Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal,

Vandaag een gezellig dagje voor mij.
    Ik ga lunchen en winkelen met mijn vriendin in Rotterdam.
    Ik kom vanavond bijlezen.

Fijne dag allemaal!

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedemorgen,

Het is alweer heerlijk weer :D

@ Hanna, veel plezier vandaag in Rotterdam!

@ Pookie, jammer van je chagrijnige man. Maar jij had het gisteravond ieg heel gezellig :)

@ Mosa, the Hangover ken ik niet. Wel eens van gehoord, maar dat is dan ook alles.

@ all, vanochtend was het pas 6:00 uur. Hopelijk morgenochtend weer een uurtje erbij ;) dan zitten we weer op een mooi schema ;).
    Zo maar eens was vouwen. VOordeel van een droger is dat je was snel gedaan is. Nadeel is dat de op te vouwen was zich ook snel opstapeld, haha ;)

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Wie had het er nou laatst over dat Pluk van de Petteflet zo leuk is voor als onze kids wat ouder zijn???

J heeft het boek gister in de boekenkast gevonden en vindt het bere interessant :D. Ze wil nu elke keer de plaatjes bekijken :D

4. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sanne, nou wordt m'n dametje echt groot he met zo'n gewicht hehe. Hoe lang is Feli nu?
    Ik ga toch wel bellen om de Forlax, want dit helpt gewoon nog niet. Ik gaf wel vaker wat meer en dan deed ze hetzelfde als wat ze nu doet terwijl ze nu dagelijks 4ml krijgt en dat is de hele tijd windjes laten maar poepen ho maar..
    Trouwens, gebakken aardappelen met kipburger is toch ook lekker :D .

@ Pookie, nee he :( dat is geen goed nieuws nee :( bah zeg... Hoop echt dat het snel beter zal gaan!!

@ Sterre, KMA kunnen ze pas testen als kindjes een jaar zijn geweest... Eerder is het niet te zien.. We kunnen wel andere voeding gaan kopen zonder koemelk en kijken of het dan beter gaat dan weten we het ook, misschien dat ik dat maar moet doen wil toch wel zekerheid.
    Hihii lieve Noah zo heb je toch nog even weer een babytje :p .

@ Afrola, haha klinkt wel leuk zeg de Apenheul ik ben er nog nooit geweest, maar wel een aanrader dus?

O jee dametje is wakker........

Fijne zondag allemaal!

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Pookie, gelukkig heb je een gezellige avong gehad, maar vervelend dat Pookman chagrijnig is ;) Hopelijk is hij inmiddels iets bijgedraaid!

Hanna, dus vandaag de Primark-dag, ben benieuwd! Veel plezier!

Afrola, fijn dat J iets later was, maar idd, nog een uurtje later zou nog fijner zijn!
    Ik heb vandaag weer twee wasjes buiten hangen, nu het nog zulk weer is, probeer ik de droger minder te gebruiken, maar het is wel heel fijn om er één te hebben :)

Wat ik trouwens nog wilde vragen over de Apenheul, kun je die seizoenskaarten gewoon bij de kassa kopen, of moet je eerst toegangskaarten kopen en kun je ze dan pas kopen? Ik hoop dat ik ze gewoon bij de ingang kan kopen, anders moet ik even kijken wanneer we er een keertje heen kunnen.

Ik had het pas met Hanna over Pluk van de Petteflat, wat leuk dat J de plaatjes nu al zo leuk vindt :D

BabyD, wat rot dat de lactulose niet voldoende helpt, hopelijk meer succes met de forlax!

All, vanochtend hebben we al een stuk gefietst, ik geniet zo van dit weer. Nu slaapt Veda even en rond half 2 gaan we naar de verjaardag, heb ik zin in :)

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoii dames

tis hier heeeerlijk weer :D

net is stiefmoeder even langs geweest met mn broertje :D twas gezellig gelukkig :) feli vond het ook leuk om omi weer eens te zien en andersom natuurlijk ook!

ik hoop dat ik vanmiddag nog eens even heerlijk kan gaan fietsen met feli.. dat zouw el heel leuk zijn, wie weet kunnen we wel op de fiets naar hai zn ouders...? tis wel een uur fietsen kweet niet of dat zomaar kan met feli? naja ik zal eens overleggen want we moeten dan savonds ook weer terug natuurlijk hahaha!

maar zowiso wil ik ff fietsen met dr vandaag :D

nu ligt ze weer in bed, ik hoop dat ze zo gaat slapen want ik hoor dr nog wel ff;)

hai is na veel gezeur van mij eindelijk even het badkamerraampje aan het schuren en aan het plamuren, zodat dat kozijn ook eindelijk eens geschilderd kan worden.

en ik denk dat we eindelijk ook een idee hebben wat voor cadeautje we aan feli kunnen gaan geven voor dr verjaardag.

