Ik heb nog steeds telkens bloedverlies, maar niet superveel. Wel echt donker bloed, en ook wel zeg maar stolseltjes, dus gelukkig gebeurt er wel wat. Over een uur zou ik de vk bellen, mocht er dan nog niets zijn gebeurd, dan zou ik nog wat pillen mogen inbrengen. Ik vraag me af of ik dat nu moet doen. Ik ben geneigd van wel, ik wil nu natuurlijk de grootste kans hebben dat het ook echt een volledige miskraam wordt. Ik heb wel flink, flink buikpijn, maar het is wel te doen tot nu toe. En op zich kan ik gelukkig ook wel aardig wat hebben op dat gebied En ik mag zelfs kiezen of ik nog een echo in het ziekenhuis of bij de vk krijg, dus er wordt zeker gekeken of alles schoon is mocht het nu doorzetten. Dat zeiden ze gelijk, en dat lijkt me heel belangrijk. Sowieso wilde de vk ook nog een nacontrole doen, ze zei gisteren: voorlopig ben je nog niet van me af Wel fijn hoor, zo'n meelevende vk! Sanne, jouw spin kan ik me ook nog wel herinneren Ik zou trouwens even wachten met ramen lappen tot de schilder klaar is, anders moet je het daarna nog een keer doen. Sterre, mijn vriend is idd vrij, nog in ieder geval tot en met donderdag. Dat raden ze ook wel aan hoor. Sowieso is Veda er natuurlijk ook, en daarbij kun je ook beroerd worden van de pillen of duizelig door het bloedverlies. Dus er moet wel iemand in de buurt zijn. Leuk dat jullie toch zijn gaan fietsen! Heerlijk hè?! Ik vind dat nu ook echt één van de leukste dingen om te doen Loe, fijn dat de steken weer over zijn! En goed dat je toch naar het ziekenhuis hebt gebeld! Maar die bloeddruk is ook wel oke toch? Meestal is hij toch wat hoger naarmate je zwanger bent. Maar wel goed in de gaten blijven houden, en goed je rust nemen
Loe: Jakkes he die spinnen, ik ben er ook bang voor. Bij ons waren ze inderdaad zo groot dat we ze op het laminaat hoorde lopen..krijg er nu nog sidders van. Noah was verbazend stil voor zijn doen, die wist niet waar hij moest kijken. Op het laatst kwamen er wel wat gilletjes uit maar dan kwam er weer iets voorbij waar hij zijn nek voor moest verdraaien en was het weer even stil Wel goed dat je toch even gebeld hebt! Inderdaad, beter 1 keer te veel dan te weinig. Mosa: Rot dat je zo'n buikpijn hebt, dikke knuffel voor jou! Maar brengen die pillen een soort weeen o.i.d op gang? Ik zou gewoon de vk even bellen en dan vragen of je voor de zekerheid nog wat in moet brengen, toch? Fietsen is inderdaad heerlijk alleen had ik wind tegen dus dat was hard werken voor mij haha. Ik vond het toch ook wel een beetje eng met opstappen enzo. Moest er even aan wennen dat er iemand aan mijn stuur hangt Sanne: Was ik nog vergeten te zeggen. Poept feli ook nog zo veel? En heeft ze daardoor nog steeds rode billen? Noah heeft dat dus ook heel erg nu, poepkind haha.. maar hij heeft er dus ook rode billen van en op het cb zeiden ze gister tegen me dat je dan het beste met zinkzalf kon smeren omdat dat het beste beschermt. Ik was er toevallig zondag al mee begonnen maar het werkt erg goed. All: Noah is zich achter het gordijn aan het verstoppen En als ik dan zeg 'waar is noah' dan gaat hij heel stil zitten en komt dan ineens als een dolle erachter vandaan gekropen...maf ventje
Even een snelle reactie op Mosa Dikke knuffel en als de pijn te erg wordt dan een kruikje op de buik en desnoods wat pijnstillers nemen hoor...
