Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vanmiddag met M naar ha. Ze is ook niet te genieten, wil vanalles en na 3 seconde weer wat anders. Na een brakke nacht kan ik daar gelukkig heel goed en geduldig mee omgaan :D.

T ligt nu te slapen en ik had eigenlijk bedacht om M even voor de tv te parkeren zodat ik rustig aan mn opdracht (morgen inleveren, gaat nevernooitniet lukken) kon werken. Inmiddels zit ze op schoot: ik wil Sesamstraat (nee) ik wil het molletje (nee) ik wil ik wil ik wil ...

Dus ik ga de compu maar weer uitzetten ;)

(vannacht had M dik 40 en nu dik 39, dus gedrag is verklaarbaar)

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden,

Ik heb een klein beetje bijgelezen maar even geen tijd om op alles te reageren, sorry.

Salapio: Suc6 bij de HA! Irritant he als ze iedere keer tegen iets aanlopen :( Hier ook al de hele tijd.. gelukkig zit er nu weer een stijgende lijn in want pffff...

Melisa: Wat rot dat je het zo zwaar hebt :( Nog even volhouden! Kan je vk anders niet eens checken of er al iets gebeurd daaronder? Wie weet een handje helpen als het écht niet meer gaat?

Hanna: Fijn dat het etentje zo gezellig was, altijd leuk zoiets. Hopelijk een goede nacht gehad? Werkse i.i.g!

Afrola: Ik kan me wel voorstellen dat je bang geworden bent. En natuurlijk heb je het ervoor over maar nu 'weet' je waar je eventueel voor kiest. Al is in idd elke zwangerschap anders.. je hebt nu ook nog een kleintje rondlopen. Ik ervaar het nu (nog) niet perse als zwaarder maar lichamelijk krijg ik wel signalen dat ik nu (al) op moet passen met bepaalde dingen. Zo heb ik dus al v.a week 8 weer last van ischias.. gister had ik het aan 2 kanten licht..;):( Kl*te dus..

Ricmar: Bij Noah wisten wij het ook niet maar nu wil ik het wel weten hoor... ik brand nu van nieuwschierigheid :):p
    En dat weinig eten, erg herkenbaar!

Mosa: Wat een leuke foto van Veda!
    En jullie zijn uit de naam, fijn :)
    Haha 'hey jij'.. :D In de wachtkamer bij de vk zat ook een kereltje, half jaartje ouder dan Noah en die sprak al behoorlijk wat, ik zat echt zo :$... als die van ons over een half jaar ook zo praten.. nou nou.. :)

Pookie: Lekker uit kunnen slapen! Hier ook eentje wakker moeten maken vanmorgen omdat hij naar oma moest awhh. En let op, morgen weer vroeg wakker natuurlijk, gewoon om mama te pesten...

All: Zaterdag bij de vk was alles goed. Ze vond het leuk ons weer te zien en Noah natuurlijk. Bloeddruk was goed, 130/60. Ik moet gewoon goed op het drinken letten maar ik denk zelf ook wel dat het daar echt aan ligt.

Nu verder met leren.. vanaaf examens :( Ik heb het zooo gehad met deze module... volgende week nog de laatste examen (het gaat in 2 x) en dan ben ik er hopelijk vanaf!

Hier een nieuwe belly-pic, van vanmorgen, 17+1:

Bekijk bijlage 140384

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Jeetje sterre: wat een beschaaft buikje. Mooi hoor.

Ik ben nu net een olifant.
    Ik ga zo ook met de VK overleggen wat er gebeurd als ik me zo blijf voelen. Ik ben tegen ingrijpen, maar ik ben volgende week 37 weken, en zie het niet zitten zo allendig te zijn en dan over tijd te lopen.

4. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mupet, uitslapen en rustig aan doen scheelt wel he met de moeheid. Hoelang moet je nu eigenlijk nog?

@ mosa, fijn dat jullie uit de naam zijn!! Ik denk dat dat bij ons ook een hele klus gaat worden want ik heb geen 1 naam in m'n hoofd. Heeft Veda eigenlijk ook 2 namen?? :)
    Hahah ik vind dat juist grappig als ze ook zulke dingen tegen anderen op straat zeggen :p . Als iemand naar D kijkt dan roept ze AA! En als diegene niks zegt dan blijft ze dat gewoon door roepen haha. Vind het soms maar stom dat mensen niets zeggen en gewoon de rug toe keren :( .
    Mooie foto van Veda :D geweldig. Ze heeft ook al lang haar!

@ hanna, fijn dat het geslaagd was en lekker laat dat hou ik amper nog vol haha.

