Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Tja die baby's waren opgenomen geweest in het ziekenhuis en vervolgens is die medicatie tegen verborgen reflux voorgeschreven.
    Veel meer weet ik er niet van.

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Loe, misschien even hier op de site zoeken naar verborgen reflux? Daar vind je vast wel meer info, misschien dat het dan herkenbaar is (of juist niet?).
    Op zich zou het fijn zijn als je een oorzaak van het vele huilen zou vinden hè, dan kan er ook wat aan gedaan worden.

Pookie, solly dat ik je vergeten was, ik vind het juist erg leuk dat jij en Y ook komen! ;)

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, de sparta ook 7, dat wist ik niet. Nou ja, maakt verder niet uit ik ben nu blij met de bloom ;). Als ik op het zadel zit heb ik wel ruimte voor mijn buik. Maar bij het opstappen niet heel veel.

@ Pookie, fijn dat de verjaardag zo geslaagd was. Ik kan me heel goed voorstellen dat Y helemaal gek is van de loopkar. leuk :D.
    (choco)kruidnoten zijn zeker verslavend ;)

@ Loe, net als Pookie heb ik ook al een aantal keer gehoord/gelezen over verborgen reflux. Weet ook niet alle details. Daarbij denk ik ook dat huilbaby's niet zomaar huilen. Dan is er gewoon iets aan de hand.
    Ik heb ook een draagdoek (al ben ik hem momenteel kwijt :(). Ik wil zaterdag wel laten zien hoe je kunt knopen als je de dd dan zelf even mee wilt nemen ;).

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    #364 Mosa1982, 23 okt 2010
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
    Afrola, oh, je hebt de Bloom al gekocht, dan heb ik het verkeerd gelezen. Ik vind het wel ideaal hoor, een mamafiets!
    Wanneer krijg je hem?

Sanne, hoe was je winkeldagje? En hoe voel je je nu?

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meet, 11u is ook ok, al mist T dan zn lange slaap in bed. Daar slaapt ie nog altijd het best. Maar hij hobbelt vaak genoeg mee op het ritme van M dus pech voor de kleinste ...

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe, heb je ge-pbt met allemaal oude info :D ... draagdoek kan ik je op de meeting mee helpen als je hem meeneemt. En een gewone draagzak zou ik idd zeker bij kleintjes niet doen.
    Verborgen reflux is idd verborgen, dus je ziet niets qua teruggeven van melk. Kindjes kunnen wel wat zuur uit hun mond ruiken en gaan meestal met name na een voeding heel hard huilen. Maar ik denk dat je zelfs bij een gezond kind kan denken dat het verborgen reflux heeft dus het is lastig om te bepalen. Sommige HA schrijven na een gesprek met moeder medicatie (zantac/lozec?) voor, vaak is dat genoeg.
    Bij reflux is het probleem dat het maagklepje niet goed sluit en er dus constant zure voeding in de slokdarm loopt, met name bij recht liggen. Bedje omhoog aan de kopkant wil ook nog wel eens helpen (10 cm omhoog). Op de buik slapen wil ook wel helpen, maar dat zou ik niet zomaar doen. Je zou info kunnen vragen door een topic te openen bij baby en dreumes er zijn hier heel veel ervaringsdeskundigen op het forum (daarom weet ik er ook het een en ander van ;)).

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is niet in zn doen. Ik denk door doorkomende tanden ... die rotzakken! Wellicht in combi met 8,5 maandsprong (klopt precies).

M is ook een het spoken, met name 's nachts ... zuchtpufzuchtTUF!

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hai meiden,

zou ik echt de eerste zijn vandaag :$:p:D
    Dan hoop ik dat iedereen lekker geslapen heeft ;)

@ Salapio, TUF knuf!

@ Mosa, gisterochtend de fiets gekocht en ik mocht hem 's middags gelijk ophalen :).
    Vanochtend al een rondje gefietst. Het was vanochtend hier helemaal blauw en superzonnig. Inmiddels is het betrokken en zal het zo wel weer gaan regenen. Maar het fietstochtje was heerlijk :D. J vond het windscherm heel leuk ;), en vond het ook heel leuk om naar mama te kunnen kijken onder het fietsen :D

Zo maar weer even wat klusjes doen... Oh wordt gelijk geroepen om te helpen :)

@

9. Loe

Loe Niet meer actief

Dank salapio. heb je teruggepbt. Lees nu dat je zelf ook tuft op t moment. Sterkte en succes!

