Ja idd een hele voorgeschiedenis al met veel pijn en verdriet..maar gelukkig kunnen we binnenkort ons meisje in onze armen sluiten; als alles goed gaat..ik kan pas opgelucht ademhalen als ze daadwerkelijk geboren is en nagekeken is door de kinderarts.. De zwangerschap verloopt redelijk voorspoedig nu...volgende week alweer controle, ben benieuwd hoe zwaar ze dan is..vorige week bijna 1600 gram, dus dat was erg netjes...
Wij hebben het wel gedaan bij beide meiden..onze eerste lag helemaal in de placenta en deze dus ook,maar als je naar een goed bureau gaat dan kunnen ze daar nog heel wat mee hoor...bij het bureau waar wij zijn geweest kon ze er ook doorheen kijken..en met een beetje plak en knipwerk konden we toch een heel mooi gezichtje zien. Bij ons was het gewoon eng, dit word namelijk een kloon van onze eerste dochter..als je de foto`s naast elkaar legt kan je niet zien wie nou wie is..haha
Jeetje, krijg gewoon weer koude rillingen van je verhaal..Bij ons ook af laten breken met ruim 22 weken toen in de tijd..Het hartje van ons kindje was ook niet goed en hij was niet levens vatbaar..gelukkig is ons kindje net voor de bevalling uit zichtzelf overleden..dus wij hebben niet de moeilijke keus hoeven maken om zijn leventje te beeindigen, maar heeft dit al voor ons gedaan..We hebben het toen een week uitgesteld omdat de 22 ste onze trouwdag was en ik niet blijdschap en verdriet in 1 week wilde hebben..
Mosa: Uhm... JA Nee hoor maar je moet ze echt eens proberen! Ojee dat is inderdaad schrikken dat Veda ineens boven stond En nog gefeliciteerd met je mijlpaal van gister Bereke: He jakkes, alle 4 buikgriep gehad Owh en fruffel is vagina op z'n Loe's Ik vond het wel grappig dus ik zeg dat nu altijd zo hihi Salapio: Jij dus ook zo'n gevoel in je fruffel.. fieuw.. niet leuk natuurlijk maar dan ben ik niet de enige Hoe was de echo? Ricmar: Maakt niet uit hoor dat je weinig reageert. Hopelijk voel je je snel beter! Afrola: Wat leuk dat J al zo lekker begint te kletsen! Als ik het zo lees kan ik niet wachten tot het hier ook echt gaat beginnen En bekkenbodemspieroefeningen (jeetje wat een woord eigenlijk he) kan idd altijd en overal Hopelijk gaat het J vandaag bevallen op het kdv! Pookie: Gelukkig viel het nog enigzins mee maar die apparatuur zal een zeker wel een duur kostenplaatje worden? Nee we gaan uiteraard geen 4 kinderen bij mijn s.moeder planten hoor, dat hadden we zelf ook al bedacht haha. Maar dat ze daar dan nu over moesten beginnen vonden we een beetje raar Hanna: Wat heb jij toch een rotbaan Loe: Wat rot dat het zo tegenzit allemaal En voel je zeker niet schuldig hoor. Het gaat nu gewoon niet en L zal het verschil ook echt niet merken hoor Melisa: C ook zo lekker aan de klets en ook een baby in d'r buik Jadore: Wat een lief berichtje BabyD: Logisch toch, dat je het weer spannend vindt Het is niet niks. Jullie gaan gewoon voor een 2e kindje Nbroen: Wat apart zeg dat jullie meiden nu al zoveel op elkaar lijken. Dat vind ik nu ook zo spannend.. waar gaat de 2e nu op lijken of is het weer een Noahtje Ik wist niet dat jouw zoontje op die manier overleden is.. *kom ik daar met zo'n verhaal aan * Wat vreselijk All: Vanmorgen Noah naar mijn s.moeder gebracht dus ik heb lekker een day-off. Normaal past ze op maandag op (1x in de 2 weken) maar ze had iets met het werk vandaar dat het nu een keer op dinsdag is. Maar wat kan ik me ergeren aan neefje L he Ik weet dat het de leeftijd enzo is maar Noah was nog geen 5 minuten binnen en L had al 6 auto's van Noah afgepakt L kan ook gewoon niet hebben als Noah aandacht krijgt dus dan duwt hij hem gewoon kei hard op de grond Rotjong Gisteravond om 22.00u belde ze ineens van het zkh op Ik schrok me rot... gaat het om de afspraak van de 20 weken echo en of we die konden verzetten... Kan dat niet overdag ofzo? Ze wilde hem een week opschuiven maar dat ging dus mooi niet door he Nu hebben we em volgende week dinsdag dus een dag eerder
Enkel vlug laatste bericht gelezen van Sterre. Jeuj, een dag eerder je echo! Gelijk dat je je niet een week naar achter laat verschuiven . En fruffel is wel leuk. Mijn man en ik twijfelen nog hoe we "het" gaan noemen bij onze meisjes. Plassertje vind ik zo raar bij een meisje. Straks deze optie eens noemen ... .
