Voormalig temp-meiden deel 4

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mosa1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sterre, mijn vriend is altijd doordeweeks een dagje vrij omdat hij altijd op zaterdag werkt, en dan pakken we vaak wat grote dingen aan met schoonmaken. Zondag is hier wel altijd onze quality time-dag :)

Vragen of iemand (nog) een kindje wil, kan idd heel kwetsend zijn. Zo vroeg een collega van mij eens aan een andere collega of het niet eens tijd werd voor een kindje, terwijl zij dus al IVF enzo hadden gedaan wat helaas niet gelukt was :$ Ik wist dat en dan zit je er echt met plaatsvervangende schaamte bij ;) Gelukkig leek ze het wel aardig goed op te pakken (of ze deed alsof, want leuk zal zoiets natuurlijk absoluut niet zijn).

Veda was met 9 maanden 79 cm, dus als ik weer naar het CB moet (dan is ze 11,5 maand) zal ze idd wel weer een stukje langer zijn :)
    Ik wilde eerst ook met gewone melk beginnen als ze een jaar zou zijn, maar omdat ze totaal geen gevoeligheid lijkt te hebben voor wat dan ook, heb ik het nu al geprobeerd, juist omdat ik weer een fles heb weggelaten.

Geniet nog even van je mama-tijd, en veel plezier/succes vanavond! Ik ga ook maar even genieten van het feit dat Veda op bed ligt, en even lekker in m'n boek lezen.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mosa: Handig zeg dat jullie dat dan samen even aanpakken. Als hier echt 'grote' dingen moeten gebeuren doen wij dat ook wel samen hoor. Roy had laatst de ramen gelapt haha.. was wel grappig en trots dat hij was ;):D

Lijkt me inderdaad een vervelend situatie als je zoiets weet van een collega. Tegen mij zei een vriendin dat we 'het niet handig gepland hadden'...omdat in november best veel vrienden jarig zijn..;). Terwijl zij gewoon wist dat het moeilijk bij ons zat. Heb er maar niet al te veel over gezegt maar van binnen had ik zoiets van.. 'stom wijf'..

Wij geven noah wel al gewoon yoghurt e.d dus hij kan het ook wel goed hebben maar omdat hij op zich redelijk goed eet kan hij ook dagen hebben dat hij (vooral 's avonds zijn groentjes) slecht eet. Voor mezelf heb ik dan het gevoel dat hij via de flesvoeding toch genoeg binnen krijgt.

Wanneer moet jij weer naar het CB? Ik 21 Oktober en ben heel erg benieuwd hoeveel hij gegroeit is. Ze krijgen dan wel weer prikjes dus dat is wat minder.

All: Ik ben net even met noah naar de speeltuin gelopen hier om de hoek. Hij vond het super leuk. Er waren nog meer kindjes maar die waren aan het voetballen. Hij wilde er wel graag heen maar ik vond dat toch geen goed idee. Hij heeft even op de wipwap gezeten en op de schommel. Maar vooral veel rondgewandeld :)

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo schattig, ik ben aan het koken en Veda zit bij mijn vriend op schoot Sesamstraat te kijken :) Ze kijkt misschien 1 of 2 keer in de week even tv, dus dit is natuurlijk superinteressant :D

Sterre, nou zeg, niet handig gepland omdat er in november al veel verjaardagen waren :x Wat een stomme opmerking, en al helemaal als je weet dat het een wonder was dat je zomaar spontaan zwanger bent geraakt!

Veda moet op Noah's verjaardag naar het CB :D Die prikjes vind ik ook helemaal niet leuk nu ;) Ik heb ook het idee dat Veda zich er veel bewuster van is dan de vorige keren. Maar ja, het is voor een goed doel.

Leuk, naar een speeltuin geweest! Als ik met Veda fiets en we komen langs een speeltuin, dan stoppen we meestal ook even om te spelen.
    Maar loopt Noah nu ook al buiten helemaal los? Echt knap van hem! En supervroeg!

Zo, weer even naar het eten kijken!

Aah, Veda zit echt te wijzen, te zwaaien en te kletsen tegen de tv, zo lief :)

4. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

pfffoeee ik had weer een Hele hoop bij te lezen!

@sterre&mosa goed dat jullie echt ff vertellen hoe jullie je voelen! het is ook allemaal niet nix, mosa ik duim echt voor jullie dat het nu toch weer snel raak zal zijn! en die gevoelens zijn gewoon echt heel normaal hoor! die heb ik zelfs ook gehad! haha en sterre jij ook dikke knuff en ik duim ook voor jou dat het allemaal snel raak zal zijn, wat iemand al eerder zij, met of zonder ivf!

