Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Sterre, hmmm t zou bij mij ook knagen hoor, de voorkeur met de kindjes.:( Maar dat van die luiers vind ik echt absurd,:x heb je weleens gevraagd waarom ze toch een andere luier omdoet terwijl je pampers had gevraagd en meegegeven had?

Even out op topic, maar ik vind pampers baby dry wel heel fijn. Wat nemen die veel plas op zeg. Ben nu bezig drie van die voordeelpakken maatje 3 (L. zit al in 2!!) te krijgen met zo'n waardebon van 10 euro korting op drie pakken, maar die pakken zijn telkens uitverkocht......heb jij ook de baby dry of de andere pampers?

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

pff heb weer een off day. WIl het liefst de hele dag in bed liggen ;)

@ Sterre, wat een irritante schoonmoeder heb jij :x. Als ik jou was zou ik Noah ook lekker naar het KDV brengen als het zo gaat. Maar eens even goed met Roy bespreken! Is het leren nog een beetje gelukt vandaag?

@ Loe, lieve foto van je 2 mannen.
    Dat je gyn je waarschuwd om niet te snel zwanger te raken snap ik wel hoor. Als je al eens een vroeggeboorte hebt gehad dan is de kans op nog een vroeggeboorte als je snel na de bevalling van de eerste weer zwanger raakt heel hoog. Je wordt ook altijd 20 keer bijgepraat over anticonceptie na de bevalling. Standaard waarschuwingen.

@ Pookie, zwaai, 45graden?? lekker warm ;):p

@ Mosa, hoe was het bij Loesie? Makkelijk dat Veda nog maar 1 dutje doet en dan een lekkere lange :). Het kan ook zo maar weer anders zijn hoor. Jij hoofdpijn van moeheid :(. Houd je jezelf goed in de gaten? Lekker op tijd naar bed of toch overdag even naar bed of rusten op de bank hoor!

@ BabyD wat een mooi meisje. Echt lieve foto's. Ook zag ik nog een mooie buikfoto!

@ Salapio, zwaai zwaai kletskous :D

@ Hanna, wat klinkt dat leuk een pepernotenspel. Geweldig dat ze een sleutel hebben gevonden. Ik kan me die reacties helemaal voorstellen. Leuk :D! Lijkt me echt geweldig om rond deze tijd juf te zijn. Superdruk maar ook geweldig leuk :D!

@ all, We hebben toch paarse stoelen besteld :D. Dan maar een paars huis ;). Dat vinden we gewoon een mooie kleur ;):D

Kleine meisjes worden veuls te snel groot :(. Kan al weer een aantal kleertjes in een doos stoppen. Zelfs maatje 80 jurken :$. We gaan echt naar mtje 86 hier ;). Ik dacht dat ze nu wel minder hard zou gaan groeien. Vrees ook dat we hier niet de winter doorkomen met de huidige winterjas. Toch verkeerd gegokt ;).

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Loe: Ja stom he die voorkeur :( Maar ze 'trekken' die broer van Roy ook altijd voor. Klinkt even heel kinderachtig maar aan hun wordt bijv altijd als eerst gevraagt wat ze met sinterklaas/kerst/pasen e.d doen en dan wordt er tegen ons gezegt, 'we houden het dan en dan'. Ze hebben dat nu ook weer met sinterklaas geflikt maar mijn moeder doet er 'gelukkig' niks aan. Met kerst heb ik nu al iets met mijn kant afgesproken en als zij nu komen hebben ze gewoon pech. Vorig jaar moesten we ook naar 3 plaatsen op 1 dag omdat zij niet met ons overlegd hadden.

Toen wij gingen samenwonen stonden ze er gewoon op dat wij een eensgezinwoning gingen kopen (wij wilden een appartement) want die broer van roy had ook een 2onder1 kapper ;) Pff niks was goed toen. We gingen ook voor een opknapper kijken.. nou, dan ging het dak eraf. Wat we wel niet dachten op ons nek te halen :$

Ik vond het trouwens ook zo stom.. Noah heeft voor zijn verjaardag precies hetzelfde loop/duwfietsje gekregen als L vorig jaar ;) Ben benieuwd of ze nu weer dezelfde cadeautjes gaan geven met sinterklaas.

