Sterre, leuk is dat idd, met baby/kinderkamers aan de gang gaan Ik wil eerst afwachten of we een jongetje of een meisje krijgen en dan ga ik helemaal los op kamergebied Een goede echo is idd erg fijn, toch altijd prettig om een bevestiging te krijgen dat alles ook echt goed is. Maar nu heb ik eigenlijk alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat, dus dat is fijn. Ik zou het persoonlijk niet meer dan normaal vinden dat je schoonmoeder nog even zou bellen om te vragen hoe het met Noah gaat enzo, het is toch altijd sneu als een klein kindje ziek is. Dus ik begrijp het wel dat je het niet leuk vindt, maar wie weet belt ze vanavond? Veda ligt al een uur in bed, ze is niet gaan slapen maar ligt gewoon te spelen en te kletsen. Ze was wel moe, en heeft vandaag ook maar 45 minuten geslapen, terwijl ik haar vanochtend al om 7 uur wakker gemaakt heb. Nou ja, dan gaat ze vast vanavond op tijd naar bed.
Wat betreft schoonouders: jullie weten van het gesprek nog net in het oude jaar tussen hen en ons. En nu hebben we, ondanks het foto sturen en netjes smsje sturen dat we 2 dagen op reis waren, nog steeds weer niets gehoord (ja een bedankje voor foto's en veel plezier via sms). Maar geen visite dus om L. te zien, helemaal niets.......geen eigen smsjes of laat staan een telefoontje (eerder wel). Ik snap er geen hout van. Alles was dan uitgepraat, maar het gaat nu op dezelfde manier verder...... In elk geval hebben wij heel eerlijk in dat gesprek gestaan en gezegd dat ze altijd welkom zijn, maar dat het niet alleen om oppassen gaat maar vooral om L. te leren kennen. En dat dat voorlopg nog even hier in huis is. En of ze dus vooral op visite willen komen. Tot op heden dus niet......... Ik hoop voor mijn vriend het meest natuurlijk dat ze wel gaan komen binnenkort, maar we vrezen beiden van niet. Wij hebben niets 'verkeerds' gedaan en hebben juist ingestemd met dat gesprek, dus dan houdt het voor ons qua ideen even op.......vervelend zeg dit soort dingen, ben het helemaal niet gewend.
@ Mosa, fijn dat de echo goed was! En leuk die vakantie, ik moet er maar niet op gaan googelen want dan zou je zelf willen boeken haha. Die mamafiets is ook leuk ja! Ik kwam toevallig op andere sites met onbekende (maar wel kwaliteit) merkfietsen en daar stonden voor 300 euro al mamafietsen op met 2 zitjes vraag me af of die ook net zo goed zullen zijn.. Want het scheelt natuurlijk wel weer.. D wilde ook nooit alleen spelen en nu pas sinds een dikke week kan ik haar alleen laten! Hoop dat het nu bij Veda een fase is en dat zal ook vast wel aangezien ze anders wel alleen kon spelen... He bah die prikjes, niks aan.. Volgende keer moet D ook weer kijk er nu al tegen op. Veda heeft de lengte wel mee idd! Mooie slanke lange meid is ook niet mis toch . @ Salapio, bah niks aan die brakke nachten . Dan ben je zeker wel toe aan 4 bakken koffie in de ochtend. Ik ben benieuwd hoe je kaartje er uit ziet! @ Sterre, het staat idd goed op je opleiding en misschien kun je het ook gebruiken als telefoniste zijnde als je straks die weg kiest. Misschien is het te combineren en dat is waarschijnlijk ook weer goed voor de euro's . Hahahah sokken uittrekken ken ik wel maar broeken uittrekken? Die Noah toch . Ja een telefoontje van je s.ouders zou niet mis geweest zijn nee... Maar sommigen zijn helaas niet zo.. Of ze voelt zich beledigt je weet het niet.. @ Loe, als D veel spuugde rook je dat wel natuurlijk.. Maar nooit echt last van gehad dat ze heel erg naar melk rook verder... Dan zou je zeggen dat het of aan die voeding ligt wat je zei of dat hij in z'n bedje spuugt?? Sommigen hebben het druk joh............ Hun verlies toch als ze hun kleinkind niet zien! Zo denk ik ook! Je hebt je eigen gezin en daar ben je happy mee, probeer niet al teveel na te denken over mensen die niet komen... Zij missen alles, dat is hùn verlies.. Knuffel. Hoop dat je er niet te druk om maakt.. Mijn vader komt hier ook heel weinig en schoonouders komen hier ook weinig.. Ik vind het ook niet leuk dat mijn vader D nog niet eens heeft horen brabbelen.. Maar verder maak ik me er niet druk om. Wil er ook niet meer over nadenken, want dan ga je jezelf pijn doen. 't Is ook jammer om zulke dingetjes dan niet zo snel mogelijk te kunnen delen, maar het blijft wel hun verlies....... Kinderen zijn zomaar groot! @ All. D kan HOERA! Handjes omhoog hihi. Ik dacht 'het duurd wel even voordat ze het geleerd heeft' dus ik ben deze week begonnen met oefenen met haar. En ze doet het soms zo raar haha dan smijt ze haar handen in de lucht en zeg ik Hoera! en dan smijt ze de handen op de tafel en weer omhoog haha zo'n lief gezicht.