@babyd wat fijn dat D zo goed poepte! ik ben benieuwd of het nog steeds zo is :), ik zou niet te snel stoppen hoor met die lactulose, dan zit je dalijk weer met hetzelfde! en dat fietsen, ja super leuk joh :D

@hanna wat leuk een jungle party en jij als boom whaha :D leuk hoor!

@gimena leuke foto !

@mosa oww wat een heerlijk ding toch die veda, en wow ja op die schommel lijkt ze zeker wel een meter lang! hahahaha

@all, feli haar schematje is ook weer veranderd, het isme gelukt om nu haar groentes niet meer om 4 uur te geven, maar gewoon rond etenstijd, rond half 6 6 uur :) dus dat is heel netjes

alleen nu zit ze dan met de laatste fles die ze dan ineens niet meer wil? ook niet als we hem later geven?? maarl ater als 7 uur kan ook weer niet, want dan is ze helemaal super moe.

en sap wou ze dan weer wel drinken vanavond, en geen melk??

volges mij regelt ze het gewoon echt al weer zelf, dat ze dus nu ze bijna 1 is dus niet meer als 300cc melk gaat drinken??

ze drinkt nu sochtends dan 210cc+voeding, en dan smiddags om half 2 nog een fles van 150cc+voeding. en dan verder eet ze gewoon hardstikke goed, dus ik denk dat het wle goed is zo dan..

al ben ik wel benieuwd als ze haar groentetjes nu om 4 uur zou krijgen, of ze dan wel gewoon savonds alsnog haar fles helemaal leeg zou drinken...

tis natuurlijk al zo'n kleintje dus van mij mag ze dat extra nog wel ff hebben, maar goed, gezellig mee eten aan tafel vind ik ook wel heel erg leuk hoor! en zei ook! haha.

owja nog wat, ze waren dus gister vergeten feli smiddags een flesje te geven op het kdv! gewoon helemaal vergeten!! nou.. vond ik natuurlijk echt niet kunnen, hun gelukkig ook niet want ze hebben heeeeeeeeel vaak sorry gezegd en dat ze zich er zo rot over voelde enal haha:p en ze had toevallig ook maar een halve boterham op die dag, terwijl ze dr thuis 2 eet...

tsja brullen snachts en snachts veel wakker, maar ik kwam er pas de ochtend erop achter dat ze haar fles vergeten waren te geven(de melk die ik had mee gegeven zat er allemaal nog in!) ze had natuurlijk gewoon honger gehad de kleine schat!

nou dames, groetjes weer ik ga ff bank hangen!!

5. gimena

gimena Niet meer actief

dank jullie wel.was een 9 maandjes spam. ze is weer veel veranderd.
    alleen me camera is stuk dus kan nu even geen nieuwe maken

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Blijkbaar waren 3 tandjes in één keer nog niet genoeg, Veda heeft weer heel veel en zure poep en ook meteen is de luieruitslag weer terug. Daarnaast kwijlt ze ook weer ineens heel veel, dus er zal binnenkort nog wel wat doorkomen denk ik.
    Ze heeft vandaag maar één dutje gedaan, anderhalf uur aan het einde van de ochtend. Vanmiddag was ze niet moe, en heeft ze alleen een half uurtje in bed liggen spelen. Nu is mijn vriend haar de fles aan het geven, en daarna zal ze wel gelijk naar bed gaan want ze is nu heel moe.

Sanne, fijn dat Feli nu haar groentehap later eet, maar weer lastig met die laatste fles. Misschien regelt ze idd wel zelf dat ze minder melk gaat drinken, maar misschien voor de zekerheid nog wel een paar avonden blijven aanbieden? Maar heel fijn dat ze nu verder zo goed eet en drinkt!

Wat zielig dat ze gisteren op het kdv vergeten zijn een fles te geven ;) Ook een beetje slecht, vooral als ze daardoor 's nachts zo vaak wakker was! Ik ga heel hard hopen dat ze komende nacht beter slaapt, zodat jij ook weer eens een goede nachtrust krijgt!
    Hoe gaat het nu verder met je?

All, wij gaan zo het NL elftal kijken, mijn ouders komen hier ook kijken, dus gezellig :)
    Fijne avond!

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Balen van je camera! Ik hoop dat je snel een nieuwe hebt, zodat je weer foto's kunt maken!

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel

Haha, grapjas...maar nu wordt het tijd om over jou te praten!

Nee hoor, maakt me niet uit, je mag me ook een smsje doen als je wegrijdt, dat is ook prima. Kijk maar ff wat beter uitkomt!