Sterre, toen Veda de eerste keren op de fiets zat, maakte ze ook weinig geluid, maar toen ze eenmaal meer gewend was, bleef ze maar kletsen en gillen Dat doet ze nu nog steeds. En gisteren en vandaag heb ik niet gefietst, maar ik kan me voorstellen dat het best zwaar was met de wind! En eigenlijk vind ik het niet rot dat ik zo'n buikpijn heb hoor, dat is juist de bedoeling. Maar in principe krijg je idd weeën, om op die manier ongeveer een cm ontsluiting te krijgen zodat het vruchtje en vruchtzakje er uit kan. Ik hoorde ook pas gisteren van de vk dat het zo werkt, dus juist buikpijn en veel bloedverlies is de bedoeling. Veda poept trouwens ook als een gek, en zúúr En dat zelf kiekeboe spelen herken ik wel, grappig hè?! Ze liggen dan bij voorbaat al in een deuk hè?! All, ik heb net de vk gebeld, en aangezien het tot nu toe goed op gang lijkt te komen, moet ik even wachten met die andere pillen. Morgen om 8.30 uur zou ik haar weer bellen, en dan krijg ik waarschijnlijk nog een echo om te zien hoe het er nu van binnen uit ziet. Mocht het dan nodig zijn, dan denk ik dat ik die laatste 4 pillen alsnog krijg. Maar ik heb inmiddels ook wel echt flink bloedverlies, met ook echt veel weefsel enzo. Dus ik hoop dat het nu zo doorgaat, en dat er straks ook iets van het vruchtzakje komt. Als het lukt, moet ik die opvangen zodat de vk het ook kan bekijken (lekker ). Ik ben eigenlijk verbaasd hoe goed en sterk ik me voel, ik ben gewoon heel blij dat het wel lijkt te werken tot nu toe. Eigenlijk wilde ik wel koken, maar we halen toch maar een patatje, wel zo makkelijk natuurlijk. En lekker Ricmar, dank je wel En ik heb inmiddels al 3 paracetamols op, dus dat doe ik wel.
O ja, Veda heeft gisteren trouwens voor het eerst in de 'grote' autostoel gezeten. De laatste tijd merkten we dat ze de maxi-cosi echt niet meer leuk vond, en ze probeerde er constant uit te komen enzo. En aangezien ze 9 maanden is, én over de 9 kilo, vond ik het wel een goed moment. Ze vond het heerlijk, en zelf vond ik het ook leuk dat ze nu vooruit kan kijken
Mosa: Het is dan wel de bedoeling dat je buikpijn hebt enzo maar leuk is het niet dus alsnog een knuffel Wel fijn dat het toch goed op gang lijkt te komen. Hmm opvangen van het vruchtje lijkt me ook niet echt fijn om te doen. Waarom wil ze het bekijken dan? Haha ja hij ligt al in een deuk als hij achter het gordijn kruipt. Achter hem aan kruipen vind het ook énorm leuk, dan gaat hij op zijn knietjes zitten en laat zich voorover vallen, 'valt' op zijn buik en ligt helemaal in een scheur Oeh veda in het grote stoeltje. Ik denk dat noah dat ook super leuk zou vinden maar ik vind hem toch nog te klein. En in de maxi cosi past hij ook nog goed dus moet hij nog even geduld hebben. All: Poeh poeh, vandaag even gepoetst, was wel weer nodig maar wat een stom werk vind ik het toch, niks aan. Ik had trouwens zaterdag bij de lidl gladiolen meegenomen en ze staan nu mooi in bloei. Word je tafel zo fleurig van vind ik Ik heb trouwens een baby-boom onder mijn cactussen...jees wat heb ik een hoop stekjes! Ik kan ze niet meer kwijt joh.
Sterre, volgens mij wil de vk het vruchtje + zakje vooral zien om te kijken of alles er 'normaal' uitziet. Maar ze zei dat als ik het wel (per ongeluk) zou doospoelen dat het ook niet uitmaakt. Ik heb in ieder geval niet de behoefte om het te begraven ofzo, maar als ik het toevallig in de wc-pot zie, dan probeer ik het er wel met een pollepel ofzo uit te krijgen Grappig dat Noah het ook zo leuk vindt als je achter hem aan kruipt, dat blijft hier ook een groot succes Veda's benen staken al een tijd uit de maxi-cosi (maar ja, al bijna 80 cm ), en echt lekker zat ze volgens mij ook niet meer. Maar zou ze er nog beter ingepast hebben, dan hadden we haar ook nog wel een tijdje in de maxi-cosi gehouden hoor. Leuk van je cactussen! Maar wel lastig waar je ze moet laten dan
Ik ging net naar de wc, en toen ben ik volgens mij echt iets verloren. Ik heb het geprobeerd te bekijken, maar het viel een beetje uit elkaar. Maar het zou kunnen dat het een vruchtzakje was, maar ik weet natuurlijk niet precies hoe dat er nu uit zou moeten zien Aangezien het al fout is gegaan toen ik rond de 4,5 week was, zal er vast ook nog niet zo veel te zien zijn. Oh, ik hoop zó dat het op deze manier lukt!