hihi, dat lijkt me zeker een leuk gezicht! Super he, hoe je de vooruitgang ziet! Tja, ik vind t vooral het meest vervelend voor mijn vriend natuurlijk, want het zijn ZIJN ouders. Maar vind het dan ook weer het irritantst juist daarom omdat ze hun zoon dus gewoon niet spreken de laatste tijd. Ik heb het idee dat enige koppigheid in het spel is, maar zeker weten zal ik het nooit. Wat een gedoe zeg. Ik probeer me er ook niet druk om te maken, maar doe het af en toe toch een beetje omdat ik het dus vervelend vind met name voor mijn vriend. oja, L. spuugt bijna niet. Zeker niet in bed. Maar ik denk echt dat t aan die vreselijk stinkende pepti ligt (komt eens ruiken hier hahaha) dus t komt zijn porien ook uit. (als jullie L. ooit zien, tis dus geen vies kindje hoor whahaha). Lekker zwitsal hoofdje ook!
Loe, wat vervelend dat jullie je schoonouders helemaal niet meer hebben gezien Dan lijkt het er toch op dat ze nog steeds iets dwars zit. Misschien toch zelf (of je vriend dan) de stoute schoenen aantrekken en ze zelf bellen om ze uit te nodigen? Dan toon je zelf weer je goede wil en wie weet levert het wat op? Het is zo voor niemand leuk natuurlijk! BabyD, waarschijnlijk zou je het ook niet doen, maar ik zou niet zomaar een mamafiets kopen zonder er op gefietst te hebben. Iedereen vindt toch iets anders weer fijn, dus je moet het echt even uitproberen. Maar 300 euro voor een fiets mét zitjes vind ik wel heel erg weinig! Wat lekker dat D nu zo goed zelf speelt! Veda kon het eerst bijv. wel een uur achter elkaar, dus het zal ook wel terugkomen maar soms vind ik het lastig hoe het aan te pakken. Ook al weinig bezoek van schoonouders en je vader, toch jammer! Wij zien mijn schoonouders juist iets te vaak vind ik Maar voor mijn vriend vind ik het wel fijn, en ook fijn als Veda een goede band krijgt met haar opa en oma. Schattig, dat hoera! Is ze in ieder geval klaar voor haar verjaardag Veda wilde het juist op haar verjaardag niet doen
haha, ja ik weet dat jij heeeel misschien iets teveel contact met je schoonouders hebt haha. Maar inderdaad wel zo leuk voor Veda en ook voor je vriend. Eerlijk gezegd hebben wij geen zin nogmaals de opening van onze kant te laten komen. Aangezien wij dus 'niets verkeerds' gedaan hebben en het uitgepraat zou zijn (wij hebben hen uitgenodigd) en we gevraagd hebben of ze op bezoek komen, heeft mijn vriend zelf aangegeven het daarbij te laten. Er mag nu wel wat van hun kant komen. Mijn vriend heeft dezelfde koppigheid, maar dit gaat wel erg ver. Ik vind dat hij gelijk heeft. Maar ja, tis inderdaad niet leuk. En vreemd ook. Iedereen eet smakelijk! Volgens mij staat mijn macaroni aan te branden, dus ik ga snel!
Bleh, i heb mij door de dag gesleept op het werk. Leven op een paar crackers, maar dat doen er hier wel meer Nu lekker naar bedje.