Liefs

9. Sannehai

hoi hoi

mosa het gaat hier wel goed hoor opt werk nog niet top, het staat me steeds minder aan hoe dingen daar geregeld zijn dus das wel jammer. ook nog steeds leidinggevende die erg onduidelijk is en je steeds afpoeierd, ook niet nice maar ach.
    hopelijk vannacht een goeie nacht maar morgen lekker vrij!
    kwas pas bang dat is weer die slapeloosnheid ging krijgen als voordat ik zwanger was van feli maar dat hoop ik toch echt niet!

jij nogmaals dikke knuff schrijf hier maar lekker van je af en wat afrola ook al zij, wijzijn er ook voor jou!

afrola wauw wat super dat je nu al een jaar bv geeft super joh daar mag je zeker trots op zijn!

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    hey meiden,

mijn goede dag kreeg aan het begin van de avond een vervelende wending. Mijn vader is ziek en het is mogelijk ernstig. Er zit iets in zijn longen en ze zijn met spoed aan het uitzoeken wat het is. De huisarts verwachte het allerergste en volgens de longarts kon het nog verschillende kanten op. Mijn ouders zijn flink van slag. En ik wil vooral de uitslag afwachten. Maar ja ben er ook niet gerust op :(.

sorry even ego.

Ik ga nu maar douchen en zo bed opzoeken.

Slaap lekker allemaal.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nog even op de valreep een berichtje voor we naar bed gaan.

Loesie, dat is voor mij wel het makkelijkst, dus ik zal je een sms-je sturen als ik in de auto stap :) Gezellig!

Sanne, wel balen hoor, dat je afgepoeierd wordt door je leidinggevende :( Niet netjes! Misschien toch nog een keer een gesprek aangaan, want als je er zo mee zit en soms met tegenzin naar je werk gaat, dan is dat niet goed natuurlijk!

Afrola, oh jee :( Wat zul jij je klote voelen door deze onzekerheid :( Doodeng natuurlijk! Ik ga heel hard hopen en duimen dat het toch mee blijkt te vallen! Wanneer denken ze meer te weten? Een hele dikke knuffel en sterkte met wachten!!

Sterre, hoe was het op school vanavond?

Hanna, prettig weekend ;)

Slaap lekker allemaal!

12. Sannehai

hoi dames

huh om half 10 de eerste;)

@afrola jeetje zeg dat is wel behoorlijk schrikken!! hele dikke knuff, ik hoop ook dat jullie snel wat horen, want zo in onzekerheid te zitten dat is echt afschuwelijk. hopelijk valt het toch mee! he bah zeg wat een rot nieuws!

@mosa, ja misschien moet ik dat wel doen, maar ik durf dat nooit zo goed, echt de confrontatie aan gaan met haar zegmaar en zeggen wat ik er van vind. ik heb gister al weer iets gedaan wat ik anders echt nooit durfde, ik moest een gesprekje aangaan met mn stagiere (eerste keer dat ik dus ook een stagiere begeleid) ik vind het nogal moeilijk om dan "kritiek" te geven op iemand anders, maar ik heb haar nu wel gezegd dat ze echt meer initiatief moet gaan nemen en aan haar stage opdrachten moet gaan werken omdat het anders dalijk misschien wel in de soep loopt, dat vond ik dus al weer heel wat van mezelf whahaha;) maar nu ik dit gedurfd heb (ik moest ook wel) durf ik het misschien ook wel bij mn leidinggevende.. wie weet:p hahaha.

hoe is het bij jou nu op je werk? ben je nu al begonnen met die nieuwe taak/functie? die je kreeg of is dat nog steeds onduidelijk wanneer je daar nu aan mag beginnen? en ah veda weer een tandje er bij, en weer van die zure poep, tis sonde!!

@all

pff twas 6 uur hier vanmorgen en mevrouw had het wel gehad met slapen, ze had ook honger..

dat nieuwe schematje werkt nog niet echt super, ze kreeg natuurlijk ook echt wel een fles meer binnen als ze haargroente om 4 uur smiddags kreeg..

maarja hoe moet ik dit nou oplossen? want ze werd dus nu hardstikke vroeg wakker vd honger.. die sap die ze nog gedronken had vult natuurlijk ook niet echt..

khep haar nu vanmorgen een papfles gegeven(normaal kreeg ze gewoon melk) en die dronk ze dus helemaal leeg.. maar ik zit weer te twijfelen hoe ik het moet aanpakken.. iemand een idee??

ik ga vanmiddag na de lunch naar mn collega die met zwangerschapsverlof is even lekker bij kletsen en kijken hoe de kleine al weer gegroeid is!

groetjes!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Afrola, wat vreselijk. Hopelijk valt het ondanks de slechte voorspellingen toch mee. Heel veel liefs!

Mosa, heerlijke spam!

Sterre, zal mn best doen om er te zijn met de 'tweede man' :D. Is wel een zaterdag dus voor ons de meest lastige dag (marktdag). Hoe laat hebben we afgesproken?

