Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Afrola, toch gaan de kinderliedjes niet zo snel vervelen, vind je wel?

All, mijn meisje is vandaag 11 maanden :D
    En vanochtend liep ze voor het eerst écht goed achter haar loopwagentje :D Meteen ook iets van 5 meter, en daarna had ze de smaak te pakken want ze bleef het doen :)
    Ik zat op de bank, en zij was in de keuken met haar loopwagen en ze kwam heel trots aanstappen.

Fijne dag allemaal!

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Y. is nu een beetje boos op mij omdat ze mij geen kusjes mag geven:( Ze geeft kusjes op "commando" maar ook heel vaak uit zichzelf. ZO lieffffffffffffff, en ik houd normaal nooit van zoenen, maar dit zijn echt de beste kusjes van de wereld.

@sanne; en heeft Feli goed geslapen???? Jij wel in ieder geval, alleen geen gezellig slaapmutsje gehad. Diepvries Loempia;)

@afrola; Het was dus een dubbel feestje, jammer. Maar wat zijn nu de vervolgstappen en wanneer weten jullie dan misschien wel wat meer over de prognoses voor je vader?
    en ja de infectie in mijn keel is heel pijnlijk helaas. Maar het lijkt erop dat de nieuwe antibiotica wel aanslaat. Het is nu iets minder dik in mijn keel.

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

@pookie whahahaha diepvries loempia haha ja zo zal ik hem eens noemen;) hahaha en fijn dat het al wat minder dik is in je keel!

@afrola oke whaha ik weet niet wat het is en waar je het haalt, maar ik zou bijna in staat zijn het te doen! hahaha

en wat fijn even afleiding op de bruiloft, maar toch ook weer rot omdat je dan zo vaak je verhaal moet doen en er dan dus continu aan moet denken

dikke knuf!

@mosa ahh 11 maanden veda al weer, poeh jaa nu kan jij ook bijna aan de verjaardag voorbereidingen gaan beginnen;) hahaha en wat leuk dat ze zo goed achter dr loopwagen loopt! en dat ze ook echt een boekje pakt om te komen lezen, slim meiske hoor!!

@all

ik ben net met feli boodschapjes weeste halen, weer een volle kar, maar nu wilt mevrouwtje weer niet slapen natuurlijk, ik hoor dr al weer dr tut uit gooien(door de babyfoon) dus die zal ik zo nog es in doen, en dan moet ze gewoon gaan slapen! hahaha.

vanmorgen was ze weer echt niet te genieten, steeds zeuren huilen nix was goed.. :S wat het is??

nu na haar slaapje was het wel weer goed gelukkig en ze had vannacht heerlijk geslapen, dus wij ook :D geen 1x er uit, en om half 7 was ze wakker:) heel netjes vond ik zelf.

nou ik ben ff tut in doen, en dan de voorraad kast eens flink uitmesten, dat heb ikdus nog nooit gedaan sinds dat we hier wonen.. dus dat is flink nodig! hahaha.

weet iemand hoe lang je wijn kan bewaren? wij drinken het nooit maar krijgen toch zo af en toe een fles van iemand cadeau, maar ik zie niet echt een duidelijke houdbaarheids datum staan..? mosa, jij een idee??

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Mijn vorige berichtje kan ik niet meer terugvinden....
    Of ik kijk er over heen.
    Ik heb niet gepost hier, niet helemaal fit en heel rustig aan gedaan.
    Nu heb ik fijn een hele week vrij.
    Maandag ga ik lekker winkelen. lekker alleen :D
    Nog wel even kijken of de winkels open zijn en vanaf hoe laat...

Verder even snel wat bijgelezen...

Sterre, balen dat je ongesteld bent geworden.
    Eet maar lekker veel chocola :D

Pookie, ja lief he die kusjes!

Mosa, jippie, Veda 11 maanden. Volgende maand het grote feest !!!

Sanne, volgens mij kan je wijn vrij lang bewaren hoor.
    Mijn man is een echte wijnliefhebber. Zijn wijnen moeten echt heel lang liggen.
    "Gewoner" wijnen bederven volgens mij ook niet zo snel.

