@salapio ja dat is wel echt een voorrecht dat dat hier zo zonder gestress enzo gebeurt is hoor feli lag er te laat in(bed) omdat ik naar de kruidvat wou (in de stad) en nu wilt ze dus echt niet meer slapen...nog maar ff aankijken misschien en anders maar uit bedje denk ik
Ik zie hem vaag, maar dat kan ook aan het beeldscherm op mijn werk liggen, maar ik zie wel een echte zwangerschapsstreep (geen indroogstreep in ieder geval)
@ Sanne, ik zie helaas geen streep. Maar als jij hem wel ziet, zal het wel echt zo zijn dus GEFELICITEERD Mijn beeldscherm is blijkbaar nog slechter dan die van Mosa
@afrola hahah ja stomme rot foto's maar hij staat er hier echt hoor hihi poeh wanneer zou ik in godsnaam uitgerekend zijn.. augustus ja maar wanneer.. mn laatste ongesteldheid was 4 oktober.. maarja twas me nogal een gekke cyclus natuurlijk.. hahaha dus daar kunnen we echt niet van uit gaan... ik ga dat zo eens even uitzoeken allemaal hahah
Sanne, ik ben bij mijn zwangerschap ook niet uitgegaan van mijn laatste menstruatie, maar van mijn eisprong. Ik denk dat die bloeding die je had, je eisprong was, en dan zou je nu op 13 DPO zitten? Misschien ben je wel langer zwanger, maar dan zou de test wel donkerder moeten zijn lijkt me?
@mosa ja ik denk ook echt niet dat ik langer zwanger ben en ik denk ook dat ik toen mn eisprong heb gehad, maarja moeilijk om dan in te vullen van wanneer je dan uitgerekend ben ik weet niet zo goed hoe ik dat dan moet doen, jij een idee?
Ik heb het zelf als volgt gedaan (valt het op dat ik niet zoveel zin heb om te werken ): op dag 20 was mijn eisprong, dus voor het uitrekenen hoelang ik zwanger was, heb ik er 14 dagen vanaf getrokken. Dus als datum vanaf wanneer ik zwanger was heb ik niet dag 1 van mijn cyclus, maar dag 6 genomen. Dus 14 dagen voor mijn eisprong was 'mijn laatste menstruatie'. Dus als jij nu op 13 dagen (?) na je (vermoedelijke) eisprong zit, dan ben je 3 weken en 6 dagen zwanger. Vandaag is het de 24e, dus de 11e was je eisprong. 14 dagen ervoor was 28 oktober, dus vanaf die datum zou je kunnen rekenen. Je zou ook, als je binnenkort de vk belt, kunnen doen dat je geen flauw idee hebt hoelang je zwanger bent (wat ergens ook zo is), dan krijg je vast een beetje snel een echo. Maar het is ook wel fijn als er ook wel echt wat te zien is hè? Maar sowieso kun je natuurlijk zeggen dat je het niet precies weet. En als jij een paar dagen geleden nog een negatieve test had, dan zal de bovenstaande berekening wel (ongeveer) kloppen.
ja ik denk dat ook ik had ff gegoogled en ik zou dan 4 augustus uitgerekend zijn dan ben ik precies 3 weken en 6 dagen zwanger nu ehehhe ow jeah, heel de zomer lekker vrij ivm verlof woehoe
Mosa: Vervelend zeg dat ze toch iedere keer weer moeten benadrukken dat het niet bij jouw zwager en schoonzus lukt. Ik snap jouw standpunt heel goed hoor, je hoeft inderdaad niet steeds bij stil te staan dat het bij jullie wel lukt en bij een ander niet. Jeetje, dan zou je geen leven meer hebben als je over dat soort dingen steeds moest nadenken. Grappig he hoe mensen ineens kunnen omslaan. Hier maken wij er dus geen punt van dat mensen zonder kinderen in onze vriendengroep (nog) niet op de verjaardag komen van elkaars kindjes. Die merken vanzelf wel hoe leuk het is als mensen dat gaan doen als ze zelf kindjes hebben Afrola: Gefeliciteerd met je kersverse achternichtje! Haha de tamtam ging snel dan Salapio: Ik heb hetzelfde 'dilemma' als jij. Als ik uitgebroed ben (inderdaad àls ik dat ooit ben) dan wil ik eigenlijk ook niet terug aan de pil maar inderdaad, wat dan he? Wat een heerlijke salapio uitspraak weer Maar dat heb ik dus met de CB... Tijdje daarvoor een vals positieve maar die had ik wel als eerste gedaan bij de zwangerschap van Noah omdat ik die nog had liggen en toen er zwanger op kwam te staan durfde ik het niet te geloven. Toen als een speer de + - gaan halen van de kv maar toen was het echt Awhh beterschap voor M en de rest Sanne: Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!! Maak je om mij maar geen zorgen hoor, geniet er maar van.
