*breekt in*... Hhhmmm...Mosa...lees net dat je al kaarten hebt gehad van mensen die er wel aan hebben gedacht dat de post vandaag niet bezorgd wordt... Nou...ik ben dus zo iemand die er NIET aan gedacht heeft dat de post vandaag niet bezorgd wordt...word dus ws morgen, hihi, sorry! MAAR HIER DAN NOG EEN KEER!!! VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE 1E VERJAARDAG VAN VEDA!!!
Mosa: Spannend hoor, ik ben benieuwd wanneer je voor de echo mag. Afrola: Haha.. ik was de weken ook al af aan het tellen voordat we zouden beginnen.. op een gegeven moment was het nog 16 weken en countdown .. Gelukkig voor mij zijn we iets eerder begonnen Maar Jan. 2012 klinkt nog best ver weg eigenlijk hihi.. Roy moet inderdaad weer aan dezelfde knie geopereerd worden omdat het nog steeds niet was zoals ze wilden. Hij heeft tussentijds nog een mri gehad en daarop was te zien dat het nog niet goed was, hierna hopelijk wel. Voor sint maarten haal ik eigenlijk nooit wat in huis (wij hebben meestal wel wat ) maar er komen eigenlijk ook nooit kinderen Ze wonen wel hier in de straat dus tja.. Toen ik nog bij mijn moeder woonde kwamen ze wel altijd. Melisa: Tenzij zwemmers 9 dagen kunnen overleven, of FF mijn ei mis heeft (waar ik niet vanuit ga) is dit echt een verloren maand. Maar toch, je hoopt stiekem toch dat er misschien iets niet goed is gegaan met tempen of dat FF het gewoon mis heeft.. stom he.. hoe maak je jezelf gek He blegh zeg, dat je toch weer over hebt moeten geven Maar wel al bijna 17 weken All: Tis toch wat he die kindjes. Ik probeer inderdaad altijd duidelijk nee te zeggen en uit te leggen waarom niet. Dat heb ik eigenlijk vanaf het begin gedaan.. dat uitleggen dan. Toen hij nog heel klein was viel het iemand op dat hij heel onrustig werd als ik even weg liep. Ze zei dat ik dan moest zeggen wat ik ging doen. Niet dat hij het snapte maar er leek wel een soort rust bij hem te komen. Nu doe ik dat nog steeds maar als hij je dan kei hard in je gezicht uitlacht (als het serieus is) dan is het af en toe wel moeilijk om niet 'boos' te worden. En het is af en toe natuurlijk raar dat ze je gewoon simpelweg niet snappen waarom iets niet mag. Hij kan me dan soms zo verdwaast aankijken dat ik er weer om moet lachen.. maar ja, dat is ook weer fout natuurlijk want dan denkt hij grappig te zijn en doet het doodleuk weer We hebben het net i.i.g heel leuk gehad. Even lekker naar buiten, rondslenteren, al die mooie blaadjes bekijken, al die auto's, al die mensen etc etc.. nog even wat winkels ingedoken maar niks leuks gezien. Ik moet echt wat truitjes hebben voor in de winter maar het valt me best tegen helaas.
We zijn weer thuis en Veda ligt helemaal moe maar voldaan op bed Het was echt heel erg leuk! Het was heel rustig, en dat is alleen maar fijn dus Veda is echt op ontdekkingstocht geweest. Het verbaasde me hoe ver ze van ons vandaan kroop telkens! Melisa, o jee, toch weer zo overgeven Heel rot voor je! Wat zei de bedrijfsarts? Afrola, namen bedenken is idd wel moeilijk, en eigenlijk is een naam ook wel heel belangrijk hè? Ik snap het helemaal, vanaf januari 2012 Toen ik de vorige keer zwanger was, en er dus 1 jaar en 4 maanden tussen Veda en de 2e zou zitten, zei de vk ook gelijk, probeer haar maar veel in de box te houden, want het gaat héél druk worden Als alles nu goed gaat, gaat er 1 jaar en 8 maanden tussen zitten en persoonlijk vind ik dat een mooi verschil. Officiëel zou het voor mijn lichaam ook beter zijn om iets langer te wachten, maar ik neem het risico wel. Maar in jouw geval lijkt het me héél verstandig om wat langer te wachten, met die vervelende bekkenklachten van jou toen! Dat was wat hè?! Heerlijk zeg, dat J weer zo goed slaapt!! Wat zullen jullie daar blij mee zijn Loesie, om de één of andere reden zijn er wel kaarten bezorgd, dus ook die van jullie Thanks Sterre, fijn dat jullie het vandaag in ieder geval gezellig hebben samen En het zal ook wel weer een fase zijn, maar dat neemt niet weg dat het wel vervelend is nu. Ik probeer idd ook zoveel mogelijk uit te leggen in de hoop dat Veda het op een gegeven moment, als ze wat ouder is, wel snapt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat moeilijk is om niet boos te worden als hij begint te lachen als jij serieus bent All, de vk heeft teruggebeld, maar ze was druk met een bevalling, dus ze vroeg of ik morgenochtend even wilde terugbellen, dan heeft ze haar agenda weer bij de hand. In ieder geval krijg ik over 2 weken een echo, dus tussen de 7-8 weken, wel fijn.