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, aah, heel jammer dat Y jou geen kusjes mag geven, en dat ze daardoor een beetje boos op je is :( Rot dat je nog niet echt iets uit kan leggen hè? Heb je weer goed geslapen?
    Fijn dat je het idee hebt dat de nieuwe antibiotica aanslaat!

Ik moest lachen om de diepvries loempia :D

Sanne, hopelijk beseft Feli zo dat ze toch echt wel moe is en dat ze lekker gaat slapen!
    Succes met de voorraadkast!

En hoe lang je wijn kunt bewaren, hangt helemaal af van het soort wijn. Sowieso staat er idd geen houdbaarheidsdatum op ;)
    Als jij mij zegt wat voor wijn het is, dan vraag ik vanavond aan mijn vriend of hij het kent en hoe lang het ongeveer goed is :)

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hanna, een paar dagen geleden had je idd een berichtje gepost dat je niet helemaal fit was :) Voel je je inmiddels al weer iets beter?
    Heerlijk dat je nu vakantie hebt, en ook lekker dat je maandag even helemaal alleen gaat winkelen!

Is Svinthe nog steeds zo vroeg wakker 's ochtends?

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, ik had vanochtend trouwens wat liedjes van K3 gedownload voor Veda, en leuk dat ze het vindt :D Ze gaat meteen 'dansen' als ik het opzet, en voor mezelf is het ook wel een leuke afwisseling van de standaardkinderliedjes die we hebben.

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja het gaat wel weer iets beter net me. Zeker met het idee dat ik een week vrij ben :D
    Leuk is K3 he.
    Svinthe heeft de cd voor haar verjaardag gekregen. eeen dubbel cd, eentje voor in de auto en eentje voor thuis!
    Svinthe;s eerste fls is verschoven naar 5 uur in de morgen.... Beetje jammer. Meestal slaapt ze daarna gelukkig wel verder. Soms nog een half uur, maar vandaag tot half 8!
    Het was mijn uitslaapochtend dus mijn man had geluk :D

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zijn de FF-links weggevallen???

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Met zo'n vooruitzicht voel je je idd vaak weer een stuk beter :D Hopelijk wordt het een beetje goed weer komende week!

Oeh, 5 uur 's ochtends, wat een rottijd! Gelukkig slaapt ze erna wel weer verder, maar toch ;) Krijgt ze trouwens ook nog altijd laat een fles of inmiddels niet meer?

Doordat er problemen met de site waren, en ze dus terug moesten vallen op de back-up, zijn de handtekeningen onder de berichtjes ook weer die van 3 september. Dus als je je FF-linkje pas erna in je handtekening hebt gezet, dan staat hij er nu niet meer.
    Mijne was ook weg, maar ik laat hem ook even weg. Ik merkte dat ik het best rot vond telkens geconfronteerd te worden met het hele zwanger willen worden (maar ik temp nog wel hoor), dus als er iets spannends te melden valt op tempgebied of wat dan ook, dan horen jullie het wel ;)

11. Sannehai

hoi hoi

@mosa thnx ik zal zo eens kijken, tzijn 6 flessen volges mij hahaha, wat we er mee moeten?? ;)

en k3 vind ik ook heel leuk, khep het alleen nog niet aan feli laten horen, ik zal ook eens vragen of hai dat niet eens kan douwnloaden.

@hanna lekker weekje vrij:D heerlijk hoor, en weer lekker gaan winkelen maandag, waar ga je nu naar toe? ergens weer ver weg? of gewoon in de buurt? en pff balen van die fles van svinthe! was het niet eenmalig? feli had afgelopen tijd ook een paar x achter elkaar dat ze om half 6 of om 6u wakker was, maar dan heb ik haar gewoon geen fles gegeven behalve dan een paar x want toen had ze echt gewoon mega honger, de andere x-en vond ze het ook wel best om bij ons in bed wat te spelen en doen.