*breekt ff in voor Mosa* Heb het even terug gelezen en fijn dat de pillen z'n werk lijken te doen. Hoop dat alles eruit komt en dat ze bij de echo kunnen zien dat alles weg is! Dat zou toch wel het fijnst zijn. Ik hou je hier in de gaten... Liefs Loesie
Thanks Het lijkt nu de goede kant op te gaan, maar ik heb ook weleens verhalen gelezen van vrouwen die hetzelfde hadden en waarbij uiteindelijk nog niet alles weg is Maar ik probeer maar positief te denken, en morgen weet ik vast meer. Hopelijk kunnen we volgende week wat afspreken Nu maar weer even liggen, want al te lang zitten is niet prettig
Mosa bij 4,5 week zal je ws niks vinden, ik had met 6 weken een en vond iets waarvan ik dacht dat dat het was, maar kon er niks van maken.
hoi dames @mosa ow jeetje denk je nu dat je het bent verloren of denk je dat het misschien een beetje 'voorwerk' was? wel fijn dat het wel op gang is in iedergeval, duimen dat alles dalijk weg is en dat het heel mooi schoon achterblijft. knufknuf voor de buikpijn en gewoon het nare gedoe! @sterre pff ja poetsen.. wie heeft dat uitgevonden.. bah. haha die schilder is niet meer komen schilderen nee! ja hij kwam eind vd middag aan dat het wat uit de hand gelopen was dus dat hij morgenochtend komt beginnen, naja ik vind het prima hoor dan ben ik er niet, heb ik ook niet heel de tijd iemand die naar me zit te staren ofso (dat denk ik dan he hahah) @all feli had ff een drama avondje net.. poeh poeh.. eigenlijk begon het vanmiddag al ik was om kwart over 2 thuis en ze was eigenlijk al wat eerder moe, dus was ze Net op het laatste stukje in de auto in slaap gevallen, naja wakker toen ik haar uit de auto mee nam, ik denk ik leg dr op bed want ze moet slapen ze is moe (was ook zo) maar slapen Ho maar, alleen maar brullen brullen brullen naja dan er maar uit dan maar spelen, prima goed, maarja toch moe dus toch steeds mopperen en doen, hups weer naar bed maar nee je raad het al.. alleen maar keihard brullen. toen er weer uit dan maar weer spelen, toen groente gegeten oke wou ze niet meer ik denk ok dan nu maar naar bed, maar nee hoorrr weer alleen maar huilen naja ik d8 misschien niet genoeg gegeten? toch weer mee nemen, en nog een paar happen op daana maar wat spelen in de box maar slapen nee nee nee. uit eindelijk heeft ze dus vanmiddag misschien 10min geslapen, en verder niet, toen nog aan tafel bij het avond eten bij ons want ze ging gewoon echt niet slapen, en daar heeft ze nog heerlijk snijboontjes mee zitten eten (zo scheetig, zelf van een vorkje!) en toen lekker vroeg dr fles op en nu ligt ze hups in bed.. pfoe ik was het ff beu zeg! na Weer gebrul slaapt ze nu dan toch wel lekker (hopelijk) ze had vandaag voorderest wel lekker/goed gegeten dus dat is dan wel weer mooi mee genomen.. morgen weer dagje kdv.. kben benieuwd owja wat ik nog wou vragen, volges mij ben ik een beetje saai in de hapjes van feli ik ging ff op internet zoeken, ik heb bv nog nooit linzen, rode bonen, couscous of dat soort dingen gegeven en ik wist ook niet dat ze ei mochten eten (heeft ze dus vanavond voor het eerst op, aardappel, ei en sijbonen, ze vond het echt wel lekker volges mij) maar mag maar 1x in de week. maar zijn jullie wel zo creabea om echt van die mega verschillende hapjes te maken? dit eet feli namelijk meestal: courgette,tomaat,pasta(of aardappel),tartaar en dan varieer ik nog met groente's maar dan ook wel gewoon, bloemkool, witlof, wortel, broccoli, snijbonen, tuinbonen, spercibonen. maar maken jullie echt heel veel verschillende variatie's ofso of? ik weet wel dat ik wat meer variatie wil in het vlees, want ik heb (kwam toevallig zo uit) heb zelf nog nooit een hapje met kip gemaakt (heeft ze wel uit een potje op) maar vis heb ik zelf ook nog nooit vers gemaakt voor haar, terwijl dit nog gezonder is dan vlees (heb ik toevallig vandaag gelezen) owja, en mogen ze nou eigenlijk ook champignons,en paprika? dat heb ik ook nog nooit gegeven namelijk... nou goed, lang verhaal weer van mij wahah groetjes!!