@ Melisa, ja ik begrijp dat de wens groot kan zijn. Maar als ik jou verhaal dan lees denk ik ook wel poe poe. Het is goed dat ik het nog even uitstel omdezelfde reden . Ik leef er gewoon onwijs lang naar uit haha. Hoe was het bij de bedrijfsarts? @ Sterre, haha ja lachen als de kleine iets grappigs doet wat eigenlijk niet kan of mag. Dat vind ik ook nog altijd heel moeilijk om dan mijn lachen in te houden . Vandaag nog lekker gewandeld met je man. Leuk hoor, dan die interesse in allerlei kleine dingen zoals blaadjes en zo, heerlijk is dat! @ Mosa, super dat Veda het zo leuk vond en dat het lekker rustig was zodat ze op ontdekkingstocht kon gaan. Geslaagde dag dus 1 jaar 8mnd ertussen is ook best mooi. Hoe is het eigenlijk met je rug gesteld? Ben je nog naar de fysio gegaan. Volgens mij niet he?! Hoezo eigenwijs ?!! Maar is het niet verstandig om binnenkort weer een afspraak te maken. Heel fijn trouwens dat je tussen 7 en 8 wk een echo mag krijgen. Dat is dus over ongeveer 2 weken. Die zijn zo om @ Loesie, kun je lekker genietn van je kleine man thuis? @ ben al bijna de hele dag bezig om terug te lezen en op een aantal dingen te reageren. Wil ik dan toch doen om . Dus zo nog een lange reactie...
Hier is tie dan... @ Mosa, hoe bevallen Veda alle kadootjes die ze heeft gekregen? Mooie foto's van Veda en je test! Kan me voorstellen dat je alle foto's van de shoot wilt hebben Jammer weer van de reactie van je schoonouders. Dubbel genieten van de reacties van jou familie dan maar @ Sanne, hoe is het met je cyclus? Heeft feli nog last van een sprongetje? Je wilde nog verder kijken naar zorgverzekeringen toch? Hier nog wat info te vinden over verschillende zorgverzekeringen: kiesBeter.nl - Zorgverzekering 2011 - Overheidsinfo polissen @ Salapio, oh wat zijn jou nachten toch bagger zeg. Dikke knuf! En dan toch kriebels voor een 3e Heerlijk recept lijkt me voor burrito vulling. ga ik zeker eens maken! Hoe gaat het met je vriendin met vroege weeen? @ nachtkleding, J heeft het gelukkig niet zo snel koud. Een romper met lange mouwen en een zomerslaapzak (zonder mouwen) is momenteel nog genoeg. We hebben nog een laken en deken in het bed liggen, maar daar kruipt ze al heel snel onderuit als ze het warm heeft en dat is 9 van de 10 nachten. We hebben geen verwarming aan, maar wel het raam dicht omdat het zo'n kantelraam is en die dan gelijk wel heel veel open staat . Was echt verbaasd om te zien dat jullie kindjes het zo koud hebben 's nachts. @ Babytv, ik ken erg weinig. Sesamstraat natuurlijk wel en dat vind J al best leuk. Vooral al die poppen . Verder vind ze beestjes leuk. Dus animal plannet of zoiets vind ze helemaal leuk . @ Hanna, wow je hebt geprobeerd om