Nou weer genoeg gif gespuit :)

Ik heb ook de baby dry en vind ze super fijn. Ik heb weleens de baby active geprobeerd en die zijn ook fijn hoor maar zie er de meerwaarde niet zo van. Ja ze zijn wat dunner maar that's it. Maar goed, iemand anders kan dat juist wel fijner vinden hoor.
    Ik had ook altijd problemen met maat 3, die zijn inderdaad snel weg. Nu bij maat 4 is dat gelukkig minder.
    Ik heb dus weleens gebeld of ze die maat 3 nog hadden (en dan ook 3 pakken v.w. die bonnen) en ze dan achter laten houden :) Erg he..:p

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Afrola: Ja leren is toch nog redelijk gelukt. Noah moest het even met iets minder aandacht doen maar hij vermaakt zich zo ook wel. Af en toe even met hem spelen en gek doen en dan weer even verder. Bij zijn dutjes even flink doortrekken (ahum.. zit nu hier :), SLECHT :p)

Leuk, toch voor de paarse stoelen gekozen. Maar jullie huis is op zich toch redelijk neutraal, zoals ik het gezien heb?
    Maar we krijgen toch wel pics te zien he als jullie ze hebben :p:)

Oja, ik kreeg toen ook nog even het anticonceptieverhaaltje.. alsof je daar zin in hebt in de week na je bevalling haha. Jaha zei de kraamhulp toen nog, want je bent nu zo vruchtbaar als de pest *proest* :D

Even wat anders nog. Ik had tijdens de zwangerschap (v.a. week 10) al last van die ichias (spier).. en heb dat nu nog steeds weleens. Iemand anders ook nog last van dat soort dingen?

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sterre, wat een bemoeizucht van schoonouders :$. Pff, kan me voorstellen dat je er niet heel vrolijk van word ;)
    GOed zeg dat het leren vandaag wel weer gelukt is. Hopelijk zojuist ook nog even tijdens het slaapje van Noah!

Kreeg van anderen ook al te horen dat ons huis nog helemaal niet zo paars is, hihi. Maar goed, paarse bank, paarse bloempotten (deels nog in bestelling), paarse stoelen, grijze gordijnen met een paarse ondertoon. paarse handdoeken. Verder nog maar een paar niet- paarse accesoires kopen en dan valt het paarse vast niet meer zo op ;). Naast het paars natuurlijk veel hout van de vloer, de tafels, kasten ed. Die beslaan natuurlijk wel een veel groter oppervlak ;)

@ all, welke babyfoons hadden jullie ook al weer? We hebben het er al eens over gehad, maar geen zin om terug te zoeken in 3 grote topics ;). Volgens mij hadden jullie (bijna) allemaal de allecto. Maar welk type ook alweer en hoe zit het storingsgevoeligheid. En hoe doen jullie dat bij een tweede kindje (straks)? Een tweede set kopen of de huidige set uitbreiden als dat kan?
    We gaan er nu toch een kopen, opa's en oma's gaan wat vaker oppassen en dan is het wel handig die hebben niet zulke goede oren als wij ;). Het is ook wel handig voor als wij visite hebben of als we ergens op visite gaan.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Aah, wat een lief baby'tje heeft Loesie :D En klein nog :$ Daar zaten wij dan met onze dreumes :D
    Zij woont in de buurt van Deventer en op de terugweg kreeg mijn vriend een telefoontje, hij moest dringend even langs zijn werk ;) Omdat Veda sliep, zijn we dus gelijk maar doorgereden, maar we hebben dus veel in de auto gezeten vandaag.

Pookie, hoelang moet je nog veel in de fabriek zijn, want dat hoef je niet altijd toch?

Sterre, Veda's schema is nu (zo ongeveer, het verschilt natuurlijk weleens):
    7.00 uur flesje
    +- 8.30 uur 2 boterhammen en halfvolle melk
    +- 10.00 uur 2 stukken fruit (of 1 en 's middags 1)
    12.00 uur 2 boterhammen en halfvolle melk
    +-13.00/14.00 uur naar bed (meestal 1,5-3 uur, wisselt)
    Als ze uit bed komt, een tussendoortje zoals rozijntjes, soepstengel of rijstwafeltje en water.
    +-19.00 uur (als we allebei vrij zijn eerder) warm eten en yoghurt
    +-19.45 uur flesje
    +- 20.00 uur naar bed.