Hoi dames, Hier een hele drukke maar nuttige dag gehad! Al het oude behang is eraf in de babykamer We zijn dus druk bezig geweest. Morgen het nieuwe behang bestellen en dan gaan mijn ouders binnenkort behangen. Wel fijn dat het nu klaar is, is toch niet mijn hobby Veda heeft zich prima vermaakt tussen de behangresten, volgens mij waande ze zichzelf in een ballenbak Verder nog een heel schattig soort boekenkastje voor Veda's kamer gekocht, ook weer om zelf te schilderen Afrola, hopelijk is het goed gegaan met J op de nieuwe groep! Melisa, wat ontzettend lief dat C het idee baby nu zo goed begrijpt En een stijgende bloeddruk, niet gek natuurlijk Maar evengoed natuurlijk wel iets om in de gaten te houden. Is je verkoudheid al wel over? BabyD, alles waar ze niet mee mogen spelen, is natuurlijk idd het meest interessant In het begin hebben we ook veel weg gezet, maar gelukkig is Veda nu op een leeftijd dat ze al veel begrijpt en gelukkig (meestal ) goed luistert. Dus het is maar tijdelijk Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar het lijkt me dat je niet weer allerlei onderzoeken krijgt bij de gyn. De oorzaak is toch bekend, dus ik denk dat ze bijv. alleen een echo doen om te kijken hoe het er nu uitziet, en dat je dan weer clomid krijgt. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het toch weer spannend vindt! Nbroen, ik kan me goed voorstellen dat je pas echt opgelucht adem haalt als alles goed is na de geboorte, maar dat komt vast goed Grappig, dat je meisjes op de echofoto's zo op elkaar lijken! Ben benieuwd of je dat na de geboorte ook vindt. Ik ga morgen bellen voor een afspraak. Sterre, *noteert op boodschappenbriefje: oreo's* Loop ik dan niet de kans verslaafd te raken? Lekker, een dagje vrij! Heb je nog wat leuks gedaan, of vooral rustig aan gedaan? Lukt het nog een beetje met vacatures zoeken of kom je weinig interessants tegen? En niet erg natuurlijk, de echo een dag eerder! Maar idd een rare tijd om te bellen Bereke, haha, iedereen aan de fruffel
Bereke: En, wat vond je man van fruffel? Mosa: Jakkes behang afhalen.. nee idd geen leuk klusje. Gelukkig hoeven we hier maar 1 muurtje, de rest kan blijven zitten Waar koop jij die meubeltjes dan? Omdat je ze nog zelf gaat schilderen. Ik zou dus wel dikke kans maken op een oreo-verslaving maar jij als echt psych bent zo'n verslaving natuurlijk gewoon de baas Ik heb vandaag lekker rustig aan gedaan maar het resultaat is een vette hoofdpijn... bestaat er ook zoiets als ontspannings-hoofdpijn ofzo haha Ik vind nog altijd wel vacatures en schrijf ook iedere keer braaf maar ja, het schiet niet op in de zin van uitnodigingen enzo All: Dadelijk naar school.. met die hoofdpijn niet erg leuk maar ja, tis even niet anders. Ik wil eigenlijk ook niks missen, over 2 weken weer een examen op de agenda dus ja
Fruffel, ik vind het best een leuk woord. Pookman niet die gaat het iedere week een andere naam geven, zegt hij De fabriek draait weer, heeft wel aardig wat geld gekost aan nieuwe apparatuur en mensen (uren). Maar 8 uur geen productie kost bijna 1miljoen aan omzet. Dus dan maar even wat geld ertegen aan gooien. Sterre; veel succes met school, hopelijk is de hoofdpijn wat gezakt. Ehhhhh, rest is alweer weggezakt. Fijne avond in ieder geval