Svinthe's fles uit te stellen, maar het is helaas nog niet helemmal goed gegaan dus. Balen! Hopelijk gaat het snel een beetje beter met de ochtenden! @ BabyD, heerlijk dat je meisje zo lekker kan eten en dat het verder ook zo goed gaat en zo weinig krampjes heeft. Heerlijk joh! @ Melisa, fijn zeg dat je baas zo veel begrip toonde. Is voor jullie beiden ook erg vervelend dat je zo ziek wordt van zwanger zijn. Maar ja niets aan te doen. @ Pookie, hoe is het met jou cyclus? Super zeg dat Y zo lekker gegroeid is Gefeliciteerd met je neefje. Heb je ze al bezocht en zijn ze uit het ziekenhuis? @ Djaar, weer door de APK gekomen met J. Toch altijd weer jammer die prikjes. Maar wel voor het goede doel . Wel goed gegroeid, maar helaas aan de lichte kant. Jammer dat je nu weer naar de KA moet. @ Loe, wat een mannetje heb je toch. Die foto's zijn vaak zo grappig met die blik van hem . Op een van de foto's zie ik dat je hem in een pacco doek hebt gewikkeld. J heeft er ook 2 maanden in geslapen. Beviel haar en ons heel goed . Afbouwen ging ook heel gemakkelijk. Heel fijn ook dat je die tweedehands kon krijgen Leuke foto van Jou en Lenn @ Sterre, wat een actie weer van je baas. Ik vond je de laatste weken zo verrassend positief over hem. Maar dat was dus schone schijn. Wat ontzettend balen. Goed dat je rechtsbijstand hebt ingeschakeld en wat hebt geinformeerd bij het UWV. Hopelijk kom je er goed uit met behulp van rechtsbijstand. Meer nog duim ik voor je dat je snel een leuke nieuwe baan hebt gevonden. Ook al bijna klaar met studie toch? Goed zeg, en alleen maar hoge cijfers volgens mij . Wanneer ga je dan verder met de volgende stap? LEuke foto's van Noah trouwens en mooie vrolijke traktaties Leuk trouwens dat je nog gezwaaid had zaterdag. Alleen waren wij weg, naar A. Dus ik heb weer gezwaaid naar Pookie
@ Mosa, van harte gefeliciteerd met Veda haar 1e verjaardag!! @ Sterre, getss... Wat een baas... Heb er geen woorden voor!! Maar je hebt gelijk hoe je nu gaat handelen hoor! Moeilijke tijd wanneer ze nog niet echt willen luisteren.. Geniet ik er nu nog maar even van hoewel er ook wel een koppie op kleine D zit hahaha. @ Loe, mooie foto! @ Hanna, jeetje wat een tijd ja niks aan zo midden in de nacht met huilend meisje dan ben je zelf ook kapot.. @ Pookie, aah wat een lieve foto van Y!! Ik kan je andere foto's niet zien we zijn nog geen vriendjes . Kort berichtje maar ik zal nog even gaan stofzuigen en een beetje opruimen voordat m'n mannetje straks weer thuis is.. D wilde de hele dag al niet alleen spelen, heeft ze wel vaker dan wil ze continu bezig gehouden worden en bij mama zijn.. Alleen vandaag was de tv ook een dikke nee en voel mezelf niet zo fit niks aan dan.