We zijn de flessen aan het afbouwen maar omdat ze toen ze pas ziek was best wat is afgevallen, bouwen het nu wat langzamer af dan we eerst deden. Maar binnenkort gaan die flessen helemaal weg

Ik vind dit wel een heel fijn schema. In het begin was ze tegen de tijd dat we gingen eten 's avonds ook wel moe, maar zo vroeg in de middag gaat ze nu niet meer naar bed omdat ze vaak door de boterhammen weer wat energie krijgt.
    Als ze aan het einde van de ochtend al een beetje moe wordt, ga ik vaak een rondje wandelen of boodschappen doen, om te zorgen dat ze wel na het middageten naar bed gaat. Dit gaat heel goed, want ze is eigenlijk nooit hangerig dan omdat ze moe is, het lijkt net of de moeheid dan weer op de achtergrond raakt.

Hoe laat is Noah 's ochtends meestal uit bed en hoe laat gaat hij naar bed voor zijn eerste dutje?

Wat vervelend van je schoonmoeder! En van die luiers is helemaal vervelend, als Noah er zo'n last van krijgt :x Ik neem aan dat ze weet van de uitslag? Ook heel vreemd dat ze jou bij je naam noemt in plaats van mama tegen Noah :(
    En ik zou zeker even overleggen met Roy of Noah idd niet gewoon ook op maandag naar het KDV kan!

Wat vervelend dat je nog steeds last hebt van ischias! Ik heb nog steeds weleens last van mijn stuitje na de zwangerschap/bevalling, maar dat is maar af en toe en ook niet zo erg.

Nogmaals veel succes vanavond, je kan het!

Loe, fijn dat het over het algemeen beter gaat, en hopelijk was het eenmalig van zo vroeg wakker zijn voor de nachtvoeding!
    Vreemd van je nacontrole! Hopelijk helpt de andere pil!
    Lieve foto!

Afrola, dikke knuffel voor je off day :(

Wat ik het 'vervelendste' van de moeheid van nu vind, is dat ik ook weinig doe :) Zelfs met rustig aan doen ben ik nog moe, snap je? Ik werk nu natuurlijk maar 2 dagen, dus heel relaxed eigenlijk. Met Veda's zwangerschap kan ik me dat allemaal niet meer zo herinneren, maar toen was m'n leven natuurlijk nog heel anders.

En leuk zeg, de paarse stoelen besteld! Ik vind paars altijd goed, dus ik ben het met je eens :D Zit er een lange levertijd op?

All, straks komen mijn schoonouders langs. We hebben ze niet meer gezien sinds Veda's verjaardag, kijken of ze nu wel iets enthousiaster doen over mijn zwangerschap :)

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben een goedkope en simpele (dus zonder muziekjes en zonder temperatuursaanduiding) van Alecto, en nooit probemen mee gehad. Ik ben achteraf blij dat we geen dure hebben gekocht, want deze doet het prima. Ik heb nu even geen zin om op te staan :)->) maar als je het wilt weten, kan ik wel kijken wel type het is, maar in ieder geval een hele simpele.
    Bij een tweede kindje denk ik dat we die bij Veda weghalen en bij baby nr 2 neerzetten, maar eigenlijk nog niet over nagedacht.

Wij hadden er in eerste instantie ook geen één, maar ik vind het nu toch wel handig dat je niet hoeft te twijfelen of je iets hoort of niet. En als je 's zomers buiten zit, is het ook handig.

8. Loe

Loe Niet meer actief

Paars? Paar is geweldig. Laat je een foto zien van de stoelen Afrola? beloof dan wel he (ivm dat meevallen van het paars) dat je het laminaat en de kasten niet gaat schilderen.......:D
    Alecto, ja die hebben wij ook. Geen storing te bekennen, alleen gehuil en gekir van L.
    ........even gekeken.... Wij hebben de Alecto DBX 85.:)

Sterre, wat irritant zeg. En wat debiel dat dat overleggen altijd zo gaat, lekker dan. Ben benieuwd wat Noah nu krijgt dan.;)

En Mosa, ben ook benieuwd of jouw schoonouders wat enthousiaster zijn vanavond!

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Er zullen tzt foto's komen maar jullie moeten nog wel 14 wk geduld hebben, wij ook nl ;)

foto's van de gordijnen moet ik nog een keer maken...

