Basistomatensaus 500 ml: 2 el olijfolie 1 fijngehakte middelgrote bruine ui 2 fijngehakte teentjes knoflook 800 g gepelde tomaten uit blik of verse ontvelde tomaten 2 el tomatenpuree suiker, zout en peper naar smaak ui, knoflook in olie zachtjes roerbakken 10-15 minuten tot de uit zacht en glazig is. Tomaten met vocht toevoegen en aan de kook brengen. Tomatenpuree toevoegen en evt suiker/zout. Saus zachtjes laten koken, niet afdekken. Tijdens het koken de tomaten fijn drukken evt met stampotstamper. Saus onder veel roeren 25-30 mminuten laten sudderen tot de saus is ingedikt en de waterige vloeistof is ingedikt. Met verse tomaten komt er meer vocht vrij en kan het wat langer duren. De saus op smaak brengen met zout en peper. Afhankelijk van het gerecht lekker strooien met kruiden als oregano, basilicum, tijm (Italiaanse keuken) en voor de oosterse keuken met koreander.
@ Pookie, wat goed dat pookman nog een mooi (rose ) slaapzak bij kv heeft kunnen scoren. Y ook al aan het deugnieten. Hihi we moeten allemaal aan het opvoeden. Ben benieuwd zaterdag Op het KDV alleen maar snotneusjes idd. Ontkomen lukt dan echt niet nee J krijgt het recept inclusief ansjovis. Er zit maar een beetje ansjovis in fijngesneden voor de smaak, maar het smaakt dus niet echt naar ansjovis. Maar ze heeft het dus inclusief ansjovis (vandaag voor het eerst) op en ze vond het heerlijk . Na haar eerste bordje wilde ze nog een bordje
Sanne, oh oh oh, die Feli Hier ook wel dat soort stoute dingen hoor, en idd lastig te bepalen of ze bepaalde dingen al bewust doen of niet Sterre, succes morgen met het gesprek met je baas, hopelijk heb je daar meer aan dan aan de arbo-arts! Veda sliep aan het einde van de middag wel lang, en om half 7 hebben we haar maar wakker gemaakt. Maar dat is eigenlijk geen handige tijd, dus morgenochtend maak ik haar eerder wakker als ze weer verder slaapt na de 1e fles. Hanna, ach, Svinthe nog steeds koorts, wat sneu Hopelijk wel een goede nacht! Afrola, het scheelt wel dat mijn vriend alle gewerkte uren gewoon uitbetaald krijgt, ook de uren die ik maak Maar anders zou ik hem evengoed wel helpen hoor En normaal ging Veda eigenlijk nooit meer slapen na de eerste fles rond half 8 en dan aan het einde van de ochtend deed ze weer een dutje, maar nu dus 2 keer anders. Maar morgen ga ik het anders aanpakken, veel makkelijker voor de rest van de dag. En J al het idee dat ze overdags niet meer hoeft te slapen, lastig! Hopelijk is dat ook een fase, want dat lijkt me wel moeilijk en ze hebben ook nog gewoon slaap nodig hè? Het is nu natuurlijk ook echt de tijd voor verkoudheidjes enzo, en met een kindje ben je sowieso natuurlijk al vatbaarder (vooral als het kindje naar het KDV gaat). Maar rot dat jullie het alledrie hebben Goh, toch binnenkort maar eens Veda ook wat patat laten proeven, nog niet gedaan tot nu toe. Ze heeft pas wel een pannenkoekje gegeten, en die vond ze heerlijk Ook niet gek natuurlijk, die heeft ze via de placenta natuurlijk ook vaak mogen proeven J met haar eerste woordje, lief hoor Ook een handig woord natuurlijk, kan ze precies laten weten wat ze wil. Hier is het vooral wijzen naar bijv. haar bekertje als ze wil drinken, en af en toe iets wat ook op die lijkt, maar volgens mij is dat toeval. Lekker recept! Ik hou niet zo van broccoli, maar het is wel heel gezond, dus ik denk dat ik je pasta binnenkort maar een keer ga maken En nasi is ook altijd handig! Salapio, dus M echt aan het peuterpuberen Klinkt heel aannemelijk hoe je het omschrijft, en ook echt een fase waar ze doorheen moet. Maar het is een beetje jammer dat het 's nachts ook zo is hè? Succes ermee! Knuffel voor je verstopte melkklier! Wat vervelend, en pijnlijk natuurlijk! Hopelijk gaat het idd vanzelf weer over, en ik neem