Sanne, Joepie!!! Van harte gefeliciteerd meid!!! Fijne zwangerschap toegewenst. Enne, augustusbaby's zijn echt héél leuk!
hoi dames pff zo flink bij gelezen nu, nu kan ik het weer een beetje bij houden hahaha @mosa pff wat een actie van jou schoonouders weer zeg, bah bah zo benadrukken dat het bij die andere zo moeilijk is, pff kunnen ze nou niet eens een x gewoon es even heel erg leuk doen tegen jullie over jou zwangerschap?? pff frustrerend hoor! en wow wat eet veda toch lekker zeg en jij al weer bijna de echo, super zeg ik ben heel benieuwd @sterre woehoee gefeliciteerd met het behalen van je diploma en nog wel een 8 goed man! en hopelijk word noah niet helemaal ziek?? en wat raar dat je schoonmoeder zo tegen noah praat met jou naam ipv mama, wil je daar niet iets van zeggen? ik zou dat echt niet leuk vinden! @salapio tsja... geen pil & condoom willen.. als je dan echt uitgebroed bent (hihi) dan word het gewoon gehele onthouding whahahah @melisa hoe is het meid? hoe gaat het met de misselijkheid? @hanna pff wat was het weer vroeg dag bij jullie! @all thnx dames voor jullie lieve felicitatie's wij zijn ook weer helemaal in de wolken feli had een wat betere nacht gelukkig, niet bij ons in bed gelegen haha dat is al weer een grote vooruitgang! even een vraagje, wanneer moet ik de dokter, kraamzorg en verloskundige/gyn regelen? ik weet ook niet wie ik nou moet bellen.. de gyn had gezegd dat als ik een volgende x zwanger zou worden mocht kiezen of ik naar de verloskundige wou of naar de gyn maar hoe kan ik daar nou uit kiezen? het heeft alle 2 wel wat lijkt me? de gyn lijkt me fijn omdat ik de vorrige x daar toch ook "ge-eindigd" ben met medice redenen, en omdat hun het dan heel goed in de gaten kunnen houden en misschien vaker echo's doen?? de verloskundige lijkt me fijn omdat daar de grens wat lager ligt, ik denk dat ik als ik me ergens zorgen over zou maken daar makkelijker naar zou bellen omdat "je die altijd kunt bellen" en ik het idee heb dat je dat bij de gyn niet altijd (met een vraag ofso) zo snel doet. en omdat ik dan weer bij dezelfde verloskundige kom waar ik eerder geweest ben maarja, je verloskundige had het volges mij toch iets minder goed ingeschat dan dat het was, omdat ik wel echt denk dat feli klem o.i.d. heeft gezeten, en omdat ik toen van die rare pijn aanvallen had.. had ik liever gezien(achteraf gepraat natuurlijk) dat ze daar eerder iets mee gedaan had. dus naja.. wat zouden jullie kiezen?