@all

pff hier nog steeds bezig met de voorraad kast whaha, en ook de nieuwe boodschappen opruimen en ik probeer een handige indeling te maken hahaha;)

hmm feli net weer maar eens op bed gelegd.. maar slapen... ho maar.. maar goed, ik kijk het wel weer ff aan;)

12. Sannehai

even de flessen wijn :

-Maranon argentina bonarda 2008 staat er dan wel op, maar dan hoeft hij dus nog niet persee over de datum te zijn?

-rio grande merlot rose 2009

-rio grande merlot 2009

- callia alta shiraz-bonarda 2007
    - bordeaux superieur 2005
    - lambrusco 2008

alvast bedankt voor het vragen!

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, drinkt geen van jullie tweeën wijn dan? Anders kun je het misschien aan iemand anders geven die er wel van houdt?

Hier werden de keukenkastjes altijd een troep door alle voorraad enzo, maar de laatste keer heb ik zo'n handige indeling gemaakt dat het nu eindelijk eens echt een keer netjes blijft. Maar het is altijd een hele klus ;)

Veda ligt ook al een uur op bed, en ze slaapt pas sinds 5 minuten. Ze heeft helemaal niet gehuild, maar alleen maar gespeeld en nu is ze blijkbaar ineens in slaap gevallen want ik hoor helemaal niets meer. Ik ben benieuwd hoe lang ze nu dan slaapt.

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sommige wijnen kun je wel 20 jaar bewaren, dus het jaar zegt niets :) Als mijn vriend straks thuis is, vraag ik het en dan hoor je het vanavond.

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @sanne; supermarkt wijnen zijn gemiddeld na het bottelen een jaar lang te drinken. Helaas weet ik van vele soorten dat dit ook sterk afhangt van de kwaliteit van de wijn op moment van bottelen, de gebruikte kurk en het sulfietgehalte van de wijn.
    Ook is de temperatuur tijdens opslag, in de winkel en bij jouw thuis heel belangrijk. En natuurlijk bij wijnen met een kurk of deze liggend bewaard zijn.
    Het is dus heel moeilijk om te zeggen of een wijn nog goed is.
    Eigenlijk kan je hem alleen maar opentrekken, inschenken ff laten staan en dan ruiken en proeven.
    Echt geoxideerde wijnen hebben ook al een vieze kleur en geur als je inschenkt. De rode zijn dan roestbruin/rood en de witte worden dan echt bruin/geel.
    Maar ja voor een portje of een dessertwijn zijn dat weer net de goede kleuren.

De rio grandes 2009 zijn volgens mij recent dus die zullen nog wel OK zijn.
    Lambrusco is per defenitie niet echt een bewaarwijn, die zou ik snel opentrekken om te testen.
    De argentijnse wijn wordt niet echt gemaakt om te laten liggen maar meestal zijn ze wel van redelijke kwaliteit dat ze het wel een jaar volhouden.
    de Bordeaux is meestal een bewaarwijn, maar bij een goedkope Bordeaux is zelfs laten liggen geen goed plan om hem drinkbaar te maken.

arg al dat gepraat over wijn maakt dat ik er trek in krijg, die Ver##@$ keel. Alcohol is nu even het laatste wat daar doorheen moet.

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, komt daar even een wijnkenner uit de kast :D

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Salapio: Knuffel terug, hopelijk lekker kunnen bankhangen met Jan!

Mosa: Wat lief zeg dat veda kusjes geeft, noah is wat dat betreft echt een jongen, ik krijg meestal een foam-cijfer in mijn gezicht geduwd :D

Leuk zeg dat veda achter de loopwagen aan het stappen is. Nu zal het niet lang duren voordat ze los gaat lopen denk ik.
    Oeh en ook alweer 11 maanden!

Sanne: Bij jullie vriest het dus ;):) Nee flauw, wel balen voor je.
    Wij kan je héééééél lang bewaren, mits hij niet open is geweest. Ik heb hier nog flessen liggen die we hebben gekregen toen we samen gingen wonen, ruim 6 jaar dus.
    Zo zo lees nu dat er een bordeaux tussen zit, dat zijn dure volgens mij..(heb inmiddels van pookie begrepen dat je ook goedkope varianten hebt hihi) en lambrusco, jummie!