Dan tot slot hoe het met mij is... Goed Vorige week besloten weer te starten met lichttherapie (ivm winterdip) en met sporten . Dus vrijdag gelijk een proefles zumba gehad. Was leuk en kreeg er gelijk weer wat energie van. VOor morgen heb ik nu een intake voor fitness staan. Krijg ik een op maat gemaakt schema. Ik ga nu 1 keer in de week fitnessen en 1 keer zumbaen. Ik heb een abonnement voor onbeperkt dus als het bevalt en ik genoeg tijd heb ga ik misschien wel vaker. Met het fitnessen ga ik ook wat specifieke oefeningen voor het bekkengebied vragen zodat ik alle spieren daar nog even wat kan verstevigen. Verder afgelopen weekend mijn mam's 60e verjaardag gevierd. Klein maar wel gezellig. Heerlijk gefondued met bouillon en vis, mjammie mjammie . Ook waren eindelijk de gordijnen binnen gekomen. Zondag dus maar de ramen goed gelapt en de gordijnen opgehangen. Ziet er mooi uit. Helemaal blij ermee . Ben nu ook erg ongeduldig naar de rest van de meubelen. Zo stom dat dat maken zo lang moet duren Met mijn vader gaat het goed. Hij voelt zich erg opgeknapt van de antibiotica en ontstekingsremmer. Dat geeft dus goede moed. Maar ze durven er nog niet vanuit te gaan dat het dus een ontsteking was ipv een tumor. Morgen is wat dat betrefd weer spannend. Dan mag hij weer langs de longarts. Vorige week zijn weer scans gemaakt en de uitslag daarvan gaan ze bespreken samen met wat bloeduitslagen. Op de scan zou te zien moeten zijn of de medicijnen wat hebben gedaan. Dat is dus weer even spannend. J is sinds vorige week steeds meer aan het staan. En als T en ik samen op de grond zitten wil ze nog wel eens 1 of 2 stapjes los tussen ons zetten. Maar gister deed ze ineens 5 hele stappen los . Ook maakt ze heel veel verschillende klanken. Lijkt steeds meer of ze wat probeert te zeggen, maar het lukt net nog niet. Ben zo nieuwsgierig wanneer dat echt gaat beginnen Zo volgens mij heb ik vandaag al heel veel gekletst. Bijna heel boek geworden . Daaruit blijkt wel dat ik me beter voel dan vorige week
Hebben jullie het al gehoord: Kate Middleton en Prince William zijn verloofd . Zo grappig hoe zoiets zo groots wordt gebracht
Zo, ik mag weer in de kannen plassen Opvallend was wel dat deze test veel duidelijker was dan die van de vorige keer, terwijl ik nu volgens mij iets korter zwanger ben dan toen met dezelfde test. Wel apart dat ik achteraf wel aan dingen merk dat het toen niet goed zat. Maar achteraf is dat natuurlijk makkelijker. Gelukkig heb ik deze keer er een goed gevoel over Tegenwoordig mag je bij MvM kiezen voor een ketting of een armband, best leuk. Afrola, wauw, respect voor je lange reactie Waar ik verder benieuwd naar ben, is hoe het met je vader is, of heb je geen zin om het daar telkens over te hebben? Zou ik ook kunnen begrijpen hoor! En nee, ik ben idd nooit terug geweest naar de fysio Het is ook eigenwijsheid, ik weet het. Maar dat komt ook wel omdat ik al wel ruim 10 jaar last heb van mijn nek, rug en voeten. Dus ergens ben ik er wel aan gewend, maar door een zwangerschap wordt het allemaal versterkt. Maar het is ook stom Eerst wil ik een goede echo en zodra ik dan ook maar weer iets merk dat ik weer meer last krijg (met Veda al met 10 weken, dus zo lang zal het deze keer ook niet duren), wil ik wel weer de fysio bellen. En dan écht Veda is helemaal blij met al haar cadeautjes! Vooral het koe-loopfietsje vindt ze leuk (alhoewel ze het principe van zelf lopen nog niet helemaal snapt ), maar ik moet ook 10 keer per dag rondjes door het huis lopen met haar buitenfietsje Daar zit ze vast op, en er zit een duwstang aan, vandaar dat ze er nu al op kan. Morgen maar eens buiten een rondje lopen ermee BabyD, vermoeiend zeg, zo'n dag! Hopelijk is het eenmalig en gaat morgen het zelf spelen weer wat beter! En knuffel voor het niet fit voelen!
Afrola, ik zag dat je nog niet klaar was met je lange bericht, ik ga nu snel lezen. Wat ontzettend knap dat je zo goed bezig bent en jezelf meteen aanpakt, dus gaan sporten en beginnen met lichttherapie! Hopelijk zit je snel weer wat beter in je vel! Evengoed een dikke knuffel, want niet leuk als je je rot voelt!! We moeten maar weer snel een meeting plannen, kunnen we je gordijnen ook zien Wat voor gordijnen zijn het? En wanneer verwachten jullie de rest van de meubels? Zo, dat wordt morgen dan zeker spannend voor je vader! Het klinkt wel positief dat hij zich een stuk beter voelt! Hopelijk zien de scans er goed uit. Ik ga voor jullie duimen morgen!! En J al bijna echt aan de wandel Leuk hoor, nu gaat het vast snel! En woordjes volgen daarna vast Lijkt me ook zo leuk, dat je op een gegeven moment echte woordjes gaat herkennen!