goh kben net een leuke recepten site tegen gekomen voor baby's, www.keukenkikker.nl daar staan wel leuke recepten op eigenlijk staan dus ook recepten vanaf 9 mnd met champignon op, nou dan mag dat w.s dus wel hahaha en ook met kruiden, ikwist niet echt dat dat ook al bij die kleintjes mocht? maar zal w.s. wel bepaalde kruiden zijn, want van olvarit heb je ook die a la carte dingen daar zit volges mij ook wel iets van kruiden in d8 ik. nou goed, leuke site dus met veel leuke recepten
Mosa: Haha ik denk dat als noah 10 cm langer is ik hem dan ook in het grote stoeltje zou zetten hoor Sanne: Haha ik ben ook liever niet thuis bij dat soort dingen. Voel me dan inderdaad ook zo bekeken Ik geef noah ongeveer hetzelfde wat jij feli geeft. Mijn gedachtens daarover waren, als dit allemaal goed gaat ga ik het uitbreidden. Hij heeft weleens zo'n potje gehad met vis en risotto en dat vond hij ook heerlijk. Hij is een beetje van het zoete. De spercibonen van vandaag hebben we er écht niet ingekregen haha. Hij eet bijvoorbeeld wel champignons, uitjes, paprika, selderie, prei mee door de spaghetti. Gister heeft we kip-hawai met rijst gegeten en dat ging er ook goed in. Daar zaten weer stukjes ananas in. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo nauw kijk met wat wel en niet mag. Wel met spinazie en dat soort dingen maar ik ben dus nu bijvoorbeeld wat met kruiden-dingetjes aan het doen. Bieslook en dat soort dingen. Als het maar geen hete dingen zijn zeg maar. All: Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij een andere manueel kunnen maken, fijn. Kan ook nog tegen de avond dus dat is helemaal ideaal, hoef ik geen vrij te pakken en kan noah even bij mijn moeder blijven. Voor vrijdag heb ik een afspraak gemaakt bij de HA voor mijn knie. Ik heb er al jaren last van maar mij vorige huisarts wimpelde het steeds af als iets onbelangrijks Heb het er met huidige HA weleens over gehad en hij vond het erg raar. Maar goed, op dat moment geen last dus verder niks mee gedaan. Nu doet het al pijn als mijn broek tegen mijn knie komt bij het bukken zeg maar.