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vannacht een goede nacht: M lekker geslapen en in goed humeur, T tussen 2-7 doorgeslapen :D ...

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, nog niet erg druk geweest hier vandaag zie ik.
    Iedereen een lazy sunday :D

Svinthe was vanmorgen pas om kwart voor 8 wakker.
    Heerlijk.
    Ze doet nu dus voor het eerst maar 1 slaapje op een dag.
    We hebben haar om 12.15 uur op bed gelegd en ik ben zeer benieuwd hoe lang ze nu gaat slapen...

De verjaardag is heel gezellig geweest gisteren.
    De visite heeft zich goed verdeeld over de dag zodat ik met iedereen heb kunnen kletsen.

Afrola, ik heb je mailtje gehad en hoe je tel.nummer bij de hand.
    Ik ga zeker verdwalen als ik dit zo lees.....
    het klinkt erg ingewikkeld...
    Op makkelijke routes rij ik altijd al fout. laat staan op zoiets hahahah!!!
    Leuk dat je je fiets nu hebt! veel fietsplezier

Oei Salapio, in en TUF fase...
    Hopelijk snel voorbij.

Loe, wat een schattige Lenn-foto's!

Djaar, leuk dat je ook naar de meeting komt.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @salapio; bah, het blijft echt TUFfen bij jullie:(

@afrola; Je hebt je nieuwe fiets dus al, dat is fijn. En 7 versnellingen kan je zeker wel gebruiken bij die brug. Vanmorgen was het zeker zonnig en mooi, helaas hier nu net een mega hagelbui.

Wij gaan zometeen met de spanjolen naar A'dam een stadswandeling maken door de Jordaan. Altijd leuk, maar wel de paraplu bij de hand.

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Afrola, leuk dat de fiets gisterenmiddag al klaar was en dat je vandaag gelijk gefietst hebt :) Ik kan me voorstellen dat J het ook erg leuk vond!

Salapio, wat heerlijk dat jullie een goede nacht hebben gehad, was je ook wel aan toe zo te lezen!

Hanna, fijn dat het gezellig is geweest gisteren!
    Ik ben benieuwd hoe lang Svinthe vandaag geslapen heeft, hopelijk een goede lange dut zodat ze idd maar één dutje hoeft te doen.

Pookie, veel plezier in Amsterdam! Hopelijk viel het mee met het weer! En tot wanneer blijven de Spanjolen?

Sterre, heb jij dit weekend ook je verjaardag gevierd?

All, net bij mijn schoonouders geluncht, maar mijn schoonmoeder wil Veda altijd zo volproppen met eten, best lastig!
    Nu ligt ze op bed, en wij op de bank :D

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, nog Feyenoord gekeken... oeioeioei :(

Svinthe heeft een kleine 2 uur geslapen en is nu echt wel een beetje toe aan het badje en bedje.
    We rekken het nog tot half 7, dus we zijn er bijna :)

Pookie, hoe was Amsterdam?
    Is het meegevallen met het weer?
    Hier is vanmiddag niet veel meer gevallen...
    Vanmorgen wel.. dikke hagelstenen net toen wij buiten liepen om de eendjes te voeren.
    Gelukkig was het een korte bui :)

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    *breekt in*

Mosa...goed gedaan van feyenoord!!!:p

*breekt weer uit*

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    hahaha loesie:)
    echt een topclub dat feyenoord:D:D:D:D:D

De stadswandeling door A'dam was heel leuk. En we hadden prima weer , heel af en toe een spatje en veel zon.
    Y. was lekker thuis met oma en die hebben zich ook goed vermaakt.

Vanavond weer vroeg het bedje in, morgen weer hard an die arbeit!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ach ja, je kunt niet altijd winnen hè? :p

Hanna, goed gegaan met Svinthe naar bed brengen?
    Maar willen jullie zelf dat ze één dutje gaat doen, of geeft ze het zelf aan dat ze er aan toe is?

Je vakantie is alweer voorbij hè? ;) Wel weer een beetje zin om te werken? En is je man nog ver gekomen met klussen?