Sanne, goed hoor dat je dat hebt gezegd tegen de stagiair. Ik zou het zelf geen kritiek noemen, maar feedback. Een manier om dat voor jezelf ook makkelijker te maken is om tips ('kritiek') en tops ('dit doe je heel goed') te geven ;): wat gaat er goed en wat kan er nog beter.
    Wat betreft het schema, misschien is het gewoon even wennen. Misschien wil ze na het eten een bakje yoghurt of kwark of een beetje fruit? Of een beker melk? En anders zou ik rond 6u een flesje melk geven (misschien wil ze dan weer slapen) en dan later een boterham.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Punk in the Park

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tanden! (zn twee boventanden zie je helaas niet)

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kastanjes zoeken

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M wilde vandaag geen luier aan ... ben benieuwd!

18. Sannehai

@salapio

ja ik bedoelde eigenlijk ook geen kritiek maar feedback maar ik kon dr ff niet op komen haha, daarom had ik het met "" gezet. hahaha. maar dat heb ik ook wel gedaan, dat maakte het ook wel makkelijker, heb ook gezegd dat ik echt vond dat ze heel goed met de kinderen om ging en dat ze echt al een band met hun kreeg en dat ik daar heel tevreden over was. en dat die andere dingen dan puntjes waren waar ze nog aan kon werken.

over het schema van feli, sochtends gaat het wel prima, maar ze kreeg normaal om 7 uur een fles, maar als ik moet werken, heb ik eigenlijk geen tijd om haar nog een boterham te geven. nu was het altijd zo dat ik dan zorgde dat ik om 7u al op het kdv was zodat ik haar nog een fles kon geven, en dan moet ik om half 8 beginnen,

maar ze mogen daar niet ontbijten, dus ik kan haar daar geen boterham geven, en als ik dat thuis moet doen, dan word het wel heel erg vroeg, want ik moet zowiso om 7 uur weg.

maar het is meer doordat ze nu savond minder krijgt natuurlijk, dat ze dus ook weer eerder wakker word om te eten, en dat heb ik liever niet natuurlijk haha.

maar dat fruit na haar groente is wel een goed idee, ik geef soms ook wel wat joghurt, maar dat is dan weer af te wachten of ze er tegen kan (koemelkallergie) al heb ik laatst helemaal niets bij dr gemerkt toen ze het gehad had.

misschien kan ik dat joghurt of fruit dan wel net voordat ze naar bed gaat geven, en dan nog met wat sap of melk als ze dat dan wilt. dan zit ze vast wel wat voller :) ik ga het vanavond uit proberen:)

en wat een dotjes zeg zo lekker spelen in het grote bed!!

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Afrola, ik denk aan je!!

Melisa, hoe is eht bij jullie? Hoe was de begrafenis/crematie?
    En hoe voel je je verder? Nog erg misselijk? En hoe gaat het met je man?

Sanne, goed zeg, dat je een gesprek bent aangegaan met de stagiaire! Dat zijn natuurlijk ook moeilijke dingen, maar uiteindelijk leert zowel zij als jij ervan :) En wie weet durf je het binnenkort ook wel aan met je leidinggevende!

Het is nog steeds onduidelijk wanneer ik met mijn nieuwe functie kan beginnen ;) Mijn leidinggevende moet 15% bezuinigen, en dus is momenteel het geld er niet. Maar van een onderzoek waar ik 2 jaar aan gewerkt heb, moet hij nog geld krijgen van een andere instelling en als dat er is, dan is er weer geld voor mijn promotietraject. Dus nog even geduld. Ondertussen ben ik al wel met een artikel bezig, die ik ook kan gebruiken voor mijn proefschrift, dus ik ben er al wel mee bezig, alleen nog niet officiëel.

Ik denk dat als ik jou was, dat ik toch nog even de groente eerder zou geven, dus weer om 4 uur. Over een tijdje krijgt ze toch geen flessen meer, en dan kan ze met jullie mee-eten omdat ze dan daarna toch geen fles meer hoeft. Dat ze nu 's ochtends zo vroeg wakker is van de honger is natuurlijk ook niet de bedoeling ;)

Veel plezier vanmiddag!

All, Veda werd om 6.50 uur wakker, al een hele vooruitgang met de afgelopen dagen :) Hopelijk blijft dat nu zo'n beetje, maar ze gaat nu 's avonds ook eerder naar bed, dus het kan natuurlijk ook daardoor komen. Maar dit vind ik op zich wel een prima tijd :)

Vandaag is hier Ossenmarkt, nog een traditie van vroeger toen ze nog koeien enzo verkochten op de markt. Nu is er een grote markt en braderie, dus als Veda straks wakker is, loop ik er even heen.

Fijne dag allemaal!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Er is ook sojayoghurt, misschien is dat een idee? En geitenyoghurt?

Deel Deze Pagina