aan dat je de tip over masseren onder een warme douche wel kent En arme M, maar dat is vast inmiddels weer goed Je bananencakejes klinken erg lekker! Ik moet nog eens goed nadenken over wat we met Veda's verjaardag precies doen, maar ik hou hem in mijn achterhoofd. Pookie, fijn, toch een slaapzakje kunnen scoren bij de kruidvat! Waren volgens mij ook wel fijne, dus een goede koop! In de Opperdepop staan echt heel veel lekkere dingen vind ik, dus zeker de moeite waard om er in te neuzen. Dat was ik pas nog vergeten, maar leuk, die koekiemonster traktaties All, Veda lijkt ook ineens wat feller te zijn met dingen die ze niet mag. Dan gedraagt ze zich vaak als een dramaqueen. Ook als ik aan het bellen ben, en ze mijn telefoon niet mag pakken, gaat ze heel hard huilen Maar wel echt met dikke tranen. Volgens mij is ze flink aan het ontwikkelen, want ze lijkt ineens veel meer te begrijpen. Als ik vraag waar Jappie is (haar grote aapknuffel) dan kruipt ze heel enthousiast naar hem toe en gaat druk met hem knuffelen En zo merk ik vaker dat ze begrijpt wat ik vraag, zo leuk! O ja, morgen gaat Loesie van het forum bevallen Ik vind het heel spannend voor haar! Ze is dan 39 weken, maar door erge bekkenklachten willen ze haar niet langer door laten lopen. Vandaag bleek ze 2 cm ontsluiting te hebben, dus dat scheelt natuurlijk ook wel. Dus binnenkort op kraamvisite Zo, het was een hele zit, maar alles gelezen
Ik ben ook heel benieuwd hoe de kindjes samen spelen. En hoe J het vindt dat er kindjes in haar domein komen spelen Vindt het ook leuk om jullie live te zien. Zal toch wel even vreemd zijn @ Mosa, oh wat goed dat je vriend al het werk inclusief jou hulp krijgt uitbetaald. Dat is wel lekker En loesie morgen bevallen. Wat leuk om te weten, maar ook wel retespannend lijkt me dat als je weet dat je morgen ouders wordt van een kleine. * Loesie zet 'm op * (voor als ze meeleest ) @ all, ga nu lekker naar bed. Nog ff lezen en dan lekker slapen. Sweet dreams to all
Afrola, dat merkte ik pas een beetje toen de kindjes van zwangerschapsgym hier waren, dat Veda af en toe wel een beetje vreemd keek dat al die kindjes met háár speelgoed speelde Terwijl ze bij een ander er lustig op los speelt Ik hoop dat het meevalt met haar eenkennigheid. Het gaat de laatste tijd erg goed, maar ze heeft toch altijd even tijd nodig om te wennen. En Veda gaat natuurlijk ook niet naar een KDV, dus zo vaak ziet ze ook geen andere kindjes. En tuurlijk zal het even vreemd zijn in het echt, dat heb ik ook wel. Maar het komt vast wel goed Slaap lekker!
Goedemorgen, Ik ben al uuuuren op (vanaf 5.15 uur), maar gelukkig is mijn meisje weer veel beter. Ze heeft weer praatjes voor 10 Ik ben ook heel benieuwd naar de meeting. Ten eerste of ik het wel ga vinden Ik ga mijn best doen, heb de route nu al uitgeprint en ga hem uit mijn hoofd leren hahah (heb een oude tomtom nl) En ook hoe de kindjes met elkaar spelen Svinthe had met mijn verjaardag helemaal niet dat ze haar speelgoed wilde bewaken.... Ik vind dat altijd wel grappig om te zien. ***GO LOESIE*** Fijne dag allemaal!
Go Loesie go! Ben ook erg benieuwd wat M van de meeting gaat vinden. Zijn natuurlijk allemaal kleinere kindjes . En aangezien ze net zo verlegen is als dr mama zal het ook wel even duren voordat ze is ontdooit. Dr broertje zal het waarschijnlijk allemaal helemaal prima vinden. Moeite met delen van speelgoed is pas iets van het afgelopen jaar, daarvoor niet of nauwelijks. Hier een redelijke nacht: T om 22u en om 2u, M lag op eens half op me midden in de nacht, maar ging lief weer slapen in dr eigen bed. Vanochtend dronk T probleemloos uit de ex-verstopte tiet dus ik = blij. Nu ligt ie te slapen en M is op de speelzaal dus ik ga even snel een tentamen in elkaar zetten.