We hebben gelukkig Feyenoord vanmiddag niet gekeken. Mijn vriend was het eerst wel van plan maar het kwam er niet van, en achteraf ook niet zo erg :)

Pookie, fijn dat het leuk was vanmiddag!

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoii dames!

@loe jeetje meis wat vervelend dat het zo loopt bij jullie, feli had/heeft ook verborgen reflux, ze huilde ook heel veel vooral tijdens en na de voeding, en je hoorde haar ook veel slik geluidjes maken.

toen hebben we medicijnen gekregen(zantac), eerste instantie d8 ik dat ze niet werkte dus mee gestopt, maar het huilen hielp maar niet, dus bij kinderarts terecht gekomen (met nog meer dingen) en toen weer mediciatie gekregen(losec) en dat wel volgehouden, en dat werkte wel heel goed, ik ben er nu nog maar een paar weken mee gestopt en nu gaat het gelukkig goed.

ik zou er echt eens mee naar de dokter gaan hoor, met gewoon hoe alles loopt, en zeker ook wel de draagdoek proberen, misschien als salopio hem uitlegt op de meeting dat je er wat aan hebt?? en ze kunnen er volges mij echt niet zomaar uit vallen hoor! suc6 en hele dikke knuffel voor jullie!

@pookie haha wat grappig dat jullie spanjolen in de kelder hebben haha;) doen jullie dat wel vaker de kelder uit lenen of ? en leuk dat de trip naar a'dam geslaagd was:)

@salapio jij aan het tuffen maar soms ook goeie nachtjes, toch knuffie

@hanna ah balen dat je vakantie weer voorbij is! wel fijn dat je verjaardag nog geslaagd was en dat je lekker met iedereen hebt kunnen kletsen. en hier ook hagel gehad ja!:$

@mosa haha maar goed dat jullie niet hebben gekeken nee naar de voetbal hihi;) en het dagje winkelen was heel erg leuk en geslaagd:D

@sterre hoe ist verder bij jullie? noah geen last meer van zn prikken??

@all

hier gaat alles zn gangetje, vandaag even naar stiefmoeder geweest (was ik al heel lang niet geweest :)) maar het was wel gezellig:)

gister wel van 9.00-22.00 weg geweest! was een hele geslaagde dag:D

khep 2 paar nieuwe laarzen gekocht, (was ook echt nodig want ik heb nu 1 paar wat ik aldoor draag, dat werkt natuurlijk niet en die zijn dus ook echt afgetrapt)

verder eigenlijk alleen nog maar 3 basic shirts met lange mouwen, maar goed, die zijn altijd handig;)

ook heerlijk gelunchd en savonds ook weer heel leuk en gezellig gegeten in breda:D was dus echt helemaal leuk:D een van de meiden vertelde ook dat ze weer zwanger is van de 2e!! heel erg leuk, al was het nog Super pril, ze had net de dag daarvoor de test nog maar gedaan!

maar ze kon het toch niet voor zich houden hihi:D leuk nieuws dus:)

nou dames ik ga ff tvtje kijken, morgen lekker pas smiddags werken, al had k eigelijk vandaag al nergens last meer van.. maar toch lekker kort morgen;)

groetjes!!

19. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Rustig dagje hier vandaag.

@ sanne, goed geslaagd met 2 paar laarzen. Kun je er weer even tegen dus. Gezellig ook zo'n hele dag met vriendinnen :)

@ Pookie, A'dam geslaagd dus. Viel best wel mee het weer ja. Hier ook achteraf :). ZIjn die spanjolen die bij jullie logeren de familie waar jullie ook wel bij op bezoek gaan?

@ Mosa, rustig dagje gehad en gelukkig voor jullie dus geen voetbal gekeken :p:)

@ Hanna, jammer van de hagel bij eendjes voeren.
    Als je nog een uitgebreid reisadvies wilt kan ik dat best geven hoor ;).

@ all sweat dreams. Jammer dat het weekend weer is omgevlogen ;)

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Nee het is geen familie van ons.
    De spanjolen zijn van de buren................goede vriendinnen van ons. Een ervan is half spaans en dit is een goede vriend met aanhang (platonisch) van haar.
    Tja en wij hebben nu eenmaal een kelder met badkamer dus zo af en toe hebben wij daar gasten.

Potverdrie nu is er een goede danseres weg uit SYTYCD:(
    Tof programma en hoog niveau!

Deel Deze Pagina