Mega bloks, en dan van die meiden blokken, ze had namelijk voor dr geboorte al een pakketje daar van gekregen (is voor 1+) dus ze kon er nog niet echt is mee, heb het vandaag eens uit de kast gehaald, en ze vond het super interessant en leuk

en het is tot 3 jaar, soort van duplo achtige dingen heb je er allemaal van, dus daar gaan we iets van bij kopen, dat blijft ook langer leuk natuurlijk, dus dat is wel een goed idee :) en daarna heb je er ook weer van 3+ en dat kan je dan ook weer echt combineren met duplo

naja volop keuze dus;) hahaha

@mosa ik snap dat het ook wel confronterend en helemaal niet makkelijk moet zijn het weer zwanger willen worden en daar mee bezig zijn dikke knuf! en hoe was the hangover nog? ik vond het ook een hele grappige film:) en veel plezier op de verjaardag nog!

@afrola apenheul, leuk zeg, helaas wonen wij daar totaal niet bij in de buurt haha is langer als 2 uur rijden maar wij willen misschien binnenkort naar de dierentuin in antwerpen, dat is voor ons een stuk dichterbij en lijkt ons ook wel leuk:D kweet alleen ff niet meer hoe die heet!

@baby d goed dat je om die forlax gevraagd heb, ik denk echt dat het een hele hoop kan schelen, en zowiso is het ook heel fijn voor je meisje:D kindjes die goed poepen voelen zich ook goed :D

@hanna jaa primarkt:D kben benieuwd of je met veel leuke dingen terug komt! veel plezier !

@all tis hier weer tijd om te stofzuigen! haha groetjes!

7. Loe

Loe Niet meer actief

Goedemiddag!

ik ben er weer even. Met Lenn gaat het nog niet zo goed, krijst heel erg veel. Vanaf anderhalf uur tot 2 uur na de voeding begint het en hij is ontroostbaar, behalve met eten. Vreselijk vermoeiend per nacht slapen we misschien drie uurtjes. Hopelijk gaat het snel beter, zijn voeding is nu opgehoogd. Maar hij heeft heel veel krampjes en krijgt wat eczeemachtige plekjes. Verder heeft hij sinds twee dagen spruw en kreeg hij notabene eergisteren zijn inentingen dus dit was geen happy camper. Hij heeft gelukkig nu nystatine voor zijn spruw. Maar we zijn aardig in de weer met continu spuitjes van dit en spuitjes van dat, voor elke voeding. Ik twijfel om hem op Nutrilon pepti te zetten, ivm eventuele KMA. De bus is in huis, maar wilhet nog even aanzien ivm de verhoging van voeding nu.

Op de poli was hij goedgekeurd en vrijdag was hij 3500 gram!

Mosa, jammer dat je niet zwanger bent. Ik duim natuurlijk voor de volgende ronde. Net als voor de anderen trouwens!

The hangover, die wil ik dan ook weleens huren. Meestal huren we thrillers, maar lollige films gaan er hier ook wel in.

Pookie, wat een gedoe dat hij dan zo gepikeerd is. Hopelijk ziet hij snel het zonnige licht weer!

Prachtige dag he, heb voor t eerst vanmiddag heel even iets voor mezelf kunnen doen en even lekker in de tuin gezeten. GEweldig!

Groetjes voor nu en tot snel!

8. Sannehai

hee lieve loe!

pff tgaat nog niet echt van een leien dakje dus bij jullie? dikke knuffel hoor! en die exceem achtige plekjes, en dat huilen na de voeding, kan best zijn dat hij last heeft van KMA hoor, feli had ook maar op 2 plekjes exceem en die moest ook veel huilen (tijdens) de voeding dan zelf, toen ze over ging op nutriton ging het gelukkig beter.

hoe gaat het nu met zn ontlasting? is die al beter? ik snap dat je het idee hebt dat je steeds maar in de weer bent met allemaal spul, dat had ik bij feli ook, ik deed alles maar omdat ik hoopte dat er iets van zou werken, en dan weet je het op dn duur ook niet meer wat nou wel of niet werkt.

zit je nog steeds bij de kinderarts? heeft die er niet iets zinnigs over te zeggen hoe of wat?

en wat heerlijk dat je even lekker in de tuin hebt kunnen zitten, van die momentjes moet je gewoon echt even genieten hoor!

groetjes!