@ melisa, jeetje flink rot dat je lichaam zo reageert nu.. Goed luisteren naar je eigen gevoel en direct bellen wanneer iets niet goed voelt in je hart.. Lijkt me vreemd als ze je over de 40 weken laten gaan op deze manier, dat kan toch niet..

@ ricmar, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@afrola, met D gaat het goed! Zo'n vrolijk meisje :D vraagt wel heel veel aandacht en ze wil soms nog een beetje baby blijven (fles geven bijvoorbeeld). Ze kruipt nog niet, of ja ze schuift achteruit en ze komt overal op die manier wel :p maar mijn broertje heeft nooit gekropen en ik zelf kon niet goed kruipen dus dat zal ze wel van mijn kant hebben haha. Ze begint nu te blijven staan bij de tafel. Denk dat je met haar beter naar de uitgerekende datum kunt kijken dan naar haar geboorte datum in die dingen want als je daar naar kijkt is ze overal laat mee denk ik?
    Ik snap je gevoel ook wel met een 2e kindje en die dingen die je benoemd. Ik denk nu alleen maar "we zien wel hoe het gaat", want als ik weer zo misselijk ben en weer moet worden opgenomen dan zie ik mijn meisje een week amper.. Dat wil ik ook niet.. Wil er ook niet bij nadenken misschien ben ik ook wel naief dan. Maar ik denk steeds maar dat ze later meer aan elkaar hebben en dat het in het begin toch allemaal weer aanpassen is en het allemaal wel weer went en je je ritme weer vindt. Maar idd die zwangerschap moet je ook door en als je bekken zo'n pijn doet kan je amper nog iets... Al blijft dat er natuurlijk ook als je over een jaar weer wilt proberen zwanger te worden..
    En ondanks dat je nog zo'n gevoel hebt dat je het beter had willen doen, moet je zien wat je op de wereld hebt gezet!! Kun je trots op zijn!!

@ salapio, beterschap voor de kindjes.. Niks aan :( .

@ sterre, mooi buikje! Zo mooi om te zien :D . En fijn dat het goed was bij de vk!

@all:
    Tromgeroffel.... D krijgt haar 1e tandje eindelijk!!! Die zat al enkele weken onder het vel, ik zag het streepje en er was een hele dikke bobbel te voelen en iemand anders zag dat streepje natuurlijk niet... Maar ik had dus wel gelijk want hij is gisteren of vannacht door gekomen!! Voelde het vanmorgen en zaterdag zat 'ie er nog niet door hihi. Toch nog net voor haar 1e verjaardag haar eerste tandje er door haha de schat. En ze blijft maar vrolijk :D .

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Salapio, succes bij de HA! Sneu hoor, dat ze zich nog steeds helemaal niet lekker voelt :( Hopelijk kan de HA iets voor jullie betekenen.

En balen van je opdracht! Kun je er vanavond nog aan werken of heb je dan te weinig tijd?

Sterre, fijn dat alles goed was bij de vk! En ook fijn van je bloeddruk, en dan maar goed op het drinken letten. Ik weet niet of je weleens flesjes water drinkt, maar anders die kopen zodat je beter bij kan houden hoeveel je precies drinkt.

Mooi buikje! Nog steeds bescheiden, maar hij begint al wel echt duidelijk te groeien vind ik :)

Heel veel succes vanavond! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je het haalt, dan ben je er lekker weer vanaf! Ik zal aan je denken vanavond!

Melisa, succes bij de VK! Met welk termijn ben je de vorige keer ook al weer bevallen? Hopelijk heb je in ieder geval een goed gesprek met haar over hoe nu verder? Hoe groot schatten ze je jongetje eigenlijk bij zijn geboorte, weet je dat?

BabyD, ik denk dat sommige mensen het lastig vinden hoe te reageren op kleine kindjes, en dat ze daarom dan niets terug zeggen. Maar het klinkt wel erg schattig wat je meisje doet :D

Joepie voor haar eerste tandje! Is het aan de onderkant of aan de bovenkant? En zie je het tandje ernaast ook al? Meestal komt die snel na de eerste.
    En alleen maar fijn dat ze evengoed vrolijk blijft :)

All, vanochtend veel buiten geweest en even lopend boodschappen gedaan. Nu is het aardig bewolkt hier, en meteen ook wat frisser.
    Veda lijkt toch wel moe te zijn van het drukke weekend, dus die zal nu wel een lange dut gaan doen. Ook lekker!

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    BabyD, de tweede naam van mijn meisje is Leona :)
    Even in een apart berichtje, anders is het heel makkelijk te googlen.

7. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mosa, mooi die aparte namen, hou er van :D . Het tandje is aan de onderkant en er zitten nog meer bobbels de hoektandjes enzo, dus ben benieuwd wanneer die door komen.. Naast de voortand zit nog geen bobbel maar kan ook snel gaan natuurlijk. Vanmiddag een dikke luier vol hahah pff :p zit vast snel meer aan te komen. Het was hier ook bewolkt niks aan zo grijs doe mij de zon maar gauw weer.
    Wel lekker wanneer ze even lang slapen. Hier ook een druk weekend maar dat merk ik meteen aan hoelang ze slaapt.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zo, een goed gesprek gehad met de VK. Ik heb aangegeven dat ik op ben. En ik mag nu voor het slapen gaan 2 paracetamol slikken om wat bij te tanken. De harde buiken kunnen toch al wat voorwerk zijn, maar dat is natuurlijk gissen. Volgende week kijken we verder of de paracetamol een beetje werkt of dat er wat anders moet gebeuren. Dan ben ik 37 weken.
    Net even een flinke jankbui gehad en dat lucht wel op.
    Ons mannetje word 7 pond geschat, en C. kwam 8 dagen te vroeg, dus wie weet deze ook wel.

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Svinthe is vandaag ziek geworden op het KDV.
    Ze was al wat hangerig gisteren, maar vanmorgen leek er wienig meer aan de hand, geen koorts ofzo.
    Om half 10 werd ik gebeld dat het niet zo lekker ging.
    Hannamanl heeft haar opgehaald en is met haar naar huis gegaan. 39,7 graden koorts, maar gelukkig is het nu al weer een stuk gezakt en had ze al weer wat praatjes toen ik thuis kwam.

Mosa, wat een leuke foto van Veda heb je gepost :D

Salapio, wat zie de HA over M?

Sterre, mooie buik al hoor!
    Succes met de examens vanavond.
    Ik ga voor je duimen!

Melisa, was alles goed bij de VK?
    heb je nog gevraagd over het eventuele eerder bevallen?
    Oh ik lees dat je nu paracetamol gata slikken.
    Hopelijk slaap je er goed mee!

BabyD, joepie, voor het eerste tandje :D:D

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Melisa, ik hoop dat je het nog een beetje red straks op die paracetamol. Klinkt misschien dom hoor maar ik kom heel moeilijk in slaap en nu schuift m'n man me net voor het naar bed gaan een glas melk toe en ik kom nu wel sneller in slaap, misschien zit er iets in wat helpt? Hoop dat de kleine ook eerder komt dan die 40 weken!

@ Hanna, he bah. Kan de koorts ook erger worden in een drukkere omgeving? Misschien dat ze door de rust thuis snel weer opgeknapt is. Nou hoop dat ze morgen weer der eigen ikje is.

11. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb 'even snel' bijgelezen (haha, alsof dat kan). Ik kan niet goed typen met die hand in de gipsspalk, dus t wordt voorlopig vooral lezen denk ik.

Sterre, mooie buikfoto. Groeit bescheiden maar gestaag door he.

Lieve foto van Veda Mosa. Heb je ook een pb-tje voor mij met de naam/namen?

Melisa, hopelijk mag het ietsje eerder beginnen he. Valt niet mee zo te lezen. Dikke knuffel!

Hanna, beterschap voor Svinthe. Was ze verkouden of dat niet?

BabyD, gefeli met het eerste tandje! Joehoe! L. heeft er nu twee onder en grote bobbels aan de zijkant boven??? L. had vanmiddag tegen de 38 graden, weet niet waarom, misschien toch weer tandjes al? Hier geen extra poepies.

Salapio, wat zei de doc over M.? Beterschap hoor, sneu voor M hoor.

Bereke, zwaai!

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Loe, de 2e naam stond onder het andere berichtje van mosa :p . Hoe gaat het met je hand ik heb gemist wat er mee gedaan is?? D poept trouwens ook niet vaker hoor, alleen wat meer en dunner. Wel een voordeel: geen open kontje. L is vroeg met z'n tandjes D is erg laat haha heb je er ook een foto van vind het zo schattig :p .