Geen tijd geen tijd (ben alleen vanavond met L.), maar even : Hoera hoera Veda 1 jaar! Mosa, van harte gefeliciteerd!
Hoi meiden, Als eerste.. Mosa van harte gefeliciteerd met Veda. Ik heb vanmorgen met Svinthe gezongen in de auto voor Veda... Heb je het gehoord??? Leuk dat Veda zich vermaakt heeft in Ballorig! En al over 2 weken een echo! Fijn! Dapper dat je in de kannen gaat plassen Pookie, grappige Y-foto! Haha, Svinthe wil haar pietenmuts ook niet lang op hoor. Je moet héél snel zijn om een foto te maken Sterre, oei, je handen vol aan Noah als ik he zo lees. Jammer van de reacties van omstanders.... Kom op volhouden he! Gewoon hem 1x meer terug zettend an hij er weer naar toe loopt Je kan het!!!!!! Melisa, ach joh... weer aan de vergeef?? Strekte meid! Afrola, lekker zeg dat J zo lang slaapt! Heb je na het poetsen gewoon nog tijd over! En aan het sporten. Goed hoor! Zumba... is dat dat dansen? Of heb ik nu het verkeerde in mijn hoofd? Vannacht heeft Svinthe geluukig wel doorgeslapen!!! Ik was zo blij!! Half 5 kwam ze voor de fles en toen pas weer om 6 uur. Heerlijk! Alleen vandaag weer file gehad.. nu al twee dagen achter elkaar. het fijne is wel... morgen lekker niet
hoi dames even kort bericht, morgen lees ik weer bij enzo Veda en natuurlijk mama en papa Gefeliciteerd !!! @ hanna nog steeds mooi kaartje
even een niet zo'n duidelijk, maar wel heel lief fotootje vind ik: oja en L. ligt inderdaad in een pacco, wat een uitvinding!
@sterre; Hier geen opvoedtips, ze zijn bij ons ook meer dan welkom Maar wel een knuf hoor en ook voor Noah, voor hem is het allemaal ook lastig. @afrola; Ook al stiekem aan het plannen. Bij mij ook ik wil het spiraaltje in maart laten verwijderen. Alleen nu pookman nog even overtuigen Dat waren niet veel kindjes bij jullie voor zo'n jonge wijk, het weer was natuurlijk ook echt waardeloos. Maar wel lekker veel snoep voor papa en mama Zwaai terug!! zaterdag was ik thuis.......sinterklaas kijken en soppen Zo fanatiek aan het sporten goed zeg, moet hier ook gebeuren..... Alleen dan nog maar een tijdstip vinden dat papa thuis is zodat mama kan sporten:x Maar goed dat je je weer beter voelt! En die verloving is toch best BIG NEWS na het debacle Charles & Diana. @melisa; getver nog niet spuugloos:x @mosa; Wat goed dat Veda al ver bij mama weg gaat op ontdekkingstocht. Nu nog gelukkig in 1 gebouw over 18 jaar misschien over de hele wereld En je mag weer plassen voor MvM, en nieuwe kado's. Leuk! @babyD; Ik dacht dat jij al een vriendje was???? Je kan nog wel requesten hoor als je de foto's wilt zien @hanna; snel met foto's maken zijn en anti oogjes flits gaan niet samen Ik moet nog ff een supersnelstand op onze camera ontdekken. Die zal er vast wel op zitten. Morgen geen file, Hoera!! Hier zondag weer ongesteld geworden. Dit keer een cyclus van 46 dagen en ik heb echt mijn ei weer gevoeld. Vreemd hoor. Verder vandaag weer door fabriek gerend, dit keer machientje met stoom gevoerd dus werd het lekker 40 graden........ Morgen 1 dagje rust en dan donderdag een half dagje. En dan naar Prince!!! Wat gaat de tijd toch snel. Y is weer ziekjes Koortsig, snotterig en veel naar oortjes grijpen maar ook heel veel kauwen op dingen. Dat kunnen dus ook wel ondertand 3 &4 worden. Morgen mag papa dus extra lief zijn voor het mormeltje.