Hey allen, Wat een recepten! Ik heb trouwens ook een boek opperdepop. Heb er in het begin wel veel recepten uitgehaald. Maar omdat ons meisje echt alles eet, maak ik er nu geen gebruik meer van. Misschien van het zomer weer, er staan lekkere shakes etc in. Gisteren hadden we witlof uit de oven, chelsey had een hele stronk op. Ik kom zaterdag niet naar de meeting, maar ik had me ook niet opgegeven. Auto rijden is voor mij best vermoeiend, en daarnaast is overgeven op een gezellige dag ook niet zo geslaagd he. Misschien echt de volgende keer, maar dan komt man denk ik ook mee, want dan heb ik weer dat bekkenprobleem. Die beginnen ook al weer lekker op te spelen. Zo, genoeg geklaagt. Hanna: hoe is het nu met je meisje? Traktaties: wat zijn jullie allemaal creatief. Ik heb helemaal niets gedaan, voordeel van een gastouder haha. Loessie: succes! Afrola: Chelsey trok altijd wel veel meer naar mijn schoonvader, en nu gaan we echt merken dat er een klik is tussen hun. Mijn schoonmoeder had ze ook wat minder mee. Gek he? Salapio: au! Hopelijk trekt het snel weer weg! Maandag komt onze hulp voor het eerst. Ze komt lekker 3 uur poetsen! Kijk er nu al naar uit, eindelijk een schone badkamer! Verder moet ik straks echt even lezen om meer te reageren.
Goedemorgen, Veda is wel van het uitslapen de laatste tijd, vandaag werd ze pas om kwart over 8 voor het eerst wakker Daarna meteen haar aangekleed, zodat ze niet nog langer zou gaan slapen. Nu ligt ze er net weer in, toch fijner zo. Hanna, poeh zeg, wat vroeg, maar fijn dat je meisje weer beter is! Ik ben ook niet zo'n held in de weg vinden hoor Dus ik schrijf ook voor de zekerheid Afrola's beschrijving op, mocht mijn tomtom het ook niet kunnen vinden. Salapio, we zullen wel zien hoe alle kindjes reageren zaterdag, maar voor M zal het best apart zijn, alleen maar 'baby's'. Wat fijn dat T vanochtend goed dronk uit de verstopte borst, zit vast weer een stuk makkelijker dan! Melisa, wat rot dat je bekkenproblemen ook al weer beginnen Het is voor jou geen lolletje hè, dat zwanger zijn All, fijne dag!
Te vroeg gejuicht....Svinthe is héél hangerig en wil niet echt slapen. Balen hoor! En net is ze door haar bedje gezakt... Dat schiet ook niet op he! melisa, oei, weer dat bekkenprobleem..... Ga je zo;n band dragen of helpt dat niet? Salapio, fijn dat het "borstprobleem" is opgelost! Pfjiew dat moet een opluchting zijn! Mosa, kwart over 8... wow wat lekker zeg. veda en Svinthe moeten zaterdag maar eens even een gesprekje hebben hierover!
Hanna, ach, dus toch nog niet beter Hopelijk lukt het je zo om haar te laten slapen, daar knapt ze vast weer een beetje van op! En door haar bedje gezakt??? En ik zal straks Veda vast inlichten dat ze zaterdag maar eens een pittig gesprekje moet voeren met Svinthe
Mosa: nog 26 weken te gaan. We gaan gewoon aftellen. Dan is het nog precies een half jaartje Maar nummer 3, ik droomde van een groot gezin, hoeft van mij zo niet meer hoor. Hanna: ik ga in principe geen band dragen als het met therapie recht te zetten is. Maar als ze het aanraden, dan sta ik er niet negatief tegen over. Mosa: geniet er maar van dat veda gaat uitslapen, dit weekend word de klok weer verzet. Arme Hanna!
Melisa, precies een half jaar klinkt niet eens zo lang En wie weet voel je je over een tijdje wel weer wat beter zodat je er iets meer van kunt genieten. En idd arme Hanna als de klok teruggaat Maar misschien valt het allemaal mee, want in principe doe je dan alles een uurtje later natuurlijk (eten enzo).
Oh nee die klok, daar heb ik nog niet aan gedacht... Is dat aankomend weekend???? Lobbes is leuk he? Ik heb daar alles voor mijn klas gekocht wat betrft Sintcadeautjes en ook nog wat voor Svinthe natuurlijk!
Jep, bereid je maar vast voor Ik wilde ook alleen even op de site kijken, maar zag er zulke leuke dingen dat ik het niet kon laten om wat te bestellen
Hoi Djaar Heb je gisteren wat kunnen vinden met winkelen? En hoeft vond J het op het KDV? Ik moet er weer vandoor, Veda wordt wakker. Tot vanmiddag