Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    O ja, Veda was trouwens een druktemaker in mijn buik, maar dit kindje kan er helemaal wat van :D Terwijl nu de placenta aan de voorkant lag, dus je zou denken dat het minder zou zijn.

Maar Veda lag heel lang in een stuit en dit kindje ligt wel met het hoofdje naar beneden, misschien dat het daarom nu al zo anders voelt.

We gaan trouwens misschien toch wel een 3D-echo laten doen :) We waren het deze keer niet van plan, omdat zowel Veda als dit kindje bij iedere echo heel onhandig lag. Echt goede beelden hebben we niet gezien. Maar ergens ben ik ook bang dat we spijt krijgen als we het nu niet doen. Bij Veda vonden we het ook erg leuk, dus misschien dat we het nu dan toch gaan doen. Kunnen we zien of dit kindje op Veda lijkt :)

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Voor mij weer een werkdag dus vroeg uit de veren.
    Svinthe slaapt gelukkig nog, dus kan ik even rustig opstarten.

Pookie, wat een leuke foto van Y! Ze is helemaal klaar voor de Paasdagen zo te zien :D

Loe, ik vind dat L. erg veranderd is de laatste tijd. Leuk om te zien.

Mosa, toch misschien wel een 3D-echo?
    Ik vond het bij Svinthe toen wel heel leuk om te zien iig.
    Haha, een druktemaker....dat belooft wat!
    Ninthe.... nee dát is geen optie inderdaad :)

Fijne dag allemaal!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mosa: wij hebben geen 3d-echo gedaan nu, maar daarom ben ik nu wel heel nieuwsgierig aan het worden hoe het kleintje er uit gaat zien! Ach, nog een paar dagen/weken...

Hanna: werkse weer vandaag.

Verder heb ik eigenlijk niet terug gelezen.

4. Loe

Loe Niet meer actief

Hanna, dank je. Knappe kerel hebben we he.

Mosa, wij hebben toen een 3d echo laten doen en de dvd genomen, zo super leuk. Kan niet echt zeggen dat L. erop lijkt, misschien een beetje, maar hij leek heel verschillend in zijn gezichtje bij verschillende opnames. Maar ik zou t zeker doen, vond t geld wel waard.

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    even inbreken een 20 weken echo is dan niet 3 d? wij krijgen een uitgebreide in groningen omdat de internist en de ha vergeten waren door te geven dat ik met 1 med moest stoppen...

6. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    Hallo,

Even snel melden dat J haar eerste twee!! tandjes heeft.
    Verder is ze behoorlijk verkouden. Maar loopt aan de hand en kruipt inmiddels ook.

Vandaag is het mooi weer en gaan we zometeen weer lekker de deur uit.

lieve groeten aan allemaal!

7. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Loe, leuke slofjes voor L!! Klinkt niet lekker met L.... Hoop dat 'ie snel opknapt en anders toch ff naar de HA. Lieve foto zeg :D geweldig zo'n blij mannetje.

@ Pookie, aah schattige foto :D . Beauty.

@ Mosa, haar schema is nu zo.. 's ochtends 150cc + 5 fles, 50cc forlax, later nog fruit en soms beetje water als ze dorst heeft 11.15 naar bed. Dan in de middag stuk brood en 150cc + 5 fles.. In de middag fles drinken en soms tussendoortje. 's Avonds bord warm eten en 100ml toetje wat ze ook wel laat staan. Dan 90cc fles 's avonds.

Maar hier bij het CB wordt je bij de wijkverpleegkundige niets verteld hoe en wat, je moet alles maar ruiken en als je wat vraagt krijgt je een dom antwoord terug alsof je een domme vraag hebt gesteld. Zoals toen wij vroegen of ze al vla mocht uit een pak of danoontje, want die babytoetjes zijn ook duur elke dag he? Zegt ze ja dat kan je proberen, ja daar gaat het mij niet om het gaat mij er om of het mag en ook met de ontlasting van D maar dat snappen ze dan weer niet ofzo..

Ik dacht ook erover om die middelste fles te laten vervallen, maar moeten ze daar dan echte melk voor terug? Bij het cb zeiden ze alleen dat er een fles af moest straks en verder hebben ze er niets bij gezegd.. Ze gaan er volgens mij maar vanuit dat je alles wel weet?? :(

Denk dat het wel leuk is om weer een 3d echo te laten doen, je bent toch weer net zo nieuwsgierig als bij het 1e kindje lijkt me? Zo bijzonder he 2 meiden straks :D .