Lief hoor, alle felicitaties Ik vond het wel een bijzondere dag, maar ben er niet emotioneel van geworden. Het is alleen maar heerlijk! Toen we vandaag in de auto zaten, keek ik af en toe naar haar op de achterbank en als ik dan naar haar lachte, lachte ze zo lief terug. Dat zijn de allermooiste dingen hè?! Hanna, wat lief dat jullie voor Veda gezongen hebben Wat fijn dat Svinthe beter geslapen heeft, hopelijk morgen op je vrije dag ook! Toch ook maar eens naar je tempkaartje gekeken, maar een zwangerschap kan echt niet? Je kaartje is zoveel mooier dan die van je vorige cyclus. Loe, dat is zeker een lieve foto! Hij kijkt zo vrolijk Pookie, apart hoor, zo'n lange cyclus! Hopelijk niet meer dat soort cyclussen als jullie er weer voor willen gaan! Denk je dat Pookman het uiteindelijk ook wel in maart wil? Dus Prince is al deze week, gaaf! Waar treedt hij eigenlijk op? En arme Y, hopelijk zijn de tandjes snel door en heeft ze idd daar last van en wordt ze niet ziek! All, wij aten vanavond pizza en ik heb vanavond gewoon al weer last van brandend maagzuur Tijdens Veda's zwangerschap leefde ik zo'n beetje op Rennies en Maalox, en ik zit er niet op te wachten dat het nu alweer begint Toen kon ik echt geen Italiaans en Chinees eten meer zien
Ik heb net even teruggezocht naar 16 november vorig jaar Eerst mijn nachtelijke berichtjes toen de bevalling begon En daarna mijn bevallingsverhaal en jullie reacties, zo leuk om nu terug te lezen Slaap lekker allemaal!
Mosa: Leuk dat het zo'n geslaagd uitje is geweest! Fijn dat je al lekker snel een echo krijgt. Fijn zeg dat de test nu beter was bij MvM. Geeft toch weer een beter gevoel lijkt me. Wat heb je gekozen, een armband of ketting? Wel leuke cadeautjes, ik vond de dvd of boek ook leuk maar dit kan je echt bij je dragen. Owh jak, maagzuur Afrola: Haha ja die interesse in allerlei (kleine) dingen is inderdaad erg mooi. Soms komt hij aan alsof hij wat vast heeft tussen zijn wijsvinger en duim en dat ik denk.. hij heeft niks vast maar dan krijg ik toch nog een pluisje o.i.d in mijn handen geduwd Haha je vond me al verassend positief over mijn baas.. Ik vond het zelf ook al té goed gaan maar nu weet ik dus waarom, gewoon geslijm Volgende week heb ik mijn laatse examen en dan krijg ik mijn diploma (als ik slaag natuurlijk) voor telefoniste/receptioniste. Maar ik wil inderdaad graag verder maar kan waarschijnlijk 'pas' in februari. Op zich vind ik dat ook weer niet zo erg, lekker in december vrij met al die drukke dagen en dan in het nieuwe jaar er weer lekker tegenaan. Ik heb tot nu toe wel best goede cijfers ja, ik word nog een studiebol zo Wow, en ik kom weer een lang bericht van jou tegen, jij bent lekker bezig geweest Goed zeg dat je bent gaan sporten. Zumba lijkt mij ook super leuk om te doen, fitness is niks voor mij. Ik ga me dan altijd vervelen Fijn zeg dat het goed lijkt te gaan met je vader, ik hoop écht heel erg dat de uitslagen goed gaan zijn! En J aan de wandel, leuk BabyD: Haha ja geniet nog maar even van je 'rust' Loe: Fijne avond met je kleine man! Haha die foto..kijk hem eens lekker wijs liggen Hanna: Hopelijk weer een goeie nacht voor jou en morgen lekker vrij, geniet ervan! Pookie: Ja jij hebt ook zo'n dondersteentje. Ik heb nog een leuke foto van Y tijdens de meeting. Die zegt meer dan genoeg, zal em er dadelijk gelijk even opzetten. Jee wat een lange cyclus, balen zeg. Heb je altijd zulke lange gehad? Hopelijk wordt Y niet echt ziek Leuk zeg, naar prince. Al was ik meer van queen eigenlijk. Heb daar ook een aantal cd's van. Hier eentje met Noah.. jut&jul moeten allebei hetzelfde hebben Bekijk bijlage 108767