Hai meiden, Hier ben ik even snel na 2 dagen werken . 't was druk, maar dat krijg je met 2 weken onaangekondigd afwezig zijn . Veel mensen weer op gang helpen en achterstallige vragen beantwoorden en gelijk weer volop in de afspraken (gelukkig vooral intern) . Vanaf deze week is bij ons het schema omgegooid. Op maandag wordt er bij ons thuis op J gepast door de opa's en oma's, op di en woe is het papa en mamadag en op do en vrij gaat ze naar het nieuwe KDV. De eerste oppasdag door mijn ouders was al zeer geslaagd. J had de grootste lol met de hond van mijn ouders . Ben zelf heel benieuwd hoe het do op het nieuwe KDV gaat. Vandaag had ik functioneringsgesprek op mijn werk, was er beetje zenuwachtig voor. Was heel benieuwd hoe ze mijn functioneren vonden. Na mijn verlof in een neiuwe functie gestart en daar moest ik echt ingroeien. In begin best lastig, maar nu loopt het naar mijn idee wel. Behalve met 1 persoon, maar ben niet de enige die haar werk niet altijd even goed vind. Maar ik werd positief beoordeeld , heel fijn. Contract weer verlengd . Zo dit was even een ego-berichtje. Zal ik zo eens reageren op jullie
Hoi meiden, Mijn doordeweekse weekend is begonnen met een wandeling met mijn zus. Net lekker even bijgekletst met haar. Pookie, wij hebben de box ook nog staan hoor en Svinthe zit er toch nog wel eens in. Ook gebruiken we hem nu als blokkade als ze niet in de keuken mag Salapio, hmm balen van die nachten zeg. Ik ga erg duimen voor een goede nacht voor jullie! Sterre, fijn dat je de knoop hebt doorgehakt over de opleiding. Wanneer begint het nu weer? Svinthe doet steeds haar shirt omhoog om haar :buik: te laten zien Loe, ik kan me niet herinneren dat Svinthe stonk naar de melk. Misschien komt het dan toch van die andere melk...? Mosa, wat is Veda toch lang he? Leuk hoor dat het zo goed gaat met haar. De babykamer leegruimen... een hele klus. Heb je al een idee hoe het gaat worden? BabyD, wat leuk dat ze Hoera doet. Svinthe vertikte het op haar eigen verjaardag Afrola, weer aan het werk en gelijk ook een goede beoordeling. Wel een goed begin he! Ik ben ook heel benieuwd hoe J het zal hebben op het KDV. Zal vast wel goed komen!
@ Pookie, bah, alweer ziek. Dapper dat je wel bent gaan werken. Slaap lekker en beterschap. En ziek is ziek , dus ga niet te lang door! @ Mosa, gefeliciteerd met opnieuw een goede echo. Fijn dat je kleine uk goed kon zien . Je denkt m zelfs al te voelen, wauw, dat is vroeg, maar wel leuk! Je bent inmiddels uit vakantiebestemming, en nu nog leuk appartementje. Heb je nog snel gedaan @ alleen spelen, kan J ook helemaal niet. We proberen het echt wel, maar ze wil het echt niet. Mocht het per ongeluk even gebeuren dan is het voor 5 minuten of zo . Mijn hoop is vooralsnog dat als ze groter wordt het wel een keer gaat lukken. @ Loe, vervelend dat je het idee hebt dat het contact tussen jullie en je schoonouders nog steeds niet goed is na het gesprek. Helaas kan ik je niet helpen. Ons contact tussen onze ouders is wel goed, maar door de afstand komen ze hier niet heel vaak 'zomaar' langs. (Behalve de komende maanden ivm oppasdagen ) Stinkend kindje icm voeding heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Rare voeding dan eigenljik @ Sterre, lees over allemaal twijfels over studie. Lastig hoor. Maar na goed gesprek met Roy ga je dus toch door. Lijkt mij voor nu wel het meest slim. Met de verschillende modules heb je volgens mij straks meer mogelijkheden en keus in de werkzaamheden die je kunt en voor je cv is het ook beter. Hopelijk houd je het nog even vol! Jij ook al in trouble met je schoonouders. Moeilijk hoor, vind ook lastig om je hierin te adviseren. Hier wordt ook niet direct gebeld door schoonouders, niet uit desinteresse maar vaak omdat ze druk zijn. Meestal wordt er uiteindelijk een of twee dagen later nog wel gebeld. Onze relatie is goed, maar niet zo dat er veel gebeld wordt en door de afstand staan ze ook niet elke week op de stoep. @ Salapio, nog knuf voor zielige M en zielige mama; zulke verdrietjes blijven toch moeilijk voor een papa/mama . Ook dikke knuf voor alle rotnachten. Hopelijk willen ze snel wat vaker doorslapen! @ BabyD, wat superleuk dat D haar handjes omhoog doet bij Hoera . Lekker samen spelletjes aan het spelen dus . Heb je ook al klap eens in je handjes geprobeerd? Is hier ook zo'n groot succes Tot zover kon ik nu terug lezen... Voor de rest een knuff!