Nu zit ik toch alweer even achter de laptop.. Niet de bedoeling om zoveel er achter te gaan zitten :eek: . Vind het wel eng wanneer het zover is dat ik weer zwanger mag zijn en de kans op weer een vroeggeboorte, zit steeds verhalen te zoeken en te lezen.. Maar aan de andere kant denk ik ook weer; ik ben het zo gewend. Zo'n mini mensje. En een "grote" baby is voor ons juist vreemd. Alles is goed gegaan bij D, maar je weet dan dat het ook anders kan. En dat wil niemand meemaken.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lief dat jullie allemaal naar M vragen :). Prima bezoekje. De ha maakte zich nog geen zorgen, allemaal binnen normale = gewoon pech. Als ze morgen nog koorts heeft dan lever ik woensdag een plas in. En als ze aan het einde van de week nog koorts heeft dan toch naar lab voor bloedonderzoek. Hij liet het een beetje aan mij over of ik dat wilde, waarop ik zei: Dus je vindt het geen noodzaak? :D. Nee dus. Nou prima dan, want ik denk dat het voor M een bijnatrauma gaat zijn dat bloedprikken.

Nu snel aan mn opdracht, wie weet raffel ik er een voldoende'tje uit ... ;]

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    BabyD, kan idd nu wel hard gaan, met de tandjes van je meisje. Nou, hopelijk krijgt ze er niet te veel last van!

Heb je eigenlijk achteraf een reden gehoord van de artsen dat je meisje te vroeg geboren is, of blijft het gissen naar de reden? Heb je na één vroeggeboorte ook écht meer kans op een tweede vroeggeboorte of is dat nooit bewezen?

Melisa, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Hopelijk helpen de paracetamol en slaap je iets beter de komende week.
    En ik dacht al dat Chelsey iets te vroeg is geboren, volgens mij is dan de kans best groot dat deze ook niet te lang op zich laat wachten.
    Dikke knuffel in ieder geval, hopelijk kom je de week een beetje goed door!

Hanna, ach, dus Svinthe is toch ziek geworden :( Wat sneu zeg! Hopelijk knapt ze net als J van Afrola pas ook weer net zo snel op als dat ze ziek geworden is! Beterschap in ieder geval!

Loe, fijn dat je weer even langskwam :) Toevallig wilde ik je vanmiddag een sms-je sturen om te vragen hoe het met je gaat, maar het netwerk van T-Mobile heeft urenlang problemen gehad (kan nu volgens mij nog niet bellen/sms-en ;)) en hij verstuurde het sms-je dus niet.

En ik heb geen pb-tje gestuurd met de namen die ons tweede meisje gaat krijgen hoor :D Vanaf nu hou ik het voor mezelf ;) Je hoort het ergens in juli :p

Maar hoe gaat het met je? Is de operatie goed verlopen? En heb je er nog veel last van?

Salapio, 'gelukkig', dus toch gewoon pech voor M! Nu eerst maar even afwachten en hopelijk zijn verdere stappen niet nodig omdat ze snel weer opknapt :)

Veel succes met je opdracht, hopelijk komt er nog wat goeds uit je vingers!

Sterre, duim duim duim! Je kan het :)

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Salapio;hopelijk is jullie portie pech nu eens op. m moet nu lekker beter worden.

Nu lekker slapen.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Melisa: Ik ben ook niet zo voor ingrijpen hoor (heb zelf bij Noah gevraagd of ze nog even wilde wachten maar helaas, zwangerschapsvergiftiging was te groot risico voor mij) maar als het écht niet meer gaat.. Owh lees nu over je gesprek met de VK, goed hoor! Ook dat je het er even uit hebt gegooid. Hopelijk gaat de kleine man zich ook spontaan eerder aandienen :)

BabyD: Haha ja inderdaad, soms draaien mensen zich om als de kleine ertegen aan staat te kletsen maar ik denk dat die zich gewoon geen raad weten :)
    Leuk D haar eerste tandje door! Ook weer zo'n mijlpaal he.. tandjes geven een kindje weer een ander gezichtje vind ik :) Wel fijn dat ze er zo vrolijk bij blijft!

Een vriendin van mij is ook bij 35 weken bevallen en de 2e kwam met 37 weken. Een tante van Roy is 2 x bij 34 weken bevallen en heeft bij de 3e gesmeekt om de kleine bij 38 weken te halen.. tja die was ineens een maand langer zwanger en vond dat wel erg lang duren :p Het kan dus alle kanten op.

Mosa: Ik maak nu iedere dag een kan (1 of 1,5 liter, weet ik even niet) ranja en die probeer ik naast het andere drinken ook nog op te krijgen :)

Hanna: Zo zeg, tegen de 40 graden aan :$ Maar goed, bij die kindjes loopt het al snel op natuurlijk maar toch he.. zielig hoor :(

Loe: Even alleen lezen voor jou.. hopelijk heb je niet veel pijn?