9. Loe

Loe Niet meer actief

ja, had feli dat ook? maar nutritron is toch broodpitmeel? Lenn krijgt nu omneo daar zit dat ook in. Hij spuugt trouwens niet, maar zit wel redelijk onder de rode droge schilferige eczeemachtige plekken. Zielig hoor. Durf alleen niet zo goed te wisselen van voeding, schijnen ze nog meer krampen te krijgen tijdelijk, bah zeg. En die pepti schijnt heel bitter te smaken ipv alle overige voedingen van nutrilon die zoetig zijn. Komt door de wijziging in koemelkeiwitten.

Kinderarts zegt niets helaas. En wisselen van voedingen zijn zij dus niet happig op.

Hij krijgt nu voor zijn ontlasting 10cc water bij elke voeding en tweemaal daags lactulose. Hij poept goed en de keutels zijn wat zachter. Wel blijft hij dus echt krampen houden waarvan hij dus moet krijsen. Hij hoeft gelukkig niet te krijsen tijdens de voeding de krampen beginnen telkens 1.5 tot 2 uur na de voeding en hij is dan echt ontroostbaar.:(

Wat vinden jullie? Zou overstappen kunnen en zo nodig als het niet blijkt te helpen na drie weken ofzo weer terug naar de omneo? Of is voeding wisselen echt zoiets vreselijks voor hem?:(

HEb je nog lekker kunnen fietsen?

sorry voor mijn ego verhaaltje hoor! heb wel bijgelezen.:):D

10. Sannehai

feli had nutramigen voeding sorry die bedoelde ik maar die kan je echt niet zomaar zelf kopen moet echt op recept en is ook heel prijzig als je die zelf moet halen, bijna 20 euro voor 1 blik. gelukkig krijg je dit ook het 1e jaar vergoed:)

dat is helemaal melk en soja vrij echt een vd zwaarste tegen koemelkallergie enzo

en dit is dan ook gelijk echt de vieste die er is, nou ik heb het geproeft en dat is dus echt mega VIES! zowiso is poedervoeding vies vergeleken met bv want dath eb ik ook een druppeltje geproeft maar daar gaat t ff niet over haha.

maar wisselen van voeding is wel echt niet fijn, ik weet dat feli het echt niet leuk vond om te wisselen naar nutramigen, die was dan ook wel mega vies, ik weet wel dat ik dat echt heel langzaam moest opbouwen

daarom kan je eerst beter echt even zeker weten welke voeding je moet doen voordat je gaat overstappen op het een en dan daarna weer terug, is erg verwarrend voor een kindje ook en echt niet fijn.

raar dat de ka zegt om niets te veranderen, aangezien hij ook exceem enzo heeft, dat is ook een kenmerk van koemelkallergie, en dan ook dat huilen enal, en harde ontlasting hoor ik ook vaak bij kindjes die koemelkallergie hebben maar dat staat niet echt bij de kenmerken.

ik zou hetgewoon echt nog eens allemaal goed na vragen hoe of wat ff bellen ofso?

en die krampen ja volges mij hoort dat ook wel bij KMA maar dat weet ik ff niet zo uit mn hoofd

ik zou gwoon ff bellen en overleggen! want dat exceem komt toch ook ergens vandaan??

nou groetjes en echt heel veel suc6!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi hoi,

We zijn weer thuis, het was heel gezellig :) Veda heeft ook een hele leuke dag gehad, ze vermaakte zich prima met al het speelgoed van een ander en met de andere kindjes :D Zo lief om te zien hoe goed ze al kan spelen.

Sanne, leuk idee voor een cadeautje voor Feli! Vooral leuk dat je het ook kunt uitbreiden.

En zijn jullie nog naar Hai z'n ouders gefietst? Op zich zal een uur wel te doen zijn lijkt me, maar je moet idd ook weer terug ;)

Loe, wat ontzettend zielig en rot dat het nog steeds niet zo goed gaat met Lenn :( Wel fijn dat hij beter poept, maar balen dat hij nog wel veel krampjes heeft, zo blijven jullie bezig hè?! Dikke knuffel!

All, ik heb trouwens vanochtend nog een zwangerschapstest en die was helemaal negatief :D Ook geen schaduw of wat dan ook, dus dat is mooi. Nu maar hopen dat de volgende test die ik doe wel weer een tweede lijntje heeft ;)

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Heerlijk dagje gehad. Lekker in het zonnetje zitten lezen en ook nog even rondgefietst en een kijkje genomen bij een nieuw winkelcentrum hier in de buurt.