Afrola, de eerste werkdag overleeft. De thuiskomst is toch steeds fijn hé . En al helemaal als je steeds maar complimentjes krijgt . Salapio, hopelijk helpt de hormoonzalf! Pookie, gelukkig dat het op je werk vlug terug opgestart raakt. En oreo's ken ik niet. Eens kijken als we nog eens gaan winkelen in NL. Loe, ook ik hoop op een snelle zomer voor je! Een zomer waarin je je heel goed mag voelen en vanalles kan ondernemen! En niet schuldig voelen hoor. Dikke knuffel! Hanna, bijna vakantie en dan nog een uitstapje ertussen. Komt goed! Melisa, oei verzorg jezelf toch maar goed hoor. En terecht dat je fier bent op C. Zo slim! BabyD, begrijpelijk dat je het toch spannend vindt. Hopelijk kan je snel beginnen zonder al die herhaalonderzoeken. Nbroen, wat een verdrietige situatie die jij mee gemaakt heb zeg . Ik kan me voorstellen dat je pas gerust gaat zijn als de kinderarts zegt dat alles prima in orde is. Gelukkig kan je stilaan echt beginnen aftellen nu! Sterre, oei hoofdpijn na je ontspannen dag? En ik snap dat je het neefje stiekem een beetje een rotjoch vind hoor . Mosa, fijn dat alles zo opschiet!
Sterre, hopelijk is het vanavond meegevallen met je hoofdpijn! En irritant van de vacatures, zo schiet het echt niet op hè? Dit kastje hebben we bij de kringloopwinkel hier in het dorp gekocht, dus tweedehands. Hij is dan gewoon donkerbruin, maar met een kleurtje fleurt hij weer helemaal op (ik weet nog niet of we hem wit gaan schilderen of een vrolijk kleurtje). Pookie, fijn dat de fabriek weer draait! Zo zeg, 8 uur geen productie kost meteen 1 miljoen aan omzet, dat is wat! Salapio, hoe was de spiraal-controle vandaag? Hopelijk zat hij goed!
@ Sterre, jeeetje zeg om 22u nog bellen.. Vreemd hoor! Toen ik nog zwanger was lagen wij om 22u zelfs al in bed! @ Mosa, jullie hebben het er idd maar druk mee gehad ! D gaat trouwens zelf zitten!! Zo knap ze is nu zo snel haha kruipt overal heen en gaat overal zitten, de hondenbench is niet meer veilig ze slaat met dat deurtje joh .
Hai meiden, het weer overleeft. J heeft zich prima vermaakt op het KDV. Kwam thuis met een zandbak in haar luier (Veda is dus niet de enige die losgaat in de zandbak Mosa ). En hang nu uitgeteld op de bank. @ Sterre, hopelijk lukt het vanavond een beetje. Wel lekker dat je vandaag een rustig dagje had met Noah bij Oma. Rare actie trouwens dat het zkh om 22 uur ging bellen voor het verzetten van een afspraak , ik zou me ook rot schrikken . Wel fijn dat je het zo kon draaien dat je nu 1 dag eerder mag komen @ Pookie, joepie, fabriek werkt weer. Kunnen jullie weer oreo maken @ Mosa, weer een kastje gekocht. Leuk zo'n projectje. Maar ook rustig aan doen hoor . Joepie van de behangloze muren . @ Bereke, zijn jullie weer helemaal opgeknapt? Klaar om weer te werken en de kleintjes voor het KDV? Hopelijk komen ze nu niet ziek thuis! @ nbroen, leuk dat je meiden zo op elkaar lijken. Spannend om te zien of het straks nog zo is... @ BabyD, gyn is zeker spannend. Ik kan me niet voorstellen dat ze alle onderzoeken overnieuw zullen doen. Maar vast wel wat, misschien een basis bloedonderzoek en echo of zo??? @ melisa, fijn dat alles met de beeb nog oke is. Nog ff hopelijk kom je er met je man ook een beetje uit. @ all, fijne avond nog!