Loe, nou, hopelijk draaien je schoonouders nog bij en zien ze zelf ook in dat ze nu alleen maar koppig zijn Knuf voor het niet leuke! Pookie, sterkte ermee! Hopelijk slapen jullie goed en gaat het morgen weer wat beter Afrola, wel een lekker schema zo of niet, J 2 dagen naar het kdv? Of ging ze altijd al 2 dagen? Gefeliciteerd met je contractverlenging Altijd fijn, een positieve beoordeling! Ben je inmiddels wel weer helemaal opgeknapt? Hanna, voor een meisjesbabykamer heb ik een superleuk idee, maar voor een jongensbabykamer vind ik het een stuk moeilijker. We wachten sowieso af of we een jongetje of een meisje krijgen en dan wil ik echt ideeën op gaan doen, maar ik kan bijna niet wachten Ergens rond 16/17 weken doen we een pretecho met geslachtsbepaling, dus dan weten we het waarschijnlijk al Grappig dat Svinthe telkens haar buik laat zien Geniet van je vrije dagen!
@ Hanna, heerlijk gewandeld vanavond, het was er goed weer voor. Beter dan overdag . Veel plezier met je doordeweekse weekend . Ik had zeker een goed begin
Ja hè?! Maar ik moet zeggen dat ik al heel wat uurtjes heb doorgebracht met zoeken hoor, soms werd ik er best gaar van Vanavond had ik geen zin, dus later deze week maar een appartement zoeken en dan gelijk boeken, hoef ik er niet meer over na te denken. Wat vervelend dat J zo moeilijk zelf kan spelen? Is dat altijd al zo, of ook iets van de laatste tijd? Veda kon het namelijk altijd juist heel goed, tot een week geleden. Vanmiddag weer wat nieuw speelgoed gekocht, weer iets meer aangepast op haar leeftijd en dat viel gelukkig wel in de smaak
@ Mosa, Ben echt weer beter, ben alleen nog maar bekaf na het werk. Maar wel lekker gewerkt . Sporten vandaag ging ook nog iets moeizamer. Maar dat is gewoon conditie die sterk terugvalt door ziek zijn. J's nieuwe schema is wel lekker. Ze ging 3 dagen naar het KDV, woe, do en vr. Nu (tijdelijk) maar 2 (do en vr). Voor een 3e dag was er geen plek en hebben we de opa's en oma's gevraagd die heel vaak aangeven dat ze wel willen oppassen. Alleen door de afstand durfden we het eerst niet te vragen. Leuk dat je alweer druk bezig bent met het bedenken van een nieuwe babykamer. Nu wel hopen dat de kleine uk niet eigenwijs is en zijn/haar geslacht niet laat zien . Dan krijg je het nog moeilijk . Heb je al een afspraak staan voor de geslachtsbepalingsecho? Dat duurt ook niet al te lang meer voor je de 16/17 wk bereikt
Afrola, fijn dat je weer bent opgeknapt, en die vermoeidheid is ook niet zo gek. Maar wel vervelend natuurlijk! Oke, dus maandag oppasdag is tijdelijk. Maar het is ook allemaal niet zo makkelijk natuurlijk als je (schoon)ouders ver weg wonen. Maar wel lief dat ze het nu ter overbrugging willen doen, en ook leuk voor J natuurlijk! Ik ga deze week bellen voor een afspraak, dus weet nog geen datum. Met Veda was ik precies 16 weken, en ze zei toen: als dit geen meisje is, krijg je je geld terug, en ze had gelijk Ik vind het nu wel leuk om naar dezelfde vrouw te gaan, en hopelijk ziet ze het deze keer ook. Dan houden we nog wel een slag om de arm tot de 20 wekenecho, maar als het geslacht dan hetzelfde is, dan zal het wel kloppen Ik ben wel echt superbenieuwd, en heb zelf geen flauw idee. We hebben nu wel een jongensnaam die grote kans maakt het te worden, maar een meisjesnaam is heel moeilijk