Meiden, was ik helemaal vergeten maar bedankt voor de felicitaties voor het slagen Toch kan ik er op de een of andere manier even niet van genieten Maar ja, dat zal ook wel komen omdat ik nu gewoon even in een rotperiode zit met mijn werk enzo. Heb net ook mijn baas gebeld dat ik morgen een afspraak heb bij een advocaat.. hij zei niet zoveel. Tja, ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet Ik laat het maar gewoon gebeuren maar kijk wel op om te gaan werken.. de sfeer wordt er zo door bepaald he Sanne: Ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring praten maar ik zou toch even naar de gyn gaan en als hij/zij het allemaal goed 'bevindt' dan zou je altijd nog naar de vk kunnen gaan. Zeker ook omdat je zelf eigenlijk al aan geeft dat je dat prettiger vind. De gyn kon ik ook gewoon bellen hoor alleen moesten de secretaresses het meestal wel even navragen enzo, dus gelijk antwoord kreeg ik niet maar goed.. Je kan wel even overleggen natuurlijk over hoe en wat en dan kijken wat hij/zij ervan zegt. Misschien zegt hij wel dat je tegen het einde gewoon weer even langs moet komen om te kijken hoe het ervoor staat met jou en je kindje en kan je tot die tijd gewoon bij de vk blijven. De vk kan je trouwens ook altijd wel bellen. Heb ik ook gedaan Maar goed, ik liep op een gegeven moment bij de vk én de gyn. All: Noah is d'rstraks met zijn mond tegen de punt van de tafel gevallen Het bloedde wel maar er is (zover ik kan zien) niks met zijn tandjes en in zijn mondje zelf kon ik ook niks ontdekken. Hij heeft daarna wel weer gewoon gegeten en gedronken dus hopelijk valt het wel mee. Pffff ik schrok wel behoorlijk. We zijn net even wat boodschapjes gaan halen en toen was hij alweer een heel mannetje hoor haha. Wat een aandachtstrekkertje is het zeg Ik heb trouwens (mosa ) die limited editions van lays gekocht, ik heb babi pangang en mango red chilli gepakt.. ik ben benieuwd.
@sterre ja ik denk dat ik eerst de gyn wel bel en dan wel overleg hoe of wat, maar bij hoeveel weken hoor je dat ook weer te doen?? ik weet niet eens meer hoe die gyn hete trouwens, dat moet ik echt nog weer opzoeken dan whaha maar jeetje dat was ff schrikken met noah dus! gelukkig dat je er niets meer van ziet/voelt, en dat hij gewoon lekker gegeten/gedronken heeft, dan zal het hopelijk wel mee vallen! groetjes!
Sanne: Dat weet ik eigenlijk ook niet bij hoeveel weken je 'normaal' mag. Anders gewoon even bellen en informeren? Wie weet mag je wel lekker wat eerder En als het goed is weten ze daar ook wel bij welke gyn je toen zat hoor dus maak je daar maar geen zorgen over.
Sterre, van harte gefeliciteerd met je diploma! Wel proberen van te genieten hoor meid, je hebt er genoeg energie en tijd in gestoken! Sanne, van harte met je zwangerschap! Heb het streepje even in negatief gezet, dan zie je inderdaad wat oplichten. Eind augustus........altijd goed!
oja Salapio...... tja tis niet dat we geen tweede 'willen' inderdaad, maar qua energie trek ik dat niet. Zou niet weten hoe ik vier paar handen moet hebben en twee keer zo lange dagen zou moeten maken als dat ik voorheen deed..... echt heel jammer. Gun L. absoluut een broertje of zusje, maar trouwens de hel van mijn bevalling zou ik sowieso niemand gunnen en nooit meer overdoen, dus ik zou gestaan hebben op een keizersnee. Als moest ik naar duitsland of belgie. Brrr. Ik denk er maar niet meer aan. Maar ja, tis gewoon niet mogelijk. Maar toch steiger ik gewoon bij zo'n gyn die tig fouten hebben gemaakt en dan hup effe zo'n opmerking de kamer in gooien.......(kweet ook niet waarom precies, maar kan t blijkbaar niet hebben van hen) Heel wat anders; ik heb de afgelopen week een trouwkaart in elkaar geknutseld. Ik twijfel over een zwart-wit foto van L. op de voorkant en doorzichtig aan een van de binnenkant met aan de rechterzijde tekst (vanuit L. geschreven) op witte achtergrond en deze kaart. Wat vinden jullie van de kaart (tekst wordt nog anders)? Heeft iemand van jullie een idee hoe ik een gewone kleurenfoto in zwart wit krijg op de pc??