BabyD, leuk zeg, dat je meisje nu zelf gaat zitten! En handig voor haarzelf natuurlijk Afrola, haha, J ook al een zandbakmonster Maar fijn dat ze zich zo goed vermaakt heeft! Morgen lekker genieten van je vrije dagje! All, vandaag ben ik naar de bieb geweest voor nieuwe boeken, dus straks lekker op tijd naar bed met een leuk boek Morgen naar de vk. Het is een praktijk met 4 vk's, en morgen heb ik voor het eerst tijdens deze zwangerschap de controle bij de vk die mijn bevalling heeft gedaan. Het is nogal een kletskous (en dat is nog zwak uitgedrukt ), dus als ik normaal met 3 minuten weer buiten sta, zal het nu wel iets langer duren Mijn vriend en Veda gaan ook mee
Fruffel??? heb ik iets gemist??? Afrola, fijn dat J het naar haar zin heeft gehad. Toch weer een geruststelling lijkt me. Sterre, luizenbaantje heb ik Hopelijk is het nog gelukt op school en dan met hoofdpijn BabyD, knap hoor van D dat ze gaat zitten Melisa, lastig hoor rustig aan doen nu. Hopen maar dat de bloeddruk niet snel verder stijgt.... Mosa, heerlijk een nieuw boek. Veel plezier bij de VK morgen Hier is het nu slaaptijd. Morgen komen er 2 collega's lunchen, dus nog even naar de winkel om inkopen te doen morgenochtend. Gaat helemaal goedkomen Slãap lekker allemaal
Belachelijk zeg Sterre, dat het neefje Noah zo duwt. Ik zou terugduwen. Fruffel, ja ik weet het weer! Ik had een heel aantal weken voordat ik zou bevallen ook zo'n druk in de fruffel-gevoel. Zo raar. Toen ook zo vaag met wel/geen blaasontsteking. Later is het rare fruffelgevoel weer verdwenen. Het woord kwam me al zo bekend voor haha. Hoe was t op school en hoe ist nu met de hoofdkloppers? BabyD, ik denk ook dat je een uitgangsecho krijgt. Zaadonderzoek zullen ze wel niet opnieuw doen. Misschien moet je opnieuw 'bewijzen', dat ze je 1 cyclus volgen, maar een beetje nette gyn, geeft je na de echo gewoon clomid als blijkt dat er niets veranderd is. Mosa, he lekker behangkrabben. Bah, rotwerk he. Hier de hele slaapkamer ge-bang-krabt. Mijn ouders zouden ook komen behangen, maar mijn vader zit even in de lappenmand met zijn atroseschouder, dus moet nog een weekje wachten. Je bent trouwens aardig van de projectjes he...... Salapio, is er al enig effect van de zalf? BabyD, wat leuk al dat bewegen van je meisje! Ik kan me er zelf nog helemaaaaaaal niets bij voorstellen bij L. maar het zal snel genoeg zijn als het eenmaal gebeurt. Melisa, fijn dat het allemaal goed is met het kindje. Hopelijk kun je je bloeddruk wat in toom houden. DIkke knuffel vanuit hier, ik vind je wel een bikkel hoor! Hanna, zwaaaaaai! All, L. gaat morgen voor het eerst vroeg naar het kdv.......... hij slaapt meestal tot tien uur (na de fles van 7.00 uur gaat hij weer slapen) maar morgen dus daarna naar het kdv...... ben zo benieuwd hoe dat gaat. Ik vermoed dat hij, als hij daar weer in bed wordt gelegd, het spoor bijster is en het op een schreeuwen zet. Brr, zo zielig, hoop echt van niet. Maar tot de fruithap van half elf haalt hij niet hoor zonder slaapje........ ben gewoon heel benieuwd hoe het gaat morgen. We gaan het vanzelf zien. (zegt zij dapper) Wij allebei nog twee dagen ab. Met L. gaat het beter (arm kind, zo'n tandpijn he, stomme tand is er nog niet door) bij mij zit er ietsiepietsie vooruitgang in. Alleen heb ik nu vannacht driemaal op het toilet gezeten (raden......) en vandaag ook al vier keer..... zou dat nou van die ab komen? Heb m veel vaker gehad, maar nog nooit zo erg deze klachtjes erbij gehad.