@sterre; jeetje wat eet Noah al veel. Ik heb nog niet al die "spannende" dingen uitgetest op Y. Ze eet ook niet heel vaak met ons van de pot mee, we eten gewoon te vaak te laat daarvoor. Maar in de vakantie kunnen we ook lekker gaan experimenteren @mosa; hierbij grote pot thee en een superportie chocolade voor je. 3 para-molletjes. Dan is het echt heftig!!! Sterkte en succes, laat het niet voor niets zijn en alles goed schoon worden daarbinnen! @loe; bah wat een vieze spin, ik krijg acuut de kriebels zo ff snel weer hier, ik zit nu op hubby te wachten, die is tijdens het hardlopen overvallen door de regen en onweer. Gelukkig konden ze schuilen. Hij komt nu binnen trusten
Inmiddels weer veel stolsels verder, en vanavond had ik ook meer bloedverlies. Het stroomde er zo'n beetje uit op de wc Ik moet wel zeggen dat ik de constante buikpijn na 8 uur wel een beetje zat ben, ik ben ook echt doodmoe. Maar ja, als het maar werkt Hopelijk slaap ik een beetje goed komende nacht (met een handdoek onder mijn kont ). Ricmar, het zal idd nog te klein geweest zijn om er echt wat van te maken, maar hopelijk was het in ieder geval wel iets wat er uit moest. Sanne, ik heb het idee dat ik wel echt iets belangrijks ben verloren, maar het is natuurlijk lastig in te schatten of het alles was of een deel. Maar ik heb wel het idee dat het niet alleen 'voorwerk' was, maar dat zal morgen op de echo wel blijken. En hopelijk komt de schilder morgen wel echt! Vervelend van de vermoeiende dag! Gelukkig slaapt ze nu wel! Ik maak wel veel verschillende hapjes, en ik haal ze idd van keukenkikker.nl en uit de Opperdepop. Dat is een kookboek voor baby's van de Albert Heijn. Kost iets van 9 euro, en daar staan heel veel leuke recepten in. Wat hier een groot succes is, is bloemkool, kikkererwten (uit een blikje, wel heel goed afspoelen vanwege het zout) en kokos. Die komt ook uit de Opperdepop, en zo staan er wel meer net iets apartere hapjes in. En kruiden mogen idd, zolang het niet te scherp is. Sterre, fijn dat je nu eindelijk een afspraak bij een andere manueel therapeut hebt! En goed dat je naar je knie laat kijken, want dat het al zeer doet als je broek tegen je knie komt met het bukken, lijkt me niet goed!
Pookie, thee lust ik niet, maar de chocolade is welkom hoor En inmiddels al 6 paracetamolletjes genomen, en dat terwijl ik die dingen normaal nooit slik Het lijkt eigenlijk heel erg op het begin van mijn bevalling, en het begon bij mij toen gelijk heftig. Dus niet prettig, en dan doe je het tenminste nog voor iets heel leuks. Nu voelt het ergens een beetje loos Fijn dat je mannetje weer veilig thuis is!
@ Mosa, fijn dat het met de pillen goed op gang lijkt te zijn gekomen. Buikpijn en bloedverlies neit zo leuk, maar het is wel voor een goed doel! Kun je daarna weer goed zwanger worden natuurlijk! Ik kwam even snel spieken hoe het met je ging. @ rest, nzwaai zwaai Nu weer snel thee drinken op de bank na weer een druk dagje thuis. Het vordert hier wel goed. Keuken af, badkamer af (sinds zaterdag kunnen we weer douchen ). Kast in woonkamer geplaatst dus vandaag veel dozen uitgepakt.
Afrola, lief dat je even kwam kijken hoe het me met gaat Wat fijn dat het goed vordert bij jullie! En heerlijk om te kunnen douchen natuurlijk Maar knap hoor, hoe jullie alles aanpakken!
Mosa, poe tis wel een heftige dag voor je. Hopelijk krijg je morgen het nieuws dat het schoon is. Ik weet nog hoe die pillen voelden, heb ze gekregen voor mijn curettage. Puf, dan weet je inderdaad ook meteen hoe weeen voelen. Heftig hoor vond ik het. Sterkte vannacht. Hoe laat krijg je morgen echo? Onze wasmachine is vanavond van zijn plek getrokken en mijn vriend heeft de boel wat stofgezogen daar in de buurt. Jee, daar kom je nooit he hihi. Morgen tussen 12 en 3 komt onze nieuwe wasmachine! Sanne, nou jij hebt er een pittige dag opzitten met Feli. Hopelijk heeft ze haar pet morgen wat minder brullerig staan he. Sterre, hopelijk kan die huisarts zien wat er scheelt aan je knie en is het ook op te lossen met iets wat niet te naar is. Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken voor volgende week! Wha Pookie, da's niet leuk zeg voor je hub, zo in de regen! Hier waaide het verschrikkelijk, ze konden nog wel even met de wind mee naar huis joggen dan? All, welterusten voor nu. Ik heb het idee dat Snuf er ongeveer uitknalt, uit mijn buik. Ik zet een nieuwe buikfoto in mijn album. Helaas is er striae te zien aan de onderkant van mijn buik, snik. Tis niet anders....