Ik zie meteen een mooie banner voorbij komen, leuk hoor Sanne, bij Veda en de 2e keer heb ik rond 6 weken de vk gebeld, deze keer toen ik ruim 5 weken zwanger was omdat ik eerder een echo krijg. Als ik jou was, zou ik nog een weekje wachten met bellen, dan is het nog vroeg genoeg. De kraamzorg moet je hier zo snel mogelijk regelen vanwege de drukte, de vorige keer had ik dat dus gedaan en moest ik het weer afzeggen, dus deze wacht ik maar tot na de echo. Maar volgens mij geldt voor bijna heel NL wel dat je beter niet te lang kunt wachten, en vooral in de zomer kan het natuurlijk druk zijn in verband met vakanties. En omdat ik een MA heb gehad, mocht ik ook kiezen of ik bij de gyn of vk wilde, maar ik vind de vk fijner. Sowieso meer in de buurt, en ook laagdrempeliger vind ik. Maar dat is net waar je zelf een beter gevoel bij hebt. Sterre, rot om te lezen dat je niet helemaal kunt genieten van het feit dat je geslaagd bent Het is natuurlijk ook helemaal niet leuk, dat gedoe op je werk en het onzekere vooruitzicht dat je over een tijdje je baan kwijt bent. Knuffel daarvoor! Succes morgen op je werk en bij de advocaat! Hoe was trouwens je gesprek bij het CWI gegaan vorige week? Arme Noah, dat zal schrikken geweest zijn! Gelukkig lijkt hij er niet veel last van te hebben! En ik ben benieuwd naar je mening over de chips Loe, ik vind de kaart in je album leuk, maar eentje met een foto van L is ook mooi natuurlijk Maar misschien is voor een trouwfoto die in je album meer geschikt. En als je een foto van L wilt gebruiken, dan zou ik hem persoonlijk in kleur doen, maar dat is omdat ik nooit zo van zwart-wit (of sepia) hou. All, ik ben de afgelopen tijd al bezig om Veda te leren om zelf van de bank af te komen en dit kan ze nu heel goed. Ze draait zich om en laat zich er afglijden tot ze met haar voetje op de grond komt. En maar goed ook dat ik het haar geleerd heb, want nu klimt ze ineens zelf op de bank En ook op de salontafel Hier schrok ik de eerste keer van, maar ze gaat er op dezelfde manier vanaf als de bank. Ziet er grappig uit!
Hey meiden, ben ik weer even. Sterre: gefeliciteerd met je diploma, en succes bij de advokaat! Sanne: GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP. Dat heb je lekker vlot gedaan zeg. Geniet er van. En ik zou zeker voor de gyn kiezen hoor als je twijvelt. In ieder geval krijg je er iedere controle een echo haha. Nee serieus, je bent daar denk ik beter af als je de keuze hebt. Mosa: fijn dat je ook al een vroege echo krijgt, neemt toch een hoop onzekerheid weg als je het hartje ziet kloppen. All: de misselijkheid komt en gaat met vlagen. Gisteren 1 tabletje vergeten en tot de middag overgegeven. Heel irri dat het maar niet over gaat. Vandaag naar de bekkentherapeut geweest. En mogelijk krijg ik volgende week een bekkenband, want mijn bekken willen niet uit zichzelf op de plek blijven. En nu moest ik toevallig maandag voor controle naar de internist, en blijkt mijn bloeddruk nog steeds iets te stijgen. Zit nu te twijfelen of ik de vk daarvan op de hoogte moet stellen.
Melisa, idd heel rot dat de misselijkheid niet helemaal over gaat, en dat je toch weer moet overgeven als je één pilletje vergeet Wat een zware zwangerschap heb je toch, ook al een bekkenband Hopelijk zit het daardoor wat makkelijker! En dan ook nog een bloeddruk die gestegen is. Ik zou het voor de zekerheid wel even doorgeven aan de vk, misschien dat ze je bloeddruk dan iets vaker wil controleren? Dikke knuffel voor alles!