J heeft eigenlijk nooit echt zelf kunnen spelen, er moet altijd iemand in de buurt zijn. We hebben de box nog wel staan, maar ze zit er eigenlijk nooit meer in. Sinds ze kan staan, staat ze eigenlijk alleen maar in de box te jengelen en haar handjes uit te steken naar ons. We krijgen haar niet meer aan het spelen. Het is nu dus vooral een opbergplek voor speelgoed. Tijdens speeltijd leggen we haar speeltjes dan naast de box op de grond. Als we erbij zitten gaat het goed, maar als we op de bank willen zitten of aan de eetkamertafel, dan wordt van alles daarheen gesleept en wil ze op schoot of naast je op de bank zitten spelen, of komt ze met van alles om je heen drentelen. Als we gaan koken zetten we haar vaak in de kinderstoel of als we met z'n tweeen zijn, leidt een haar af. Het liefst wil ze dan ook boven de pannen hangen om in de gaten te kunnen houden wat we doen en of ze al bijna mag eten . Heel lief en leuk, maar totaal niet handig Tja we blijven proberen, maar ben bang dat we nog even vol moeten houden
O ja, ik heb vandaag mijn positiekleding van de zolder gehaald, erg leuk om dingen tegen te komen die je al lang weer vergeten was Ik draag nu ongeveer de helft van de tijd gewone kleren en de andere helft positiekleding. Donderdag naar mijn werk nog maar even gewone kleren aan, en dan móet ik echt mijn leidinggevende spreken Op het CB viel het ze zelfs op dat ik zwanger ben, dus ik moet het wel deze week vertellen.
Deze week dus bellen voor weer een nieuwe echo-afspraak. Spannend hoor. En wanneer het een meisje is heb je geen naam, maar wel een kamer, maar wanneer het een jongen is heb je wel een naam, maar geen kamer... Oftewel voorlopig heb je nog wel wat uit te zoeken
@ Loe, is ook vervelend voor je vriend zo ja.. Zit hij er ook mee? Anders moet hij nog eens een gesprek aanknopen en het ze duidelijk maken ik kan niet begrijpen dat ouders van een kind zoiets met opzet doen.. Kwamen ze anders wel veel langs? Mijn ouders&s.ouders kwamen voor D ook maar weinig langs dus ik ben het wel gewend . Vreemd dat L dan zo naar dat spul ruikt. Niks aan. @ Mosa, ja ik wil ook even in de fietsenzaak hier gaan kijken binnenkort. Alleen hebben ze volgens mij alleen de bekende merken ook maar goed dan weet je toch wel wat je koopt idd. Ik vind het ook voor D leuk als haar opa's en oma's langs komen. Mijn moeder ziet ze nu elke week en mijn moeder kent haar gedrag grotendeels dus ook en laat haar dus ook meestal oppassen . Maar dat kunnen de anderen dan verwachten denk ik als ze zelf niet vaak langskomen.. Leuk een nieuw speeltje, wat heeft Veda gekregen? Succes met afspraak maken ik ben benieuwd mogen we het weer weten of houd je het dit x geheim? Wat super te horen dat ze al konden zien dat je zwanger bent!! @ Pookie, beterschap!!! @ Afrola, fijn dat je werk positief werd beoordeeld! En gefeliciteerd met je contract verlenging! Haha ja ik ben heel veel met D bezig vind het geweldig.. Maar dat kan ook als je thuis bent natuurlijk. Klap eens in je handjes vindt ze ook geweldig, maar ze doet het zelf nog niet. Gaat allemaal wel heel snel ineens dus misschien binnenkort. Vervelend dat J nog niet alleen wil spelen. Ik heb D ook niet meer in de box trouwens. Ze vindt het gewoon niks.. Misschien voelt ze zich opgesloten.. Ze kan er sinds kort nu wel eventjes in (de duur van de afwas of was ophangen bijv.) maar voor de rest speelt ze op de grond en dan kan ik best even uit haar zicht zijn. Bij haar was het dus achteraf puur de plek waar ze speelde.. 't Is ook allemaal uitvogelen met die sterke eigen willetjes . @ Hoera op verjaardag, het zal hier dan ook vast niets worden op de dag zelf denk ik want dan is het ook allemaal anders wanneer ze het "moeten" doen he haha. Maar we zullen zien .
Hoe je het omschrijft, is het precies hoe Veda op dit moment is, maar wat vermoeiend dat het bij jullie eigenlijk altijd zo is!! Ik denk dat het sowieso goed is om het te blijven proberen, en ik neem aan dat je het ook uitlegt aan haar?