maar speelgoed, sommige dingen van bijv. speelgoed vind ik wel handig om tweedehands te kopen.

Nou, ik heb vanmiddag nog 1 leuk kaartje gemaakt haha, en kreeg nu de proefkaart gratis opgestuurd. Die man zal wel gedacht hebben: da's het derde kaartje, die mevrouw gaat vast wel bij ons bestellen haha.:p

Good night!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, daarom schreef ik ook, het slaat ook nergens op. Vooral speelgoed kun je natuurlijk zelf goed schoonmaken, maar matrasjes enzo zou ik idd niet tweedehands kopen.
    En ook juist leuk toch, als je voor weinig geld allerlei leuke dingen bij elkaar kaan sprokkelen.

Ik hou wel van goedkope oude kasten kopen en die verven (alleen op een gegeven moment heb je genoeg kasten :)), maar vaak denk ik er gewoon niet aan om op Marktplaats te kijken. Terwijl daar zoveel leuks te vinden is :)

En nog een kaartje, krijgen wij die ook weer te zien?

Hopelijk slaap je vannacht beter!

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, ben benieuwd naar het kaartje!!
    Ga je het plaatsen in je album?

Mosa, ik ben een echt Marktplaats fan. Ik kijk juist eerst daar wat ze hebben en in welke staat voordat ik denk aan nieuw kopen. Ook alleen met bepaalde dingen hoor, niet met matrassen etc.

Slaap lekker allemaal. Tot morgen!

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, ik vind het vaak ook zo'n gedoe om iets via Marktplaats te kopen :) Als het met de post meekan, valt het wel mee, maar om het ergens op te gaan halen vind ik irritant.

Maar dat je het leuk vindt, kan ik me goed voorstellen!

Hier ook bedtijd, weltrusten!

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen allemaal.

Mosa: fijn dat je VK en jij hetzelfde dachten. Succes bij de Gyn vandaag.

Salapio: welkom terug!

Ricmar: ik ben een expert op vit B12 gebied, dus als je nog vragen hebt...

Loe en Hanna: ik koop ook best veel op marktplaats. Ook kleertjes voor Chelsey. Ik koop nieuwe, maar bij de oppas heeft ze vaak die kleertjes aan. Scheelt een hele hoop geld.

All: gisteren een paar collega's verteld dat ik weer zwanger ben. Helaas zijn niet alle reacties even leuk. De een feliciteert me, een ander zei: " ik zeg maar even niets, want laatst ging het ook al mis" , en "jullie zijn tegenwoordig al zo snel zwanger, ben je niet gewoon weer even overtijd, het gaat zo vaak mis!". Daar kan ik echt niet tegen he! En nu net vanmorgen heb ik geen pijn in mijn borsten.......

Deel Deze Pagina