Afrola: Vervelend dat je verhaal moest doen aan familie en al helemaal omdat je zelf ook nog niks weet. Kan me wel voorstellen dat het dan allemaal nog dichterbij komt.

Hanna: Lekker vakantie en maandag lekker shoppen, geniet ervan!
    Oef lees nu dat de eerste fles op 5 uur zit, dat is wel erg vroeg :(

Pookie: :$ hallo dan, wijnkenner ?!? Hahaha :D
    Balen zeg van je keel. Misschien toch een wijntje om wat te verdoven ;) *geintje*

All: Hier zijn we vanmiddag op schoenenjacht geweest hier in het dorp voor noah maar niet kunnen slagen. Omdat hij nog zo klein is, is het blijkbaar moeilijk een goed passende schoentje in zo'n klein maatje te vinden.
    Maandag ga ik even de stad in, daar heb je wat meer winkels.

Vanavond gaan we naar vrienden, heb er wel zin in want we hebben ze al een tijdje niet gezien, druk druk druk allemaal.

Fijne avond allemaal!!!

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, ja hopelijk wordt het wat met het weer deze week :D
    Lijkt me wel lekker. Vandaag iig al goed!
    Ik ga dan zo weer even mijn FF eronder zetten.
    ik heb een mooi ei gehad :D alleen niks mee gedaan hahaha!
    Volgens mij wordt dit dus weer een kortere cyclus dan de vorige (31 dagen)

Ik heb net mijn verjaardagscadeau uitgezocht. Van mijn man krijg ik een mooi horloge. Ben er erg blij mee, maar moet nog wachten tot woensdag!!! Jammer haha, wat dat betreft blijf ik een klein kind....:D

Zometeen lekker bami eten. Hopelijk vindt Svinthe het ook een beetje lekker. Anders hebben we haar favoriete maaltje=macaroni nog in de diepvries.

Ze krijgt inderdaad nog de laatste fles steeds. Overdag drinkt ze nu wel weer goed, maar alleen melk en weinig of geen sap.
    we zijn er pas per toeval achter gekomen wat ze wel graag lust.... spa rood... gek kind :D

De meeting gaat nu echt al opschieten he.
    Leuk hoor! Wie komen er nu allemaal? Ben ik even kwijt! best veel toch?

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, welke maat heeft Noah dan? Succes metd e zoektocht naar de juiste schoen!

20. Sannehai

hoi dames

sorry ego bericht

maar ik ben echt een beetje woest en verdrietig tegelijk!

hai en ik hadden wat mot voordat hij weg ging naar de voetbal, en ik zei pff blijf jij maar ff lekker een paar dagen bij je moeder slapen!

voor de grap natuurlijk, want zo iets zeggen we hier wel vaker voor een geintje

en meestal als we wat ruzie hebben en hai is gaan voetballen of we hebben elkaar gewoon ff niet gezien, dan is het wel weer goed zegmaar.

nu belde ik hem waar hij was, zegt ie ja ik ben bij hoa (zijn zus, die dus niet in ons dorp woont maar 20 min rijden met de auto)

ik zeg wat doe je daar? zegt ie ja jij zei toch dat ik maar een paar dagen weg moest blijven,

was ie daar dus gewoon heen gegaan, en de jongens vd voetbal waren al terug naar ons dorp gereden, en nu zit hij daar dus!

ik ben daar zoooooooooooo kwaad over, dat hij het echt gedaan heeft! oke dan had ik het misschien ook niet moeten zeggen, maar goed had nooit verwacht dat hij het echt zou doen omdat we zo iets wel vaker zeggen maar nooit doen!

nou, ik ben er ook echt verdrietig over, kwas echt woest tegen hem over de telefoon

nouja hij zei ja ik zie je zondag wel weer!!! ik zeg waaaaaaaat nee nee zegt ie ik kom vanavond wel weer naar huis, want ik kan nu niet naar huis want niemand kan me bregen, of je moet me komen halen.

nou dat doe ik dus ook niet, wat feli slaapt nu net eindelijk volges mij.

naja.. goed.. ik ben woest. hahaha.

Deel Deze Pagina