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje, dat is nu ook echt een zwangerschapskwaaltje, als ik honger heb, dan heb ik ook echt Honger met een hoofdletter H :) We gaan zo dus op tijd eten :D
    Ik had een recept gevonden van Spaanse broodtortillas met chorizo uit de oven, dus mijn vriend is die nu aan het maken :D

Toch ook even naar de babyfoon gekeken, en wij hebben dezelfde als Loe :)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    14 weken :$ Wat duurt dat toch altijd lang hè?! En de gordijnen wilden we idd ook graag zien :D Maar je mag ook foto's maken als alles af is hoor :)

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

sorry dat ik de laatste tijd niet veel op iedereen reageer en veel ego berichten neer zet! sorry sorry! ik heb het nogal druk en ben nu ineens weer heel zenuw en hyper...

willen jullie ff mee kijken naar mijn test, staat waar die de vorrige x ook stond in dat topic van vage testen enzo

ik zie namelijk Echt een streep, en thuis is ie echt nog duidelijker dan op de foto,

maar ik heb met een test getest HTP Huisapotheek zwangerschapstest,

die heb ik dus nog Nooit gebruikt of gehad, en heb er dus geen ervaring mee en ben bang dat het misschien indroog of vals lijntje is?

iemand ervaring??

13. Sannehai

oww dames ik wacht in spanning tot jullie online komen hihihihh;)

14. Loe

Loe Niet meer actief

Dat lijkt heel licht positief Sannehai! Waren jullie ook weer bewust 'bezig'? (ik weet t niet meer....sorry......)
    Doe morgen maar een kruidvat 2 voor 5 als ik daar ook een streep zie, ga ik je dik feliciteren!

15. Sannehai

@loe hihi, nee we waren niet echt heel bewust bezig, maar ik ik ben nooit meer terug aan de pil gegaan, we wouden wel aan het eind van het jaar er weer voor gaan, ik had zelfs ook ovu testen voor aankomende maand gekocht haha maar wie weet dus niet meer nodig! hihi

morgen ga ik als een speertje naar de kruidvat hihi en dan koop er er gelijk een zooi van hahaha

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Oh Sanne, spannend zeg, ik ga gelijk kijken :D

17. Sannehai

en en en ??

iemand zei daar dat ze misschien dacht dat mijn test te licht was,

maar zouden jullie dat ook denken (als jullie uberhaupt het streepje zien)

maar als ik heb gerekend van dat bloed, dan zou ik vandaag op 12dpo zitten ik heb geen flauw idee hoe donder of licht je test dan "hoort" te zijn

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nou, ik zie toch echt wel een streepje :D :D :D
    Dat zou gaaf zijn zeg! En dit is niet met ochtendurine toch? Misschien morgenochtend of donderdagochtend met ochtendurine, dan heb je vast een duidelijk streepje :)
    Maar ik denk echt dat je zwanger bent :D Maar met feliciteren wacht ik nog even totdat je zelf ook overtuigd bent ;)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat zul jij je nu hyper voelen of niet? :D

En bij iedereen verschilt de duidelijkheid van een streep als je pas zo kort zwanger zou zijn, dus daar hoef je nu echt nog niet over na te denken, laat staan je zorgen erover te maken! Echt niet hoor!

Wat zegt Hai ervan??

20. Sannehai

aaaaaaaaaaaghh ja ik vind het zo geweldig leuk en spannend en ook wel gek omdat ik zelf eigenlijk in eerst instantie niet echt het idee had dat ik zwanger zou zijn maar dan nu met deze test.. kan ik ook eigenlijk niet om de steekjes, hoge temp, en de Hele dag durende pijnlijke boobs heen hahahaha

ik ben zeker heel erg hyper hahaha:p hai vind het ook helemaal leuk :D hij zei al gelijk van oww ja leuk een broertje of zusje voor feli, ja een broertje zou wel leuk zijn maar ik denk eigenlijk dat we weer een meid zullen krijgen whahah (waar hij dan gelijk al over na denkt? whaha) en hij zei ja de baby zal dan vast veel op feli lijken dit en dat haha naja heel leuk dus!

maar goed wat je zegt, ik ben denk ik zelf pas helemaal overtuigd als ik een goeie dikke streep zie staan, of in iedergeval een donkerder wordende streep!

Deel Deze Pagina