Salapio: Een beetje dubbel maar wel fijn dat het gewoon een geval van pech is. Hopelijk knapt M snel weer op en is dat bloedprikken e.d niet nodig.
    En foei.. een voldoende-tje eruit willen raffelen ;):p

Pookie: Truste!

All: Nou pfff... eerste ronde examens zit erop! Heb het wel gehaald hoor, daar ben ik niet bang voor maar ik heb dus vanavond veel punten moeten halen zodat ik volgende week kan compenseren met het verslag maken (waar ik zo goed in ben ;)) Hopelijk krijg ik snel de uitslag.. dan kan ik me een beetje voorbereiden...
    Ik had stiekem ook wat klasgenootjes gepolst of zij de juf ook streng vonden nakijken (niet om te roddelen ofzo hoor) maar ik ben dus niet de enige. Zelfs iemand met veel ervaring vond het dus het ligt niet aan mij...fieuw :p

Zaterdag lag ik trouwens op bed en voelde ik aan de buitenkant ons spook een keer schoppen :D Zo leuk! Noah voelde ik met 18 weken en deze dus bij 17 weken aan de buitenkant.. wat een gevoel he, heerlijk :D

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, slaap lekker!

Sterre, fijn dat je deel 1 achter de rug hebt :) Nu maar hopen op een mooi cijfer zodat je het volgende week ook haalt. En wie weet gaat het volgende week sowieso wel goed :)

En super dat je schopjes aan de buitenkant voelde :D Apart weer hè?! Iedere ochtend als ik wakker word, lijkt het kindje ook wakker te worden en dan lig ik altijd een tijdje te genieten van alle bewegingen in mijn buik :)

All, weltrusten iedereen! Ik ben erg moe, dus we gaan zo naar bed. Morgen belooft het een hele mooie dag te worden, heerlijk :cool:

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen allen,

Ik dacht gisteren, neem een paracetamol en dan lekker slapen. Nou, ik heb nog nooit zo'n dramanacht gehad. Letterlijk overgeven van het maagzuur, kramp in mijn kuit, en pijn in mijn bekken dat ik er om 5 uur maar uit ben gegaan. Half uur later er weer in, maar ik geef het op om nog even in slaap te vallen. En dan zeggen ze dat verlof is om uit te rusten?

Iedereen met zieke kindjes beterschap! Hopelijk knappen ze snel weer op.

Afrola: kan me voorstellen hoor dat je wat angst hebt, maar de geschiedenis hoeft zich natuurlijk niet te herhalen?

Sterre: fijn he kindje voelen?! Maakt het allemaal zo echt.

Ik ga maar even een spelletje doen op de pc, de rest avn het huis ligt nog heerlijk in dromenland.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goedemorgen! :cool:

Mosa: Tot nu toe is het hier vooral 's avonds in bed dat ik het kindje voel.. niet zo gunstig he haha.. :p
    Hopelijk heb je goed kunnen slapen.

Melisa: Jeetje wat een nacht :( De welbekende laatste loodjes zeker .. Hopelijk heb je toch nog even kunnen slapen. Of kan je vandaag overdag nog even gaan liggen?

All: Wat zijn kinderen toch lief voor hun ouders he.. not.. gister moesten we Noah om 7.45u wakker maken omdat hij naar oma moest.. en vanmorgen mocht hij uitslapen, is het natuurlijk 07.00u ;) Ongelofelijk maar ja..:p

En jawel meiden.. we hebben een afspraak met m'n zwager en s.zus zodat ze mij ook eens persoonlijk kunnen feliciteren en wel over 2 weken want aankomend weekend kwam hun niet zo goed uit ( :$:x;) ) Dan zijn we gewoon al 19 weken zwanger, praktisch op de helft dus!

Vandaag goed m'n mail in de gaten houden.. hopelijk word ik snel uit mijn lijden verlost over mijn examenpunten :):D

20. bereke

bereke Niet meer actief

Hier leek het de juiste kant uit te gaan met de meisjes maar ze hoesten precies terug meer. Deze nacht zijn we er vijf keer naar toe gemoeten omdat ze zichzelf gewoon wakker hoesten en er precies in blijven. En we zijn nu al aan de aerosol sedert 11/3! Straks nog maar eens naar de kinderarts.

Verder (nog) niet bijgelezen. Eerst maar eens mijne gigantische hoop strijk gaan doen... .

Maar zag wel in de rapte dat Loe geopereerd is ondertussen: spoedig herstel meid!!! En dat Sterre eindelijk een date heeft met zwager en schoonzus. En dat in de helft van de zwangerschap. Netjes toch ;).

Hopelijk tot over een uurtje of drie, vier.

Deel Deze Pagina