@ Ricmar, 20 weken echo is niet in 3d. Ze kijken met de 20 weken echo zeg maar helemaal door het kindje heen en met 3d zie je de buitenkant van de baby.

@ Djaar, zo mooi dat ze kruipt en aan de hand loopt! 2 tandjes, wat een verandering dan he, maar zo leuk hihi.

@ Generatie2010, ja hoor ik heb het gemist ;) ..

@ all. mijn temp is 36.5 dus vast geen eisprong idd. Ach ja volgende week naar de gyn, vreemd idee haha. Maar we wachten gewoon af hoe het verder zal lopen ik heb gelukkig alleen maar een gevoel van rust en dat het wel goed komt ;) .
    Geniet van het weer, iedereen!

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    baby d bedankt voor het antwoord, dan misschien toch nog maar nadenken over pretecho haha

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Hanna, en, leefden de 2 kikkervisjes nog?
    Was een rotavond voor de NL voetbalclubs hè? ;)

Melisa, je hoeft nog maar maximaal 20 dagen, apart idee zeker?!
    En ik kan me voorstellen dat je érg nieuwsgierig bent naar jullie mannetje :)

Loe, hoe is het nu met L?

Wij hebben trouwens met Veda wel een 3D-echo laten maken en wilden het nu ook weer doen, maar blijkbaar zijn de kindjes in mijn buik niet fotogeniek :) Veda lag toen constant met haar gezicht in de placenta en ook nog met haar handen voor haar gezicht. We hebben toen dus geen mooie beelden gezien.
    Bij de echo's van dit kindje was het precies hetzelfde verhaal, dus het leek ons een beetje zonde van het geld. Als je amper wat ziet, dan is dat het natuurlijk ook. Maar nu begint het toch te kriebelen om het weer te doen, maar we hebben al besloten de gok te nemen. Volgende week ga ik bellen voor rond de 27/28 weken :)

Ricmar, de 20-wekenecho is grotendeels 2D, maar ze doen vaak wel een stukje 3D, maar dat is alleen maar voor de ouders, niet om een medische reden. Maar ik heb alleen 'gewone' 20-wekenecho's gehad, dus weet niet hoe het bij een uitgebreide gaat.
    Maar wat balen van dat medicijn dan :(

Djaar, leuk, J aan de tandjes :)
    En wat wordt ze verder ook groot, leuk!

BabyD, volgens mij moet een kindje ongeveer 500 ml zuivel per dag binnenkrijgen, dus melk, yoghurt of andere toetjes. Dus je zou volgens mij kunnen proberen of je de middagfles laat vervallen en dan wat gewone melk bij het brood geven. Maar ik zou wel goed in de gaten houden hoeveel brood je meisje eet, als ze nog geen hele boterham eet, dan is het misschien te vroeg?
    Ik vind het een beetje lastig te beantwoorden, bij Veda moeten we er meer op letten dat ze niet te veel (en wat is te veel, we geven haar alleen gezonde dingen?) eet, dus zij krijgt al een tijd helemaal geen flessen meer.

Maar wel vervelend dat ze zo'n houding hebben op het CB ;) Dan vraag je er automatisch maar niets meer, en dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Balen van je temp, maar gelukkig heb je volgende week die afspraak. Daar kunnen ze natuurlijk meteen zien of je een eisprong hebt gehad. En fijn dat je er een goed gevoel over hebt :)

Pookie, succes met afscheid nemen straks ;)

Sterre, hoe is het nu met Noah?

Afrola, hebben jullie het nog leuk gehad de laatste dagen?

10. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Wat een heerlijk weertje, hopelijk zijn nu snel alle bomen verhaart zodat de hooikoorts weer over is voor dit jaar.

Vanmorgen zijn Y en ik lekker op de fiets naar oma-oma en opa-opa geweest. We waren er al een tijdje niet geweest omdat opa nogal van slag was door de verhuizing ( is dementerend). Y herkende ze helemaal niet en moest heel veel huilen, uiteindelijk viel zij zelfs op mijn schoot inslaap. Om half 11??? En ze had vannacht prima geslapen en was pas om half 8 wakker.
    Vreemd hoor......misschien voelt ze toch aan dat het niet heel goed gaat met de opa en oma van pookman.

Verder heb ik leuke kleertjes gekocht bij de Hema, shirt / tuniekje en leuke leggings. Lekker vrolijke kleurtjes en zachte stofjes

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, wat jammer dat het moeizaam ging vanochtend bij opa en oma :( Misschien dat ze idd wat aanvoelt?
    Maar wel lekker op de fiets natuurlijk, het is idd ook heerlijk weer! En altijd leuk, nieuwe kleertjes ;)

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Het is nu ook echt heet bij ons achter. Ik ben ewoon de zon uitgevlucht.....ik ben ook niet zo'n zonzitter.