Hanna, gezellig morgen, veel plezier met je collega's! Loe, spannende dag voor L dus morgen! Wat ik vaak aan mezelf merk, is dat ik van te voren soms in de stress kan schieten van hoe iets zal lopen en of het allemaal wel goed zal gaan met Veda, en 9 van de 10 keer loopt het wel los. Hopelijk is dat morgen bij L ook zo En fijn dat het wat beter gaat met jullie, alhoewel het bij jou wel wat sneller mag dan Ik heb (gelukkig!) helemaal geen ervaring met AB (zou niet weten of ik het uberhaupt ooit weleens gehad heb), dus ik zou niet weten wat voor bijwerkingen je ervan kan krijgen. Haha, ik hou idd wel van dat soort projectjes Ik wil ook nog schilderijtjes en naamletters maken voor op de babykamer, maar dat komt wel na de vakantie. Wat voor behang krijgen jullie op jullie slaapkamermuren?
Bereke: Awh je man vindt fruffel niet leuk, wat jammer Doen jullie nooit boodschappen in NL? Of is dat toch te ver? Hier wemelt het altijd van de Belgen die boodschappen komen doen Pookie: Zo hé.. dat is behoorlijk wat omzet dan! Dan wil je dat inderdaad weer z.s.m. draaiend hebben. Mosa: Oke dus de meubeltjes in de kringloop gekocht, slim. Had ik niet eens aan gedacht om daar te kijken Leuk morgen naar de vk die je bevalling heeft gedaan. Veel plezier alvast! BabyD: Ja ja de rust is bij jullie ook voorbij, dat lees ik al Afrola: Haha J een zandbak in d'r luier Fijn dat ze het naar haar zin heeft gehad. Hanna: Gezellig, dat luchen met collega's. Wat ga je maken? Loe: Ja jij het fruffelgevoel Suc6 morgen met L en het kdv! Hopelijk is hij niet al te veel van slag doordat z'n ritme even anders is. Ik heb totaal geen ervaring met ab.. ik heb het 1x gehad en dat was voor een blaasontsteking tijdens de bevalling e.d. dus geen idee meer welk effect het bij mij had.. had wat andere dingetjes aan mijn hoofd haha All: Toch maar even een molletje genomen voor school dus het is goed gegaan
Goedemorgen meiden, HOe is gegaan Loe met L wegbrengen in de vroege morgen? Mosa, voor Veda had je toch ook iets gemaakt met haar naam? Sterre, gelukkig dat het is meegevallen op school. HOe lang duurt de opleiding nog? Ik weet nog niet wat ik ga maken voor de lunch. Wel iets makkelijks Svinthe is er ondeugend vanmorgen. Ze is al 7 keer op de tafel geklommen, heeft al 4x de poezen opgejaagd en de overthermometer van Hannaman in het poezenwater gegoid (=nu kapot ) Verder al 4 boekjes kapotgescheurd..... En oh ja, badschuim in haar oog gesmeerd.... En het is al 10 over 8 hahahahahha
Goedemorgen! Hanna: Belooft een leuk dagje te worden voor jou dan Mijn opleiding duurt nog tot volgend jaar ergens. Ligt er een beetje aan hoe snel ik na de bevalling weer kan beginnen Maar ik hoef dan nog maar 2 modules dus dat valt erg mee. All: Hier een kort nachtje gehad. Eerst een man naast me liggen die om 00.15u nog zijn twijfels en gevoelens over die nieuwe baan c.q nieuwe zaak kwijt moest, om 04.00u Noah even wakker en om 07.05u was het weer dag voor huize Sterre *puf* Nou ja, we doen het er maar weer mee