@ BabyD, wat heerlijk dat je dametje het zo goed doet :D

@ Mosa, we hebben de seizoenskaarten idd bij de kassa gekocht (aan het eind van de dag). Er staat bij dat het bij de kaartjescontrole moet, maar die staan direct naast de kassa. In principe hoef je dus geen toegangskaartje te kopen om een seizoenskaart te kunnen kopen. Weet alleen niet of dat een soort extra eis van de apenheul is. Lijkt me niet, je moet toch altijd seizoenskaarten kunnen kopen?

@ Sanne, ook zo genoten van het weer. Ben je nog lang gaan fietsen? 's Avonds nog weer een uur terug lijkt me wel pittig voor Feli. En goed zeg dat je Hai aan het werk hebt gezet :D

@ Loe, heerlijk dat je vandaag even tussendoor kon genieten in het zonnetje. En heb niet zo veel tips voor je. J heeft niet zo veel moeite met verschillende melkpoeders gehad, maar dat was pas na 9 mnd.
    Het enige dat ik wel weet is dat sommige baby's in het begin heel veel krampjes kunnen hebben zonder dat er wat is. Een neefje van ons had het ook heel erg, die ouders hebben dagen en nachten met het neefje op de arm rondgelopen. Krampjes kan wel een teken van kma zijn, maar dat is nu lastig te zeggen. Harde ontlasting en eczeem kan een teken van kma zijn maar hoeft niet. Als ze zo jong zijn kun je ze niet testen op kma. Het enige wat je zou kunnen doen is verschillende voedingen proberen om te zien of er verschil optreedt in zijn klachtjes. Maar voor elke voeding geldt dat je ze een aantal weken moet gebruiken om het effect goed te zien. Voor allergie geldt meestal 6 wk. Dus dat is wel lastig nog nu die zo jong is.

@ all, net heel makkelijk pizza gegeten. AH heeft excellent pizza's die wij wel erg lekker vinden, mjam mjam :)

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, super dat je weer een negatieve test had. Nu weet je het dan zeker als er weer een positieve komt ;), duim voor je dat je niet zo lang hoeft te wachten voor een nieuwe posi!

Gezellige dag gehad, fijn! Veda vond de ander kindjes én speelgoed dus helemaal leuk. Heel herkenbaar. Heeft J ook. Maar vriendinnetje van haar vond het hier laatst ook heel leuk :D

14. Loe

Loe Niet meer actief

He afrola, de apenheul! Leuk zeg! Erg dicht bij mij in de buurt hihi.

ja, dat uitproberen wil ik dan denk ik toch wel gaan doen. Tis geen makkelijk besluit, maar dit is ook niet wat zoals het nu is. Alleen.......kijken wanneer we de moed ervoor kunnen opbrengen. Wil hetjongetje niet nog meer krampen geven dan hij al heeft.

15. Sannehai

@loe ja het is ook heel moeilijk, wat afrola zegt je moet ze minimaal 6 weken de tijd geven om aan een bepaalde voeding te wennen en om te kunnen zien of het effect heeft ja of nee, snap dat je hem niet Nog meer krampen o.i.d. wil geven! moeilijk hoor! knuff!

@mosa wat leuk dat het zo gezellig was :D feli vind ander speelgoed en kindjes ook altijd Errg interessant :) en wel fijn van je nega test, wat afrola zegt, als ie nu posi is dan weet je teminste dat het Echt zo is! en ik duim voor je hoor!

@afrola haha ja hier moet ik hai wel echt aan het werk zetten, anders gebeurt er nooit wat hahah!
    jij ook een heerlijk dagje gehad dus, lekker hoor :D en wij vinden die pizza's ook heel erg lekker mjummie:D

@all

hier niet meer naar hai zn ouders gaan fietsen, leek ons toch wel pittig voor feli, vooral de terug weg, en anders konden we ook maar zo kort blijven

ben trouwens helemaal niet meer naar hai zn ouders geweest, khad geen zin meer haha, khep wel nog een heerlijk stuk met feli langs allemaal dieren hier in de polder gefietst, ze vond het helemaal leuk en lag soms in een deuk als ze bv een koe zag haha

ik zei ook allemaal van een koe zegt boeee en een paardje hihihi, en ze zat hele tijd boeee boee (op haar maniertje dan wahha) te doen, heel scheetig haha.

nu is hai dr weer vandoor.. die kan echt niet eens een x gewoon een hele dag hier thuis met ons zijn hoor :S die Moet altijd persee weg:S

we hebben vandaag feli haar avond eten weten te rekken tot kwart over 5, ging best goed eigenlijk! en ze heeft toen ook goed gegeten

maar toen wou ze natuurlijk daarnet absoluut geen fles.. normaal krijgt ze hem vaak om half 7 maarja, datw as echt te vroeg, om 7 uur wou ze nog niets.. maar wel sap

dus dat maar ff gedaan, want ze was wel doodmoe! ze had ook maar weer een half uurtje geslapen vanmiddag dusja was te verwachten..

nu hopen dat ze toch lekker door zal slapen:) maar dat zal denk ik wel hoor, want vanaf 12 mnd hoeven ze nog maar 300cc melk per dag.. weinig hoor lijkt me.. maar goed tzal wel goed zijn hahaha;)

nougoed ik ga ff tvtje kijken :D groetjes!