@mosa; ik heb net jouw megareactie helemaal niet gezien. Vreemd weer. Wel leuk dat je het toch weer gaat proberen met de 3D-echo. Ik denk dat ik bij een volgende zwangerschap dat ook wel ga doen. Bij de zwangerschap van Y kwam dat niet goed uit met vakanties en zo. En toen hadden we toch ook al die echo bij 32 weken.

En die nieuwe kleertjes, tja het is best veel winkelellende om een zomercollectie voor zo'n kleine rauwdouwer bij elkaar te kopen:)

Nu zo alle spullen voor Y's weekendje weg verzamelen;(

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Pookie, o ja, zo warm bij jullie? Hier komt er af en toe en wolkje voorbij en dan is het meteen wat frisser. Veda slaapt net, dus ik heb mijn boek al gepakt van boven en ga ook lekker buiten zitten.
    Ik vind nu in de zon zitten heerlijk, maar als het erg warm is, hou ik er juist niet van (ik krijg ook meteen zo'n rode kop :)).

Ik vind een 3D-echo zeker de moeite waard, mits alles goed te zien is ;) Maar daar zullen we deze keer dan maar extra op hopen :) En ik vind het ook leuk dat allebei onze kindjes dan een DVD hebben met een filmpje van henzelf in mijn buik.

Ik moet zeggen dat ik deze keer veel zomerkleertjes voor Veda online heb gekocht, en maar een klein deel in de winkel. Ik zie op internet toch wel vaak leuke dingen en meestal ook goedkoper dan in de winkel. En inmiddels heeft ze al zoveel kleren dat ik me nu even in houd (op een pakketje dat nog moet binnen komen na dan :)).

Maar wat voor maat heeft Y nu? Hier gaan we juist best hard door de maten, Veda gaat nu langzamerhand naar 92 met bovenkleding. Maar dan wel smalle bovenkleding. Qua rokjes broekjes draagt ze vaak nog maat 80.

Zo, zon, here I come :D

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    * Komt even kijken bij mijn lieve temp dinnetjes!*

Wauw! Wat groeien alle kleintjes goed! En wat zijn ze allemaal even knap!!
    Ik lees echt onwijs veel mee, maar praat nooit, sorry!! :D
    Wat schieten de zwangerschappen ook alweer op!

Ik kwam hier even om Melisa een hele dikke knuffel te geven! Dus bij deze *Knufff!!!* Als ik je kan helpen, je weet me te vinden!

De rest van de meiden ook een knuffel!! :D

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Sammie jeetje al weer 20 weken wat ga je hard!!!

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Leuk dat je even langskwam Sammie :)

Wat ben je alweer lang zwanger zeg, super! En je verwacht een jongetje zie ik, leuk! Gaat alles goed?
    En wat super dat je zusje ook zwanger is :)

All, het lukt Veda niet goed om te slapen. Net een tijdje bij haar geweest, maar het lijkt er niet op of ze nog gaat slapen. Nou ja, nog maar even afwachten.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Loe: Ik zie je berichtje nu pas en misschien heb je al antwoord maar het mag ook bij wat oudere kindjes maar 3 dagen zijn. Bij Noah mocht dat laatst nog max 3 dagen aanhouden en die is al 17 maanden. Hoe gaat het vandaag?
    Noah heeft nu maat 23 aan maar die zijn best royaal hoor. Sjuun schoentjes hoor :)
    Leuke foto!

Hanna: Naam? Vertel :p
    Veel plezier morgen met uitslapen! Ik kan daar ook best naar uitkijken hahaha :D
    Hoe was het met de edie's?

Pookie: Nee die ischias is een (been)zenuw die onder druk komt te staan. Die loopt over je bil heen naar je onderrug.. en tis idd erg pijnlijk :(
    :$ Stuutje :x.. hihi.. :p:D
    Awh je kippetje 2 nachten moeten missen :( Wel veel plezier op het concert!
    :D Die foto!
    Getver hooikoorst. Roy is sowieso de l*l en ik moet het nog even afwachten.. ik word soms nog weleens gespaard, best maf.
    Ojee wat rot dat Y zo van d'r padje was bij opa- en oma-pookman :( Tja, ik zei volgens mij van de week nog dat het af en toe wel lijkt alsof kindjes zo'n onzichtbare voelspriet hebben voor dingen.

BabyD: Ook logisch.. verbranden met zonnebrand :D
    Noah krijgt nog 2 flessen, 's ochtends en 's avonds. Owh lees nu je schema. Ik zou ook overgaan naar een ochtend- en avondfles en dan tussen de middag bij de boterham een beker gewone melk. Al moet ik zeggen dat Noah ook zo tussendoor weleens melk krijgt hoor.. ik ben daar niet zo strikt in hihi :) Behalve bij de boterham dan, dan krijgt hij altijd melk erbij :p En 's avonds altijd een toetje bij het avondeten (mits hij goed eet anders laat hij alles staan omdat hij een toetje wil ;))

Bereke: Wat maf dat je goeie nachtjes hebt maar toch moe bent.. maar nadenken over van alles kost ook energie he ;)

Salapio: Ships ik ben generatie 2010 vergeten te kijken, misschien dadelijk via de comp nog :p

Mosa: Die tas met kleertjes waren super leuk! Ik ben er helemaal blij mee :)
    Leuk dat jullie misschien toch een 3d echo gaan laten maken. Als je bang bent dat je er anders spijt van krijgt zou ik het zeker laten doen. Nu kan het, straks niet meer ;) Owh lees al dat jullie het toch gaan doen :)

Nbroen: Wat vreselijk zeg, 11 zwangerschappen en een zoontje verloren :$:( Zo word je wel weer even met je neus op de feiten geduwd zeg :(

Djaar: Leuk J haar eerste 2 tandjes! Veel plezier buiten. Ik heb vandaag geshopt in W.. :)

Sammie: Leuk dat je een zoontje krijgt.. die zijn hartstikke leuk :D

All: Vanmorgen even wat geshopt want ik had dringend nieuwe bh's nodig. Bij hunkemoller geslaagd en gelijk 3 gekocht. De 3e was toch gratis :) Ook nieuwe zomerschoenen gekocht. 2 paar want ik kon niet kiezen :)

Met Noah gaat het op zich redelijk. Hij blijft flink verkouden..leuk als hij met niezen ;) En het hoesten.. tja.. dat blijft helaas wel :( Maar goed, eerst maar eens afwachten als die verkoudheid weg is, hoe het dan gaat.

Roy kwam vorige week met een heel verdrietig verhaal thuis. Een tijdje geleden heeft een collega van hem de zwangerschap af moeten breken bij 24 weken.. echt vreselijk. Nu is er weer een andere collega die de zwangerschap bij 23 weken af gaan breken omdat het kindje een tumor in het hartje heeft. Het hartje was nu al 2/3 van de torso en zal uit zichzelf waarschijnlijk al snel gaan overlijden... :( Pff dan besef je maar weer eens hoe kwetsbaar het is allemaal.

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, fijn dat de kleertjes leuk waren, toch handig om zo'n manier :)
    Dan maar voor jezelf shoppen ;) Mijn borsten groeien volgens mij niet zo tijdens een zwangerschap, ik draag nog dezelfde bh's. Ook van beugelbh's heb ik geen last. Zomerschoenen moet ik ook nog, maar ik heb lastige voeten, dus dat is altijd een heel gedoe om goede te vinden ;)

Jammer dat Noah zo blijft hoesten! En die verkoudheid zal dan ook niet helpen natuurlijk, vervelend!

En wat een rotverhalen over collega's van Roy zeg, echt van die nachtmerries :( Wij hebben het best dichtbij van vrienden meegemaakt, en het is zo erg om te moeten bevallen van een kindje dat eigenlijk niet levensvatbaar is door afwijkingen of wat dan ook.

Veda lijkt aardig stil, dus ik ga nog maar een poging wagen om buiten te zitten :) Hopelijk slaapt ze nog even, een klein half uurtje is natuurlijk veel te weinig voor de hele dag.

19. Loe

Loe Niet meer actief

Heb toch gebeld naar doc. L. spuugt heel vaak, omdat hij zo moet hoesten. Temp valt dan weer mee. Ze hebben spoedgeval en tis erg druk, dus ik word teruggebeld....... Wil vanaf hier wel even een super, superdikke knuffel geven aan Melisa.

20. Loe

Loe Niet meer actief

nou,16.15 gebeld, tis nu 16.56 nog niets gehoord. Tussendoor nog gebeld dat ik hem toch wel ietsie suffiger vind (lag gisteren voor het eerst in zijn leven te slapen in de box) maar ze zou me zo terugbellen,ze waren nog druk bezig met het spoedgeval........
    maar inmiddels hoor ik niks.....tot op heden.

Deel Deze Pagina