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afrola, wat heerlijk iig weer een uurtje erbij voor jou!
    Hier was het ook 6 uur, maar ik mocht uitslapen :D
    Pluk van de petteflet is een geweldig boek vanaf de kleuterleeftijd tot een jaar of 8.

Mosa, ik ben niet naar de Primark geweest vandaag, maar naar de binnenstad in Rotterdam.

Daar kan je ook super winkelen en ik ben goed geslaagd.
    Een zwart vest voor mezelf, een Barbapappa pyjama voor Svinthe, een tule-rokje + longsleeve met danseres en een gebried jurkje (ook vor Svinthe)
    Het was echt een topdag. Heerlijk bijgekletst met mijn vriendin voor het eerst zonder Svinthe.
    De eerste echt hele dag weg zonder haar. Super was het.
    Mijn man heeft ook een heel leuke dag gehad met haar en haar geleerd dat de tijger Grwooooaaaaaaaaaa doet hihi!

Dus ook een leuke dag gehad? Fijn dat veda zich zo heeft vermaakt.

Sanne, heb je nog lekker gefietst?
    Het was er wel goed weer voor!

Loe, super dat Lenn zo goed groeit, maar wat vervelend van het krijsen.
    Hopelijk komt het nu snel in rustiger vaarwater voor jullie.

Nu ga ik lekker douchen en op bed een dvd'tje kijken.
    Fijne avond en tot morgen!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, fijn dat jullie een heerlijke dag hebben gehad, maar kan ook bijna niet anders met zulk weer hè?!

Ik ga trouwens nog wel even op de Apenheul-site kijken of je idd geen toegangskaartje hoeft te kopen om een seizoenskaart te kopen.

En die excellent pizza's van de AH vind ik ook lekker!

Sanne, dus toch niet naar Hai's ouders geweest, maar fietsen door de polder is natuurlijk ook leuk!
    Hopelijk slaapt Feli goed vannacht! Veda werd om kwart over 7 wakker, en ze ligt er nu alweer in. Helemaal uitgeput van vanmiddag, maar ze heeft daar ook helemaal niet geslapen, ze wilde alleen maar spelen en spelen.

Hanna, oke, dus niet naar de Primark geweest, maar gelukkig wel goed geslaagd en een leuke dag gehad :D En zo nu en dan best lekker om even een dagje voor jezelf te hebben hè?!
    En Svinthe die een tijger na kan doen :D

Sterre, leuk weekend gehad?

18. Sannehai

@mosa haha veda niet slapen alleen maar spelen! dan zal ze wel echt bek af zijn nu ja :) feli ligt nu lekker te slapen, dus laten we hopen dat dat zo de hele nacht blijft:)

@sterre ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar je temp! en hoe je weekend was ook natuurlijk haha:)

@hanna goedgeslaagd dus :D leuk hoor!! lekker he kan zo'n dagje ff zonder kind zijn:) ik kijk al weer uit naar de 23ste dan ga ik shoppen met oud collega's/vriendinnen in breda zonder kids en ook lekker uit eten:)

groetjes!

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, leuk, de 23e een gezellig dagje met vriendinnen! Hoe ver is Breda rijden voor jou, lijkt me nog best ver of valt dat wel mee?

All, ik ben me toch moe ;) Ik kan wel zo naar m'n bed, maar dat doe je ook weer niet zo snel. Maar laat wordt het in ieder geval niet.
    Morgen ook een hele lange dag voor de boeg. Eerst werken en 's avonds uit eten met een paar collega's. Dat doen we geregeld, en is altijd supergezellig, maar aangezien ik natuurlijk nog 2 uur terug moet reizen wordt het altijd laat. Gelukkig is mijn vriend dinsdag ook vrij, hij wil dan vast 's ochtends wel de fles doen ;)

20. Sannehai

@mosa breda is een uurtje rijden van hier, daar zijn we zo :D ik vind het ook een heerlijke stad om te winkelen dus dat komt helemaal goed :D

en jij morgen een drukke dag voor de boeg pfoe! veel plezier in iedergeval!!

ik ga ook slapen nu groetjes!

Deel Deze Pagina